חם מהתנור: הקאבלירס זכו בלוטרי***דל נגרו לא ימשיך בקליפרס/רועי ויינברג

תוצאות לוטרי הדראפט 2013: קליבלנד זכתה

הגילברט'ס
דן וניק גילברט. קבוצת האב, דן, זכתה בפעם השנייה ב-3 שנים בלוטרי.

כפי שנהוג לפני דראפט ה-NBA כל שנה, ישנו לוטרי (לוטו) בין כל הקבוצות שלא הגיעו לפלייאוף, בקשר לסדר בחירות הדראפט (1-14). כל קבוצה מקבלת מספר מסוים של כדורים לפי המקום שסיימה (ככל שיותר גרוע-הסיכוי יותר גדול), והשנה הקבוצה הזוכה, בפעם השנייה ב-3 השנים האחרונות (והפעם השנייה שניק גילברט, בנו של הבעלים דן גילברט, מייצג הקבוצה בערב זה), היא הקליבלנד קאבלירס, שהיו לה 15.6% סיכוי לזכות בבחירה הראשונה (מרבית הסיכויים היו שתזכה בבחירה החמישית). מאז עזיבתו של ג'יימס, הלוטרי מאיר פנים לקליבלנד, שזכתה בבחירות הראשונה (דרך טרייד) והרביעית ב-2011, הרביעית ב-2012, והראשונה ב-2013. מייק בראון קיבל מתנה רצינית עם כניסתו לתפקיד, ועליו לנצל אותה בחוכמה. הדראפט לא מלא בכישרונות, אבל ישנם מס' שחקנים שיכולים לקדם את הקאבס, ומנג'ר הקבוצה, כריס גרנט, אמר שקליבלנד פתוחה להצעות על הבחירה הראשונה.

בבחירה השנייה זכו אורלנדו, הקבוצה עם המאזן הגרוע בליגה,שהיו בלוטרי לראשונה מאז 2006, עם 21.5% הצלחה לזכות בבחירה זו (רוב הסיכויים היו לבחירה הרביעית של המג'יק). בבחירה השלישית הייתה הפתעה, כאשר זכו הוויזארדס, עם 0.48% סיכוי לבחירה זו (על הנייר, היו אמורים להיות בבחירה השמינית). שרלוט (שלפי השמועות ישנו שמם להורנטס בעונת 2014/15, עקב כך שניו אורלינס שינו שמם, לאור הקבוצה המקורית שהייתה בעיר) זכו רק במקום הרביעי, עם 31.9% סיכוי לבחירה. ואת החמישייה הראשונה השלימה פניקס (35.1%). שאר סדר הלוטרי:

הבחירה השישית-ניו אורלינס פלייסינס (36%)

הבחירה השביעית-סקרמנטו קינגס (30.4%)

הבחירה השמינית-דטרויט פיסטונס (25.3%)

הבחירה התשיעית-מינסוטה טימברוולבס (81.3%)

הבחירה העשירית-פורטלנד טרייל בלייזרס (87%)

הבחירה ה-11- פילדלפיה 76' (90.7%)

הבחירה ה-12-טורונטו ראפטורס (תגיע לאוקלהומה סיטי ת'אנדר) (93.5%)

הבחירה ה-13-דאלאס מאבריקס (96%)

הבחירה ה-14-יוטה ג'אז (98.2%)

הדראפט עצמו יערך ב-27.6, בברקליס סנטר שבניו ג'רזי.


ויני דל נגרו לא ימשיך בקליפרס

לאחר ההדחה בסיבוב הראשון בפלייאוף, הנהלת המועדון לא תחדש חוזהו של ויני דל נגרו. הוא המאמן השני שעוזב את המועדון עם מאזן חיובי, אחרי לארי בראון ב-1993, עקב הכישלונות בפלייאוף. חוזהו של המאמן יפוג בסוף יוני, והוא לא ימשיך לאחר מכן.

דל נגרו ובעלי הקבוצה, דונלד סטרלינג, נפגשו בעבר כדי לדון בחוזהו של המאמן באווירה חיובית, אך לא הגיעו להסכמה, ודל נגרו לא ימשיך בקליפרס. ב-3 עונות מלאות יש לו מאזן של 143-169 במועדון (54.16% הצלחה), והישג השיא שלו הוא הגעה לסיבוב השני בפלייאוף בשנה שעברה. דל נגרו גם אימן הבולס בעברו, למשך 2 עונות (82-82, 50% הצלחה), והודח איתם פעמיים בסיבוב הראשון של הפלייאוף.

הוזכרו מס' מועמדים להחליף את דל נגרו-החל מפיל ג'קסון, אך לפי השמועות הוא לא מעוניין לחזור לאמן, ועקב אירוסיו לג'יימי באס, אחת מבעלות הלייקרס, ייתכן ולא יאמן את יריבתם המרה. גם בראיין שואו, עוזר המאמן באינדיאנה ומייק מאלון, עוזר המאמן בגולדן סטייט, הוזכרו, בנוסף למאמנים הראשיים של פניקס וקליבלנד (האחרון אימן את כריס פול בניו אורלינס), אלווין ג'נטרי וביירון סקוט. בקיץ פול יהיה שחקן חופשי, וקרוב לודאי שיהיה קשר בין זהות המאמן לסיכויים שהוא ישאר בקבוצה מלוס אנג'לס.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. הבחירה של טורונטו הולכת לאוקלהומה.

    וכבר אמרתי לפני העונה שקליבלנד היא הקבוצה שנמצאת בעמדת הזינוק הכי טובה בהסתכלות קדימה, ועכשיו זה רק התעצם יותר.
    אני מניח שגם אלה שהתווכחו איתי על זה יבינו בקרוב.
    לדעתי הם ילכו בכל הכח על למרקוס אולדריג' ואם יכשלו – על אולסטאר אחר כמו קווין לאב או דייויד לי.

    באורלנדו הכל הולך כמו שהניגן תכנן.
    בחירה 2 השנה, ועוד בחירה גבוהה תהיה להם בדראפט החזק של השנה הבאה.

  2. איך הם יביאו את אולדריג'?(שאלה)
    ואם כן זאת תיהיה קפיצה עצומה ישר לטופ 5 במזרח .ממש מעניין לראות מה יהיה שם שנה הבאה כי חבורת שחקנים צעירים ואיירינג ואולדריג זה מפחיד אפילו ביחס לאריות הליגה.

    1. טרייד.

      יש להם הרבה מה להציע – ועדיין להישאר עם אירוינג, ווייטרס, וגמישות בתקרת השכר.

      אני לא יודע אם זה יצליח, אבל אין לי ספק שהם ילכו על משהו כזה.

  3. קליבלנד באמת הקבוצה שהכי הולכת להשתפר בשנים הבאות אם יש להם גנרל מנגר שמבין עניין הם יכולים כבר שנה הבאה להאבק על האליפות .
    אם אני במקומו הייתי בוחר בנואל כמובן אחרי בדיקה מעמיקה לגבי מצבו הבריאותי אני רואה בו כבן ואלס החדש הייתי מחתים את גוש סמית ונותן לו יותר כסף בהתחלה בשביל שאחר כך יהיה כסף להחתים את ארווינג וצעירים אחרים הייתי עושה טרייד על ויטרס ווראזו תמורת איבקה ומחתים בשוטינג גרד או טוני אלן או איגודלה(אם יצא מהחוזה ואם יהיה מקום בתכרת השכר ) הרכב שנה הבאה ארווינג טוני אלן/איגודלה גוש סמית איבקה ונואל לפי דעתי הרכב אדיר סגנון דטרויט של שנות ה2000 יש עוד הרבה אופיציות רק שהגנר מנגר יעשה משהו חוץ מהדרפט

    1. אם יש להם ג'נרל מנג'ר שמבין עניין, הוא לא יקפוץ מעל הפופיק.

      יעשה טרייד של בחירת הדראפט ועוד שחקנים תמורת כוכב כמו אולדריג', ימשיך לפתח את הצעירים, וישמור על הגמישות לקראת האוף סיזן הבא.

      זה עדיין לא הזמן ללכת all in.

      ואין לי כמעט ספק שהם לא ישמרו את הבחירה ולא יבחרו את נואל.
      הוא מוכשר, אבל גם מלא סימני שאלה ובעיות.
      זה לא השחקן שאתה בונה עליו כשאתה במצב כל כך טוב כמו קליבלנד.
      טרייד זה המהלך הברור פה.

  4. לדדי אורלנדו לא בכיוון אפילו יש להם מלא חוזים גדולים שתוקעים אותם איזה 4 שחקנים עם חוזים של 8-9 מיליון לעונה ל4 שנים והם סתם תופסים תמקום של הצעירים בטרייד של אוורד הם לא קיבלו כלום כבר היה עדיף כל דבר ולא זה

    1. קצת נסחפת KD, מעבר לעונה הבאה יש להם 3 חוזים בלבד מובטחים, וגם הם בטווח של 6-7 מיליון. מתוכם אפללו כנראה שווה את הכסף, ווטרן איכותי קלאסי, דיוויס שמיש במחיר כזה ואולי יהיה אפשר להעביר אותו, בעיקר כחוזה נגמר, והרינגטון, שגם הוא יכול לעבור כחוזה גמור או שאפשר יהיה להגיע איתו להסכמה על שחרור מוסכם.
      לאור הפוטנציאל שווצ'ביץ' הראה, זה אולי לא טרייד מדהים אבל עדיף על כלום.

    2. ממש לא נכון לגבי אורלנדו. kd.

      כבר ניתחתי את זה מספיק, אבל הם נמצאים בדיוק בכיוון הנכון במקום להיות תקועים בבינוניות.

      אולי אתה מסתכל ושופט את הכל בראיה קצרת טווח, מסתכל לעונה הבאה, אבל לא ככה בונים קבוצת צמרת בנבא.

      אם הם היו עושים מה שאתה או רוב האנשים הציעו להם, הם היו תקועים היום באמצע שום מקום, ובלי בחירת הדראפט השנייה שיש להם בדראפט הזה, ובחירת הדראפט הגבוהה שתהיה להם בדראפט החזק הבא.

      בהתחשב בנסיבות ובפיתויים – הניגן ואורלנדו העבירו פה שיעור באיך עושים זאת נכון.
      לפחות בינתיים.

  5. דדי – הם לא אמורים להיות מסודרים יחסית ב-PF עם תומפסון? נראה שהוא במגמת שיפור ויכול להיות 4 פותח בליגה, בסנטר וב- SF יש להם יותר בעיה, כך שלא ברור לי מאיפה שלפת את רשימת האול סטארים, לדעתי יותר הגיוני לנסות להחתים את ג'פרסון או פקוביץ' ולבחור SF, או כאופציה ב' אפילו לנסות לקרב את הבחירות אחת לשניה בעזרת טריידים ולבחור SF וסנטר בסביבות מקומות 8-10 (מוחמד או אפילו אולדיפו, האח הצעיר לבית זלר).
    בינתיים, הם מחקים יפה את מודל אוקלהמה ויש להם בעלים שאולי גם יהיה מוכן לשלם מס מותרות בהמשך אם הפרויקט יצליח. לי , על אף חיבתי לאירווינג, קצת הפריע עד כמה הם לא הצליחו העונה (אם כי גם אוקלהומה נראו רע בעונה השניה של דוראנט).

    1. האופציה הברורה שדילגתי עליה, פשוט לבחור את נואל, סנטר הגנתי לא יזיק להם, פשוט הפציעה זה אישו, אבל השוק של ה- SF חלש השנה (איגואדלה אופציה אפשרית אבל אין לו סיבה אמיתית לצאת מהחוזה).

    2. תומפסון שחקן נחמד ולא יותר.

      אני חושב שהמטרה צריכה להיות להשיג שחקן עלית באחת מעמדות הפנים.

      וכשיש לך להציע נכסים כמו בחירת הדראפט מס,1 , ורג'או, תומפסון, ומקום בתקרת השכר – זו מטרה שיכולה בקלות להפוך למושגת.

      הם צריכים להשיג עוגן שני ליד אירוינג, לשמור על ווייטרס וזלר, ולהגיע לקיץ הבא במצב מדהים.

      הם יכולים גם לשמור על כל הצעירים כולל בחירת הדראפט ולהחתים שחקנים עם המקום בתקרת השכר, אבל זו תהיה טעות.
      הם צריכים לנצל את הפוזיציה המדהימה שלהם כדי להשיג אולסטאר שני אמיתי.

      איכות במקום כמות.

      יש להם מספיק זמן, גמישות, ואופציות כדי להשיג גם את הכמות בשלב הבא.

  6. א.ב לאיגודלה יש הכי סיבה לצאת כדי להרוויח עוד חוזה גדולה שנה הבאה לא בטוח שהוא יקבל אותו אם להיות אמיתיים כנראה עדיף לקחת את טוני אלן אל איגודלה , איגודלה אומנם שומר טוב ושחקן טוב אך יחסית לשכר שהוא מקבל של סופר סטאר עדיף טוני שיעשה את אותה עבודה בהגנה ובחצי מחיר אם לא שליש

  7. נואל ממש יכול לסדר את הצבע בקליבלנד וכך הם גם יוכלו לעשות טרייד טוב על ורז'או ולהרוויח שחקן טוב במקומו .

    1. אתה צודק, אבל גם יש אופציה של טרייד על הבחירה הראשונה בשביל שחקן טוב, כפי שאמר המנג'ר של הקאבלירס.

      1. אני לגמרי לא מסכים.

        יש הרבה בעיות עם נואל, אני לא רואה את קליבלנד שומרים את הבחירה.

        וגם מוחמד לא ייבחר גבוה כמו שחשבו בהתחלה.

        אולדיפו יהיה ההפתעה בדירוג, ולדעתי גם ברק עשוי להפתיע.

  8. לגבי מאמן לקליפרס, כבר כתבתי שלדעתי סקוט הוא המועמד הברור ביותר, ולדעתי גם לסטן ואן גנדי יש סיכוי טוב, אבל שום קבוצה אטרקטיבית לא תסגור את נושא המאמן הקיץ לפני שהלחמניה החמה והפופולרית של האוף סיזן תיחטף – ליונל הולינס.

    איזה תזמון בשביל לתת את המכה של החיים שלו בחוזה הבא…

  9. "אורלנדו, הקבוצה עם המאזן הגרוע בליגה"????
    גם האחוזים שנתת לא הגיוניים.

    דדי
    למה שהולינס לא ימשיך בממפיס?

      1. רועי
        חשבתי ששרלוט, להם אתה גם רושם אחוזים יותר גבוהים (31%), וזה מבלבל. גם לפניקס אתה גם רושם אחוזים יותר גבוהים (35%), וזה לא ברור. תוכל להבהיר?

        1. האחוזים לכל קבוצה הם האחוזים לפגיעה במקום זה. האחוזים המלאים נמצאים בלינק הרצוף (למשל לג'אז היה 0.05% לזכות במקום הראשון)

    1. סיבה ראשונה והכי פשוטה – כסף.

      יכול להיות שהוא גם יחשוב שמקצועית יותר מעניינות אותו קבוצות אחרות כמו הקליפרס אבל קודם כל כסף.

      האם ממפיס יכולים בכלל להתקרב כספית להצעה שהוא אולי יקבל מברוקלין ?…

      אני לא שולל את זה שהוא בסופו של דבר ישאר בממפיס, אבל די בטוח שאף אחת מקבוצות הצמרת הפוטנציאליות לא תסגור עם מאמן אחר לפני שזה יקרה – או לפחות לפני שידברו איתו.

      * אלא אם כן במקרה של הקליפרס כריס פול נוקב בשם של מאמן אחר ומתחייב לחתום אם המאמן הזה מוחתם, אבל לדעתי גם פול יתעניין בהולינס.

  10. עוד חם מהתנור: מייק ששבסקי יאמן את נבחרת ארהב גם באולימפיאדת 2016.

    וסוף סוףף דל נגרו עףףףף!! בתור אוהד בולס וקליפרס, לא יכלתי לסבול אותו כבר!

  11. זו משימה מאד כפויית טובה.

    יש לך מעט מאד מה להרוויח, והמון מה להפסיד.

    ניצחון יתקבל בטבעיות, הפסד יתקבל כפאדיחה נוראית וסנסציה עולמית…

  12. אני חושב שהדרך הכי נכונה של קליבלנד היא מאוד פשוטה וזה לבחור בנואל וחעשות טרייד על ורז'או שמבוקש מאוד תמורת שחקן בעמדה 3. טרייד אדיר זה ורז'או לבוסטון תמורת גרין ואז החמישייה של קליבלנד תיראה קיירי, וייטרס, גרין, תומפסון ונואל. חמישייה אתלטית והתקפית מאוד שרק צריכה מאמן חכם שלימד אותם לשחק ביחד ולשחק הגנה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט