ווימבלדון 2013 – מריון לוחמת הקונג פו / עידו מוריה

ו

וימבלדון 2013 – מריון לוחמת הקונג פו

כשמריון ברטולי היתה ילדה בת – 7 היא ראתה את גמר הרולאן גארוס בין סטפי גראף ומוניקה סלאש ועולמה השתנה ! כן, מריון כבר שחקה טניס בגיל -7 אבל אחרי שהיא ראתה את החייתיות של מוניקה סלש היא רצתה להיות בדיוק כמוהה.

תסתכלו על המשחק בעצמכם, גם אתם תרצו להיות מוניקה סלש (האם טיפוס של הטניס המודרני)

http://www.youtube.com/watch?v=XGwSUoSlrr4

דבר ראשון מריון התחילה להכות פורהנד ובקהנד ב-2 ידיים כמו מוניקה, אחר כך היא הוסיפה את שאגת הקרב, כמו מוניקה, ולבסוף את טקטיקת ה"פצץ את הקווים" של סלש.
המאמן שלה חשב שכל זה לא מספיק, וכדאי להמציא כמה דברים בטניס מחדש. אז הוא התחיל לפזר סוכריות במגרש. כל פעם שמריון הקטנה היתה פוגעת בסוכריה היא היתה מקבלת הפסקת ממתק.
גם את הסרב הוא המציא מחדש ממודל ממוחשב. המודל הראה שתאוריית המרפקים קדימה אינה שימושית וחבטת תחנת רוח תוציא יותר עוצמה. ככה זה שהמאמן שלך הוא גם האבא המשוגע שלך..

עוד דבר שהמאמן/אבא עבד עליו זה היכולת לנצח את היריב מנטלית, וכך הוא ייצר את לוחמת הקונג פו של הטניס.

מריון ברטולי היא לוחמת הטניס האולטמיטיבית! המשחק עוד לא מתחיל וצריך להטיל מטבע. ברטולי מניפה את הרקטה לכל הכיוונים ומפמפמת את עצמה עם אגרופים. עם כל מכה שברטולי מכה יש צעקת קרב: "ווי הא" (כמו שמוניקה היתה עושה). והסרב… מודל אחרון מהתוכנה של אבא. מזכיר יותר כדור מהיר מקריקט (תנועת תחנת הרוח) מאת הסרב הקלאסי, אבל, עובד באחוזים הכי גבוהים מכל סבב הבנות.

בתור שחקנית סבב ברטולי היא כמו מקלחת במלון 3 כוכבים. פעם מים קרים פעם רותחים. היא יכולה לשחק מצויין ואז לשחק חרפה, אי אפשר לדעת מה תקבל. ואוליי בגלל שהיא עדיין מחכה למצוא סוכריות על המגרש ואבא יבין מה עובר עלייה?

השנה כבר 2013,  מריון עוד שנה בת – 30 ועוד אין גביע גרנד סלאם בארון. מחודש מרץ השנה מריון ואבא כבר לא עובדים ביחד, ויש מאמן מקצועי שעובד. הצוות המקצועי כולל את אמילי מורזמו ויאנה נובטנייה. שתי אגדות טניס מהעשור האחרון, וסיכוי אמיתי להניף את הצלחת של ווימבלדון.

ודווקא מאז הפרידה המזל הרע רדף אחריה: פציעה בקרסול בטורניר מדריד ופרישה מאליפות צרפת וחיידק מסתורי בברמינגהם והגעה לווימבלדון ללא הכנה על דשא. אבל בדשא פורחים השחקנים הטובים באמת.

ברבע הגמר עלתה מולה סלואן סטיבנס האמריקאית שכאן באתר צופים לה עתיד וורוד. אבל, מריון ברטולי השתמשה בטכניקת ההפחדה שלה והפצצות מהקו האחורי וניצחה ב-2 מערכות.

http://www.youtube.com/watch?v=S9og9EWaIgU

בחצי עלתה מולה פליפקס. במשחק ברוטלי, ברטולי שלטה ללא עוררין. בהתחלה היו קרבות קו אחורי שפליפקס הפסידה. אח"כ פליפקס נסתה לגוון במשחק רשת אבל כל הסוכריות הקטנות שאבא פיזר בשביל לשפר את הדיוק בחבטות ההעברה עשו את העבודה. נוק אאוט. 6:2 6:1 שלמעשה ללא האחווה הצרפתית היה 6:0 6:0.

בטורניר ווימבלדון 2007 ברטולי שיחקה כמו מוניקה סלש, נצחה את הנין בחצי גמר בשביל לעלות מול וואנוס. ככה זה נראה, כמו מקלחת של מלון 3 כוכבים

http://www.youtube.com/watch?v=rTX0s9sL19k

בטורניר הנוכחי היא נראית מצויין. מולה יש את ליזיקי שגם נראית מצויין וגם משחקת סבבה.
אני צופה גמר מצויין!!

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 25 תגובות

    1. היא חוגגת טעויות של היריבות (כמו דאבל פולט) שזה לא ג'נטלמני. אבל אני לא אכפת לי מזה.
      בתור מי שגדל בישראל הנימוסים שלי בחסר מול שאר העולם,…
      אז אני אוהב אותה. רק שתתעורר על הצד הנכון הבוקר כי זאתי יכולה לנצח נצחון גדול או לצאת 6:7 6:0.

      אני גם דיי קרוע בעד מי אני אהיה – ברטולי ואני כבר יש לנו היסטוריה עוד מ 2007. היא גם היתה השותפה של שחר פאר שהן עוד היו צעירות.
      ליזיקי לעומתה שומעת האוס באוזניות בהפסקת נקודות, ככה שמבחינתה כל העניין זאת קרחנה אחת גדולה, ואני מתחבר לנקודה הזאת.

  1. נובאק גאון טניס. דלפו עוד ישתלט על הסבב . אני מבואס מהנצחון של מאריי. למעשה אני מבואס מכל משחק של מאריי…

  2. אני חושב שיהיה גמר מאוד מעניין בין מארי לדג'וקוביץ'.
    גם גמר הנשים היום צפוי להיות מעניין. נראה לי שהראן המדהים של ליזיקי עוצר היום אצל ברטולי.

  3. זה ייגמר 2-0 קל. ריצה יפה של ליזיקי, אבל היא גמרה את הסוס.
    בזוגות האחים בריאן ייקחו לדעתי.
    מתי גמר גברים, מחר?

  4. ברטולי שחקה הכי טוב שהיא יודעת והוציאה את ליזיקי מהמשחק לגמרי בהזדמנות הראשונה שהייתה לה. כל פעם שליסיקי הרימה את הראש היא דאגה להוריד עלייה ווינר. ככה מתנהגת אלופה.

    ועדיין אם הייתה עולה ליזיקי מהמשחק מול סטוסר היה לנו גמר יותר מעניין.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט