מעורב הופס ליום שלישי: למה אין נקבות בין הגולשים? / מנחם לס

 

1. סופי: נקבות לא מתעניינות ב-NBA

(הייתי אומר 20 ל-1 זכרים נגד נקבות)

***************************

אני כבר רואה מהתגובות הראשונות שהולך להתפתח כאן סיפור. המילים היחידות המפרידות בין המינים הם זכר ונקבה. באנגלית MALE ו-FEMALE. אני מדבר כאן על שני המינים, כולל ילדים וילדות, נערים ונערות, בוגרים ובוגרות, זקנים וזקנות (באתר ישנם שלושה זקנים המגיבים). אז כיצד לכנות ילדות בנות 12 שלא מגיבות? יש לנו לפחות עשרה ילדים בני 10-12 שמגיבים! לכנות אותם גברים ונשים?

בישראל ישנה קונוטציה לא חיובית בקשר למילה 'נקבה'? אז תמציאו מילה אחרת. עד אז אני יודע רק דרך אחת להפריד בין שני המינים!

**************************

באחת התגובות אתמול למעורב שלי בנושא המחאה של שחקני הכדורסל מ-OLE' MISS, אחד הגולשים התפלא שאין נשים בין המתדיינים. הכותרת מסבירה. הן מתעניינות מאד בנושא המחאה, אבל הן לא ניכנסות לאתר כי נקבות לא מתעניינות כמונו ב-NBA, אז כמובן שהן לא יכולות לדעת על הנושא המדובר. הווה אומר הן לא בעניין ה-NBA ברמה של להיכנס לאתר ולקרוא על נושאים שונים.

אני בטוח שיהיו כאן כמה POLITICALLY  CORRECT ADVOCATES – חכמולוגים צבועים שיכתבו שאחת הסיבות שאין כאן נקבות היא בגלל העובדה שאני מכנה אותן 'נקבות' (אבל זה בסדר לכנות אותנו 'זכרים' ודיברנו על זה!), אז בסדר. היכנסו לדה-באזר הליברלי/סופיסטיקאלי/פוליטיקלי-קורקט ותראו כמה נקבות ניכנסות לשם. (ישנה שם אחת, קיבוצניקית כמעט בגילי ששיחקה כדורסל או כדורעף בצעירותה שפעם הגיבה. מזמן לא ניכנסתי אליהם ואני לא יודע אם היא עדיין שם).

אם מישהו חושב שאני יוצא עם כותרות בומבסיות כאלה כדי לעשות ולגרום רעש שיביא עוד גולשים ועוד תגובות שבבקשה יסביר לי: מה בדיוק ההבדל עבורי אם היום היו 5,000 כניסות או 500?

האם מישהו משלם לי יותר? האם זה עושה אותי יותר בריא? יותר מאושר?

האמת? אין לי מושג בכלל כמה ניכנסים אם אני לא מסתכל, ואני עושה זאת מדי פעם. נניח פעם בחודשיים-שלושה. מאומה לא משתנה. כנראה שהגענו למין PLATEAU בין אוהדי הספורט בעולם שקוראים עברית. העליות והירידות תלויות ברמת התחרות בליגה, בעונות השנה, והקירבה לפלייאוף (וכמובן שהשיא הוא בפלייאוף) הרבה יותר מטיב הכתיבה, והנושאים. עוד יאיר, פחות יאיר, עוד מנחם – וכשאלך לעולמי פחות מנחם – האתר הזה ימשיך בכוח האינרציה ולא ישתנה הרבה למעלה או למטה.

בשיאי השיאים שלנו (בפלייאוף לפני שנתיים) היו לנו כ-12,000 HITS ביום ע"י איזה 3,000-4,000 ניכנסים שונים. כנראה שבכל מדינת ישראל אין יותר מ-10,000 עכברי NBA אמיתיים שניכנסים לאתרים כמו שלנו (ואנחנו היחידים עם בלוגים חיים) ומשקיעים זמן ואנרגיה בקריאה, דיונים, ותגובות. השאר? הייתי מנחש שאולי ישנם 50,000 שמתעניינים פה ושם, יודעים את שמו של לברון, ואולי איזה 10,000 יודעים מי היתה האלופה האחרונה.

למעשה אולי אני מגזים ברמות. אולי אין אפילו 5,000 שיודעים שגולדן סטייט היתה האלופה האחרונה.

אלה שמגיבים לכותבים השונים באתר, ולי, הם העולם שלי בספורט. אני 'מדבר' איתם ומתדיין איתם, וזה עולם הספורט שלי. אני לא שם קצוץ כמה ניכנסו היום לאתר. כל מה שמעניין אותי הם ה-50-100 שמגיבים ואיתם אני מדבר.

בשנת 2019 – בחודשיים האחרונים – ניכנסו לאתר כמעט 10,000 בני אדם שונים עם IP שונה.

אין לי מושג כמה אנשים שונים הגיבו בחודשיים האחרונים. כמה מאות אני מניח.

מה שאני יודע על בטוח הוא שאף מגיב לא היה 'מגיבה', והייתי מתפלא מאד אם בין 10,000 ה-IP השונים שניכנסו לאתר ישנן יותר מ-5 נקבות.

מה אני מנסה לומר?

שנקבות לא מתעניינות ב-NBA (ולדעתי זה דומה בכל שאר הספורטים הקבוצתיים).

כשאתה הולך למדיסון סקוור גארדן או להיכל ביד אליהו ורואה נשים או ילדות, הנשים הן אלה שבאו עם DATE או בעליהן, והילדות ניכנסו עם האבות ויושבות איתו או לידו או עומדות משך המשחק.

הייתי מתפלא מאד אם במדיסון סקוור גארדן ישנם כרטיסים עונתיים (DEDICATED) ליותר מ-100 נקבות מבין ה-15,000 שנימכרים. אני מדבר על כרטיסים עונתיים ששתי נקבות רוכשות בעצמן, עבור עצמן, לשבת לבד או עם חברה שאף היא קנתה כרטיס עונתי.

למה?

כי הן נשים ולא גברים.

היתה אחת שניכנסה לאתר. אוהדת מכבי ת"א שהופיעה למפגש שלנו בקינג ג'ורג', אבל גם היחידה הזאת נעלמה ואיננה.

ילדות וצעירות משתתפות בכדורגל, כדורסל, סופטבול, שחייה, (ועוד) במספרים שווים כמעט לילדים. ככל שהגיל עולה, ההבדל בין הצעירים והצעירות גדל אף הוא. ההשתתפות ב-VARSITY SPORTS בתיכון הוא כמעט שווה בגלל TITLE 9, וכמובן במכללות, כי מילגה היא מילגה. ואפילו אם ההשתתפות בפעילות גופנית במכוני כושר, וחוגי ספורט שונים, כוללת נשים במספרים שלעתים משתווים – או כמעט משתווים – לגברים.

השתתפות בספורט? על הכיפאק עם נשים מכל הגילים.

עניין בספורט בין הנקבות כפי שמתעניין הגולש הטיפוסי כאן לא קיים, או כמעט לא קיים.

את כל הסיבות שמענו.

הנקודה התחתונה היא שנקבות לא מגלות עניין בספורט כמו הזכרים.  אין כאן על מה להתווכח. לכו למשחקי כדורגל, פוטבול, כדורסל, בייסבול, או הוקי קרח, ותראו את ההבדל (ואל תדברו כאן על האווירה במגרשים. אני לא מדבר על ישראל – – אני מדבר על אנגליה, גרמניה, או ארה"ב, איצטדיונים שללכת אליהם מרגיש כמו ללכת לקונצרט).

אלעד דהאן שהיה לפני שבוע וחצי באול סטאר של ה-NBA ייאשר לכם שמתוך איזדה 1,500 אנשי מדיה, איזה 90% (אם לא יותר) היו גברים.

בקיצור, אל תחכו לתגובה של איזו שהיא נקבה כאן באתר.

זה לא בגנים שלהן. הם לא מתעניינות ב-NBA. אני בטוח שבכל מדינת ישראל אין יותר מ-5 נקבות (אולי אפילו 0) שמתעוררות באמצע הלילה לראות משחק של NBA ולהיכנס לבלוג חי להתווכח ולריב. באתר שלנו לבד ישנם עשרות.

אין מה לעשות. אני לא אומר 'טוב יותר' או 'רע יותר'. אני רק אומר שזכרים ונקבות הם שני גזעים שונים לא רק בגוף, אלא גם בנפש (או במוח, כי לך תדע אם 'נפש' אינה אלא תוצאה של משחק אלוגריתם, עם קצת עזרה מ-TURING, -בתאי המוח שלנו שכולם דיגיטלים – או שיש ACTION POTENTIAL או שאין – כולנו מורכבים מ-'0' ו-'1').

האלוגריתם הנשי שולח אותן למחוזות אחרים. לא טוב יותר או טוב פחות. פשוט שונה.

(אגב, אם כבר מדברים על 'מחוזות אחרים', אחד מהם הוא שוק המניות. יותר ויותר נשים הפכו לשחקנים ראשיים בשוק. WALL STREET JOURNAL דיווח שהיום ישנן יותר נקבות מזכרים המשמשות כאנליסטיות של השוק בתחנות הטיווי השונות)

 

לא הבנתי כמה מהפרסים או הזוכים בהם אבל אני מהדור הישן. לא יודע מי זה שושי (כל מה שאני יודע שהוא חיה ממין זכר), בן כמה הוא,  או מהיכן הוא הגיע.

יש לי רושם שהקטע הוא לא רע אז הכנסתי אותו. זה גם הגיע דרך אימייל בשני פונטים שונים ולא הצלחתי לשנות, במיוחד את האותיות הקטנות. אז במקרה הכי גרוע תצטרכו להיעזר בזכוכית מגדלת.

2.  פרסי האוסקר: להלן הזוכים בקטגוריות השונות / רפי רז
*************************
קטע זה נישלח לי ע"י רפי רז. היססתי אם להכניסו או לא כי  כמה מהבחירות שהם לא מה-NBA הם אנשים שאני לא מכיר. אבל אני יודע שאני אדם מדור אחר, אז אני מכניס כפי שהתקבל.
*************************
*פרס בימאי השנה (במשותף): דיוייד "לא בלאט" ייגר(מאמן סקרמנטו),וקני "לא החייה" אטקינסון (מאמן ברוקלין).

פרס הסרט הקצר : אייזאה "כעת בדנבר" תומאס-179 סנטימטר.

הסרט הארוך ביותר (במשותף) בנוסף ל"היום הארוך ביותר": מארינוביץ מה76, והפצוע הליטאי פרוזינגיס. 

 ( הופיעו ב"גורד השחקים".עם 444 סנטימטרים שווה בשווה במשותף.) 

פס הקול של השנה: ה'ללוקה' של ליאונרד כהן, לשבחו של דונציץ.

השחקן הראשי הטוב ביותר של השנה: פול גורג.

מאפר השנה – הגבה

 שחקן המשנה הטוב ביותר: ראסל ווסטברוק.במשותף עם רבי יהודה הנשיא…

רשימה חלקית של מקצת הסרטים הראויים לצפייה של השנה(בסדר אקראי):

'צמרמורת'-התחושה של אוהדי הקליפרס בעבר,כשדיאנדרה גורדן עמד על קו העונשין.

משודרג-ווייצביץ.
הספר הירוק-על הסלטיקס.
ליידי בירד- הגירסה הנשית ללרי בירד.
זומבים-שחקני פניקס.
המלך דנילו-גלינרי בעונתו הטובה ביותר.
משימה בלתי אפשרית שש:המאמץ הנואש של קבוצות הליגה למנוע מגולדן סטייט אליפות נוספת.
 הציעו גם אתם סרטים ש"יופי נרדמים בהם" ,והעניקו פרסים בקטגוריות השונות.

3. חובה, חובה להקשיב ולראות את הסרטון. לי נראה שליידי גגה ובדלי קופר התאהבו אחד בשני תוך כדי השמעת השיר!

 

 

 

הניקס ניצחו את הספארס ביום ראשון, נצחון ראשון בגארדן מאז ה-1 לדצמבר. זה שלושה חודשים פחות יומיים.

כנראה שהיה זה נצחון שרירותי, כזה שלפעמים מנצחים בגלל תורת הסיכויים. לא הייתי אומר שהפועל חולון היתה מנצחת שם באופן אקראי, אפילו עם 6 תורות סיכויים, אבל זה שונה לקבוצת NBA. כל קבוצת NBA תנצח באופן אקראי-שרירותי במוקדם או במאוחר. אחרת היו לנו עונות של 82-0.

מה שנצחון כזה עושה הוא להוסיף מלח במרוץ לתחתית, כי המרוץ לתחתית חשוב לבעלים ולמנכ"לים כי הם רוצים מקום אחרון, והגדלת הסיכוי להשיג את ציון ויליאמסון.

השחקנים והמאמן? חושבים בדיוק הפוך.

זה קרה כשה'סופר-אוהד' ספייק לי היה בטכס חלוקת פרסי האוסקר (וזכה ב-Best Adapted Screenplay for BlacKkKlansman, סרט על הכיף-כיפאק על סוכן מחתרת יהודי שהסתנן ל-KKK והנזק שגרם להם; סרט שתפור על ספייק לי!). כשהוא עמד לקבל את הפרס סם ג'קסון צועק מהקהל,

"היי, ספייק, הניקס זה עתה ניצחו את הספארס!"

ספייק לי, מבמת האוסקאר,צועק חזרה, "מה? אנחנו מנסים לעשות טנקינג!"

 

 

זה המצב: לניקס יש 12 נצחונות, אחד יותר מאשר הסאנס ושני נצחונות פחות מאשר לקאבס. לשלושת הקבוצות האחרונות יהיו סכויים שווים בלוטרי.

הווה אומר?

הווה אומר שהניקס צריכים ליפול (וואללה שזה עצוב יותר ממצחיק לכתוב 'ליפול' על עלייה…) למקום רביעי מהתחתון להיות בעלת סיכויים פחותים.

הנה:

12
Hawks 20-41 .328 26.5 12-28 6-7 L1
13
Bulls 16-45 .262 30.5 12-26 3-10 L1
14
Cavaliers 14-47 .230 32.5 10-29 2-10 L1
15
Knicks 12-48 .200 34 7-34 2-12 W1

 

אז מה? האם הניקס מסוגלים לנצח 5 משחקים יותר מהבולס עד סוף הדרך? היי, יש סכויים שהניקס לא יהיו מסוגלים לנצח יותר מ-5 משחקים עד סיום העונה!!!

לנצח 5 משחקים ב-22 בנותרים נראה לי מבצע קשה ביותר. היי, עד עתה הם ניכשלו בכמעט כל מה שעשו. אז מה? הם רוצים עכשיו לנסות להכשיל את כשלונם בנצחונות?

זה יהיה הכשלון הגדול ביותר. ציון ויליאמסון הוא ההצלה היחידה שנשארה לניקס האלה.

4. לברון מזהיר את חברי קבוצתו: "שלא תעיזו להתחיל להרגיש נוח עם הפסדים" (זה היה הבוקר, לפני הפסד הערב לממפיס)

LeBron James is questioning whether or not the Lakers have the mental makeup to make their playoffs dreams come true.

*
הוא גם מביע את דעתו – וגם מזהיר! – שמוטב והשחקנים לא ייכנסו 'לאזור נינוחות' של הפסדים.
הוא משאיר מין פתח לאפשרות שאולי זה חוסר נסיון:
*

I knew it was going to be very challenging, just because of the [limited] experience the roster had at that point and time,” James said. “I knew it was going to be challenging from that sense, but I felt like we could still play better basketball. And we were doing that and obviously it sucks that my injury happened and Zo’s injury happened and so many of our injuries happened. And we had suspensions in there.

“So, I’m huge on chemistry and camaraderie … but the injuries have felt like it’s taken a toll on our team. So hopefully we can get Zo back soon to kind of help that out. And hopefully we can start playing a little bit better too.”

*

אז מה? זה עתה הפציעה של 'זו' (AKA לונזו)?

המצב רציני: העונה האחרונה שהלייקרס סיימו עונה חיובית בנצחונות פחות הפסדים היתה ב-2013, כשקובי היה עם הקבוצה, לפני שקרע את עקב האכילס.

זה מה שהוא אמר אחרי ההפסד לפליקנס ללא AD:

The last few years, everyone’s so accustomed to the losses that I’m just not accustomed to. I’m not accustomed to it, I’d never get comfortable with losing. Losing game one to Houston, it feels the same way as losing game 59 in New Orleans, for me. That’s just how I’m built. That’s who I am.”

קוזמה אמר דברים דומים:

 many know what’s at stake if you’ve never been there? … When you’ve never been there or know what it takes to actually shoot for something like that, sometimes you’re afraid to get uncomfortable. You’ve got to be comfortable with being uncomfortable.

ot saying that’s what we are as a whole — it kind of looks that way at times but sometimes I feel like we’re afraid to get uncomfortable, get out of our comfort zone, have that sense of urgency from the jump and not be afraid to actually go out and fail or succeed. We have, what, 23 games left? We’ll see what happens.”

לברון הוסיף ךלדברי קוזמה:

“It’s how you approach the game every day, it’s how you think the game every day, it’s how you play the game, it’s how you prepare for the game, and that’s not even like, when you get to the arena. That’s like way before that.

"Basketball: if that’s not the most important thing, then why we doing this? Is this the most important thing in yo’ life at this time? You give it all to the game and if you feel like you’ve given your all to it, then you have nothing to look back on and you can do other things. But if you feel like you haven’t given as much as you can, then you can’t focus on anything else.”

5. יואקים נואה מכל האנשים התפוצץ על הלייקרס, ולברון סיכם: "IT IS TIME TO WORRY VERY MUCH BUT NOT TO PANIC!".

y.

 

אין משחק כמו הלייקרס לתת 'JUMP-START' לקריירה שנראה שהלכה לאיבוד.

הלייקרס הגיעו הלילה לממפיס והחיו מחדש שחקן שהלך לאיבוד, יואקים נואה.

14 נקודות ותריסר ריבאונדים.

לברון אמר בסיום: זמן לדאוג מאד מאד, אבל לא להיכנס לפניקה".

ועם מילים אלה אני הולך לישון עם חיוך רחב על שפתי.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 135 תגובות

  1. אני יודע שאני אפתח פה תיבת פנדורה… אבל… מנחם, בחייאת, שים לב כיצד אתה מכנה אותן "נקבות", שים לב לשיח בתגובות בפוסטים ואתה מתפלא שאין בהופס קוראות ו/או מגיבות באתר?!?!
    אתה עד כדי כך "עיוור"?!?! (וזה מתקשר להלך הרוח עם המשך הפוסטים של "לכבס את הכביסה" שהאחרון היה בנושא זעפרני…).

      1. אני לא קורא את התגובות שם (למעט הראגבי של ארם אבירם בדה באזר).
        למה לא "אישה", "נשים"? הסגנון "נקבה" עדיין בעל קונוטציות שליליות, בטח בספורט.

        ואת האמת, לא ממש אכפת לי כי האתר הזה הוא פנינת ה-NBA שלי באתרים הישראלים. ככה שאני מתעסק ב"בית" שלי שאני מעניין להיות חלק ממנו

      2. ואם אינני טועה זו כבר הפעם הרביעית שאתה חוזר על הנושא הנדוש הזה..
        אתה יודע את התשובה בדיוק כמוני ואם לא תקרא את התגובות למטה.

      1. אני מניח שרוב ההורים שיראו את השיח בתגובות (ואולי באף כמה מהפוסטים) באתר לא ממש יאהבו את העניין שילדיהם (בנים ובנות) קוראים באתר ונחשפים לשפה המקורית של כמה מהמגיבים פה

      2. אני אשאל אותך את זה:
        1. אם היו לך ילדים קטנים, האם היית שמח שהם מחשפים לשפה הבוטה של התגובות ולפעמים גם בפוסטים באתר?
        2. אם היית אישה, האם היית נהנה לקרוא על כדורסל באתר הזה שמלא בגסויות וזלזול במין הנשי?

        1. ברור שלא. ברור שהייתי כועס. היי, אני סבא לחמש נכדות וארבע נינות. אבל מה עניין שמיטה להר סיני. כמובן שלא הייתי רוצה שייחשפו לשפה בוטה, אבל מה בוטה בפוסט שלי (ובכל פוסט אחר שכתבתי?).
          המילה נקבה כתובה נדמה לי בפרק הראשון של בראשית. זה שבישראל ישנה קונוטציה שלילית למילה נקבה זה רק בשפה עממית. אני בטוח שחיים נחמן ביאליק לא היה מהסס לכנות 'נקבות' את המין השני ל'זכרים'.

          1. יש ויש… לפעמים בפוסט שלך ולפעמים בפוסטים אחרים (ובמיוחד בתגובות).
            אבל, אתה מריץ אתר כדורסל בישראל, בשפה העברית, לקהל הזה.
            למה לא לשאול מדוע אין אוהדות כדורסל? ספורטאיות?

        2. 1. בעולם הדיגטלי של היום ילד ים נחשפים לתוכן קשה הרבה יותר מכמה מילים שיש באתר הזה, אם זה בפייסבוק באינסטגרם, בבית ספר ….
          איזה זלזול אישה וגבר מה לא בסדר בזה? הדור של היום מתחנף מדי והפמיניסטיות לקחו את זה רחוק מדי, אני בעד שוויון מגדרי ונשים וגברים צריכים להרוויח שווה בשווה, אבל אני לא רואה שום בעיה במילה אישה. נשים פחות מתעניינות בספורט, זה עובדה!! כמו שנשים צרכניות של אופנה הרבה יותר גדולות מהגברים !!!

          1. נכון. אבל למה אנחנו צריכים להשתמש בשפה בוטה [לפעמים] בפוסטים והרבה בתגובות? למה להיות חלק מזה שהמטרה שלנו לדבר כדורסל ולעשות אותו נגיש לקהל המתעניין בזה?

            לא צריך להתחנף ולצאת מגדרנו, אבל כדאי לשמור על תרבות דיון ועניין במה שהאתר מנסה להעביר [וזה NBA בעיקרו וענפי ספורט וסיפורים מעניינים].

      3. אם זה בראש מעייניך, לך על בנות. המקבילה של girls.
        למרות שיש לזה קונוטציה של גיל צעיר…
        נשים הן בנות לא פחות משהן נקבות… וזה לא צורם.

      4. עדיף "לטעות" ולקרוא לכמה ילדות נשים, מאשר לקרוא לרוב הנשים נקבות. הראשונות לא יפגעו אם יתייחסו אליהן כנשים, לעומת **כל** הנשים שייפגעו כאשר קוראים להן נקבות.

        1. כן מסכים לגמרי. השתמש בנשים/בנות מנחם. אתה כותב נהדר, אבל ההתעקשות על שימוש בנקבה אינו שונה מלהגיד על שחורים שהם כושים. אז תגיד גם כושים וגם נקבות מופיעים בתנ"ך, נו אז מה! לא נותן לזה תוקף מוסרי להשתמש בזה. יש מילים שפשוט אפשר להחליף ולא לעשות מזה כזה עניין.

    1. סמיילי אין שום העלבה בנקבה ולא נראה לי שניתן לחשוד במנחם שהוא שונא נשים. מבחינתי השפה תקינה וכאבא לילדה אין לי בעיה שתקרא את הוקסט הזה

      1. זאת הצורה והדרך בה זה כתוב. ובוא נגיד את האמת… האתר הזה, בעיקר בתגובות (וגם מנחם לפעמים מכניס איזה משפט או שניים שהם לא לעניין), לא ממש עושה חסד עם נשים

    2. סמיילי הוצאת לי את המילים מהפה. מנחם כדי שנשים יחקו פה חלק הם גם צריכות להרגיש שזו סביבה נוחה להם כשמסביבך המון גברים ושפה לעתים מאוד כוחנית לא לכל אחת זה מרגיש בנוח.(אגב העניין של השפה תקפה גם לחלק מהדברים המגיבים פה לדעתי)

  2. לעניין הכדורסל. 2 המקומות האחרונים במערב הולכים למלחמת התשה. פשוט אסור להפסיד משחק עד סוף העונה. ועדיין יש את הסיכוי שדאלאס עם ריצה קטנה גם כן תיכנס לקלחת.
    הספרס פשוט חזרו מהפגרה של האול-סטאר ללא שום דלק במיכל, מכניסים את עצמם לצרות.
    ממפיס שכחו שהם בטנקינג ליום אחד ונתנו דקות לנואה (כבר הרבה זמן שהוא מקבל דקות בשביל החוזה בעונה הבאה) ולפארסונס, שיכול להראות לקבוצות כמה כדאי לבזבז עליו בחוזה הבא שלו (כנראה שמינימום או קצת יותר בסן…). הם דווקא הביאו אחלה מחליך לקונלי עם דילון רייט ואני די אוהב את הקו האחורי של קונלי-בראדלי (שהוא אחלה קו אחורי הגנתי, אבל הבעיה ששני השחקנים עשויים מחרסינה).

  3. קבל נתונים לגבי צפיה ב-NBA (באדיבות גוגל, כדאי להכיר):
    צופים מתחת לגיל 35 – בעליה, מתקרב ל-50%. גיל חציוני – 42, הצעיר ביותר מכל ענפי המייג'ור (NFL 50, MLB 57).
    צופים לא-לבנים – 35% (הענף הכי שחור. נאסקאר 94% לבן, הוקי – 92% לבן, ובכדורגל (MLS) 34% היספאנים).
    .
    נשים:
    ממוצע בכל ענפי המייג'ור עומד על שליש נשים מכלל הצופים.
    נאסקאר 37%, גולף ו-NFL 35%, בייסבול ו-NBA סביב 30%.
    אחוז הנשים האוהדות בעליה מתמדת ב-NBA, גם בגלל עליה גדולה מאוד ברחבי העולם שמחוץ לאמריקה.
    .
    למה אין אצלך נשים פעילות באתר?
    לא צריך ללכת רחוק. תפנה לבלוג החי האחרון שלך ותבין. זה מרחיק לא רק נשים, אלא גם גברים בעלי IQ תלת-ספרתי.
    ואם זה עדיין לא מובן, אולי עוד קצת "נקבות", בדיחות אונס של המגיב ההוא (והשני), וכמה צ'יר-לידרס עם ריר נוזל על המסך, כדי לוודא הריגה. זה בטח יותר מעניין מנתונים יבשים מקצועיים.

    1. אז הבלוג החי זה הבעיה עכשיו? תמונות של מעודדות? היו פה גם תמונות של אתלטים ללא חולצה שמנחם הביא מספורטס אילוסטרייטד.. בנוסף באתר מלא בתמונות של גברים מיוזעים בגופיות… בחייאת, די לזלזל באינטליגנציה הדו ספרתית שלי, אם תחפש עלבון תמצא אותו בכל מקום.

      1. לא , הבלוג החי לא בעיה.
        הבעיה היא שיושבת כאן חבורה מדהימה של כותבים שמוקפת בכמה אנשים חשוכים שהם הסמרטוט רצפה בבית ואת
        תסכולם מוציאים כאן על כל המין הנשי

  4. לגבי הלייקרס, עדיף להוריד אותם מהמעורב מסריחים את הפרקט,חייבים לפטר את וולטון.
    .
    הארדן המגן החלש בליגה? אפילו קונוס מסוגל לקלוע עליו הוא למען השם שומר רק עם העיניים.

  5. מנחם,

    אני אישה כל חיי ותמיד צפיתי בספורט. בין אם ה כדורסל, כדורגל, שחיה או טניס. ואני נפעמת מהטמטום שבפוסטים האחרונים שלך. ישנן מספר רב של (נקבות) שצופות בסופורט אתה פשוט לא שומע אותן כי הן לא קלניות ומטומטמות כמו חלק מהגולשים באת, שמדי יום מראים את את טיפשותם ואת היותם שובניסטים בתגובות המבזות נשים. האם חשבת שאחת הסיבות כי אתה לא שומע תגובות משנים זאת הסיבה הזאת?
    עכשיו לביטוי נקבות.. זה בערך כמו שאקרה לך "יהודון" מילה עם קונטוציה מאד שלשלית הלא כך? המילה "נקבה" בפשט אומרת, "נקוב בה", כלומר מתיסחים לאשה כאילו היא חור למטרת רביה ותו לא. במשך שנים הביטוי הזה היה לכינוי גנאי כנגד נשים. ואתה ברוה חוכמתך ממשיך את המסורות הזאת.
    מעניין אותי אם היית מראה את הפוסט הזה נכדותייך שאתה כה מתפאר (ובצדק) להציג, היו אומרות.

    מילה לסיום, מנחם בנית כאן דבר יפה מאד. אך אני מבטיחה שלא הולכת להיכנס לכל הפוסטים שמפורסמים עלי ידי אנשים מבזים שכמותך וכמו מספר כותבים אחרים.

    לשאר הכותבים, אתם עושים עבודת קודש ובהתנדבות, תודה רבה לכם.

    1. הרי לא משנה מה אכתוב לך בתגובה, אם היא לא תגבה אותך אני אצא שובניסט… מספיק לציין שכאאשר נשים נמצאות ביחד הן מזילות ריר לא פחות מבנים ומחפיצות גם מחפיצות. עכשיו יבואו כל מיני צדיקים טהורים ויגידו לי שזה לא מגובה בנתונים ושיט כזה. ווטאבר, אם תחפשי טוב טוב תגלי שגם ההורים שלך ביזו אותך שנתנו לך שם של אישה ובעצם כפו עליך את המגדר שהם חשבו שאת שייכת אליו. הטימטום חוגג.

      1. לא שוביניסט. רק אדם שלא מסוגל להסתכל על העולם מנקודת מבט שהיא לא נקודת המבט האישית שלו, שאולי במקרה שלך היא של גבר.
        אז אין בעיה עם זה שלא תנסה להזדהות עם אחרים, זה בחירה שלך, אבל לפחות על תבטל את האחר או האחרת אם הם טוענים שמשהו פוגע בהם או מפריע להם, רק כי אתה לא מבין את נקודת המבט שלהם.

    2. פגעת בול בפוני עם ה"יהודון". מנחם הולך להשתולל אבל את צודקת. תחשבו שאתר ספרוט אמריקאי היה באופן קבוע קורא ליהודים יהודונים, מציג קריקטורות של יהודים עם כסף, שם לינקים לכתבות אנתישמיות, ולמגיבים היו שמות "מצחיקים" כמו הבן של היטלר. כמה יהודים היו מרגישים בנוח לקרוא את כתבות הספורט הנפלאות באתר כזה? כמה היו מרגישים בנוח להגיב ולציין שהם יהודים?
      נשים סבלו וסובלות אפליה. אי אפשר שלא להכיר בעובדה הזאת. בטח יהודונים שכמונו

      עדיין – התוכן מדהים. אבל צריך לנקות את השפה. אולי סגנית עורכת אחת?

      1. לא כל כך קשור אבל לגבי החלק הראשון של התגובה שלך יש בן של ראש ממשלה מכהן בישראל שעושה בדיוק את הדברים האלה…

        1. אה כתוב בתנך, אז זה בטוח בסדר. אתה עושה צחוק מנושא מאוד רציני.
          הדת היהודית מלאה האפליה כנגד נשים. זה שאיזה נוכל כתב לפני מאות רבות של שנים משהו, עושה את מה שהוא כתב בסדר?
          לך למרכז העיר שלך ותגיד לאדם שחור ניגר. ואז תסביר לו שזה רק מילה ופעם היה בסדר להגיד את זה. נראה איך יגמר…

  6. וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם בְּצַלְמוֹ בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אֹתוֹ זָכָר וּנְקֵבָה בָּרָא אֹתָם

  7. מנחם ידידי, לא ברור לי מדוע לא להשתמש במילה נשים או בנות?
    לי אישית אין לי שום בעייה כשאתה משתמש במילה נקבה/ות אבל יש כאלה שהמילה כן צורמת להם/ן ורצוי שנתחשב בהם/הן.

  8. וואו מעניין למה אין נקבות, זה בטח לא קשור לזה שעורך האתר והאיש שכתב את המאמר הזה מוסיף תמונות של בחורות חצי עירומות לכל פוסט בין אם הוא קשור לספורט ובין אם לא, וההתייחסות הכמעט יחידה שלו לנשים בספורט היא מינית קודם כל. בטח הן סתם פחות מתעניינות בספורט ולא כי זו השפה באתר.

  9. אמנות ההיעלבות כמנגנון כוח זה אחד הדברים המגעילים שקיים בעולם המערבי. אנשים מנסים להכתיב לאנשים אחרים איך לדבר, ממש לשלוט בשפה שלהם, כי הם בחרו להיעלב ממילה מסוימת. זהו טירוף וטרור מחשבתי, שכל אדם בר דעת ושוחר חירות צריך להסתייג ממנו ולהילחם בו בכל מקום שיש לאל ידו.

    1. יש חופש ביטוי והוא מאוד רחב. ויש סגנון וטעם וענייניות.
      אפשר לכתוב כאן, למשל, בקביעות, שאנשים עם כיפה על הראש סובלים מהפרעת נפש, שעוד 20-30 שנה יאשפזו אותם במוסדות המתאימים, הם מאמינים בחבר דמיוני שרואה הכל ובמיוחד אותם, הולכים לפי ספר עתיק שאומר להם לחכות 6 שעות בין שניצל לקוביית שוקולד ומשוכנעים שזה הדבר הכי חשוב בעולם, ולא נוגעים באישה שלהם במשך שבועיים בחודש. ואז לחזור על זה שוב ושוב ושוב. כדי להעליב וזו עוד דוגמא קלה. אפשר לבחור בכל מגזר אחר – שחורים, נשים, מזרחים, לא חסר – ולהעליב אותו דבר.
      יש חופש ביטוי, רק למה לטנף כל הזמן? אנשים רוצים לירוק – שיעשו את זה אצלם בבית.

  10. התוכן של האתר לא מתאים לילדים ונקבות.
    בספורט5 לא היו שמים תמונה של הפין של גרין בטח שלא בדרף ראשי
    בוואלה לא היו שמים דוגמניות בכתבת ספורט אולי רק במדור הצהוב,
    נתעלם גם מהעובדהשאין פה כתבה אחת שמסקרת ספורט נשי.

    1. או מגיבים כמו האשך ובדיחות (?) ההפרשות שלו, או שמעון ו"נשים שמחפשות את הממבה השחורה של קובי". ועוד ועוד.

  11. מנחם הי, אני מה שאתה מכנה ״נקבה״.
    בעולם המודרני אני מעונה אישה.
    הסיבה שנקבות bitch, לא מגיבות היא בגלל השיח הירוד והעלוב שלך ושל הטמבל ההוא מומי עח הבדיחות הלא מצחיקות על נקבות.
    חוץ ממכם דווקא כיף מאד לקרוא באתר הזה כם אם אתה נקבה.

  12. הצחקת אותי מנחם. למה ש"נקבה" תרצה לקרוא או להשתתף כאן? לפחות אל תהיה צבוע ותודה בזה שהתשובה היא שאין סיבה, גם למעטות שמתעניינות ב-NBA.

  13. שכחתי גם את האשך , שבכל מקום אחר היה
    מופנה לרשויות הרווחה לטפל בבעיות שעבר כנראה בילדותו שגורמים לו לטורים ותגובות שלו, ורק באתר המבזה נקבות יכול לפרוח ולהיות איש צוות משמעותי, ושמעון שבכל מקום אחר היה מסורב כניסה לאלתר ולאתר בשל היותו חשוך טיפש ומתלהם.
    זה הסיבה
    למה נקבות כלבות לא גולשות פה ..

  14. אגב מנחם, בתור נקבה כל חיי אני יודעת שדווקא השוביניסטים הכי כדולים, אתה , מידן, האשך הם אלו שבבית בנות זוגם עושות מהם חביתה מקושקשת מביצה אחת טמירה

  15. כי כבר שנים שיש כותבים שטרחו להעיר על תמונות סקסיסטיות ושאר ירקות וזה תמיד מנופנף על ידך או גולשים סקסיסטים אחרים. לדוגמא תמונות הביקיני מספורטס אילוסטרייטד- אתה כמובן תתגונן כמו תמיד ותגיד שאם זה טוב להם זה גם טוב לך… אבל לא להתפלא אחרי זה שאין כאן נשים.

    וכי מה לעשות שנקבה זו מילה נוראית בעברית.
    אפשר היה בנות המין הנשי או כל דבר אחר שהוא לא מילה דוחה.
    שני הסנט שלי.

  16. אני אישית אוהב את המילה בנות, מה רע בבנות?
    אי אפשר להגיד שיש פה לפעמים פוסטים דיי זוועתיים מבחינת בנות( וגברים), נניח פרסום של צ'ירלידרס שזה מבחינתי דבר מגעיל ברמות( אני אישית אוייב די גדול של מה שנקרא "מודל יופי", שמתבטא בדבר ההזוי הזה)
    למה שבת תכנס לאתר שיגרום לה להרגיש לא בנח עם עצמה, ושמדברים בו מגעיל?
    למרות שבסוף ברור שבנות פחות מתעניינות בספורט, בפרט NBA, אבל אם כבר יש אחת כזאתי, אני אנחש שהיא אינטלגנטית יחסית, ובת אינטלגנטית לא תמצא את עצמה בשיח באתר הזה.

    אני חושב שבדיון צריך להיות איך אמור להיות השיח בכללי באתר, לאו דווקא האם זה מתאים לנשים או לא, אלא כרעיון של איזה שיח ותרבות אנחנו רוצים שתיהיה.

  17. טיעונים לגבי תרבות הפוליטקלי קורקט יש לכאן או לכאן.
    אני מכיר ואפילו מסכים עם הטענה לפיה ילדים וטף נחשפים לתכנים מיניים/זוועות עולם דרך וואטסאפ/אינסטגרם, וכן, גם דרך אתרים מסחריים גדולים.
    לדוגמא אתר וואלה!, שאפשר לכתוב שה"בעיה" איתו נובעת מכך שלא מדובר באתר ייעודי לחדשות, כי אם באתר שמנסה להיות הכל בו זמנית: מגזין חדשות/ספורט/תרבות וכו' וכך גם מגזין בידור/צהובון.
    זה יוצר מצב שילד שנכנס לדף הראשי רואה כותרת שקשורה לחדשות או ספורט, ואם יגלול ממש טיפה למטה יראה תמונת עירום לכל דבר ועניין של אחת הקרדשיאנז.
    למה הם עושים את זה? אני מעריך שבשביל הפרובוקציה ויצירת כניסות, גם על חשבון הערכים ובעיקר בשביל חשבון העו"ש.
    אני יודע שזה יכול להישמע קצת מתנשא, אבל רוב עכברי הNBA שאני מכיר הם אנשים ברמה גבוהה יותר משל הישראלי הממוצע.
    משכך אני מעריך שהם יידעו להעריך תוכן טוב ורהוט ובלי פרובקציות, מאשר תמונות מפגרות של בחורות בבגד ים שאם הם באמת ירצו הם יכולים לעשות חיפוש בגוגל.

    לגבי התגובות – אין מה לעשות. גם בין 10 תלמידים שיקבלו ציון ממוצע של קרוב ל-100 יסמנו לרעה את מי שהוריד את הממוצע.
    אבל לגבי כותבי הכתבות – יש וצריך לסנן תכנים.

    אני למשל הרבה יותר אוהב את הסיקורים של MBK (איש כדורסל מאוד איכותי חוץ מזה שהוא אוהד לייקרס) מאשר מומי שלדעתי הבין בעצמו שבשנת 2019 הדמות שלו כבר לא מתאימה.

    ולגבי המילה נקבות עצמה – בלי להעליב מנחם, אתה לא חי בארץ כבר עשרות שנים כמדומני. אולי בגלל זה אתה מתקשה להבין שאנחנו כחברה התקדמנו ושחבר'ה עם ראש על הכתפיים כבר לא משתמשים במילה הזאת ובמילה "כוסית" כדי לתאר אישה.

    אוהב את כולכם.

  18. אני אישית לא רואה בעיה כלשהי במילה זכר או נקבה, אך היה ניתן להשתמש במילים בן או בת(בנים/בנות) שזה גם היה מתחבר כמו שצריך.
    בכל אופן, אני באופן אישי רואה אולי במקרה הטוב 8% נשים במגרשי כדורגל וגם זה בגלל ענייני משפחה או בן זוג , ולאוו דווקא מאהבה לכדורגל. אני חושב שבישראל יש בעיה במגרשים/איצטדיונים שקשה לנו כחברה להכיל את העובדה שהגיעה בת לראות משחק/אירוע ספורט, ולראיה כל קללות הספורט נשמעות בכל המגרשים/איצטדיונים ותמיד הקללות יהיו כלפי המין השני(בנות) ואני מניח שזה לא נעים לשמוע כל הזמן קללות ואווירה לא נעימה(אנחנו עדיין בישראל). אני בתור גבר לעיתים לא מרגיש נעים מרוב הקללות שממתירים האוהדים על בנאדם מסוים(שופט,שחקן , מאמן וכו'). לסיכום – לא אתפלא אם אחוז האוהדות בישראל ילך ויקטן ביחס לשאר העולם עד אשר תהיה כאן תרבות אחרת. לגבי האתר – מה שאני רואה במגרשים נמצא גם כאן כמובן, הרי כאן יש מקבץ של אנשים מכל המגזרים והמקומות בישראל, אז מן הסתם שנראה גם תרבות זו כאן, והכל מתחיל מחינוך בבית, אז אי אפשר לצפות(לדעתי) שאנחנו נצליח לחנך כאן מישהו(או לחסום אותו- הבנתי שזו קצת בעיה לא?)

    1. ניר, מסכים לגבי חלק ממגרשי הכדורגל.
      הייתי מספר פעמים במשחקים של אחת מקבוצות הליגה הלאומית, שנכון להיום מובילה את הטבלה.
      יצאתי כל פעם בהרגשה לא נעימה ובעיקר מאוד מדוכדך ועצוב, כאילו שכל האנרגיות נשאבו ממני.
      לאורך כל המשחק אנשים קיללו את השופטים, השחקנים ואת הקהל (מי מהם שהגיע של הקבוצה היריבה). הם השתמשו במילים כל כך דוחות, שפשוט התכווצתי ממבוכה ואי נעימות בכיסא.
      ברור לי שמדובר במגרש כדורגל, שהאווירה בו לא סטרלית וטוב שכך. אבל גם יחסית למנעד של הקללות שקיים, האווירה היתה פשוט עכורה מאוד ובעיקר העציבה אותי.

      אתנצל על חריגה מהתקינות הפוליטית, אבל רובן של הנשים בכל זאת עדינות יותר מהגברים וקשה לי לראות נשים, למעט בנות הזוג ואמהות של השחקנים, שירצו להיות במקום כזה.

  19. אני מציע לקוראי האתר ולמנחם להיכנס לאתרי אינטרנט ספורט ישראלים אחרים. גם שם לא תקרא הרבה תגובות (אם בכלל) של נשים כך שזה לא ייחודי לאתר שלנו. אגב זה לא מוגבל רק לאתרי ספורט אלא גם באתרים אחרים בעברית יש מעט מאוד נשים שמגיבות.

  20. אולי הדרך צריכה להיות להמנע מלהגיב לפוסטים 'מלוכלכים' כאלה וכן להגיב לפוסטים 'נקיים' יותר, וכך להשפיע על התכנים באתר בדרך יותר "אבולוציונית" ?

  21. נקבה – מנוקבת, שחוררו בה חורים
    זכר – שאותו זוכרים
    המילים הללו צריכות לצאת מהשיח – מלבד שיח ביולוגי מדעי או על בעלי חיים.
    תודה על המעורב מנחם

  22. נשים פחות *מדברות* על או *צופות* בספורט תחרותי.
    לפי מחקר מדעי שערכתי (הסתכלות מחלון המשרד), נשים *עושות* הרבה יותר ספורט מגברים.

    מסקנה: כמו בכל תחומי החיים, גברים מדברים ונשים עושות.

  23. דווקא בזמן האחרון היו כמה וכמה מגיבות.
    אין ספק שהשיח האלים שיש פה לפעמים מרחיק לא מעט מגיבות (ומגיבים) אבל השאלה למה נשים מתעניינות פחות בספורט היא לגיטימית ודווקא מעניינת.
    האם זה בגלל שזה ספורט שרק גברים משחקים? ואז ההזדהות פוחתת? הרי בספורט נשים הייצוג של בנות המין החזק גדול בהרבה, אבל מצד שני הפופולריות הכללית שלו נמוך.
    בטניס שהצליחו ליצור מודל נשי שעובד, אבל אולי בגלל העובדה שעשו אותו 'סקסי' כדי למשוך גברים להתעניין.
    הייתי רוצה להגיד שלנשים יש דברים יותר חשובים לעשות מאשר להתמכר לספורט כמו גברים אבל אני מכיר הרבה נשים שמכורות לטלנובלות, שזה בזבוז זמן ותאי מוח לא פחות מספורט.
    וזה לא שהיצר התחרותי של נשים פחות גדול.
    בקיצור השאלה מעניינת והייתי רוצה לשמוע מנשים שכן קוראות כאן את דעתן, דרך ההגשה פרובוקטיבית וחוטאת למטרה, אבל לזה כבר התרגלנו

  24. וכך ילדים…משיגים 70+ תגובות על פוסט.

    בקצרה אומר שאני מהתומכים במילה "בת".
    בתנך אולי נכתב נקבה, אך לא נראה לי שזה מקור הייחוס הכי "נוח" למין הנשי בלשון המעטה.

    אגב, תרגיל בריכוז ובהתמודדות עם טקסט משמים, לעקוב ולהבין את הדיאלוג של שחקני הלייקרס (או בכלל שחקנים).
    קוזמה כוכב בקטע הזה, אני עדיין מנסה לעשות סדר ב-comfortable וה-uncomfortable שלו.

  25. אם ב-NBA עסקינן,
    אז במשחק ממוצע של קבוצת שוק גדול/קבוצה מצליחה, בערך שליש מהקהל הן נשים.
    במשחק ממוצע של קבוצות שוק קטן חלשות, בערך שמינית מהקהל הן נשים.
    .
    בהופס?
    0% (או קרוב לכך) מהתגובות הן של נשים.
    .
    ההיגיון הבריא גורס שהמסקנה שנכתבה בתחילתו של הפוסט –
    "סופי: נקבות לא מתעניינות ב-NBA",
    היא מסקנה שגויה.
    הגיוני יותר להסיק שהאתר, הופס, לא מושך/מעניין מספיק, ואלי אפילו מרתיע, את הקהל הנשי.
    .
    למען הסר ספק –
    אני לא מוצא בעיה בתכניו של האתר, ובדרך הגשתם. כל אחד ואחת, שיבחרו את המקומות שנוח לו ולה, לשרוץ במרשתת.
    אני רק מוצא לנכון לציין שהבסיס לכותרתו של הסעיף הראשון בפוסט, הוא ככל הנראה פשוט לא נכון.

  26. מנחם, השיח באתר די רדוד מבחינה פמיניסטית. "הוא משחק כמו נקבה" זה לא משפט או הלך מחשבה נדיר.
    במקום נקבות אתה יכול לכתוב "נשים ונערות" ותהפוך את השיח ליותר רציני.
    עד שבחורה כבר מנסה לענות ברצינות ונקודתית התגובה הראשונה שהיא מקבלת זה Lighten up… נו. זה עלוב. זה בדיוק מה שנשים ונערות מנסות להתנער ממנו.
    זה נשמע כמו הראיון ההזוי עם הינון מגל, שעד עכשיו לא מבין מה לא בסדר בהתנהגות שלו.
    "מה הבעיה אתך… תשתחררי…. צבטתי לך בתחת כי הוא ממש יפה. זה מחמאה בעצם…." וכל שאר השטויות בסגנון.
    ניסיתי קצת להילחם בתופעה באתר באיזו תקופה אבל לא היה נראה שיש רצון אמיתי לשינוי, רק להצדקה עצמית. אז התייאשתי.
    אתה לא אשה. אבל תכבד אותן גם אם הן שונות
    🙂

  27. לצערי אני לא מסכים איתך הפעם מנחם , כנראה ששהיית יותר מדי שנים בניכר. הביטוי לא שגור בשפה העברית מעבר למונחים מדעיים או רפואיים. גם אם טכנית אתה צודק – למיטב ידיעתי המצומצמת, בכתיבה עיתונאית של ימינו, המילה נקבה פשוט לא בשימוש.

    לגבי "היעדרותן" של נשים מעניין בספורט – ישנו עדיין מרחק גדול מאוד בין תרבות הספורט האמריקאית לבין הישראלית, ויחד איתו מגיע מרחק גדול במספר הנשים הנערות והילדות שעוסקות ומתעניינות בספורט. זה לא אומר שהן לא שם או לא קיימות בכלל.

    ובלי שיפוטיות או ביקורת – השאלה היא האם זה מעניין אותנו באתר, והאם אנחנו חושבים גם על מי הקוראים / הקוראות שלנו כשאנחנו כותבים מאמרים….

  28. אוקיי מתנדב להיות התגובה ה72…
    1.יש לי חשש כבד שהכותבות שהזדהו כנשים הם בס"ה גברים מחסלי חשבונות ותיקים מהאתר…
    2.בעיר דתית לא נוסעים בשבת, בעיר חילונית כן, בפורמים מעורבים מדברים בשפה יותר נקיה, בפורומים נשיים הס מלהזכיר ובפורומים גבריים, ובכן בפורומים גבריים מדברים כמו שכל אחד פה יודע…ספורט וכדורסל הם נושאי פורום גברי גם אחרי העלייה המדודה בהשתתפות נשים בספורט, השיח בהתאם.
    3.כל זה לא סותר את העובדה שאף אחד פה לא נכנס בשביל לראות תמונות פוטושופ מגוחכות שחברה במילואים בשנות השבעים אולי הלכו לישון איתן בלילה, זה כל כך פאסה שבא לי להתחיל לפזם את "הבה נגילה"
    4.הבדיחה על הבלוג החי חייבת להפסק, אין שום קשר בין הבלוג בחי שזו חווית טראשטוק כמו משחק בספורטק, לבין השיח הענייני והאיכותי בשאר הפוסטים.

  29. די נו באמת, מה אתם קופצים, הדיון הוא לא על המילה נקבה, בפעם הרביעית. הנושא כאן הוא רייטינג

  30. מנחם ביגגל שאתה ברוב הזמן באמריקה

    יש דברים שאתה לא יודע ..

    נשים בישראל תמיד אם האכלו לי שתו לי
    ביכלל בישראל אנשים אוהבים את האכלו לי שתו לי …

    נשים בישראל לא אוהבות ספורט …
    יש אולי 10 % שאוהבות ספורט..

    מספיק לראות את הליגה בכדורסל וכדורגל בישראל
    לא בא קהל הנשים..
    מילא כדורגל
    מישחקי כדורסל ליגה עליונה 200 צופים
    והרוב גברים…

    בישראל רוב הנשים לא אוהבות ספורט

    ואין פלא שפה הן בלי נוכחות

    הבעייה לא אצלך מנחם…ידידי

    נשים בישראל אוהבות לראות את
    האח הגדול ולא ספורט

  31. התשובה בגוף השאלה.
    הדעה שלך לגבי מה ״אמור״ להעליב מישהו ומה לא היא לא רלבנטית.
    ואם אתה מחליט בשבילן שהיא רלבנטית, אל תתלונן שנשארת בלי בחורות באתר, ואל תפתח לעצמך תיאוריות לגביהן כדי להצדיק את זה.

  32. אני קורא את האתר על בסיס יום יומי ומאוד נהנה מהפרשנות המלומדת שלך, מהדעות שלך ומהפרספקטיבה הארוכה שיש לך על הליגה וספורט בכלל. זה מאוד מרשים.
    יחד עם זאת אני חש אי נוחות בלשון המעטה וגועל נפש לא בלשון המעטה מהשימוש הדוחה והיום יומי שלך במילה נקבה, מהיחס שלך לנשים בכתבות שלך ומכל התמונות המצמצמות והמחפיצות את המין הנשי שאתה מקשט בהן את הכתבות שלך.
    מישהי כאן השוותה את זה לשימוש במילה יהודון, אני מוסיף תאר לך שכל כתבי הספורט האמריקאים היו משתמשים במילה 'ניגר' לתיאור כל הספורטאים השחורים. אני מקווה שזה היה מעלה בך אי נוחות כלשהי. אז כישראלי השימוש במילה 'נקבה' בהקשר של תיאור כל המין הנשי מעלה את אותה אי הנוחות.
    וההיתממות הבלשנית שלך כאילו זו המקבילה לFEMALE לא פחות ממביכה.
    אני מאוד נהנה מהאתר שלך ואם תחדל מהנוהג הזה שלך אהנה עוד יותר.

  33. נוכחות נשית מתרבתת כל שיח גברי. בצבא במשרד במועדון או ברשת. תמיד.
    לכן כל כך כדאי שהן ישתלבו, חוץ מסיבות ברורות של גיוון וטראפיק.

  34. מנחם, יכול להיות שרק פה נתנו קונוטציה שלילית למילה נקבה, מה לעשות שרק פה מדברים עברית? ובעיקר, שהאתר שלך פונה בעיקר לאנשים מהארץ? גם למילה 'כושי' יש קונוטציות שליליות רק פה, ועדיין לא היית מעז לכתוב כך באתר. כמו שאמרו רבים לפני, בנות או נשים אלו אופציות טובות.
    ונכון, אני מאמין שלא איכפת לך מכמות הכניסות לאתר, אבל לייצר אקשיון? הרי בשביל זה אתה מחזיק את האתר 😀

  35. מנחם, זו לא הפעם הראשונה שנושא הנשים/נקבות עולה באתר על ידך.
    לגבי נשים שצופות במשחקי NBA וספורט בכלל אז ללא ספק שאחוז הצופות נמצא בעלייה. צריך לזכור שזו תופעה שהחלה לפני זמן לא רב וייקח פרק זמן עד שאולי ייוצר שוויון.

    לגבי המילים נקבות /זכרים:
    האם אתה קורא לאשתך, לבנות ולנכדות שלך נקבה/נקבות?
    מדי פעם אתה מזכיר אותן במאמרים שלך ונראה שאתה גאה בהן מאד ושמדובר בנשים/נערות דעתניות, משכילות ובעלי יכולות שאינן נופלות בכלל מאלה של גברים.
    לסיכום, המינוחים הנכונים ושראוי להקפיד עליהם הם נשים/נערות/בנות וכדומה ולא זכרים/נקבות.

    לגבי ספייק לי ואהדתו לניקס וליאנקיס והעימותים שלו עם רג'י מילר יש פרט פיקנטי. אמו ששמה היה ג'קלין מתה מסרטן כאשר הוא היה בן 19. ממש מיד לאחר האירוע הטרגי אביו ביל שהוא מוזיקאי ג'אז החל בזוגיות עם אישה לבנה ששמה סוזן קפלן. ספייק לי קיבל את זה קשה מאד וזה גרם לחיכוכים ומריבות ביניהם. מדי פעם היו מזכירים לספייק לי את העובדה שאמו החורגת היא יהודיה וכו'.

  36. אחד מקטעי הטלויזיה האהובות עלי היה
    girls on trampoline בנוסף אוהב את התמונות מs.i שמנחם מפרסם ואת התגובות המצודדות.
    לא מרגיש שאני מופרע .מגדל בנות לתפארת ומכבד את המין הנשי .האתר קצת שוביניסטי וזה בסדר זה כיף וחבל שחלק מהנשים היותר פלפליות שקיימות בחוץ לא יודעות עליו.

  37. אנקדוטה משעשעת (לפחות אותי),
    התמונה שראשית, זו שתחתיה כתוב "הייתי אומר 20 ל-1 זכרים נגד נקבות",
    היא NBA 2K14 Indiana Pacers Playoffs Crowd Mod (משחק מחשב…)

  38. עדיף להשתמש ב״נשים״ מנחם. בעברית ל״נקבות״ יש קונטקסט בעייתי. נקב=חור…. ולו בגלל זה לא כדאי להשתמש במונח הזה גם אם באנגלית זה בסדר

  39. לא צריך הרבה להתאמץ בשביל להבין למה נשים לא נכנסות לאתר הזה.
    מספיק לראות חלק מהתגובות או כתב של האתר שמכנה את עצמו אשך טמיר (צחוקים כאלה לא היו לי מכיתה ג!) ואת כולם מעריצים אותו כל כך כי הוא סיפר בדיחה גסה (דאחקותתתת לפנים) בשביל להבין.

  40. הבעיה מתחילה ונגמרת בזעם קדוש שמקורו בחשיבה דתית. אני חושב שהרבה יותר מעניין וחשוב לדעת למה התכוון אומר הדברים ולא איך מפרש אותם השומע. דיברו פה על "יהודון" כמילת גנאי ליהודים (זו אכן כוונתה ואין לה כוונה אחרת) לעומת זאת המילה יהודי שימשה ומשמשת במקומות מסויימים כמילת גנאי בין כאלה שאינם יהודים אז האם יש בעיה עם המילה עצמה שבאה לתאר דת ולאום מסויימים? כמובן שלא אלא רק כוונתו של המשתמש. בדיוק כפי שהמילה כלב או כלבה באים לתאר חיה מסויימת אבל אם השימוש בהן כלפי אדם נעשית בכדי להעליב אותו זה מה שמשנה. הרי כלב נחשב לחיה נאמנה חכמה וטובה לאדם אז למה שמישהו יפגע מזה? התשובה היא רק איך שאדם תופס את הדימויים שהמציאו בני אדם ומכיוון שאי אפשר לדעת מה יעליב את מי. מילים במקורן באות לתאר מחשבות ותחושות. בעייני הכלל הוא למה התכוון אומר הדברים כל דבר אחר הוא משטרת מחשבות.
    לכן במקרה הזה מה שמשנה הוא למה מנחם התכוון בשימוש במילה נקבה. האם הוא משתמש בזה כמילת גנאי או לא. הוא לפי הבנתי טוען שלא כי ככה זה מופיע בתורה(טיעון בעייתי בפני עצמו שכן הוא מצטט ספר אגדות שוביניסטי וחשוך) ואז נשאלת השאלה האם הקורא מאמין לו או לא.
    .
    המילה נקבה היא מילה תקנית בעברית נכון להיום לתאר מין. אם יש בעיה עם שורש המילה אולי יש מקום לשקול להחליף לגמרי את המילה.
    .
    לגבי הדיון שהוא כבר דיי מעייף גם כי כבר דיברו על זה וגם כי בעיניי הוא לא ממש מעניין בטח לא בעולם המערבי שבו כבר אין אפליה מגדרית כבר כמה עשורים, בטח לא ממוסדת בדיוק כמו שכבר אין אפליה גזעית (למרות הקישקושים שנכתבו פה בפוסט אחר בנושא). אישה זו לא נכות ולכן אני לא מבין את הרעיון שיש להנגיש משהו למין הנשי. אני גם לא ממש מבין למה זה משנה מהו מגדר המגיבים באתר? האתר פתוח לציבור וכל אחד יכול לבחור אם להגיב בו. האתר הוא לא פרו גברים בדיוק כמו שהוא לא אנטי נשים הוא אתר נטרלי שמדבר על ספורט בעיקר מסוג כדורסל עם התמקדות בליגה ספציפית שנקראת אנביאיי.

    1. נ.ב

      הומור לצורך העיניין לא היה עובד אם היה מפורש כפשוטו ללא התייחסות לכוונה ועדיין יהיו אנשים שיבחרו להפגע מההומור, אז נאסור הומור?

      1. לא שמעת שסיינפלד אמר לפני כמה חודשים בראיון שהוא נמנע מלהופיע בקמפוסים ברחבי ארה"ב בגלל השתלטות התקינות הפוליטית על האוניברסיטאות וחוסר הנכונות והסובלנות להקשיב לבדיחות בנושאים מסוימים.

    2. תגובה מעניינת shadow.

      לרשום על התורה "טיעון בעייתי בפני עצמו שכן הוא מצטט ספר אגדות שוביניסטי וחשוך" זה טפשות אם להיות עדין, 'בורות' אם להיות קצת פחות עדין, ו'טמטום' אם להיות מדויק.
      על אף השמטות ועריכות מגמתיות שהוא עבר (ובין היתר כללו השמטת המגדר הנשי באופן כמעט גורף) מדובר באוצר בלום.
      אציין שאיני דתי.

  41. רק לציין:
    המילה 'כושים' היא מילה עתיקה שמעולם לא כוונה לפגוע באדם. לאחר מגן היא כובסה ושונתה ל'שחורים', 'אפרו-אמריקאים' וכיו"ב בהתאם לתקופה, לסגנון ולרמת הצביעות של אלו שבחרו לשנות את המילים אבל לא שינו דבר בראש שלהם כשהם ביטאו את המילים מילולית. במילים אחרות (..), מעולם לא התייחסתי לאדם כגזען אם השתמש במילה 'כושי', 'נקבה' וכו', או להבדיל לא התחייסתי לבן אדם כחסיד אומות העולם אם השתמש במילים 'עלמה' או 'אמריקאי ממוצא אפרו-אמריקאי'.
    עבורי זה תמיד היה מה הבן אדם שידר כשאמר את מה שאמר – כבוד או התנשאות, שיוויון או ביזוי.

    ולכן עבורי מנחם הוא לא גזען והאופן שבו הוא כותב על אשתו ועל חייו יכול ללמד אותנו דבר או שניים על אמיתיות (genuiness) שהפכה להיות מצרך נדיר במחוזותינו, שנשטפו לאחרונה בצביעות חסרת תקדים ובהתחסדות עגומה שנשמעת ונראית כלפי חוץ נפלא, אבל מבאישה וסרוחה כשמתבוננים פנימה ורואים 'שאחד בפה ואחד בלב'.
    ולא מפתיע שהביטוי הבולט ביותר של התופעה הזו הוא בפוליטיקה – ימין ושמאל – שמרז ומתמיד שילהבה וליבתה צד אחד כנגד השני במקום לאחד את שני הצדדים יחד לעבר מטרה משותפת.
    בקיצור, תמיד אעדיף את אלו שפיהם וליבם אחד הם, גם אם הם לעתים אומרים/כותבים/עושים דברים שמנוגדים להשקפת העולם שלי.
    ואם זה חשוב לי מספיק – אומר להם זאת בדרכי.

  42. מנחם, " כולנו מורכבים מ-'0' ו-'1' ".
    אפילו ג'סטין טרודו יודע שבמחשב קוונטי יש קיוביט,
    ויקיפדיה: "יחידת המידע הבסיסית במחשב קלאסי נקראת סיבית או "ביט", כל ביט יכול להיות באחד משני מצבים: 0 או 1. לעומת זאת, יחידת המידע הבסיסית במחשב קוונטי נקראת קיוביט (ביט קוונטי), כל קיוביט יכול להיות במצב 0 או 1, אך גם בכל סופרפוזיציה קוונטית שלהם".
    אם המוח האנושי הצליח ליצור מחשב קוונטי, בוודאי שהמוח האנושי יכול להיות מורכב לפחות כמוהו.

  43. בקיצור הדיון הפך מדיון על רמת ההתעניינות של נשים בספורט, לדיון על הסגנון באתר, ולמרות שהיו שטענו שיש קשר הדוק בין הדברים, לדעתי ממש אין קשר – כי רוב מכריע של התוכן פה גם פוסטים וגם תגובות, הוא ענייני ו"נקי" ומשעשע וכיפי – בלי שום בעיה שיכולה לגרות אי נוחות לאיסטניסים, ואני די בטוח שאם היו גם נשים קבועות שמגיבות, גם הפוסטים שיותר מטרידים והתגובות בסגנון הזה היו כמעט נעלמות, כי זה לא היה מתקבל טוב.
    אז מנחם, אולי תעלה את החלק הזה מחדש, תחליף את הביטוי נקבה בביטוי נשים/בנות, ואולי נעשה דיון על הקטע של התעניינות נשים בדיווחים על ספורט שעושים אחרים…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט