אירועי דיומא – 16.06.2018: מסי מגיע למונדיאל

 

כדורגל / שגיא נאור

הגביע העולמי – שלב הבתים

בית ג'

13:00 צרפת – אוסטרליה (כאן 11). אחת המועמדות הראשיות ללכת על הסוף יוצאת לדרך אבל מול הסוקרוז הקשוחים זה לא יהיה קל. הצרפתים מחזיקים בסגל שבשקט יכול להיחשב כטוב בטורניר ואחרי הכישלון לזכות ביורו הביתי הם לא יסתפקו בפחות מזכיה, 20 שנה אחרי היחידה שלהם. האוסטרלים ינסו לגרד נקודה שיכולה להיות קריטית בקרב המסתמן על המקום השני.

19:00 פרו – דנמרק (ספורט5). שתי קבוצות ברמה די שווה וצפוי משחק צמוד כששום תוצאה לא תפתיע. הדנים מובלים על ידי כריסטיאן אריקסן הנפלא מטוטנהאם שהיה אדיר הקמפיין המוקדמות והתעלה על עצמו בשלב הפלייאוף עם שלושער באירלנד ששלח את הנבחרת לרוסיה. הפרואנים הפתיעו כשהשאירו בבית הדרום אמריקאי את צ'ילה הנהדרת וחוזרים למונדיאל אחרי 32 שנה.

בית ד'

16:00 ארגנטינה – איסלנד (כאן 11). המסע של לאו מסי לתואר היחיד שחסר לו בארון מתחיל מול הסקנדינבים החביבים. ארגנטינה, למרות מסי, התקשתה מאוד במוקדמות ורק במחזור האחרון הבטיחה את ההעפלה ובניגוד לטורנירים הקודמים, הפעם הציפיות ממנה קצת יותר נמוכות והיא לא נמנית על 4 המועמדות העיקריות. איסלנד, נבחרת ללא היסטוריה בגביע העולמי, מגיעה אחרי טורניר יורו מצוין בו העפילה עד רבע הגמר ועם נבחרת מאורגנת וממושמעת היא לא הולכת לעשות חיים קלים לכוכבים הארגנטינאים.

22:00 ניגריה – קרואטיה (כאן 11). שתי נבחרות מצוינות שפחות ממקום בשמינית הגמר יהיה אכזבה גדולה בשבילן. המנצחת במשחק הזה צפויה לעשות צעד משמעותי ביותר להבטיח את מקומה באחד משני המקומות הראשונים. קרואטיה מחזיקה בכמה שחקנים בטופ העולמי – מודריץ', ראקיטיץ', פרישיץ' – והיא מתכננת להיות הסוס השחור של הטורניר. ניגריה כבר עשתה קמפיינים מוצלחים מאוד ועם אחמד מוסא וויקטור מוזס תנסה לשחזר ימים יפים מהעבר. ג'ון אוגו יהיה אחראי על הקשר הישראלי, כמו שאהרון שדה אוהב.

טניס / מתן גילור

טורניר שטוטגרט (250) – חצי גמר

15:00 לוקאס פויי(2)-מילוש ראוניץ'(7). פויי התקשה מול איסטומין. זה לקח 3 מערכות ויותר משעתיים. ראוניץ' ניצח את ההגשות העצמתיות בשביל לנצח את ברדיך בשני שוברי שוויון, במשחק נטול שבירות. בשני המפגשים הקודמים ניצח הקנדי.

17:00 רוג'ר פדרר(1)-ניקוס קריוס(4). אחרי שבמשחק הראשון הוא התקשה, ברבע הגמר פדרר כבר נראה הרבה יותר טוב, אם כי עדיין לא מתקרב לרמתו הרגילה. הוא ניצח את פייה פעמיים 4:6 תוך 65 דקות מבלי להישבר. ניצחון היום יחזיר את פדרר למקום הראשון בעולם. זה אמנם לקח לקריוס 3 מערכות, אבל רק 81 דקות כדי לנצח את לופז. המאזן ביניהם עומד על 1:1, כשבמשחק האחרון כל 3 המערכות הגיעו לשובר שוויון.

 

טורניר דן בוס (250) – חצי גמר

16:00 ברנרד טומיץ'-רישאר גאסקה(2). טומיץ' ממשיך להפתיע וניצח את ורסדקו בשתי מערכות. גאסקה עצר את הריצה של ציציפאס עם שני שוברי שוויון במשחק של 131 דקות ו-0 שבירות.

אחריו ג'רמי צ'ארדי-מתיו אבדן. אבדן לא התקשה מול קופיל וניצח פעמיים 3:6. לצ'ארדי הלך הרבה יותר קשה נגד מקדולנד. 3 מערכות כולל שו"ש בשלישית, שלקחו למעלה משעתיים.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור דה סוויס – קטע 8

קטע 7 של אתמול היה קטע המלך של המירוץ, וכלל את הטיפוס הקשה ביותר בסיומו. 28 ק"מ לסיום, יצא נאירו קינטאנה למתקפה מתוך קבוצת הפייבוריטים, בלא שמי מהם הצליח להדביקו. הקולומביאני כבר הגיע לפער של כדקה על שאר חבורת ה-GC. פורט צמצם את הפער בעיקר בעזרת חברו לקבוצה, גרג ואן אוורמארט, שסחב את קבוצת הרודפים לאורך רוב הטיפוס. לקראת סוף הקטע, פורט, מלווה ביאקוב פוגלסאנג, ניסה להדביק בעצמו את קינטאנה, אך דרכו לא צלחה, והקולומביאני חגג את הזכייה בקטע. פורט, שהגיע שלישי לאחר פוגלסאנג, בפיגור של 22 שניות מקינטאנה, הצליח לשמור על ההובלה במירוץ, וכעת צריך לקרות משהו מאד לא צפוי בכדי שהוא לא יזכה במירוץ. תמונת ה-GC היא כעת פורט בראש, כשאחריו קינטאה (17+), קלדרמן (52+), מאס (53+), אומן (1:13+), פוגלסאנג (1:28+), לאנדה (1:31+), קרוייזוויק (1:37+), ספילאק (1:48+) ומולמה (2:26+).

קטע 8 של היום מחזיר אותנו לקרבות בין המאיצים. זהו קטע גבעי הבנוי כקריטריום של חמישה סיבובים סביב העיר היפה בלינזונה, ללא פסגות מדורגות. הקטע צפוי להסתיים במיאוץ המוני בין רוכבים כסאגאן, גביריה, קולברלי, מתיוס ודמאר. שידור בספורט 1 ב-16:45.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 123 תגובות

  1. למה לעזאזל אני לא באיסלנד עכשיו? הייתי יושב בבאר הספורט ההוא באקוריירי, מוקף בויקינגים ענקים שמוחאים כפיים בצורה מתוזמנת כדי לדמות רעמים, נהנה מכל רגע מהחוויה הכי גדולה עם האוהדים הכי טובים שיכולים להיות.
    אולי פשוט אדליק את המזגן ואפתח הייניקן. אפשר גם לנצל את ההד הטבעי הנוראי בדירה כדי לשחזר לבדי את מחיאות הכפיים הויקינגיות, אבל אני חושב שזה לא עובד אלא אם אל הרעם בירך אותך.

  2. אז אמרו….

    אמרו על ממסי שאין לו קבוצה בארגנטינה.
    די מאריה לא טוב? אההההגוווארו לא טוב? השוער לא טוב?
    תירוצים יש מראש….

    1. מסי מביא גביע למרות שלא ינצח היום. תרשום.

      דיבאלה בנבחרת?? פשש מסי הסכים להזמין אותו, וואלה יפה. למה מספר 2 של ארגנטינה לא בהרכב?

    2. לכלכת בהשוער לא טוב?

      אגוארו גם אוברייטד. תשווה לסגל של ברזיל גרמניה וצרפת- פחות טוב. אבל אין תירוצים צריך להביא גביע.

      1. אגוארו אובררייטד?
        שמעון תעשה לי טובה. אגו שחקן מעולה בפריימר ליג. אולי השנה היתה פחות טובה מבחינתו אבל בסך הכל הוא אחד מ 10 השחקנים הטובים בדרום אמריקה כיום!

        1. בדיוק הראו עכשיו את הגול בו הוא עובר שני שחקני הגנה ברחבה ובועט את השער בעוצמה אדירה. כמו השערים האופייניים שלו בשנה שעברה (לא השנה) באנגליה.
          רשמתי שכתבת שמימזי מביא גביע. רשמתי אבל לא התרשמתי. מימזי לא מביא יותר מרבע….

  3. איסלנד שערוריה, באו לכסח, היו צריכים לקבל כבר שלושה צהובים, הלוואי יקבלו חמישיה, קבוצה מגעילה. השופט חייב לארגנטינה פנדל, הכדור נעצר והוסט עם יד מושטת, באסה.
    אגוארו נהדר – איזו טכניקה. יאללה מסי

    1. לפני המהלך של הפנדל היה עבירה גסה של סאביו שהשתלט על הכדור. אכן היה פנדל אבל טוב שלא נתנו כי מה שהוביל לזה היה לא חוקי.

      דבר שני למה לא משתמשים במצלמות? בשביל מה יש? ואיסלנד יכלו לשים עוד גול בהחמצה ענקית.

      1. פנדל? אתם מתכוונים לכדור שפגע לשחקן בזמן הגליץ' ביד שירדה לדשא עבור תמיכה? כי זה לא פנדל. זו תנועה טבעית של שחקן בזמן גליץ' שהכדור עף אליה מהרגל שלו.

        1. נכון, כמו הכדור שירד בנגיחה האחרונה של איסלאנד ברחבה על יד של ארגנטיני… יש שופטים שהיו שורקים פה פנדל…

          1. אור, אין מה להתרגש, שמעון פשוט ממציא חוקים. אין שום חוק חדש כזה. סעיף עבירת יד לא שונה מאז שאני מכיר אותו. תמיד מדובר על יד מכוונת בלבד. מוזמן לבדוק את חוקת הכדורגל. אני מתעדכן כל שנה בחידושים.

          2. תודה. חיפשתי באותו רגע את החוקים בנוגע לעבירת יד, ופיענחתי אותם כמו שכתבתי.
            האמת שהוא לא הראשון שמדבר על חוקים חדשים. אתה יודע למה?

          3. כי אנשים קוראים באתרים ישראלים של כתבים שלא מבינים מתי זה עדכון חוק, מתי זה עדכון פרשנות לחוק ומתי זה מסמך הבהרות.
            רק החוקה העדכנית קובעת. גם בה, ד"א, יש סעיף שינויים ואפשר לראות בדיוק מה שונה מהפעם האחרונה.

          4. שמעתי הרבה שדרים שאומרים את זה שנים. אדון נדב יערובי ושגיא כהן ועוד. אני לא טורח לבדוק אם הם מדקרים או דוברים אמת. זה מה שמעתי זה מה הסתדר עם ההיגיון על שריקות ליד. מתן אם מה שאתה אומר נכון אז המון פנדלים הקשורים ליד נשרקו סתם? היו מלא םנדלים שהיה כדור ירוי ליד סתם ונתנו פנדלים. זה לא מתיישב לי עם מה שאתה אומר.

          5. מתוך החוקה העדכנית ביותר (יצא לאחרונה לעונת 2018/2019):
            • handles the ball deliberately (except for the goalkeeper within their
            penalty area)"

            Handling the ball
            Handling the ball involves a deliberate act of a player making contact with the
            ball with the hand or arm.
            The following must be considered:
            • the movement of the hand towards the ball (not the ball towards the hand)
            • the distance between the opponent and the ball (unexpected ball)
            • the position of the hand does not necessarily mean that there is an offence

            אתה מבין? יש קריטריונים בהם צריך להתחשב לקביעת כוונה, אבל רק הכוונה מכריעה.
            לגבי השיפוט בפועל – אוהו כמה טעויות שופטים עושים בניגוד לחוקה. פה זה פרשנות. יש טעויות שהן עובדתיות לחלוטין ועדיין קורות חדשות לבקרים.

  4. מסי מתעלל בדיבאלה נראה לי וכמעשה קונדס הסכים לצירופו לנבחרת אבל בלי לשחק להרוס לו את החופשת קיץ. השחקן השני של ארגנטינה לא רואה מגרש.

    1. דיבאלה תגיד תודה שבנבחרת יש וטו של מסי עליו. הופתעתי שהוא בכלל בטורניר כנראה הסולחה של סמפאולי הצליחה בסוף. אבל מסי לא מרשה לשחק רק לשבת בספסל 🙂

      1. לא יודע אבל השימוש במצלמה צריך להיות מושכל.
        השחקן הארגנטינאי בוודאו נפל על השחקן האיסלנדי וממילא לא היה לו צאנס להגיע לכדור.
        שריקה מפגרת.

    1. לא לפי מוטי איווניר הטמבל הזה.
      בהילוך חוזר יש מגע ב 100 אחוז מהמקרים
      זה לא אומר שכל מגע הוא פאול.
      מדהים שהוא שיחק כדורגל הוא לא יודע את זה???

  5. לא היה פנדל מה בוכה וייץ?

    ארגנטינה יעלו מהבית הזה עם 5 נק ומקום ראשון בהפרש שערים על קרואטיה. ארגנטינה תנצח את ניגריה ותעשה תיקו נגד קרואטיה.

  6. שופט חייב לארגנטינה שני פנדלים ועשרה צהובים (האחרון על מסי מכוער במיוחד). איסלנד נתנו בונקר ממלחמת העולם הראשונה, שיהיו בריאים. ארגנטינה חזקים, ידברו בהמשך

    1. שוב בוכים על השיפוט? 🙂

      כן היה בונקר. כן האיסלנדים שיחקו קשוח אבל מי שנפצעו הם שני שחקנים איסלאנדים. את הקטנות של הארגנטינאים אתה כנראה לא רואה ידידי.

        1. אוהד דויטשלנד? הנבחרת שלי אפילו לא עלתה למונדיאל כי אימן אותה אייס ונטורה. לכן המונדיאל הזה קשה לי כי אין לי בעד מי להיות. כרגע אני בעד אורוגוואי עם דרקולה וון הלן

  7. כל הכבוד לאיסלנד!! הלוואי ולנבחרת ישראל היתה חצי מהמשמעת האיסלנדית.
    מסי? אולי אם היה מחמם מנועים בארץ היה מסוגל לעבור את החומה בבעיטה חופשית.

    1. + מליון.
      תחזיר אחת חודרוב. ויסוקר עם שפיגל שפיגלר ושות במקום הרוש, קנדיל, טיבי,טואטחה, ביטון, טאהה, ביטון (השני), קפילוטו, חבאשי, כיאל, ממן ועוד רבים וטובים….
      אין פה משמעת. איסלנד היתה אוכלת אותנו בלי מלח…

  8. כל הכבוד לאיסלנד, עשו בונקר מחצית שניה אבל גם את זה צריך לדעת ולארגנטינה כמעט לא היו מצבים איכותיים.
    התוצאה הזאת מסבכת את הבית כי איסלנד יכולה לעקוץ גם את קרואטיה ובטח את ניגריה ושתיהן יכולות להפתיע את ארגנטינה.
    בקיצור, בית פתוח לגמרי.

  9. משחק ממש נחמד בינתיים בין פרו לדנמרק. שקול והתקפי. אבל אולי אני סתם נסחף אחרי השדר של פוקס שמשדר כאילו וודי וודפקר החליט ממש ממש לאהוב כדורגל.

  10. יש!
    גם פה לא היה פנדל!
    המצלמות אלה יהרגו אותנו בסוף.
    אי אפשר לתת על מגע של 1% והצגה של 99% פנדל.
    השחקן זרק את עצמו תוך כדי שינוי כיוון.
    זה קלאסי להטעות את השופט

    1. מבין כל הפנדלים שנשרקו עד כה בטורניר ואלו שרוצים שישרקו, זה היה הכי קרוב לאחד (מלבד נגיעת היד של הצרפתי ברחבה).

      1. אני כבר הבנתי מה יקרה.
        בגלל שבהילוך האיטי המגע בין שחקנים נראה יותר דרמטי ממה שבמציאות שזה לא יותר מליטוף קל.. שחקנים יידעו שמשתלם להם "למכור" נפילות ולעשות מכל נגיעה ברחבה דרמה כי הם יודעים שיסתכלו בהילוך האיטי ומישהו מבין הבוחנים יקנה את הנפילה.

        הבעיה שפנדל זה העונש האכזרי ביותר בכל תחומי הספורט ולתת אותו ככה סתם כאילו זה פיצוחים בשוק הורס את הכדורגל

  11. כתבתי למעלה, אבל אני כותב פה שוב – אין שום שינוי בסעיף עבירת היד. עבירת יד היא יד מכוונת בלבד. נכון ששחקן לא יכול לפרוס כנפיים ולחרוץ בניקיונן, אבל במקרה של איסלנד זה לחלוטין לא היה בכוונה. תנועה הכי טבעית שיש. המיקום של היד ביחס לגוף עוזר לקבוע כוונה, אבל הוא *לא* גורם מכריע, אלא מסייע בלבד.

  12. חזוס, פרו. הם כמו אחד שנכנס לאול ג'ובס למצוא עבודה, שולח קורות חיים לכל עבודה שאי פעם פורסמה באתר, ועדיין לא מקבל אף תשובה בחזרה. החמיצו יותר מצבים טובים מכל הסטורמטרופרים בכל סרטי סטאר וורז אי פעם.
    וחשבתי ש-27 ההחמצות של יוסטון היו מאכזבות.

    1. + 10
      וקבל גם התנצלות על ההשתלחות בנבחרת שלך. שחקתם חכם וחזק ועמדתם בגבורה – ארגנטינה חזקים מאוד, יביסו את קרואטיה וניגריה.

        1. ארגנטינה חזקים, שלא תטעה, שחקו נגד בונקר משובח של ניצבים ממשחקי הכס והגיעו לכמה סמי-פנדלים. קרואטיה גם חזקים, זה בית אש.

          1. ארגנטינה חזקים בתור נבחרת בינונית פלוס. היא לא מהאריות.
            קרואטיה עם קישור והתקפה מטורפים בדיוק על החוליה הכי חלשה של ארגנטינה- ההגנה והשוער

  13. מעניין אם מארדונה האליל שמח או התעצב מהיכולת הפושרת של מסי?
    אני תמיד ועדיין טוען שדייגו גדול בהרבה ממסי.

    בכל מקרה ברור שמארדונה חגג במוסקבה עם שורות של קוק שאותם הסניף על גבי טוסיק של מגוון נערות רוסיות,
    הוא ישב היום באצטדיון של ספרטק במוסקבה עם סיגר ונראה מדושן עונג,

    יכול להיות שמארדונה בגלל הבולוטין הרפואי שלו כבר לא יכול לתת עבודה עם החציל שלו אבל ברור שעדיין הוא כמו כל גבר עדיין נהנה לחזות בנשים מתערטלות מול עיניו,

    לאחד כמו מארדונה להיות במוסקבה ולהתנזר זה כמו לשים ילד בחנות ממתקים ולאסור עליו לטעום.

    מסי שוב מוכיח שהוא לא באמת מגיע למונדיאלים,
    בית פתוח למדיי, בהתחשב שניגריה קבוצה אטרקטיבית עם כושר גופני מעולה ומתפרצות לתפארת, למרות שהכדורגל הניגרי קצת בירידה עדיין היא נבחרת מדהימה וחזקה ותעשה צרות לכל המשתתפות בבית,

    נצחון ניגרי הערב יעשה סמטוחה בבית הזה,
    כרגע ממש לא בטוח שארגנטינה תעלה,
    לא בגלל התיקו,
    ארגנטינה לא הרשימה הערב, לפחות לא אותי.

    אם ארגנטינה הנוכחית תעפיל לחצי היא תשמח,
    חסר שם משהו באנרגיות ובטירוף,
    היחיד שהשתדל היום היה המאמן שתיזז כמה קמ על הקווים וחרג מתחום הקווים שלו,

    לא רואה סיכוי שארגנטינה תיקח הגביע ברוסיה,

      1. כדי שארגנטינהתזכה מסי חייב להיות ביכולת מעולה. ביכולת כמו היום הם לא מגיעים גם לא לחצי הגמר…

  14. מסי עדיין לא הגיע לטורניר!
    בכל מקרה לאיסלנד שוער מעולה עם 6 הצלות כמו שמייקל הבן שנולך להיות כנראה השוער הדני השני ברמה עולמית כשאביו כמובן היה הראשון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט