אירועי דיומא – 09.06.2018: פתיחת הטור דה סוויס

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

גראנד פרי מונטריאול – מקצה הדירוג

מקצה הדירוג למירוץ שייערך מחר במונטריאול. שידור בספורט 5 לייב ב-21:00.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

קריטריום הדופינה – קטע 6

קטע 5 של אתמול המשיך את מגמת הטיפוס של הטור הזה. בעלייה הגדולה שבסיומו, לאחר שהפלוטון הדביק את אחרוני הבורחים, דן מרטין שיגר מתקפה כ-3 ק"מ לסיום, מתקפה שלא נעצרה עד שהאירי חגג (מוקדם מכפי שצריך) את נצחונו בקטע. יהיה למרטין קשה לנצח במירוץ, בעיקר בגלל היכולת הדלה בנג"ש, אך הניצחון יביא לו סיפוק רב על רקע העונה המפוקפקת שלו עד כה. היחיד שהצליח להיות קרוב למרטין בעלייה המסכמת היה גראן תומאס, שהיה קרוב להדביק את האירי, אך הגיע לבסוף ארבע שניות אחריו. מטפסים נוספים, כייטס, בוכמן, קארוזו, בארדה וזכארין, הגיעו כ-15 עד 25 שניות לאחר מכן, בעוד שמטפסים אחרים כניבאלי הגיעו מאוחר אף יותר.  התוצאה מעלה את תומאס לפסגת הדירוג, ודי מקבעת את השליטה שלו ושל קבוצתו במירוץ. אחריו נמצאים קארוזו ומוסקון (1:09+), אלאפיליפ (1:10+), קביאטקובסקי (1:15+),  ייטס (1:18+), בארדה (1:53+), יונגלס (2:03+), סולר (2:10+) ובוכמן (2:23+).

*המלצת צפייה* קטע 6 של היום מגביר את דרגת הקושי של הטיפוסים. ארבע פסגות מדורגות קשות, המסיימת בדרגה 1, יביאו לעוד מאבק בין חברי ה-GC, כפי שראינו ביומיים האחרונים. המירוץ נראה בינתיים של גראן תומאס להפסיד, מה שימשיך להביא את מתחריו ל-GC כייטס, בארדה וסולר לתקוף אותו, בעיקר על הפסגה האחרונה. שידור ביורוספורט ב-16:15.

 

טור דה סוויס – קטע 1

במקביל למירוץ הדופינה, נפתח היום עוד מירוץ קטעים המכין אותנו לטור דה פראנס – הטור דה סוויס (הטור של שווייץ). זהו מירוץ בן 8 קטעים, שבניגוד למקבילו הצרפתי כולל תוואי מגוון מאד, שלא מיועד רק למטפסים. זה אומר שני קטעי נג"ש (קבוצתי ואישי), שני קטעי טיפוס כבדים (ועוד אחד מעט פחות) ושאר הקטעים שטוחים עד גבעיים. זה מביא לכאן הרכב מגוון מאד של רוכבים, רובם ככולם כאלו שנראה בטור. מבין מועמדי ה-GC, השם הגדול ביותר הוא נאירו קינטאנה, שילווה בחברו לקבוצת מוביסטאר מיקל לאנדה (ואלוורדה היה אמור גם להגיע, אך ויתר על המירוץ עקב מחלה). עוד מתמודד בולט שנראה כאן הוא ריצ'י פורט, שילווה בהרכב החזק ביותר האפשרי של קבוצת BMC. מטפסים נוספים שנראה כאן הם באוקה מולמה, האחים יון וגורקה איזאגיר, זוכה השנה שעברה סיימון ספילאק, יאקוב פוגלסאנג, סרחיו הנאו, סטיבן קרוייזויק ורוי קושטה. בקטעים השטוחים יותר נקבל כאן נבחרת מרשימה של מאיצים ואול אראונדרים מהענף. זה כולל את אלוף העולם, פטר סאגאן, פרננדו גביריה (כנראה המאיץ הטוב ביותר כיום), אנדרי גרייפל, ארנו דמאר, גרג ואן אוורמארט, פיליפ ז'ילבר, מייקל מתיוס, יספר סטויבן, טים וולנס, ג'ון דגנקולב ואלכסנדר קריסטוף. ללקק את האצבעות.

קטע 1 הוא קטע הנג"ש הקבוצתי של המירוץ, באורך כ-18 ק"מ. קבוצת BMC היא המועמדת הברורה לניצחון כאן, הכוללת כמה מנועים חזקים בדמות פורט, דניס, ואן גרדרן ו-ואן אוורמארט. ינסו לדגדג אותה קבוצות כבורה וסאנווב. אם דברים יילכו כצפוי, ריצ'י פורט יזכה למקדמה מול שאר חברי ה-GC, אם כי לא גדולה מדי, עקב אורכו של הקטע. שידור בספורט 1 ב-16:15.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט