סיקור פנאתינייקוס 89 – 84 מכבי ת"א-מחזור 1 יורוליג/שמעון טבדי

 

 

 

 

חיכינו לה והנה היא הגיעה, עונת 2018-19 של היורוליג. מכבי ידעה שהיא יוצאת למשחק חוץ מהקשים שיש ובטח שבאולם הקשה מכולם.

אולם האאואקה כהרגלו בקודש היה גדוש במלאי יוונים צוהלים ורועשים שעודדו את קבוצתם ללא הרף.

פנא הגיעה למשחק גם אחרי לא מעט שינויים בסגל שמוביל אותה הרכז הטוב באירופה ניק קאלאתס (צמד הסרחיו מערער על כך) ולצידו 3 אקסים של הצהובים: דשון תומאס, קית' לנגפורד וסטפון לאזמה הבלתי נגמר, כולם בעלי מוטיבציה להוכיח.

מכבי פתחה את המשחק ללא ג'רמי פארגו הפצוע בגבו עם חמישייה של: מייקל רול, סקוטי ווילבקין, דיאנדרה קיין, ג'וני אובריינט וטאריק בלאק.

 

סוף רבע ראשון (26-24 לפנא)

פנא פתחה בבליץ בניצוחו של קאלתס עם סל ואס' להלייאופ לגיסט שהרים את הקהל ופנא רצה 8-0 תוך 1:40 מהפתיחה. ווילבקין קלע את הסל הראשון של מכבי העונה 2 דק' בתוך המשחק.

לנגפורד, כמו תמיד מול מכבי, להט מהפתיחה. לאחר 5 דק מכבי החלה ללחוץ בכל המגרש על קאלתס, להוציא לו את הכדור מהיד ולשרוף שעון לפנא וזה עבד.

פנא התבלבלה והחטיאה כמה זריקות, ווילבקין להט עם 2 שלשות ואס' לבלאק ומכבי צימצמה ל-15-14 וטים אאוט של פאסקוול.

פנא חזרה מהפסק זמן עם ריצה קטנה משלה אולם שלשה יפה של קיין וסל של מייקל רול הורידו אותה בפיגור 2 בסיום הרבע וזה לאחר פיגור 13-2 בפתיחה.

 

סוף רבע שני (46-45 לפנא)

ספאחיה המשיך להתקיף את קאלתס בהגנה עם ווילבקין שלא התקשה מול היווני וגם המשיך להפעיל עליו לחץ על כל מגרש.

מכבי עלתה עם חמישייה של זוסמן קלויארו טיוס קיין שהוא באנקר אצל ספאחיה ו-ווילבקין שהצליחה לעצור את פנא בהגנה היטב (או בגלל שקאלתס ירד לנוח או שניהם יחד, מה שתרצו) ולעלות ליתרון אולם פנא מיד הגיבה מיד והשוותה ל-35-35 כשנותרו 5:30 דק לסיום המחצית.

קלויארו היה נפלא בהגנה עם חכמה, סגירה טובה ומאבק בריב'.

קאלאתס חזר 3:46 דק למחצית בפיגור 40-37 והתחיל לעשות צחוק ממכבי עם שלל אסיסטים מעל הראש של שחקני מכבי שהראו מחסור במחשבה וריכוז בהגנה. המחסור בלט במיוחד ביתרון 45-43 שכדור של פנא לקראת סוף הרבע אצל קאלתס שנשאר לבד לחלוטין על השלשה אחרי חילוף שהשחקן שאמור להחליף נרדם ורק רשת 46-45 לפנא במחצית.

ווילבקין היה נפלא במחצית עם 13 נק ללא החטאה ו-5 אס' אולם לספאחיה יהיה כאב ראש מה לעשות בהגנה יחד עם פארגו ו-ווילבקין בחמישייה מול קבוצות הטופ בעתיד. לנגפורד ולוג'סקי היו עם 9 נק כ"א במחצית.

 

סוף רבע רבע שלישי (70-67 לפנא)

הרבע נפתח עם צ'אקה מה-3 של ווילבקין שהמשיך את הזון שלו והזין גם את בלאק לליאפים קלילים אולם כמה שניות של חוסר ריכוז וקאלאתס העניש באומנות של הובלת מתפרצות עם האס' ה-10 שלו כבר בתחילת החצי השני.

הסתבר לי שליאניס יש אח, תאנסיס שלא רע בכלל, הקשה מאד על מכבי עם לחימה נהדרת, כמה סלים ומהלכי האסל עד שקיבל עבירה שלישית 5 וחצי דק לסיום הרבע וכעבור כמה דק ירד לנוח.

מכבי הובילה 67-64 ואז התחילה לעשות שטויות, שעלו לה למעשה במשחק לקראת סוף הרבע פעם שלישית ברציפות במשחק, לתת נקודות חינם בשי ארוז לחג ליוונים מקו העונשין בכך שלא הצליחה לקחת כמה ריבאונדים והעבירות חינם ששלחו את היוונים לקו, ההתקפה נתקעה ופנא סיימה את הרבע ביתרון 3 לאחר שהייתה בפיגור ברובו כאשר קאלאתס שולט לחלוטין עם 14 אס'.

 

סוף רבע רביעי (89-84 לפנא)

מכבי פתחה רע מאד את הרבע כאשר ההפרש הגיע ל-7 נק שנותרו 7:20 דק לסוף אחרי שלשה גדולה של דשון תומאס. ג'וני אובריינט היה קטסטרופה לאורך כל המשחק, לספאחיה נמאס, הוציא אותו והכניס את קלויארו ו-ווילבקין מיד הגיב בשלשה שלא עזרה יותר מידי.

פנא עלתה ליתרון 79-71 כשנותרו 5:34 דק לסוף כאשר מכבי נראתה אובדת עצות עוד יותר כנשנקלעה לפיגור 82-73 עם 3 וחצי דק על השעון.

מפה החלק מרדף חסר סיכוי בו ווילבקין ניסה הירו בול ביום מצויין שלו על מנת לציל את המולדת אבל זה לא הצליח כאשר האנרגיות של שחקני מכבי כבר היו מרוקנות.

 

 

 

מכבי הצליחה להחזיק 3 רבעים היטב כאשר לקראת כל סיום רבע עשתה שטויות שלדעתי עלו לה בסוף במשחק שנכנסה לרבע אחרון בפיגור. עקב האכילס שלה היה ג'וני אובריינט במשחק מאד חלש משני צידי המגרש כאשר רוב הריצה של פנא הייתה שהוא היה על המגרש. דווקא מי שנראה היטב במשחקי הכנה היה זה שאיכזב מאד.

אנג'לו קלויארו היה נפלא ועשה את כל הדברים השחורים בהגנה ותרם אף 11 נק.

ווילבקין היה במשחק אדיר שלו הן בסקורינג והן בניהול המשחק ורק נקווה למופעים כאלו בהמשך, הוא סיים עם 24 נק ו-8 אס ב-36 דק. בלאק היה סולידי ואכזב קצת במישור ההגנתי אבל לדעתי זה ישתפר עם הכימיה הקבוצתית, הוא ניפק 14 נק עם 6 ריב ב-23 דק..

יובל סוזמן לא תרם יותר מידי מעבר לדקות מכובדות שקיבל מספאחיה, את הצ'אנס הוא קיבל אבל אי אפשר לצפות לדקות משחק רבות בהמשך העונה שאין שום תרומה התקפית וגם שההגנה לא מבריקה. מקווה בשבילו שזה לא ימשך כך והוא יראה שיפור אם כי בלחץ כזה שאתה לא נוגע בכדור ולא צלף על קשה מאד לבוא לידי ביטוי ואני ממשיך ואומר אין לו מה לחפש במכבי.

מייקל רול היה טוב עם 15 נק וכמה מהלכים טובים ולכן קיבל גם 30 דק משחק.

קיין נתם בעיקר הגנה ולא מעבר וחבל שלא ניכר שום שיפור במשחק ההתקפה שלו לעומת העונה שעברה.

אבדיה וג'ייק כהן לא קיבלו זמן מגרש.

 

אצל פנא בלטו קאלאתס עם 14 אס ו-8 נק ב-34 דק, לוג'סקי עם 20 נק ב-22 דק, לנגפורד עם 13 נק ב-21 דק ותאנסיס אנדטקומפו עם 10 נק ב-10 דק והרבה נזק למכבי ששינה מומנטום לטובת היוונים.

 

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. תודה על הסיקור המהיר.
    מכבי נראתה סביר בהתקפה, עם תלות מאוד גדולה בווילקין. ברבע האחרון הוא קצת התעייף, ורק רול הצליח לייצר משהו.
    בהגנה? ברדק שלם. מכבי לא יכולה להרשות לעצמה לספוג כל כך הרבה, וזה בעיקר בגלל 18 איבודי כדור.
    כמובן שאין מה להתרגש. זה בסך הכל משחק ראשון, בחוץ מול קבוצה טובה (כנראה, גם הם רק התחילו…), אבל בהחלט אפשר לסמן כמה נקודות לשיפור

    1. זאת הבעיה של מכבי. הם תלויים כמעט לחלוטין ביצירת המצבים של ווילבקין ופארגו.
      וזה כל עוד לא הוכח שבלאק מסוגל ליהות שחקן מטרה בצבע ויוסיף עוד אופציה.
      לא ממש ראיתי את ספאחיה משחק התקפתי עם תנועה וחסימות, שיש פחות תלות בשחקני יוצרים

    1. הוא בצד אחד וקלאתס עם 14!!! כאלה בצד השני. בכורה מאוד מרשימה של ווילבקין , רול כהרגלו היה שקט ויעיל להפליא והפתעת המשחק מבחינתי במכבי היה קאלוריו

  2. תודה שמעון יופי של סיקור.
    נחמד שרק מי שמחזיק בכבלים יכול לראות את המשחקים האלו. אפילו לינק אחד נורמלי ברדיט אין בנמצא.
    אם יש משהו שמכבי מצטיינים בו, זה לקחת כסף מהאוהדים.

  3. אחלה ניתוח שמעון קלעת לנקודות הנכונות. השילוב של בראיינט ובלאק כשל בגדול בעיקר הגנתית בתחילת המשחק ובתחילת הרבע הרביעי שבעצם קבע את ההפסד. ההגנה הייתה נוראית וגם בלאק באמת אכזב במישור הזה אבל אולי הכימיה הקבוצתית תשפר את המצב. בסופו של דבר הפסדנו בהגנה כשחטפנו סלים של בקלות בצבע ובמאני טיים לא השגנו את העצירות.
    מאד מסקרן איך יהיה השילוב בין פארגו (רק שיהיה בריא) לווילבקין שנתן משחק גדול וגם הפתיע בקבלת החלטות מרשימה בפיק אנד רול. בלי קשר בלאק חייב לקבל יותר כדורים בצבע כמו סופו בזמנו.

  4. תודה רבה שמעון.כיף לקרוא!

    ווילבקין פשוט היה מפחיד! זה נראה שהולכת להיות תלות ענקית בו ובפארגו

    יחסית לציפיות הנמוכות שהיו לי למשחק ראשון מכבי היו בסדר גמור ולא היו רחוקים מהפתעה..יקח זמן עד שהסגל(חצי חדש) יתחבר-בעיקר הגנתית

    קלויארו היה נראה בסדר גמור משתי הצדדים

    נראה שעמדה 5 השנה תהיה הטובה ביותר שהייתה בשנים החרונות עם טיוס ובלאק

    אובראיינט היה אמור להיות הסנטר של מכבי כשהביאו אותו ולא ב4..
    הבעייה נראתה כבר היום כשגם הוא וגם טיוס/בלאק במגרש יהיה קשה למכבי התקפית בגלל הפקק העצום בצבע..בעיית ה4 כנראה תחזור לימים עברו (בולדן איפה ברחת?!)

    לדעתי גם בולדן וגם תומאס יורגשו בחסרונם השנה בעיקר בגלל היכולת של הם לרווח את המשחק בעמדה 4 מה שחסר שנים רבות למכבי ובכלל לכל היורוליג

  5. בוא נגיד שאם ספחיה לא היה מאמן זר-היו מעיפים אותו יותר מהר מאדלשטיין.צריך לומר את האמת זאת קבוצה לא מאומנת..בשביל זה הביאו אותו לאמן?כדי שווילבקין יכדרר עד סוף השעון ויעשה קסם?היו מהיאים את גלן רייס ג'וניור והולכים מכות כל התקפה מי יכדרר עצמו למוות.גם שנה שעברה מכבי לא נראתה מאומנת..עים מאמן טוב הם היו נראים אחרת .כל ההתנהלות של ספחיה הייתה שחצנית מלכתחילה..וזה עוד לפני שדיברנו על ההגנה ובעיקר על הריבאונד הגנה..זה היה משחק שאפשר וחייב היה לחטוף..ממש מבאס לראות איך מכבי משחקת..בלי משחק מסירות בכלל-אז אם ההגנה חלשה ובהתקפה אין כמעט משחק מסירות כדי לערב שחקנים אחרים ולהפתיע את ההגנות-בשביל מה הוא מאמן?!אין שום טביעת אצבע של אימון..

  6. וכן בלי ספק הייתי מעדיף את צביקה שרף עליו..מאמן עם סמכות שלוקח קבוצות קטנות והופך אותם ליחידה מובחרת..הרי אין למכבי תקציב להתחרות עם העשירות,אבל עם קהל כמו בהיכל ומחוייבות של שחקנים זה לפעמים יותר מסגל מוכשר..זה שספחיה מדבר אנגלית לא עושה אותו מבין משחק או מנהל משחק ברמה גבוהה-

  7. תודה רבה שמעון!
    יש לא מעט פוטנציאל לקבוצה הזו אבל כמו שכבר כתבו לפניי ספאחיה צריך לדעת לנהל רוטציה יותר טוב ולבנות הירארכיה.
    יש מצב שמכבי ת"א במרחק שחקן כנף ברמה יותר גבוהה ממה שיש לה בשביל להיות קבוצה טובה באמת.
    ולכל מי שציפה שאבדיה יקבל דקות משמעותיות העונה ביורוליג – ובכן, נדמה לי שהמשחק הזה היה הצהרת כוונות

  8. תודה רבה שמעון
    סמולפורווד כמו דווין סמית והקבוצה בטוחה בפיינל פור
    אולי צריך לבדוק מה הסטטוס של דונטה סמית ?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט