הדרך לשאנז אליזה 2018 (1) – כולם (כולל כולם) יהיו שם – דוד "פאקו" סעדה

 

בשבת הקרובה תצא לדרך המהדורה ה-105 של הטור דה פראנס. בתוך קדחת המונדיאל וטורניר ווימבלדון, אנו עדיין צפויים לקבל טור המבטיח להיות ייחודי ומרתק מכמה וכמה סיבות. סיבה אחת לכך היא המסלול המתוכנן של הטור. לכאורה יש לנו טור במבנה דומה למדי לזה של קודמיו – פתיחה בקטעים שטוחים, קטעי מעבר, קטעי טיפוס באלפים ובפירנאים ושני קטעי נג"ש (אישי וקבוצתי). גם דרגת הקושי של המירוץ נראית דומה במבט ראשון לקודמיו – 6 קטעי טיפוס, ו-53 פסגות מדורגות סה"כ, הם משהו שאנו רגילים לראות. עדיין, המארגנים של המירוץ דאגו לסדר לנו עניין בדרכים שונות ומשונות. קטעי הטיפוס, המתחילים הפעם באלפים ומסתיימים בפירנאים, כוללים מנה יפה של פסגות קלאסיות, ששמותיהן יעבירו צמרמורת בגבו של כל חובב אופניים – האלפ דואז, הטורמאלה, צלב הברזל, לה מדלן ולה קולומבייה. לפסגות הקלאסיות האלה המארגנים הוסיפו כמה פסגות חדשות, שהדובדבן שבהן היא הקול דה פורטה. זוהי הפסגה הגבוהה ביותר של הפירנאים בטור אי פעם, פסגה הגבוהה מהטורמאלה האימתני בכ-100 מטר. ואם לא די בכך, פסגה זו מסיימת את קטע 17, הכולל עוד שתי פסגות בדרגה 1, ושאורכו 65 ק"מ בלבד! קונספט נועז וחדשני, שמארגני הטור בחרו להכניס לראשונה השנה. גם בקטעי המעבר החליטו המארגנים להכניס הרבה פלפל, בדמות שתי קלאסיקות אביב בזעיר אנפין – הפלש ואלון ופריס-רובה. כך נראה בקטע 6 מירוץ פלש ואלוני למהדרין, כשאת הקיר של הוי יחליף הקיר של ברטן (בכלל העובדה שהמירוץ כולל השנה את איזור ברטן משמחת ביותר). בקטע 9 נראה מיני מירוץ פריס-רובה, שרובו יתרחש על התוואי של קלאסיקת האביב, הכולל 15 קטעי פאבה וסיום בעיירה רובה (אך לא בוולודרום). גם המיקום של שני קטעי הנג"ש שובר את שגרת המירוצים האחרונים. את הנג"ש הקבוצתי נפגוש כבר בקטע 3, מה שיבטיח התמודדות ברמת ה-GC בשלב מוקדם, בעוד שקטע הנג"ש האישי יהיה האחרון לפני הקטע הייצוגי בשאנז אליזה, מה שיחזיר אותנו אולי לסיום מרתק בסגנון הטור של 2011. שאפו חברים.

השרוכים של המונוורנייה. גם זה יהיה שם.

הסיבה השנייה שבזכותה הטור הקרב הולך להיות בלתי נשכח היא סגל המשתתפים. העובדה שאליפות העולם השנה מיועדת למטפסים (לא דבר שגרתי) מביאה לכך שעל מירוץ הוואלטה הנערך לפניה לא יהיו קופצים רבים. נוסיף לכך את העובדה שכמה מהמשתתפים הבולטים החליטו ללכת על דאבל ג'ירו-טור, ונקבל השנה קרב פסיכי על החולצה הצהובה. הנה כמה מהמתחרים הבולטים:

כריס פרום (סקיי, בריטניה): כמה תשומת לב שפרומי משך בתקופה החולפת, הרבה יותר מהרגיל, ולא תמיד מהסיבות הנכונות. לאחר פרשת הסלבוטמול מהוואלטה האחרונה, בה נמצא שלקח מינון כפול מהרגיל של החומר (הפעיל במשאף נגד אסטמה), הישגיו האחרונים היו בסכנת פסילה, והשתתפותו בטור הוטלה בספק. הספק הפך לעובדה קיימת, כשמארגני הטור הודיעו לו בתחילת השבוע שנאסר עליו להשתתף בו. אלא שרק יום אחד אחר כך, הודיע ה-UCI (איגוד האופניים הבינלאומי) שהחליט לסגור את התיק נגדו, בהסתמכו על הממצאים של WADA (הסוכנות העולמית למלחמה בסמים). ההודעה המשמחת לא פירטה יותר מדי, והיא מן הסתם תידון עוד הרבה בתקופה הקרובה. עדיין, היא כמובן מאפשרת לפרומי להשתתף במירוץ, כמו גם לשמור על הישגיו האחרונים, שהיו בסכנת פסילה. אלו כללו את ההישג חסר התקדים של זכייה בכל שלושת הגראנד טורים ברצף (בעידן הוואלטה בקיץ), מה שיהפוך זכייה בטור הקרוב להישג בלתי נתפס עוד יותר. בנוסף, פרום אוחז בארבע זכיות בטור, וזכייה נוספת תכניס אותו למועדון החמש היוקרתי, שבו נמצאות אגדות כז'אק אנקטיל, אדי מרקס, ברנאר הינו ומיגל אינדוראין (המספר הרב ביותר של זכיות, לאחר הפסילות של ארמסטרונג). פרום הוא ודאי מועמד ראשי לזכייה. אין מבין מתחריו רוכב שלם יותר ממנו, המצטיין בכל האספקטים של הרכיבה. גם לקילר אינסטינקט הפרומי האופייני היינו עדים בג'ירו האחרון, שהיה אבוד לחלוטין מבחינתו עד לקטע הבלתי נשכח על הקולה דלה פינסטרה. אם לא די בכך, קבוצת סקיי העמידה לפרום את הסגל החזק ביותר האפשרי, עם דומסטיקים כתומאס (אחד שכבר עמד להחליף את פרום במירוץ), פולס, קביאטקובסקי, מוסקון, קסטרובייחו וברנאל (כוכב העתיד של הקבוצה). קבוצה הצפוייה לאפשר לפרום יתרון משמעותי כבר בקטע 3 של הנג"ש הקבוצתי, בשאיפה שישמור עליו עד לסיום המירוץ. אלא שהאויב הגדול ביותר של פרומי הוא הג'ירו שברגליו. הוא אמנם הצליח גם בשנה שעברה לזכות בשני גראנד טורים ברצף (טור+וואלטה), אך קשה להשוות את מצבת המתחרים שלו שם לזו של המירוץ הנוכחי. השאלה כמה המאמץ של הג'ירו יגבה ממנו היא שאלת המפתח של המירוץ הזה.

פרום. יכול לנשום לרווחה (גם בלי משאף).

נאירו קינטאנה (מוביסטאר, קולומביה): לטור הנוכחי מתייצב קינטאנה כסוג של אנדרדוג. מאז הזכייה בוואלטה של 2016, הקולומביאני לא הראה שמץ מהיכולות שהפכו אותו אולי למטפס הטוב בענף. בנוסף, הנחיתות הבולטת שלו בנג"ש מחרבת לו מירוץ אחר מירוץ. קינטאנה כבר זכה בג'ירו ובוואלטה, אך בטור הוא נתקל עד כה במחסום בלתי עביר בשם פרום וסקיי, ואלא אם יצליח לחזור ליכולות הטיפוס המרשימות שלו מלפני שנתיים ושלוש, הוא ימשיך להתרסק על הקיר הזה. למירוץ הנוכחי הוא מגיע עם קבוצה שתירה יחד איתו בכל התותחים. זה יכלול את אלחנדרו ואלוורדה ומיקל לאנדה, כשגם מארק סולר הצעיר אמור לעזור בקטעי הטיפוס הקשים. יהיה בעיקר מעניין לראות כיצד לאנדה ישמש כדומסטיק של קינטאנה. הבאסקי הסורר הוא בעל אופי סוליסטי למדי, והבריחות שלו לחבר קבוצתו פרום בטור הקודם זכורות היטב לחובבי הענף. לאנדה מבטיח להיות ילד טוב בטור הנוכחי, ואם אכן זה יהיה המצב, ידיה של קבוצת סקיי צפויות להיות מלאות עבודה בקטעי הטיפוס. ואלוורדה כנראה יזכה לתפקיד חופשי יותר, ודאי בקטעים הפאנצ'יים יותר בהם יחפש ניצחון (ואולי נקמה באלאפיליפ על פלש ואלון). בכל מקרה על החבורה המוביסטארית יהיה להביא את קינטאנה ביתרון משמעותי לפני קטע הנג"ש האחרון. חתיכת משימה.

קינטאנה, ואלוורדה ולאנדה. משלושה ייצא… מה בעצם?

וינצ'נזו ניבאלי (בחריין-מרידה, איטליה): מלבד פרום, ניבאלי הוא היחיד מבין המתחרים (ומהיחידים אי פעם) עם זכיות בכל הגראנד טורים על חגורתם. לאיטלקי ברור שזאת תהיה אחת ההזדמנויות האחרונות שלו לזכות בטור, כאחד שנראה כבר בצד היורד של הקריירה. אלא שכבר ראינו אצל ניבאלי שהצד היורד הוא החזק אצלו, וישנן מספיק ירידות בהן יוכל לעשות שמות בפלוטון. בכלל מדובר באחד הרוכבים המרגשים שיתייצבו למירוץ, אחד שלא מפסיק להפתיע בזמנים הבלתי צפויים ביותר. כך ראינו אותו זוכה במירוץ מילאנו סן רמו השנה, מירוץ המיועד בעיקר למאיצים, לאחר התקפה בקילומטרים האחרונים שהותירה את כל המאיצים בהלם. ניבאלי ודאי יזכור לטובה את קטעי הפאבה, שהיו חלק מהגורמים לזכייה שלו בטור ב-2014. גם הוא ילווה בקבוצה חזקה מאד במירוץ הזה, כזו שתכלול את האחים איזאגיר ואת דומניקו פוצוביבו.

ריצ'י פורט (BMC, אוסטרליה): המראה של ריצ'י פורט מתרסק בירידה מהר החתול היה אחד המראות הזכורים של הטור הקודם. פורט הספיק להתאושש מההתרסקות המזעזעת, והוא מגיע לטור הנוכחי בכושר מצויין, כשעל חגורתו זכייה בטור דה סוויס ממש לפני הטור. בהנחה ובתקווה שלא יקרה לו שום דבר בסגנון של הטור הקודם, הוא בהחלט יכול להגיע להישגים נאים בטור הנוכחי. לקבוצת BMC אמור להיות חלק משמעותי בעניין, בטח כשמדובר בקבוצה היחידה על הנייר, המסוגלת לתת פייט לסקיי בנג"ש הקבוצתי. אם זה יספיק גם בהרים הגבוהים, זה כבר פחות בטוח. בכל מקרה לחברי הקבוצה תהיה מוטיבציה מיוחדת להוכיח יכולת טובה במירוץ זה, על רקע הדיווחים המטרידים שהיא צפוייה להתפרק בסיום העונה.

בבקשה תחזיק בכידון הפעם, ריצ'י.

טום דומולאן  (סאנווב, הולנד): את דומולאן ראינו מתחרה מול פרום בג'ירו האחרון, וכמו לבריטי, הוא צפוי להגיע עם המשקולת של המירוץ באיטליה על הרגליים. עוד משקולת שהוא צריך לסחוב היא החולשה היחסית של קבוצתו, ודאי כשסגנו הראשי, וילקו קלדרמן, נפצע בסמוך למירוץ, ולא יתתייצב אליו. כמו בג'ירו אנו צפויים לראות אותו אותו מטפס בקצב שלו את ההרים הגבוהים, כשהוא מתסכל את המתחרים שכבר חושבים שהצליחו להיפטר ממנו. יהיה כדאי להם לעשות את זה, אחרת אם יגיע בפיגור קטן לפני קטע הנג"ש האחרון, הוא עוד יכול לקחת את המירוץ.

רומאן בארדה (AG2R, צרפת): בארדה מהווה בשנים האחרונות את התקווה המקומית לזכייה בטור. הוא ודאי נמנה על צמרת המטפסים בענף, מה שהספיק לו על מנת להתייצב בפודיום של שני הטורים האחרונים. אלא שהיכולת הדלה שלו בנג"ש היא גם זאת שמונעת ממנו לעשות יותר מזה.

אדם ייטס (מיצ'לטון-סקוט, בריטניה): אחרי השליטה של אחיו סיימון בג'ירו האחרון, שהסתיימה בהתפרקות קולוסאלית, הגיע התור של האח התאום אדם. אדם הוא מטפס לא פחות (ואולי אף יותר) מוכשר מסיימון, ונותר לראות עד כמה זה יספיק מול כל התותחים שמסביב. נראה שלפחות בכל הקשור לסיוע קבוצתי יהיה לו יותר קשה, כי קבוצתו שמה את כל הצ'יפים על הג'ירו, כך שמלבד מיקל נייבה המצויין (שהיה גם בג'ירו), הוא בעיקר יצטרך לשבת על המתחרים.

פרימוז רוגליץ' (לוטו יאמבו, סלובניה): הסלובני, שהתחיל בכלל בענף קפיצות הסקי, עשה בשנים האחרונות הסבה מקצועית לרכיבת כביש, והפך מאז לאחד הרוכבים המלהיבים בענף. מדובר במטפס מצויין, דסנדר נועז ואחד השענים הטובים ביותר שיש, היכול בהחלט לראות עצמו כחומר של זכייה באחד הגראנד טורים בעתיד. למי שמחפש סוס שחור במירוץ זה, רוגליץ' בהחלט יכול להיות האחד.

מתמודדים נוספים, כאילנור זכארין, ריגוברטו אורן, דן מרטין, ראפאל מייקה, וורן בארגי, באוקה מולמה ויאקוב פוגלסאנג, ישלימו מצבת מתחרים גרנדיוזית על ה-GC.

גם בגזרת הקטעים השטוחים והחולצה הירוקה נראה כאן את כל צמרת הענף. פרננדו גביריה הראה השנה שבכל הקשור לספרינטים עוצמתיים, אין לו יותר מדי מתחרים. ברגע שיצבור יותר ניסיון, ויידע גם מתי לצאת לספרינט, יהיה קשה עד בלתי אפשרי לעצור אותו, ודאי כשכל קבוצת קוויק סטפ מאחוריו (או מלפניו ליתר דיוק). דילן גרונבייגן יהיה אחד מאלה שינסו לעשות זאת, וכך גם מרסל קיטל, אנדריי גרייפל ואלכסנדר קריסטוף. מבין המאיצים שגם יתחרו על החולצה הירוקה נראה כאן קודם כל את פטר סאגאן. אלוף העולם כבר הספיק לשכוח מעוגמת הנפש שנגרמה לו עקב הפסילה בטור הקודם, ויהיה המועמד הראשי לזכות בחולצה, בניסיון להשוות את שיא הזכיות בה. מולו נוכל לראות את זוכה השנה שעברה, מייקל מתיוס (אם כי הוא חוזר מפציעה) ואת ארנו דמאר.

גביריה לפני סאגאן. לא יפה להצביע.

אז במקביל למונדיאל ולווימבלדון, וגם אחריהם. ההצגה הטובה בתבל. אנחנו נהיה כאן כדי ללוות, גם בדיומא.

 

 

לפוסט הזה יש 68 תגובות

  1. תודה, פריוויו מצוין.

  2. תודה, פאקו.

    מוזר, הסיפור של פרום.
    אני רחוק מלהיות בקיא, כך שלא גיבשתי דעה (או לפחות אחת שאפשר במאת לנמק אותה עם נימוק רציני יותר מ-"יהיה מגניב יותר אם פרום ישתתף").
    איך האוהדים הבקיאים מגיבים לפרשה?

    1. כרגיל במקרה הזה יש אוהבים ושונאים. האוהבים יגידו שלא הגיע לו בכלל כל הסיפור הזה, ודאי כאשר לא מדובר בחומר אסור. השונאים יגידו שזה עוד מקרה בו הגדולים והעשירים דפקו את המערכת (כי רוכבים אחרים שנתפסו על הפרה דומה קיבלו עונשים).
      מהקצת שנודע אחרי הסיפור הזה אגב, נראה שההגנה של סקיי הצליחה לגרום ל-wada לעדכן את הצ׳ארט של המינונים המותרים, כך שהסטייה של פרוימי ממנו הפכה להיות זניחה.

      1. תודה.

  3. תגיד פאקו מה נסגר בסוף עם ההזנקה של קטע 17, הם באמת הולכים להזניק אותם מגריד? זה הולך להיות גימיק די מגוחך לדעתי.

    1. כן, זה מה שיהיה. לא חושב שזה ישנה הרבה, סתם גימיק. ממילא הם יתאחדו לפלוטון די מהר.

      1. ברור. זה לא ישנה כלום. בגלל זה זה נראה מטופש למדי.

      1. זה זינוק בסגנון פורמולה 1. בזינוקים רגילים באופניים, כולם יוצאים יחדיו כדבוקה, מדוושים בקצב אחיד מאחורי רכב, עד שמישהו ברכב מנופף בדגל, ואז המירוץ בעצם מתחיל. זינוק בגריד שם את הרוכבים בעמדות של זוגות לפי פוזיציה, כשכל זוג מזנק ואז הזוג הבא לפי מיקום וכן הלאה. בניגוד לפורמולה 1, שם חשוב מאד להיות מלפנים כבר בהתחלה, באופניים זה הפוך ועדיף לרכב מאחורי מישהו בהתחלה כדי לא להתאמץ (בגלל זה יש דבוקה). לכן כל הקטע הזה הוא גימיק סתמי, ומייד אחרי הזינוק כל הרוכבים צפויים להרכיב דבוקה מחדש.

        1. יפה ההסבר

        2. תודה

  4. הליינאפ של סקאיי לטור מפחיד. באמת מסלול מעניין וצפויים הרבה קטעים מרתקים.

    1. כתבתי לדוד אתמול שזו ממש סופר טיים.
      החרג מחלה/תקלה/תאונה, פרום מתחרה פה נגד רגלי הג'ירו יותר מאשר נגד המתמודדים.

      1. איך הם לא הביאו את קאזינס…

        1. 🙁

  5. מצוין. ממש מצוין. תודה רבה.
    אם יהיה לי זמן וכוח אפרסם טור משלי ספציפית לגבי פרום.
    כמה קטנטנות כי באמת שכל המוסיף גורע:
    1. זה נכון שקטע כזה של 65 ק"מ עוד לא היה, אבל יכולתו לראות ניצנים עם ה-101 ק"מ בשנה הקודמת שהיה הצלחה גדולה.
    2. ידידינו היקר ע.ג. דווקא לא מעריץ גדול של נג"ש בקטע האחרון, אזא"מ. לכל הפחות יש לא מעט צדק בדבריו שזה יוצר פיקציה של תחרות עבור חלק מהמשתתפים.
    3. אני לא ממש מסכים לגבי ניירו. הג'ירו 2017 ראו שהוא המטפס הטוב במירוץ. הוא לא הפסיד את הג'ירו שם אלא בנג"ש.
    4. לגבי לאנדה – קודם כל אני מאמין שהם ישחקו דו ראשי אלא אם מישהו יפתח פער משמעותי. שנית, בטור הקודם היתה רק "בריחה" אחת שלא היתה תכנון קבוצתי וגם היא היתה במטרים האחרונים כדי לגנוב בונוס למתחרים של פרום. בסה"כ, הוא היה די ממושמע בסקיי.
    5. אין דין דאבל כשהטור הראשון לבין דאבל כשהטור השני. התרחיש השני מרשים יותר. זכייה של פרום פה תמצב אותו לא רק כגראנד טוריסט הגדול של הדור (אם יש מי שעוד חושב אחרת), אלא כאחד הגדולים בכל הזמנים.

    1. תודה מתן. מסכים עם הכל חוץ מאשר לגבי קינטאנה. הוא אכן היה המטפס הטוב בג׳ירו הקודם, אבל בכושר של שנה ושנתיים לפני הוא היה צריך לקרוע לדומולאן את הצורה בהרים. בפועל דומולאן היה כמעט יריב שווה ערך שם, והנג"ש שלו חיסל את קינטאנה.

    2. אני ממש מחכה מתן

  6. פאקו אתה ענק !
    לא קראתי אך אל דאגה אקרא בנחת עם קפה טוב .

    1. תודה אהרון. בלי שהקפה יהיה טוב, אני לא מוכן לקבל את זה.

  7. תודה פאקו על הפירוט.
    סליחה על רפות ההבנה אבל דבר בסיסי אחד לא הצלחתי להבין….
    זה ספורט קבוצתי או אינדיבידואלי ? מה מהות הקבוצה פה ?
    ואם קבוצתי אז למה לא להביא רוכב טוב ספציפית לכל חלק (מאני-בול) ?

    בלי קשר אם היה לי אח תאום אני הייתי מתאמן בטיפוסים והוא בנג"ש והיינו לוקחים את הטור בהליכה.
    יש מצב שגם היום בהליכה אני יכול להשתתף 🙂

    1. הקבוצה עובדת בשביל המוביל ובאמת מביאים רוכב שמתאים לכל סוג תפקיד.

      1. מה שעידו כתב, שזה הופך את הספורט לייחודי בכך שהוא גם קבוצתי וגם אישי.

    2. תודה עידו ופאקו אבל סורי, אבל עדיין לא הבנתי…..
      1. מה זאת אומרת הקבוצה עובדת בשביל המוביל ? הם חוסמים נהגים אחרים ? הם מביאים לו מים ? רוכבים לידו וצועקים לו "קדימה" ? מה בדיוק עושה הקבוצה ?
      2. מהכתבה אני מבין שהמוביל נקבע מראש וכולם עובדים עבורו.
      3. כתבת לדוגמא "בכל מקרה על החבורה המוביסטארית יהיה להביא את קינטאנה ביתרון משמעותי לפני קטע הנג"ש האחרון" כי הוא יותר חלש בנג"ש…. אז למה נותנים לו להוביל ? שהוא יהיה בצוות המסייע למישהו מהקבוצה שטוב בנג"ש….
      4. ואיך יכול להיות גם קבוצתי וגם אישי ? זה מתנגש בעייני (תראו את ווסטברוק). האם פרום רוכב בשביל התואר האישי או באופן קבוצתי ? בנקודות החיכוך איזה צד הוא יבחר ?

      משהו בהבנה שם לא מתחבר לי. או שאני חסר הבנה או שמישהו עובד על חובבי הז'אנר לאורך שנים 🙂

      1. 1. עובדת בשבילו זה בעיקר לחסום לו את הרוח, כדי שיתאמץ כמה שפחות עד הרגע שבו יגיע כדי להפגין את יכולותיו (למשל בספרינט סיום). אבל זה גם להביא לו מים, לתת לו את הגלגל שלך אם הוא מתפנצ'ר ואפילו את האופניים שלך אם יש לו תקלה.
        2. נכון בדרך כלל. לפעמים יש החלפת מוביל אם המוביל נפצע או שהוא מפגין יכולת לא טובה.
        3. כן, אבל עיקר היכולת שאמורה להקנות לו את הניצחון היא בטיפוסים, ולכן הוא צריך להיות מטפס טוב לפני הכל. היכולת בנג"ש היא משלימה. אם תיקח אחד שהוא טוב בנג"ש אבל לא יודע לטפס, מצבו יהיה הרבה יותר גרוע. בגלל זה אחד כמו פרום זוכה לכזאת הצלחה – הוא מצויין בכל התחומים.
        4. באמת קשה לקלוט את זה. כשמסתכלים בדף ההישגים של רוכב, לא יהיה כתוב לו שהוא עזר לרוכב אחר לנצח. ההישג יהיה רשום רק למי שניצח, לכן יש כאן איזושהי כפיות טובה עבור "הפועלים". עדיין מדובר בכבוד גדול שכל רוכב ישאף להגיע אליו גם אם לא המוביל. לשאלתך כאן – פרום רוכב בשביל עצמו, וכל השאר רוכבים בשבילו.

        1. רק להוסיף: הזכייה במירוץ כולו של המוביל היא המטרה הראשית, אבל יש גם מטרות משנה. זכייה בקטעים למשל (המירוץ כולו הוא למעשה 21 קטעים שכל אחד מהם הוא מירוץ נפרד). ברוב המירוצים קורה שבקטעים שבהם אחד שלא מוגדר כמוביל של הקבוצה זוכה בקטע, שזה גם כבוד גדול בפני עצמו. בקבוצות שבהם המוביל הוא ספרינטר למשל, המטרה היא רק שהספרינטר יזכה בכמה שיותר קטעים שטוחים, ובשאר הקטעים המטרה של הקבוצה היא להביא אותו בשלום לקו הסיום. יש גם לא מעט מקרים בהם קבוצות לא מגיעות עם מוביל מוגדר מראש, וכל המטרה שלהן היא זכייה בקטעים לפי מה שהולך.

          1. עדיין יש קצת קצוות פרומים אבל זה קצת יותר מובן…. תודה על ההסברים המפורטים פאקו 🙂

            אגב, מאיפה התמונה ? אני מזהה את הבחור אבל לא זוכר מאיפה (וראיתי כמעט כל סרט אומנויות לחימה שיש, כולל כמה בסינית)

          2. דמות בשם פאקו, מהסרט Bloodsport של ואן דאם, הסרט שפרסם אותו (על אמן אומנויות הלחימה, פרנק דוקס).

  8. אין לי מושג ירוק באופניים, אבל מאיפה התמונה והאם יש סיפור מאחוריה?
    היא ענקית.

    1. וואלה, מצאתי. מסתבר שהשטן ידוע בשם דידי. הולך לקרוא.

      1. אכן דידי השטן. דמות ידועה מאד.

  9. פעם התעניינתי בטור בגלל לאנס.עכשיו בגלל פאקו

  10. תודה פאקו, אני אוהב כדורסל 🏀 כדורגל ⚽ ראגבי ועוד. . אבל באופניים יש מקום מיוחד
    בלב. איזה כיף שזה מתחיל. וואלוורדה לא מעומד לזכייה?

    1. לא ממש. ימיו כמועמד לזכייה ב-GC כבר מאחוריו. הם מציגים את זה כהובלה משולשת, אבל ברור שזה קודם קינטאנה ואז לאנדה.

  11. פאקו קראתי עכשיו בנחת היה נפלא.
    לא ידעתי שניבאלי היה עד כדי כך טוב (קראתי עליו קצת יותר בוקיפדיה בזכותך) .
    מה שמעצים עוד יותר את הישגי פרום .
    אני מקווה שלא נתעורר יום אחד לאמסטרונג 2 עם הבריטי המדהים הזה
    (מה שהוא עשה באותו יום שישי לפני כחודשיים בלתי נתפס בעיני ).

    2 שאלות
    1. יש איזה שהם רוכבים צעירים שהיית מסמן שיזכו בחולצת הרוכב הצעיר ויוכלו לתת פייט במירוץ הכללי ?
    2. שמתי לב כבר לפני כעשור שהרבה מאד רוכבים מצליחים לאחר גיל 30 אפילו הרבה לאחר גיל 30 יש לך הסבר מדוע ?
    (היום בכלל ראינו ספורטאי על מעל 30 אבל גם בעבר כידוע )
    האם הניסיון כ"כ חשוב שהוא יותר חשוב מזמן ההתאוששות שהמבוגרים צורכים ?

    1. תודה אהרון.
      לגבי הרוכבים הצעירים, קשה לשים אצבע על מישהו מהם שיכול לתת פייט במירוץ הכללי. על הנייר, איגן ברנאל מסקיי ומארק סולר ממוביסטאר הם שניים כאלו (כבר לא יכול לחכות להתמודדות הישירה ביניהם על גראנד טור, צפוי לקרות לדעתי בעוד שנה שנתיים). העניין ששניהם ישמשו כדומסטיקים (מסייעים) של פרום ושל קינטאנה, מה שימנע מהם להתמודד בעצמם על החולצה הלבנה. אותו דבר רוכבים צעירים אחרים כמו פייר לאטור (יסייע לבארדה) או גרגור מוהלברגר (יסייע למייקה) ובטח עוד כמה ששכחתי, שישמשו כדומסטיקים, אז לא מוגדר מראש שיתחרו על החולצה. מה שכן, אם אחת הקבוצות תראה שהמוביל לא במצב לזכות, ייתכן שאחד מהצעירים יישלף לצורך התחרות על הקטגוריה כמטרת משנה.
      לגבי ההצלחה אחרי גיל 30 – היא ודאי קיימת. רוכבים כמו קונטאדור או ואלוורדה הצליחו יפה בגיל מבוגר. עדיין הפיק הממוצע הוא סביבות גיל 26, כמו ברוב הענפים. קצת יותר קשה להצליח בגיל ממש צעיר, כי אז צריך להכיר ברוכב כמוביל, וזה משהו שלוקח זמן.

      1. זה ענף שלוקח בו יותר זמן להבשיל.
        כלומר, נכון שהשיא כמו ברוב הענפים הוא בגילאי 26-31, אבל המרחק מהשיא בגיל 23 למשל הרבה יותר רחוק מאשר בכדורגל או כדורסל או טניס.
        אני מניח שיש פה הרבה השפעה לניסיון, איתנות מנטלית וכן גם מספיק כבוד מקבוצה ודומסטיקים.

      2. תודה רבה !.
        דוד …וגם לך מתן ..

  12. תודה רבה
    לא מעט שמות גדוחים שמסוגלים ללכת עד הסוף. הפייבורטים
    בעיניי הם פרום פורט ודמולאן (בסדר הזה)

    בגזרת המאיצים
    אני עדין לא התאוששתי ממה שקרה עם סגאן שנה שעברה,הרוכב האהוב עליי.בעניי נסיון זול לעצור את ההשטלות שלו שאותה הוא קנה בצדק עם מוסר עבודה ופוטנציאל עצום.

    דבר אחרון הטור השנה הולך להיות רצח לספרינטרים.לא מעט יפרשו

    1. מבחינת קושי לספרינטרים, נראה די דומה לשנים קודמות. הסכנה בדרך כלל עבורם היא ה-time cut – מגבלת הזמן שעליהם להגיע אליה לפני שייחתכו מהמירוץ (כפונקציה מזמן המנצח בקטע). קטע 17 למשל, זה שאורכו 65 ק"מ, מסוכן למדי מהבחינה הזאת (כי הוא לא משאיר יותר מדי שוליים לטעות).

      1. השוליים עליו גדולים יותר הם יצטרכו להגיע ביותר מחצי שעה איחור כדי להיחתך.

      2. תודה. חידדת אותי

  13. תודה פאקו, כמו תמיד מעורר תיאבון לצפייה. מחכה להרים.

  14. פאקו תודה אתה גדול. מחכה כבר לבוא הביתה בשלוש להפעיל מזגן לקרוא את הפריוו/סיכום שלך לשים יורוספורט ולצלול לנופים ולרכיבה לשלוש שעות.שלושה שבועות של אסקפיזם בהרים . לדעתי הנג"ש האישי נבנה השנה במיחד למטפסים. ואם הנסיון הצרפתי להיפטר מפרום. זה היה תפור לבארדה או קינטנה.
    אני כבר מתרגש…

    1. יש שם פחות מקילומטר טיפוס משמעותי על 31 ק"מ.
      מזכיר שלפני שנתיים הצרפתים ניסו את הקונץ של נג"ש בעליה. אבל ממש בעליה. מניח שזה די ברור מי ניצח את הקטע…

    2. אמנם נג"ש כזה הולך נגד השענים הקלאסים אבל הוא ממש לא פועל לטובת המטפסים. זה רק יקשה עליהם לתכנן את חלוקת הכוחות. זה בהחלט פוכל לטובת רוכבי GC כמו פרום, פורט, או דומולאן.

      1. הכוונה שזה לא נג"ש שמטפסים יפסידו עליו את הטור

        1. זה בהחלט יכול להיות אחד כזה.

  15. תודה פאקו!
    כיף גדול שהטור מתחיל. אין על הקטעים עם הטיפוסים (כשאתה על הספה אוכל אבטיח קר, כמובן).

    1. אין על החוויה לומר על רוכב מקצועי "סתם חלש" בזמן שאתה רובץ בספה על קילו גרעינים שחורים

  16. תודה פאקו! מה שבטוח שלא יספידו את פרום עד הרגע האחרון.. וזה מרגיש הטור המעניין ביותר מאז שפרום התחיל להשתלט על העסק

  17. מעולה פאקו ! איזה כיף שזה חוזר
    לפי שעתי השנה לאחר הפרישה של קונטדור אני אהיה בעד ריצ'י פורט בג׳י סי ובנוסף אקווה שמייקה יצליח לעשות את מלך ההרים אולי. רוכב נוסף שאני אוהב הוא הקולביאני שברח לי שמו והיה עוזר של קונטדור ומולמה.

    1. פנטאנו, אבל הוא לא משתתף (היה בג'ירו). מולמה יצטרך להסתדר בלעדיו (יש לו אגב דומסטיק לטבי מצויין בשם טומס סקוג'ינס).

  18. דרך אגב עוד טוויסט קטנטן שהכניסו השנה הוא להפריד את שניות הבונוס של אמצע הקטע מהספרינט בחצי הראשון של המירוץ.

  19. תודה רבה דוד סעדה הלא הוא פאקו! על פריוויו מאלף ומעלף
    בזכותכם, אתה עידן ומתן, אני כבר בדרגת רפה הבנה.

    קראתי בסוף את מה שכתבת על השמות של האלה שכנראה לא יזכו אבל יהיו בקדימה, ריגבורטו אורן הקלומביאני רפאל מייקה הפולני וורן ברגיל הצרפתי הלבנבן ועוד אחד שקוראים לו יעקב פולסינג (יעקב ??!! מאיפה השם הזה) והוא בחור בלונדי נאה ביותר נראה לי שבדי או משהו.
    ופתאום שמתי לב שאני מכיר כבר את כולם משנים עברו, ואני זוכר! תענוג 🙂

    1. תודה גיא. יאקוב פוגלסאנג הוא דני. מטפס מצויין מקבוצת אסטנה (לקח בשנה שעברה את הדופינה). ולגבי אלו שלא יזכו – באמת אי אפשר לדעת. ריגוברטו אורן זה אחד שלדעתי אפילו לא הכנסתי לרשימה של "עוד ישתתפו" בשנה שעברה, והוא לקח מקום שני (מטפס מצויין, אבל היה נראה לי מעבר לשיא). חלק מהסיבה הייתה "הדילול" הלא טבעי בקטעים כמו בהר החתול, שמאד מקווה שלא נראה גם הפעם.

  20. אין כאן שום מיאוץ כולם זזים הצידה ונותנים לפרום לקחת את המירוץ.
    אנגליה האימפריה שבה השמש לא שוקעת.לעולם….
    ואם צריך פרום יקח גם 4000 מיליגרם וינצח את טומי סימפסון גם בזה…
    נו טןב להמר על פרום לניצחון זה יפה ופופולרי רק שפרום נפל כמה פעמים בגירו …
    הפעם או שיפול עוד יותר או שיפרוש מוקדם …למה ?
    כי הוא לקח יותר מדי וונטולין פי עשר ממה שלוקחים ,כן מותר חמש מאות אבל למי…?
    למי שהוג חולה במצב נוראי מותר לתת חמש מאות כי להציל ממוות צריך אבל יותר מזה אפילו בסכנת מוות אסור .
    אז פרום לקח אלף ואז…?
    אהה מפל יכול לקרות…לא ממש ..
    לקח יותר מדי , וראינו אותו מתפרק .
    אז איך זכה ?
    פשוט מישהו חיכה לאיזה דומסטיק של קבוצה אחרת…
    דומולאן חייב לבוא בטענות רק לעצמו .
    אז מה יקרה הפעם ?
    פרום יתפרק !

    1. אתה שמחי שכתב פה בשנים עברו?

      1. למה שנים עברו …?אני היחיד שכתב כל הזמן שפרום יתקוף בגירו.
        כשכולם חשבו שהוא מחוסל .
        והוא אכן תקף.
        אגיד לך יותר מזה אני משתמש בחומרים האלו לפעמים משתמש כבד
        מחוסר ברירה.
        ואני אומר לך שאם יש מישהו שמכיר את השפעת החומרים האלו זה אני .

  21. פאקו אני מציע שבגלל מיעוט הידע על הענף אצל גולשים כאן ובכלל תפתח בלוג שמיועד כולו לשאלות ותשובות (שו"ת) על הענף
    על שאלות פשוטות חברה כמוני יכולו לענות ואת המסובכות נשאיר למומחים

    1. יש פה עכשיו שלושה שבועות של מירוץ שילוווו בדיומא, שזה בתכלס הבלוג החי של המירוץ. יכול לשמש גם למטרה זו.

      1. אני לגמרי בעד די הפסקתי לכתוב מפנינשלא נראה סביר לבלבל בין אופניים לכדורגל לטניס ופתאום יורו בסקט ולמישהו מתחשק לשאול על חוזה וזכויות של מישהו …
        זה לא עובד ,אנשים מתענינים רוצים להבין ואי אפשר להרחיב כך על כלום .
        גם על הוונדי גלוב היה קשה להגיב בדיומא ,כל ענף שדורש מומחיות מסוימת מן הראוי שיקבל פינה למה לבלבל את.ולוורדה עם הסרף של נאדאל….

  22. קצת באיחור אבל תודה רבה פאקו על ההסברים המפורטים והתשובות הסובלניות. כל שנה אני משתפר בקצת.
    כיף לשבת בבית במזגן ולראות אותם סובלים בחוץ. וגם להיזכר ברכיבות בשטח עם ציוד חורני ואופניים של 2000 ש״ח ולקנא בתנאים המעולים שלהם. לקנא במקצוענות. ואז שוב לרחם עליהם בגלל הרוח או העליה.
    Let the game begin

כתיבת תגובה

סגירת תפריט