ה-SMART BALL החדש של אדידאס / מנחם לס

 

 

 

פנים הכדור – "המוח" שבפנים

 

משחק כדור חדש

 

לשים לב לכדור ולהתרכז בו הוא עקרון חשוב בכל משחק.  עכשיו אדידאס מציעה כדור חדש: תוכל להסתכל לא רק על הכדור אלא גם על כל מה שיש בתוכו!

בהצגת הנעל החדשה בגרינוויל (שכתבתי עליה והיא עדיין נמצאת בעמוד הכתבות של הופס), מהנדסי אדידאס הציגו בפנינו – בערך 50 עתונאים שהגיעו מכל רחבי דרום קרולינה – את הכדור החדש שייצא לשוק ב-1 לינואר, 2014.

בתוך הכדור ראינו שני DATA SENSORS, אחד הנקרא ACCELEROMETER (סנסור לתאוצה) והשני MAGNETOMETER. שניהם מין 'ספירות' (SPHERES) המכוסים גומי וחומר הנקרא KEVLAR. הסנסורים  מריצים אלגוריטמים היכוליםלחשב את זווית מעוף הכדור, תאוצתו, מהירות ה-SPIN (סיבוב הכדור בביעטת בננה למשל) העקומה של מעוף הכדור (אתה מקשיב, בקהאם?), המקום בו הנעל יצרה מגע עם הכדור, שטח המגע עם הרגל, כוח ומהירות הבעיטה מיד אחרי המגע. כריסטיאן דיבנדטו, ראש מחלקת המחקר שיצרה את הכדור החדש, אמר לנו ששחקנים ששיחקו איתו לא הרגישו כל הבדל מכדור רגיל.

כשהוא נתן לנו כמה כדורים לנסיון, הם נראו והורגשו מהחוץ ככדורי רגל רגילים לכל דבר.

הכדור ישלח דאטה לאפליקציית IOS דרך BLUE TOOTH 4.0, שיאפשר לחשב REAL TIME PERFORMANCE של הבועט בשעת אימון.  השאלה הגדולה עתה היא כיצד לבאר את הדאטה וכיצד להסיק ממנה מסקנות. למשל: אם שחקן מסוגל ליצור מהירות SPIN של 800 סיבובים בדקה, הכדור ייבעט במהירות של 120 קמ"ש.

אחד מחברי קבוצת המחקר הוא זידאן זידאן. הוא היה גם השחקן שביצע את רוב הבעיטות, ואח"כ כמובן קיבל דאטה על כל מיני סוגי בעיטות שבעט. הוא טוען שהוא למד הרבה על יכולתו בסיבובי כדור, ב-BENT ('עיקום' הכדור), וגם הצליח לשפר את מרחק בעיטתו על שינוי צורת המגע של כף רגלו עם הכדור. "אם היה לי את הכדור הזה לאימון לפני 10 שנים, הייתי מבקיע הרבה יותר שערים", הוא אמר.

הצעד הבא? 

"להעביר את הטכנולוגיה מאימון ל- REAL TIME במשחק", אמר לנו דיבנדטו. "עכשיו שיש לנו את ה-BLUEPRINT לכדור, נוכל לעשות איתו דברים שעד עתה היו בגדר חלום!"

הנעל החדשה שכבר הצגנו כאן

והמשקפיים החכמות שגם עליהם כתבנו

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. מעניין. מזכיר קצת את מה שיש בטניס. מקווה שזה ישאר באימונים. או שלא יחפרו עם זה יותר מידי במשחקים.( אם היה לי אכפת מהסיבוב הייתי הולך ללמוד ולא לראות כדורגל.

  2. גם ככה מנתחים כל נגיעה של מסי ורונאלדו בכדור,להוסיף לזה גם פן מדעי רק יוריד מה"הילה" שעוטפת את הכדורגלנים המוצלחים, אם כבר שהמידע יישאר במסגרת אימונים בלבד, הכנסת הכדור למשחקים רשמיים תגמור את הספורט

כתיבת תגובה

סגירת תפריט