אירועי דיומא – 28.10.2018: הקלאסיקו, גמרים בוינה ובאזל

כדורגל

ליגת העל – מחזור 8 / מתן גילור:

19:00 הפועל חדרה-מועדון ספורט עירוני אשדוד (ספורט 5 לייב). חדרה נפרדה מראשות הטבלה, אחרי שבאה להתסכל למכבי ת"א בעיניים, ניסתה להתנפל עליה מהרגע הראשון, וגילה שהעיניים הללו הרבה יותר מדי גבוהות בשבילהץ אחרי שהובסה 0:4 ירדה למקום השני עם 16 נקודות. היה זה ההפסד הראשון שלה העונה. אשדוד המשיכה את פתיחת העונה הטובה ואחרי תיקו בית 1:1 עם בית"ר ירושלים, ערב המחזור, היא במקום השביעי עם 9 נקודות.

20:30 הפועל חיפה-מכבי תל אביב (ספורט 1). הפועל מגיעה למשחק במצב לא אופטימלי מבחינתה, בלשון המעטה. דווקא בתקופה רעה שלה, כשערב המחזור היא במקום האחד עשר עם 6 נקודות וניצחון בודד, מאמן הקבוצה, ניר קלינגר, החליט להתפטר, חרף דעתו של יואב כץ. מי שכן מגיעה במצב אופטימלי היא מכבי ת"א שכאמור הביסה את חדרה ומוליכה את הטבלה עם 17 נקודות, ההתקפה הפוריה בליגה וההגנה המבוצרת בליגה. עושה רושם שהוא בדרכה לאליפות אחרי 3 שנות סגנות. כל תוצאה מבלבד ניצחון צהוב תהיה הפתעה.

פרמייר ליג- מחזור 10 / אדר בר דוד

15:30 ברנלי – צ'לסי (ספורט1). המארחת מגיעה למשחק אחרי תבוסה 5-0 למנצ'סטר סיטי אבל לפני זה דווקא היתה ברצף חיובי כשצברה 7 נק' מתוך 9 אפשריות. עד אותם שלושה משחקים היא צברה רק נקוה אחת בחמשת המחזורים הראשונים וכרגע היא נמצאת במקום ה-14. צ'לסי איבדה נקודות בבית במחזור הקודם מול מנצ'סטר יונייטד כשרק שער בדקה ה-96 של רוס בארקלי מביא לה נקודה ובעיקר הורס לאקס ז'וזה מוריניו. הכחולים ראו אתמול את ליברפול מנצחת ומגדילה את הפער בין הקבוצות לחמש נקודות ולכן הקבוצה של סארי לא יכולה להרשות לעצמה לשמוט נקודות במשחק כזה.

18:00 קריסטל פאלאס – ארסנל (ספורט2). פאלאס ברצף של שלושה הפסדים ומול יריבות שאינן מהצמרת של הליגה – וולבס, בורנמות' ואברטון. הבעיה הגדולה שלה היא בהתקפה שכבשה רק 5 שערים ב-9 משחקים מתחילת העונה. רק האדרספילד, האחרונה בטבלה, כבשה פחות. ההגנה סבירה וספגה רק 11 מה שאומר שבמשחקי הקבוצה הובקעו הכי מעט שערים מבין 20 קבוצות הליגה. התותחנים חיים בחלום. 11 ניצחונות רצופים בכל המסגרות הם משהו שאף אוהד ארסנל לא ציפה לו בתחילת העונה. אוזיל נראה נפלא ואובמיאנג נהנה בתור המוציא לפועל עם 6 כיבושים, ארסנל פשוט שוטפת את המגרש והשערים שלה משמיטים לסתות. הנה דוגמא אחת מהניצחון על לסטר במחזור הקודם:

הבעיה היחידה של ארסנל היא ההגנה שספגה 11 שערים אבל מול ההתקפה החלשה של המארחת היא אמורה להסתדר ולהמשיך ברצף הניצחונות.

18:00 מנצ'סטר יונייטד – אברטון (ספורט1). השדים האדומים נראים נורא. באמצע השבוע מול יובנטוס היה אפשר לראות כמה גדולים פערי הרמות והסגל של מוריניו לא כזה חלש כמו היכולת שהקבוצה מציגה. ההגנה לא מתואמת, הקישור לא מספיק יצירתי וההתקפה לא מממשת את הפוטנציאל שלה עם שחקנים כמו מרסיאל, ראשפורד ולוקאקו. לכן, קבוצתו הקודמת של החלוץ הבלגי מקדימה את השדים האדומים בטבלה כשמקדימה אותה בנקודה במקום השמיני. היא הפבידה רק פעמיים אבל נתקלה רק ביריבה חזקה אחת, ארסנל. היום באולד טראפורד היא תנסה להעמיק את המשבר של המארחת.

לה ליגה – מחזור 10 / אדר בר דוד

*המלצת צפייה* 17:15 ברצלונה – ריאל מדריד (ערוץ one). אין בעולם הכדורגל משחק שנופל לקטגוריית "המלצת צפייה" יותר מהקלאסיקו. נכון, שתי הקבוצות מגיעות בסיטואציה מאוד לא מוכרת. ברצלונה איבדה נקודות ב-9 מחזורים כמו שהתרגלה לאבד בעונה שלמה ברוב העונות בעשור האחרון. איבוד נקודות מול קבוצות שבדרך כלל היא מטיילת מולן, הגנה חדירה שסופגת הרבה מעבר למה שקבוצה ברמתה אמורה לספוג ורק יכולת מדהימה של טר שטגן בשער מנעה איבוד נקודות נוסף, למשל מול סביליה בשבוע שעבר. ואם הקטאלונים מציגים יכולת מאכזבת מה יגידו עזובי הקיר ממדריד? ניצחון הליגה האחרון של ריאל היה לפני יותר מחודש! היא צברה נקודה אחת ב-4 משחקיה האחרונים ובהפסד מול לבאנטה, מרסלו, שכבש את השער המצמק בברנבאו, קטע רצף של שלושה משחקים ללא כיבוש. אפשר להוסיף לזה את המשחק במוסקבה מול צסק"א בו הפסידה ולא כבשה בשביל לנסות לתפוס כמה גדול המשבר בקבוצה מהבירה. הסכין על צווארו של לופטגי הדוקה והפסד היום יגרור תגובה אחת ברורה וצפויה. הניצחון ביום רביעי על ויקטוריה פלזן אמנם השאיר אותם במצב טוב לעלות מהבית אבל היכולת שוב היתה רעה והם נזקקו להרבה מזל והחטאות מסמרות שיער של הצ'כים החביבים בשביל לצאת עם הניצחון. אם לא חסרות צרות, המגן הבזילאי נפצע ולא יהיה כשיר למשחק. אה, פרט קטן ששכחתי לציין – כנראה הסיבה היחידה של ריאל לאופטימיות – ליאו מסי נפצע בידו מול סביליה וייעדר שלושה שבועות. מצד שני, בארסה הוכיחה מול אינטר שהיא מספיק חזקה בשביל להתמודד גם בלי הגאון הארגנטינאי. היא מגיעה פייבוריטית למשחק אבל בקרב בין שתי הקבוצות כל תוצאה אפשרית. לריאל יש הזדמנות פז להפוך את כל העונה ולצאת לדרך חדשה. מנגד, הפסד היום והפער בין הקבוצות יעלה ל-7 נקודות. קלאסיקו בלי מסי ורונאלדו לראשונה מאז 2007 מחכה לגיבור חדש.

סרייה A – מחזור 10 / דוד "פאקו" סעדה

19:00: מילאן-סמפדוריה (ONE2). קרב בין שתי קבוצות עם מומנטום טוב שנקטע במחזור הקודם. בשני המחזורים שקדמו לדרבי המילאנזי, מילאן הצליחה לראשונה העונה לצרף שני נצחונות, אלא שבדרבי היא ספגה שער אכזרי בתוספת הזמן מטעות של שוערה. השער אולי היה אכזרי, אך הוא שיקף היטב את המשחק ואת היכולת שהקבוצה מגלה מתחילת העונה, והדיווחים הם שכסאו של המאמן גאטוסו מתחיל להתנדנד. האורחת מגנואה נמצאת במצב הרבה יותר טוב מבחינת הטבלה, בשיפולי הצמרת, ורק התיקו המאופס שלה מול ססואולו קטע את המומנטום החיובי שלה.

21:30: נאפולי-רומא (ONE2). כמו שיובה נראית השנה, נראה ששאיפות האליפות של נאפולי השנה הן סוג של מדע בדיוני, אך היא לפחות משתדלת. ארבעה נצחונות מחמשת המשחקים האחרונים משאירים את הקבוצה הדרומית במקום השני במרחק ארבע נקודות מהאלופה, כשמרטנס ואינסינייה הם המוציאים לפועל העיקריים. נאפולי תנסה לשמור על מקומה, כמו גם להתאושש מהתיקו המתסכל מול פ.ס.ז' באלופות, היום בבית מול רומא. הקבוצה מהבירה היא אחת הקבוצות המשוגעות בסרייה, וכל הימור על משחק שלה עשוי לתפוס. ברכבת ההרים של העונה שלה עד כה, היא הצליחה לאחרונה לחבר רצף נצחונות יפה (כולל אחד משכנע בדרבי מול לאציו), רק כדי להפסיד בבית לספאל במחזור הקודם. נראה שהעונה הגדלוה הקודמת שלה לא צפוייה להשתחזר, אבל זה לא אומר כלום על משחק היום.

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 4

21:05: מכבי ת"א (0-3) – הפועל ת"א (2-1) – בעוד באירופה הצהובים מתקשים ונמצאים במאזן 3-1 בארבעת מחזורי היורוליג, הליגה הישראלית קלה למכבי ת"א השנה ועם שני ניצחונות משכנעים על מכבי אשדוד והפועל אילת ועוד איך צמוד על הפועל באר שבע היא מגיעה לדרבי עם ראש מורם בכוונה להמשיך את המומנטום. הפועל ת"א מצידה אמנם ניצחה במחזור הראשון את הפועל אילת בצורה משכנעת אבל מאז הובסה מול הפועל באר שבע ב-30 הפרש והפסידה בבית לגלבוע/גליל ובאופן כללי נראית כמו קבוצה שלא נבנתה מספיק טוב, שחסרה רכז וריכוז ובעיקר כזו שאין בה מספיק כישרון בנקודת הזמן הנוכחית (רכבת הזרים תיכף תצא לדרך). ואין כמו דרבי תל-אביבי להעמיק משבר או לתרום ליציאה ממנו…

טניס / מתן גילור

טורניר וינה (500) – גמר

*המלצת צפייה* 15:00 קאי נישיקורי(5)-קווין אנדרסון(2) (ספורט 5 סטארס). אפשר להכריז רשמית שנישיקורי חזר לעצמו. גמר 500 שני תוך 3 שבועות ליפני הנפלא אחרי ניצחון משכנע בשתי מערכות על קוקושקין. אנדרסון התקשה מול ורדסקו וניצח בשלוש מערכות אחרי כמעט שעתיים וחצי. בהחלט עשוי להשפיע היום, לא כל שכן אם המשחק יתארך. המאזן בין השניים בסבב עומד על 2:4 לטובת היפני, אבל את המשחק היחיד ביניהם השנה ניצח הדרום אפריקאי. נישיקורי טרם זכה בתואר השנה ובקריירה יש לו 11 כאלה. אנדרסון כבר זכה באחד השנה מה שהביא אותו לארבעה תארי קריירה. יש פה ניגוד גבול בין ביג סרבר שלא בדיוק מתמחה בכיסוי המגרש, לאחד השחקנים שעודת הרגליים שלהם הכי מרשימה בסבב. 25 ס"מ זהו ההפרש בגובה. נקווה למשחק צמוד יותר מזה.

 

טורניר חצי (500) – גמר

*המלצת צפייה* 16:00 מריוס קופיל-רוג'ר פדרר(1) (ספורט 5 סטארס). הישג מדהים לרומני שהעפיל מהמוקדמות. לא פחות מסנסציה. זה אמנם לקח שלוש מערכות ולמעלה משעתיים, אבל בסופו של דבר, במשחקון המכריע, הוא שבר את זוורב וזכה במערכה השלישית, אחרי שזכה גם בראשונה ואת השניה הפסיד רק בשובר שוויון. רגע השיא של המשחק היתה כאשר ניפק הגשה במהירות של 240 קמ"ש. קופיל הציג טניס "פדררי" עם הרבה ווינרים מרשימים לצד טעויות בלתי מחוייבות, ביחס לזוורב השמרן יותר. בחצי הגמר השני פדרר ניצל את העייפות של מדבדב שסיים משחק מאוחר בלילה ורקד על המגרש כשהוא סוגר עניין בשתי מערכות תוך 65 דקות. בדיוק 90 מקומות בדירוג הכללי מפרידים בין שני הפיינליסטים. זהו המפגש הראשון בין השניים. קופיל יחפש את התואר הראשון בקריירה, דווקא ב"משחק חוץ". פדרר, כידוע, יליד באזל וזכה בטורניר כבר 8 פעמים (הכי הרבה מן הסתם) וגם הגיע ל-13 גמרים. ב-2016 הוא לא השתתף בטורניר. ההפסד האחרון היה בגמר 2013, מה שאומר שהוא עומד על 19 ניצחונות רצופים בטורניר הבית. פדרר ירצה מאד לזכות בתואר ביתי נוסף שיהיה הרביעי שלו העונה והכי חושב התואר מספר 99 בקריירה. אני חושב שכשהוא פיבוריט כזה ברור ושהפרישה כבר נראית באופק הוא מאד יתאכזב לא לפרוש עם מספר עגול ויפה של 100 תארים.  בגלל הסגנון האגרסיבי של שניהם, המשחק צפוי להיות מעניין בלי הרבה ראלים ארוכים. כל תוצאה פה תהיה סוג של היסטוריה. ועוד נתון פיקנטי לסיום – לפדרר למעלה מ-1,100 ניצחונות בסבב יותר מאשר קופיל (ולא מדובר פה על טניסאי צעיר).

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

גראנד פרי מקסיקו:

המירוץ הדרמטי בשבוע שעבר באוסטין לא סיפק את האליפות המיוחלת ללואיס המילטון. הבריטי נעקף כבר בתחילת המירוץ ע"י הפיני קימי רייקונן, שהצליח להחזיק במקומו עד לסיום המירוץ לאחר קרב עקיפות עם הבריטי. המילטון הגיע לבסוף שלישי, מקום אחד אחרי ורסטאפן ואחד לפני פטל. התוצאה העלתה את המילטון ליתרון של 70 נקודות בדירוג הנהגים על פטל, שלושה מירוצים לסיום. המשמעות היא שלהמילטון יספיקו 6 נקודות היום (קרי מקום שביעי ומעלה) על מנת להבטיח את האליפות הצפוייה. בגריד היום במקסיקו קיבלנו סדר הזנקה בלתי שגרתי, כשמהפול פוזישן יזנק דניאל ריקיארדו ואחריו ורסטאפן, המילטון, פטל ובוטאס. שידור בספורט 5 לייב ב-21:00.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. איזה יום שמייח
    יום של הפתעות
    העולם מלא ניסים וניפל…..
    3 משחקים ברצף. צריך לקנות בצהריים פצוחים
    קלאסיקו, יונייטד ומכבי. 1:2 יספיק לי בתנאי שאחרי המשחק האמצעי מוריניו מפוטר לאלתר ולוקח אתו גם את בוגבה.

  2. עוד כרבע שעה שגיא מוקי בגמר הגראנד סלאם באבו דאבי (ערוץ הספורט), האם התקווה תנוגן לראשונה באיחוד האמירויות?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט