פילדלפיה 76 פריוויו 2018-19 – צמיחה אורגנית/רפי יצחק

מאזן עונת 2017-18: 30-52 , מקום 3 במזרח ו- 5 בליגה.

מאמן: ברט בראון  (בן 57), מתחיל את עונתו השישית בקריירה כמאמן ראשי (כולן בפילי).  מאזן בעונה הרגילה 127 נצחונות ו-283 הפסדים (31% אחוזי הצלחה) מאזן פלייאוף 5-5 . בראון חתם הארכת חוזה בתום העונה לעוד שלוש שנים ועל כן הוא סגור בסיקסרס עד לתום עונת 20-21.  לאחר פיטוריו של בראין קולנג'לו,  בראון הופך למנהל מקצועי זמני ומוביל את הקבוצה למשך כל הקיץ כולל תקופת הדראפט וה –FA, עד להחתמתו של אלטון בראנד כ- GM .

עדיין בהיררכיה המוזרה בפילדלפיה בראון מדווח ישירות לבעלים ולא ל- GM.

ברוכים הבאים:

 זאהיר סמית – רוקי בן 19 (שוטינג גארד).
בחירה מס' 16 בדראפט, הגיע לאחר טרייד עם פיניקס. סמית נפצע במשחק אימון במהלך ליגת הקיץ וצפוי לחזור לשחק בדצמבר (מי אמר שאין מסורת בפילדלפיה)

ג'ונה בולדן    – רוקי בן 22 (סנטר/פורוורד).
בחירה מס' 36 בדראפט 2017, מגיע לאחר שנת משחק במכבי תל אביב,וצפוי להיות מחליף גבוה אחרי אמביד ואמיר ג'ונסון.

וילסון צ'נדלר  –הגיע בטרייד מדנבר בן 31 (פורוורד).
צפוי להיות מוביל בקבוצה השנייה של פילי עם יד סבירה  לשלוש ואתלטיות. משדרג את העומק של פילדלפיה בעמדה 3 שהיתה אחת מנקודות התורפה בעונה הקודמת.

לאנדרי שאמט   – רוקי בן  21 (שוטינג גארד).
בחירה 26 בדראפט, אחד הקלעים הטובים במחזור הדראפט האחרון.

מייק מוסקאלה   – הגיע בטרייד מאטלנטה בן 27 (סנטר/פורוורד ).
צפוי להיות מחליף לסאריץ ביחידה השנייה של פילי מהספסל.

מונטי וויליאמס– עוזר מאמן .

זאהיר סמית ולאנדרי שאמט – הבחירות של ברט בראון בדראפט

עזבו:

רשואן הולמס – סנטר צעיר שנשלח לפניקס בטריייד על מנת לפנות מקום לג'ונה בולדן.

מרקו בלינלי  – שוטינג גארד בן 32, הגיע לפילי לאחר שנחתך מאטלנטה במהלך העונה.  תפקד מצויין כמחליף של  ג'יי. ג'יי רידיק , חתם לשנתים כשחקן חופשי במדי הספרס .

ארסן איליוסובה – פאוואר פורוורד בן 31,  הגיע עם בלינלי במהלך פברואר לאחר שנחתך מאטלנטה בפגרת האולסטאר לטובת חיזוק הספסל , נתן שלושה חודשים מצויינים במדי הסיקסרס מה שעזר לו לקבל חוזה של 21 מיליון ל-3 שנים בבאקס.

ג'סטין אנדרסון  – שוטינג גארד בן 25 נשלח בטרייד לאטלנטה.

טימוטי לוואואו קאברו  – שוטינג גארד בן 22, נשלח בטרייד לאוקלהומה.

לויד פירס – עוזר המאמן של ברט בראון , חתם כמאמן ראשי באטלנטה.

נתגעגע ? בלינלי ואיליוסובה

ממשיכים –

ג'ואל אמביד, JJ רדיק, בן סימונס, דריו סאריץ , רוברט קובינגטון, מרקל פולץ, פורקן קורקמז, TJ מקונל , גראלד בייליס ואמיר ג'ונסון.

 מה היה לנו שם?

אמרנו בפריוויו של העונה הקודמת שהמפתח הראשי לעונה של פילדלפיה יהיה בריאות הכוכבים הצעירים, אז אמביד וסימונס נשארו בריאים למשך כל העונה ופילדלפיה החלה לפרוע שטרות בגדול , הכשרון נטף במשחקי פילי שנתנה עונה מפתיעה ביותר ומסיימת שלישית במזרח וחמישית בליגה עם מאזן של 30-52!!!!!

ב-28 השנים שחלפו זו הפעם השנייה בלבד שפילי מסיימת עם מאזן של 50+ נצחונות (בפעם הקודמת ב- 2001 הוביל אייברסון את פילי לגמר הליגה וזה נגמר בהפסד מול הלייקרס) . פילדלפיה רוכבת על רצף של 16 נצחונות רצופים בסיום העונה הסדירה ונכנסת בכושר שיא לפלייאוף ראשון מזה 5 עונות. בסדרת הסיבוב הראשון מול מיאמי מנסים ההיט לעצור את סימונס על גבול הברוטאליות, אבל זה לא מספיק מול הכישרון של פילדלפיה שלוקחת את הסדרה בחמישה משחקים.  התיאבון גדל ולהפתעת שחקני פילדלפיה פתאום כולם מסמנים אותם כפייבוריטים לקחת את המזרח, אבל אז מגיעים ברד סטיבנס והבוסטון סלטיקס ונותנים לסיקסרס שיעור בלחימה ופיזיות ומדיחים את פילדלפיה בחמישה משחקים.

שני הסיפורים הגדולים של הסיקסרס בעונה החולפת הם ג'ואל אמביד ובן סימונס.
אמביד חזר לשחק בצורה הדרגתית בתחילת העונה והצליח לעבור בהצלחה את כל מגבלות המשחק שהונחתו עליו ע"י הצוות הרפואי של פילדלפיה ומסיים עונה מצוינת בה שיחק 71 משחקים ( כולל פלייאוף) עם  23 נק', 11כ"ח 3.2 אס', 1.8 חסימות ב-30 דקות  למשחק, על הדרך עוד בתחילת העונה חתם על הארכת חוזה מקסימום ל-5 שנים. אמביד בסיכום העונה, מסיים שני בבחירת שחקן ההגנה של העונה ונבחר לחמישייה השנייה בליגה (במידה והיה נבחר לחמישייה הראשונה הוא היה מתעשר בעוד כ-40 מיליון שזו רמת  סופר מקס בשכר) .
בן סימונס נתן עונת רוקי מצויינת שאת רובה שיחק כפוינט גארד הפותח  של פילדלפיה עם ניהול משחק אחראי שלא כל כך מאפיין רוקי, משחק אול ארואנד מצויין שבסיכומו מסיים עם 15.4 נקודות, 8.1 כ"ח, 8.2  אסיסטים למשחק  ו-12 טריפל דאבלים.

את העונה של פילדלפיה ניתן לחלק לשניים, החלק שלפני פגרת האולסטאר והחלק שאחרי.  החמישיה הראשונה של הסיקסרס שכללה את רדיק, סאריץ , קובינגטון , סימונס ואמביד שיחקה מצוין והובילה את הליגה בנט רייטינג, אבל מאחרי חמישיה זו הגיעה נפילה והספסל של פילדלפיה היה אחד החלשים בליגה וגרם לסיקסרס לא פעם לאבד יתרון גדול שלעיתים עלה לסיקסרס בהפסדים לא מחוייבי מציאות.
לפגרת האולסטאר נכנסים הסיקסרס עם מאזן חיובי של 25-30 ומקום שישי במזרח. במהלך הפגרה חותמים מרקו בלינלי וארסן אליוסובה על חוזי מינימום לאחר שנחתכו מאטלנטה ולפילדלפיה יש פתאום כח אש מהספסל . פילי רצה 5-22 עד לתום העונה ומסיימת עם מאזן של 30-52 ומקום שלישי במזרח וזאת למרות שאמביד מפספס את 10 המשחקים האחרונים של העונה עקב שבר בארובת העין.

המשחק שהציגה פילדלפיה שוטף עם קצב גבוה, הקבוצה מסייימת שניה בליגה באסיסטים למשחק אחרי ג"ס, מובילה את הליגה בכ"ח ונשענת על הגנה חזקה ( דפנסיב רייטינג שלישי בליגה), למרות זאת הקבוצה ממשיכה לאבד כדורים בצורה מאסיבית ומוליכה את הליגה באיבודי כדור.

מה עבר על מרקל פולץ ?
אי אפשר לסכם את העונה הקודמת בלי להזכיר את מרקל פולץ.
פילדלפיה נתנה לבוסטון שתי בחירות דראפט גבוהות על מנת לקבל את הזכות לבחור את מרקל פולץ ראשון בדראפט 2017. על הנייר פולץ הביא איתו חבילה מושלמת של גארד גבוה מהיר כשד ואתלטי עם יכולת הובלת כדור וקליעה טובה.
פולץ היה התקוה של פילי לקומבו גארד יוצר לצידו של סימונס שיתן מימד נוסף להתקפה של פילדלפיה כאשר המשחק השוטף של הסיקסרס נתקע.  הסיקסרס שדורגו אחרונים בליגה בשימוש בפיקנרול  פינטזו על הפוטנציאל ההרסני של פיקנרול עם אמביד או סימונס.
באחת התעלומות הגדולות של הקיץ הקודם, משהו קורה לפולץ ולמחנה קדם העונה הקודמת הוא מגיע בכושר משחק ירוד ונראה כמו הצל של עצמו, ובסאגה מוזרה מאוד שנמרחת על פני כמעט כל העונה הקודמת הוא מושבת ממשחק בתואנה של פציעת כתף ורואה את מרבית העונה מהיציע,
פולץ חזר לקראת סוף העונה והראה פוטנציאל אך יכולת הקליעה שלו נותרה חידה גדולה ואיתה הבטחון העצמי שלו.

החידה הגדולה של העונה הקודמת ואחד המפתחות הגדולים לעונה הקרובה- מרקל פולץ

הסדרה מול בוסטון

אמנם פילדלפיה היתה הפתעה אדירה ועלתה על כל התחזיות והציפיות של תחילת העונה הקודמת, אבל סדרת ההדחה מחצי גמר המזרח חשפה את החולשות של הקבוצה ( מי אם לא סטיבנס יעשה זאת…..)  ולפני שנמשיך  לתאור הבניה של הקבוצה בקיץ ומה צפוי בעונה הבאה חייבים להתעכב על הסדרה מול בוסטון .

לפני כחודש יצא לי לצפות בערוץ 5 גולד במשחק 4 מגמר המזרח של עונת 94-5 שמסגרתו מתארחת האורלנדו מג'יק של שאקיל הצעיר ופני הרדוואי אצל האינדיאנה פייסרס של רג'י מילר, ריק סמיתס, מארק ג'קסון והאחים דיווויס ( מומלץ ביותר למי שרוצה להבין מה זה פלייאוף של שנות ה- 90 שיצפה במשחק שכלל 4 סלי קלאץ ב-13 שניות האחרונות ).
אורלנדו היתה קבוצה צעירה, כשרונית ומלאת פוטנציאל שהגיעה למשחק 4 באינדיאנה עם יתרון 2-1 בסדרה לאחר 3 משחקים צמודים מאוד בהם שאקיל היה דומיננטי מאוד.
לארי בראון, השועל הותיק שאימן את אינדיאנה, הכין לשאקיל טיפול מיוחד ופיזי של האחים דייויס וריק סמיתס שהגיע לעזור כל פעם , שאקיל בן ה-22 נפל פעם אחר פעם למלכודות שהכין לו לארי בראון ולא הצליח לבטא קמצוץ מהיכולת שלו, הוא סיים את אותו משחק בשש עבירות בתחילת הרבע הרביעי עם 16 נקודות (חצי מהכמות הממוצעת שלו עד עתה בסדרה…) ולמעשה אינדיאנה ביטלה את היתרון הגדול ביותר של אורלנדו במשחק.  המשחק הלך צמוד ואינדיאנה ניצחה על הבאזר מסל של ריק סמיתס הותיק.

הסדרה של פילי מול בוסטון הפצועה ללא קיירי אירווינג וגורדון הייוורד,  מזכירה מאוד את אותו משחק, אמביד שעוטה מסיכה המגבילה את שדה הראיה שלו, לא מצליח לממש את היתרון העצום שלו ( על הנייר ) מול הורפורד וביינס שדוחפים אותו מחוץ לצבע ובוסטון עם סוללת הפורוורדים הצעירים והאתלטים שלה עוצרת את סימונס כמעט לחלוטין וממררת את החיים לבלינלי ורדיק וכך סטיבנס מצליח להוציא את העוקץ מהמשחק של פילדלפיה.
בוסטון מצליחה לעבור את פילי בחמישה משחקים כשהיא נשענת על הנסיון העצום של אל הורפורד שמנהיג את הסלטיקס יחד עם הרוקי טייטום בהתקפה וטרי רוזייר שמעלה את רמת משחקו .
ההגנה של בוסטון שדורגה כמספר 1 בליגה בעונה הקודמת חנקה את פילדלפיה וחשפה את החולשת העיקריות שלה: כוכבים צעירים ללא ניסיון פלייאוף,  פוינט גארד שאין לו טווח קליעה, חוסר אתלטיות בעמדות 2-3 וכשמשחק המסירות נתקע אין לפילי שחקן יוצר שיפתח את הפקק בהתקפה (ע"ע מרקל פולץ). בוסטון הורידה את אחוזי ה- 3 של פילי מ- 37% ל – 30.9% והאחוזים מהשדה מ-47% ל-41% ומצליחה להביא לסדרה שקולה וצמודה שהסתיימה ב-4-1 ששלושה מהם מאוד מאוד צמודים (והלכו כמובן לטובת בוסטון).
פילדלפיה למרות העונה המפתיעה יוצאת מאוכזבת ועם טעם לעוד.

מה עשינו בקיץ האחרון ?

פילי נכנסה לאוף סיזן עם כ-35 מיליון דולר פנויים במצבת השכר של הקבוצה וסימנה יעד ראשי להחתים שחקן על נוסף שיהווה צלע שלישית לטריו כוכבים יחד עם אמביד וסימונס.

ממש עם סיום העונה התפוצצה לה פרשת קולנג'לו וחשבונות הטוויטר המזוייפים בהם נחשפו סודות מחדר ההלבשה של הקבוצה.
לאחר חקירה שארכה כשבועיים הגיש בראין קולנג'לו את התפטרותו וסלל גם את דרכו של אביו ג'רי אל מחוץ לקבוצה וכך הגיעה תקופת הקולנג'לואים שהחליפו את סם הינקי לסיומה.
ברט בראון מונה כמנהל מקצועי זמני עד שההנהלה תמצא מחליף והדבר הראשון שבראון היה צריך לטפל בו זה הדראפט, הסיקסרס נכנסו לדראפט 2018 שבידיהם שתי בחירות – מספר 10  מהלייקרס ו-25 שלהם.

בערב הדראפט הסיקסרס בוחרים במיקאל ברידג'ס המקומי  בבחירה ה-10 ומיד שולחים אותו לפניקס תמורת הבחירה ה-16 זאהיר סמית ובחירה עתידית לא מוגנת של מיאמי. בבחירה ה- 25 הם בוחרים בשאמט לאנדרי, אחד הקלעים הטובים בדראפט.

מיקאל ברידג'ס ואימו בראיון ראשון ואחרון כסיקסר לאחר בחירתו וחמש דקות לפני שנשלח בטרייד

ברט בראון כמאמן/GM מפתיע בגישה שלו לדראפט ובוחר בסמית הבוסרי על פני ברידג'ס שמגיע די מוכן לליגה לאחר שלוש עונות בוילאנובה, בראון מציין שהקבוצה במאמץ למצוא כוכב שלישי והבחירה של מיאמי כנראה תשמש אותו לכך.
לקראת הפרי אייג'נסי פילי מסמנים את לברון ג'יימס ופול ג'ורג' כיעד להחתמה אבל כבר ביום הראשון של ה- FA שני שחקנים אלו ירדו מהשולחן.
בפועל לברון סגר את אופציית הלייקרס חודשים רבים לפני תום העונה ורק עשה קולות שכאילו למישהו אחר יש סיכוי להחתים אותו ופול ג'ורג' בחר להמשיך באוקלהומה לצד ווסטברוק.
בנוסף בתחילת הפרי אייג'נסי , בלינלי ואיליוסבה רכבו על סיום העונה המוצלח בפילדלפיה וקיבלו חוזים רב שנתיים בספרס ובמילווקי בהתאמה.
על הדרך פילי מנסה ללכת על טרייד מול הספרס ולהשיג את קוואי לאונרד שדרש טרייד מהנהלת הספרס אבל המחיר של הספרס גבוה והם דורשים את סימונס או אמביד בתמורה ללאונרד שמוצא את עצמו בטורונטו ראפטורס.

שלושה ימים לתחילת ה- FA ופילי לא רק שלא הצליחה להתחזק בכוכב שלישי כפי שתכננה, היא נפרדה משני שחקני רוטציה חשובים, ונוסף על הכל הראפטורס מתחזקים בקוואי ובוסטון עם חזרת הפצועים לסגל מגדילות משמעותית על הנייר את הפער מהסיקסרס.
בראון וצוותו הפנימו את המצב והחלו לעבוד-
מהלך ראשון –  JJ רדיק שהיה על סף מעבר לאינדיאנה שוכנע להשאר וחתם על 12 מיליון לעונה.
מהלך שני – בטרייד עם הדנבר נאגטס , שסבב סביב הרצון של דנבר להשיל משכורות על מנת להכנס למצבת שכר שפויה, השיגו את הסיקסרס את וילסון צ'נדלר בן ה-30 שיחזק את עמדת ה-3 מאחרי קובינגטון.
מהלך שלישי – ברט בראון המשיך וסיכם עם ניימן ביילצה לשנה תמורת 5 מיליון לעונה , בפועל אחרי יומיים ביילצה חזר בו מהסיכום וחתם אצל דיבאץ בקינגס.
מהלך רביעי –  פילדלפיה לא אמרה נואש וקפצה על עגלת הטרייד של דניס שרודר וכרמלו אנתוני בין אוקלהומה ואטלנטה, פילי שלחה את לואוו קברו לאוקלהומה וג'סטין אנדרסון לאטלנטה וקיבלה חזרה את מייק מסקאלה סטרץ' 4 עם יד טובה מאוד ל-3.
מהלך חמישי – שחרור של רשואן הולמס לפניקס והחתמה של ג'ונה בולדן (בחירה מהסיבוב השני ב-2017)

אמביד עם תגובה לחשבון ההטוויטר המזויף של קולנג'לו

בסיכום הקיץ פילדלפיה מצליחה לשמר את החמישייה הראשונה מהעונה הקודמת, מחליפה את בלינלי ואיליוסובה במרק מסקאלה ווילסון צ'נדלר ומוסיפה שלושה רוקים לרוטציה הרחבה.
הסיקסרס למעשה שומרת על סגל חזק שיכול להתחרות בצמרת המזרח בעונה הקרובה יחד עם גמישות במצבת השכר לקיץ הבא שבו שוב יהיו לסיקסרס 35 מיליון דולאר פנויים לנסות ולצרף כוכב נוסף .

החמישיות :

ראשונה שניה
PG- בן סימונס TJ מקונל.
SG – מרקל פולטץ  JJ רדיק
SF- רוברט קובינגטון.  וילסון צ'נדלר
PF- דריו סאריץ  מייק מסקאלה
C-  ג'ואל אמביד.  אמיר ג'ונסון .

יעודדו מהספסל: קורקמאז, שאמט, זאהיר סמית ג'רלד בייליס וג'ונה בולדן  .

על העונה הקרובה –

צמיחה אורגנית – זהו מושג משוק ההון שמבטא צמיחה שמקורה בפעילות הליבה של חברה בנטרול תוספת המכירות מפעילויות שרכשה.  משקיעים ואנליסטים נוהגים לראות בצמיחה האורגנית אינדיקטור חשוב משום שהיא  מבטאת באופן מדויק יותר את איכות הניהול בחברה ואת פוטנציאל הצמיחה ארוך הטווח שלה.

בהעדר חיזוק משמעותי  לא נותר לסיקסרס לבנות על צמיחה אורגנית של השחקנים הצעירים שלהם ולהמשיך  לקטוף את הפירות שהכשרונות הצעירים יניבו .
התקוות של פילי נתלות על העובדה שאמביד עבר קיץ ראשון בקריירה שלא גרר איתו התאוששות מפציעה ועל כן בילה את מרבית זמנו בשיפור משחקו ולא בתרגילי פיזיותרפיה, סימן שני מעודד הוא  שפולץ חזר אחרי חודשיים של אימונים בחוף המערבי מלא בביטחון העצמי ולא מהסס לזרוק למרות שהקליעה שלו עדיין נעלם גדול .
בפילי בונים על זה שסימונס, סאריץ , מקונל וקובינגטון יצברו עוד שנה של נסיון ובאופן טבעי ירימו את רמת משחקם.

התקוות של פילי העונה יתבססו על ההתקדמות של הצעירים

מרקל פולץ –
בתום העונה הקודמת אמביד ניער את מרקל פולץ וייעץ לו לטוס לחוף המערבי ולעבוד על שיפור משחקו עם דרו הנלן מאמן מיומנויות שיעזור לשחזר את מכניקת הזריקה שלו ועל הדרך את הבטחון העצמי. אני לא יודע אם הזריקה שוחזרה (ניתן לראות בודאות שעדיין לא) אבל פולץ נראה שחקן אחר לגמרי במחנה האימונים מבחינה תעוזה ובטחון עצמי.
במשחק קדם העונה הראשון ברט בראון עושה מהפכה ומוריד את רדיק לספסל ואת מקומו תופס פולץ שגם מקבל קרדיט להוביל ברוטציה עם סימונס את עמדת הפוינט. בראון מאמין שצעד זה יתרום לפולץ ולפילדלפיה בטווח הארוך ולמרות שהחמישייה הראשונה  של פילדלפיה בעונה הקודמת עם רדיק במקום פולץ היתה אחת הקטלניות בליגה מבחינת נט רייטינג הוא מאמין שאת הפירות נראה במשחקו של פולץ והכימיה שתבנה עם אמביד וסימונס במהלך העונה. לדעתו של בראון רדיק יכול לספוג את המעבר להיות השחקן השישי עם ירידה בכמות הדקות ולשמר אותו לקטעים קריטים במשחק (רדיק כבר בן  34 וזה לא פשוט להמשך לשמור על רמת אנרגיה ל 31 דקות לערב כפי ששיחק בעונה הקודמת ) .
ירידתו של רדיק לספסל תחזק משמעותית את ספסל הסיקסרס, רדיק, מקונל, מסקאלה, צ'נדלר ואמיר ג'ונסון יהוו חמישיה שניה איכותית וחזקה שתגרום ליציבות בקבוצה בזמן שהכוכבים נחים . קורקמז הטורקי (שמראה שיפור עצום), זאהיר סמית (לכשיחזור) ושאמט ימתינו להזדמנות וילחמו על מקום ברוטציה.
בטווח המיידי המעבר של פולץ לחמשייה משפר משמעותית את ההגנה והיצירתיות בהתקפה של פילי אך מותיר סימן שאלה גדול על נושא הקליעה, בחמישיה של פילדלפיה נותרו סאריץ (40%)  וקובינגטון (37%) שני הקלעים האמינים  היחידים מטווח השלוש. היכולת של רדיק (42%) מהשלוש הוחלפה בסימן השאלה הגדול של פולץ ותוסיפו לזה שסימונס בכלל לא מנסה לאיים על הסל מרחוק והקליעה הלא יציבה של אמביד מהתחום (30.8%) הנה מתכון בטוח להגנות לצופף את ההגנה ולחסום לסימונס ופולץ את נתיבי החדירה ולסגור לאמביד את הצבע ועם זה ברט בראון יצטרך להתמודד.
בנוסף לבראון תיהיה תמיד היכולת לעבור ולשחק סמול בול עם סאריץ/מסקאלה בסנטר ( במהלך הריצה של פילדלפיה בסוף העונה הקודמת הוא הרבה להשתמש באופציה הזו).

פול פירס ואנשי הרינגר מדברים על המעבר של רדיק לספסל (ועל הדרך מספרים על הדו קרב בין אמביד למו במבה):

ג'ואל אמביד והבולי בול –
פילדלפיה תקום ותיפול על בריאותו ומשחקו של הסופרסטאר שלה. ציינו כבר שזהו הקיץ הראשון שבו אמביד יתמקד בשיפור המשחק שלו ועל פי דרו הנלן ( המאמן האישי של אמביד, פולץ טאטום בראדלי ביל ועוד כוכבי NBA)  הוא התמקד הקיץ במשחק הפוסט או בשפתו ה- Bully ball. אמביד רוצה וצריך לנצל את הגודל העצום שלו למשחק כוחני ומוחץ תחת הסל שיגרום לעלייה בכמות הנקודות שלו למשחק באחוזים משופרים ולקבל על הדרך הרבה זריקות עונשין. עד עתה אמביד מגיע לממוצע של 23 נקודות בדיוק של 51.8% מה-2 ו -77.4% מהעונשין וזאת כאשר אחוז הפוזשנים שלו מתחת לסל נמוך מאוד לגודל הפיזי שלו (מתוך 977  נסיונות זריקה של אמביד בעונה הקודמת רק 316 היו מתחת לסל). דמיינו את אמביד משחק  65+ משחקים לעונה  עם משחק פוסט ממוקד ומשופר – לא בטוח שכוכב שלישי נחוץ כל כך בפילדלפיה על מנת להפוך לקונטנדרית.

פילדלפיה עדיין לא ברמה של הקונטדריות הבכירות בליגה אבל מעמידה קבוצה צעירה, אתלטית ומלהיבה שתהווה מוקד עניין גדול ואת זה מבינים היטב בהנהלת הליגה, הנתון של 39 משחקים מתוך 82 שישודרו בערוצים הארציים שהוא השלישי בליגה אחרי ג"ס והלייקרס מעיד על כך.

ג'ואל והבולי בול – זה מה שהוא רוצה לעשות יותר השנה

בעונה הקודמת קצב איבודי הכדור של פילדלפיה גרם לה לאבד לא מעט משחקים, איבודי הכדור נבעו משני גורמים עיקריים – קצב משחק מהיר ומבוסס על המון מסירות שבאופן טבעי מוביל ליותר איבודים, חוסר נסיון של השחקנים (במיוחד אמביד, סאריץ' וסימונס) .
האם זה הולך להשתפר? ככל הנראה לא.
ברט בראון ימשיך לתת לסיקסרס לרוץ ולהתבסס על סגנון הכאוס שהמהירות והמיס מץ' הסיוטי של של הגובה והאתלטיות של שחקני פילדלפיה מביאים. בסוף הסגנון הזה מביא איתו המון יתרונות מול קבוצות יריבות ולא נורא אם זה עולה באיבודי כדור, לפי משנתו של בראון התועלת עולה על הנזק.
בראון מצפה שהשיפור בעקומת האיבודים יגיע משפשוף ונסיון שיצברו הצעירים אבל ככל הנראה צירופו של פולץ לחמישיה מבטל כל סיכוי לשיפור בגזרה הזו.

תחזית

השנה פילדלפיה תצטרך להתמודד עם הלחץ שיגיע מסימון הסיקסרס כאחת מקבוצות הצמרת במזרח ולא כאנדר דוג שאמור לממש מתישהו את הפוטנציאל ומעניין לראות איך בראון והשחקנים שלו יגיבו למצב הנתון.

תרחיש אופטימי
אמביד משחק  מעל ל- 70 משחקים ונבחר ל-MVP עם ממוצע של 27 ,15, 3 (נק',כ"ח וחסימות),  פולץ קולע שתי שלשות בממוצע למשחק,  פילי מסיימת עם בטופ 5 בדיפנסיב ואופנסיב רייטינג בליגה ובסיכום העונה עם  62 נצחונות ומקום שני במזרח אחרי בוסטון. רדיק מסיים עונה עם ממוצע של 45%  מהשלוש ומועמד לשחקן השישי של העונה. פילי מצליחה לנצח את המזרח לאחר סדרות קשות מול מילווקי ובוסטון בחצי ובגמר המזרח להפסד ב-5 משחקים לקבוצה מהמפרץ.

תרחיש פאסימי 
סימונס מגלה שהחיים ב- NBA  ללא קליעה (במקרה שלו גם זריקה) אינם כמו שחשב ומסיים עם 12 נק' ממוצעות למשחק. פולץ מסיים עם ממוצע של 21% מהשלוש  ופילי מגיעה לממוצע היסטורי של 20 איבודים למשחק ומאזן של 43-39 ומפספסת את הפלייאוף לבולס ודטרויט שחולפות אותה בשובר שיויון . בלוטרי בוסטון זוכה בבחירה השניה ובפילדלפיה מחליטים להחזיר את סם הינקי שמבצע מיידית טרייד על סימונס ופולץ.

תרחיש ריאלי
בוסטון משקיפה על כולם מלמעלה במזרח.
מקומות 2-5 די שוות בסיכויים טורנטו ,מילווקי, אינדי ופילי שילחמו בשיניים לסיים כמה שיותר גבוה.
פולץ מסיים עונה טובה עם ממוצעים של 15,5,5 ופילדלפיה תסיים עם 48-50  נצחונות ומקום 4-5 במזרח (בניגוד למה שכולם חושבים המזרח השתפר מהעונה הקודמת) ותודח שוב בחצי גמר המזרח ע"י הסלטיקס הפעם בסדרה שתארך 7 משחקים.
בקיץ פילי ילכו בכוח על קליי תומפסון וקוואי לאונרד עם הפנים לבצע את הקפיצה המיוחלת לרמה של קונטנדרית בעוד עונה.

 

לפוסט הזה יש 154 תגובות

  1. אם אני זוכר נכון פולץ נפצע בקרסול במשחקו הראשון בליגת הקיץ שנה שעברה.

    בכל מקרה, אמורים להיות טובים יותר השנה. הרבה יקום ויפול כמובן על להישאר בריאים על ברמה המקצועית, כולם אמורים לעשות עד קפיצה ביכולת, וכאשר מדובר בסימונס ואמביד, הפוטנציאל להיות 2 מ-5 השחקנים הטובים במזרח.

    השילוב של פולץ בחמישייה לדעתי נכון כי הוא חייב לקבל דקות (גם על חשבון רדיק שהתבגר) כדי להתפתח (עד כמה שיצליח ליד סימונס…).

    עשו קיץ רגוע מבחינת ההחתמות ושמרו על גמישות לקיץ הבא. לא נכנעו להשתולל עם כסף פנוי. השאירו את רדיק והביאו את צ'אנדלר שנותן להם מימד אחר מהספסל.

    אפשר רק לציין את הטרייד בדראפט שאולי תמוה כי בריג'יס יותר מוכן (ויליד פילי) אבל קיבלו בנוסף לפוטנציאל של סמית גם בחירה של מיאמי שאמורה להיות גבוהה.

    מקווה שהם יביאו GM כי כבר הוכח שמאמן שהוא גם GM פשוט לא עובד.

        1. תודה סמיילי
          הכי טבעי היה להוריד את סאריץ לספסל אבל בראון מבין שרדיק יקבל הרבה יותר בהבנה את הירידה לספסל מסאריץ הצעיר.
          אני מאמין שבאיזשהו שלב העונה נראה את סאריץ יורד לספסל ואת רדיק חוזר להרכב (תלוי גם במצ'אפ)

  2. תודה רבה.
    התחזית הריאלית באמת ריאלית, אני אומר כבר כמה פעמים שמילווקי ואינדי התחזקו ויסיימו לפניה (ואחרי בוסטוו וטורונטו כפי שכתבת).
    פילי לטעמי נחלשה אחרי האיבוד של בלינלי את אליאסובה, ופולץ עוד לא הוכיח כלום וזאת שטות להעלות אותו בחמישייה במקום רדיק.
    זה עלול לגרום לפתיחת עונה צולעת ובכל מקרה אני נותן לה עונה של פחות מ50 ניצחונות וסיבוב ראשון קשה שהיא עלולה לעוף בו.
    הגג זה סיבוב שני.

    1. בלינלי ואליאסובה ג'רני מן בליגה במשך עשור שלא עשו שום דבר מיוחד , שחקנים כמו צ'נדלר ,מוסקלה, שמט ופולץ. יתנו הרבה יותר משני אלה

      1. הם היו ההבדל בין פילי של לפני האולסטאר לזו שאחריו.
        בלעדיהם היא סתם קבוצה בינונית.
        התחליפים לא ינתנו את מה שהם נתנו ופולץ עוד לא הראה לנו דבר.
        בנוסף נוכחותו בחמישייה תפגע ברדיק המוכח.
        נחלשתם בגדול

        1. lol
          פילי לפני האולסטאר הובילו בהרבה מאד משחקים ואיבדו את היתרון והפסידו ברבע הרביעי , הבעייה שלהם הייתה עומק.
          ועם על הכבוד לבלינלי ואליאסובה(שמשום מה כולם שוכחים שהם היו איומים נגד בוסטון בשני צידי המגרש) הם לא היחידים בליגה שיכולים לספק את זה.
          וילסון צ'נדלר,מוסקלה,פולץ,שמט שיהיה מצוין(פיור שוטר) יספקו את זה.
          אמביד וסימונס יתנו קפיצה ענקית קדימה ותצטרך לבלוע סט חדש של כובעים.

      2. Trust the process אני עדיין בהלם שאתה חושב שאמביד טוב מדיוויס, אין מאמן בליגה שהיה נוגע באמביד לפני שהיה לוקח 10 פעמים את דיוויס

          1. יש הרבה מאד מאמנים בליגה שהיו לוקחים את אמבידץ
            כשהם משחקים אחד נגד השני אמביד אוכל אותו.
            אין שום דבר בכדורסל שדיוויס עושה יותר טוב מאמביד

          2. טראסט כבר הראיתי לך כמדומני שדיוויס קולע 28 נק בממוצע על אמביד לא בדיוק זוכר אבל דיברנו כבר על זה ושהוא חוגג גם על קבוצות הטופ של הליגה למעט טורנטו שדיוויס הכי מתקשה מולה לפי הסטט.

          3. לא שזה רלבנטי על כל כך מעט משחקים אבל לפחות תדייק. בשלושה משחקים שאמביד היה על הפרקט דיוויס קלע 24 נקודות ב37% מהשדה. שזה איך לומר לא חגיגה ממש גדולה (אפילו להיפך).

          4. כן עידו, ציינתי שאני לא זוכר בדיוק כי זה היה ממש מזמן.

            תוכל לומר לי מה עשה אמביד מולו (שואל ברצינות לא בדקתי)?

            אגב בצוות מסביב פילי טובה יותר מנגרי הפליקנס שיש לדיוויס.

          5. 16 נקודות ב 44%, וחשוב לציין ששניים מהם היו בין 20 המשחקים הראשונים בקריירה ועל מגבלת דקות. העונה במפגש היחיד הוא היה דומיננטי.

          6. אגב בשניים מה-3 האלו הוא נתן 26 נק (38% מהשדה) נק ו-31 נק (40% מהשדה) וניצחו בשניהם הפליקנס.

            היה לו משחק 1 חלש עם 27 דק, 14 נק ב-31% מהשדה שמוריד את הממוצע.

            לא הייתי אומר שאמביד עוצר אותו.

            מהצד השני זה ביצועי אמביד

            24 נק (61% מהשדה)

            14 נק (33% מהשדה)

            11 נק (33% מהשדה)

            שוב לא בושה להפסיד לסלוודור

          7. 38% ו 40% זה ממש לא טוב והפליקנס ניצחו רק באחד. ושוב זה היה מול אמביד ממש בתחילת דרכו בחזרה מפציעה. אני לא טענתי לרגע שאמביד עוצר אותו או להיפך. זה ההצהרות הרגילות שלך על סלבדור ומשנהו.

          8. יכולת ללא כדור, קליעה אפקטיביות, תנועה , טווח יכולת עם הכדור , כחוסם ומתגלגל בפיקאנדרול דיוויס 3 רמות מעל אמביד כשחקן לא נתון בכלל לוויכוח וגם הגנתית הם די שווים , דיוויס מפברואר השחקן הטוב בליגה בלי שאלה ועדיין לא היה לו גארד שמנצל חצי מהיכולות שלו, כמתגלגל בפיקאנדרול , דיוויס של השנה יהיה כל כך דומיננטי שאין שאלה לדעתי שיקבל את הMVP.

  3. ניכר בכל מילה שרפי הוא לא סתם כתב צוות, אלא אחד שקרוב לפילדלפיה בלב ובנפש. בפריוויו הזה ניכר ידע וכניסה לפרטים שלא רואים בד"כ בפריוויו 'נייטרלי'.
    גם לי ישנה פינה חמה לפילדלפיה (גם לעיר וגם לקבוצות הספורט שלה, כולל ווילנובה) ואני מקווה לעונה מוצלחת (ובריאה!) שלהם, ולהתעוררות חדשה של פולץ.
    תודה רפי!

  4. תודה.

    הבעיה שלי עם פילי זה ששני הרוקיז שלה (פולץ וסימונס) לא מראים בינתיים את האופי שהיית רוצה מסופרסטאר עתידי, כל אחד בדרכו שלו. מעבר לזה, למרות ששניהם בחירה מס' 1, ברור לכולם שבלי אמביד הפציע הם לא שווים הרבה… ועכשיו תוסיף לזה מאמן שכנראה לא יביא אליפויות + GM בובה.

    יכול להיות שהעונה שחלפה הייתה השיא של התהליך?

    1. יכול להיות, סיום העונה הקודמת באמת היה אנומליה עם בלינלי ואליאסובה.
      צריך לזכור שאף אחד משלושת הכישרונות של פילי לא זכה להתחלה חלקה של העונה הראשונה.
      הם צריכים לעבוד נכון כל השנה כדי להשתפר, וזה לא קל עם הציפיות. לכן גם עדיף להם לכוון עם סבלנות לעוד שנתיים או שנה, ולא לנסות להיות קונטנדרים בליגה עם אלופה ידועה מראש.
      גם ג"ס לקחו את הזמן עד שהצעירים התחברו.

      1. ואם עוד שנה-שנתיים-שלוש מישהו יפצע…
        זהאת לא המהות של להיות ספורטאי ולהתחרות. יש להם קבוצה טובה מאוד והם עושיםהחלטות בשיקול דעת (ראו שאין אופציה להחתמה גדולה הקיץ וימתינו לקיץ הבא).

        לכן, הם כן צריכים לנסות ולנצח

        1. ספורטאי שואף תמיד להיות הכי טוב ולנצח. אתה בטח יודע שקבוצת ספורט מתנהלת עם שיקולים נוספים.
          פילי בחרו להאמין בנכסים שלהם, אם לא, יכלו לעשות טריידים ולהיות קונטנדרים השנה.
          סימונס צריך עוד שנה לפחות כדי להתפתח ולהתאים לליגה, פולץ בכלל סימן שאלה, עם צעירים זה לוקח זמן, אבל הסבלנות משתלמת, כמו שלמדו בג"ס (גם אם בלי להתכוון).
          הסיכוי לאליפות מעולם לא היה נמוך יותר מהשנה הבאה.

          1. בהנחה שאת סימונס ואמביד לא היו מטרידים. האם שאר הקבוצות רצו את ה"נכסים" האחרים? מישהו היה מוכן להמר על פולץ (כמו על קוואי לאחר הפציעה)?

  5. כאשר מנסים לחזות תהליכים עתידיים,
    לא רק בספורט, בכל תחום שהוא,
    מסתמכים על העבר כנק' המוצא לחיזוי.
    ניקח את הסלטיקס לדוגמה –
    אנחנו יודעים מה חומר השחקנים הקיים, אנחנו יודעים מי השחקנים שחוזרים מפציעה, ואנחנו מכירים את תפוקתם כאשר הם בשיאם.
    לצד ארגון עם הנהלה בטוחה, ומאמן מהטובים בליגה,
    זה לא פלא שלא מעט גולשים, אנשי מקצוע, ואנשי תקשורת, מעניקים להם מקום בפיינלס ברוב התחזיות.

    לחזות את הסיקסרס זה הרבה יותר קשה.

    סיומנס לא קולע היטב מבחוץ. וזה בסדר –
    הוא היה בשנה שעברה רוקי שחזר מפציעה,
    ויש לא מעט דוגמאות לרוקים מצוינים שלמדו לשפר את הקליעה שלהם ככל שהקריירה שלהם התקדמה.
    בהקשר של סימונס, אין דוגמה טובה יותר מג'ייסון קיד.
    הוא קלע רק 27% מהשלשות שלו בעונת הרוקי,
    והוא למד להפוך לקלע שלשות לא רע, ככל שהקריירה שלו התקדמה (סיים את הקריירה עם 35% מהשלוש. בעונות השיא שלו בקליעה, חצה את רף ה-40% מהשלוש).
    הבעיה?
    אנחנו לא יודעים מה סימונס מסוגל לעשות, או לא מסוגל לעשות, בכל הנוגע לקליעה.
    הוא פשוט לא זורק.
    אני ציפיתי שאחרי הפלייאוף האחרון, הוא יגיע לעונה החדשה אחרי שינוי דיסק –
    הוא חייב את האיום מבחוץ בשביל להפוך את משחקו לשלם יותר. הוא לא צריך להיות קלע של 40%+ מהשלוש.
    גם אם יקלע 33% – 34% מהשלשות שהוא לוקח, זה יהיה איום מספק בשביל לפתוח את המשחק של הסיקסרס (ע"ע לברון).

    לראות אותו מסיים את משחק קדם העונה הראשון של הסיקסרס, שוב עם 0 ניסיונות קליעה מבחוץ,
    זו הייתה אכזבה גדולה.
    יכול להיות שהוא שומר את הקלפים קרוב לחזה. זה רק משחק קדם עונה ראשון.
    אבל נכון להיום, לטעמי, אין את הכלים באמת לחזות מה סימונס יהיה מסוגל לעשות בעונה הקרובה.

    פולץ,
    גם לגביו אי אפשר לדעת מה הולך להיות. אנחנו יודעים שהוא כישרון גדול.
    בדיוק כמו שאנחנו יודעים שדונצ'יץ' או אייטון הם כישרונות גדולים.
    מי מהם ימצא את כישרונו?
    מי מהם יפתיע לטובה? מי מהם יפתיע לרעה?
    אנחנו פשוט לא יודעים.
    לשפוט שחקנים על סמך מה שנתנו בקולג'ים,
    זה בסדר, אבל זה רחוק מלהיות מידע שאפשר באמת לתת חיזוי שמתקרב להיות עם בסיס.

    השורה התחתונה?
    בהינתן ההיסטוריה הרפואית של כל מי שרגלו דרכה בפילדלפיה,
    בהתחשב במחסור במידע אמין לגבי איך ועד כמה, צעירי הסיקסרס התקדמו בפגרה –

    הסיקסרס הם אניגמה.
    אני לא אופתע אם הם יסיימו במקום הראשון במזרח.
    אני לא אופתע אם הם יסיימו במקום החמישי.

    רק דבר אחד בטוח בכל הנוגע לקבוצה הזאת –
    כמו בכל שנה, הפריוויו שלהם לעונה יהיה מופתי.

    תודה, רפי. השליטה שלך בנבכי הסיקסרס מעוררת התפעלות.

    1. תודה גיא,

      את האמת גם לי קשה היה לכתוב את התחזית על העונה הקרובה.
      כמות הנעלמים גדולה סביב הקבוצה
      קוויתי שסימונס לא יקח את ROY על מנת שיבין שהוא צריך לקרוע את עצמו הקיץ על מנת לשפר את הקליעה ( בדיוק כמו שפולץ עשה) .
      הוא אכזב אותי ומאודשכבר יצא בהצהרות שהוא לא מתכוון לזרוק משלוש .
      אבל בדיוק כמו שכתבת לך תדע עם הקבוצה הזאת….
      העונה הקודמת הלכה לכיוון קבוצת אמצע ופתאום פילי נתנה ריצה ונראתה מעולם אחר.
      אני מאמין בפולץ רק בגלל האופי והעבודה הקשה שהוא משקיע – אני מאמין שזה ישתלם לו

      1. לצערי מרקל יפרח בשדות זרים אחרי חוזה הרוקי. סימונס חרפה בקליעתו שתעלה לנו ביוקר מול בוסטון בפלייאוף ואולי גם מול טורנטו

    2. רד מיי מיינד. סימונס זה קיד בגוף גדול כמראה. לעולם יהיה קלעי חלש אבל יתן ניהול משחק טופ 3 בליגה הגנה רצח ולגמרי רואה אותו מסיים עונה אחת לפחות בקריירה עם ממוצע טריפל דאבל אבל לא מרשים כמו ראס אלא עם איזה 15 17 נק כזה לצד האס וריב ובדרך להתחרות עם ביג או מגיק קיד וראס על הטריפלים ההיסטורים. מה שאומר שהוא יצטרך לידו קלעים קטלניים וסקוררים בקבוצה על מנת להגיע לאליפות. חבל שהוא עצלן ומשחק אותה יעני מגיק וכאילו לא אכפת לו קליעה בנונשלנט.

      1. איך אתה יודע שסימונס עצלן? זה מבוסס על משהו, או הנחה שלך?
        משחק אותה מג'יק? הלוואי, וילמד ממנו, מדובר על שחקן ששיפר את הקליעה לאורך כל הקריירה.
        סימונס לא קלע גרוע, הוא פשוט לא זורק. זה מאד נדיר לשחקנים ברמה שלו, הסיקסרס יכולים לחיות עם החטאות שלו, ובכל זאת הוא לא זורק. אני מעריך שיש לו בעיה פסיכולוגית עם העניין, וזה כבר דבר שמאד קשה לפתור, הוא הגיע לרמה שבה הוא צריך לשנות את המשחק שלו, ולא בטוח שהוא יכול. אם ראית אותו מתאמן, הוא כן זורק וקולע בקאץ' אנד שוט, אבל ההבדל בין אימון למשחק הוא גדול מאד.

        1. גם איתי שגב קלע שלשות מעולה הוא פשוט לא זורק. מי שלא זורק אומר שלא יודע לקלוע מכניקת הזריה של סימונס נוראית. מה במשחקי ההכנה לא זרק כלום ומול בוסטון בפתיחה ישחיל שלשות וגאמפים? תהיו ריאלים. עצלן מי שלא משפר כלום אז מבחינתי הוא עצלן. נראה אותו מוכיח אחרת השנה. שוב עונה של 17 8 ו8 עם מקום 2 במסרח יכול לתת לו חמישיית עונה שנייה או שלישית כי בעונה הסדירה יש הרבה מאמנים רפי הבנה. בפלייאוף ברמות הטופ הוא יתרסק בלי רליעה בכלל.

  6. פריוויו מעולה תודה רבה.
    א' מצד אחד ה4-1 של בוסטון על פילי לא משקף – כמו שכתבת 3 משחקים היו צמודים. מצד שני מה שכן הסדרה שיקפה זו המוגבלות של פילי כאשר מצופפים את הרחבה. זו בעיה אמיתית שאני יכול להאמין שכל המאמנים בליגה ראו את הסדרה ולמדו על החולשות של פילי
    ב' בעיה בחמישייה השנייה של פילי כמו שהצגת אותה היא שאין שחקנים יוצרים בחמישייה הזו.
    ג' למה לעזאזל יש לך את ערוץ גולד?!

    1. מרקל יקבל דקות גם עם החמישייה השנייה. לא יהיה מצב בו בו סימונס מרקל ואמביד שלושתם לא יהיו כלל המגרש אלא אם כן יש בלואו אאוט לצד כלשהו או משהו כזה. מרקל צריך לקחת שיעורים אצל הארדן. הוא הולך להיות קומבו. שוטינג בחמישייה ורכז בחמישייה השנייה לצד רדיק. כמו שאמרתי לצערי אני רואה מצב בו מרקל לא מספיק מתפוצץ בפילי ועוזב אחרי חוזה הרוקי ומתפומץ במקום אחר סטייל הארדן. יש לו תנועה קטלנית עם הכדור. בפילי הוא אופציה 3 והתקרה שלו שם זה שחקן של 16 18 נק למשחק.

  7. אם פילי מגיעים לגמר הם בהחלט יכולים לקחת את גולדן סטייט. אם קרי/דוראנט או אפילו תומפסון נפצעים אז בהחלט יש סיכוי.

      1. הפציעה של קאזינס זו לא פציעה קלה.
        ה-"אם" שנשאל הוא בדרך כלל, "אם הוא יצליח לחזור מאותה פציעה אותו שחקן?"
        אז לצפות שיהיה בריא, בכושר, ומתואם עם קבוצה חדשה ומאמן חדש?

        1. דווקא פילי היא אחת הקבוצות היחידות שיש להן מענה טוב לקאזינס. אמביד לא פחות טוב ממנו, והרבה יותר יעיל התקפית. הבעיה העיקרית היא שאין לה מענה לדוראנט, ובעיקר לתיאום ההגנתי וההתקפי של ג"ס, כמו שראו גם הפלייאוף בשנה שעברה.
          חוץ מזה מצטרף לברכות על הפריוויו!

        2. גיא, אם אתה בונה על פציעה של אחד הכוכבים של ג"ס, פלוס קאזינס לא מתאושש מהפציעה שלו, ולא תורם בגלל חוסר תאום, פלוס פילי כן נשארים בריאים ומשתפרים, נראה לי שהסיכוי נמוך מאד.
          גם לא נראה לי שאמביד יכול להזיק להרכב הסמול בול של ג"ס בלי עזרה משמעותית שכרגע לא בטוח שיש לו.

          1. ההתייחסות שלי הייתה אך ורק לגבי קאזינס.

            יש את הדעה שהליגה סגורה בגלל שקאזינס חתם בגולדן סטייט.
            אישית, אני חולק על הדעה הזו –
            לא שאני טוען שיש קבוצה עם סיכוי גבוה מגולדן סטייט לזכות באליפות,
            אלא בגלל שאני חושב שאם מתייחסים למשוואת הסיכויים,
            כאשר מצד אחד יש את ההתכנות שקאזינס חוזר להיות הקאזינס הדומיננטי שהוא היה בעבר, רק בלי השטויות מחוץ למגרש, ובלי השטויות בחדר ההלבשה,
            ומהצד השני יש את ההתכנות שקאזינס שוב לא יהיה אותו קאזינס (אטי יותר, פחות אקספלוסיביות, חור בהגנה בכל חילוף על פורוורד/גארד שיודעים לקלוע מבחוץ, מסתפק בזריקות מחצי מרחק/שלשות),
            שהוא יתקשה עם ההמתנה על הספסל, שהוא שוב יהיה פרובוקטור, שהוא שוב יהיה רעל בחדר ההלבשה –
            אז לטעמי, ההתכנות של התרחיש הפסימי גבוהה בהרבה.

            למען הסר ספק –
            ההימור של גולדן סטייט הוא הימור חכם.
            במקרה הגרוע?
            חותכים.
            במקרה הטוב?
            הוא הופך ל-X פקטור שתורם לעוד אליפות שמנציחה את השושלת.

            לגבי "בונה על פציעה של אחד הכוכבים של ג"ס" –
            לא.
            אני לא בונה, לא מאחל, לא מנסה לדמיין תרחיש שכזה.
            אני בונה על בריאות של יוסטון, בוסטון, וטורונטו.
            יוסטון כבר הראו בשנה שעברה שיש להם את הכלים לנצח את גולדן סטייט.
            יש מצב שבוסטון במהדורתה הנוכחית, ושטורנטו החדשה, מסוגלות גם הן להציג יכולת של קונטנדריות.
            כמובן שעוד חזון למועד, ושהן צריכות להוכיח שיש להן את זה.
            כאמור –
            גולדן סטייט כבר הוכיחו את כל מה שצריך להוכיח,
            כאמור, הם הפייבורטים.

            רק להזכיר –
            להיות הפייבוריט, אין משמעותו שרוב הסיכויים שתזכה.
            לטעמי, הסיכוי של "השדה" גדול (לא בפער עצום, אבל עדיין גדול) מהסיכוי של גולדן סטייט.

          2. גודל השדה מול גודל הסיכוי של ג"ס הוא דבר מורכב מידי בשביל הערכה סטטיסטית.
            אם אי פעם היתה אפשרות לקבוצה להיות בעלת סיכוי גבוה לאליפות, יותר משאר הקבוצות גם יחד, זה לדעתי השנה.
            קאזינס צריך להיות חצי ממה שהיה בשנה שעברה, בנתנהגות, וביכולת, בשביל להפוך את הליגה לבדיחה. לי זה נראה כמו סיכוי די גבוה, הוא גם וטרן, בשנת חוזה, יש לו כל האינטרס והיכולת, מלבד הפציעה להצליח.
            אני בכלל לא רוצה לחשוב על הסנריו המוצלח במקרה שלו.
            גם אם לא יצא כלום מקאזינס, מי יעמוד מול ג"ס? יש סיכוי גבוה יותר שכריס פול יפצע, או שיוסטון יחלשו, או שאוקייסי לא יתפקדו. אלה סימני שאלה גדולים יותר.
            בוסטון? גם סימן שאלה גדול לגבי היכולת שלהם לקחת צעד קדימה.

          3. גיא אני אוהב את האופטימיות שלך אבל אין סיכוי לשדה, זה יפה לפנטז על הדחה שלהם, אני גם מפנטז שראס נותן להם בגיים 7 בפיגור 2 שלשה על הראש של דוראנט על הבאזר, הכל טוב.

            לצערי (והלוואי שאטעה בגדול) הם יקחו את זה בקלות יתר.

            קאזינס לא צריך לחזור לכושרו אלא להיות 50% מיכולתו וזה קליל.

  8. קודם כל תודה על פריוויו נפלא, בהחלט גורם לי להיות יותר סקפטי לגבי פילי.

    מעניינים כל המעברים האלו בין אטלנטה ופילי. נראה שיש קבוצות שמסיבות מסוימות מעבירות הרבה שחקנים ביניהן (לדוגמא ממפיס והקינגס או ניו אינגלנד ואינדי הפוטבול).

    עוד משהו מעניין לגבי הטרייד של ברידג'ס וסמית' זו העובדה שאימו של הראשון עובדת בסיקרס. התקשורת האמריקאית התחילה לבנות סיפור ואז בא הטרייד.

    ולסיום אם מישהו יוכל להסביר (בטח בפעם המיליון) איך להוסיף תמונה ליד השם אודה לו מאוד

  9. פריוויו מעולה, מקצועי, מקיף ומושקע – כן ירבו. תודה רבה רפי.

    לא יודע האם פולץ בהרכב הראשון יחזיק מים. תלוי בהתפתחות שלו, אבל במשחקים צמודים ורגעים מכריעים הייתי שם את רדיק על הפרקט.

    חסר לי קצת אזכור של טיג'יי מקונל. מהמעט שראיתי את פילי, בעיקר בתחילת השנה, נוכחות שלו על הפרקט הפכה אותם לקבוצה של ממש ולא אוסף כשרונות. היכולת להפיק את המקסימום ולמצוא את ההרכבים הנכונים סביב מקונל, סימונס, פולץ ורדיק תשפיע הרבה על פילי השנה. לברט בראון נותרה עוד הרבה עבודה.

    1. צודק לחלוטין
      מקונל הוא הלב והנשמה של הקבוצה של פילדלפיה והוא מרכיב מאוד חשוב בקבוצה הזאת לא פחות מהכוכבים.
      מקונל הוא השחקן האהוב על הקהל של פילדלפיה אחרי אמביד.

  10. פריוויו מעולה. אני מאוכזב מאד מאי שיפור הקליעה של סימינס במאומה. אני אומר מקום 3. מה יעשו בפלייאוף? תלוי מה יביאו בפברואר כמה יתפתחו ומה יקרה עם טורנטו. בדבילי כל דבר פחות מגמר המזרח כשלון.

  11. פריוויו מעולה. לדעתי עדיף שפולץ יקבל זמן משחק מהספסל כשחקן יוצר, משהו שאין להם מהיחידה השנייה. אם קליי תומפסון יצטרף בשנה הבאה הם יהיו מועמדים חזקים לאליפות. השנה גמר מזרח זה מאוד ריאלי לדעתי.

    1. מה שיפה באתר הזה – שמגיבים כותבים כל מיני
      WISHFUL THINKING .

      כי מה בדיוק הסיכוי שקליי יצטרף לפילי בשנה הבאה ? ננימ שהוא ממשיך ב-90% במפרץ ( לדעתי הסיכוי הוא לפחות 95% – אבל נניח ). יש אז 29 מועמדות לצרף אותו . נניח שהסיכוי של פילי הוא 10% – שזה הרבה יותר מחלקה היחסי מתוך 29 קבוצות שהוא 3.5% .
      מכפלת 10% סיכוי שהוא יעזוב את ג"ס כפול 10% שיגיע לפילי במקרה כזה נותנת סיכוי של 1% שהא יגיע אליהם . ואני עוד נדיב מאוד.

      1. wishful thinking זה בערך 90% מהזמן שלנו כאוהדים בערך, אשברי מניח שזו גם הייתה נחלתך עד השנים האחרונות שנוצרה המפלצת מהמפרץ…. לגיטימי לגמרי. הווישפול תינקינג שלי זה שהלייקרס יתפסו שכל ויסמנו את קליי כמטרה העיקרית שלהם הקיץ שיגיע הרבה לפני הקאפקייק , אף אחד לא מת מקצת פנטזיות מופרכות.

  12. ציון על המהלכים בקיץ 4 , הקבוצה לא השתפרה בכלל והראתה מהלכים פחדנים .
    הטרייד של זאיר לא מובן , בריג'ס הוא הD&3 שבדיוק היו צריכים בשוטינג גארד , גם גארד גבוה גם יליד העיר , במקום לנסות להתקדם , דרכו במקום , לא מאמינים בסימונס אמביד לבד.
    "היו צריכים ללכת על רנדל , יש להם כסף פנוי בשבילו .
    גם הפחד להמר על קוואי , היו צריכים לשים פולצ קובינגטון / סאריץ , שווה לקחת סיכון בשבילו , גם ככה יש בחירות דרפט ויש מקום בתקרת השכר .

    1. סאריץ יותר מתאים מרנדל כי הוא מרווח את המשחק..

      קיבלו גם בחירה של מיאמי (שהתחזית, שלא שווה הרבה, מנבא בחירה גבוהה)

      לגבי קוואי, אף אחד לא ידע מה מצבו הרפואי וזה היה הימור (והעניין שהוא מסיים חוזה). אולי הם גם מאמינים בפולץ?

      פולץ חזר, זה כבר תוספת. צ'אנדלר מביא איכויות של יוצר מהספסל (לא בלינלי ולא אילסובה היו כאלה)

      לא השתוללו עם הכסף כי חשבו שאף אחד לא שווה זאת. יבואו לקיץ הבא עם סכום גבוה ויהיה יותר מבחר איכותי

    2. אני דוקא חושב שהניהול האחראי ואי החיפזון בלוותר על צעירים ונכסים תמורת שכירי חרב לשנה ישתלם בטווח הארוך לפילדלפיה.
      תראה מה קרה למיניסוטה שהביאה את באטלר לעונ אחת.
      לא רק שהוא דפק את ההתפתחות של טאונס וויגינס (עד כמה שנשאר לו להתפתח) היא ויתרה על כריס דאן, לארי מרקונן וזאק לאבין עבורו – הזוי
      ועל זה נאמר הפזיזות מהשטן!

    3. פילי קבוצה שיש לה בסיס וצריכה להריץ אותו , היו צריכים לכוון כבר השנה לפיינלס , הם נחלשו עם העזיבה של הולמס בליאנלי ואילנסובה .
      קובינגטון סאריץ שחקנים טובים ולא יותר מזה , אני כן הייתי מסכן את זה , למרות שלא יודע אם להביא את קוואי בגלל שהוא רצה להיות אלפא דוד ובפילי כבר יש 2 'נלחמים על זה , אז לא בטוח שזה כן מהלך נכון.
      הויתור על בריג'ס היה טעות מה גם שיכלו לקחת שחקנים אחרים אפילו טובים יותר כמו מיילס בריג'ס, טרוי בראון , שי גלגוס אלכסנדר.

      1. איך אתה יודע שכל השחקנים האלה יהיו יותר טובים מזהיר סמית? עדיך לחכות כמה שנים לפני שיוצאים בהצהרות , בריג'ס הוא שחקן מאד מוגבל וחסר אתלטיות לשמור על גארדים שחודרים לסל , הוא קופי של קובינטון עם הגנה פחות טובה ולסיקסרס כבר יש את קובינגטון

      2. בלינלי ואיליאסובה היו טובים אבל אל תשכח שהם הזדקנו והם לא כאלו גדולים זה קצת כמו אריזה הם ברי החלפה. הכל טוב זה לא בוף העולם. אני חושב שפילי ינצחו יותר מבעונה שעברה. נהיה יותר חכמים אחרי פברואר שנראה את הסגלים הסופיים לפלייאוף.

  13. בדרכ יש לאוהד ספורט נטיה לפרגן יתר על המידה לקבוצה שלו גם אם זה מתנגש עם ההגיון הפשוט או להיפך ללכלך על קבוצה שהוא לא אוהב גם אם זה לא ממש מגיע לה. אני אוהד פילי כבר מעל ל 30 שנים וכל פעם מזכיר לעצמי להשתדל להיות אובייקטיבי כמה שיותר למרות שאני לא ממש יכול ולכן הפריוויו הזה מעולה כי כתב אותו אוהד פילי שקלע בול לדעתי לתחזית הצפויה ולא ״קפץ מעל הפופיק..״. תודה רפי על פריוויו מצוין, אני חותם על כל מילה ומוסיף (בשביל האשך) ש TJ מקונל הולך לתת עונה אש מהספסל. פילי יסיימו לדעתי במקומות 3-5 במזרח וכנראה שילכו הביתה בסיבוב השני.

  14. פילי ינצחו 60 משחקים
    מדברים פה כאילו אמביד וסימונס זה המוצר המוגמר , שניהם יתנו קפיצה ענקית השנה .
    אמביד בכושר פיזי ברמה מאד גבוהה והולך לקרוע את הליגה

  15. אני לא רואה אותם עוברים את טורונטו העונה. קוואי ייתן להם בראש. בין אם הוא ישמור על סימונס, פולץ או רדיק. מנוטרלים לחלוטין.
    מול אמביד יש להם גם בשר ואל תשכחו את לאורי.

  16. תודה רפי, פריוויו מעולה. הטרייד עם צ׳נדלר היה מעולה ויאפשר הרכבים נמוכים איתו ברבע ומוסקלה בחמש. לא ראיתי את השינוי בחמישייה מגיע אבל כנראה שהשיפור של פולץ מאפשר את זה.
    לדעתי הם יסיימו במקום השלישי אחרי טורונטו

  17. רפי ממש חיכיתי לפריוויו הזה, ממש כיף שאוהד מושבע כמוך כותב פריוויו
    לא פוסל חמישייה של רדיק במקום קובינגטון.
    סימונס גאון כדורסל ושומר מעולה, יכול לתת המון אפשרויות גיוון בחמישייה

  18. רפי תודה על הפריוויו. שני סימני שאלה עיקריים כמו שהזכרת:
    1. הבריאות של אמביד והיכולת שלו לתת עונה לפחות כמו החולפת מבחינת כמות משחקים.
    2. השילוב בין סימונס לפולץ מבחינת הקליעה מבחוץ כמובן אך גם מבחינת הצורך של שניהם בכדור ביד. לא אופתע אם במהרה רדיק יימצא עצמו בחזרה בחמישייה.
    לדעתי לא יתקדמו משנה חולפת, הדחה בסיבוב שני לסלטיקס/ רפטורס,
    מאמין שבקיץ הבא כבר יצליחו את הכוכב הנוסף שרצו כבר עכשיו…
    אולי יצא להם טוב מבחינה זו לרוץ עוד שנה עם סימונס ואמביד ולשמור את הכסף הפנוי לשוק שהולך להיות מרתק הקיץ מבחינת השמות.

  19. פריוויו מצוין רפי תודה.

    בנוגע למאזן, חייבים לזכור שזה גם בזכות לו"ז מאוד נוח שהיה לה בסיום (מלבד המפגש ראש בראש בו ניצחה את קליבלנד בקרב על המקום השלישי).

    לכן, גם אם תסיים עם מאזן פחות טוב, לא צריך להתרגש יותר מדי.
    העיקר שאמביד יגיע בכושר שיא לפלייאוף (הבנת פולץ?) ובעיקר כשיר.

  20. תודה רפי על פריוויו מעולה , פילי קבוצה טובה מאוד אבל תלויה מאוד בבריאות של אמביד בנוסף סימונס ופולץ חייבים לפתח קליעה מבחוץ , אני לא חושב שהספסל של פילי השנה טוב יותר מאשר שנה שעברה . אני חוזה לפילי הגעה לגמר המזרח מקסימום כי לא עשתה מהלך חריג להתחזקות בקיץ . לגבי זאהיר סמית סביר להניח שלא ישחק העונה בכלל עבר פציעה לא פשוטה

  21. פריוויו נפלא.
    פילי אולי הקבוצה הכי מסקרנת העונה (ואפילו הדיחה את גולדן סטייט בדירוג הליג פאס של לואו) בעיקר אבל לא רק כי לאף אחד אין מושג איזה פולץ נקבל.
    לדעתי הם יסיימו בטופ 4 במזרח אבל לא יעברו לא את טורונטו ולא את בוסטון.
    הקיץ הבא זה ההזדמנות האחרונה להוסיף סטאר נוסף (גם אם לא ירצו זה בסדר) כי אחר כך הם צריכים להאריך לסימונס וסאריץ' את החוזה ותקרת השכר מתחילה ללחוץ

  22. פרויוו שהוא מלאכת מחשבת
    אני מאמין גדול באמביד אני חושב שיחד עם סימונס זה פוטנציאל נדיר
    חסר ווטרן נוסף ועוד שוטר לקחת את המזרח
    אם המצב יהיה סביר באזור ינואר וקוואי וטורונטו יהיו בשביתה קוואית הייתי הולך אול אין על קוואי.

  23. אחלה פריוויו. אם הייתי אוהד פילי הייתי מאוד מודאג מההנהלה. כבר ראינו קבוצות מבטיחות שהתפרקו בגלל ניהול כושל. בפילי מאז פיטורי הינקי יש יותר מדי סימנים מדאיגים

  24. פריוויו נפלא, תודה!

    סך הכל גם פילי וגם המזרח נשארו פחות או יותר באותה הרמה.
    הסלטיקס והרפטורס אמנם התחזקו, אבל הקקאבס נחלשו משמעותית.
    לדעתי גמר מזרח והפסד מכובד לסלטיקס זאת תחזית ריאלית.

    כמו שכתבתי גם בפוסט ההשוואה בין הסלטיקס לסיקסרס, הסיקסרס לא עמוקים מספיק כדי להיות כח אמיתי, בטח בהשוואה לסלטיקס, והשילוב בין חוסר עומק לבין כוכבים פציעים נותן סיכויים בינוניים להצלחה אמיתית.

  25. פילי סבלניים,
    אין להם בעיה עם עוד שנה של שיפור אורגני, גם אם לא יתחרו ממש עם בוסטון. יחכו לקיץ, הרבה יכול לקרות עם בוסטון/טורונטו וכו'. בינתיים יתנו עונה טובה, יראו מה קורה עם פולץ , יתרגשו פחות ברגעים המכריעים במשחקי פלייאוף וימשיכו ליצור הייפ לקראת הקיץ
    עד שהם יהיו בשלים, גולדן קצת ירדו, הם מכוונים שנה שנתיים קדימה

          1. המשחק ברמה גבוהה כאילו משחק רשמי, חמישיות והכל והקבוצות מתאמצות. דונצי'יץ טוב מנטלית, עומד בלחץ של הסיקסרס, זה בשורה טובה למאבס. פחות מרשים ביכולת אבל יש עוד זמן

  26. מעולה רפי, פריוויו גדול.
    לטעמי הבעיות הצפויות שהעלת יצוצו גם אם כולם יהיו בריאים.
    לא אהבתי את מה שראיתי מסימונס במשחקי ההכנה בינתיים ואם לא יראה התקדמות בקליעה הוא רק ילך אחורה.
    לדעתי עושים טעות שלא הולכים על באטלר, ויש להם איך ליצור מקום עבורו.
    עדיין קבוצה מקום 3 במזרח בדירוג שלי עם סיכוי סביר להגיע לגמר המזרח.

    1. לא חושב שבאטלר יתאים לנו האמת. הסגנון שלנו אחר אבל תמיד אפשר לשלב אותו. פילי לא יביאו לחצי שנה משהו רציני עבורו והוא גם רוצה להיות הכוכב, קיצר לא מתאים

      1. כדי לעבור שלב אחד נוסף עם סיכוי לעבור את בוסטון באטלר הוא האיש המתאים ולא יצטרכו לוותר על המון בשבילו.
        קובינגטון חביב ו'צמיחה אורגנית' זה מינוח נחמד, אבל לפעמים צריך לקחת סיכונים ולצרף את ה'הוט שוט' שיתן לך סיכוי ממשי לגדולה.
        תכלס אני אוהב את ההתאמה של באטלר להרבה קבוצות, אבל אין הרבה קבוצות שאני חושב שהוא ממש שווה להם סיבוב נוסף בפלייאוף. פילי היא אחת מהן.

      1. הארדן לא נראה בכושר משחק בכלל. הוא צריך כמה שיותר דקות, אבל יותר מהכל נראה לי שמנסים לבדוק את השילוב של החדשים עם שניהם, ולחזק את התיאום, במיוחד כרמלו אבל גם כריס ואניס .
        איך שלא יהיה רואים שההגנה תהיה ממוצעת השנה, קשה לי לראות אותם מגיעים לטופ 10 הגנתי, וכן טאקר לא שיחק עדיין וקפלה בקושי, אבל יש דברים שאפשר לראות ישר ממשחקי ההכנה.

          1. אני אתפרץ לדיון,
            ומה שיש לי לומר זה שאפלטון, כמו בכל תחילת עונה, מנסה להנמיך צפיות.

            יש לאוהדי יוסטון המון סיבות לאופטימיות –
            הארדן ופול, שמציגים בינתיים יכולת בינונית?
            הם עוד יחזרו לעצמם.
            השאלות המשמעותיות היו איך תראה הקבוצה ללא אריזה, איך יראו השחקנים החדשים?

            והתשובה –
            אני מאמין שלא יהיו יותר מדי געגועים לאריזה.
            כרמלו נראה טוב מאוד. הוא לא נראה כמו כוכב שמחפש את הזריקה שלו,
            הוא נראה כמו כוכב שמנסה למצוא את מקומו בקבוצה חדשה. זה ממש בולט שהוא משתדל. גם בהגנה.
            יותר מכך –
            אניס, לא רע בכלל ב-2 הצדדים של המשחק.
            כריס, מביא המון אנרגיות.
            אבל מי שהכי מפתיע (אותי) זה קארטר וויליאמס שמביא אנרגיות "פטריק בברליות" למשחק.

            אני דבק להימור שלי שיוסטון יסיימו במקרה הגרוע, במקום ה-2 במערב. אני חושב שיש להם סיכוי לא קטן לסיים שוב ראשונים.

          2. גיא אני סומך על המילה שלך לראנקר המתקרב עלינו לטובה. אישית אני חושב שגם יוסטון וגם ס"א יסיימו לפני הלוחמים אבל זה כבר דיון אחר

    2. לפי מה שאומרים הדיון בנושא באטלר נתקע כשת'יבודו נתקע על סימונס.
      (אני גם חושב שכפי שהקבוצות בליגה בנויות כרגע הוא יעזור רק למיאמי, עם עבודה עיקשת של אדוניס וריילי, ויוסטון)

      1. חייב להגיד שלא מבין את הפיקסציה של מיאמי ואיך הוא בדיוק אמור לעזור להם. כנ"ל לגבי הקליפרס.
        כוכב בן 30 אתה לא לוקח כדי לעזור לעבור מסיבוב 1 לסיבוב 2 בפלייאוף, ובטח לא מוותר על צעירים מבטיחים בשבילו.
        קבוצה כמו יוסטון או פילי בטח שיכול לעזור, אבל לפילי יש מספיק נכסים שהוויתור לא יהיה כוכב כמו במקרה של יוסטון.
        קבוצה כמו דאלאס יעזור בשביל החינוך והעובדה שאין להם בחירת דראפט, אבל יש להם אפשרות לקחת אותו בלי לוותר על צעירים אלא לקחת את החוזה של דיאנג.

        1. אם בפילי זה נתקע על סימונס כמו שמדווחים, אז ברור למה נפל.

          במיאמי פט ריילי ממש מאמין בצוות שיש לו, ואם הם מצליחים להשאיר את באם (ואולי, אולי, אולי, ג'וש ריצ'רדסון), אז אני רואה איך הוא חושב שביום טוב הם רואים את גמר המזרח איתו. או, אולי יותר נכון להסתכל על זה ככה – הזדמנות אחרונה להביא כוכב לקבוצה הדי סגורה הרמטית מבחינה חוזית הזו. בינתיים רק גג פעמיים בעונה אנחנו שומעים על כוכב שדורש לעזוב את הקבוצה שלו. הם מתחילים להיגמר.

          ביוסטון איזה כוכב יש למכירה? פול אי אפשר, הארדן אין סיכוי, קאפלה זה יהיה מטומטם מצד מינסוטה להנחית על קאט, אבל אי אפשר לדעת עם האיש המעורב. גורדון?

          אחרי הסיפורים משתי הקבוצות האחרונות שלו, לא הייתי חושב לקחת את באטלר כחונך לצעירים. אני גם לא חושב שזה משהו שהוא רוצה לעשות.

          1. אדגיש משהו אחד – אני אישית חושב שמעבר למיאמי הוא הנכון עבור באטלר בגלל שאני מאמין ביכולת של האסלם וריילי, בגיבוי הסביבה הביתית של ווייד חברו, להרגיע את ג'ימי ולהוציא ממנו את המיטב. זה משהו שהוא לא יקבל בכמעט אף קבוצה אחרת שיכולה להציע עבורו.

          2. לא יצליחו להשאיר את באן וריצ'רדסון ולקבל את באטלר.
            הבנתי שההצעה העומדת זה באם ריצ'רדסון ובחירה בשביל באטלר והוולבס מחכים לשמוע אם יקבלו משהו יותר טוב

          3. בפילי ברור שזה לא מצריך על וויתור יותר גדול מקובינגטון + זאיר סמית או איזה משהו בסגנון. שום דבר שיכאיב להם. ואם לא אז לא.
            ביוסטון התכוונתי כואב, לא כוכב. שזה אומר גורדון, ואני ממש מקווה שלא אבל אולי אפילו טאקר שזה לדעתי יהיה טעות של מורי.
            מיאמי נמצאת בנקודה הכי גרועה שאפשר לקבוצה וגם אם ריילי מאמין בשחקנים, הם קבוצה של סיבוב שני מקסימום גם עם באטלר.
            דווקא הקבוצות שבאטלר כנראה יגיע אליהן- קליפרס או מיאמי, הן הקבוצות הכי גרועות בשבילו.

  27. תודה על הפריוויו!
    סה״כ הרבה אנשים פה (בינהם גם אוהדי פילי) ירדו הרבה על בראון בעונות קודמות וגם במשך העונה שלא בצדק לדעתי. כמו שציינת זאת אחת העונות היותר טובות של פילי ב-28 השנים האחרונות ואני חושב שהיא עלתה גם על התחזית האופטימית.
    עם זאת למרות הפוטנציאל לדעתי יהיה קשה לשחזר את התוצאות של העונה האחרונה אם לא נראה שיפור במשחק של סימונס ופולץ (בעיקר קליעה אצל שניהם)
    אני לא נגד הורדה של רדיק לספסל אבל נראה לי שציוות של מקונל ושלו זה חור לא נורמלי בהגנה על גארדים. דווקא רדיק ופולץ נשמע לי כמו ציוות מעניין

  28. רדיק ומסקאלה מהספסל הרבה יותר גדול מבלנלי ואיליוסובה
    השאלה היחידה היא מה זה הפולץ הזה עד עכשיו הוא נראה כמו אחד היצורים המוזרים מהימים של הטאנקינג ולא שחקן ליגה

  29. תודה רבה לרפי הגדול….

    מדהים כמה אוהדי פילי יש פה בהופס וביכלל…בישראל

    פורקן קורקמז, …הטורקי הולך להיות הפתעת העונה …השחקן קלע שלשות …אחד הטובים תותח …הוא הולך להיות הפתעת העונה ..

    ולא לשכוח מנחם לס הגדול טען מעל דפי הפורום הזה לפני שנתיים
    כמה פעמים פילי הולכת להיות קבוצת שנות האלפים ועשרים….

    וכולם יודעים שמנחם לס הוא לא פרייר של אף אחד …זוכר אותו עם הקרחת הנוצצת משנות השמונים
    שהיה בא למלון הילטון לראות עם הגמעה NBA

  30. רדיק הוא אחד השחקנים המשמעותיים שיש לפילי ואני שמח שנתת לו את הדגש הראוי. 25 דק' טובות שלו בערב יעשו את החיים מאוד קלים ליתר השחקנים בקבוצה ואם באמת יעלה מהספסל אז הוא בהחלט מועמד להיות השחקן השישי של העונה.
    עם זאת, אין ספק שהגיל שלו משחק תפקיד מרכזי בהחלטות של הקבוצה, אני בהחלט מבין את הרצון של בראון לחפש לו מחליף בחמישייה. נקווה (לטובת האוהדים הניטרליים) שהוא יצליח.

  31. מספיק היה לי לראות את פולץ לחמש דקות כדי להבין שהוא שחקן שחקן.
    יש לו מהירות ואקספולסיביות עם כדור שיש לבודדים…מזכיר קצת את ה-MVP משיקגו שגמר את הקריירה מהר מידי. אני מקווה שיהיה לו קצת יותר מזל. אתלט נדיר לעמדה שלו. יש לי ציפיות מאוד גבוהות ממנו.
    לפי דעתי חבל שרשון הולמס הלך….שחקן אתלטי שלא השתמשו בו מספיק …מקווה שיפרח בקבוצתו החדשה כי יש בו משהו.

  32. פריוויו מעולה רפי
    לדעתי אין לפילי סיכוי להגיע לטופ עם סימונס. רכז בלי קליעה בליגה לא שווה הרבה ובטח ובטח לא יכול להיחשב כרכז מוביל.

    מכיוון שהבעיה שלו זה לא עניין של קליעה סבירה שאפשר לעבוד עליה עם התאמות קלות אלא מחסור בסיסי ביכולת קליעה, אני סבור שה"נכות" הזאת תלווה אותו כל הקריירה והתקרה שלו תהיה נמוכה בהרבה מהפסגה.

    מזמן לא ראיתי אוברייטד כזה

          1. טוב שלא שאלת ואם זה היה שחקן של 40 20 20 ומגה סטאר הגנתי שלא נראה בהיסטוריה המודרנית של המשחק

            זאת בדיוק הבעיה שלי איתו – ההגזמות המטורפות עליו.
            הוא שחקן טוב, לא אכחיש, אבל עם מגבלות ברורות. להתייחס אליו כפוטנציאל לטופ 5 זאת הגזמה שאין כדוגמתה.
            הוא גם לא יכול להיות השחקן המוביל של קבוצה אלופה.

  33. אין לי מושג מאיפה ברט בראון הביא את לנדרי שמט בדראפט , לא שמעתי עליו בכלל.
    אבל אני מאוהב בו , פיור שוטר , כבר עכשיו בגלל ההגנה הסבירה שלו הוא שחקן יותר טוב מבלינלי

  34. פריוויו מאוד מושקע. בדיוק כמו שנה שעברה זו קבוצה קשה לחיזוי כי
    1. הבריאות של שחקניה הראשיים הוא ספק מסויים.
    2. אף אחד לא יודע למה פולץ יהפוך
    3. אלמנט ההפתעה נעלם. כולם מגיעים עם דו"ח סקאוטינג שראה את הקשיים שההיט והסלטיקס גרמו להם לפלייאוף. האם יצליחו לסתום את החורים?

    אני צחזיק להם אצבעות כי זו קבוצה וקהל שעושים טוב לליגה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט