חזרה למקום הראשון: מכבי תל אביב ניצחה את הפועל אילת/ שי בוקר

טאריק בלאק. שלט בצבע ברבע המכריע. (צילום: אתר מכבי תל אביב)

 

רגע לפני משחק האולסטאר (שישי ב-13:00 ערוץ הספורט), קרב צמרת לוהט בהיכל הפגיש בין המקום השני: מכבי תל אביב, והמקום השלישי: הפועל אילת. מכבי תל אביב חזרה למקום הראשון לאחר ניצחון בית לא פשוט על קבוצתו של שרון דרוקר. סקוטי וילביקין ואלייזה ברייאנט הצטיינו בקבוצותיהם, ובשקט בשקט, אבי בן שימול, אקס הצהובים השווה שיא קריירה עם 16 אסיסטים. סיקור המשחק, ארבעת המצ'אפים הבולטים מהמשחק וראיונות עם ג'יי. פי. טוקוטו וטאריק בלאק נמצאים בהמשך.

 

רבע ראשון: 23:27 למכבי תל אביב

מכבי תל אביב פתחה היטב את המשחק בריצת 2:7 בזכות יכולת קבוצתית טובה. עידן זלמנסון צימק לנקודה אבל בהתקפה הבאה של אילת, דיאנדרה קיין חטף כדור וסיים בדאנק בצד השני. סקוטי וילביקין קלע שלשה שנייה ושתי נקודות של ג'וני אוברייאנט הוסיפו לריצה וקבעו 8:14 עם קצת יותר מ-5:00 לסיום הרבע הראשון. אלייזה ברייאנט נכנס לקצב וקלע סל ועבירה שצימקה ל-3 אבל אוברייאנט מחק את הסל ועבירה של הגארד האילתי עם שלשה בצד השני. ברייאנט קלע שלשה גדולה וצימק לנקודה בלבד. דיברתולומיאו הגיב עם שלשה משלו מנגד אבל ג'יי. פי. טוקוטו חתם את הרבע עם שתי נקודות.

רבע שני: 48:60 למכבי

לא כמו הרבע הראשון, הדרומיים פתחו נהדר את הרבע השני עם מטווח שלשות של יהונתן שולדבראנד, ברייאנט וסולי בריימו, הפכו ל-34:30 שגרם ליאניס ספרופולוס להזעיק פסק זמן. לאחר הפסק זמן מייקל רול צלף שלשה אבל ברייאנט השיב עם אחת משלו. סל ועבירה של סולימן בריימו קבעו 40:35 לאורחים. הצהובים שמו את הפתיחה הרעה לרבע מאחוריהם ורצו 0-10 עם שלשה של וילביקין, סל ועבירה של ג'ייק כהן ואוברייאנט שהחטיא מהקו, אבל אלכס טיוס קטף את הריבאונד ונתן לצהובים יתרון 40:45 עם פחות מ-4 דקות להפסקה. הריצה נמשכה ו-2 של אנג'לו קלויארו על הבאזר קבעו 48:60 צהוב.

בורדיון מול וילביקין. משחק חלש למתאזרח הצרפתי. (צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה)

רבע שלישי: 67:76 למכבי

בדיוק כמו פתיחת הרבע השני, הכחולים פתחו היטב את הרבע השלישי וצימקו ל-7 בזכות פעולות טובות של ג'יי פי טוקוטו. אוברייאנט השיב בצד השני עם שלשה בסטפ באק נהדר. בריימו ויהונתן שולדבראנד סירבו לתת למכבי לברוח וצימקו ל-6. דני אבדיה עלה לראשונה על לוח התוצאות והחזיר ל-10, 59:69. ברייאנט ניסה להטביע על טיוס שחסם אותו בצורה נהדרת. פרד בורדיון החל להיכנס לקצב אצל אילת ועם שתי שלשות גדולות צימק ל-67:73. אבדיה חתם את הרבע עם שלשה שנתנה לצהובים יתרון תשע נקודות לקראת הרבע האחרון.

סיום: 92:99

לאחר שלושה רבעים בינוניים מאוד של טאריק בלאק, הסנטר של הצהובים סוף סוף התחיל לשלוט מתחת לסלים. בלאק קלע 12 נקודות ברבע המכריע. למרות פיגור 71:85 לאחר פוט באק דאנק יפה של בלאק, רפי מנקו לא הרים ידיים וצלף שלשה גדולה שהורידה ל-11 בלבד עם 6:50 לסיום. בלאק המשיך בשלו והעלה ל-74:89. הסיפור גמור? לא כשאילת משחקת. טוקוטו, ברייאנט ושולדבראנד הריצו את האילתים 11-2 וצימקו ל-86:93 בלבד כשנותרו בערך 4 דקות לסיום. למזלה הרע של אילת, וילביקין קלע פלוטר וסגר עניין בדרך ל-92:99 צהוב שמוביל אותה חזרה למקום הראשון.

הערב החלטתי להתמקד ב-8 שחקנים. לפניכם הסטיסטיקה שלהם:

ג'יי פי טוקוטו (הפועל אילת): 12 נקודות (5/8 מהשדה) ו-3 כדורים חוזרים.

ג'וני אוברייאנט (מכבי ת"א): 15 נקודות (6/9 מהשדה, 3/4 ל-3) ו-4 ריבאונדים.

אלייזה ברייאנט (הפועל אילת): 21 נקודות (7/13 מהשדה) ו-3 אסיסטים.

סקוטי וילביקין (מכבי ת"א): 23 נקודות (8/17 מהשדה) ו-4 אסיסטים.

פרד  בורדיון (הפועל אילת): סבל מיום חלש של 6 נקודות (2/3 ל-3) ולא הירבה לזרוק.

דני אבדיה (מכבי ת"א): 9 נקודות (4/6 מהשדה).

סולימן בריימו (הפועל אילת): 16 נקודות (6/9 מהשדה) ו-7 כדורים חוזרים.

טאריק בלאק (מכבי ת"א): 14 נקודות (5/9 מהשדה) ו-4 ריבאונדים.

הוסיפו לקלוע בספרות כפולות לשתי הקבוצות:

מייקל רול (מכבי ת"א) קלע 12 נקןודות, יהונתן שולדבראנד קלע 16 נקודות ורפי מנקו הוסיף 10 משלו.

חשוב לציין כי ברבע השלישי קפטן מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומיאו עיקם את האגודל ביד שמאל לאחר שהשתטח על כדור.

לאחר המשחק תפסתי את ג'יי פי טוקוטו (גם על העונה של אילת) וטאריק בלאק לשאלות לקראת האולסטאר ביום שישי הקרוב:

עוד משהו שאני חייב לומר: אין קבוצה שאני נהנה לצפות בה יותר מאשר הפועל אילת.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. אחלה סקירה, תודה רבה
    ראיתי את שלושת הרבעים האחרונים, ומה זה זה חוסר היכולת של מכבי לסגור משחקים. יותר מדי פעמים היא מאבדת מומנטום בלי סיבה מיוחדת, ונותן ליריבה לחזור.
    בנוסף, יובל זוסמן נתן אתמול ערב שחור, ומה שבעיקר מפריע לי זו ההססנות שלו. אבדיה לעומתו פתח עם שתי החטאות ב8 דקות הראשונות שלו, ואז הוסיף 8 נק' ב2-3 הדקות הבאות. ראיתי יותר מדי משחקים אנמים השנה מצד זוסמן, מה שבהחלט מעלה אצלי שאלות

  2. מי שלא ניכנס לפוסטים שלך מפסיד ראיונות מצויינים. יש לך אחלה קול, שי. ממש קול של שדר טלוויזיה, וכמובן שאתה היחיד מאיתנו המדבר אנגלית כנייטיב!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט