יומן אליפות גרמניה (1) – הסגל / מתן גילור

הואיל והיומן הקודם, בשנת 2014, הוליד אלופת עולם (הרי ברור שאחרת זה לא היה קורה), אין אלא לנהל יומן גם הפעם.

וכמובן שנתחיל עם הסגל.

הואיל ומדובר על שחקנים שמוכרים גם להדיוט, לא נרחיב לגביהם יותר מדי, אלא באופן כללי.

(הערה: ההרכב משוער.)

שוערים:

הרכב: מנואל נוייר (באיירן מינכן).

מחליפים: מארק אנדרה טר שטגן (ברצלונה), ווין טראמפ (פריז סן ז'רמן).

לכאורה, לא אמור להיות ספק לגבי עמדת השוער. נוייר שוער ברמה היסטורית. זכה בעבר 4 פעמים ברציפות בפרס שוער השנה, וכן בפרס כפפות הזהב במונדיאל הקודם. הוא בן 32 שזה גיל שיא לשוער.

אבל… כפי שוודאי כולם יודעים, נוייר חזר לאחרונה מפציעה ארוכה והוא עדיין לא בשיאו.

אז למה בכל זאת יוהכים לב מעדיף לתת לו את אפודת השוער הפותח? אפשר לדבר על הניסיון והמנהיגות ומשחק הרגל והמיקום במניעת מתפרצות ויכולת שיא עדיפה. ברם, לדידי, הסיבה החשובה ביותר שגרמה ללב ללכת עם נוייר היא שחקני ההגנה. 3 מתוך 4 שחקני ההגנה של נבחרת גרמניה הינם שחקני הרכב בבאיירן מינכן. ככאלה, התאום שלהם עם נוייר (וגם הגיבוש החברתי) עדיפים בהרבה. בשני הטורנירים האחרונים זכו נבחרות שהתבססו על קבוצות על. ללב אין סיבה לשנות זאת כל עוד הדבר לא פוגם משמעותית באיכות. וגם אם כרגע טר שטגן עדיף בהשוואת ראש בראש, האורגניות מכריעה לטובת קפטן הנבחרת.

 

הגנה:

הרכב: יושוע קימיך (באיירן מינכן), מאטס הומלס (באיירן מינכן), ג'רום בואטנג (באיירן מינכן), יונאס הקטור (פ.צ. קלן).

מחליפים: מרווין פלאטנהרדט (הרטה ברלין), מתיאס גיטנר (בורוסיה מנשנגלדבאך), אנטוניו רודיגר (צ'לסי), ניקולאס זולה (באיירן מינכן).

לגרמניה אחלה בלמים מחליפים, אבל עדיין יש יתרון לניסיון, לאורגניות, לסגנון וליכולת כיבוש השערים של הומלס ובואטנג. כמו כן, האחרון ורסטילי ושיחק בחלק מהמשחקים במונדיאל הקודם בעמדת המגן הימני.

השיטה הגרמנית שגוררת צפיפות בהגנת היריב, מחייבת מגנים תוקפים, ולכן מועדפים קימיך והקטור. הקטור יישאר בעונה הבאה בקלן בבונדסליגה 2, מה שיעמיד בספק את מקומו בהרכב הנבחרת, אבל זה לא רלוונטי לטורניר הנוכחי. עם זאת, צריך לציין שהקטור הוא החוליה החלשה בנבחרת וסביר להניח שיריבות ינסו לנצל זאת. הוא היחיד מבין שחקני ההרכב שלא מאתגר כהוא זה צמרת עולמית.

 

קישור אחורי/מרכזי:

הרכב: סמי חדירה (יובנטוס), טוני קרוס (ריאל מדריד).

מחליפים: לאון גורצקה (שאלקה), סבסטיאן רודי (באיירן מינכן).

במונדיאל הקודם לב הפתיע כשפתח עם קישור מעובה בשלב הבתים ובשמינית הגמר נגד הנבחרות הקטנות, והחל מרבע הגמר עבר לשחק עם חלוץ חוד על חשבון קשר. לתחושתי, הפעם זה לא יקרה. אני מניח שגרמניה תעלה בהרכב התקפי בשלבים הראשונים ואולי בשלבים המתקדמים יותר אחד המחליפים ישתלב בהרכב. ניתן ללמוד על הנכונות של לב להחזיק בכדור באחוזים גבוהים עם שחקנים שמסוגלים לתמוך בהתקפה ולהיכנס לעומק מקו שני, מכך שרודי הוא הקשר האחורי היחיד בסגל.

 

קישור קדמי/חלוצי קו:

הרכב: מסוט אוזיל (ארסנל), מרקו רויס (דורדמונד), תומאס מולר (באיירן מינכן).

מחליפים: יוליאן דראקסלר (פריז סן ז'רמן), יוליאן בראנדט (באייר לברקוזן), אילקאיי גונדואן (מנצ'סטר סיטי).

לאורך שנים רבות בהיסטוריה, זה היה החלק הבעייתי של גרמניה. שוער גדול תמיד היה. הגנה טובה, בדגש על בלמים היסטוריים. קישור אחורי שיודע לגרזן כל מה שזז ולהניע כדור. חלוצים בלתי נשכחים. אבל יצירתיות לא ממש, כיאה למיתוס על התרבות הגרמנית. פה אנדי מולר. שם מהמט שול. אבל בשנים האחרונות הכל השתנה. ריכוז הכישרון של גרמניה בין הקישור לחלוצים הוא, כלל הנראה, הגדול בעולם. וזה לא במקרה. מדובר על תהליך שתוכנן בקפידה כדי לשפר את הטכניקה (והיום דווקא חושבים מה עושים עם העודפים בעמדות הללו לעומת חוסר בעמדות אחרות).

לב מאד אוהב את אוזיל שמתאים לו לשיטה. האוהדים הגרמנים פחות מתחברים אליו ועל מה שלא פעם מצטייר כאפטיות. מולר באנקר בהרכב. לרוב בצד ימין. בפינת הפיקנטריה הוא ינסה לשפר מיקום במאבק על מלך שערי המונדיאל בכל הזמנים, כשכבר יש לו 10 כאלה, אחרי שני טורנירים. הוא כולה בן 28 ואם יבקיע 3-4 בטורניר הנוכחי הוא חזק בתמונה. בשמאל התקשיתי להכריע בין רויס לדראקסלר, אבל הואיל והראשון שיחק הרבה יותר העונה והוא בורג משמעותי יותר בקבוצתו, הנחתי שהוא יפתח. ואהה, כן, מי יודע מתי הוא יפצע בחימום ואי יהיה אפשר להשתמש בו יותר. בכל מקרה, אי אפשר לשלול אף אחד מהצמדים שיכולה לנפק השלישייה אוזיל/רויס/דראקסלר.

 

התקפה:

הרכב: טימו ורנר (ר.ב. לייפציג).

מחליף: מריו גומז (שטוטגרט).

גומז שחקן נהדר ונתן קמפיינים יפים בנבחרת, אבל הוא בחלק היורד של הקריירה. כמו כן, לב מוכיח ולא בפעם הראשונה שהוא יודע לנהל נבחרת תחרותית ובו בזמן להתכונן לטורניר הבא. ורנר הבריק בגביע הקונפדרציות, אבל עכשיו זה הדבר האמיתי. טורניר טוב שלו יכול לנסוך אופטימיות רבה לגבי עתיד הנבחרת.

*

בקטנה לקראת הטורניר כי ניגע מקצועית במשחקים אחריהם (ולעתים אף לפניהם): במילניום הנוכחי גרמניה לא ירדה מהפודיום. לפחות רבע גמר מאז (וכולל) 1954. (לא צריך להסביר לכם למה לא השתתפו ב-1950, נכון?)

גם הפעם, להערכתי, גרמניה תגיע לפודיום. בתרחיש נטול ההפתעות היא עתידה לקבל נבחרת בשפיץ העולמי רק בשלב חצי הגמר. כמובן שמעידה שלה או של ברזיל בשלב הבתים והן עשויות להפיגש כבר בשלב שמינית הגמר, ואז כל התחזיות לפח האשפה.

פעמיים היא נסתה ופעמיים נכשלה (וטוב שכך!). נראה האם הפעם גרמניה דווקא תצליח להגיע למוסקבה…

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. אני שומע דרקסלר אני מתלהב. לא יודע למה 🙂
    אם הוא היה בלם בכלל היה אפשר לקרוא לו "דה גלייד"

    תודה על סיקור הקבוצה

  2. תודה רבה מתן מעניין מאד.
    היו כמה החלטות קודמות שראויות להתייחסות.
    בעיקר הנפוי של סאנה וגצה.
    אשר לסאנה המספרים שלו מהסיטי מדהימים ואני חושב שהיה לו מקום בייחוד שהועדפו על פניו שמות פחות גדולים.
    גצה זה מפתיע מכיוון שלאו ידוע כשומר נאמנות לשחקניו ראו אוזיל ובעבר קלוזה וכמובן פודולסקי .
    הפעם זה לא קרה גם כנראה בגלל תחרות עמוקה ויוצאת דופן .
    החלטה נוספת היא כמובן העדפתו של נואייר על שטגן שנתן עונה פנטסטית זו עוד החלטה שנויה במחלוקת גם אם הגיונית.

    בגדול יש לגרמנים הרכב מצוין וחזק והיא אחת מ 3 המועמדות יחד עם ברזיל וספרד וקצת לפני צרפת.
    על ברזיל יש להם יתרון ביתיות ועל ספרד יתרון בגזרה המקצועית (פיטורי לופטגי ).
    ועדיין גרמניה אף פעם לא נכשלה או לפחות 60 שנה (ההישג הגרוע רבע הגמר) הפעם לא אפול מהכסא אם יהיה כישלון יחסי וכמובן שלא אפול אם יהיה שחזור של ההנפה מ 2014 .
    גרמניה מעניינת כי היא מסוגלת להכל .

  3. תודה.
    תראה, סאנה פחות מתאים לשיטה. שים לב שבגרמניה הקיצוניים הם המגנים. סאנה הוא קשר קיצוני. פחות ורסטילי מהאחרים שיכולים להחליף מקומות ולהיכנס לאמצע.
    בנוסף, אני מאמין שלמאמן יש שיקולים נוספים בטורניר מסוג זה. כשמנצאים אחד ב(סליחה על הצרפתית)תחת של השני חודש וחצי זה הרבה ערך לפן החברתי.
    לגבי גצה זה חבל וזו טרגדיה, אבל הבחור עדיין לא לגמרי התאושש מהמחלה. במידה מסוימת זה לא הוגן לא לאפשר לו מנוחה בקיץ. אני מאמין שנראה אותו בנבחרת. אולי אפילו כבר בספטמבר. כמו שכתבת – לא יודע לשמור חסד נעורים למי שהביא אותו רחוק.

    1. וגם הגול שלהם מוצגק עם המסננת של גרמניה.
      ככה לא צריכה לשחק אלופת העולם. אוזיל חלש היום ויוגלי צריך לעשות משהו מהר לפני שגם ציצריטו יבקיע.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט