יומן השבוע בכדורגל: כאן ובאירופה / ניר מועלם

שבוע עמוס בכל הליגות באירופה ואפילו כאן בישראל. היה לנו מחזור משמעותי בכל אחת מהליגות , לכן ניגש להסביר מיד מדוע ונתחיל איך לא , בליגה השישית בטיבה באירופה.

ליגת העל , מחזור 13 (באמצע השבוע היה מחזור נוסף בליגה העל):

 

מכבי חיפה(9) – עירוני קרית שמונה(7) : 2-2

שערים לחיפה: מנחם – 47 , אזולאי – 59

שערים לקרית שמונה : מורסיו – 27 , ברטקוס(שוער) – 93

אז מכבי חיפה עם המאמן הזמני שלה איתי מרדכי שאולי עוד יהפוך להיות מאמן קבוע הגיעה למשחק ביתי נגד קרית שמונה כאשר כל אחת מהן רוצה לנצח , חיפה כדי להתחיל להתקרב לפליאוף העליון (בליגת העל שלנו , שני ניצחונות ואתה בפליאוף העליון) , בעוד קרית שמונה רצתה לצאת מהמשבר שיש לה כאשר היה השיגה נקודה אחת מתוך 12 האחרונות שלה. המשחק התחיל טוב לק"ש אך מהפך במחצית השניה כולל טעות איומה של השוער ברטקוס נתנו אור לירוקים אך לבסוף כדור קרן עם טעות איומה של שוער חיפה , חיימוב אפשר לברטקוס , השוער של ק"ש להכניס את הגול החשוב . אחרי התיקו הזה , ק"ש יוצאת מרצף ההפסדים שלה שעמד על 3 ברציפות והיא יורדת למקום ה-7 אך עם אותן נקודות כמו הפועל חיפה שבמקום ה-6.

אשדוד(12) – מכבי פתח תקווה(8) : 1-1

שער לאשדוד : יעקובוביץ – 42

שער לפתח תקווה : סלומון – 68

משחק חשוב לשני הקבוצות , אשדוד רוצה לברוח מהתחתית(לשם כך הביאו את יובל נעים) , לעומת מכבי פתח תקווה שנמצאת בתקופה פחות טובה עם פציעות משמעותיות ועם לחץ הולך וגובר של הלוזונים על המאמן אלישע לוי. מה שנזכור מהמשחק הזה הוא 3 דברים:

  1. לפני המשחק המאמן אלישע לוי מודיע ליוסי בניון שהוא מחוץ להרכב ויוסי בתגובה נוסע הביתה. לאחר מכן התחילו שמועות שהוא בדרכו להיות מחוץ לקבוצה וכרגע לא באמת ידוע מה הולך להיות איתו. לטעמי , הוא בינואר עובר לבית"ר ירושלים, הופך להיות שחקן ספסל ופורש בסוף העונה. מה דעתכם?
  2. שער מדהים של מנור סולומון במבצע מדהים ניגמר עם כדור לחיבור.
  3. לא מזמן הייתה פגרה של שזרוע הדשא אך הדשא באשדוד היה נראה זוועה , מישהו יכול להגיד לי מה הם עשו במשך חודש של השזרוע?

הפועל באר שבע(4) – בני סכנין(10) : 1-1

שער לבאר שבע : בן שהר – פנדל 28

שער לסכנין : אזולאי – פנדל 78

אדום לסכנין – איאב שאמי – 61

הפועל באר שבע חשבה שבבית היא תוכל לחזור לעצמה אך היא התבדתה ואפשר להגיד שאפילו ירתה לעצמה כדור ברגל , כי זה התחיל נהדר עבורה עם שער בפנדל שלא הגיע, אותו כבש בן שהר. במחצית השניה איאב שאמי, בלמה של סכנין הורחק וזה היה נראה גמור אך סכנין החלה לתקוף וקיבלה פנדל שהגיעה לה ואותו גם דאגה לכבוש. סכנין מצידה מוציאה נקודה יקרה, בבאר שבע הבעיות מתחילות לגדול והפער ממכבי תל אביב גדל בעוד 2 נקודות.

בני יהודה(2) – מכבי תל אביב(1) : 3-1

שערים למכבי : יונתן כהן – 14,68  , שכטר – 17

שער לבני יהודה: קונסטנטין – 57

אז מפגש הצמרת העונתי הפגיש את הפתעת העונה בני יהודה עם המאמן הישראלי הטוב ביותר כיום יוסי אבוקסיס מול מכבי תל אביב שנראית העונה נהדר ושעלתה לשחק לאחר שכבר ידעה שבאר שבע איבדה עוד 2 נקודות. אז המשחק התחיל בבליץ של מכבי שאחרי 17 דקות כבר הובילה 2-0 ומשם המשחק נרגע ומכבי הורידה את הרגל מהגז ועברה לשחק בהילוך מאוד נמוך והשיגה את 3 הנקודות שלה לבסוף(כאשר גם עטר החמיץ גול בטוח ובעט למשקוף).

פינת הגולשים: מה דעתכם על יונתן כהן שכבש צמד ובחר לא לחגוג את השערים אחרי שעונה שעברה הושאל ממכבי תל אביב לבני יהודה? התקשורת יצאה על השחקן הצעיר בצורה מגעילה(לטעמי) , מה דעתכם על כך שהוא לא חגג? לטעמי העניין יצא מכלל פרופורציה וזכותו לא לחגוג את השער אם זה מרגיש לו לא נכון.

הפועל רעננה(11) – הפועל חיפה(6) : 3-0

שערים לחיפה : חדידה – 11 , זמיר – 54 , גינסארי – 64

אדום לרעננה – אורמוש -90

הפועל חיפה נמצאת בכושר מטורף כאשר במחזור הקודם היא שיחקה נהדר וחילצה 4-4 נגד באר שבע ובמחזור שלפני כן ניצחה בדרבי 3-1 , כך שהיא כבשה בממוצע 3.5 שערים למשחק והיא רצתה להמשיך ולעמוד בקצב הזה והיא הצליחה לעשות את זה בקלות רבה כי רעננה לא הופיעה למשחק עם תצוגת הגנה ושוערות לא מהטובות בליגה. לאחר המשחק ובמשך כמה ימים מתראיין אשר אלון(הבעלים של רעננה) לכלי התקשורת ואומר שהבעיה היא לא המאמן , אלה השחקנים ושהוא מתכוון לעשות שינוי מהפכני בינואר , אך זה לא נורא אם הם ירדו ליגה(אם הם יורדים , הם לא עולים חזרה במהירות). דבר ראשון שהוא עשה זה להודיע ל-3 שחקנים שהוא משחרר אותם, בנוסף מדברים על כך שהשוער אסף צור ירד לספסל ובמקומו יגיע שוער אחר בינואר.

מכבי נתניה(5) – הפועל חדרה(3): 0-1

שער לנתניה: בצ'יראי – 3

אז מכבי נתניה שהייתה הלהיט של העונה הקודמת חוזרת לאט לאט לצמרת והיא כבר במקום ה-5 (מרחק של 2 נקודות מפליאוף תחתון) , לעומת חדרה שנמצאת עמוק בתוך משבר ולא ניצחה כבר 5 מחזורים (כולל ההפסד לנתניה) והיא מתחילה לרדת בטבלה . בנוסף לבעיות המקצועיות של חדרה יש לה עוד מספר בעיות :

  1. יש לה בעיות עם הניהול התקין של המועדון , וכרגע על פי מה שאני מבין רוצים לסגור איתם הסכם שלא מורידים אותם ליגה ובתמורה כל הנהלת הקבוצה צריכה להתפטר , נמשיך לעקוב אחרי זה.
  2. שחקנה המרכזי של הקבוצה , אנז'י פלומיין הצרפתי הנהדר מבוקש במספר קבוצות בליגת העל ואני לא רואה את חדרה עומדת בדרכו בינואר.
  3. אנשי מקצוע בתוך הקבוצה מבקרים את אוסטין אג'ידה השוער שהיה פצוע ולא היה בסגל למשחק.

למזלה של חדרה , במחזור הקרוב היא תשחק נגד הפועל תל אביב שנראית יותר רע מנחל איילון שהוצף בשבוע שעבר.

הפועל תל אביב(14) – ביתר ירושלים(13) : 3-0

שערים לביתר : סירושטיין – 32 , איינבינדר – 81 , ורד – 91

הפועל חשבה שבבית נגד ביתר היא תוכל לצאת מהמשבר שלה וגם לנשום אוויר פסגות מעל הקו האדום , מנגד ביתר ירושלים סוערת וכל השבוע דיברו על כך שלא מרוצים מהשחקנים ושחסר להם טירוף בחדר ההלבשה אך בפועל על המגרש במושבה הייתה רק קבוצה אחת והיא ביתר ירושלים שנעזרה במאור בוזגלו שעם ההברקות שלו הצליח לבשל מהקרן למיקי סירושטיין את הראשון והיה מעורב בעוד כמה מצבים. מאמן הפועל תל אביב אופיר חיים , צריך לעשות בדק בית דחוף ובינואר לחזק את הקבוצה אחרת הם יורדים ליגה , מי שכנראה יהיה בחוץ הוא פייסל מוליץ שעונה שעברה הבקיע 7 שערים ב-16 משחקים והעלה את האדומים ליגה (הוא כנראה יגיע לליגה לאומית, שחקן נהדר לליגה הזו). ביתר ניצחה אך היא עדיין לא יכולה להיות מעודדת כי היא עדיין מתחת לקו האדום.

פינת הגולשים: הפועל קבוצה עם קהל אוהדים רב בארץ, האם נראה לכם שיש סיכוי שהיא תירד שוב ליגה, אחרי שעונה קודמת היא עלתה ?

 

הסיבוב הראשון בליגת העל ניגמר עם כמה מסקנות:

  1. כנראה שמכבי תל אביב מטיילת לאליפות אחרי כמה שנות בצורת עם יכולת נהדרת במגרש ועם פער של 14 נקודות מהפועל באר שבע (עוד שני מחזורים הן נפגשות).
  2. הפער בין מקום 4 ל-12 הוא רק 6 נקודות , הליגה היא אחת הצפופות בעולם אם תשאלו אותי, מאמן יכול לנצח 2 משחקים ברציפות ולהיות על גג העולם ומנגד אחרי 2 הפסדים להיות באזור הקו האדום וללכת הביתה.
  3. לטעמי צריך להקטין את הליגה ל-12 קבוצות לפחות , אין צורך שיהיו לנו 10 קבוצות בינוניות ועם בטן כה גדולה בטבלה.
  4. מכבי תל אביב מסיימת סיבוב ללא הפסד ועם מאזן של 10 ניצחונות ו-3 תוצאות תיקו , מנגד הפועל תל אביב היא הקבוצה היחידה שניצחה רק משחק אחד ומטה.

פינת הגולשים:

  1. האם האליפות גמורה?

  2. האם הפועל תרד ליגה?

  3. מי המאמן הבא שהולך ללכת הביתה?

  4. איפה אתם רואים את חדרה בתום הסיבוב ה-2?

הטבלה:

פרמייר ליג , מחזור 16 :

 

במחזור הזה הייתה לנו הפתעה ומהפך בראשות הטבלה כאשר מנצסטר סיטי הפסידה לצלסי , וליברפול ניצלה את המעידה כדי לעלות למקום הראשון .

בורנמות(8) – ליברפול(1) : 4-0

 

שערים לליברפול : סאלאח – 25 , 48 ,77  , סטיב קוק עצמי – 68

ליברפול עלתה לשחק בצהריי יום שבת והצליחה להביס בחוץ את בורנמות שנראית טוב מאוד העונה עם רביעייה ועם שלושער של השחקן הכי חשוב שלה, מוחמד סאלאח. בתום המשחק ליברפול עלתה זמנית למקום הראשון , כאשר היא ידעה שבערב סיטי יוצאת למשחק חוץ קשה נגד צלסי , ולבסוף המקום הזמני הפך לקבוע בתום המשחק של סיטי. ליברפול מובילה כרגע בנקודה אחת על פני מנצסטר סיטי.

ארסנל(5) – האדרספילד(18) :0-1

שער לארסנל : טוריירה – 83

ארסנל לאט לאט מטפסת בטבלה והיא כבר במקום ה-5 במרחק של הפרש שערים בלבד מהמקום הרביעי שמוביל לליגת האלופות, ובמרחק של 8 נקודות מהמקום הראשון. מה שבאמת חשוב בארסנל הוא העובדה שהשבוע פורסמו תמונות מלפני תחילת העונה בה נראים שחקנים מרכזיים של הקבוצה שואפים גז צחוק ומתעלפים (אוזיל , לקאזט , קולאסינשץ ותסלחו לי אם שכחתי מישהו) , הייתה ציפייה שהמאמן אונאי אמארי ישעה אותם מהמשחק אך לבסוף הם שיחקו ועזרו לארסנל להשיג את הנקודות היקרות.

יונייטד(6) – פולהאם(20) : 1-4

שערים ליונייטד : יאנג – 13 , מאטה – 28 , לוקאקו – 42 , ראשפורד – 82

שער לפולהאם – קמארה – פנדל 67

אדום לפולהאם – אנגוייסה – 68

אז מנצסטר יונייטד של מוריניו אירחה בבית את האחרונה בטבלה בידיעה שבאמצע השבוע מחכה לה משחק בליגת האלופות ומוריניו החליט לתת מנוחה לפול פוגבה וגם למרוואן פלאייני , וזה עדיין הספיק לניצחון מוחץ על פני האחרונה בטבלה. יונייטד עקפה את אברטון ובורנמות בעקבות הניצחון אך היא עדיין במרחק רב מהמקום ה-4.

צלסי(4) – סיטי (2) : 0-2

שערים לצלסי : קאנטה – 45 , דויד לואיז – 78

איזה משחק קיבלנו בסטמפורד ברידג', משחק עם קצב כדורגל נהדר ועם הרבה מצבים בשני הצדדים אך לבסוף הביתיות ומשחק הגנה חלש של מנצסטר סיטי נתנו את הניצחון לקבוצה הביתית ובעצם יצרו מהפך בראשות הטבלה.

קצת סטטיסטיקה :

בעיטות לשער : 14-8 לסיטי

אחוזי החזקה בכדור : 61%-39% לסיטי

קרנות : 13-1 לסיטי

לסטר(9) – טוטנהאם(3) : 2-0

שערים לטוטנהאם : יונג מין סון – 45+1 , דלה עלי – 58

טוטנהאם יצאה למשחק חוץ קשה נגד לסטר בידיעה שביום שלישי (היום) מחכה לה משחק מאוד קשה נגד ברצלונה שיכריע האם היא תעלה לשמינית הגמר או לא , ולכן פוצטינו , מאמן טוטנהאם החליט לא לפתוח עם מספר שחקנים מרכזיים: אריקסן , קיין ודני רוז. טוטנהאם ניצלה יום איום ונורא של קספר שמייכל והצליחה להבקיע פעמיים. טוטנהאם עם הראש עכשיו למשחק נגד ברצלונה בקאמפ נואו, לאחריו היא תמשיך להיאבק בליגה על הכרטיס לליגת האלופות גם בעונה הבאה.

פינת הגולשים:

  1. האם מאבק האליפות הוא רק בין שני קבוצות: סיטי וליברפול או שאתם רואים עוד קבוצה שיכולה להיאבק על האליפות?
  2. מי יסיימו בין ארבע הראשונות? כרגע : ליברפול , סיטי , טוטנהאם וצלסי.

הפינה הישראלית:

בירם כיאל ישב 90 דקות על הספסל של ברייטון .

הטבלה:

סרייה אה , מחזור 15:

 

במוקד המחזור היה המשחק ביום שישי בין יובה לאינטר שבעצם היה צריך להכריע האם המאבק על האליפות נפתח טיפה או שאנחנו הולכים לעונה נוספת שבה יובנטוס מסיימת ראשונה וכל השאר מזדנבות אחריה.

יובנטוס(1) – אינטר(3) : 0-1

שער ליובה : מנדג'וקיץ – 66

שני הקבוצות נפגשו לדרבי דה איטליה שניגמר בניצחון דחוק 1-0 של יובה שהציגה כדורגל נהדר וניצחה בצדק את אינטר (לצערי) למרות שבמחצית הראשונה היה מצב מדהים של גליארדיני לכבוש והוא בעט לקורה (למה דווקא הוא הגיע למצב הזה, למה). אני הייתי בטוח שאינטר הולכת לשחק קצת סגור במשחק הזה אך להיפך , היא תקפה וניסתה לפתח משחק של הנעת כדור, אך כאמור זה לא הספיק והפער בפסגה נשמר על 8 נקודות בין הראשונה לשניה(נפולי), אך הפער מהמקום השלישי שבו נמצאת אינטר גדל עד לכדי 14 נקודות.

דעתי – בתור אוהד של אינטר, אני מאוכזב מאוד שהפסדנו את המשחק הזה , אך לטעמי הרבה יותר חשוב הוא המשחק היום נגד איינדהובן , כי אני לא רואה מצב שבו עם הסגל הנוכחי אנחנו יכולים להיאבק לאורך עונה שלמה עם יובה , לכן חשוב מאוד לנצח היום את איינדהובן ולהתפלל שבארסה לא תפסיד לטוטנהאם  (בארסה עולה עם מחליפים לפי פרסומים) ואז אנחנו בשמינית הגמר.

נפולי(2) – פרוזינונה(19) : 0-4

שערים לנפולי : זיילינסקי – 7 , אונאס – 40 , מיליק – 68 ו-84

נפולי אירחה את פרוזינונה למשחק קליל מבחינת נפולי שחשבה אך ורק על המפגש היום (שלישי) נגד ליברפול בליגת האלופות, משחק שיכריע אם היא תעלה לשמינית הגמר או לא. כתוצאה מהמשחק היום נפולי עלתה ללא מספר שחקני מפתח כמו: אוספינה , מריו רוי , חוזה קייחון ומרטנס , כאשר האמשיק ואינסינייה לא משלימים 90 דקות.

בעקבות הניצחון , נפולי שמרה על פער של 8 נקודות מיובה אך הגדילה את הפער מאינטר ל-6.

 

קליארי(13) – רומא(8) : 2-2

שערים לקליארי : ארתור לוניטה – 84 , מרקו סאו – 95

שערים לרומא : בריאן קריסטנטה – 14 , אלכסנדר קולארוב – 41

אדומים לקליארי : לוקה קאפיטיאלי ודריו סרנה – 93

וואו , איזה משחק מטורף באיצטדיון סרדיניה, רומא כבר הובילה 2-0 עד הדקה ה-84 וראתה את עצמה לוקחת 3 נקודות מאוד קשות בחוץ נגד קבוצה טובה אך המציאות ממשיכה להכות ברומא. אני אגיע ברשותכם לתוספת הזמן כאשר בעיטה מחוץ לרחבה יוצאת קצת עקום ומתגלגלת עד לקורה הרחוקה כאשר אולסן השוער של רומא הולך לקראת הכדור ופרגו שחקן קליארי גולש בצורה מסוכנת עם הפקקים קדימה ופוגע בשוער (עם צד הרגל ולא עם הפקקים) ונשרקת עבירה לזכות רומא , אך השחקן שגלש עם הפקקים לא מקבל שום כרטיס ושחקני קליארי מתאגדים סביב השופט ואז קאפיטיטלי מקבל את הצהוב השני ומורחק , ולאחר מכן מגיע הקפטן דריו סרנה להתלונן ומקבל גם הוא צהוב שני ומורחק. אחרי שהמשחק מתחדש, שוער רומא אולסן בועט כדור ארוך שמגיע בסופו של דבר לרגל של לוניטה ששולח כדור עומק מדהים ומדויק אל מרקו סאו שנישאר לבדו מול אולסן ומגלגל פנימה. סיום מטורף למשחק.

 

 

לאציו(5) – סמפדוריה(12) : 2-2

שערים ללאציו : אצ'רבי – 79 , אימובילה – 96 בפנדל

שערים לסמפדוריה : קוואליארלה – 21 , ספונרה -99

אדום לסמפדוריה – ברזינצקי – 92

עוד משחק משוגע שניגמר ב2-2 מוכרע בתוספת הזמן וכאן קיבלנו שני שערים בדקות האחרונות ולקינוח גם כרטיס אדמדם לזכות הקבוצה האורחת.  ברשותכם שוב, נגיע היישר אל תוספת הזמן כאשר אימובילה רץ לעבר השער כאשר ברזינצקי מאחוריו , ואז ברזינצקי מחליט ליפול על אימובילה ורואה את הצהוב השני ומורחק. בכדור החופשי שנשרק בעקבות העבירה מבצעים בעיטה לשער שפוגעת בשחקן ההגנה שעמד בחומה אך בזכות מערכת ה-VAR השופט רואה שהשחקן נגע ביד ונשרק פנדל לזכות לאציו שגם כובשת אותו. ואז בדקה ה-99 לא להאמין , כדור מהחצי של סמפדוריה נוחת בתוך הרחבה של לאציו , קובנצקי שחקן סמפדוריה נוגח קדימה והכדור נוחת באזור שבו נמצא ספונרה שבבעיטת עקב (או הצד של הרגל) מצליח להקפיץ מעל השוער, פוגע במשקוף ונכנס פנימה, מטורף.

 

מילאן(4) – טורינו(6) : 0-0

משחק שהבטיח כל כך הרבה, סיפק כל כך מעט. מילאן יכלה להתקרב עוד קצת לאינטר ולהרחיק ממנה את טורינו אך היא לא הצליחה לספק את השער הבודד שהיה מקנה לה ניצחון ביתי יקר על קבוצת צמרת.

 

המצב בטבלה:

 

לה ליגה, מחזור 15:

הסטטוס קוו נישאר בצמרת כמו שהוא מלבד חילופי מקום של ריאל מדריד עם אלאבס, סה"כ עוד מחזור בו הגדולות מנצחות ושאר הליגה פחות חשובה, לפחות למי שמחוץ לספרד.

אתלטיקו מדריד(3) – אלאבס(5) : 0-3

שערים לתלטיקו : קאליניץ – 25 , גריזמן – 82 , הרננדז – 87

מפגש צמרת בין הקבוצה ממדריד שכבר כמה שנים נמצאת בחלק הזה לבין הקבוצה הקטנה מויטוריה שמפתיעה את כולם ונמצאת בחלק העליון. אתלטיקו סגרה את הסיפור רק בסוף המשחק והצליחה להשוות את מספר הנקודות שלה לסביליה שבמקום ה-2.

 

ולנסיה(15) – סביליה(2) : 1-1

שער לולנסיה : דיקאבי – 92

שער לסביליה : פבלו סראביה – 55

סביליה יצאה למשחק חוץ קשה במאסטייה נגד ולנסיה שהעונה נמצאת בחלק התחתון של הטבלה ומציגה כדורגל מאוד בינוני אך תמיד קשה לנצח אצלה בבית ועובדה שעד המשחק מול סביליה היא שיחקה 7 משחקי בית כאשר היא הפסידה אחד בלבד, סיימה ב-5 תוצאות תיקו וניצחה אחד בלבד, כך שהיא לא מרבה להפסיד בבית וגם כאן סביליה שמרה על שער נקי עד תוספת הזמן ובו היא קיבלה שער לא מחויב ובעיקר בגלל טעות של השוער ואסליק שיצא לקטוף פרחים אחרי כדור חופשי, ודיקאבי הקדים אותו ונגח מול שער ריק פנימה. איבוד נקודות שיכול לעלות ביוקר לסביליה.

אספניול(10) – ברצלונה(1) : 4-0

 

שערים לברסה : מסי – 17 , 65  , דמבלה – 26  , סוארז – 45

הדרבי של ברצלונה היה במעמד צד אחד בלבד כאשר אספניול אירחה את ברצלונה בביתה וחטפה 4 שערים שהגדילו את הפער של ברצלונה בפסגה ל-3 נקודות. בצילו של המשחק ישנה פרשה נוספת של אוסמאן דמבלה ששוב עושה צרות והפעם איחר בשעתיים לאימון. כיום יש אנשים בקבוצה שרוצים למכור את השחקן וחלקם רוצים לחנך אותו , כרגע נראה שהחינוך לא עובד.

הואסקה(20) – ריאל מדריד(4) : 1-0

שער לריאל: בייל – 8

ריאל יצאה למשחק חוץ יחסית קליל נגד האחרונה בטבלה והצליחה לנצח בקושי רב 1-0 כאשר הואסקה הייתה טובה הרבה יותר מריאל ואפשר לראות את זה סטטיסטית:

בעיטות לשער : 11-5 להואסקה

קרנות : 11-6 להואסקה

החזקת כדור: 54% – 46% לריאל

ריאל הייתה במשחק חלש אבל מה שחשוב מבחינתה זה ניצחון והשגת 3 הנקודות , והפער מהמקום הראשון נישמר ועומד על 5 נקודות.

 

מצב הטבלה:

(משום מה הטבלה לא הצליחה להיכנס, וניסיתי כמה אפשרויות, מ.ל)

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. תודה ניר
    יונתן כהן עשה יופי של סיפתח על האקסית והאוהדיכם כועסים שהוא לא חוגג 🙂
    יונייטד סופגת אפילו מפולהם. ההגנה ביונייטד פשוט לא שווה הרבה השנה.
    לדעתי השנה תהיה של ליברפול אבל יהיה צמוד עם הסיטי עד הסוף.
    אהבתי הרבה יותר את מילאן של מונטלה מזו של היום.
    פלורנטינו הטיפש לא היה צריך לשחרר לא את רונאלדו ולא את נבאס אבל חשב שהוא ילמד את כולנו. אומרים שמה שעובד לא כדאי להחליף והגאון הגדול חשב שיהיה לו מחליפים מספיק טובים אז שיאכל את הדייסה שבישל.
    דורטמונד חזק בתמונת האליפות השנה. למרות שאני איש של באיירן לדעתי טוב שדורטמונד תיקח השנה אליפות כי צריך גיוון ותחרות.

    1. תוספת קטנטנה, שחקנים כמו מסי ורונאלדו, אתה נותן להם מה שהם רוצים ולא חושב על לוותר עליהם. אם רונאלדו יקח עם יובה גביע אירופה הוא באמת יהיה בעיניי השחקן הכי טוב שהיה אי פעם. אף אחדלא עשה את זה עם 3 קבוצות ב 3 מדינות שונות.

  2. תודה רבה ניר על ההתמדה.
    כמה תובנות שלי .
    1. אכן מה שכתבת על הליגה הישראלית הכל נכון

    2.באירופה טבלה מפתיעה היא דווקא הטורקית פנרבחצה מדורגת שם בתחתית לאחר 15 מחזורים כמעט סיבוב היא במקום הלפני האחרון עם
    14 נקודות 3 ניצחונות לעומת 7 הפסדים ויחס של 22-14
    ואנו מדברים על המועדון הכי מעוטר בטורקיה בטח בכל הנוגע לאליפויות .

    2. המירוץ לנעל הזהב האירופאית כולם זוכרים את סוף העונה שעברה אז גם העונה לקראת נקודות החצי (כרגע כ 40 אחוז עונתי )
    הקרב על נעל הזהב צמוד ביותר
    לקחתי את 5 הליגות הגדולות
    וכרגע אנו מדברים על 17 שחקנים שהגיעו למספר דו ספרתי של שערים אך אף אחד לא עבר את 12 השערים .
    יהיה מעניין לראות האם שוב מסי ורונאלדו יעבירו הילוך או שיהיו כאלו שיצמדו אליהם

    בצרפת לאחר 16 מחזורים מוליכים את טבלת הכיבושים
    אמבפה וסאנה (מנאנט ) עם 12 שערים כ"א
    אחריהם נאיימר ותובאן יחד עם סנה של ליל עם 11 כ"א
    ואז קבאני עם 10.

    בגרמניה (14 מחזורים)
    פאקו מדורטמונד מוליך יחד עם יוקיץ מפרנקפורט עם 10 כ"א

    (לבנדובסקי ורויס עם 9 וורנר מלייפציג 8 )

    באיטליה ( 15 מחזורים )
    מוליכים אימבוולה והתגלית פיטשק מגנואה עם 11 כ"א.
    אחריהם כריסטיאנו רונאלדו עם 10

    באנגליה : ( 16 מחזורים )
    מוליכים סאלח ואובמינג עם 10 כ"א
    (קיין עם 9 ואגוארו וסטרליניג עם 8 כ"א )

    בספרד.
    מסי מוליך יחד עם סטוני (ג'ירונה) עם 11 כ"א
    סווארס ואספאס (סלטה) אחריהם עם 10 כ"א.

    גם בטבלת הבישולים העונתית צמוד מאד
    כרגע מלכי הבישולים של אירופה הם
    סוסו (מילאן )
    הזארד
    ומסי עם 8 כ"א.

    צריך גם לומר שמסי היה פצוע ולכן קצת ירד
    בכל זאת מסי כרגע עומד על יחס של כ -28 שערים עונתיים ומעניין האם יצליח לשמר עוד עונה על 20 + שתהיה 11 ברצף (החל מעונת 2008-9 )
    רונאלדו בדיוק באותו הקצב ואם יעמוד בו יעשה עונה עשירית ברצף עם 20 + ( ו 11 סה"כ)

  3. ניר כתבתי לגבי הליגה שהכל נכון למעט הקטנת הליגות .
    אני דווקא הייתי מגדיל ל 16 .
    עם פליאוף 8 קבוצות עליון ותחתון.
    יכול להיות שהמפעל האירופאי השלישי יצא לדרך אזי הפליאוף ישתנה.
    ויהיה 4 קבוצות בעליון בבית וחוץ כשהנקודות ממשיכות .
    וכנ"ל 4 האחרונות בפליאוף (לפחות 2 יורדות אולי שלישית לגמר מול קבוצת ליגה לאומית מדורגת 3)
    הפליאוף האמצעי יכלול 8 קבוצות באיפוס נקודות בשיטת גביע על כרטיס לאירופה (מותנה בכך שיהיו לפחות 5 כרטיסים לאירופה)

  4. טוב שראיתי מה שכתבת על יוני כהן החלטתי לא להמשיך ולהגיב
    לדעתי העניין של האי חגיגה יצא מפרופורציה
    מילא אם תגיד לי שהוא גדל אצליהם ואז מכבי רכשו אותו, או שהיו לו שמה שנים נפלאות עם תארים וזה אז זה באמת יהיה מובן שהוא לא יחגוג, כי הרי יש רגשות של אוהדים שמאוהבים בשחקן וכואב להם מאד השער.
    אבל בחייאת מכבי גידלו אותך השקיעו בך ועוד מתכננים להשקיע בך (שכר וכו׳) ושיחקת כולה שנה כמושאל בבני יהודה וכבר אתה מעדיף רגשות של אוהדים מבני יהודה על חשבון אלו של מכבי?
    באמת שזה יצא מפרופורציה לגמרי
    ולא נורא אם קצת יוצאים על השחקן. במקרה הזה לטעמי זה לגיטימי.
    אם רונאלדו לא יחגוג נגד יונייטד או ריאל באמת שאבין אבל כל שחקן שהיה מושאל ולא יחגוג?
    לדעתי מיותר וסתם מוזיל את העניין של הלא לחגוג, ופוגע קצת בחגיגה של האוהדים שלך שרוצים לראות אותך שמח בשער (במיוחד עם שער נדיר כמו השני)

    תודה על הטור ועל הזווית הזו במיוחד

  5. היתה לנו ליגה כבר של 12 קבוצות והיה משעמם תחת
    לא מבין מה יש לאנשים נגד בטן בליגה.
    זה קורה בכל ליגה בעולם זה סתם מושג שישראלים חסרי הבנה המציאו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט