מי אוהב את השבת- סיקור משחקי השבת/הלל הורוויץ

מי אוהב את השבת- סיקור משחקי השבת/הלל הורוויץ

יש ימים שמספקים משחקים מעניינים בתיאוריה ויש כאלו שמספקים משחקים בפועל פשוט בגלל הארכות או תצוגות מרשימות. לעומת זאת יש ימים שמשעממים בתאוריה וגם בפועל כשאפילו המשחק שמגיע להארכה לא לגמרי מצליח לרגש אותי. מצד שני אני חייב להגיד שהתצוגות של חלק הצעירים של אטלנטה הם כן מרגשות, דריק רוז מצליח לרגש העונה ולראות את יאניס מתחיל לקלוע שלשות זה דבר מעט מפחיד אז אולי לא הכל אבוד. שישה משחקים היו לנו הלילה בליגה הטובה בעולם שבאמת קשה להגיד מה המשחק המרכזי. אפשר אבל בהחלט לומר שהפיקנטי הוא לייקרס-סלטיקס בשל ההיסטוריה ובשל העובדה שקיירי ולברון משחקים אחד מול השני. אז הנה מה שהיה לנו הלילה:

ניו יורק ניקס (53-13) 94 – סקרמנטו קינגס (32-33) 102

הניקס נתנו רבע ראשון לא רע בכלל ועמוק ברביעי עוד הובילו 90-89. אלא שאז דיארון פוקס התעורר והניקס נזכרו שהם במוד טנקינג וריצת 13-4 סגרה את המשחק לטובת המלכים שעוד כן בתמונת הפלייאוף במערב. לפוקס היו 12 נקודות בשש הדקות האחרונות ו-30 סך הכל במשחק.

בצד השני דניס סמית' ג'וניור היה טוב אבל עבירה טכנית שלו עם פיגור 2 ושתי דקות על השעון זה לא בדיוק מה שהניקס היו צריכים. בסופו של יום שתי הקבוצות קיבלו את מה שהם רצו מהערב הזה כשפיזדייל עוד מנסה להבין איך לגרום לשחקנים שלא הולכים להיות בתפוח הגדול בעונה הבאה לשחק בצורה סבירה במשחקים שעדיין נותרו לשחק.

אצל המלכים ביאליצה נתן דאבל דאבל מוצלח מהספסל ובאדי הילד הוסיף 19 באחוזים לא משהו. אצל הניקס דניס סמית' ג'וניור הוביל כאמור עם 18 נקודות וחמש בטור האסיסטים והריבאונדים, דיאנדרה ג'ורדן הוסיף 14 נקודות עם 15 קרשים.

 

אטלנטה הוקס (45-22) 112 – ברוקלין נטס (33-35) 114

למרות שזה לא המשחק שהגיע להארכה זה כנראה המשחק המבדר של הערב. כמה נקודות ששווה לשים לב אליהם היו דווקא באטלנטה שם טריי יאנג רשם את הטריפל דאבל הראשון בקריירה ומוביל את המירוץ לרוקי העונה שהוא לא דונצ'יץ' שכבר זכה בפרס. גם קולינס היה אדיר והראה שהוא אולסטאר בהתהוות עם 33 נקודות ו-20 ריבאונדים ב-30 (!) דקות בלבד. מבדיקה זריזה שלי הוא הרביעי בלבד בהיסטוריה שמגיע ל-30+ נקודות ו-20+ ריבאונדים ב-30 דקות או פחות. אז כן… זה שיא הזוי וזה לא אומר הרבה אבל מה שזה כן אומר שאטלנטה אולי לא מנצחת העונה אבל הם מגדלים שחקנים לא פרייארים וזה כן משנה… תשאלו את דווין בוקר שרק לומד איך להפסיד…

על הפרקט עצמו ברוקלין הובילה בסוף כל אחד משלושת הרבעים הראשונים. במהלך הרבע הרביעי ההוקס עלו ליתרון ומי שהיה מעולה עבור הנטס היה ג'ארט אלן שהוא גם שחקן נפלא וגם אחלה גבר כשמדברים איתו. בגדול גם קולינס וגם אלן הם שחקני פנים ששווה לעקוב אחריהם להמשך. שלשה של ראסל נתנה לברוקלין יתרון 111-109 כשמהקו ועוד נקודות של קולינס דקה ושתי שניות לסיום התוצאה הייתה 113-112 לברוקלין. בדקה האחרונה לא נקלע סל שדה מה שמספר על כמות הניסיון שבשתי הקבוצות. שלשה של קרטר על הבאזר לא נכנסה וברוקלין רושמים ניצחון חשוב במאבק על המקום השישי כשהם גם פותחים פער של 3.5 משחקים מהמקום התשיעי.

המצטיין בברוקלין הוא דינווידי שנתן 23 נקודות מהספסל עם 7 אסיסטים ושישה ריבאונדים. אלן סיים עם דאבל דאבל של 20 נקודות (10 מהקו) ו-12 קרשים, ראסל קלע 18 באחוזים רעים. אצל ההוקס כאמור טריי יאנג סיים עם 23 נקודות, 11 אסיסטים ו-10 ריבאונדים. קולינס הוביל את הקלעים עם 33 נקודות ו-20 ריבאונדים.

מינסוטה טימברוולבס (35-31) 135 – וושינגטון וויזארדס (39-27) 130 OT

יש משחקים שפשוט מסרבים להיגמר. מהימים בעבודה שגם אחרי שאתה בטוח שסיימת אתה מגלה שיש עוד ישיבה שלא שמעת עליה. הוולבס מובילים ב4 נקודות 14 שניות לסיום. גמור? לא אם אתם שואלים את הוויזארדס שעם שלשה של ביל על הבאזר שולחים את המשחק להארכה.

 

זהו ניצחון בית חמישי למינסוטה שרק מקווה שהעזיבה של טאונס בסוף הזמן החוקי עם פציעת ברך לא תהיה רעה מדי. טאונס הוביל את מינסוטה עם 40 נקודות וברגעים האחרונים היה זה רוז שנכנס לפעולה שבתחילת הרבע הרביעי היו לו 13 נקודות ואת ההארכה סיים עם 29 סך הכל.

שתי קבוצות שאין להם עוד הרבה מה למכור העונה למרות שוושינגטון עוד יכולה בתאוריה לייצר משהו במזרח נתנו לנו משחק מותח תאורטית אבל בתור אחד שראה חלקים רבים מהמשחק אני יכול לספר לכם שזה היה מותח אולי אבל ברגעים רבים רמת הכדורסל לא התעלתה כלל. 4 שניות לסיום ההארכה ביתרון חמש קיבלנו איכשהו שני פסקי זמן שבעיקר גרמו לי להתחרט על הרצון שלי לצפות במשחק.

אצל הוויזארדס הוביל ביל עם 36 נקודות ומרחק של אסיסט אחד מטריפל דאבל, אריזה הוסיף 27 נקודות ופורטיס 21.

ל.א לייקרס (35-30) 107 – בוסטון סלטיקס (26-40) 120

לקראת סוף הרבע השני התוצאה הייתה 50-47 לבוסטון במשחק שהיה נראה צמוד ועם פוטנציאל להתפתח למשהו אולי. פחות משלוש דקות לתוך הרבע השלישי התוצאה הייתה 68-51, ריצת 18-4 של הסלטיקס סימנה יחסית מוקדם את סוף הסיפור של הערב הזה. הלייקרס עוד צימצמו את ההפרש לחד ספרתי אבל לא הצליחו להחזיר את ההובלה בשום שלב.

לברון היה חזק כהרגלו אצל הלייקרס וסיים עם טריפל דאבל של 30 נקודות, בצד השני קיירי סיים גם כן עם 30 נקודות ובאחוזים מעולים מהשדה כולל 5-8 מהשלוש. הסיפור החשוב של היום בלייקרס הם כנראה הידיעות על כך שלונזו ואינגרם לא ישחקו יותר העונה ולא הפסד כזה או אחר. מי שרוצה ומעוניין מומלץ לשמוע את הפודקסט של זאק לאו עם קווין ארנוביץ על פיניקס שם לקראת הסוף הם מדברים על הלייקרס ועל מורשתו של לברון לאור החוסר הגעה בעונה הנוכחית לפלייאוף. כיאה לזאק לאו זה לא קלישאתי ומעורר מחשבה.

http://www.espn.com/espnradio/play?id=26152140

מילווקי באקס (16-50) 131– שארלוט הורנטס (36-30) 114

הבאקס הם הקבוצה הראשונה העונה להגיע ל-50 ניצחונות. זו השורה התחתונה הערב. השורה העליונה כוללת את זה ששארלוט שיחקו מעולה שלושה רבעים ואז פשוט נכנעו לגלי ההתקפה הבלתי פוסקים ששלחה לעברם מובילת המזרח. אם תשאלו אותי אלו היו שתי שלשות רצופות של יאניס בתחילת הרבע הרביעי ששברו מנטלית את ההורנטס כי אם גם משם הבחור קולע באמת שאין לך כבר מה לעשות.

ההורנטס הציגו שישה שחקנים בדאבל פיגרס כולל קמבה שהוביל עם 25 נקודות. למרות המשחק הטוב קצת קשה לנצח כשאתה מפסיד ב-20 הפרש את קרב הריבאונדים (55-35 למילווקי) ושולח את מילווקי 30 פעם לקו בערב אחד. הבאקס קיבלו תרומה יפה כרגיל מיאניס (26 נקודות, 13 ריבאונדים, 6 אסיסטים) וערב מעולה של לופז עם 25 נקודות. הבאקס כל כך עמוקים שהם יכולים להגיע ל-131 נקודות גם בערב שמידלטון מסיים עם 9 כי ברוגדן, מירוטיץ' ודה וינצ'נזו (?!) מסיימים עם ספרות כפולות. אז מי יותר מפחיד במזרח? הכפפה עם הפריק?

פורטלנד טרייל בלייזרס (26-40) 127 – פניקס סאנס (52-15) 120

הלילה מזיזים אצלנו בקנדה את השעון שעה אחת קדימה מה שאומר שאנחנו מפסידים שעת שינה. בעודי נשאר ער בכדי לסיים ולסקר את הערב הזה חשבתי על כך שזה ממש עצוב להישאר ער רק בשביל משחק של פיניקס. לפחות אם היה ניתן להריץ את המשחק עצמו של פיניקס שעה קדימה אל סופו זה היה אולי משתלם.

בגדול היה לנו רבע אחד נחמד וצמוד ואז רבע שני בו פיניקס איפשרו לפורטלנד לקלוע 42 נקודות והפסידו את הרבע ב-18 הפרש סך הכל. ואת המחצית השנייה הזו נאלצתי להישאר ולראות. מסוג המשחקים שראוי שיחזירו לך כסף מהליג פאס אם נשאר לראות.

אם קמתם ורק הסתכלתם על תוצאת הסיום אולי תחשבו שהיה משחק צמוד אבל כל מה שקרה הוא שבתוצאה של 114-89 לפורטלנד הם פשוט הורידו רגל מהגז ואת כל שחקני החמישיה ופיניקס רצו להנאתם עד לחזרה לטווח החד ספרתי שמעולם לא באמת סיכן את הניצחון.

אצל הבלייזרס הנתון המרכזי הוא שאף שחקן לא שיחק יותר מ-30 דקות. מקולום הוביל את הקלעים עם 26 נקודות באחוזים מעולים (11-14 מהשדה) ולילארד הוסיף 18 נקודות עם 9 אסיסטים, סת' קרי נתן 22 מהספסל. הסאנס הציגו די כרגיל את בוקר (23 נקודות) ואת איטון (21 נקודות) ולא הרבה יותר.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

    1. הפגיעה שלי מדוייקת ברמות שאין כאן…
      זה היה ברור למר points…..
      כל הקוראים מוזמנים לבקש משחק שאגלה לכם מה יהיה בסופו

  1. תודה על הסיקור.
    הם אמנם לא אוקלהומה של שלושת ה-MVP לעתיד, או אורלנדו של שאק ופני, ואולי הם עוד יעשו משהו, אבל מרגיש לי שהגלגול הנוכחי של מינסוטה עם כל הנכסים שהיו להם, זה פספוס של משהו שיכל להיות מיוחד ומשנה גורל של פרנצייז' , והשנתיים עם תיבודו באמת הרסו את כל הבנייה שם, של קבוצה שהייתה צריכה להיות כרגע לפחות באותה דרגה של פילי.

    1. הבעיה העיקרית של מיניסוטה זה לא המאמן (תיבודו הציג עונות טובות יחסית לקודמים שלו והגיע לפלייאוף אחרי 14 שנים) אלא המחויבות של השחקנים שלה, בעיקר הכוכב השני שלה אנדרו וויגנס שיורד ביכולת ובאחוזים ונותן עונה רעה, ונראה שג'ימי צדק שוויגנס לא נותן מעצמו ולא מתקדם לשום מקום. איזה כיף שקא"ט התחיל להתאפס על עצמו והוא פורח לאחרונה והלוואי ועונה הבאה היא תהיה חזקה ורצינית.

      1. הוא עלה לפלייאוף כי הוא עשה מהלך "אול אין" כדי לעלות לשם.
        משכן את העתיד של מינסוטה (לאבין, דאן וכנראה מארקנן), בשביל עונה וחצי של ג'ימי באטלר שבאמת הספיקה לעלות לפלייאוף,
        ולעוף בסיבוב הראשון בסוויפ ג'נטלמני מול הארדן.
        כל הכבוד לו, "עשה פלייאוף".
        גם הצליח להחתים את אנדרו וייגינס לחוזה ארוך טווח.
        מדהים.

  2. לדעתי החדשות הכי רעות שהלייקרס קיבלו חוץ מזה שהם מחוץ לפלייאוף, הוא ששלושת השחקנים הצעירים שלהם נפצעו וזה מוריד את הערך שלהם בטרייד בקיץ

    1. תודה מנחם 🙂 היה שווה לשרוד את פיניקס בש יל מילים כאלו למרות שבתכלס אני אופטימי לגבי פיניקס של עוד שנתיים מעכשיו אם הם יבנו בסבלנות וייתנו זמן לקוקשוב

  3. אחלה סיקור!
    תודה, הלל.
    .
    כן זה נכון. לצפות במשחקים של הסאנס זה בזבוז זמן.
    אבל זה לא מנע ממני לצפות שוב בקבוצה,
    ואפילו להיות טיפה אופטימי אחרי המשחק.
    .
    קודם כל –
    אייטון.
    העונה לוקה ויאנג זוכים ברוב הכותרות, ובצדק. ה-2 משחקים יופי של כדורסל, ונותנים עונות רוקי לפנתאון.
    אייטון, הוא בשקט, בשקט, נותן גם עונת רוקי טובה מאוד. מעבר למספרים היבשים (16.6 נק', 10.3 רב', 59.2% אפקטיבי),
    ישנו התהליך שהוא עובר העונה.
    ההגנה שלו, שבתחילת העונה הייתה שערורייתית, משתפרת כל הזמן.
    נכון, הוא עדיין לוקה ב-"תסמיני ילדות" שגובהים רוקים ידועים בהם –
    הוא מאבד לפעמים את השחקן שלו, לוקח לו שנייה יותר מדי להבין את הפיק אנד רול, ולהגיב בהתאם.
    אבל 2 דברים ממש מעודדים –
    הראשון, והחשוב ביותר:
    הוא מנסה. הוא משתדל. זה לא מובן מעליו לראות שחקן שממש מנסה לתת הגנה בקבוצה גרועה כל כך. למעשה, זה מרשים לצפות בו. המחיר כיום הוא קצב צבירת עבירות גבוה למדי,
    אבל זה סימפטום שאני משוכנע שהזמן יפתור.
    השני זה גרף ההשתפרות שלו, בעיקר בעזרה בהגנה, וביציאה להגנה על קו השלוש.
    שוב, הוא רחוק מלהיות שומר טוב. אבל האתלטיות שלו, ומוטת ידיו, לצד שיפור בתזמון, ובהבנה, מאפשרים לו כבר היום להבליח מפעם לפעם בהגנה. כאשר הקבוצה שמסביבו תהיה טובה יותר, השיפור שלו יהיה ניכר יותר לעין.
    .
    גם בהתקפה אייטון מראה שיפור מתמיד. הקבוצות למדו מהר מאוד את הניידות שלו, ואת התרגיל (הכמעט) יחיד בספר התרגילים של הסאנס, והוא מקבל הרבה פחות הזדמנויות לסיים את הפיק אנד רול עם דאנק.
    אז הוא כבר לא מחפש רק את החיתוך לסל, אלא מנסה לתפוס עמדה בלואו פוסט, משם הוא מגלה מיומנות מרשימה, בעיקר עבור שחקן כל כך צעיר.
    .
    כאשר רואים את מה שלילארד, אחד מהרכזים הטובים בליגה, עושה עבור קבוצתו –
    את המצבים שהוא מסדר לחבריו, את יכולתו לקרוא את המתרחש על הפרקט ולמקסם את התקפת הקבוצה מכל מה שהגנת היריבה נותנת,
    אז קשה שלא לפנטז (אם אתה אוהד סאנס) על איך הסאנס ייראו עם רכז איכותי.
    קשה שלא לפנטז עד כמה גבוה אייטון יכול להגיע עם מנהל משחק אמתי.
    קשה שלא לפנטז על עד כמה בוקר יוכל להשתפר, כאשר אחוז הפעמים בהם הוא מסיים עוד התקפה עם פול אפ בסוף שעון, יקטן.
    .
    (ו…
    זהו. עברה האופטימיות.
    לפנטז כל כך הרבה, כאשר אנשים "נורמליים" עסוקים בימים אלו ב-"תכנון" היריבות בפלייאוף, ובכלל, בספירת הדקות עד שהפלייאוף מתחיל –
    זה מדכא למדי…)

    1. חח אני כבר התייאשתי מהסאנס ולא ראיתי אותם המון זמן. דיכא אותי לראות כמה הכשרון של אייטון מתבזבז ואני מקווה שהצדק עמך במה שאתה אומר ועונה הבאה נראה אותו רומס יריבות עם 30 ו40 נק.
      אין סיבה בעולם דאייטון לא יהפוך לשומר מעחלה עם הנתונים האתלטים והפיסים שלו אזה מאד תלוי בצוות האימון ובזה שהקבוצה לא תכניס אותו לדיכאון הגנתי. כי באסה להיות היחיד שמתאמץ בקבוצה שרק מפסידה בהגנה ואז גם אתה זונח את זה.

      אני חוזר ואומר למרות לוקה ויאנג אייטון השחקן הכי טוב בדראפט הזה והראשון שהייתי לוקח. אם פיניקס לא יממשו אותו במלוא העוצמה זה רק אשמתם.

      לגבי בוקר את האמת מאד תפסתי ממנו בתחילת העונה אבל די ירד לי ממנו נראה לי הוא מהסוג של כרמלו זאק לוין כזה ולזאק לוין יש אפילו יותר פוטנציאל. אוויר בהגנה לא אוהב להתאמץ מנהל משחק חלש רך כמו חמאה עם יכולות סקורינג גבוהות.

      הלוואי שיאנג יכל לשחק עם אייטון לדעתי היינו רואים 2 מפלצות

    2. מסכים מאוד לגבי איטון והשיפור שלו. השאלה האמיתית היא כמה שווה סנטר טוב התקפית וסביר הגנתית בשכר של קבוצה בימים אלו…?

      גם אני אופטימי לגבי הסאנס והיכולת שלהם הלאה אבל בינתיים זה די קשוח

  4. אפשר לתת מועמדות לדרק רוז לשחקן המשתפר??
    יציבות בריאותית באופן יחסי (איפה העץ הקרוב לנקוש בו?)
    אחוזי קריירה משלוש (37%) ואחוזי קריירה מבחינת אפקטיביות (51%) 18 נק' על כמעט 4.5 אסיסטים…
    לא רע לשחקן שכבר היה בגדר גוויה https://www.basketball-reference.com/players/r/rosede01.html

    1. אני לא חושב שפרס ה-MIP הראה באיזשהו שלב שהוא רוצה ללכת לדרק. אבל זה בסדר, רוז וכמה חברים יגיעו אליו באמצע הלילה והכל יסתדר.

  5. that stupid fucking rat of "Vincent Vega" bought a champions league game just to make an impression on his worthless idiot of a son-in-law because he sees me making MEAT-BALLS out of you and you just sit there on your dumb ass watching a fixed football match of the european equivalent of HaPoel Petach-Tikva.
    "Our Man In Amsterdam"… remind me, who's working for who?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט