הצגה של הבאקס באורקל, ניצחון דרמטי לסלטיקס והרוקטס הולכים מדחי אל בכי. סיקור יום חמישי / אדר בר דוד

אוקלהומה סיטי תאנדר 98 (4-7) – יוסטון רוקטס 80 (6-4).

גם ללא ראסל ווסטברוק, בבק טו בק, התאנדר פשוט שייטו לניצחון שביעי רצוף אחרי שהתחילו עם ארבעה הפסדים. הרוקטס? נראים כמו הצל של הקבוצה שהיתה כפסע מלהעיף את האלופה ולהגיע סופר פייבוריטית לגמר הליגה. ההגנה הנפלאה של אוקלהומה פשוט קרקעה את הטילים שלא הצליחו לקלוע יותר מ-20 בשלושה מארבעת הרבעים. וזאת קבוצה שבעונה שעברה היתה תופרת 30 ברבע על בסיס קבוע. זה זועק להגיד את הקלישאה "יוסטון ווי האב אה פרובלם" אבל אני לא אלך לשם.

הרבע הראשון התחיל צמוד ושלשה של אריק גורדון, שחזר מפציעה, קבעה 19-17 למקומיים 5 דקות לסיום הרבע אבל באותן 5 דקות התאנדר אפשרו לרוקטס רק 2 נקודות ורצו ל-29-19 בסיומו. אדאמס עם 9 ופרגוסון, שחקן השנה השניה, הפתיע עם 8.

הרוקטס התחילו מצוין את הרבע השני ודאנק של קאפלה העלה אותם ליתרון אבל פול ג'ורג' נכנס לעניינים עם 3 שלשות מהירות ותוך 5 דקות הוא קלע 14 כדי להוריד את החבורה של דונובן המושמץ ביתרון 59-45.

שלשה של הארדן קבעה 66-55 אבל שוב ההגנה של אוק' עשתה את העבודה כשעצרה את הרוקטס על 5 נק' ב-7 דקות כדי לרדת ביתרון 80-60 אחרי שלושה רבעים. הרבע האחרון הפך לזמן זבל ארוך עם הפרש שנע סביב ה-20.

פול ג'ורג' הסתפק ברבע התקפי אחד גדול אבל סיפק משחק אולאראונד משובח עם 20 נק', 11 ריב', 6 אס' ו-6 חט'. אדאמס היה גדול עם 19, 10, 4 בנק', ריב' ואס'. שרודר היה מפוזר עם 6 איבודים אבל גם 14 נק', 5 אס' ו-6 ריב'.

הארדן קלע 19 עם 8 ריב' ו-5 אס' אבל ב-7/19 מהשדה לצד 5 איבודים. פול היה חלש עם 10 נק' ב-4/11 מהשדה כמו גם 6 חטיפות ו-5 אס'. קאפלה היחיד שנראה סביר סיים עם 17 ו-7.

פיניקס סאנס 109 (9-2) – בוסטון סלטיקס 116 (4-7)

אם את זה הסאנס לא מצליחים לנצח… 0.3 שניות לסיום הזמן החוקי, בפיגור 100-97, קיירי ארווינג מצא את מרכוס מוריס חופשי מחוץ לקשת והוא תפר את השלשה מול הקבוצה שפירקה לו את הזוגיות המושלמת עם התאום מרקיף כדי לשלוח את המשחק להארכה. בתוספת הזמן, הניסיון של הסלטיקס עשה את ההבדל ובמיוחד קיירי שכרגיל התעלה כשזה באמת חשוב. ההארכה התחילה עם קרב ראש בראש בין קיירי לדווין בוקר ושתי דקות לסיום שלשה של בוקר קבעה שוויון 109. מכאן ועד הסיום זו היתה רק הסלטיקס – הנעת כדור נהדרת הביאה לשלשה של ג'יילן בראון, בוקר החטיא בצד השני, קיירי עם אס' למוריס, שוב החטאה של בוקר ואחרי החטאה של טייטום ניסיון כושל נוסף של בוקר והירוקים מגרדים איכשהו את הניצחון.

הפתיחה היתה בלתי צפויה כשהסאנס פותחים עם 15-3, מהממים את בוסטון ומסיימים 12 דקות ביתרון 32-13 עם 14 נק' של וורן ו-7 של בוקר. הרבע השני והשלישי היו צמודים כשהסלטיקס נוגסים מעט ביתרון ולרבע האחרון השמשות נכנסות ביתרון 80-65. היתרון נשמר ו-3:45 דקות לסיום שלשה של בוקר קבעה 94-80. גמור? בראון וארווינג צימקו ל-89-94 2 דקות לסוף אבל בוקר ענה עם סל משלו ושוב זה נראה כמו משחק בכיס. 40 שניות לבאזר בוקר מניח אחת מהקו ומעלה ל-6 הפרש אבל קיירי תפר שלשה, בוקר איבד בצד השני ואז מוריס הגיע.

ארווינג היה ענק עם 39 נקודות (18 ברבע האחרון והארכה) ב-13/28 מהשדה, 6/13 לשלוש, 7/7 מהקו פלאס 7 ריב' ו-6 אס'. מוריס ובראון נתנו יד עם 17 כל אחד. בוקר ניסה לענות עם 38 ב-15/30 מהשדה ו-4-9 לשלוש לצד 9 אס' אבל גם 6 איבודים. וורן היה גדול עם 29 ואייטון בינוני עם דאבל דאבל צנוע של 14 ו-10 בנק' וריב'. הספסל לא היה קיים עם 10 נק' בלבד מול 41 של מקבילו הירוק.

פורטלנד טרייל בלייזרס 116 (3-9) – לוס אנג'לס קליפרס 105 (5-6)

המשחק היה צמוד כמעט לכל אורכו כשהבלייזרס לא מצליחים לברוח אבל בכל זאת מובילים בהפרשים קטנים. זה התחיל עם רבע התקפי חזק של 37 נק', מתוכן 10 של מקולום, שהגיע אחרי שיא קריירה של 40 מול מילווקי, ויתרון 9. ברבע השני הקבוצה של דוק הצליחה להאט את הבלייזרס ולצמק את ההפרש וגם הרבע השלישי היה צמוד ובסיומו 84-81 לקבוצה הביתית. הספסל הריץ את פורטלנד ליתרון 13 בפתיחת הרבע אבל הקליפרס לא הרימו דגל לבן וגאלינארי צימק ל-107-101 3 דקות לבאזר. סל של נורקיץ' ושלשה של מקולום הקפיצו את ההפרש בחזרה ומזה הקליפרס כבר לא התאוששו.

הקו האחורי של הבלייזרס לא התעלה וסיים באחוזים בינוניים (19/45 במשותף) אבל בכל זאת 25 ללילארד ורק 2 פחות למשולם. נורקיץ' הוסיף 19 נק', 11 ריב' ו-3 חסימות וגם הספסל נתן תרומה יפה עם 41. גאלינרי ולו וויליאמס חלקו 40, מונטרז הראל ושי גילגיוס אלכסנדר הרוקי הנהדר הוסיפו 19 אבל טוביאס האריס היה פסיבי עם 15 נק' לצד 11 כ"ח.

 

גולדן סטייט ווריורס 111 (2-10) – מילווקי באקס 134 (2-9)

אם הייתי אומר לכם בתחילת המשחק שהרבע האחרון יהיה גארבג' טיים ארוך לא הייתם נופלים מהכיסא. אם הייתי מציין שהאורחת תוביל ביתרון שמגרד את ה-30 הייתם חושבים שאני משוגע.

ובכן, כך היה. אחרי רבע ראשון צמוד, הצבאים הציגו הגנה נפלאה שעצרה את האלופה על 22 ובהנהגת הגריק פריק גם קלעה 32 ולמחצית האורחים ירדו ביתרון 64-51.

ברבע השלישי באורקל הגולדנס בדרך כלל מפרקים קבוצות אבל הפעם הצופים ראו דווקא את הקבוצה שלהם מתפרקת. יאניס, בלדסו וברוגדון פשוט עשו ככל העולה על רוחם בזמן שהאלופה מבולבלת ומאבדת את עצמה לדעת. בנוסף לכל הצרות, היא ראתה את סטף קארי יורד לחדרי ההלבשה בגלל פציעה אבל את מילווקי זה לא עניין. היא ניצלה את ההיעדרות של דריימונד גרין, חגגה בצבע ושיתקה את ההתקפה ההיסטורית של ג"ס. רבע שלישי של 41-28, כשברוגדון חוגג עם 13 ובלדסו עם 10, אפשרו לבודנהולצר לספסל את היווני הגדול בגלל עבירות מבלי להיפגע.

כאמור, ברבע האחרון שיחקו בעיקר המחליפים והבאקס רושמים לעצמם ציון דרך חשוב ביותר בתהליך הצמיחה שלהם ומכריזים לכל הליגה שהם כוח שחייבים לקחת בחשבון העונה. פתאום המזרח מגלה לנו 3 קבוצות על ומאחוריהן פילי שמחכה להתפוצץ ואינדיאנה שאורבת לטרף. הווריורס? בפארפרזה על דבריו של סר אלכס פרגוסון – עוד יום בהיסטוריה של הגולדן סטייט ווריורס. עוד מכה בכנף כמו שאמר דן חלוץ. אין להם באמת סיבות להילחץ אחרי פתיחת עונה מצוינת. דריימונד יחזור וסטף יתאושש והסדר ישוב לקדמותו.

ניתן את הכבוד לצבאים הנהדרים שתפרו 134 נקודות בבית של האלופה ועוד ביום בינוני של 25% מחוץ לקשת – 26 דקות של בלדסו ויאניס הספיקו ל-26 נק' ו-6 אס' ב-10/12 מהשדה לרכז ול-24 נק', 9 ריב', 4 אס' וצמד חטיפות וחסימות ליווני הכל יכול. ברוגדון התעלה עם 20 ומידלטון הוסיף 17.

הלוחמים שהובסו בקרב קיבלו את קליי בערב יעיל של 24 נק' אבל 6/15 של דוראנט ו-5/14 של קארי – 27 נקודות משותפות – זה בוודאי רחוק מלהספיק.

לפוסט הזה יש 94 תגובות

  1. חייב להגיד משהו על האנלוגיה של מכה בכנף.
    חלוץ אמר את זה כששאלו אותו מה הוא מרגיש כשהוא מפציץ עם המטוס. מכה קטנה בכנף זה משהו שמרגישים כשמועכים מישהו, לא כשנפגעת קצת ואתה ממשיך.
    עד כאן פינת טרחנות.

    1. חכמולוג בגרוש, באת להסביר ויצאת מפגר…
      הוא אמר את זה אכן בנסיבות שאמרת, אבל מכה קטנה בכנף הוא אמר כי זה מה שמרגישים כאשר משתחרר הטיל. לא כאשר מועכים מישהו.
      אהבל

      1. שאלו אותו איך זה מרגיש להטיל פצצה של טון על בית, במובן של איך זה מרגיש לך נפשית/ריגשית/מוסרית לעשות את זה. חלוץ התחכם, וענה תשובה צינית ומגעילה, 'מכה קטנה בכנף' (יעני, על הזין שלי מוסר/מצפון וכו') – כאילו להראות שהאויב הוא לא אנושי עבורו. לכן, אתה יצאת טחינה או איך שלא קוראים לך, ולגבי כותב הטור הוא לא הבין כלל את מהות הפתגם (האמירה של פרגוסון כן מתאימה – היא הגיעה לאחר תבוסה כואבת לליברפול).

        1. חבל על הצורה הלא מכובדת של הדיון כאן. חלוץ אכן אמר את הדברים בהקשר שציינת, אבל הביטוי קיבל חיים משלו מעבר לכוונה המקורית של חלוץ, כביטוי למכה קטנה שלא תשפיע על המשך הדרך. מהבחינה הזאת, הוא בהחלט מתאים כדי לתאר את ההפסד של גולדן היום.

        2. חלוץ התעלם בתשובה שלו מהפן המוסרי וענה לגבי ההרגשה הפיזית של טייס אחרי הנחתת פצצה. מאז מכה קטנה בכנף התקבע כביטוי לאירוע מינורי וחסר חשיבות, ולכן זה מאוד מתאים כאן.

          1. חלוץ לא התעלם מהפן המוסרי, הוא פשוט טען בציניות, שאין לו כל בעיה מוסרית.
            מכה בכנף מתרחשת משחרור הפצצה, כלומר המטוס רועד קצת. זה לא נגרם מבחוץ, אלא ע"י המטוס עצמו, וזה משל לחוסר אכפתיות ממה שקורה למישהו הרבה פחות חזק ממך כשאתה מועך אותו.
            הביטוי אולי קיבל חיים משלו, אבל זו בדיוק הטעות.

        3. איזה סיטי ואיזה ליברפול. האמירה המפורסמת של פרגי הגיעה אחרי ה5-0 שהוא קיבל מיוניטד- ניוקאסל יוניטד הגדולה

  2. אחלה של סיקור ! בדיוק סיימתי לראות את המשחק של גולדן מילווקי- הבאקס נהדרים בלהביא את יאניס, בלדסו ומידלטון במקומות המתאימים להם וברוגדון הוא הצלע ה-4 המושלמת.

    גולדן ביום לא טוב של אף אחד משחקניה, יעבור להם .

  3. סטפן הוא האוברייטד הכי גדול בליגה ובסופרטים של גולן סטייט.
    35% מהשדה,-26 הגנתי ו-2 איבודים נתונים שהיו מביישים את לונזו בול.

    אף פעם לא מתעלה ביום חלש של דורנט ולא במשחקי פלייאוף חשובים.
    ותמיד מקבל את הקרדיט על חשבון האיכות של קליי טומפסון שמנגד פותח לו את כל המשחק וגם שומר בשבילו בהגנה.

    1. לשפוט לפי מעט משחקים בודדים זה עלבון לאנטלגנציה. מי שאוברייטד לא היה מגיע לתור ה-MVP של העונה ולא שחקן מוביל שח אלופה (באליפות הראשונה הכוכב הראשי ואח"כ השני) ועוד עונות מעולות יכולת של שחקן נמדדת חאורך עונה וקריירה ולא במשחקים נתונים. קארי כבר הוכיח עצמו ככוכב ומהקלעים הטהורים הגדולים ביותר אם לא הגדול ביותר.

  4. תודה רבה אדר.
    יוסטון במצב ביש.
    אוקלהומה בשלה לטרייד על ראסל. שמעתי שפיניקס מחפשים רכז ;-).
    אם המצב במזרח ישאר כפי שהוא, בוסטון תצטרך לעבור את מילווקי וטורונטו, ללא יתרון ביתיות, כדי להגיע לגמר. חתיכת אתגר.

    1. נו באמת,אתה רציני?
      זה בדיוק מה שאמרו בזמנו עם רג'י ג'קסון ,משחק או 2 טובים וכבר זורקים את ראס לטרייד חחחח.
      ראס הוא יותר מכדורסלן באוקלהומה,בלעדיו הם כלום ושום דבר מבחינת התעניינות,מבחינה פיננסית ותחרותיות.
      ראס עוזב והם קליבלנד 2

  5. נקודה למחשבה: בלי גרין הווריורס לא יכולים לנצח , הוא מסדר להם את המשחק והמנוע הכי חשוב בסופר טים שלהם הן בהגנה והן בהתקפה .
    פציעה שלו בפלייאוף והווריורס יכולים להגיד שלום לאליפות שלישית ברצף…

  6. כל שנה, גולדן מחליטים טיפה להאט, או סתם נופלים על יום רע, או שבועיים רעים, וכל הקישקושים מתחילים שבנה נגמרה האמפיריה.
    הלוואי. אבל זה עדיין לא שם, הם פשוט כבר מנוסים מספיק מלטחון את עצמם במהלך העונה, למדו שנה שעברה את מה שלברון למד לפני 10 שנים.
    ובלי קשר, הדקות האחרונות של מילווקי היו תענוג של כדורסל, כמה התקפות נהדרות בהובלת דלי.

  7. תודה על הסיקור!

    הייתי קצת סקפטי לגבי מילווקי אחרי ההפסד שלהם בפורטלנד, אבל אחרי הניצחון המשכנע הלילה באוקלנד, אין ספק שאסור לזלזל בהם.
    כבר לפחות שנתיים שמילווקי היו יחסית מאכזבים ולא הצליחו לפרוץ, ואולי העונה הם סוף סוף יצליחו להתבסס בצמרת המזרח.

    לגבי יוסטון – התחושה של הרבה אוהדים, וגם שלי, עם פתיחת העונה הזאת, היא שהבעיה בקבוצה היא דווקא יותר משחק ההתקפה, ולא ההגנה. ברור, כולם שמחים שבזלדיק חוזר, אבל מה שווה הגנה טובה לקבוצה שנראית כל כך נרפית וחסרת אנרגיות בהתקפה?
    משחק הבידודים שהונחל במהלך השנה שעברה, רק נהיה אנמי וסטטי יותר, ואף שחקן לא עושה מספיק תנועה בלי כדור בזמן שהארדן/פול מכדררים בלי סוף.
    הלילה זה משחק שלישי ברציפות שמצד אחד יוסטון סופגים פחות מ-100, אבל מצד שני גם קולעים פחות מ-100.
    בעונה שעברה לא היו חסרים משחקים בהם הקבוצה ספגה דו-ספרתי ובמקביל קלעה תלת-ספרתי.

    אולי בהמשך האחוזי קליעה ישתפרו וכך גם ההתקפה, אבל דאנטוני חייב לחשוב על התאמה כלשהי לשיטה שלו, כי בינתיים השיטה מקרטעת.

  8. תודה על הסיקור
    גולדן לא תעשה 0-41 בעונה האחרונה באורקל
    כשקארי נותן משחק חלש ( והוא נותן ) אז כל חולדות הכדורסל יוצאות מהחורים.
    הוא סיים בלי שלשה הערב ולא מן הנמנע שיתפור 10 במשחק הבא

    1. אי אז, בסוף פברואר 2017, הייתה הפעם הקודמת בה הוא סיים משחק בו הוא שיחק יותר מ-3 דקות, עם 0 שלשות.
      אז זה היה ערב של 0 מ-11 מהשלוש.

      מאז
      עד לסיומה של עונת 16/17 (כולל הפלייאוף), בכל עונת 17/18 (כולל פליייאוף), וב-11 המשחקים הראשונים של העונה הנוכחית,
      קרי קלע שלשה בכל משחק.

      לצורכי רצף היסטורי רשמי, הרצף לא תקף, בגלל שהוא שיחק קצת פחות מ-3 דקות לפני שנפצע בעונה שעברה (במשחק אותו סיים עם 0 שלשות).

      אבל זה לא משנה את העובדה שזה רצף פסיכי, בלתי נתפס.
      שאנחנו מדברים על קלע היסטורי.
      לא, בעצם "היסטורי" לא עושה עם יכולת הקליעה שלו צדק –
      אנחנו מדברים על הקלע הגדול בתולדות המשחק.

        1. ?
          לא דיברתי על הרצף הקודם שלו.
          עד המשחק הלילה, מעשית, מאז פברואר 16' קרי סיים כל משחק עם שלשה.
          זה עונה בדיוק למה שנכתב בתגובה שלפני.

          1. ממש לא
            הוא שאל אם זה רצף מטורף
            זה רצף אבל היו לו כבר רצפים טובים יותר
            מעשית לא כולל משחק ששיחק בו ונפצע ולכן לא נכלל בשום רצף
            אתה מדבר על רצף סביר לא מטורף

          1. יש לי המלצה –
            תנסה לצפות כדורסל, לא דרך "משקפי לברון". זו חוויה מלמדת.

            הצורך הזה, לשנמך שחקנים אחרים, רק בשביל להוכיח שלברון גדול,
            זה פשוט לא ברור לי.

        1. אבל למה צריך להתפעל מזה כל כך?
          אני הולך כל יום לעבודה ומדליק מחשב . כי זה חלק מהעיסוק שלי.
          סטפן קרי הוא שחקן כדורסל שמתמחה בשלשות. זה חלק מהעבודה שלו.
          כמו שלי אף אחד לא מוחא כפיים גם מה"רצף" הזה לא צריך להתפעל יתר על המידה.

          1. עובדתית זה קשה לקלוע שלשה משחק אחר משחק
            אני מאחל לך שרמת המיומנות שלך בעבודה לפחות כמו המיומנות של קארי לקלוע

          2. אכן השוואה טובה.
            מגיע למשרד ומדליק את המחשב כמו שכולנו עושים.
            הוא רק שחקן NBA שקולע שלשות כמו שאף אחד לא קלע מעולם.
            צודק לחלוטין. אין צורך להתפעל. זה בדיוק אותו דבר. השוואה אחת הטובות ביותר שראיתי באתר ובכלל באינטרנט. שאפו!! צודק. סוף סוף מישהו אומר את האמת.

  9. תודה, שגיא.

    אין מה לכתוב יותר מדי על גולדן סטייט –
    הם היו, ונשארו, המובילים בטבלת הסיכויים לזכייה באליפות.

    צריך לציין שהם לא "הפסידו בכוונה".
    הם הפסידו בגלל שהלילה הם לא שיחקו מספיק טוב.
    היו להם סיבות טובות –
    גרין לא שיחק,
    הם החטיאו לא מעט שלשות שהם בדרך כלל קולעים,
    ומילווקי, הם פשוט קבוצה חזקה.

    מה שמביא אותי למה שכן אפשר ללמוד מהמשחק –
    מילווקי בגרסת בודנהולצר זו קבוצת כדורסל נהדרת,
    הם "על באמת".
    יש להם תמהיל של הגנה חזקה, קליעה, וכוכב על בלתי עציר.
    רק קבוצות עם תמהיל שכזה מסוגלות לקחת כיום אליפות.
    לגולדן סטייט יש תמהיל שכזה (עם 2 כוכבי על),
    לטורונטו יש תמהיל שכזה (ותודה ללייקרס/כל קבוצה אחרת, על שלא עשו הכל בשביל להביא את קאוויי בטרייד),
    וכאמור, גם למילווקי יש.

    אני מנחש שעד לסיומה של העונה נלמד לגלות שבוסטון מצטרפים לרשימה,
    יש לי תחושה, שפורטלנד (שפתחו את העונה נפלא), הם יצטננו מעט בהמשך, ויעזבו את הרשימה.

    1. סלח לי, אבל יש הרבה מה לכתוכ על ג"ס. גרין לא שיחק, אבל איגואדלה היה לא רע בכלל, וגם תומפסון. הדבר שהכי בלט, היה שמעבר ליום קליעה לא טוב של קרי, יש להם בעיה רצינית מאד בניהול המשחק והריווח כשגרין לא על הפרקט. גם ההגנה לא כל כך מתפקדת, אין מי שיבוא לעזור לקרי בהגנה, והקבוצה קצת איבדה את צורת המשחק. אז מהמשחק הזה אפשר להבין עד כמה דריימונד חשוב להם.

  10. שינה את ההיסטוריה של המשחק== נפצע כלחודש ונסחב ע'י 5 אולסטארים כגיבוי.

    הקבוצות בליגה הפסיקו לשחק הגנה בגלו וגם השופטים נותנים יתרון להתקפה ןפלופרים,

    הסמל של קיצוירי דרך לא צריך להיות מנהיג גדול כשיש לך בספסל את איגודלה.

    לא צריך להופיע לפלייאוף כי יש לידו את קאפקייק

      1. וזה עוד טוב. תאר לך מה היה קורה לו אם היה חי בתקופת הלקטים ציידים, היה יושב עם הנשים פולה כינים מתינוקות מתחתן עם שוטה הכפר בנקבה למרות שלא היו אז כפרים בכלל

      2. כדי לרמוס אותו צריך קודם לתפוס אותו, ובינתיים כמה שלשות הוא היה תופר? השטות הזו של השוואה בין עשורים צריכה להיפסק

        אבל היי, אל תתן לי לעצור אותך במשימת הקודש שלך, לדאוג שרק הכוכב ג'יימס יזהר בשמי הnba

        1. כשאני מתכוון ל"נרמס" אני מתכוון לזה שהיו משחקים מולו בצורה מאוד ברוטאלית, ובתחילת הקריירה שלו סטף היה שחקן מאוד פציע, לא בטוח שהוא היה מגיע ליום שבו הוא היה דופק להם צ'אקות, כי סטף קארי של תחילת הקריירה זה ממש לא סטף קארי של היום.

          1. התחזק פיזית (בתחילת הקריירה היה מאוד פציע), היכולת שלו להגיע להגיע לטבעת השתפרה, הקליעה שלו תמיד הייתה שם, אבל בתחילת הקריירה הוא לא קיבל אשראי בלתי מוגבל לקחת כל זריקה שהוא רוצה והשתפר גם ביכולת שלו לשחק בלי הכדור.

          2. מה זה מאד פציע?
            הייתה עונה אחת שבא הוא נפצע פעמיים ועבר ניתוח מעבר לכך בשתי העונות שלפני ושתי אלה שאחרי הוא לא סבל מאף םציעה משמעותית. יש הרבה שחקנים פציעים בהרבה שבגלל שלא נראים כמו סטף לא סובלים מהסטיגמה הזו.

          3. אני זוכר משהו כמו 3 פציעות באותו קרסול בשלוש השנים הראשונות שלו בליגה שזו אחת מהסיבות ללמה שחקן עם רמת כישרון כמו שלו לא קיבל חוסה מקסימום אחרי שהוא סיים את חוזה הרוקי שלו, קיבל 42 מיליון ל-4 שנים במקום 80 מיליון ל-5 שנים (חוזה שהיה מוגבל לשחקן אחד בקבוצה, אבל גם חוזה של 60 מיליון ל-4 שנים לא הציעו לו), ואם אני זוכר נכון זה בגלל שראו בו שחקן פציע, אבל גם בלי להיכנס לנושא של הפציעות, נכון להיום הוא שחקן שונה מהשחקן שהגיע לליגהכמעט לפני עשור.

          4. זה עניין של תזמון. הפציעה והניתוח היו בדיוק לפני השנה שבה היה אמור להאריך חוזה. הוווריורס לקחו הימור שהוא ישתקם באופן מלא מהפציעה.

          5. ברור שזה עניין של תזמון, אבל אם היו מחכים לסוף עונת 2012-13 כדי לחתום על חוזה חדש, זה היה עולה להם הרבה יותר כסף, אז מבחינתם מדובר על הימור שהשתלם, אבל עד אותה עונה ראו בו שחקן פציע (אולי מאוד פציע זה קצת מוגזם, אבל כן ראו בו שחקן פציע).

          6. שוב – זה בעיקר בגלל עונה אחת. וזה באמת מה שאפשר להם להחתים אותו במחיר מציאה. נניח אם הניקס היו מציעים לפורזינגיס הארכה על 18 מיליון – לעונה לא נראה לי שהוא היה מסתכל לכיווונם. אבל בהרבה מובנים פציעת ACL לשחקן גבוה יכולה להיות הרבה יותר משמעותית.

          7. ברור שאין לו סיבה לחתום על חוזה כזה, אבל הניקס לא יכולים להרשות לעצמם לוותר על שחקן כמו פורזינגיס למרות פציעה ב-ACL, הוא מסיים את חוזה הרוקי שלו בעונה הקרובה, והוא כנראה שלא ישחק בכלל העונה, אז הם לוקחים הימור שההצעות שהוא יקבל בסוף העונה לא יהיו גבוהות כל כך, אבל במידה וכן הם יוכלו להשוות כל הצעה, ואולי גם יצליחו להחתים את אחד מהשחקנים החופשיים יחד עם פורזינגיס, אז יכול להיות שגם מבחינתם יהיה מדובר בהימור משתלם.

  11. המזרח הולך להיות מעניין השנה.

    בוסטון, טורונטו ומילווקי יחד עם פילי ואינדיאנה ואולי וושינגטון תחליט שבא לה לשחק כדורסל כי הפוטנציאל שם. שארלוט והפיסטונס גם אולי יצטרפו לחגיגה

    אין לראות בסדר המילים דירוג כלשהו.

  12. האם הנצחונות של אוקלהומה ומילווקי מעידים על כך שההגנות סוף סוף התעוררו העונה ?

    העונה התחילה בסערה באווירת משחקי אול סטאר, כלומר 0 אחוז הגנה 100 אחוז התקפה והסקור בהתאם. כבר התחילו לדבר על כך שאת אף אחד לא מענייינת יותר הגנה.

    האם נפל האסימון למאמנים ולשחקנים או ששני משחקי הלילה יהיו טעות סטטיסטית בעונה זו ?

  13. תודה רבה אדר
    בתחילת העונה התבלבלתי בין יוסטון לפורטלנד. הייתי בטוח שיוסטון יגיעו נחושים אחרי שהם כבר נגעו עם הרגל בישבן של הלוחמים חשבתי שהם אלו שינסו להשלים את תהליך הבעיטה ונראה את זה מתחילת העונה. חשבתי שפורטלנד יבואו עם קלמר תרופות נוגדי דיכאון אחרי המטאטא שהם קיבלו מדיוויס וחבורתו. זה ממש הפוך פורטלנד נראים די נחושים וכאילו זה רק חיזק אותם בעוד יוסטון נראים כל כך אנמיים ומיואשים, כולם עם מרשמים לפרוזק – ומי שהכי לא ציפיתי שיראה ככה זה כריס פול.

  14. סקירה יפה .וגם תגובות נכונות של גיא.

    לעומת זאת יש כאן תמיד כותבים שגומרים מהר ורצים לספר לחבר'ה . ומי אלה ? אותם שמרוממים ומשפילים קבוצות ושחקנים בהבל פה על סמך לילה נתון .
    כן , פליץ/פלוץ ו-AI3 – אני מתכוון אליכם .

    1. שחקן כמו סטף קארי היה נרמס בשנות ה-80 וה-90, עם ההגנות הקשוחות של אז, תוסיך לזה את העובדה שהוא שחקן הגנה נוראי, הוא היה הופך לנטל עבור הקבוצות שלו, הליגה מגנה בעיקר עליו עם כל החוקים החדשים שלה, אגב, אם לך מותר להיות הייטר של לברון, אז אל תטיף לאחרים.

      1. מה שאתה אומר, במקרה הטוב, זו ספקולציה ולא יותר מכך. העובדה היא, שעם כל ה'מגרעות' שלו, הוא מציג משחק שמעולם לא נראה בליגה, וכובש לבבות.
        קשה לך לחיות עם זה? תתנחם בכך שתוך עשר שנים הוא יפרוש. בינתיים, תן לנו להינות

        1. אני נהנה מלראות שחקנים כמו לברון, יאניס או אפילו ראסל ווסטברוק וג'יימס הארדן, זה לא מפריע לאנשים אחרים ללכלך עליהם בלי הפסקה, אם לאחד מותר אז לכולם מותר.

          1. החוק הזה ש"כולם מלכלכים אז גם אני אלכלך", זה תקף אצלך גם בטבע או בחוף הים? משאיר את הזבל שלך מאחוריך? כי זה פחות או יותר אותו היגיון.

      2. שחקן כמו קרי, שקולע שלשות באפקטיביות טובה יותר משל דאנקים (כן דאנקים!!) היה מצליח בכל עידן.
        יש לו יכולת על טבעית כמעט לעלות לזריקה במהירות ולקלוע בדיוק לא נורמלי.
        אפשר אפילו להגיד שאז לא היו יודעים לאכול אותו, כי לא העזו לזרוק מהמרחקים שלו אז.
        בכל מקרה זה לשחק בנדמה לי.

    2. אני מדמיין אותן בשנות ה80 ו90 מנסים רק לשמור על שחקן אדיר כמו קרי,היה מתמודד ראש בראש עם השיאים של צמברליין,קרי שחקן נדיר וחד פעמי לכולם יש משחקים רעים פעם בתקופה, מיותר לציין שהעונה הוא חזר לרמתו מ2016 והשחקן הטוב בליגה ולא אפילו קרוב.

  15. איזה יופי של סיקור וכיף של תחרות בליגה.
    סוף סוף המזרח נראה כמו מקום ראוי!!!!

    אפשר לומר על המזרח העונה את מה שאומרים כל עונה על המערב. גם מי שלא תעלה מהשלישייה, טורונטו, בוסטון, מילווקי, הייתה יכולה לעשות חיים קשים מאוד למי שתגיע מהמערב.

    המערב נראה מקרטע לאללה… תכלס מי מתחרה בגולדן במערב? מזכיר את המזרח בשנים האחרונות.

  16. תודה על סיקור מצוין. ליבי ליבי על אוהדי פיניקס היום זה היה אכזרי במיוחד. אבל זה לא קרה סתם היו כמה סיבות:
    1. ברבע האחרון בוסטון הפעילה את ההגנה המטורפת שלה בכל הכח ופשוט חנקה את פיניקס. זה היה נראה כאילו מישהו נתן הוראה מגבוה ופתאום כל הקבוצה עברה למצב טורבו בהגנה. השופטים לא שרקו במיוחד (שיהיה ברור לא מאשים אותם זה קודם כל ההגנה).
    2. קיירי – אויש כמה שהוא טוב וקילר אין מילים ואין סופרלטיבים שחקן קלאצ' נפלא.
    3. פיניקס – התעוררה תקוה מסויימת כי סוף סוף הוא הוריד את אנדרסון לספסל (נדרשת עוד פעולה אחת – שחרור מאריזונה) ושם את וורן בחמישיה. ואכן גם ההגנה וגם ההתקפה נראו מעולה ברבע הראשון. ואז עלתה הסקנד יוניט שחקנים שאולי יכולים לשחק בהפועל עכו (יש קבוצה כזאת?) . אנדרסון (עציץ שהסתובב 15 דק על המגרש קלע אפס שלם הוריד 2 ריבאונדים ומסר אסיסט אחד (לרפואה) זאת כשהשלמה למשחק הקודם השבוע שבו קלע אפס שלם ב 22 דקות ולקח מספר זהה של אסיסטים וריבאונדים) , אוקובו (לא נראה לי שחקן אין בי איי כרגע אולי ישתפר בעתיד אבל זה רחוק) וראשון הולמס שבאמת לי אין מושג מה הוא עושה בליגה הזאת ועוד יותר למה יש פה אנשים שאני מעריך מאוד את דעתם ועפים עליו- בעייני הוא נגר על. ג'קסון פשוט מתבזבז שם הוא אמנם איבד כדור כשנכנס אבל לתת לו 5 דק זה נראה לי דברים שלא קשורים לכדורסל.
    4. בוקר כמובן היה מצוין כרגיל הדבר היחיד שתיפקד שם בסוף. איטון – לא מנוצל נכון חייבים רכז טוב שיפעיל אותו. אם יש לו פאק אחד זה האופי . הוא ילד טוב מידי נותן יותר מידי כבוד לסביבה שלו אבל לדעתי הוא יהיה שחקן מעולה.

    לגבי המשחק של אוק מול יוסטון ניסיתי בכל הכח לראות לא הצלחתי יוסטון נראים זועה ואין חדש תחת השמש כי זה סוג משחק שחצי מהזמן אתה צריך לראות את הזקן מתווכח עם השופט. לי אין סבלנות לזה. המחצית שבאה והמדחק של פיניקס גאלו אותי מהדבר הזה.
    לגבי הלוחמים יש ימים כאלה אין מה לעשות.
    המערב עדין חזק בממוצע לעין ערוך מהמזרח אבל טורונטו מילווקי ובוסטון הן קבוצות על שיכולות ללכת עד הסוף השנה ונצח כל קבוצה מערבית כולל הלוחמים בהנחת פציעות. ואולי גם בלי.
    תודה על סיקור מצוין

  17. למה ג׳ש כ״קסון כמעט ולא שיחק?
    איך שהחמש בחירות הראשונות בדראפט 2017 פתחו את העונה סקרמנטו שיחקו אותה בגדול עם פוקס. פולץ בול וחג׳קסון חושך ואפילו טאטום שהיה מצוין בשנה שעברה נראה אבוד

    1. לגבי ג'קסון . הוא שחקן מצוין בעייני אתלט על . יש לו סוואגר אומץ אבל… הוא משחק לפעמים מפוזר (היה משחק השנה שאיבד שבעה כדורים!) לפעמים הוא תופס יום קליעה לא טוב – פשוט לא יציב מספיק ולדעתי.. בלי שחקרתי את העניין לעומק ובלי לדעת – סתם תחושה שעולה לי ממה שאני רואה במשחקים יש איזה עניין בינו לבין בוקר. אין שם אהבה גדולה ואין פירגון. במיוחד מצד בוקר… למרות ששוב זו סתם השערה. אני לא אתפלא אם יטרידו אותו ואם כן אז זה יהיה הפסד של פיניקס.
      לגבי טייטום – יש בעיה בקבוצה של הררכיה – קשה לחזור אחורה אחרי שהיית בפסגה הייורד וקיירי חזרו . מעניין אם הם יצליחו לייצב את העניין או שבסוף אנשים יוטרדו שם (אתמול דובר על רוזיר כמועמד ללכת).
      פוקס ענק – זה בדיוק מה שאתה מחפש ברוקי עקומת שיפור ועושה רושם שהוא מתחיל להיות מנהיג בסקרמנטו בדומה למיטשל שהשתלט על יוטה. זה יעשה לסקרמנטו רק טוב. פינו לו את העמדה של הפוינט הפותח והוא מנצל את זה עד הסוף.

      1. להשלים רק לגבי לונזו.. לא סתם לא אמרתי כלום… הוא שחקן עם הרבה פוטנציאל ויודע שיש אנשים שמעריכים אותו אבל עוד שניים שלושה משחקים עם שורה סטטיסטית כמו במשחק האחרון הוא יתחיל להיות בבעיה. יש לו בעיה בקליעה אין מה לעשות. מידי פעם הוא מבליח אבל עקרונית הוא כנראה באסט למרות שלא סותם עליו את הגולל בגלל אספקטים אחרים במשחק שלו שהם מצויינים וגם בגלל שיהיה לאלה שבחרו בו קשה להודות בטעות במיוחד במקום כמו הליייייקרזזזזזזזז .

  18. מה שהכי הפריע לי במשחק סאנס סלטיקס היה החטאות רבות מזריקות פנויות לגמרי. אפשר להחטיא פה ושם אבל אצל קבוצה כל כך כישרונית קונטיינדרית אסור שיהיו כל כך הרבה.

    1. נכון… הם לא עדין לא ירדו מהמטוס בחצי הראשון. אבל בסוף קיירי סידר את העניניינים וכמובן היתה גם השלשה של מוריס… לא נראה לי משהו שצריך לדאוג לטווח הארוך. להיפך. ג'יילן בראון גם נכנס בסוף למוד טוב האחרון שנשאר בחוץ זה טייטום שלגביו אין כל סיבה לדאגה. נראה שאחרי המסע הזה במערב יהיההכבר קשה לנצח אותם. הלילה משהו התחבר שם.

  19. תודה על הסיקור
    אני מת על ראסל אבל כיף לראות את אוק סיטי גם בלעדיו. השחקנים משוחררים ויכולים לחפש את הסל בלי לפחד, ומסתבר שלא חסר שם כישרון. פלטון מדהים, ירד לעמדת רכז שלישי ורק עלה לו הביטחון העצמי. בחור קשוח וחביב. ומהצד השני – יוסטון קצרים, כוכבים זה לא מספיק. בלי קשר – מבאס לראות כרמלו באדום זוועתי, הרבה יותר מתאים לו כחול.

  20. מי שמסתכל על טבלת הקלעים של כל הזמנים ב-NBA רואה את כרמלו מעל לארי בירד….ואם יש הגדרה לסטטיסטיקה שמשקרת זה כרמלו מול לארי…לכרמלו יש אפילו ממוצע נק כמעט זהה לזה של לארי…אבל איזה הבדל, אחד עם וובוס של ברזל ומוח הכדורסל הכי מבריק שהיה מול רכיכה אגואיסטית שנמסה כשצריך.

  21. רצף ניצחונות מצוין במיוחד אלו שהושגו ללא ראס ,וזה לזכותו של שרודר שנראה שמח במעמדו וסגר את החור של השנים האחרונות באוקלהומה,עמדת המרכז המחליף.
    אני שמח שפרגוסון התחיל לממש את היכולת שהביאה את פרסטי לבחור בו שזה 3&D ,הוא צריך להעלות טיפה משקל לדעתי אבל אחרי שהתלוננתי מתחילת העונה למה בילי ממשיך לתת לו קרדיט הוא הצליח טיפה לשכנע אותי שזה מתחיל להשתלם ..לפעמים צריך שכמה זריקות יכנסו לך והביטחון יחזור באופן כללי בהתקפה ובהגנה כאחד.
    דיאלו הוא חוצפן צעיר ואני ממש מחבב את האנרגיה שהוא מביא ,עוד בחירה מוצלחת של פרסטי.
    ג'ורג' הלא עקבי בצד ההתקפי ממשיך לתת את הטון בהגנה ולדעתי הוא מהמובילים לשחקן ההגנה לבנתיים.

    לדה שוט-לדעתי גם כאשר ראס שיחק המשחק לא ממש השתנה ובשונה משנים עברו הוא לא עוזב את המגן שלו ונראה שהוא מראה את הפוטנציאל ההגנתי שלו ,מקווה שימשיך כך כי הוא יכול לחנוק הגנתית כל רכז/גארד שמולו.

    1. 13 המשחקים הקרובים של התאנדר

      מאבס (נמושה)
      פיניקס נמושה
      ניקס נמושה
      פיניקס נמושה
      סקרמנטו נמושה
      גולדן
      שארלוט נמושה
      דנבר
      קאבס נמושה
      הוקס נמושה
      דטרויט נמושה
      ברוקלין נמושה
      בולס נמושה

      אם ראס יחזור בזמן זה רצף שאמור לתת להם לפחות מקום 3 במערב בסיומו אם הם ידאגו לא לפשל. הם אמורים לצבור לפחות 10 נצחונות ברצף הזה במקרה הרגע (גם בלי ראס)

    2. אדיסו – מסכים עם הכל כולל הכל, רק שימשיכו, תענוג לראות אותם השנה, הם נראים שמחים.
      שמעון – הבעיה עם אוק שהיא יודעת מצויין איך להפסיד לנמושות, הנה דווקא את יוסטון היא הביסה בבית בלי ראס ולבוסטון היא הפסידה ממצב של ניצחון כמעט סגור. ב-״נמושות״ אוק מזלזלת ואחר כך בוכה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט