אל נא תבכי ישראל / מתן גילור

תוצאת תמונה עבור ישראל-ארגנטינה

הסיבות בעטין אני רואה את הצד החיובי בביטול המשחק בין ישראל לארגנטינה:

  1. נבחרת ישראל לא צריכה להשתתף במשחקי ראווה של גורמים פרטיים. היה אפשר לקיים משחק עם כוכבי הכדורגל הישראלי ולסכם איתם על תשלום באופן פרטי. נבחרת ישראל היא עירוב של משאב ציבורי ובני אדם, וככזאת לא צריכה להיות האפשרות לשכור אותה ולסחור בה.
  2. גם אם היה מדובר על משחק ידידות, העיתוי טיפשי. השחקנים צריכים את הפגרה. על אחת כמה וכמה שחקני הנציגות הישראליות באירופה שבקרוב כבר יחלו את מחנה האימונים. לפגוע במנוחה שלהם בשביל משחק חסר ערך לנבחרת זה מיותר. מקצוענות זה גם לדעת מתי לנוח וכמה.
  3. הואיל ומדובר על משחק ראווה שאורגן על ידי גורם פרטי, עובדי ציבור, וקל וחמר נבחרי ציבור, לא היו צריכים להתעסק במיקום המשחק, לא כל שכן להשקיע בכך כספי ציבור.
  4. פעם שהושקעו כספי ציבור, רוב רובם של הכרטיסים (נניח, 95%) היו חייבים להגיע לציבור ולא למקורבים, ספונסרים וכיו"ב. זה נחמד לדעת שלא מעט אוכלי חינם מאוכזבים.
  5. פעם שבניגוד לדעתי מסעיף 1 הוחלט שנבחרת ישראל תשתתף ופעם שהוחלט שהמשחק יתקיים בירושלים, לישראל היה אסור לזוז מילימטר מההחלטה, גם במחיר של ביטול המשחק. אסור להיכנע לשום לחץ של גורמים פרו פלסטינים, BDS ושאר שונאי ישראל. ירושלים היתה, עודנה ותמיד תהיה בירת ישראל. אסור להתקפל בפני מי שמנסה ליצור מציאות אחרת ולעורר דה לגיטימציה לעניין. זה טוב שמדי פעם נקבל תזכורת מי הגורמים הלא ישראלים והישראלים – כולל כאלה שיושבים בכנסת ישראל ומקבלים מאיתנו משכורת – שחותרים תחת העניין.
  6. שאף אחד לא יעז לקשר לי את זה עם מקרים אחרים בהיסטוריה ואין פה כל כוונה כזו. ברם, מירי רגב היא פחות שרת התרבות והספורט ויותר שרת התעמולה. ההתנהלות הכה לא ממלכתית שלה והניסיון לתקוע אצבע בעין בכל מהלך ולעזאזל הספורט והתרבות גורמים לי לחיוך שבסופו של דבר לא מעט אצבעות מאשימות יופנו כלפיה. אז מסתבר שבניגוד למה שהיא טענה, מסי לא ילחץ לה את היד. אבל היי, עכשיו תשארנה לה שתי ידיים פנויות שזה בדיוק מה שצריך בשביל למחוא כפיים
  7. ואם מירי רגב רוצה להמשיך וללכת ראש בקיר? אז יאללה, פשוט לקבוע משחק נגד אנגליה באיי פוקלנד.
  8. אנשים שקנו מספסרים במחיר מופקע וינסו לקבל את כספם בחזרה – בהצלחה עם זה. זאת ועוד, מי שיקבל את ההחזר מקופת הכרטיסים, ככל הנראה, יהיה הספסר שרכש באשראי. אולי זה ילמד אנשים לקח לא לשתף פעולה עם העבריינים הבזויים הללו.
  9. מסוג המשחקים שחצי אצטדיון היה אוהד את הנבחרת היריבה. לא אירוע משמח מדי.
  10. פאבלו רוזנברג היה אמור לשיר את ההמנון הארגנטינאי. (סתם, פאבלו נהדר.)

נ.ב. באתרים חרדים נכתב שהמנצחת של הביטול היא בכלל השבת.

לפוסט הזה יש 346 תגובות

  1. פלוס מיליון על כל הנקודות .

    טוב שגב' רקב ומר שקרניהו חטפו סטירה מצלצלת . שילמדו שיש גבול להפגנת הלאומנות הבוטה שלהם .

    1. כאילו שחסרו וחסרים פוליטיקאים שמאלניים שמשקרים. מפא"י השמאלנית ובהמשך מםלגת העבודה מעולם לא הייתה סמל ליושר ויושרה.

      1. לא יודע למה לא הסתדר לי.
        שכחתי לציין שנהנתי לקרוא את מה שכתבת! תודה לך.
        אני באופן אישי לא רואה מה הסיפור סביב ירושלים. כמובן שלעם שלנו יש נטיה (לא אומר שלא בצדק) להסתכל על ירושלים כסמל מאחד שמסמל עוצמה, חירות ודת במלוא הדרתה, אבל עיר זו עיר. זה שטח בסך הכל. למה לרדת לרמה נמוכה של אנשים שנשרטו בכמה רמות יותר מאיתנו על החתיכת אדמה הזאת? הרי זה היה אמור להיות בחיפה. למה פתאום ירושלים? למה מירי רגב מתערבת? אין עוד ערים כאן? אין לנו עוד מה להציע?

        1. הבעיות התחילו כשמיקום המשחק הועבר מחיפה לירושלים והיו לחצים להחזיר אותו לחיפה (לפי פרסומים בתקשורת כמובן).
          באופן אישי, אני העדפתי שהוא יתקיים בירושלים.

          1. או שהוא לא תומך אלא פשוט מציין שירושלים השלמה מבחינת העולם אף פעם לא הייתה קונצנזוס ומה שהממשלה פה עושה זה לא לשנות את זה באמצעות מדיניות חוץ (או למשל, מינוי של שר חוץ…) אלא להשתמש בזה לפוליטיקה הפנימית.

          2. אף אחד לא תומך בארגון אנטישמי ולא צריך לחזור על כל שטות שכבוד השרה אומרת. אבל ביחבל אל תהיה צודק היה חכם. כל העולם (למעט טראמפ שחי על פרובוקציות) מעדיף לא להכניס את הראש שלו למיטה החולה הזו. אז בשביל עיקרון חסר משמעות (ירושלים נשארת בירת ישראל בכל מקרה) עשית בלאגן – ולמעשה היה צפוי מה יקרה.
            אגב, רג'וב אמר חד משמעית, שהוא לא חלם על התערבות, כאשר היה מדובר בחיפה. יותר מזה יכולת אז לספר על עיר מעורבת עם המון כבוד ההדדי בין דתיים וחילונים ואנשים מכל הדתות. כלומר, להרוויח עוד כמה נק' ביחב"ל+ סביר להניח שהנבחרת הייתה עולה לירושלים לביקור על כל מקרה – וכך היית מקבל גם את התמונות שם.

            מרגע שאתה כמדינה הפכת את האירוע לפוליטי – כלומר, מעין הצהרה פוליטית של ארגטינה/מסי התומכים בעמדה הציונית נגד הערבים ועוד במלחה (היכן שהיה כפר ערבי). זה לא יכול היה שלא להסתבך.

            אתה יכול לשופט שהוא בן זונה. ולפעמים הוא באמת בן זונה. אבל קח בחשבון שלכל פעולה יש משמעות…אגב, נסה לתת אגרוף לקיר – זכותך – אבל גם כאן התוצאה ידועה מראש (הקיר אנטישמי)

        1. אתה העיוור שלא רואה את העובדות והמציאות. כל הבסיס של ההשקפה השמאלנית מופרך מיסודו:
          היהודים הראשונים הגיעו לארץ הזו הרבה לפני שחשבו על ערבים ומוסלמים וישנם ממצאים על חיים יהודיים מלפני יותר מאלפיים שנים ושלושת אלפי שנים ואין ממצאים ערביים מתקופה כזו אלא רק משנת 634 ואילך.

          ויש לציין שגם בקוראן כתוב שהארץ שייכת ליהודים מה שמוכיח של טענות הערבים על זכותם על הארץ וחשיבות הארץ בכלל וירושלים באיסלאם הם שקרים. לכן אישים מוסלמיים שאינם שונאי יהודים תומכים בבעלות עם ישראל על כל הארץ כולל ירושלים ובכלל זה הר הבית, כמו האימאם עבדול האדי פאלאצי מאיטליה.

          בנוסף לכך מנהיגים ערביים הצהירו במפורש (מסיבה זו או אחרת גילט את הדבר הזה) במשך השנים בתקשורת הערבית והבינ"ל שהלאומיות
          ה"פלסטינית" הומצאה כדי לפגוע בהתיישבות היהודית בארץ. כל הלאומיות המזויפת הזו החלה מהמופתי הירושלמי, ידידו של היטלר, חאג' אמין אל חוסייני ימ"ש וזכרו כשלפני כן הערבים דחיו בארץ חיו בלי בלי שאיפות לאומיות כלשהן וראו עצמם כחלק מהאומה הערבית ולא כחלק מזהות לאומיות מיוחדת לעצמה.

          ובכל מקרה הערבים ה"פלסטינים" מעולם לא היו ריבונים בארץ הזו ולא הייתה מעולם פלסטין שהם טוענים שנלקחה מהם ולכן לא נכבש מהם דבר.

          מכל הסיבות לעיל אין כאן שטחים כבושים אלא שטחי מולדתו וארצו של העם היהודי ואין עם כובש בארצו, וההתנחלויות חוקיות לחלוטין מבחינה אמתית לפי כל חוק.

          והעובדה בשטח היא שהדרך השמאלנית של הוויתורים והקמת הרשות הפלסטינית רק החמירו את בעיות הביטחון והגבירה את הטרור יותר ממהשהייתהלחא הוויתורים האלו ואנו לא יותר קרובים לשלום ממה דהיה לפני הוויתורים האלו שבכל מקרה אין להם כל הצדקה כי לא מגיע לערבים ישות מדינית בתוך הארץ הזו גם כי זה פרס לטרור וכ יעה לטרור וגם זה לא מביא שלום אלא רק יותר טרור כי הערבים אינם רוצים בשלום עם יהודים ועם מדינת היהודים וכל הסכם הם יפרו וינצלו את הוויתורים כדי להגביר את הטרור כפי שעשו, וגם כי מלכתחילה לא מגיעה להם מדינה ואף לא אוטונומיה כי זו ארצנו ולא ארצם והם משקרים בטענותיהם על הארץ וכחלק מהשקרים שלהם הם מכחישים את הקשר בין עם ישראל לארץ הזו ומכחישים את השואה והשקרים האלו הם נגד הקוראן שנחשב מקודש בעיניהם ואמורים ללכת לפיו, ושם כתוב שהארץ הזו שייכת לעם ישראל.

          1. אבל ההתנחלויות הן לא חוקיות… לא לפי חוק בינלאומי ולא לפי חוקי מדינת ישראל (הריבון בשטחים הוא הצבא ולא הממשלה)

            מה זה משנה מה היה לפני שלושת אלפים שנה?! מעניין לי את הסבתא המתה (לא קראו לה חיה)-היום יש אוכלוסיה לא מבוטלת שחיה בתחושה של עם כבוש האם הסיבות ההיסטוריות משנות? לא הן לא התוצאה היא שזהו המצב ואם אתה מחליט להתעלם ממנו זה בסדר… יש לנו במידנה מספיק אנשים שמאמינים ברוחות רפאים שאחראיות לדברים מסויימים זה הגיוני שאותם אנשים שמאמינים בדברים שלא קיימים יאמינו לספר שנכתב לפני המון שנים ולא מייצג כמעט כלום ממה שידוע לנו על העולם (כנראה כי נכתב עי אנשים שחיו לפני אלפי שנים ולא היה להם מושג מה זה חשמל, אנטרטיקה, הירח וכו…) בקיצור מה שאני מנסה להגיד-אתה מסוג האנשים שבגלל שראו את גדוד גולני עובר מולם אז מבחינתם זה אחלה בחלה ללכת לחפש מלחמה איפה שהוא אבל כשהמציאות תגיע אני אלך לשם ואתה עם הכרס בירה שלך תהיה במקלט ותהפוך יותר ויותר ללאומן מגעיל

          2. למה הגעת לפה (יותר נכון הוריך או הוריהם ) אם לא עניין אותך המסורת של 3000 שנה ?
            למה התנגדו לאוגנדה או לכל פתרון אחר וכל היהודים התעקשו להגיע לארץ חרבה ?
            למה רבים מהישובים בציון צמים בתשעה באב אם לא זה שמעניין אותם מה היה לפני 3000 שנה ?למה חוגגים את פסח ? חנוכה ופורים?
            אז אולי לך זה מדגדג את הציפורן אך להרבה אנשים כאן זה מעניין .
            בהקשר זה אהבתי את התגובה הנכונה של חזן .
            מסי אולי גדול הדור אבל ירושלים בירתו לנצח חשובה יותר.

          3. לפני 3000 שנה נוצרה המסורת איזה עם חוץ מיהודים שרד מראשית ועד היום? (יש ויכוחים על הסינים אז נזרום עם זה). כל העמים הקדומים נעלמו, האכדים, החיתים, העמלקים, הרומאים. אתה חושב ששרדת עד הלום בגלל מה? כי הדורות דאגו להעביר את היהדות. אתה לא חייב להאמין בתנך או באלוהים אבל זה לא סותר את העובדה שהספר הזה מספר את ההיסטוריה שלך בין אם תרצה או לא.

            כל יתר הדתות מבוססות על הדת היהודית ומנהגיה עם המצאות שונות, הסיפורים הם אותם סיפורים בשינוינ שמות ודמויות.

            היהדות היא הדת היחידה שבה ספר החוקים ניתן מול כל העם במעמדו. בכל הדתות האחרות היה רק אדם אחד ישו/מוחמד.

            "אוכלוסיה לא מבוטלת שחיה בתחושה של עם כבוש "- שיפנו למנהיגים שלהם, הציעו להם מדינה והכל והם לא רוצים. יודע מה הם רוצים? לרצוח אותך.

            אם היינו עכשיו הולכים מפה מה אתה חושב היה קורה? שהפלסטינים היו משגשגים פה? הם היו תוך 5 שנים הורסים הכל ומתחילים לרצוח אחד את השני ולהעיף אחד את השני מהגגות. כי זה הטבע שלהם:

            וְקָרָאת שְׁמוֹ יִשְׁמָעֵאל כִּי שָׁמַע ה אֶל עָנְיֵךְ. וְהוּא יִהְיֶה פֶּרֶא אָדָם יָדוֹ בַכֹּל וְיַד כֹּל בּוֹ וְעַל פְּנֵי כָל אֶחָיו יִשְׁכֹּן- נאמר עליהם הרבה לפני.

            הם רוצחים את המשפחות שלהם בעצמם "כבוד המשפחה" אז אתה חושב שהם ישימו עליך?

            זוכר איך שיצאנו מעזה אמרת לעצמך וואלה עכשיו הם ישגשגו, יבנו בתי ספר, יהיה טוב, מה קיבלת? מנהרות וקאסמים והחמאס שחט חצי מהפת"ח. כי זה מה שהם.

            גם מי ששם לא חושב ככה לא יצא נגד המנהיגים שלו, יעדיפו לקחת חגורת נפץ ולהרוג יהודים. ככה הם בכל העולם.

            הסכסוך הערבי בכלל לא קשור לישראל, זה רק תירוץ, מדובר במלחמת דת של האיסלאם נגד שאר העולם, ישראל היא רק תחילת המערכה.

            טראמפ הבין את זה.

            מנהיגי אירופה לא מבינים את זה (או שמבינים ומעדיפים לא לעשות כלום כדי לא לעורר הפגנות וצרות בביתם) והם חושבים שהערבים הם כמו עמים אחרים שאפשר לדבר איתם בהיגיון ולהסביאר להם ולהיות הומני והם יהיו כמו האירופאים. זה הטעות, הם לא מבינים את המנטליות של הערבים ששם הכוח הוא הגבר, הרוצח הוא הגבר, ככל שאתה הורג יותר תקבל יותר כבוד.

            כולם יודעים שהסכם הגרעין עם איראן היה חרטא אבל באו לעבוד על עצמם יעני להשיג שקט ואז מישהו אחר יתמודד עם זה.

          4. זה מעניין מה היה לפני שלושת אלפי שנים כי זה מראה שהיהודים קדמו בהרבה לערבים בקשר עם הארץ כשהם מכחישים את הקשר היהודי לארץ, כפי שהם מכחישים את השואה, וטוענים שהם פה אלפי שנים כשראשית ההתיישבות בערבית והמוסלמית בארץ בשנת 634 בלבד והקמת אל אקצה הייתה בין סוף המאה השביעית למניין הנוצרים לתחילת השמינית.

            כל הבסיס לכך שההתנחלויות לא חוקיות הוא שיו"ש הם שטחים כבושים אך אין כאן את התנאים הבסיסיים לכך וראשית כי מדובר בלב ארצנו ומולדתנו ואין עם כובש בארצו וגם בגלל שהדורשים את השטחים האלו, הערבים ה"פלסטינים" מעולם של שלטו בארץ הזהולא כבשו מהם ולא הייתה מעולם פלסטין שהם טוענים שנלקחה מהם ולכן אין להם כל זכות טענה על יו"ש או חלק אחר של הארץ ואלו שכבשנו מהם, הירדנים אינם רוצים לשלוט בשטחים האלו שוב, לכן אין כאן את התנאים הבסיסיים להגדרה שטחים כבושים, גם אם האוכלוסיה הערבית ביו"ש מרגישה כבושה.
            לכן כל הדברים האלה מוכיחים שאין כאן כיבוש וההתנחלויות חוקיות מבחינה אמתית לפי כל חוק כמו שגוש דן והשרון והשפלה והנגב והגליל וכו' אינם שטחים כבושים.

          5. ויש לציין שהערבים, וגם ערביי ישראל מתייחסים גם לחלק שבתוך הקו הירוק כשטחים כבושים וכשהיה הפיגוע במתחם שרונה ב"א התייחסו לת"א כשטחים כבושים, כך שהבעיה אינה יו"ש אלא שהם אינם מעוניים בקיומם של יהודים וישות יהודית כלשהי וזה מה שלמשל שמאלנים כמו אלון ואף םחות קיצוניים כגילור לא מבינים כמו דלא מבינים שאין כאן מבחינה אמתית כיבוש כי אין את התנאים הבסיסיים להגדרה של שטחים כבושים אלא מדובר בארצנו ומולדתנו והערבים ה"פלסטינים" מעולם לא שלטו כאן ולא נלקחו מהם כל שטחים שהם ומעולם לא הייתה מדינת פלסטין ואין להם כל זכות טענה על כל חלק שהוא מן הארץ.

    1. מר הייט אשברי הוא אחד מאלו.
      טוב לו שישראל נדפקת בשביל להכניס לשנואי נפשו הפוליטיים.
      זה הבנאדם, לטוב ולרע.

      1. קשקשן אתה. אני לא אוהב את ה-BDS יותר ממך . אבל ספורט , כמו גם מוזיקה ואמנות , צריכים להישאר הרחק מהפוליטיקה . ומי שמערבב אותם ברגל גסה , כמו שרת התעמולה שלנו ( יפה כתב עליה מתן ), שלא יבוא בטענות על התוצאה .
        האישה המגעילה הזאת היא כל דבר חוץ משרת התרבות והספורט . היא צריכה לדאוג ספורט , למשל , בתקציבים , בחינוך ספורטיבי וכן הלאה , ולא בקידום אישי שלה כדי לטפס בהירארכיה במפלגה שלה.

  2. משחק מטופש לאאלה אבל מתבאס בשביל הנערים והנערות שלנו. קיבלנו 80 כרטיסים וזו נראית לי חוויה מיוחדת עבורם במיוחד לראות את מסי בלי אמצעים. עכשיו צריך לספר להם שזה בוטל ולך תסביר להם וכמה. באסה.

  3. הכל בסדר. חוץ מהקלישאה החלולה, סליחה, על "ירושלים המאוחדת לנצח נצחים".
    ירושלים לא מאוחדת. אם אתה חושב שכן, לך לואדי ג'וז א-ראם ושועפט ותגיד לי איך היה, אם תחזור. תתחיל בעצם בשוק הקצבים ברובע המוסלמי. בתיאבון.
    ירושלים לא מאוחדת. היא אחת הערים המפוצלות והשסועות בעולם. אוכלוסית ירושלים מונה כ-40 אחוז פלסטינים עוינים, במצב של חצי דמוקרטיה חצי כיבוש (יתר האוכלוסיה זה עוד 40 אחוז חרדים לא ציונים ברובם, אגב).
    היא לא מאוחדת. הבירה שאתה מדבר עליה בטח לא כוללת חלקים גדולים מ"ירושלים" הזו. הם גם לא יהיו חלק בשום הסדר בעתיד.
    לכן גם כל פעולה גם במישור הספורטיבי בירושלים "המאוחדת" היא לשפוך דלק על הסכסוך. הנה – זה עבד.

    1. חוץ מזה, גם ישראל לא מאוחדת.
      20% ערבים שונאי ישראל, כפי שמשתקף מעמדותיהם של נציגיהם ברשימה המשותפת.
      אז בואו נחזור למזרח אירופה.
      בעצם שם טבחו בנו.
      אז מה נעשה?
      אולי נברח לאמריקה ונתבולל שם?

      1. חמישית מהאוכלוסיה אינם שונאי ישראל – הם משרתים אותך במקדונלדס, בסופר, בתחנת דלק ועוד. הם האחים והרופאים הכי מסורים שאני מכיר (לאור הטיפולים הרבים של אימי – אני חווה זאת למעלה מעשור). ומעל הכל בני אדם – חלקם חארות אבל כאלה יש גם הרבה יהודים. ובעיקר מליון וחצי אנשים אינם נכנסים לשום קטגוריה טיפשית שהצגת. אתה מוזמן לא לחבב את זועבי – אתה משרת את הפרובוקציות שלה ושל מירי רגב – כאשר אתה מכניס מליונים לתוך קטגוריות טיפשיות.

        1. אמנם לא כולם שונאי ישראל אך רבים מהם הם שונאי ישראל ואין כמעט יהודים שהם מה שאתה קורה חארות לעומת ערבים רבים מאוד כוול פועלים בישרטל שעשו כל מיני פיגועים במשך השנים. העובדה היא שמאות אלפי ערבים ואף כמה מיליונים במשך עשרות שנים באים לעבודה בישראל וגם בהתנחלויות בלי חשש שירצחו אותם והיו מקרים נדירים שיהודים פגעו בפועלים ערבים כי הם ערבים, ויומת זאת כל יהודי שנקלע לכפר ערבי ביו"ש זו סכנת מוות.

  4. תודה רבה מתן על טור מצוין וכתוב היטב, קנית אותי כבר בכותרת המעולה וההמשך רק העצים את החוויה!

    צריך לזכור שבסוף כל שמחה לאיד על כישלונה של מירי רגב יושב ילד מאוכזב שתקוותו התנפצה.

    אבל האמת היא שלצד הילדים, אני מזהה המון שמחה לאיד פה ואני חייב לומר שיש לה צדקה מרובה. הניצול הציני של ספורט (ושל האירוזיון קודם) בשביל פרופגנדה ופופוליזם זול הוא פשוט דוחה. משרד התרבות והספורט לא קידם כמעט שום דבר בשני הנושאים המדוברים, בטח לא בהנגשה של הספורט והתרבות לפריפריה כמו שהשרה מתיימרת לומר והיכולת שלה להתגאות בהישגים שלא קשורים אליה היא פשוט נוראית.

    לשמחתי, גם בגמר גביע המדינה בכדורגל וגם הפעם, מסתבר שהעולם לא מתיישר עם מה שרגב מנסה לעשות.

  5. שמע לפני מונדיאל 90 ארגנטינה (אלופת העולם!) שיחקה פה את משחק האימון האחרון שלה. עם מרדונה, קאניג'ה ועוד מהוללים. גם אז בסוף העונה, גם אז משחק מסחרי. אבל זה היה דבר עצום עבורי כילד לראות את מרדונה. שבוע לפני כן שיחקה ברית המועצות, אז אימפריית כדורגל. בשני המשחקים רמת גן היה כמעט מלא.
    היו אז מלא ארגנטינאים בשער 11 (עולים מארגנטינה ) והייתה חוויה לא נורמלית.
    רוצה לאמר – מיותר או לא, מסחרי או לא – מגיע לקהל בארץ גם להנות מקבוצת כוכבים ומשחק ידידות\אימון. ונבחרת ישראל יכולה לשחק סוף סוף בלי לחץ במשחק כזה.
    לכן אני לא מסכים עם הנימוקים של טוב שהמשחק בוטל.
    ההעברה לירושלים הייתה אידיוטית אבל מירי רגב היא באמת שרת תעמולה פרובוקטורית. מצחיק שיש ח"כים בימין שקוראים לארגטינאים "לא לערב פוליטיקה בספורט". הרי ההעברה לירושלים היא פרופר פוליטית. מה עוד שעם מה שקורה בארץ לאחרונה וירושלים בפרט הדבר האחרון שכוחות הביטחון והמשטרה צריכים זה עוד כאב ראש ירושלמי.

    ולסיום – מה צריכים שחקני ארגנטינה להיטלטל לארץ בחום בקיץ? גם אותם ההתאחדות שלהם מכרה.

    1. גם ב-1994 היה ובו הייתי ובאמת היתה חוויה נהדרת.
      רק חשוב להבדיל בין משחק ידידות (משחק רשמי של פיפ"א עם ניקוד, מגבלת חילופים וכיו"ב), משחק אימון (עם תועלת מקצועית כלשהי) ומשחק ראווה.

  6. לרונלדו זה לא היה קורה :).

    וברצינות, מירי רגב מתגלה כשחקנית פוליטית לא רעה בכלל.

    אני אוהב לראות פוליטיקה כמשחק, שזה מה שזה באמת. הצגה, שואו.
    אני לא מאמין לשום פוליטיקאי בשום מדינה ואין דבר כזה פוליטיקאי לא "מושחת" (יש רק מי נתפס ומי לא ע"י אויביו).
    גם מניהיגי העבר שנוהגים להתרפק עליהם כדוגמת בן גוריון, בגין וכו היו כאלו, פשוט לא היה תקשורת כמו היום ואומנות הספין אז הייתה בחיתוליה, לא יכלו ללכלך על הנשים שלהם וכו'.
    שחיתות היא חלק מחוקי המשחק, כל הפוליטיקה מבוססת על תן וקח=שחיתות. כי בלי זה אף אחד לא יצליח להתקדם שם או להעביר החלטות ולכן מבחינתי שחיתות זה בסדר כי זה חלק מהמשחק והחוקים ידועים. מה שמבדיל מנהיג טוב מלא טוב זה מה הוא גם עושה על הדרך לטובת העם (עם השחיתות שהיא בילד אין).

    במשחק הפוליטי ביבי הוא GOAT. למה? יש לו הכי הרבה אליפויות (4), הכי הרבה שליטה לאורך זמן בטופ (שנות שלטון), הוא נאלץ להתמודד עם התחרות הכי קשה בהיסטוריה (לא ניסו להפיל אף רה"מ כמו שמנסים להפיל אותו ע"י מימון במיליוני דולרים של מתחריו), סטטיסטיקה (ישראל מעולם לא הייתה במצב טוב יותר-לא שאני חושב שזה בגללו כן? אבל זה מה יש) ויש לו הכי הרבה MVP.

    אין מערבב וספינולוג יותר טוב מביבי, הוא יחד עם יועציו יודע לנצל כל מומנטום ולו הקטן ביותר ורוצח כמו ג'ורדן. איך מנחם אמר במעורב:

    מתחילת הסידרה ועד סופה לביבי היתה מטרה אחת: להשפיל ולבזות את בוז'י עד כמה שאפשר. לרמוס אותו ולקבור אותו, ואז עוד להשתין על מצבתו" .

    מה לא מנסים להפיל על ביבי? סיגרים, ויזות, שמפניות (רה"מ צריך לחיות כמו מלך לעניות דעתי, שיהינה עם הפיסטוקים הכי משובחים, מצידי יכול לנסוע גם לאחוזת פלייבוי על חשבון העם) חמגשיות, גלידות פיסטוק, חשפניות של יאיר, לכלכלוכים על שרה (אז צעקה על השרתים שם אז מה? מה הקשר בין זה לרה"מ? אפשר לחשוב מלאניה או אשתו של יאיר לפיד לא צועקות 🙂

    למה בצבא לא מתבזבז כסף? בתיאטרון לא מתבזבז כסף? בתמיכה בעזה לא מתבזבזים כספים? אני מעדיף שביבי יוריד תמיכה לעזה ובסכף הזה יקנה לשרה תיק לואי ויטון. גם ככה הכספים האלו לא יגיעו לעם הרגיל, זה סתם ילך למישהו אחר, אז מה זה משנה אם זה הולך לביבי או למישהו אחר?

    כמה דיברו על הצוללות ואיזה פנים חמורות סבר היו בחדשות כאילו לא יודעים איך בכל העולם עובדות התעשיות הבטחוניות 🙂

    אפילו סידרו ג'וב לכל החיים למני נפתלי של עבודה חדשה שאני קורא לה "המשחיר".

    הפך ממשרת לסלב, כל יעודו בחיים עכשיו זה נגד ביבי ע"י מיטב המימון של מתחריו. חיפשו ועוד מחפשים כל מיני מנקים ומנקות שיעבדו בתור משחירים, בהיג דיל שרה צועקת עליהם, צעקות וקללות זה עילה למשהו? לא רוצים שלא יעבדו שם.

    את הכל ביבי שרד, הוא יודע לדבר לפחדים של העם ולרוב הוא גם צודק למרות שאמירותיו פופוליסטיות/דמגוגיות/ספינולוגיות.

    הוא צדק בנושא האיראני ובזה שרף את כל מתנגדיו, זה חתיכת פאוור בול, הוא יבחר גם בבחירות הבאות וזה בכלל יהיה מצחיק איך כל השמאל יתפחלץ.

    המשחק הפוליטי הוא מרתק זה מעניין לראות את מלחמות הטיטאנים בין ביבי לבין אלו שמנסים להפיל אותו ומוציאים מיליוני דולרים בכל החזיתות, חוקרים פרטיים, מדליפים, מנקים, הכל כשר. יותר מעניין מגולדן סטייט מול הקאבס.

    רגב תוך זמן קצר למדה מביבי וידעה על איזה סוס להמר, היא יכלה להכפישו כמו שהוא הכפיש אותו לפני שנבחר בבחירות האחרונות אבל ידעה שעם ביבי לא מתעסקים, הוא זה שבונה את בית הקלפים. הלכה איתו וצוברת פופולריות כי היא מדברת לעם בגובה העיניים ואומרת את מה שכולם רוצים לשמוע. אני מאד מופתע מרמת המשחק שלה, בקי האמון לא יכלה לעשות את זה טוב יותר.

    דונלד טראמפ בכלל נועץ מסמר (או דאגר) סטייל קרי בלב של מתנגדי ביבי כל יום, זה מצחיק לראות את השמאל מתפתל אחרי שרצו שביבי יכנע לחתן פרס הנובל ברק חוסיין אובמה שקיבל את הפרס על עשיית סדר בעולם והרבה שלום ושגשוג שהצליח להביא.
    דונלד עכשיו מתקן את כל נזקי היס ווי קן של ברק.

    פוליטיקה זה משחק והצגה ברמות הכי גבוהות, תודו שזה מסקרן. אגב אני לא תומך של ביבי ולא בחרתי בו כמו לברון אבל מוריד את הכובע.

    אז ארגנטינה לא יבואו, ביג דיל, הם לא יחסרו לאף אחד.

    מתן אני מסכים איתך לגבי נקודות 2, 5, 8, 9, 10.

    לסיכום הנה השיר לכותרת שלך

    https://www.youtube.com/watch?v=2Es5bXYjQZw

    1. כתבתי פעם לעיתון הישיבה שלנו (לא יודע אם אתם מכירים את הקונספט בישיבות תיכוניות זה תמיד הדבר הכי מצחיק שקיים) טור שכאילו נכתב בביקורת על ביבי ובסוף מתברר שהכל היה כתוב על לברון.

      יש המון מה להשוות בין הנ.ב.א לפוליטיקה אחרי הכל זה שואו וזה מעסיק אותנו בהרבה צורות, אשמח אם מישהו מחברי הצוות ירים את הכפפה ויכתוב על זה פוסט רציני. יש לזה פוטנציאל אדיר!

    2. שמעון, השואו הזה קובע את העתיד שלך, ובעיקר דואג לעתיד שלו ושל ילדיו. ביבי מולטי מיליונר וגם ילדיו יהיו, רגב טסה בכל העולם לפסטיבלים על חשבון ציבור שחצי ממנו מרוויח פחות מ6000 שקל בחודש, לא יודע כמה מסים אתה משלם, אני משלם טון וחצי. אני יחסית מסודר, אם גם אתה יופי אם לא, אז אולי מצב המדינה בשמיים, אבל מצב האזרחים, במיוחד הצעירים בקאנטים. תמשיך לטמון את הראש באדמה, ושיהיה בהצלחה בחיים. חשוב לציין :
      הטורים והתגובות שלך על כדורסל מצויינים.

      1. השואו הזה לא קובע כלום. אני לא באמת חושב שיש הבדל בין גבאי לפיד או ביבי, מבחינה בטחונית הם יעשו פחות או יותר אותו דבר לדעתי ובשאר התחומים עדיף שלא יגעו בכלום כי הם רק יזיקו. המדינה שלנו התקדמה יפה מאד, אני בעד שפוליטיקאים לא יגעו ולא יהרסו כי בנינו הם יכולים רק להרוס.

        ברור שביבי ורגב דואגים לעצמם, למה מקרון דואג לאזרח צרפת? למה זאבה גלאון תדאג לך? או ברוך מרזל? זה הכל אותו משחק.

        אני דווקא רואה כל הצעירים כל היום בחו"ל, מחליפים אייפון כל שנה וכל היום במסעדות, סימן שהם בסדר.

        הדור של היום גם בכיין, לא אוהב לעבוד קשה ורוצה הכל על מגש שאמא ואבא יביאו. דור של אייפון כל היום בטלפון רואים שטויות.

        אני לא חושב שבמדינות אחרות המצב הרבה יותר טוב, הדשא של השכן תמיד נראה ירוק יותר.

        הבעיה פה זה השכנים שלנו, אם היו שכנים אירופאים היינו משגשגים הרבה יותר, לצערי הבטחון כאן דורש המון, אנחנו חיים בג'ונג'ל שמסביב אורבים הטורפים.

        1. ועצרת פעם לחשוב מה החלק שלנו בג'ונגל הזה?
          זה נחמד וכיף לחשוב שאנחנו המוסרים והצודקים כל הזמן ואילו כל הערבים סביבנו רק רוצים לזרוק אותנו לים הברברים האלה,ואיך כתבת כבר ערבים מבינים רק כוח(כאילו שאנחנו לא)

          1. יש הבדל מהותי כי הערבים פועלים בדרך של ארגונים כמו החמאס והג'יהאד האיסלאמי ואצלנו אין ארגונים ברמה הזו וגם המעשים המצערים שקרו פה ושם שיהודים עשו (ולא היו צריכים לעשות) נעשו כתגובה לטרור הערבי שהחל הרבה לפני 67' וגם לפני 48' ואף לפני הציונות.

          2. דיברתי על הטרור הערבי שהחל לפני 67' ואף לפני 48' ואפילו לפני התנועה הציונית, בניגוד לטענת השמאל שה"כיבוש" וההתנחלויות אשמות בטרור.
            ראשית הטרור הערבי, רציחת יהודים בגלל יהדוצם היא ברציחת הרב שלמה זלמן צורף בעיר העתיקה בשנת 1864, 18 שנים לפני העלייה הראשונה, 84 שנים לפני הקמת המדינה, 103 שנים לפני מלחמת ששת הימים ו-110 שנים לפני הקמת ההתנחלות הראשונה. בהמשך היו כל מיני רציחות וכשראו הערבים שהיהודים חוזרים לארצם, כשגם לפי הקוראן הארץ הזו שייכת ליהודים, אז הן ביצעו פרעות נרחבות כפי שהיו ב-1920, 1929 ובשנים 1939-1936, חוץ מכל מיני מעשי רצח נוספים. בפרעות תרפ"ט (1929) פעלו הערבים בעיקר נגד היישוב הישן על אף שהתנהגו עימם באהבה ערבי חברון קיבלו שירותים רפואיים בחינם אצל היהודים, מה שלא עזר לרופא ולצוותו שנרצחו יחדאם עוד יהודים שהיו במרפאה בזמן הפרעות וסגרו את הדלת אחריהם והרופא פחות כי שמע מעבר לדלת אישה בוכה לעזרה רפואית ולא שעה לאזהרת אחרים שמדובר במלכודת.
            כשהייתה החלטת האו"ם על חלוקת הארץ (שבכל מקרה לא מוצדקת כלל כי יו"ש הם לב ארצנו ומולדתנו ואותם ערבים "פלסטינים" מעולם לא שלטו בארץ ולא הייתהפלסטין שהם טוענים שנלקחה מהם).

          3. המשך לגיא ד (התגובה נשלחה בטעות לפני סיומה): כשהייתה החלטת האו"ם על חלוקת הארץ היהודים קיבלוה בשמחה על אף שלבארץ ישראל והבסיס לקשר היהודי לארץ נלקח מהם, והערבים, ערביי ארץ ישראל, לעומת זאת, פתחו במלחמה להשמדת היישוב היהודי בארץ, והצטרפו אליהם לאחר הקמת המדינה שבע ממדינות ערב.
            כל זה היה לפני מלחמת ששת הימים וההתנחלויות.

        2. כמה שטויות אלוהים תשמור, תעזוב אותי מסביב, תעזוב אותי ערבים, אני כרגע מענין אותי מה שקורה בישראל, מה אכפת לי מדינות אחרות, בסוריה יש טבח עם, אז זה אמור לנחם אותי?
          תענה לי לשתי שאלות פשוטות:
          1 – נניח ואני היום משתחרר מהצבא ורוצה לגור בשכירות במרכז כמו כל בנאדם נורמלי אחר, מה הסיכויים שזה אפשרי?
          2 – בכמה משכורות אפשר לקנות היום דירה?
          ותענה על שתי השאלות לגבי היום ולגבי לפני ביבי.

          בחיי עם של עיוורים וטיפשים – איזה סתומה שמתנהגת כאחרון הבסטיונרים בשוק הכרמל עומדת בטיימס סקוור וצועקת למיקרופון כמו בהמה וכל העדר מתלהב ״שהראינו להם לכל העולם כמה אנחנו חזקים״ בחיי זה כמו דיקטטורה של מטומטמים.

    3. לא אכנס ואתקן את כל הדברים שנכנסת אליהם – כי אין מצב ממילא שתשתכנע. בדבר אחד היה בטוח – רוב הפוליטיקאים אינם מושחתים. עבדתי בכנסת (עוזר- סנג'ר), הכרתי כמעט את כולם (וגם את העוזרים) ורובם ממש לא מושחתים. למעשה באמירות כאלו אתה בדיוק מחזק את המיעוט שכן.
      זה האופן שבו אתה שומע חדשות ולכן משליך ממספר מקרים על כולם.

      מגיע לנו פוליטיקאים נקיים. אפשר להיאבק על זה. חשוב ממש להיאבק על זה. פוליטיקאי מושחת זה אדם שמוכר את המדינה וטובת מצביעיו עבור טובות הנאה. המקבילה היחידה שאני חושב בספורט היא מכירת משחקים. בטוח שישנם שחקנים שעושים זאת. הרוב ממש לא.

  7. תודה מתן .
    לגבי פוליטיקה וספורט אז
    בעצם כל מי ששמח לאידם של פוליטיקאים בגלל אירוע ספורט מערב במובן מסויים פוליטיקה וספורט ….

    לגוף העניין .
    גם אם אתה צודק בכל עניין עיתוי המשחק.
    הרי שככה מקיימים כיום משחקי ידידות .
    גם איטליה והולנד קיימו משחק אתמול וגם להם אותם קשיים .
    אגב לצורך כך אופא קיימה מפעל חדש …נראה אם לא ייצא שכרו בהפסדו .

    2 נחזור לפוליטוקה וספורט .
    אויבינו מנסים לערב ספורט בפוליטיקה בכל דרך שהיא וראינו זאת לא פעם וכל היתר זה תירוץ.(הכוונה הם היו מנסים לערב זאת גם אם המשחק היה בחיפה או בכל מקום אחר).

    3 קיום המשחק בירושלים ראוי בעיני כמו שהאורויזיון יתקיים שם.
    זו עירנו העיר החשובה במסורת שלנן עיר בירתנו העיר שחוברה לה יחדיו .העיר שבני דור עשירי שם .
    קרויה למלך רב.
    לכן לא צריך להתרגש משום ביקורת ולשחק שם.
    וככל השמחים לאיד נתניהו בעניין זה אומר .
    שאני מעדיף את שגרירות ארה"ב בירושלים והכרה של מדינות רבות נוספות גם אם המחיר מידי פעם הוא ביטול זניח של משחק כדורגל לא חשוב .
    ההכרה של העולם בירושלים כבירתנו עוברת שינוי היסטורי (אנו בתחילת התהליך ) וללא ספק במאבק זה יהיו רגעים מרגיזים כמו הביטול של המשחק זה שווה זאת ואפילו במידת מה היה צפוי .

    4. אני זוכר את ארגנטינה באה לכאן ב 86 ונותנת לישראל 7-2 במשחק הפרידה של יוסליה מרימוביץ מהנבחרת (סיני כבש אולי גם אורי ).
    ארגנטינה המשיכה מכאן וזכתה בגביע .
    כעבור 4 שנים הגיעה לכאן והעפילה לגמר.
    מספרים לי שגם ב 98 הייתה כאן מעניין שאיני זןכר.

    בשורה התחתונה .
    מאד רציתי שארגנטינה תזכה בגביע העולם ומסי יוכתר כגדול מכולם .
    האירוע הזה גורם לי לחשיבה מחודשת.
    ולכן באופן מוזר אשמח אם ארגנטינה תזכה בשביל מסי כמובן שראוי מבחינה ספורטיבית טהורה לגביע.
    אך יש בי צד שישמח לכישלונה על גילוי הפחדנות של כל מי שקשור בנבחרת.
    בשורה התחתונה.
    לפי הפירסומים גם מסי וגם מסצראנו היו בעלי משקל בביטול.
    אם זה נבע ממחשבה מקצועית נטו ניחא.
    אולי היה בזה חלק אך החלק המרכזי היה הפחד .
    חבל ששוב הטרור מנצח (כל ההפחדות שריפות החולצות וכו').
    אבל בסוף אנחנו אלו שנישאר אחרונים כפי שהוכח לא פעם בעבר.

    1. אין שום פחד ושום איומים. זה הסיבה הכי טובה שהם יכלו להמציא כי בזה הם יוצאים עם הכי פחות נזק. ידוע שהארגנטינאים הם לא חובבי יהודים גדולים, זה בסדר. מה נראה לך מוחמד התקשר לאשתו של מסי ואמר לה אני שוחט אתכם אם אתם משחקים בירושלים?

    2. זה *לא* משחק ידידות, אלא משחק ראווה, ולכן לא דומה לאיטליה והולנד.
      ב-1998 ניצחנו אותם בטדי עם שער מבעיטה חופשית גאונית של רביבו (ברגל שמאל מצד שמאל).

      1. עכשיו הזכרת לי !.
        בקיצור ארגנטינה הייתה כבר בטדי.
        בכל אופן אשר להגדרות משחק ראווה /ידידות .
        מבחינת שחקן הסגל הממוצע אני מניח שהיה עדיף לקבל כאן את ארגנטינה ומסי מאשר לשחק עכשיו
        "משחק ידידיות" נגד למשל נבחרת סרביה שכזו (שלא לדבר על מסע משחקים לארה"ב או לצפון אמריקה כפי שקרא בשנים אחרונות ).

        1. ב 98 לא עשית את זה בקול וצילצולים תוך אצבע בעין. זה בדיוק כל הסיפור. רק ברגע שהפכת זאת למשהו פוליטי. והנבחרת הבינה שהם הפכו להיות הצעצוע הפוליטי של רגב הם הודיעו שהם לא TOY . מי שמערב פוליטיקה וספורט – שלא יתפלא אם יגלה שזה כביד דו סיטרי

        1. ההיקף של התופעה הזו היה קטן ושולי. אני חושב שכששרת התרבות יוצאת לתקשורת ואומרת שמסי ילחץ לה ולביבי את היד בין אם ירצה בכך ובין אם לא, מקבלים ביטול של משחק.

          1. אלון אתה באמת חושב שמירי רגב הפחידה את מסי ?
            או שהוא יודע מי זאת בכלל ?
            מה שקרה שהמשחק לא בא טוב מקצועית אבל שהיה גם חשש ואיומים.
            לדעתי לאיומים היה חלק גדול בביטול המשחק .
            כי אם זה היה רק מקצועי השחקנים היו אוכלים לקרדה ובאים .
            למירי רגב אין שום קורטוב של קרדיט בביטול המשחק כפי שלא היה לה בעיני בקיומו .

        2. אהרון, בדכ אתה מאוד אינטיליגנט וחושב לעומק לפני שאתה כותב.
          מסי נמצא תחת איום פיזי קבוע של אנשי דעאש. לפחות כבר מספר שנים. בנוסף, משפחתו נמצאת קבוע תחת איומי חטיפה – לצורך מיקוח.

          לא האיומים, אם היו, הם מה שהפחיד אותם. אלא חשבון פשוט. הם לא רצו להכניס ראשם למיטה הכי חולה שיש. למה להסתבך עם כל האוהדים הערבים שלו? למה להיות להיות חלק מהמשחק הפוליטי של פוליטיקאים קיצונים בישראל (כך עד כמה שידוע הוא תופס אותם); למה להסתבך עם הספונסרים של ברצלונה…
          כל עוד זה היה בחיפה ובפרופיל מקצועי-חברתי. היה אחלה. ברגע שהפך להיות קרקס פוליטי – הם עשו סיבוב פרסה. נשמע הדבר הכי הגיוני שיש. אל צריך לחפש טרור היכן שלא היה. אגב, אם תבדוק גם לא היו איומים רציניים – אנשים איימו לשרוף את החולצות שלהם משל אוהדי קליבלנד לאחר עזיבת לברון למיאמי. המיצג של החולצה הספוגה בדם היה במפורש – מיצג פוליטי בטענה שארגניטינה משתפת פעולה עם 'רוצחי ילדים פלסטינים'. למה הם צריכים את כאב הראש הזה.
          שום דבר מזה לא היה קורה בחיפה – ושלום על ישראל

          שוב זה כל ההבדל בין חכם ל'צודק'

          1. אגב, מי שהציל את ה-BDS זה בדיוק מירי רגב. הם ספגו מכה כה אנושה לאחר האורוויזיון שממש דובר על כך שהארגון לא יתאושש. מירי רגב, יכולה לטפוח לעצמה על השכם – שהיא הצילה את ה-BDS, את הקריירה הפוליטית של רג'וב ועוד. לדעתי הם צריכים לשלוח לה זר.
            וסביר להניח שהמומנטום הבנ"ל לא יעצור כאן.

          2. לפי דבריך אם המשחק היה בחיפה רגוב היה קונה כרטיס ליציע הכבוד.
            אני לא מאמין בתאוריה הזו .
            שונאינו רוצים להעיף אותנו מכל מקום .
            אמר פעם פוליטיקאי ישראלי מנוח דין נצרים כדין תל אביב אמר ושיקר.
            אצל האוייבים שלנו זה לא שקר .
            אצלם דין יש"ע כדין תל אביב ודין ירושלים כדין חיפה .
            פשוט קל ואין מה להסתבך או להיכנס לדמיונות שווא כמו שיהב דמיין היום (סתם שאלה מדוע הם לא הציבו אולטימטום על חיפה או אין משחק מדוע לא הציעו את חיפה ? התשובה פשוטה וקלה דין סמי עופר כדין טדי ).

  8. הדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות.
    הכוונה הייתה טובה אבל כל הזבל והרפש שנערם גורם גם לי לשמוח שזה בוטל.
    אולי נעביר את משחק הנבחרת הבא לבית של מירי רגב
    היא נבחרת ציבור ולכן מייצגת את כוווולם
    שרת הספורט כך שמניעייה מקצועיים וטהורים
    היא אשה ותביא את הרכות והעדינות המפורסמות שלה
    תקצחב הכיבוד ירקיע שחקים
    מושלם. פשוט מושלם.

    טור מעולה ונקודות מדוייקות.
    לא מגיע סמיילי לכזה גועל נפש
    (וגם לא התרגומים שלו)

  9. לנבחרת ישראל בכדורגל אין מאמן,שחקנים ועתיד.

    מה שכן ירושלים היא בירת ישראל,אין שום סיבה שנבחרת ישראל לא תוכל לארח את המשחק בטדי.
    זה לא קשור לביבי או רגב. ההצלחה הזאת של ה-bds תיתן להם עוד דחיפה להחרמות יותר גדולות.

  10. תודה מתן.

    אני מצטער על הביטול רק בשביל הילדים (אלה שקיבלו בחינם, וגם אלה שההורים קנו להם).
    לך תסביר להם יומיים לפני המשחק הגדול למה האליל שלהם ביטל…

  11. אין כמו שמחה לאיד כשמדובר במירי רקב ושות' .
    המחשבה שמותר הכל במדינת ערסלנד כי טראמפ " מרשה לנו " להשתולל בחצר ושכולם יתפוצצו , התפוצצה לממשלה בפרצוף !

    ידיעה משמחת שעשתה לי את הבוקר .
    בוקר טוב ישראל

    STRENGTH IN NUMBERS

  12. זאת החלטה מזעזעת שתביא לגל של ביטולים של הופעות ואירועים שאמורים להיות בישראל. ( כמו הארווזיון לדוגמא )
    ישראל מאבדת את הלגיטימציה שלה בעולם המשחק של ארגנטינה יהוו ניצחון לגופים רדיקלים ואנטישמים שמחפשים בחורבן מדינת ישראל
    כל מי ששמח מביטול המשחק שיבושם לו ,לי זה עצוב

      1. רוג’ר ווטרס עוכר ישראל משווה בין ההסברה הישראלית לתעמולה הנאצית הוא מקפיד לעשות שייימנג לכל אומן שמגיע להופיע בישראל
        אלו שבכל זאת מופעים פה הם יחידי סגולה שלא נכנעים ללחץ אנטישמי עולמי

    1. לא מסכים מידן. יש הבדל גדול בין המשחק הזה לבין משהו כמו האירוויזיון בעצם העובדה שהמשחק היה לחלוטין אירוע פרטי. יש יותר סיכוי שהארוויזיון בארץ יבוטל בגלל התערבות פוליטית (של אותה גברת) מאשר בגלל לחצים של גוף כמו BDS. אני זוכר שבעונה שבה אירחנו את פיינל פור ביורוליג, ולנסיה סירבה להגיע לישראל אחרי רצף חיסולים של בכירים בעזה, וחטפה הפסד טכני. מכבי תל אביב המשיכה לפיינל פור וזכתה בו. וזה בתקופה שבה המעמד של ישראל בעולם היה במצב הרבה יותר בעייתי מאשר היום.

      1. האירוויזיון לא יתקיים בירושליים ואני בספק גדול כם יתקיים בישראל.
        אני שם צלחת חומוס מול שלוש הראשונים שחושבים שהארוויזיון בישראל אכן יתקיים.

    2. מידן.ישראל מאבדת את הלגטימציה שלה לא רק בגלל ארגנטינה או אפילו הBDS ולפני שמאמשימים את כל העולם ואשתו באנטישמיות היינו קצת מסתכלים פנימה להתנהגות ולמעשים שלנו ואז אולי זה היה נראה אחרת

      1. לא הבנתי לחלוטין למה אתה מתכוון
        איזה התנהגות ואיזה מעשים שלנו ?
        העולם צבוע ואנטישמי מי שלא מוכן לקבל את זה עיוור צבעים

        1. אתה מוזמן להסתכל בתגובה של אלון (21.1.1)מעבר לכך,אתה רוצה דוגמא בבקשה.
          מקרה אלאור אזריה שאנחנו כל הזמן מטיפים שאנחנו הצבא המוסרי בעולם וכו' ואז מגיע חייל שיורה בראש של המחבל אחרי שהאירוע נגמר ורוב רובו של העם כולל ראש הממשלה שלו וכולל שרים בכירים מאוד,מצדיקים את המעשה שלו ונותנים לגטימיציה,למזלנו יש עדיין קצת בלמים וצדק במדינה אבל לא רחוק היום שגם זה כבר לא יהיה.
          להגיד העולם צבוע ואנטישימי וכל מי שמבקר אותנו עושה זאת רק כי הוא אנטישמי הוא זה שעיוור צבעים ותקוע בלואמניות שרק הולכת ומחריפה לצערי

          1. לא מדובר באזרח ערבי שלא עשה דבר אתא במחבל שבא לרצוח יהודים שהוא בן מוות ועל כך אמרו חכמינו: כל המרחם על אכזרים, סופו שמתאכזר לרחמנים.
            לחסל מחבל שבא לרצוח יהודים גם לאחר המעשה, זה לא בלתי מוסרי באותה מידה שלחסל טרוריסט כמו שחאדה גם אם אזרחים ערבים לידו זה לא בלתי מוסרי אלא הכי מוסרי וצודק. וכל אלו שתוקפיםמאת ישראל על דברים כאלו, הם עצמם לא היו עושים אחרת אלא בדיוק אותו הדבר אלא שהם אנשישמיים והם לא צריכים מעשים כאלו כדי לתקןף את ישראל ותקפו את ישראל לא פחות גם לפני המקרה עם עזריה וגם לפני חיסול שחאדה. וכן תקפו את ישראל על תקיפותיה ביזה בגלל כל האזרחים שנהרגו כשנתקפו מטרות של החמאס שמשתמש באזרחים כמגן אנושי כולל ירי טילים מתוך אוכלוסייה אזרחית ואיסון טילים בבתי ספר ומסגדים. כך שמקרה זה או אחר לא משנה את מהשתוקפים את ישראל בעולם. תמיד ימצאו סיבות, ובעל מקרה אין במקרים האלו כל סיבה אמתית לתקוף את ישראל אלא עםנכן מדובר באנטעדמי, יהודון בעל שנאה עצמית, או ביל ערכי מוסר מעוותים.

          2. מחבל דינו מוות. אסור למחבל לצאת מזירת אירוע בחיים. אנחנו הכי מוסריים שיש ברמות אפילו בזיוניות הייתי אומר. שום צבא לא מתנהג ב"טוהר הנשק" כמו שמצפים מאיתנו.

            מה לעשות במלחמה יש הרוגים וקורבנות והרבה אזרחים, שייט הפנס. המטרה שלך להכריע את האויב בכל האמצעים ואם מחבל חוטף ילד פלסטיני ומחזיק אותו כאפוד מגן ויורה על הדרך אז שניהם יחוסלו, מה לעשות? זאת מלחמה. אם זה היה הפוך היו שוחטים אותך עם כל המשפחה שלך. האמריקאים והרוסים לא מהססים לחסל כל מה שזז מה שנקרא קולטרל דאמג'.

            אנחנו לא צריכים להיות מוסריים יותר מידי במלחמה אלא להכריע את האויב חזק ומהר במחיר המינמלי עבורו. חייל צהל 1 שווה יותר מאלף פלסטינים. שהפלסטינים ידאגו לעצמם.

            הפלסטינים לא רוצים לא מדינה ולא שלום כי אם יהיה להם כזה מאיפה המנהיגים שלהם ימשיכו לגנוב מיליארדים שמתקבלים מהעולם?? ככה המצב הכי טוב להם. מקבלים סיוע גונבים לעצמם הכל ושולחים מפגרים לעשות פיגועים בשם ה"עצמאות".

            אם הערבים היו רוצים מדינה הם היו מקבלים מזמן כולל מזרח ירושלים במלואו. הם לא בקטע, הכל זה משחק והצגה.

            עזוב ערבים פה, למה כל הערבים בכל העולם בטרור וחרא? בעיראק? אפגניסטאן? איראן? זה הטבע שלהם והתרבות שלהם, הם רגילים ששולטים בהם ושמובילים אותם. אין שם התפתחות או שכל וכל הרוצח הוא הגבר.

            אתה חביבי במזרח התיכון מוקף רוצחים צמאי דם ופסיכופתים כמו דעאש, איזה הומניות אתה מדבר?

          3. לא מבין מה זה קשור ?
            זה פשוט מביך שהצלחת לקשר בין אי ההגעה של מסי למעשה של אינדודאל שהיה ונגמר. בוא נשים את הדברים על השולחן הוא לא חיסל עובר אורח תמים.
            שאני לא אתחיל למנות לך מיקרים של רוצחי משפחות
            שוטרים אמריקאים יורים בשחורים רק בגלל שהיה להם ברדס
            צבאות עולם אונסים ובוזזים
            כן העולם צבוע וכן העולם אנטישמי אתה יכול לראות את זה לפי ההצבעות באו״ם
            איפה העולם היה כשאסד הפעיל נשק כימי ?
            איפה העולם היה ברצח העם הארמני ? הזוועות בסומליה ?
            ישראל היא מדינה וריבונות לגיטימית ,מי שלא רוצה להיות פה וואלקם

          4. קודם כל לא קישרתי בין שום דבר,נתתי לך דוגמא למה אנחנו גם צריכים לעשות בדק בית ולא רק להאשים את כל העולם.
            הנה שמעון ידיד פה הגיב בדיוק על מה שאני מדבר.אני לא רוצה שהילדים שלי (ואני גם מחנך אותם לכך)שאם פלוני הוא גרוע אז תהיו גרועים כמוהו,מותר לכם.,ועד כמה שאני יודע יש ערכים ונורמות להתנהג,וקשה לי מאוד שאנשים אחרי שרואים את מה שאזריה עשה כמוצדק מבחינתי זה מעיד על אובדן הערכים שלנו כמדינה.עצם זה שמבחינת לא מעט אנשים(נגדיל ונאמר שאפילו רב האנשים) אין בעיה לירות למישהו בראש(כן גם אם הוא מחבל)אז לטעמי הגבול למוסריות ואנושיות הולך ומטשטש עד כמעט לא קיים.
            ומידן לא כל דבר הוא אנטישמי,לגבי צבוע אז ברור שהוא צבוע,אני מניח שאתה לא תמים כפי שאתה מנסה לצייר בתגובה שלך ויודע שלמשל את אסד לא מגנים כי פוטין מפעיל לחץ ואותנו מגנים כי עלינו פוטין לא שומר(עכשיו שטראמפ שומר עובדה שלא מגנים גם אותנו).
            מעבר לזה שאני בתמימותי מעדיף להיות מוושוה למדינות המפותחות בעולם ולא למדינות כמו סוריה/איראן וכדומתם ובכל פעם שאתה מביא דוגמא למה את אסד לא מגנים ואותנו כן אתה בעצם אוצר שמדינת ישראל היא בדיוק כמו סוריה וכפי ששמעון כותב עלינו להתנהג בדיוק כמוהם.
            אז מצטער אני לא חושב ככה,
            אני חושב שכן יש אנטישמיות בעולם וכן יש הרבה מדינות שנגדנו אבל לא כל דבר הוא בגלל אנטישמיות וכן גם עלינו לעשות בדק בית ולא לחשוב כמו שמעון למשל "אנחנו הכי מוסריים שיש ברמות אפילו בזיוניות הייתי אומר. שום צבא לא מתנהג ב"טוהר הנשק" כמו שמצפים מאיתנו."

          5. ליניב: אך זה לא קשור למקרה של עזריה כי מחבל שהא לרצוח יהודים כי הם יהודים הוא בן מוות ולא צריך להישאר חי בזירה. בדיוק כמו שלחסל ארכי מחבל כמו שחאדה זה מוצדק גם אם נהרגים אזרחים מסביב זההכי צודק ומוסרי ולא נגד כל חוק שהוא וכל הממשלות שתוקפות אותנו על דברים כאלו היו עושות אותו הדבר.

          6. מצטער קרמר אבל אותי לימדו (כולל בצבא)שיש אירוע שבו נלחמים וברגע שהוא נגמר אז לא מחסלים בצורה קרה את מי שנלחמת נגדו אפילו אם זה מחבל.ברגע שהוא נוטרל נגמר האירוע ולא אני לא חושב שבגלל שהוא ניסה לרצוח לפני זה יהודי ולמרות שהוא נכנע אנחנו בכל זאת צריכים להרוג אותו רק כי הוא ניסה לרצוח יהודי.
            לגבי שחאדה שאתה כל הזמן מכניס זה אירוע שונה כי פה באמת יש דילמה קשה האם אתה מחסל מחבל שאתה יודע בודאות שהולך להרוג ולעשות עוד פיגועים גם במחיר של הריגת אזרחים חפים מפשע.פה אין לי תשובה ברורה,סביר להניח שזה מה שהיה צריך לעשות,אבל עדיין זה לא משהו שהרגשתי איתו נוח.הייתי בהחלט מעדיף שהיינו מצליחים להרוג אותו בדרך אחרת

          7. כי לימדו אותל ערכים מעוותים ולא רק בזה, ועל כך אמרו חכמינו: כל המרחם על אכזרים סופו שמתאכזר לרחמנים. והערכים המעוותים שלימדו אותך רק גרמו למחבלים להרים ראש, ומנעו חיסול ההנהגנה הצבאית והמדינית של החמאס כי חששו להוריד את הבניין שהו שהו מחשש שיש בו אזרחים, טמנעו שנים קודם לכן את חיסול החמאס בראשיתו כשהתשתית שלו הייתה בראשיתה, בגלל שהיה חסר מידע שהיו יכולים להשיגו ב"טלטולים" שבג"ץ ביטל (ומידע חשוב הושג בטלטולים והיה צריך מידע נוסף לחיסול תשתית החמאס בתחילתו).

          8. יניב מבלי להיכנס לכל הנושא ולפירוטי יתר
            בשורה התחתונה .
            מישהו הרג מחבל שבא להרוג .
            בזמן אמת .
            היה משפט עם מוטיבציית יתר להרשיע (החל משכר הפרקליט ועוד).
            זה כבר שונה מהנורמה בעולם.
            אתה חושב שבעולם זה לא קורה ? אתה חושב שבעולם המערבי הוא היה נענש יותר .
            בשורה התחתונה יניב תסתכל בשורה התחתונה על מוסר הלחימה היהודי ותבין שהביקורת עליו שהוא יותר מדי מוסרי ….שזה מביא כמובן לבעיות אנטי מוסריות (למשל האמירה המדויקת כל המרחם על אכזרים סופו להתאכזר לרחמנים ).
            אבל במהות אנו נלחמים בצורה הכי מוסרית שיש ללא מישהו שאפילו צמוד אלינו .
            ואם אינך רואה זאת אתה עיוור.
            מזכיר את הטענה שהייתה במחקר כלשהו שהיהודים לא אונסים "פלסטינאיות" מכיוון שהם גזעניים ….

          9. שיהיה לך ךבריאות קרמר.לא מתכוון להתווכח איתך.
            אם לימדו אותי ערכים מעוותים אז סבבה ואת אותם ערכים מעוותים אני מעביר לילדי בגאווה גדולה מתוך תקווה שיגדלו להיות אנשים יותר טובים ממני ובטח מאויבי.

          10. יניב המחבל הזה היה חי על חשבון משלם המיסים בכלא מוציא תארים משתחרר בעסקת שבויים ורוצח את היהודי הבא.

            כל המרחם על אכזרים סופו שמתאכזר לרחמנים. זה המשפט המפתח שתמיד צריך לראותו מול העינים כאשר יש רחמים והומניות כלפי מחבלים תאבי דם.

          11. אהרון בוא נעשה סדר.
            אני לא טוען שמקרה אזריה משקף את הצבא שלנו,אני כן טוען שזה מקרה די יחידני(אני מקווה),אני מתקומם יותר נגד התגובה בציבור שתומכת בו ומעודדת אותו,פה אנחנו מאבדים את המוסריות שלנו בתור חברה.
            אני כן חושב שאנחנו עדיין צבא מוסרי(אבל לצערי יש כירסום הולך ומתמשך גם בזה והתגובות למקרה אזריה מוכיחות לי את זה) אני כן יוצא נגד האמירות הנחרצות "אנחנו הצבא הכי מוסרי בעולם ומי שלא רואה את זה הוא עיוור)אלא קביעות שלא אני ולא אתה יכולים לקבוע בכזאת נחרצות.באותה מידה שאתה טוען שאני עיוור שלא רואה את זה אני יכול לטעון שאתה הולך שולל אחרי המיתוסים שמוכרים לך.
            בתור אחד ששירת כל השירות שלו ברפיח ובעזה אני יכול להגיד לך שנתקלתי לא מעט במקרים מזעזעים מצידנו ומצד שני נתקלתי גם בהרבה דברים טובים שעשינו.אז אין אמת טוטאלית ובטח לא נחרצת כמו "אנחנו הצבא המוסרי בעול"

          12. ל"סמולן" זה לא קשור חצבא אלא לערכים וערכים אמתיים מחייבים להרוג ולחסל ולא להשאיר חי בכל מצב מי שבא לרצוח אותנו.

          13. לאיש: אין לך כל מושג על הערכים שלי. אני מתנגד לרצוח ערבים בגלל שנם ערבים לעומת החמאס שרוצח יהודים בגלל שהם יהודים.

          14. לגאי ד: אין קשר בין דבריך לדיון כאן.
            ואני מכבד ואוהב כל מי שמכבד אותי. אך מי ששונא אותי ואת אמונתי ואין להיותו יהודי משמעות בעיניו, אז אין עליו מצוות ואהבת לרעך כמוך והוא מחוץ לכלל ישראל.

          15. אתה ממש מומחה במדוע החמאס מנסה לרצוח את מי שהוא מנסה לרצוח. מוזר שלמרות זאת בעולם מלא יהודים החמאס שרוצה להרוג יהודים רק כי הם יהודים עסוק בלנסות להרוג אותם דווקא בישראל.

            רייסיסטבירד,
            אחרי המון שיחות אותך בנושא אני מבין מאוד טוב איפה עומד הערכים המוסריים שלך, והם ממצבים אותך בתור הקו התחתון של המגיבים בהופס בענייני מוסר. כשאני אומר אתה והחמאס באותו מקום ערכי אני מתכוון לזה וזה מבוסס. תבכה כמה שאתה רוצה שאתם שונים אבל מצטער לבשר לך, זה פשוט לא נכון.

          16. זו מציאות! כי החמאס לא הסתיר את שנאתו ליהודים ולישרטל ועל רצונו לראות בהשמדת ישראל. וכל ארגוני האיסלאם הקיצטני הם בעלי אותה אידיאולוגיה (וזה נכון גם ביחס לנוצרים) לא משנה היכן הם פועלים.

    3. תגובה מדויקת מידן. הופכים אותנו למדינה מצורעת וזה בזמן שהמונדיאל ייערך במדינה הומופובית שמממנת רצח עם בסוריה. ניצחון גדול לחרם וממש לא סיבה לשמוח לכל מי שרוצה בטובת המדינה שלנו, אפילו אם מירי רגב מקבלת כמה כותרות רעות כרגע

    4. ישראל לא מאבדת שום לגיטימציה בשום עולם .
      ההיפך קורה בדיוק .
      מעצמה עולמית העבירה שגרירות לירושלים .
      בעקבות כך העבירו עוד מספר מדינות .
      ובעוד מספר לא מועט של מדינות ישנם צעדים בכיוון .
      לראשונה מזה 25 שנה (אוסלו ) ישראל חוזרת לומר זו ארצנו וזו עמדתנו והעולם קולט זאת גם אם לאט .
      אשר לביטולים וחרמות תמיד היינו שם מקום המדינה .
      זה עוד מקל בגלגל אך במבט היסטורי מכה קלה בכנף.

          1. תאמין לי אהרון שהייתי שמח להסכים איתך אבל אני לא חושב. זה כבר ביטול שני עם הד תקשורתי עצום (היתה גם את הזמרת לורד) וזה ממש דלק בגלגלים לתומכי החרם. אם אני הייתי היום כוכב בינלאומי לא הייתי מגיע לישראל כי זה לא שווה את כאב הראש. אם וכאשר הם יצליחו להעביר את זה גם למגרש העסקי אז הרבה בעלי עסקים יפגעו, ובעידן הרשתות החברתיות זה ממש לא מופרך שחברה תבטל השקעה בישראל בגלל קמפיין של תומכי החרם.
            דיברתי לא מזמן עם ישראלי שגר באה"ב והוא אמר שמבחינת הבנות שלו זאת ממש לא גאווה לציין את הקשר לישראל ושזה לא היה ככה בעבר. אז אתה יכול להתייחס לזה בביטול ולהגיד שהרוב הרפובליקני לצידנו, אבל העובדות הן שהקמפיין שלהם עובד. בהרבה מדינות אירופאיות ישראל נתפסת כחלק מהרעים, בדיוק באותו אופן שאנחנו תופסים את צפון קוריאה או אירן.

            והערה לסיום כי זה דפוס חוזר בתגובות בדיונים שנוגעים בפוליטיקה. אם מישהו חושב אחרת ממך זאת לא הוכחה לזה ששטפו לו את המוח. כל פעם שמישהו מעלה טיעון שאתה לא מסכים איתו אתה אומר שזו תוצאה של קמפיין תקשורתי או שטיפת מוח או האכלה בספקנות. תן למידן (ולי) את הקרדיט שהדעה שלנו מבוססת על מה שאנחנו רואים ובוחנים באופן ביקורתי, בדיוק כמו שאני נותן לך את הקרדיט שהדעה שלך היא הדעה שלך ולא תוצר של העיתונים ועלוני השבת שאתה צורך

          2. ברלה הביטולים תמיד היו וכנראה בטווח הנראה לעין גם יהיו .
            זה קרה גם בעבר החל מקום המדינה
            (חרם ערבי ,בעיות עסקאות נשק ,עניין הנפט והליגה הערבית ועוד ועוד).
            מה שקורה היום הוא שהמעצמה הגדולה בעולם מכירה בירושלים כבירת ישראל ובעקבותיה עוד מדינות ואצל עוד מדינות זה עדיין לא הבשיל אך היה על זה דיבור רציני (כמו בצ'כיה למשל ).
            לא חשבתי שהעניין הזה יעבור בשקט ולכן יש עוד ניסיון כפי שהיה בעבר להחרים ולנקוט סנקציות.
            אבל בראייה יותר כללית ישנו שינוי מהותי ראשית בהכרה של ארה"ב ושנית בהכרה שלנו עצמנו בכך שאנו חוזרים מתבוסתנות העבר (אוסלו) ומצהירים בקול זה שלנו וזה הוכח כהכי משכנע .
            לגבי העלאת שטיפת המוח אמרתי את זה איפה שהרגשתי שזה ניכר (כמו כל העיתונאים ששמחים לומר כמה הליכוד לא אותו ליכוד ומה לעשות שאני זוכר שהם אמרו אותו דבר כבר לפני 20 שנה ? )
            אשתדל להמעיט .
            אני אגב לא צורך כלל עיתונאים (והייתי חולה עיתונים לפני עידן האינטרנט)
            גם עלוני שבת איני צורך (לפעמים חוטא וקורה איזה שהוא משהו אבל בגדול מנותק מכך).

  13. אני מתפלא שפיפ"א לא ביטלה/חקרה את המשחק.
    פיפ"א אוסרת מעורבות פוליטקה בספורט ופה היתה מעורבות בוטה (כחלון מול רגב), ישארל לפי דעתי יצאה מזה בזול בעקבות ביטול המשחק והנבחרת לא תקבל עונש שהיה מגיע בשלב מסוים (קנס, משחק רדיוס ואפילו הרחקה מהמוקדמות למונדיאל הבא)…
    באיזשהו מקום המכה הזאת הגיעה לליכוד שה" אונינות" (תסלחו לי על הביטוי) המוגזמת על ירושלים והדרישה המוגזמת לקיום כל דבר שם המדינה לא מתחילה ונגמרת בירושלים.
    אגב אותם אנשים שרצו לקיים את המשחק בירושלים הם אותם אנשים שבאים בטענות על "מדינת ת"א" והריכזיות במשק ושהם נלחמים למען הפריפריה אז כן אני מבין את השמחה לאיד.
    אגב ארגנטינה רצתה לשחק מול ישראל לא בגלל הערך הספורטיבי או, בשביל לבקר בכותל פשוט ההצעה הישראלית היתה עם הכי הרבה כסף.

      1. אני לא בטוח כל כך שפיפ"א לא יכולה להטיל סנקציות…
        בכל זאת מדובר בנבחרת הלאומית הרשמית ולא בנבחרת האמנים
        מירי רצתה לרדת לדשא (ביחד עם ראש הממשלה) וללחוץ יד עם שחקני נבחרת ארגנטינה אני לא רואה שום ערך ספורטיבי במעשה כזה אלא רק פוליטיקה נטו שהאתחדות הישראלית והארגנטינאית נתנו לה יד אז כן אני מאמין שפיפ"א יכלה להעניש את ההאתאחדויות שנתנו לפוליטיקאים לקבוע להם מתי ואיפה.

        1. אתה עושה צחוק ?
          לחיצות ידיים של מירי רגב הייתה עושה סנקציה ?
          אתה רואה כדורגל בעולם ?
          יצא לך לשמוע איך קאטר קיבלה את האירוח 2022 ?
          פיפ"א לא הייתה נוקטת שום סנקציה על לחיצות ידיים .
          פיפא נוקטת סנקציה מתי שיש התערבות בהתאחדות .
          אם למשל ביבי היה מנסה למנות איש שלו נציג הממשלה בהתאחדות אז היו מתערבים (אולי ).
          אבל כל היתר לא מעניין את פיפ"א.

          1. לא אני לא עושה צחוק.
            כולם יודעים שהמשחק הוזז נטו בגלל פוליטיקה, מתן טען שהאירוע פרטי אז למה ראש ההמשלה והשרה צריכים לרדת לדשא וללחוץ יד למסי? הרי הם לא קשורים לעניין דבר כזה אמור להדליק נורה אדומה בפיפ"א שהייתה מעורבות חיצונית.
            ואם זה דבר נהוג שראש ממשלה ושר הספורט ילחץ יד לנבחרת אורחת במשחק ידידות אז למה לא גם מול רומניה?
            מה קשורה קטאר פה שחיתות במקום אחד לא נותנת לגיטימיות לשחיתות במקום אחר.
            המשפטים בסגנון הזה ("אהההה תסתכל מה קורה בקטאר/מצרים/סוריה/מדינה ערבית אחרת) כבר נמאסו עלי שכל פעם שמישהו (בעיקר ערבי) בה בטענות למשהו רקוב כאן אז תמיד משווים למדינות ערב כאילו שישראל שואפת להיות בליגה הערבית. צריך להשוות את ישראל למדינות המערב כי התרבות כאן מערבית וכי צריך לשאוף לשלטון דמוקרטי נקי משחיתות ולא לשאוף להיות קצת יותר טובים ממונרכיות ערביות.
            פיפ"א קיבלה בשנים האחרונות כל כך הרבה סתירות והם צריכים להראות שהם ניקו את כל השחיתות בארגון אז כן אני מאמין שאם מדנות ערב היו ניגשות לפיפ"א בעניין אז פיפ"א הייתה מגיעה להחלטה שהממשלה ניצלה את הנבחרת למטרות פוליטיות.

          2. אם אתה חושב שבגלל לחיצות ידיים של פוליטיקאי פיפ"א תנקט בסנקציות אתה טועה.
            לקיים משחק בירושלים זה לא פוליטי זה היה בעבר.
            ואפילו מול אותה נבחרת .
            בכל העולם מתנהלים משחקים במקומות בהם יש ויכוחים זה לא עשה את זה פוליטי.
            באותה מידה אתה יכול גם לומר שלחיצת יד של נשיא זה פוליטי.
            בואו ונבהיר מה זה פוליטי .
            שאתה מתמודד בתחרות ספורט ללא דגל מדינה זו בעיה פוליטית.
            שג'יבריל רג'וב פונה לפיפ"א להאשים את ישראל שמשחקים בקו ירוק זה פוליטי (ואכן פיפ"א זרקה אותו מכל המדרגות ).

            ששאתה מנסה להשפיע על בחירת יו"ר ההתאחדות זה פוליטי
            שאתה מנסה לקבוע את ההרכב או הסגל לפי עניינים אתניים זה פוליטי .
            אבל כשאתה מצטלם ,לוחץ יד מקיים משחק במקום בו התקיימו ויתקיימו כבר משחקים כולל בינלאומיים אין לכך שום פוליטיקה אלא ספינולוגיה ותירוצים.
            ואני מניח שאתה גם יודע שגם אם המשחק היה מתקיים בכל מקום אחר היו אומרים את אותם הספינים ואותם המזמורים והטענות היו אותם הטענות.

  14. למרות שמלכתחילה זה היה אירוע משונה שנולד בחטא ואף אחד לא רצה בו, עצוב לי על הילדים המאוכזבים שלא יראו את מסי. מה שכן אני חושב שהישראלים צריכים להבין שחרם ו-BDS זה דבר לגיטימי, ודרך ההבנה הזו לשאוף לשנות את המציאות הפוליטית בישראל.

    1. הדרישות של BDS לא מציאותיות וישראל לא צריכה לשנות כלום בגללן (צריכה לשנות, אבל לא בגללן). הן גם דרישות עלאק אוניברסליות שמשום מה באות לידי ביטוי רק במקרה הישראלי.

      1. ישראל צריכה לשנות הרבה דברים עם או בלי ה-BDS, חשיבותו של החרם התרבותי היא שהוא פוגע בבטן הרכה של אנשים כמוני וכמוך, ליברלים, חופשיים, אשר רוצים לצרוך תרבות ורואים עצמם חלק מהמשחק הגלובלי. החרם כשהוא עובד חייב להוות זרז לאנשים לעשות בדק בית ולנסות לחשוב מה בעצם קורה פה ואיך הפכנו לדרום אפריקה. לצערי לרוב זה לא קורה כי תנועת החרם נתפשת בישראל כלא לגיטימית וכשם נרדף לאנטישמיות, שאמנם קיימת ב-BDS אבל היא אינה עיקרו.

        1. עוד צדקן .
          אנו לא נופלים בשום פרמטר משום מדינה מערבית .
          ההיפך .
          די כבר עם הצדקנות הזאת.
          מי ילמד אותנו זכויות אדם כל החברים באו"ם שלא נותנים זכות לאף אחד ?
          מזמין אותך לעלות נושאים שאנו נופלים ממדינה מערבית ממוצעת (חוץ מדבר אחד שעולה לי בראש אין לנו במה להתבייש ההיפך).
          ולא כל מחרים ליברל בגרוש צריך לגרום לנו לחשבון נפש
          צריך לומר את האמת .
          יש כאן קרב קיומי ויש לנו שונאים רבים שישנאו אותנו ללא תנאי ולא משנה מה נעשה וזה הוכח יותר מדי פעמים.
          לכן די עם הצדקנות המזויפת הזו .

          1. נושאים בהם אנחנו נופלים ממדינה מערבית ממוצעת? אתה רציני? על שליטה צבאית ואלימה בעם שלם שמעת? זו בדיוק הנקודה. לציבור בישראל נוח to look the other way כי אלא אם כן אתה מתגורר באיזורי העימות אפשר לחיות חיים רגילים למדי, וכאן בדיוק נמדדת חשיבות ה-BDS כתנועה פוליטית. לכתוב שאנחנו מדינה ככל המדינות המערביות זו פנטזיה שבינה לבין המציאות אין דבר, וייטב לציבור הישראלי אם יבין זאת.

          2. לגיא ד': אתה שוכח שפה זו מדינת העם היהודי שערכי הדת היהודית לגיטימיים בה לא פחות מכל ערך חילוני!
            ובכל מקרה ישנה פעילות רבה בשבת ועסקים רבים פתוחים בשבת, גם בניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה, וישנם מקומות אכילה וחנויות לא כשרות רבות.

          3. לגיא ד': במציאות הביטחונית בישראל ברור שתהיה חובה לשרת בצבא כש המצב הביטחוני בישראל יהיה כמו במדינה מערבית ממוצעת בלי מיליונים רבים סביב שרוצים להשמיד את המדינה, אז יהיה אפשר לבטל את חוק גיוס חובה.

        2. לא הפכנו לדרום אפריקה ואפילו לא קרוב לשם.
          אני ממליץ לך ללמוד קצת על חוקי האפרטהייד.
          לאזרחי ישראל הערבים יש שוויון זכויות מלא בפני החוק (יש אפליה, אבל היא אינה בחוק אלא בסדר העדיפויות), זולת חוק השבות שהוא מהחשובים שבספר החוקים של מדינת ישראל.

          כל עוד אותם גורמים מחרימים את ישראל ושותקים (שלא לומר משתפים פעולה) עם הגרועים שבמשטרי העולם, אין שום סיבה הגיונית לראות בהם משהו זולת ארגונים אנטישמיים.

          1. לא מתעלם בכלל. ועדיין, אין דמיון לאפרטהייד. יש המון צביעות והמון שנאת ישראל בכל הקשור לסכסוך (ואני אומר את זה בתור אחד שבעד לסיים את הכיבוש על הפלסטינים בגדה ויפה שעה אחת קודם).

          2. תגיד לי אלון המומחה לסוגייה ה"פלסטינית (עם מומצה אגב).
            מעבר לכל הפוליטיקות והמילים הגבוהות עם יד על הלב איפה אתה חושב שהנתין הממוצע המכונה " פלשתינאי " היה רוצה לגור ולחיות .
            תחת שלטון אבו מאזן ?
            תחת שלטון הנייה
            או תחת נתניהו
            בוא אגיד לך משהו שאף אחד לא ישמע בשקט בשקט באזן .
            הוא היה מעדיף את נתניהו (אל תגלה כן ?)
            יש לכך לא מעט הוכחות .
            הבעיה ה"פלשתינאית" הוא עוד בעיה או קורטוב של סיפטום למשהו יותר גדול …הם שם לא רוצים אותך ולא מכירים בך פעם זן הבעיה ופעם אחרת .
            פעם בירושלים ופעם זו חיפה.
            באמת שניסנו הכל וראינו .
            תפסיק לאשלות .
            וגם ביחס למערב יש למספיק מדינןת וויכוחי גבולות והתנהלות פחןת מוסרית בהרבה כולל ארה"ב הגדולה
            (בטח שרוסיה לא יכולה לדבר).
            ראינו גם את ספרד וקטלוניה.
            בקיצור עזוב אותך זה נראטיבים ותירוצים שונים ומשונים .
            יש כאן מדינה מוסרית שגם במצבי לחימה הכי קשים שיש מתנהלת במוסריות רבה ביחס לסטנדרט העולמי .
            שאל גנרלים הוגנים בכל העולם איך ההתמודדות המוסרית הישראלית בטרור .
            וזה נכון בכל תחום (כמעט).

          3. מתן – ההשוואה שלי לדרום אפריקה היתה מהכיוון של היותן שתי המדינות יעד לחרם, לא נכנס למדיניות ומה שמשותף או לא משותף עם האפרטהייד. בראייה היסטורית החרם על דרום אפריקה נתפס כאקט סופר לגיטימי.

            אהרון – אין ספק שעדיף לחיות בתל אביב מאשר בעזה, זו בדיוק הנקודה. לישראל אחריות מרכזית (אם כי לא בלעדית) להפיכתה של עזה לגהנום עלי אדמות. אני לא נכנס פה לויכוח פוליטי של מי צודק ומי לא, רק אומר שאקט של חרם הוא אקט לגיטימי נגד מדינה תוקפנית אשר תחת חסותה גדלים דורות של בני אדם בלי שום תקווה לחיים אותם אתה חי.

          4. ישראל יצאה מעזה ועזה לא הפסיקה עם הספורט הלאומי של רצח יהודים. יש להם גבול עם מצרים נגדה הפלסטינים לא מפעילים טרור. שיפנו אליהם. כל הקטע בהתנתקות היתה שאנחנו מפסיקים לדאוג להם.
            להאשים את ישראל במצב של הפלסטינים בעזה זו גזענות של ציפיות נמוכות מהפלסטינים.

          5. לגילור: כל המושג של כיבוש הוא שקר ולא מוצדק ואין כל הצדקה למדינה ערבית בלב הארץ הזו,
            גם בגלל שזו תהיה מדינת טרור שגבולותיה קילומטרים ספורים מגוש דן והשרון והשפלה, כי גל הוויתורים המדיניים רק החמירו את המצב הביטחוני והגבירו את הטרור שאינו בגלל ה"כיבוש" וההתנחלויות אלא בגלל השנאה ליהודים כי הם מיהודים ורצח יהודים בידי ערבים כי הם יהודים החל ב-1864, יותר ממאה שנים לפני מלחמת ששת הימים ויותר משמונים שנים לפני הקמת המדינה, ולכן חלוקת הארץ לא תביא שלום אלא יותר טרור והיא עצמה פרס לטרור;
            גם בגלל שהיהודים הגיעו לארץ הזו יותר מ-1,900 שנים לפני הערבים והמוסלמים הראשונים ויש ממצאים ש חיים יהודיים מלפני יותר מאלפיים שנים ויותר משלושת אלפי שנים ואין ממצאים ערביים מתקופות אלו;
            גם בגלל שהערבים ה"פלסטינים" מעולם לא שלטו בארץ הזו או בחלק ממנה ולא הייתה פלסטין שהם טוענים שנלקחה מהם;
            גם בגלל שבקוראן כתוב שהארץ של היהודים ואין כל אזכור של חשיבות הארץ באיסלאם ואף לא אזכור כלשהו של ירושלים, לעומת מאות רבות של אזכורים בתנ"ך, וזה מוכיח שהערבים משקרים בטענותיהם כי הן נגד הקוראן ולכן אישים מוסלמיים שאינם שונאי יהודים כמו האימאם עבדול האדי פאלאצי, תומכים בבעלות עם ישראל על כל הארץ כולל ירושלים ובכלל זה הר הבית;
            גם בגלל שמנהיגים ערביים הצהירו בתקשורת הערבית והבינ"ל במשך השנים שהלאומיות הערבית היא המצאה כדי לפגוע בהתיישבות היהודית בארץ והיא החלה רק בימי המופתי הירושלמי, ידידו של היטלר, יימח שמם וזכרם של שניהם, כשלפני כן הערבים חיו כאן כחלק מהאומה הערבית ולא ראו עצמם בילי זהות לאומיות מיוחדת לעצמם.

            כל העובדות לעיל מראות שאין כל הצדקה לחלוקת הארץ ואין כאן כל כיבוש אלא שליטה של עם בארצו טלכן ההתנחלויות חוקיות מבחינה אמתית לפי כל חוק.

        3. המצב פה מעולה, המדינה שלנו משגשגת למרות כל מה שהשמאל מנסה להציג שרע פה אבל הכל מושלם. יש לנו שכנים קצת בעייתים ורפי הבנה אבל אין מה לעשות נגד זה.

          לא צריכים לשנות כלום ולא ללקק לאף אנטישמי או רפה הבנה הומני. ראינו טוב מאד למה אירופה הפכה כאשר רפי ההבנה שם שלטו בשנים האחרות. פיגועים באירופה הפכו לשגרה ביום יום וזה ילך ויחמיר כמו שאמרתי כבר לפני הרבה שנים. בשנייה שמוחמד הפך לשם הנפוץ באנגליה אתה בבעיה צ'ראלס.

          אנחנו צריכים להסתכל רק על עצמינו ולשמור על עצמנו ולא להיכנע לאף אידיוט מבחוץ. רק אנחנו יודעים מה טוב לנו פה ואיך צריך לנהוג.

          בקרוב האירופאים שמאחורי הקלעים לומדים הרבה מאיתנו ולא מראים את זה נכנסים לצרות מבית שילכו ויחמירו.

          ביפן אין מוסלמים והכל טוב ושקט שם.

          1. מה יכולנו לעשות אחרת? דבר ראשון לצפות ממקבלי ההחלטות אצלנו להיות בעלי מעט ענווה, ושלא יחשבו שנבחרת ארגנטינה היא עוד ניצב בפוליטיקת הפריימריז הקטנה שלהם. לצערי גם מהביטול הזה רגב וחבריה יצליחו לגזור הון פוליטי ("כולם נגדנו", "ירושלים בירתינו לנצח נצחים", "מסי אנטישמי" וכו). וכמו שכתבתי בתחילת השרשור הזה, כולי תקווה שבעלי זכות הבחירה בישראל יבינו שחרם הוא אקט סופר לגיטימי, והוא לא הולך לשום מקום.

          2. שאלתי על היחס לערבים באןפן כללי.
            אשר למשחק לי ברור שגם בחיפה וגם בחדרה ואפילו בבאר שבע הוא היה מתבטל.

        4. הפכנו לכמו דרום אפריקכי ההסברה הישראלית חא טובה והשקרים דל הערבים נתפסים במקומות רבים בעולם כאמת ותורמים לכך ארגונים ישראליים מהשמאל הקיצוני כמו שוברים שתיקה ועוד שתומכים בחרם על ישראל בגלל שרואים את השקרים של הערבים כאמת כאותן ערהים מעולם לא שלטו בארץ הזו שלא הייתה פלסטין שהם טוענים שנלקחה מהם ובכלל בקוראן שהם אמורים להסתמך עליו כתוב שהארץ של היהודים ואין כל אזכור בקוראן של קשר מוסלמי לארץ הזו ולא כל אזכור שהוא של ירושלים לעומת מאות רבות של פעמים בתנ"ך.

    2. עוד דבר לערבי.
      רג'וב יו"ר ההתאחדות הוא גם שר בממשלה ….
      זה קודם בהרבה ללחיצת יד של מאן דההוא בזמן שלנו .
      שפיפ"א תטפל בטרוריסט קודם כל.

  15. מסכים עם כל מילה
    רק אוסיף משפט: סוף מעשה מחשבה תחילה.
    כל ההתנהלות של שרת התרבות מעיד על חוסר מחשבה ותרבות.
    מקווה שבפריימריז הבאים ידחפו אותה למקום לא רלוונטי.

    1. א. אין סיכוי בעולם שבפריימריז הבאים היא לא מסיימת בין ה3 הראשונים.
      ב.גם אם היא תהיה במקום לא רלוונטי בזכות לשונה העמוקה אצת הגברת,היא תקבל להיות שרת החוץ(אם ביבי יסכים לוותר על התיק הזה)

      1. זה איום ונורא. אם בגין ז"ל היה רואה מה נהייה מן הליכוד שלו היה מזדעזע.
        אולי לא מנתניהו אבל כן מהחבורה הזו שמקיפה אותו ואשתו כמובן.
        ממש הזוי ברמות חוסר הממלכתיות הזו שאמורה להוביל את החכ"ים.

        1. ד'וקטור אז היא צועקת וקצת וולגרית אז מה? זה מה שצריך פה במזרח התיכון בשביל להזיז עניינים. מה עדיף? שלי יחימוביץ המתלוננת הבכיינית הסדרתית שלא יכולה להעביר שום החלטה כי לא יודעת לשחק במשחק הפוליטי?

          אשתו של מקרון לא צועקת? או מישל אובמה עם השמלות?

          היא צוברת המון תאוצה, לדעתי תהיה גבוה ברשימה. היא מכוונת לראשות ממשלה בעוד כמה שנים, אבל אחרי ביבי ניר ברקת הולך לשלוט.

          1. שמעון, אמרתי יחימוביץ? גם אותה אני לא מחבב בכלל.
            בהחלט הייתי מעדיף את דיכטר, ברקת, סהר או כץ ולא את הגברת כפיים. צריך לדעת להתנהל ולהתקרב לקונצנזוס. האישה הזו לא ייצוגית.

        2. עוד המצאה תקשורתית שטותית .
          הליכוד של היום (בוחריו ונבחריו ) זה אותו הליכוד של פעם .הבותרים אותם בוחרים והנבחרים אותם נבחרים חלקם כבעבר פחות ימניים חלקם לפחות בדיבור יותר (דיבור שלא מוכח במבחן התוצאה).
          מי שהשתנה זה לא הליכוד אלא בני בגין ומרידור משיקולים של ליקוק תקשורתי (נכון דם לריבלין ומילוא).

          1. בגין לא כזה צדיק הוא אפילו מושחת למרות הדמוי הטהרני שלו .
            אתן דוגמה להאשמה הקשה.
            הוא מתהדר בכך שהוא לא מעסיק מזכירות ולא מבזבז כספי ציבור זה היה מרשים ויפה ובתנאי אחד ..שהוא היה עושה את עבודתו .
            לפני כמה שנים נדרשתי בשם גוף ציבורי לשלוח לו מכתב בנושא כלשהו .
            הודעתי לוועד המנהל שחבל על הזמן אף אחד לא יקרא ובטח לא יגיב (זה היה הוא ויעלון ) .
            שלחתי לו מכתב בכל דרך שרק אפשר כולל מייל /דואר /פקס וכיוצ"ב .
            לא התקבלה שום תשובה אף אחד לא ענה לשום טלפון וכו'.
            זו בעיני שחיתות ממדרגה ראשונה .

  16. בלתי חסים.
    איך לכתוב את זה בנימוס, ככה שלא תיפגע, חס וחלילה?

    התגובות שלך מלמדות על 0 סובלנות, ועל בערות ממארת.

    "סמולן בוגד". אתה צריך בדחיפות לבדוק את המילון שלך לגבי מה זה "שמאל פוליטי", ומה זה "בוגד".
    יש מעט דברים שמצביעים על יותר אטימות מאשר הביטוי "סמולן בוגד".
    אני איש מחנה השמאל. 3 שנים, לבשתי את מדי צה"ל כאשר על כתפי כומתה של גבעתי. כמעט 20 שנה עשיתי מילואים קרביים.
    יש לי אחוזי נכות אחרי מלחמת לבנון השנייה.

    אבא שלי, איש מחנה השמאל.
    הוא שירת את המדינה עד גיל 50 כטייס בחיל האוויר,
    ואת סיפורי הגבורה שלו במלחמת יום הכיפורים צריך לשמור לזמן מתאים יותר.
    גם לו, דרך אגב, אחוזי נכות עקב פציעה.

    לכתוב עלינו "סמולן בוגד" ?

    זה מלמד אותי שאתה כנראה לא תרמת כלום לשום דבר.
    אנשי ימין שלמדתי להכיר במהלך שנותי כאיש מילואים,
    הם אולי בעלי דעה שונה משלי, אבל זה לא שינה את העובדה שהם הפכו לחברים.
    זה בהחלט לא שינה את העובדה שמי מהם שהיה קורא את תגובותיך, היה מתחלחל.

    1. גיא, תענה לי בבקשה! מדוע אתה מתייחס בכלל לנ"ל ולשכמותו?
      בינינו, זה לא לכבודך.
      אגב אינני שמאל או ימין, רואה בעצמי מרכז שפוי שמבין שלא יהיה שלום בדורות הבאים ומצד שני חושב על שתי מדינות כי אין ברירה אחרת כרגע.

      1. הדילמה הייתה בין למחוק תגובה,
        לבין להגיב עליה.

        אני עקרונית נגד צנזורה, אז בחרתי להגיב.
        אי אפשר שדברי שנאה יישארו ללא תגובה.

        זה בכלל לא קשור לוויכוח שמאל/ימין.
        אין לי בעיה עם דעתו של אהרון. אין לי בעיה עם דעתו של אלון.
        יש לי בעיה רק עם מי שבוחר באלימות מילולית.

      1. גילור, סליחה על הפנייה פה, אבל אתה המומחה..

        הולך לבקר היום אצל הסבתא רבא, וכנראה ישן אצלה.

        אפשר הסבר איך הולך העניין עם השידוריי טלוויזיה…

        איזה ערוץ, YES HOT MIDDELE EAST CHANNEL ESPN
        ואם זה דורש חבילה מיוחדת, ואז הלך עליי.

        בתקווה שהחומוס שלך יגיע כמה שיותר מהר ומהביל..

          1. תרשה לי לתקן את שנינו – ספתא רבתא.

            מה זה עידן + ?

            יעני, זה לא בערוץ 5 הרגיל ?

            אין ערוץ ESPN בחבילה רגילה ?

          1. איך אני בדיוק תורם ?

            כמו בעישון, מדובר על צפייה פאסיבית..

            חוץ מזה שספתא זה יותר קדוש מאלהים ואמא ביחד.

          2. גם בורג בקונגלומרט,
            חושב לעצמו "אני לא גלגל שיניים. אני פסיבי…"

            (סמיילי מאולץ. כזה של מישהו שלא מצליח לראות איך מחר בבוקר זה לא יהיה 0 – 3)

          3. גם אתם הייתם זורקים את העקרונות שלכם לעזאזל,
            אם היו מבטיחים לכם תבנית שלמה של סולעות
            (עוגיות מאפה תימניות)

            מי אתם שתשפטוני ?!

          4. קודם כל אני צריך לדעת מה העקרונות שלי… אני צריך שמישהו יגיד לי.
            ודבר שני (תוק תוק תוק) איך עדין יש לך סבתא רבא?

  17. במקום להעלב ולהתקרבן, מציע לתעל את הלאומנות הפשיסטית הגואה לאימונים כך אולי נזכה בחגיגות ה 140 לשחק במונדיאל. אולי הביטול הזה יזכיר לביבי, מירי והבבונים שהם שוחים בבריכת שתן שהשפריץ להם הדונאלד טראמפ.

      1. זה מה שצריך לשחק באגרסיביות שהשופטים נגדך. איך יתמודדו נגד קמפיינים מממומנים של השמול מחו"ל במיליונים של דולרים שמטרתם להביא לאג'נדה שמאלנית יומיומית? השמאל שולט בבתי המשפט והתקשורת ומנסה לכפות את רצונו ומתבאס שאנשים כבר לא טפשים כבעבר ויודעים יותר טוב מה טוב להם?

        שכל היום מנסים להכפיש אותך ולמצוא לך שלדים אז אתה גם תתן להם בראש באגרסיביות. אין יותר אגרסיבים מהשמאלנים שלא מוכנים לקבל דעה של אחרים.

        העולם מתעורר, מפלגות הימין יעלו בשנים שיבואו בכל אירופה, בטחון הרבה יותר חשוב מהומניות, אירופה נכבשת בתהליכי הגירה וללא מלחמה ע"י גיאהדיסטים בעור של "פליטים" ו"מסכנים".

        אותו דבר קרה לאמריקאים והם שוב יוכו בתדמה שטראמפ שוב ינצח בבחירות. ראה בארה"ב וושינגטון פוסט וכו'.

        אני כאזרח רוצה שהממשלה תדאג לבטחון האזרחים (כי לתחומים האחרים אף אחד לא ידאג בואו נהיה רציניים) ולא מזיז לי אם על הדרך הם צועקים, מקללים, צורחים או עושים אורגיות עם קוקסינלים בזנם הפרטי, זה לא מעניין וזה לא שיקול אצלי אצל פוליטיקאי בכלל.

        1. ביטויים כמו לאומנות פשיסטית ובבונים הם לא נימוסיות יותר ממה שכתבתי ותגובתי הייתה בנתיים לביטויים אלו של שעיה ובפרט הביטוי הראשון המתייחס לימניים כמוני והגבתי שהיחס שלו לאלו שנגד האג'נד השמאלנית חילונית קיצונית שלו הוא ברמה פשיסטית וכמו דהאנטישמים התייחסו ליהודים.

          1. הציפור הנדירה, לא דיברתי ספיציפית אליך מכיוון שאני לא מכיר אותך. אם אתה רואה בעצמך בבון פשיסט ולאומן אז זאת בעייה שלך. אין לי שום בעייה להקשיב/לקרוא בסבלנות את דעותיך ואני אף מסכים עם חלקן, ואם הייתי מכיר אותך אישית, אני בטוח שהייתי מוצא יותר משותף משונה. לגבי עצמי, נכון שאני חילוני אך לא רואה בעצמי שמאל בכלל וקיצוני בפרט. יש דברים שמבחינתי הם מעל פוליטיקה של שמאל ימין. אפשר להיות ימין גם בלי להתדרדר לפאשיזם לאומני שיביא עלינו חורבן בסופו של עניין.
            לגבי המשחק, לא כואב לי על הילדים שפיספסו את מסי, כואב לי על הילדים שגדלים לתוך מרחץ הטירוף שכופה עליכם המשטר הנוכחי.

          2. *שאתה רואה אותי לא אני את עצמי. לא אמרתי שיברתי עליי אלא אל השקפת ארץ ישראל השלמה ואין לוותר על כל שעל מארצנו ושכל מי שרוצה בהשמדתנו הוא בן מוות.

          3. האם אתה חושב שאני רוצה בהשמדת ישראל? האם מותר להתנגד באפן חוקי למשטר ועדיין להישאר יהודי שרוצה בטובת המדינה? האם התנגדות (תוך שמירה על החוק) למדיניות ומשטר שבעיני הוא חשוך, רשע ומושחת הופכת אותי לאנטישמי?

          4. אתה צודק
            אבל הגזמת שעייה מגיב שנים באתר ופנית אל בן אדם שאתה לא מכיר בכינוי גנאי על רקע לאומני
            לקרוא לבן אדם אחר אנטישמי רק כי הוא לא מסכים איתך זאת לא דרך ארץ

          5. אם אתה, שעיה, מתייחס לימניים שמתנגדים לוותר על ארצם כפשיסטים אז זה אומר שאתה שמאל קיצוני שתטמך באג'נדה הערבית השקרית ונגד המדינה.

      1. הידעת שבלי לקשר לאם קיים לאום פלסטיני או לא – גרו פה ערבים מאות רבות של שנים. חלקם ברחו מבתיהם במלחמת השחרור, חלקם גורשו על ידינו בכוח?
        הידעת שגרים בגדה ובעזה מיליונים של אנשים שאנחנו שולטים עליהם בכוח צבאי או מצור? כן הם מונהגים ע"י טרוריסטים, כן אני שונא אותם ואת הרצחנות הטבועה בהם. אבל בלי קשר לאם הם היו עם או לא – ההיסטוריה של 70 השנים האחרונות הפכה אותם לעם ואותנו לסוג של דרא"פ (שהיום אגב היא מדינה גזענית ומושחתת שחורה למשעי).

        1. מה זה גירשנו? הם החלו איתנו במלחמה תקפו אותנו והפסידו. גיים אובר. מה לעשות שהם התחילו והפסידו? שיתמודדו. והם לא באמת רוצים מדינה זה הכל משחק. אין ערבי אחד בישראל שיהיה מוכן לגור במדינה פלסיינית מאשר פה. תשאל אותם, יגידו לך בריש גלי.

          1. שמעון, כשאתה צודק אתה צודק. אפילו לפי החוק הבינלאומי שאוהבים להשתמש בו נגדנו היה זכותנו לעשות מה שאנחנו רוצים בכל מלחמה בה הותקפנו.

        2. אין כאן מציאות של דרום אפריקה ואין כאן חוקים שהיו בדרום אפריקה אלא יש כאן מלחמה בטרור, טרור שהחל הרבה לפני 67' וגם לפני 48'.

      2. ציפור, אני מזהיר אותך: זה כבר פעם השנייה שאתה משתמש בכינוי כמו 'אנטישמי' והפעם הקודמת הייתה חמורה בהרבה (השתמשת בביטוי נאצי)
        בפעם הבאה, אתה פשוט לא תוכל להגיב כאן ולהרצות לנו את התורה שלך. וכן, נאצי או אנטישמי זה יותר גרוע מבבון.

        1. אותם אלו שמתייחסים לימנים כפשיסטים הם אותם אלו שהאידיאולגיה שלהם כלפי הדת היהודית ושומרי מצוותיה היא בדיוק כמו שונאי ישראל בכל הדורות ולרוב מדובר באשכנזים שכך הם מתייחסים למזרחיים וספרדים ואתיופים וכדומה.
          כך שהביטויים שאתה זועק עליהם, חוץ ממה שהם לא יותר גרועים מםשיסטים/לאומנות פשיסטית ולמרות זאת לא ערכת את תגובת שעיה, מתאימות לאידיאולוגיה של אותם חילונים שמאלנים קיצוניים.

          1. ציפור נדירה, אני רק חצי אשכנזי, ואת זה למדתי רק בישראל כי בצרפת ובארהב אף אחד מעולם לא קשר את מוצא הורי לדעותי. בכל מקרה, לאור תגובותיך אני כבר לא חושב שיש לנו משהו במשותף חוץ מאהבה לספורט. לא נורא. שא ברכה.

  18. משחקי ידידות בין נבחרות, תמיד יש בהם מימד פוליטי. בודאי יותר ממה שיש במשחקים במסגת טורנירים.
    מי שיוצא רע לגמרי, בעיני כל צופה עם יושר מינימלי, זוהי ארגנטינה – שפשוט נכנעת לטרור ולBDS. זאת עמדה גרועה מאוד, והיא תעלה לארגנטינה בנקודות, וכולי תקווה שגם בכשלון מחפיר בטורניר – יהיה מאוד משמח בשבילי.
    גם אם לא כל צעד של מירי רגב הוא בטוב טעם, מי שמעיז לבקר אותה במקרה הזה, שבו יש כניעה מכוערת ביותר של ארגנטינה בכלל ומסי אישית בפרט, לאיומי טרור פלשתיני וBDS – הוא גם שוטה, וגם יורה לעצמו ברגל.

    1. לפי ההיגיון הצרוף שלך – בגלל ה-BDS אסור לבקר אותה .

      להגיד שלא כל צעד שלה הוא בטוב טעם זה האנדרסטייטמנט הגדול ששמעתי זה זמן רב.

      1. וכן, במקרה שיש מאבק בין רוע נוראי ומחלט, כמו הBDS והטרור, מול המדינה שלך ומולך, אז אם אתה אדם הגון, אתה מתמקד בזה, ולא בביקורת פנימית פוליטית שאתה מכריע בה כל 4 שנים בקלפי.

        1. אדם הגון מבקר אנשים לא הגונים – צעקנים , כוחניים וכאלה שלא טובת העניין מנחה אותם אלא האינטרס האישי שלהם . כך לימדו אותי . ולא לא מתמצה פעם ב-4 שנים בקלפי . זאת לא דמוקרטיה אמיתית . גם ארדואן , פוטין ואחרים רוצים שיבקרו אותם רק פעם ב-4 שנים בקלפי.

          1. וואו איזה קשקשן. בכל מקרה זה קצת כמו כדורגל או כדורסל – אתה בעד הקבוצה שלך או נגדה? מה אתה נהיה לי פתאום מהאו"ם ומחפש טיעונים שמצדיקים את הפאול האגרסיבי שעשתה הקבוצה שכנגד, ואומר כן, באמת, גם השחקן שלי אשם כי הוא עשה טראש טוק, בעוד שחקן היריב עשה לו איפון.

    2. פתגם 1: חכם לא נכנס לצרה שפיקח יודע לצאת ממנה.
      פתגם 2: לפעמים עדיף להיות חכם ולא צודק.

      רגב לא חכמה….

  19. למונדיאל ברוסיה וקטאר אין שום מימד פוליטי???

    הכל עניין של למי יש יותר כסף.
    לא בטוח שמסי היה מגיע גם אם האירוח היה בחיפה או ת"א.

  20. קלישאות נדושות
    גורמות לי עונג רב וגם
    סיסמאות חבוטות
    נותנות לי טעם של חלב וגם
    קורנפלקס תוצרת
    איזור תעשיה ברקן
    בשטחים
    בשטיחים
    זה להיט להמונים
    אני רוצה נובל לספרות
    אם שבתאי זיסל קיבל למה
    אני לא
    ראוי פחות מאובמה

  21. ועכשיו לצד האישי שלי
    1. צר לי מאד על בני בן 6.5 שכ"כ ציפה למסי בטדי למזלי בכל מקרה הוא לא היה רואה את המשחק בטדי כי מוצאי שבת ואנו שומרי שבת …אבל מאכזב והילד כבר התאכזב מגמר הגביע.

    2. בצד הרגשי שלי אני חש לא טוב ולא בנח כלפיי מסי .יש המון שמועות ולא בהכרח הכל נכון אבל אם הוא היה פקטור בהחלטה ואם ההחלטה הייתה לא בגלל סיבה מקצועית לא אוכל להיות בעדו במונדיאל וחיכתי 4 שנים להיות בעדו .

    3. טור נהדר מתן .

    1. מה הטענה לשחקנים הארגינטנאים? איזו סיבה טובה הייתה להם לא להתנגד? בהנחה שאיימו עליהם, והם לא היו מעוניינים במשחק / קרקס הזה רגע לפני המונדיאל מלכתחילה. גם הם שונאי ישראל?

  22. מה שמעניין ודי נדיר בסיפור הזה הוא שזה הכי רחוק מהשחור ולבן שיש בדרך כלל בדיונים כאלו. יש כל כך הרבה סיבות להיות בעד או נגד הביטול, האם לשמוח או להתבאס? למה ביטלו – האם לחצים פוליטיים או בעיקר תזמון גרוע עם בלאגן ואי-נוחות, האם מראש היה ראוי להעביר את המשחק לירושלים ובאיזה מחיר, את מי יותר להאשים ולשנוא, אם אלה אויבינו או פוליטיקאינו או הארגינטנאים.

    1. אני משוכנע לחלוטין בדבר אחד.
      שהמשחק היה מבוטל בכל מקרה גם אם היה נקבע לחיפה.
      המחרימים לא מכירים בנו לא בחיפה ולא בתל אביב ולא בירושלים ולא בגוש קטיף.
      לכן לא אהבתי את הביקורת על רגב בעניין זה.
      (מדהים אותי איך היא מטרילה כ"כ הרבה אנשים לא הצלחתי להבין מה מעצבן בה מעבר לפוליטיקאי ממוצע אחר …אני אף בהם לא בחרתי בה כי אני זוכר שהיא דיבררה את הגירוש מגוש קטיף ולמרות שאני מאמין בהרבה ממה ששמעון כתב למטה עדיין אני בוחר במישהו כל עוד לא אכזב אותי במשהו מהותי והיא אכזבה אותי עוד טרם כניסתה לפוליטיקה (החטא הכי גדול של השמאל ההזוי מבחינתי זו מלחמת החורמה שהם עושים מולה שהוא כל כך בזוי עד כדי כך שאני מתעורר עם סיוטים בלילה שאולי איאלץ לתמוך בה בפריימיריז ) .

  23. לפני 3000 שנה נוצרה המסורת איזה עם חוץ מיהודים שרד מראשית ועד היום? (יש ויכוחים על הסינים אז נזרום עם זה). כל העמים הקדומים נעלמו, האכדים, החיתים, העמלקים, הרומאים. אתה חושב ששרדת עד הלום בגלל מה? כי הדורות דאגו להעביר את היהדות. אתה לא חייב להאמין בתנך או באלוהים אבל זה לא סותר את העובדה שהספר הזה מספר את ההיסטוריה שלך בין אם תרצה או לא.

    כל יתר הדתות מבוססות על הדת היהודית ומנהגיה עם המצאות שונות, הסיפורים הם אותם סיפורים בשינוינ שמות ודמויות.

    היהדות היא הדת היחידה שבה ספר החוקים ניתן מול כל העם במעמדו. בכל הדתות האחרות היה רק אדם אחד ישו/מוחמד.

    "אוכלוסיה לא מבוטלת שחיה בתחושה של עם כבוש "- שיפנו למנהיגים שלהם, הציעו להם מדינה והכל והם לא רוצים. יודע מה הם רוצים? לרצוח אותך.

    אם היינו עכשיו הולכים מפה מה אתה חושב היה קורה? שהפלסטינים היו משגשגים פה? הם היו תוך 5 שנים הורסים הכל ומתחילים לרצוח אחד את השני ולהעיף אחד את השני מהגגות. כי זה הטבע שלהם:

    וְקָרָאת שְׁמוֹ יִשְׁמָעֵאל כִּי שָׁמַע ה אֶל עָנְיֵךְ. וְהוּא יִהְיֶה פֶּרֶא אָדָם יָדוֹ בַכֹּל וְיַד כֹּל בּוֹ וְעַל פְּנֵי כָל אֶחָיו יִשְׁכֹּן- נאמר עליהם הרבה לפני.

    הם רוצחים את המשפחות שלהם בעצמם "כבוד המשפחה" אז אתה חושב שהם ישימו עליך?

    זוכר איך שיצאנו מעזה אמרת לעצמך וואלה עכשיו הם ישגשגו, יבנו בתי ספר, יהיה טוב, מה קיבלת? מנהרות וקאסמים והחמאס שחט חצי מהפת"ח. כי זה מה שהם.

    גם מי ששם לא חושב ככה לא יצא נגד המנהיגים שלו, יעדיפו לקחת חגורת נפץ ולהרוג יהודים. ככה הם בכל העולם.

    הסכסוך הערבי בכלל לא קשור לישראל, זה רק תירוץ, מדובר במלחמת דת של האיסלאם נגד שאר העולם, ישראל היא רק תחילת המערכה.

    טראמפ הבין את זה.

    מנהיגי אירופה לא מבינים את זה (או שמבינים ומעדיפים לא לעשות כלום כדי לא לעורר הפגנות וצרות בביתם) והם חושבים שהערבים הם כמו עמים אחרים שאפשר לדבר איתם בהיגיון ולהסביאר להם ולהיות הומני והם יהיו כמו האירופאים. זה הטעות, הם לא מבינים את המנטליות של הערבים ששם הכוח הוא הגבר, הרוצח הוא הגבר, ככל שאתה הורג יותר תקבל יותר כבוד.

    כולם יודעים שהסכם הגרעין עם איראן היה חרטא אבל באו לעבוד על עצמם יעני להשיג שקט ואז מישהו אחר יתמודד עם זה.

  24. לא ברור לי איך שאלת ליאור עזריה הפכה לשאלה פוליטית.
    מה הקשר בין חוק, לבין מחנה הימין/שמאל?

    עזריה הרג את אותו מחבל, כאשר זה לא היווה סיכון. בכך הוא הפך את עצמו לשופט, חבר מושבעים, ותליין.
    בית הדין הצבאי דן בדיוק בסוגיית החוק,
    לא בשאלת שמאל/ימין,
    ומצא אותו אשם.

    אבוי למדינה שמאפשרת לחייל כזה או אחר.
    למפקד כזה או אחר.
    או אפילו למנהיגיה,
    להיות מעל החוק.

    חושבים שדינו של מחבל הוא מוות?
    בשביל זה חוקים. בשביל זה יש בתי משפט.
    יחוקק חוק שיאפשר, או יחייב, גזר דין מוות לפשעים מסוימים (נגיד, רצח על רקע לאומי – טרור),
    אז יהיה לבית המשפט את הסמכות לגזור גזר דין מוות.
    כל אחד אחר שעושה זאת על דעת עצמו,
    ובניגוד לחוק,
    הוא בהגדרה –
    פושע.

    1. אתה מבלבל בין חוק למוסר.
      אדם יכול להוית פושע כי עבר על החוק, אך זה לא הופך אותו לבלתי מוסרי.

      למשל – מי שהורג מחבל/איש SS שלא מהווה סיכון.

      קח לדוגמה את פטליורה ימח שמו, מתוך ויקיפדיה:

      ב-25 במאי 1926 התנקש בחייו, בחמש יריות אקדח, שען יהודי בשם שלום שוורצבארד, כנקמה על הפוגרומים ועל רצח בני משפחתו. שוורצבארד הועמד לדין ויוצג על ידי הסנגור היהודי-צרפתי אנרי טורס. המשפט נערך במשך שמונה ימים בפני חבר מושבעים. אחת מעדות ההגנה המרשימות הייתה חיה גרינברג, שתארה את זוועות הפוגרום בפרוסקורוב, שם צעקו הפורעים "תחי אוקראינה!" ו"יחי אבינו פטליורה!". עם תום עדויות התביעה, שנסתרו על ידי הסנגור תוך עשיית רושם רב על המושבעים באשר למניעי הרצח, החליט הסנגור לוותר על מרבית עדי ההגנה. לאחר דיון של חצי שעה פסקו המושבעים כי שוורצבארד זכאי, אך שילם פיצויים סמליים לממשפחת פטליורה.

      עד כאן מויקי.

      שוורצברד היה פושע כי עבר על החוק, אז מה ? הוא עשה דבר מוסרי. החוק נועד לשמור על הסדר הרבה פעמים, החוק לא קובע מה מוסרי ומה לא.

      1. אני מסכים שבין חוק למוסר, יש פער.

        סולם הערכים האישי שלי, וזה שאני מנסה להקנות לילדיי,
        על פיו המעשה של עזריה הוא לא רק לא חוקי, הוא גם לא מוסרי.
        הסיבה היא אותו מדרון חלקלק עליו נוהגת האנושות, פעם אחר פעם, להחליק.
        השימוש בתירוץ "מן הצדק", רווח בקרב המון מעשי פשע שמאחוריהם מניע אידאולוגי.

          1. ההשוואה לא במקום.

            זה דומה למשפט מופרך שאפשר בדמגוגיה לרשום:

            "בן דודו של המחבל, שיבוא וינסה לפגוע בעזריה. גם לו יש את חזקת המוסר?
            הרי להבדיל מעזריה, במקרה שלו יש לו אכן קרוב משפחה מת".

          2. לא הבנתי.
            בשני המקרים מדובר ביהודי שחיבלו אדם עם כוונות לרצוח יהודים שכעת לא מהווה סיכון מיידי. (ההבדל היחיד שאני רואה הוא שפטליורה הספיק לממש והמחבל לא.)

            לא טענתי שיש "חזקת מוסר" סתמית.
            הזכות המוסרית נובעת מאבחנה בין טוב לרע, ולא בין הורג לנהרג. למחבל ולחבריו אין זכות מוסרית להרוג חייל שבא להרוג אותו.

          3. הסובייקטיביות של המוסר.

            אז מה שאתה טוען זה שאם נכבש, בניסיונו לסלק את הכובש, פועל נגד אותו כובש באקט אלים –
            אז זה לא מוסרי?

          4. לא, זה מה שאתה אומר.

            אני אומר שוב, המוסר נובע מטוב ורע. אמת ושקר. לא על סובל וגורם סבל.

            לא כל סובל הוא מוסרי. לנאצי אין זכות מוסרית בחייל ארה"ב שיורה עליו, כי הוא יורה עליו בצדק – הנאצי הוא רע. למה הוא רע ? לא כי הוא גרם סבל לאחרים, הרי גם בעלות הברית גורמות סבל לנאצים. הנאצי הוא רע כי לפי האמת הארצות האחרות לא שייכות להם ולכן אסור להם לכבוש אותן. לכן זה רע.

            היהודי שנלחם בכיבוש הגויי בארצו – מוסרי, לא כי הוא סובל אלא כי האמת שזו ארצו ולכן כיבוש בידי זר הוא רע ושחרור מהכיבוש הוא טוב.

            הערבי שטוען שהיהודי כובש את ארצו – רע, כי זו טענת שקר. זו לא ארצו.

          5. וזה המקום בו מה מוסרי, ומה לא מוסרי, הופך לפוליטיקה.
            (בכל הסיפור של עזריה, השאלה הפוליטית, אותי, ממש לא מעניינת)

            אתה טוען :
            "היהודי שנלחם בכיבוש הגויי בארצו – מוסרי, לא כי הוא סובל אלא כי האמת שזו ארצו ולכן כיבוש בידי זר הוא רע ושחרור מהכיבוש הוא טוב."

            המחבל טוען:
            "הערבי שנלחם בכיבוש הזר בארצו – מוסרי, לא כי הוא סובל אלא כי האמת שזו ארצו ולכן כיבוש בידי זר הוא רע ושחרור מהכיבוש הוא טוב."

            אתה טוען לזכות אבות.

            הוא טוען שמשפחתו דרה במקום דורות על גבי דורות.

            השיפוט לגבי מי מה-2 נכון וצודק?
            בדרך כלל נקבע על ידי המנצח.

            מה שבכל הסיפור לא משתנה –
            להוציא להורג מישהו (גם מחבל) שלא מהווה סיכון –
            זה לא מוסרי.
            וזה ללא כל ספק, לא חוקי.

          6. אתה קורא לזה פוליטיקה, אני קורא לזה ויכוח ענייני על תוכן הנושא.
            נכון, הקביעה מה מוסרי ומה לא תלויה בזה, ואי אפשר להתחמק מזה.

            השיפוט לא נקבע על ידי המנצח, אלא על ידי בירור האמת. כל ויכוח מתנתב לזה בסופו של דבר. כאן ספיציפית האם היהדות היא אמת וממילא האיסלם שקר, או לא. אם היהדות שקר אין לנו זכות מוסרית לדרוש בעלות על הארץ. והפוך.
            להוציא להורג רוצח וסייען שלא מהווים סיכון זה כן מוסרי. לכן תלו את גרינג גבלס וחבורתם בנירברג. לכן תלו את אייכמן.
            חוקי או לא, זה שאלה למשפטנים.

          7. לגיא: בכל מקרה עניין כובש טנכבש לא שייך לכאן כי יו"ש הם לב ארצנו ומולדתנו ואין עם כובש בארצו והערהים הפלסטינים מעולם לא שלטו כאן ולא הייתה פלסטין שהם טוענים שנלקחה מהם ולכן אין להם כאן זכות טענה על הארץ הזו או חלק ממנה ולא שייך כאן כיבוש אלא שליטה בארצנו.

    2. גיא הסיפור בכלל לא כזה פשוט .
      נתחיל בכך שהיה כאן מחבל שניסה להרוג אותו ואת חבריו זה לא "סתם " פושע מלחמה או חייל שבוי שהורגים אותם כפותים וגם לא במרחק כמה ימים (כמדומני מה שקרה בפרשת קו 300 ).

      שנית זיהמו את המשפט הזה כבר בתחילה עם האמירות של יעלון וראשי מערכת הביטחון (ונתניהו גם למרות שעשה פליק פלאק).

      שלישית : הייתה מוטיבציית שיא להרשיע אותו ולהגיע לאיזה שהוא שקט בינלאומי .
      בית הדין התנהל בבעייתיות רבה מאד בתיק .
      גם העדויות של הקצינים השונים היו בעייתיים ביותר.
      ובו נסכם בקצרה שהתיק הזה לא מתפארת המשפט הישראלי (שגם כך לא מפואר בעיני ).

      רביעית : מדובר כאן במקרה לא קל ולא פשוט .
      בשורה התחתונה עזריה הזה לא חמום מח ולא איש לה פמלייה מדובר בחייל שלהבנתי היה חייל מצטיין שהגיב לא טוב לסיטואציה לא טובה בלשון המעטה.
      הוא אולי לא גיבור גדול אבל גם לא פושע גדול.
      הוא לא ציית כנראה לפקודה שכנראה מתחילה פקודה בעייתית .
      בקיצור סיטואציה לא נעימה ולא פשוטה שקרתה לפניו וקרתה גם אחריו .
      וייתכן שעוד תקרה במציאות המורכבת הזו .
      אבל דווקא הסיטואציה הזו מוכיחה את הרגישות ואת המוסריות יש שיגידו עודף מוסריות (כמוני) אך עודף המוסריות הזה עם תחלואיו השונים מוכיח את מיקומה המוסרי הגבוהה של ישראל.

      1. אמרתי שהוא לא גיבור גדול התכוונתי לעצם הסיטואציה כי לאחר מכן התפקוד שלו וחוסר הרפיסות שלו כלפיי מערכת נוקשה ולא מגבה הייתה למופת !

          1. תודה.

            השאלה היא על רקע הניסיון –
            הניתוח של מה שהתרחש באותו אירוע,
            שונה בקרב מי שיצא להם להיות בחברון/עזה (כל אחד וגילו…)

            רוב הלוחמים שאני מכיר (רוב, לא כל), גם אנשי מחנה הימין מהם,
            מסכימים עם דעתי –
            ירי לא מוצדק.

          2. לא מוצדק חוקית או מוסרית ?
            אם ניצול שואה היה תוקע כדור בראש לאייכמן בבאונוס איירס, זה ירי לא מוצדק חוקית. אבל זה מוסרי.

          3. היכן הגבול?
            מי קובע אותו?

            זה הכי קל לכתוב על מקרי קיצון.
            לירות באייכמן?
            סבבה.
            לירות במחבל?
            סבבה.
            לירות ברוצח?
            סבבה.
            לירות בפדופיל?
            סבבה.
            לירות באנס?
            סבבה.
            לירות במי שדרס למוות כאשר הוא שיכור.
            סבבה.
            .
            .
            .
            לירות במעלים מס?
            סבבה. . .

          4. בודאי שהכי קל לכתוב על מקרי קיצון, הם מוכיחים ש
            א) יש במציאות עיקרון שאתה מסכים איתו, ואנחנו חולקים רק מתי ליישם אותו או לא.
            ב) כי ספציפית המקרה הנדון הוא של חיסול רוצח יהודים. (אזריה).

            החוק נועד למנוע אנדרלמוסיה גם לגבי שיפוט המקרה והכרעה אם הנידון ראוי למות או לא. אבל במקרה שברור שהוא ראוי למות, "מקרה קיצון", הדיון צריך להיות רק בשאלת החוקיות ולא בשאלת המוסריות. אין לי ספק שאזריה צריך לשבת בכלא והרבה זמן כי פגיעה כזו בחוק היא נוראה ואיומה, אבל ברגע שמנצלים את זה לומר שהוא גם לא מוסרי, אני בעד לתת לו חנינה כי הנזק רב על התועלת לדעתי.

          5. גם הרצח ה-"מוצדק ביותר", הוא בספר שלי – רצח.
            תהיה לי אמפתיה אדירה, כלפי אותו ניצול שואה.
            זה לא ישנה את העובדה שאני חושב שזה מעשה לא מוסרי,
            ושהחוק צריך להיאכף גם במקרה קיצון שכזה.

          6. אז בית המשפט של הגויים הצרפתים ב1926 חשב אחר ממך, ונתן רק קנס כספי ליהודי שלום שוורצבד שבמעשה המוסרי והנאצל חיסל את פטליורה ימח שמו וזכרו שלא היווה איום כשטייל ברחובות פריז, אשריו ואשרי חלקו, הוא נכתב באותיות זהב עצובות בספר דברי הימים של עם ישראל, מעל ממשיכו אלאור אזריה שחיסל את הערבי שבא לשחוט יהודים וגם הוא שכב ברחובות חברון בלתי מנוטרל (ומועמד לתואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה, לצפיה במשחקי המונדיאל ולשחרור עוד 10 שנים בחטיפת ההאמר של קרקל על חיילותיו וחייליו)

          7. גיא כתבתי כבר שאני מסכים שזה לא היה מוצדק בהינתן הפקודה (הלא מי יודע מה מוצדקת שלעצמה אבל זה דיון אחר ).
            כתבתי שהוא לא היה גיבור גדול והיה צריך להיענש אבל בריתוק או באיזה שהוא דין פנים צבאי לפני כל הטקס והפסטיבל התקשורתי המזוהם הזה .

          8. לגיא: אתה לא מבדיל בין חוקי למוסרי, ניצול שואה שירצח ברחוב פושע נאצי, עשה מעשה מוסרי לעילא ולעילא, כי הנאצים אבדו כל צלם אנוש וכל ערך מוסרי שהוא, חלאות וחיות טרף בתוך בני אדם. פגיעה בהם לר יכולה להיות נידונה לפי הערכים המוסריים המקובלים.

          9. קרמר,
            בוודאי שאני מבחין בין מוסרי לחוקי.
            לכן כתבתי על האמפתיה שלי.

            עכשיו שאלה –
            אם ניצול שואה היה מחליט להוציא להורג את דמיאניוק. זה היה מוסרי?
            אם כן,
            מה אם חמת הספק?
            היכן נמתח הקו?

            אז יש מי שתפקידו הוא למתוח את הקו. מי שתפקידו להגן על חזקת החפות. מי שתפקידו למנוע מחפים מפשע לסבול שלא לצורך –
            המחוקק.
            ולכן עזריה אשם. לכן ההחלטה שלו לקחת את החוק לידיים היא לא מוסרית.
            בגלל שאם לעזריה מותר, אז איך קובעים למי עוד אסור?
            מחבל, גרוע יותר מפדופיל? מאנס? מרוצח סדרתי?
            אם לא, כמה מורשעים בפשעים אפשר היה להרוג תחת אמתלת עזריה?
            כמה מהם התבררו כחפים מפשע, בדיעבד.

            אתה מסוגל לדמיין שוטר שמחליט שהוא גם השופט וגם התליין,
            ובוחר להוציא להורג את זדורוב?

            אפילו בתלמוד יש הגבלות על "הבא להורגך". ראה את עשהאל בן צרויה ואבנר בן נר.

          10. גיא, אתה כמה פעמים לא עושה אבחנה בין לכתחילה ובדיעבד.
            לכתחילה – אין להכריע לבד ולבצע לבד, בין השאר כי אפשר לטעות ולפגוע בחף מפשע.

            הדיון הוא אחר לגמרי – לאחר מעשה, כשידוע וברור שהנפגע "בן מוות". שוחט יהודים בפוטנציה ובמעשה.
            לאחר מעשה – היכן נפגע המוסר ?

          11. ה-"לאחר מעשה", אם אכשיר אותו,
            הוא יכול לגרום ל-"לכתחילה" אחר, כזה שה-"לאחר מעשה" שלו מסתיים עם חף מפשע מת.

            תשים לב, בכל הדיון אני בכלל לא מתווכח עם סוגיית "בן מוות".
            יבוא המחוקק, יחוקק חוק שמאפשר עונש מוות לעבירות מסוג טרור.
            אז ניתן יהיה להוציא להורג,
            אז שאלת המוסריות והחוקיות של מעשיו של חייל פלוני, לא צריכה לעלות לדיון.

          12. החשש ממדרון חלקלק גורם לתגובה מוצדקת חוקית, שרק לרשויות המוסמכות מותר לפעול.
            זה לא קשור לשאלה המוסרית.

            נניח שאותו שגריר יפני שרימה וזייף דרכונים עבור אלפי יהודי ליטא בשואה וכך הציל אותם – עבר על החוק היפני. האם בדיעבד נגיד שהוא לא עשה משהו מוסרי, מחשש למדרון חלקלק למקרים דומים בעתיד ?!

      2. יעלון היה אלוף בלהרדים אותך שהוא מדבר. האדם הכי משעמם עלי אדמות. טוב שפטרנו מעונשו של זה-שיחק אותה עלאק מוסרי.

        ראש המוסד פרדו מסתבר שהיה אחד הדרעקים הגדולים, מדהים איך איש כזה מונה לראש מוסד כאשר הוא מפחד מהצל של עצמו וקורא למוסד לא פחות "מארגון פשע". ביבי היה זה שמינה אותו באחד הפאשלות שלו.

        ואם המוסד ארגון פשע הוא הסכים להיות ראש ארגון פשע? העיקר הוא ודגן לכלכו על ביבי בנושא האיראני ומה למדנו מזה? שהם טעו, כצפוי אצל שמאלנים.

        אני מכיר הרבה שמאלנים שהתפכחו מהאשלייה ועברו להיות ימנים אבל הם לא היו קיצוניים או משהו כזה. שמאל קיצוני קשה להחזיר למוטב.

        אם הערבים היו רוצים פה שלום באמת היה שלום תוך שנייה, היו גם נותנים להם עוד שטחים ואת ירושלים המזרחית אבל הם לא רוצים. לפני קום המדינה הציעו להם את רוב הארץ ולנו שטח פיצפון והסכמנו אבל הם לא הסכימו, כרגיל. יותר ממה שאולמרט הציע להם הם לא יקבלו.

        1. שמעון, היות והתגובה שלך היא חלק מהשרשור לתוגה שלי אודות החוקיות של מעשיו של עזריה –
          למה אתה חושב שמה שהוא עשה חוקי?

          ואם אפשר לשאול –
          מה הניסיון שלך בנושא הלחימה בשטחים?

          1. הייתי לוחם. אני לא אמרתי שמה שעשה היה חוקי אלא צודק. איך הבוס שלי פעם היה אומר מה אני אשם שהחוק עקום? למה החוק ככה? הרבה בגלל בגץ והשמאל שמלקקים לעולם יעני להראות הנה אנחנו הומנים. לא הגיע על זה וכלום מקסימום נזיפה עם מחבוש של שבועיים בבסיס וגם זה לא הייתי נותן לו.

          2. למה החוק לא מאפשר לחייל להחליט שהוא השופט, חבר המושבעים, והתליין?
            עזוב את השאלה המוסרית (הכבדה) –
            אם עזריה זכאי,
            מה הגבול?

            היה מגיב שכתב "סמלנים בוגדים".
            אולי מותר לו להיות התובע, השופט, והתליין?
            "בוגדים" נשמע גרוע כמו "מחבלים".

          3. גיא בוא לא ניתמם. אנחנו מדברים פה על מחבלים בטחוניים. כן מול מחבלים בטחוניים צריך להיות השופט והתליין. ערבים מבינים רק כוח ומכבדים כוח, מי שלא מבין את זה לא יגיע איתם לעמק השווה.

            כל חוקי הבג"ץ הם נוראיים ומסרסים את הצבא. לוחם היום צריך עו"ד צמוד כי עושים מיליון תחקירים בשביל מי? להראות לעולם שאנחנו הומניים ומוסריים ולעולם לא באמת אכפת, כולם רק דיבורים.

            זוכר את הסרטון עם הילדה הערביה שהרביצה ללוחמים? יודע מה היו עושים בצבא אחר? אונס וכדור בראש מיד לאחר מכן.

            למה הלוחמים שלנו לא יכלו לתת לה קת לתוך הראש? כי מצלמים אותם ואז בעולם היו אומרים אוי אוי ילדה מסכנה אבל מי היא שתרים יד על חייל?

            עוד מקרה היה שכמה חיילים ברחו מערבים שיידו עליהם אבנים נון סטופ ולא השיבו בירי חי כי החוק מעורפל מהי "סכנת חיים"? לדעתי מי שמרים עליך יד או זורק אבן זה סכנת חיים ברורה ומיידית. אם היו יורים אחרי זה לך תתמודד עם תחקירים שנים, העדיפו לברוח וזה הבזיון של המדינה בראשות בגץ המתערב בעניינים לא לו.

          4. כנראה שעולם הערכים שלנו שונה לגמרי.

            לא אכפת לי מה צבאות אחרים עושים.
            אותי מעניין איך נראית המדינה בה אני חי, בה אני מגדל את ילדי.

            דרך אגב –
            BS.
            לוחם לא צריך "עורך דין צמוד".
            אם עזריה היה פועל לפי הפקודות, הוא לא היה נשלח לכלא.
            אף אחד לא העמיד לדין (או אפילו שקל לעשות זאת – ובצדק) את הכוח שירה במקור בצמד המחבלים.
            עזריה בכלל לא היה חלק מהכוח שנטרל את המחבלים. הוא הגיע כחלק מכוח התגבור,
            והוא החליט על דעת עצמו, ללא כל סיבה למעט רצונו "להעניש", לקחת את החוק לידיים.

          5. באימאשלי שמעון אתה צריך להסתכל טוב במראה וגם בילדים (בהנחה שיש לך), שאבין משהו, אם אחד הילדים שלך עושה משהו לא לענין אתה ״קורע אותו במכות״ כדי שיבין? נשמע שאין לך בעיה עם זה…

      3. אהרון אתה שכחת את הפוסטים של אזריה בפייסבוק בהם הוא קורא לביבי נקניק או פחדן(או משהו כזה לא זוכר בדיוק) ודורש להרוג מחבלים.
        מסכים שזיהמו את המשפט שלו והכל היה הצגה פוליטית של 2 הצדדים,אבל בסופו של דבר אתה לא צריך להיות גאון גדול אחרי שראית את הסרטון.
        אתה מנסה לתת תירוצים ואין כאן תירוצים יש עובדות. עכשיו יש את שמעון וקרמר שאומרים שטוב מאוד שהוא עשה את זה כי ככה צריך לעשות לכל מחבל ויש את הצד השני שהו אני נמצא וגם גיא שטוענים שזה דבר לא מוסרי ולא חוקי לעשות ואבוי לנו כעם וכמדינה שאנחנו מצדיקים את זה.
        אין פה מקום לתרץ ולנסות להסביר את מעשיו כי זה היה ונראה בבירור

        1. רק שתדע שבצד שמעון וקרמר נמצאים בערך 30-40% מהעם שלך.
          הבא להורגך השכם להורגו. (לא בקטע של להפר פקודות, אלא לשנות את המדיניות)

          1. כל הכבוד ל30-40% או יותר מהעם שהם מחזיקים באותה רמת מוסריות של האלו שהם קוראים להרוג על עיקרון הקם להורגך, ואז אומרים שאלו חיות ועל עצמם שהם מצר המוסריות, יותר מוסריים מכל שאר האנשים בעולם והרבה יותר מוסריים מחיות אלו.

          2. אתה מתבלבל: לחסל מחבלים זה לא באותה רמת מוסריות כמו המחבלים כמו שלתלות פושע נאצי זה לא באותה רמת מוסריות של הפושע הנאצי.
            אותם מחבלים באים לרצוח יהודים כי הם יהודים מתוך שנאה לשם שנאה (ובמקרה של דאעש כלפי כל מי שלא מוסלמיים כמוהם וכולל אלו שככל לא מוסלמים ואלו שמפלגים אחרים באיסלאם) והם בני מוות ולחסל ערבונאצים כאלו זה מוסרי ומוצדק.
            ולא הטרור הערבי אינו בגלל ה"כיבוש" וההתנחלויות כי הרצחנות הערהית כלפי יהודים החלה הרבה לפני ההתנחלויות וגם לפני 67' ואף לפני 48' וגם לפני העליות הציוניות.
            ובכל מקרה אין כאן כיבוש, גם בגלל שזו ארצנו ומולדתנו לפני שחשבו כאן על ערבים ומוסלמי, וגם בגלל שכל טענות הערבים הם שקרים ורואים זאת מהקוראן שלהם שכתוב בו שהארץ של היהודים ואין בו כל אזכור של חשיבות הארץ באיסלאם ולא של ירושלים, וגם בגלל שהערבים ה"פלסטינים" לא שלטו כלל בארץ הזו ומעולם לא הייתה פלסטין שהם טוענים שנלקחה מהם ולכן אין להם כל זכות טענה על הארץ הזו או חלק ממנה (ויש לציין שהם טוענים טענת כיבוש על כל הארץ ולא רק על יו"ש), וגם בגלל שהוויתורים לערבים רק הגבירו את הטרור ולא קידמו שלום כי הערבים לא רוצים שלום אלא להשמידנו ומדינה ערבית בלב הארץ תהיה מדינת טרור שגבולותיה קילומטרים ספורים מגוש דן והשרון והשפלה.

        2. אני גם לא מצטער שהמחבל מת במובן זה אני כמו שמעון.
          אבל אני מקבל את זה שהצבא בפקודתו המוסרית היה צריך להורות שמחבל לא יוצא חי .
          זה יותר מוסרי בעיני .
          כל הבעיה שלי עם עזריה שהוא הפר פקודה (דיבלית אבל פקודה) של הצבא שאין בה דגל שחור סתם פקודה מטומטמת.
          מה שעזריה קרא בפייסבוק לא קשור לאירוע ומותר לו להביע דעה גם אם מאן דההוא או כולם לא מסכימים .

          1. זה קשור לכך שאתה כתבת שזה לא שהוא מהפמיליה או קיצוני והפוסטים בפייסבוק מוכיחים שהוא ממש לא שה תמים שנקלע לאירוע ופעל באינסטקטיביות.
            הוא בא עם ערכים מסודרים וברורים לגבי מה שצריך להיות ואכן זה מה שהוא עשה.
            שיהיה ברור זה לא שאני מצטער שהמחבל מת אני מצטער שא.אזריה עשה מה שעשה וכפי שגיא כתב החליט בעצמו שהוא גם השופט גם חבר המושבעים וגם התליין.
            ב. שלצערי רוב העם תומך במה שהוא עשה ומצדיק את זה(שזה מבחינתי יותר קשה לעיכול)

          2. אהרון, צבא לא יכול להורות שמחבל שהפסיק להוות סכנה מיידית לא יוצא חי, כי המשמעות היא שהוא ממנה את החייל לשופט ותליין.
            חייל לא צריך להתחיל לחשב בראש האם זה שזרק עליו אבן הוא מחבל וצריך להוציא אותו להורג, או האם זה שסטה מהכביש עשה את זה כי הוא נרדם או כי הוא מחבל שניסה לדרוס.
            לחייל יש פקודה פשוטה, אתה יורה כדי למנוע סכנה מיידית לך או לאחרים.
            אם אתה רוצה שהצבא שלך יהיה חבורה של בני 18 חמושים שמסתובבים ויורים לאנשים בראש כי נראה להם שהם מחבלים, אז יש לנו תפיסה שונה גם לגבי מוסר וגם לגבי מקצועיות.

          3. כשאדם פרטי מחליף את התליין בביצוע גזר דין מוות למי שראוי למות – הוא לא בלתי מוסרי.
            הוא בלתי חוקי.

            החוק מנסה למנוע אנדרלמוסיה של זיהוי לא נכון של מי ראוי למות ועוד שיקולים מדיניים.
            החוק לעולם לא יוכל לקבוע מי ראוי ומי לא ראוי למות. רק מי צריך למות ומי לא.

          4. מפחיד לחיות במקום בו זו השקפת עולם מקובלת.
            כשאדם פרטי מחליט לקחת את החוק לידיים הוא חד משמעית פושע.

            עכשיו אתה מוזמן לכתוב שלדעתך לא כל מי שהוא פושע, הוא גם לא מוסרי.
            ואני אמשיך להיבהל מהמדרון החלקלק.

          5. מסכים בהחלט שאדם שלוקח את החוק לידיים הוא חד משמעית פושע.
            זה לא קשור לשאלה אם הפשע שלו מוסרי או לא. הפשע היחיד שהוא עשה שהוא עבר על החוק. החוק הנצרך, ההוגן, המתחייב, ההכרחי – אך זה לא קשור במאומה לשאלה אם זה מוסרי. שאל את ישעיהו ליבוביץ.

            נניח שלפי החוק אסור להתקדם עם האוטו באור אדום בצומת כדי לפנות מקום לאמבולנס, ונניח שהתקדמתי ושוטר תפס אותי וקנס אותי. אני פושע, אין ספק. עברתי על החוק. אבל אני לא בלתי מוסרי, למרות המדרון החלקלק.

          6. א.ב אנו מדברים כאן על מחבל שבא לרצוח אף אחד לא מתווכח עם זה.
            בכל מקרה ובכל גבול שלא תשים יהיו תמיד את הספקויות הללו.
            אני כלל לא משוכנע שהוא היה משוכנע שנגמרה הסכנה.
            נכון בית דין צבאי הכריע אך לא התרשמתי מהכרעתו .
            התרשמתי שההכרעה הייתה מזוהמת מתוך רצון לצאת בסוג של תיקו בלי נזקים רבים.
            מצד אחד להרשיע ולהשתיק את המערכת וראשיה המזוהמים (יעלון בראש)
            ומאידך לא לתת עונש קשה מדי בשביל לגמור עם זה יפה.
            אומר משהו פשוט ממה נפשך .
            אם אכן הלא הייתה סכנה והוא הרג על מנת להרוג באמת אז דעתי הפשוטה ביותר היא שמגיע לו הרבה יותר שנים בכלא (אפילו שמדובר במחבל זרת בהינתן שהוא הפר פקודה וחש בחוסר סכנה).

            אבל אם הוא חש בסכנה הוא היה מחויב לצאת זכאי (בדיוק כטענתו במקום שיש ספק אין ספק).
            אמנם בית הדין הכריע מה הוא חש (דבר בעייתי לכשעצמו ) הוא נעזר לצורך כך בכל מיני עדים שבעיני היו מפוקפקים ביותר (בראש ובראשונה המ"פ נעמן כמדומני ) .

            ולכן איני מקבל את ההליך המזוהם ואת הכרעת בית הדין .
            גם אם הייתי מקבל הייתי מצפה לענישה קשה יותר .
            לכן אנחנו אנשים חושבים שלא נופלים בספינים ולפעמים הספינים של השופטים לא נופלים מהפוליטיקאים .בעיני לפחות בהמשך למה ששמעון כתב השופטים הם פוליטקאים עם גלימה .ובכל מקרה ציבורי איני מאמין ברבע גרוש לאיזה שהוא חוש צדק אצלם הכל אג'נדה ידועה מראש.
            מוכן להתערב עם כל אחד על כל פסק
            בבחינת "אמור לי מי ההרכב ואומר לך מראש מה הפסק"
            כולם יודעים שיש לי אחוזי הצלחה לא רעים בספורט האמינו לי אחוז ההצלחה בניבוי פסק השופטים לפי ההרכב הרבה יותר קל.

          7. אהרון, תפריד בין המקרה הפרטני לכללי.
            כאן מדובר במחבל, במקרים אחרים לא, אי אפשר לתת רישיון חופשי להרוג כי פה זה היה הגיוני. אני מזכיר גם שבאירוע הזה הרגו עוד מחבל ואף אחד לא חשב שיש עם זה בעיה כי היה תוך כדי האירוע.

            הרחבת לגבי העונש – בעיקרון, מדינת ישראל כמעט ולא שופטת חיילים על הריגה של פלשתינאים, מעולם לא הוגש כתב אישום על רצח, במקרים הבודדים שהיו כתבי אישום על הריגה, העונשים הם קלים מאד והעונש של אזריה לא חריג.

            לגבי העדים המפוקפקים, די עם השטויות, להתחיל לפקפק בקצינים מצטיינים כי מה שאמרו לא מתאים לתוצאה הרצויה לך זה לא רק עצוב, זו פגיעה אמיתית בצה"ל. לכולם (ברמה האישית) היה יותר טוב אם המקרה הזה היה נסגר בלי משפט ואם במשפט אז ללא הרשעה.
            מזכיר שהשופטים עצמם, קידומם תלוי בשר ביטחון וששר הביטחון שהתבטא נגד אזריה פוטר במהלך המשפט ומונה במקומו אחד שהלך בעצמו והפגין לטובת אזריה, אז אם היה עליהם לחץ, ברור לאיזה כיוון הוא היה.

  25. אני מסכים עם אהרון ברוב מה שהוא כתב.
    הבעיה הגדולה שלי עם הכתבה של מתן, היא התקיפה על רגב.
    למה זאת בעיה לארגן אירוע ציבורי מכספי הציבור? הרי עושים את זה כל הזמן. כן, כל הופעה ואירוע ציבורי ממומן ע"י משרדים בממשלה, או דרך העיריות שזה אותו הדבר. כמו הג'ירו למשל.

    משום מה אוהבים בתקשורת לתקוף את מירי (אולי גם כי היא מנסה להילחם באליטות שם), ובמקרה הזה זה די מגוחך, כי היא לא עשתה שום דבר לא תקין (בווינט שמו את התמונה שלה בסלוגן החדש לרגל חגיגות ביטול המשחק באתר שלהם).

    לטעמי הגישה הזאת ממשיכה את שיטת ההאשמה העצמית וההתעלמות מהבעיה האמיתית.
    למה הערבים מתפרעים ומנסים לרצוח אותנו? אה זאת אשמתנו.
    כי אנחנו לא נעלמים להם מספיק חשמל ומצרכים בחינם, לא דואגים מספיק לרווחה שלהם, תומכים בהעברת שגרירויות לי-ם ועוד..
    למה המשחק התבטל כי העבירו אותו לי-ם, אז ברור שעכשיו לערבים אין ברירה אלא לאיים ברצח ולהמשיך לשרוף את הדרום וכל מה שאפשר. מי האשם פה?
    ולמי שיש ספק, מספיק לבחון את היסטוריית "הסכסוך" כדי לראות שהקלות ומתנות לא גורמות לערבים האלה להפסיק (קמפ דיויד, ההתנתקות, הקלות חוזרות ונשנות כל הזמן).
    לי זה נראה כאילו חלק מהעם שלנו פשוט מסרב לקבל את ההסבר הפשוט ביותר, האנטישמיות. (פשוט במבט ראשון לפחות)

    1. נכון מאד ומדוייק.

      על רגב שמו מטרה כל ה"אמנים" הדגולים והתקשורת כמובן כל היום על ביבי והפמליה שלו. על לפיד (מתחיל קצת לדבר כמו ביבי-קלט את העניין לדעתי) וגבאי יש שקט בגזרה.

      היא אומרת להם את האמת בפרצוף ולא משחקת PC וקצת וולגרית אז זה מציק ליונית לוי והחברים.

      כל חרטא ביום העצמאות לשמוע זמרים סוג ג' הולך על זה מיליונים מכספי ציבור ואני לא שומע ביקורת.

      מה רוצים מרגב? היא מנסה לצבור קול פוליטי זה התפקיד שלה

      DONT HATE THE PLAYER, HATE THE GAME

      אני חושב שהיא משחקת טוב, לא MVP אבל מספר 4 בקונטנדרית. דריימונ גרין אולי.

    2. יהושע סובול אתמול אמר – אם הייתי ילד עזתי גם אני הייתי מפריח עפיפון.
      (רציתי לשאול אותו אם הוא מצפה מילד עזתי להגיד – אם הייתי חייל על הגבול הייתי דופק כדור למי שמפריח עפיפון, או שאי אפשר לצפות את זה מהם כי הם ערבים).

      ניר, ילד חמוד בן 9 מקיבוץ נירים, אמר שלשום בטלויזיה, ראיתי צילום מסך – הם יורים עלינו טילים כי אנחנו מתעללים בהם.

          1. ברל כצנלסון כבר כתב על זה לפני כ80 שנה:

            "… היש עם בעמים אשר מבניו הגיעו לידי סילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל יסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אוייב עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות?
            אכן, ברוסיה ב-1881, בעצם ימי הפרעות, ישבו בנים ובנות לעם ישראל והדפיסו בחשאי מתוך מסירות נפש, פרוקלמציות, הקוראות לפוגרומים, מתוך תקווה שהדם היהודי שישפך יעזור להתקוממותו של המוז'יק הרוסי. אכן יודעת ההיסטוריה העברית כל מני רנגטים ודגנרטים. צורות של שמד.
            כל עוד אפשרי הדבר שיבוא ילד יהודי לארץ ישראל, ילד שטופח על-ידי יסורי הדורות ומשא הנפש של דורות, וכאן ידבקו בו חיידקים של שנאה לעצמו, של 'עבדות בתוך המהפכה', ויטרפו עליו את דעתו עד כדי כך שיראה את הגאולה הסוציאלית בנאצים הפלשתינים שהצליחו לרכז כאן בארץ את האנטישמיות הזואולוגית של אירופה עם תאוות הפיגיון שבמזרח – אל ידע מצפוננו שקט." ~ נאום 1 במאי 1936; פורסם בדבר 4 במאי 1936

    3. כי זה לא אירוע ציבורי. זה אירוע פרטי. רגב החליטה להתערב רק כי לא התאים ה מקום המשחק ואז היא שפכה כספי ציבור על אירוע פרטי.
      ד"א, אם כבר פתחת את זה, היא אוסיף שהיא יצאה סופר פופוליסטית, כי אם היה מדובר על נבחרת יותר קטנה בלי הד תקשורתי זה לא היה מעניין לה את קצה הבוהן והיא לא היתה זורקת שקל בשביל להעביר לירושלים. אלא מאי? היא רצתה תמונה שלה ושל נתניהו לוחצים יד למסי בירושלים.
      ואני שוב חוזר ואומר – מבחינתי העדיפות היתה שהמשחק יתקיים בירושלים על פני חיפה.

      1. מתן .
        בכל הקשור לירושלים גם אני העדפתי .
        בכל הקשור ללחיצות ידיים זה אופיים של פוליטיקאים מימין ובמיוחד משמאל.
        בלט בתחום שמעון פרס עם רונלדיניו אטו ועוד.

      2. אני לא בקיא בכל הפרטים, אבל נראה לי שאפשר להגדיר משחק של נבחרת ישראל עם עשרות אלפי צופים בתור אירוע ציבורי, גם אם הארגון בהתחלה היה פרטי.
        אני גם לא אוהב את שיטות הלהידחף להצלחות של פוליטיקאים, אבל ככה כולם עובדים. כשהיא מצליחה במשהו מאשימים אותה שהיא דוחפת את עצמה לתמונה, וכשיש כישלון אז היא האשמה הראשית

    4. ספלאש, לא במימון ציבורי של אירוע ציבורי.
      הפוסט הציג שתי בעיות:
      1. מימון ציבורי של אירוע פרטי שבו יש יזם שמרוויח.
      2. שימוש בנבחרת ישראל לטובת אירוע פרטי של יזם שמרוויח ממנו, מה שאומר שאתה גם פוגע בסמל וברמה מסויימת בשחקנים עצמם.
      נתת את הג'ירו כדוגמה – שם הקבוצה ה"ישראלית" המשתתפת הייתה קבוצה פרטית, לא נבחרת ישראל, והאירוע אומנם מכניס כסף אבל היה פתוח לכולם ולא הייתה חלוקת כרטיסים.

      אז:
      א. היא אכן עשתה משהו לא תקין, יותר מאחד אפילו.
      ב. היא לקחה אירוע שאמור להיות חגיגה וסיכנה אותו בשביל רווח פוליטי בהעברה לירושלים והרעש סביב זה.

      כתבת שזה טבעי להאשים אחרים כשנכשלים, אני מצפה ליותר משרים, אבל זו לא הבעיה פה. הבעיה שבמקום לקדם את הספורט ולהבטיח שיתקיים משחק, היא עשתה את ההפך כי מבחינתה זה win win, אם הצליחה להעביר לירושלים, כל הכבוד לה, אם לא הצליחה, נאשים את כל העולם ואשתו ונעשה רווח פוליטי ולא נורא שהאוהדים נדפקו.

    1. מה הקשר? שר הבטחון שלך היה אפסנאי והוא שר בטחון הרבה יותר טוב מההוא שהיה גנרל ולוחם סיירת מטכ"ל וצנחנים.

      זה לא שהוא מבצע בעצמו, יש דרג ביצועי אבל הוא יכול להחליט על מהלכים נכונים.

    2. אחוזי הגיוס בישיבות הדתיות הוא גבוה הרבה יותר מהממוצע (וגם אני בפנים) ,
      למרות שזה לא קשור בכלל, כי הוויכוח הוא ברמה המדינית פוליטית, ולא צבאית

    3. ארמנדו אם התכוונת אליי אז עשיתי 3 שנות צבא מלאות
      לא קרבי למרות שהתחלתי .
      הייתי ביריחו ,בראש הנקרא על גבול לבנון ,בחושנייה ועוד כמה .

  26. מוזר שלא לאמר מופרך והזוי שדווקא ארגנטינה מתרעמת כביכול על עירוב של פוליטיקה וכדורגל,
    אותה ארגנטינה שבמהלך שלטון הדמים של חורחה וידלה השליכה מתנגדי משטר ללב ים שורץ כרישים בעודם בחיים,
    כפתו אנשים בעיקר מן השמאל ובעיקר יהודים אינטלקטואלים והשליכו אשכרה ממסוקים,

    אלפי סטודנטים נכלאו בתאים מעופשים ולמשפחות שלהם לא נמסר דבר מעצרם, בכל יום חמישי בשבוע נערכה הפגנה ענקית בכיכר – מאי של אמהות הנעדרים,
    אלו, אלו יטיפו לנו מוסר?
    נכון שהשרה מירי רגב טעתה שהעבירה ההתמודדות לירושלים, "סמי עופר" אצטדיון מודרני יותר, נגיש יותר וכו וכו,
    זה עדיין לא אמור להכשיר את התעלול הארגנטינאי, לבטל 24 שעות לפני ההתמודדות!
    למירי רגב יש אולי רשלנות תורמת, הפושעים האמיתים זה הארגנטינאים,
    לא רציתם לבוא? סבבה, תגידו מההתחלה, אבל לא למשוך באף אלפי אוהדים מאוכזבים מכל רחבי ישראל,
    ואמוס ואמוס ירושלים
    אלו משחקים אותה א פוליטים?
    א פוליטיים בתחת שלי

    גם ככה מסי מעולם לא הופיע במונדיאלים, הוא יכול רק לצחצח את הנעליים למארדונה!

  27. אלאור אזריה הוא רוצח שקיבל את המתנה הכי גדולה בעולם בזכות כנופיות SA יודו-נאציות, כן, הצמחנו גם כאלה, שאיימו על צמרת הצבא, בית המשפט הצבאי, וחצי מדינה.
    די לקרוא לזה "מקרה מורכב". זה מקרה פשוט לגמרי. ירי מכוון על מנת להרוג, בלי קינטור, שלא תחת סכנה, לא במסגרת פעילות צבאית, בלי שום אחת מההגנות, רצח נקי, רצח טהור. אזריה הוא רוצח. נקודה

    1. אם במשפטי נירברג יהודי היה מסתנן לתאי המאסר ומרסס את הנאשמים לפני ביצוע גזר הדין, איך היית מגדיר את זה ?
      "ירי מכוון על מנת להרג, בלי קינטור, שלא תחת סכנה, לא במסגרת פעילות צבאית, בלי שום אחת מהגנות."

      לא ככה ?

          1. מי אתה חושב עומד מאחורי אלט רייט ושפירו? מפדלניקים?
            אף פעם לא מגיע למשפט. במיוחד עם אנשים חזקים מעורבים.

          2. מתי קראתי להקשיב לאלט רייט ?
            ולגבי שפירו – האלט רייט עצמם שולחים לו איומי מוות ליהודים וכדומה. הדבר הכי מגוחך לומר על בן שפירו זה שהוא נאצי. יש לך בדל ראיה לזה שהוא אומר או חושב דברים נאציים ?

            לגבי "אף פעם לא מגיע למשפט". ביל קוסבי הגיע, ויינשטיין הגיע, למה לדבר ככה.

          3. מיתמם.
            בן שפירו היה עורך בברייטברט עד שחלקם החליט שהוא קצת יהודי מדי בשבילם. ברייטברט עיתון של אלט רייט. אלט רייט הם נאצים.
            בן שפירו הוא הטוקן היהודי שהנאצים צריכים. כמו היהודי בשואה שאומר שאם רק יקשיבו להיטלר הכל יהיה טוב.

            שניים ממיליון. בטל בשישים אומרים אצלכם?

          4. בן שפירו הוא יהודי דתי , בוגר ישיבה, ימני, שערך את ברייטברט עד שנמאס לו מדעתם הגזענית וכו' שקודם לא היתה פומבית שם.
            הוא עזב אותם, הוא חטף מהם מאות אם לא יותר נאצות ואיומים, מה הוא צריך לעשות לדעתך להוכיח, הישיבע בוחער הנעבעך, לכבודך, להוכיח שהוא לא נאצי ? לקרוא להצביע לקלינטון ?
            שמעתי הרבה שעות של הרצאותיו, ההיפך הגמור מנאציזם, זה פשוט מגוחך.

            יש יותר משניים, אם זה נורא דחוף לך אלקט מפה ומשם עוד כמה. רק תגיד לי מה המינימום שאני צריך להביא לך כדי שתגיד – טוב, זה לא כך.

          5. לא לכתוב אצל ניאו נאצים. לא לדברר את הדעות שלהם ולהמשיך לדברר אותם אחר כך. לא להיות גזען כלפי כל מי שהוא לא יהודי או נוצרי לבן.

            המינימום? כולם. כל תוקף מינית ואנס שידוע שתקף והועמד למשפט ונענש עונש סביר.

          6. "לא לכתוב אצל ניאו נאצים" – אתה טוען שהוא בא במודע להיות עורך של אתר ניאו נאצי, זו טענה חלשה מאוד בהתחשב בכך שמדובר ביהודי. חובת ההוכחה עליך להוכיח ש
            א) ברייטברט קידם דעות ניאונאציות לפני שבן שפירו הגיע
            ב) בן שפירו שם לב לזה ואמר "אף על פי כן"
            ג) אתר ניאו נאצי מתוך קונספירציה שכר כעורך הראשי יהודי דתי חובש כיפה.

            יותר מאשר חובה עלי להוכיח את האפשרות הסבירה יותר, שברייטברט עסק בשאלות ימין שמאל קלאסיות, ולא באידאולוגיה נאצית, ולכן שפירו שמח להגיע לשם.

            כולם… כשאהיה שר המשפטים של ארה"ב ויהיה לי זמן להטיל את איסוף הנתונים על מישהו אשמח לעשות את זה. בנתיים נראה לי שאתה ניזון מפוליטיקת הזהויות – קובע דעה לפי קבוצה. אם מישהו עשיר ומואשם בהטרדה – סימן שזה נכון, כי יש לו פרוויליגיה…
            נו נו.

          7. טקטיקה קלסית אצלכם. לשלוח אחרים לעשות את העבודה המלוכלכת שלכם.
            לברייטברט יש כותב הומו שהתחתן עם גבר שחור שהמשיך לכתוב שם גם אחרי שפירו. למה שזה יהיה מופרך שגם בן שפירו ידע שהאתר ניאו נאצי? כולם ידעו שהאתר ניאו נאצי מרגע ההקמה שלו.

            אתה טוען שלא יכול להיות שיהודי כותב עבור נאצים ומאשים אותי בפוליטיקת זהויות? נו נו. בינתיים נראה לי שאתה ניזון משקרים של אנשים שכל תפקידם לשקר לך כדי להביא אותך לדעות הגזעניות שלהם שר קהם מרוויחים ממנה. תהנה להיות חייל שטוף מוח של הרוע החדש בעולם. אני פורש ממך. קח מילה אחרונה שתרגיש טוב עם להיות חרא קטן בשירות חראות גדולות.

          8. זה נדיר, אבל אני חייב לצדד במר ג'ונסון כאן. אתה לא לגמרי מדייק בנסיבות שבגינן שפירו עזב אבל לטעון על שפירו שהוא נאצי או תומך בדעות נאציות זה פשוט לא נכון. וגם לומר על ברייטברט שהוא אתר שמקדם אג'נדות נאציות זה ממש לא מדויק. שפירו הוא סתם קול של שמרנות בנאלית שלא אומר שום דבר מעניין, ובמקרה נעשה טרנדי וצבר הרבה פופולריות והחליט להשתמש בזה לעשות כסף כמו שהאידאולוגיה שלו מבקשת.

            ועוד דבר אחד בעניין
            https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A0%D7%93%D7%A8%D7%95_%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%98%D7%91%D7%A8%D7%98

          9. "אצלכם" ? תפסת אותנו, צבא הטרולים של בן שפירו שלוחת באר יעקב.

            אני לא יודע כמה שעות צברת בהאזנה לבן שפירו, להגיד שהוא נאצי זה הדבר באמת הכי מגוחך ששמעתי השנה.אני מתחנן שתראה לי דבר אחד שתואם לאידאולוגיה הנאצית שהוא אמר, ואודה לך באמת ואחרים אותו.

            אני קצת מופתע מהידע שלך על ההומו שהתחן עם השחור, זה ידע שאפלו לחסידי בן שפירו אצלינו בשלוחה לא היה ידוע כל כך. מה עוד ידוע לך ?

            אין הכי נמי (בארמית – היא הנותנת, פרטי ההתפטרות שלו היא שהוא העביר ביקורת גם על טראמפ וגם על ההומו (מילו) שהם פרובוקטורים ולא אידאולוגים, ואז החלה מלחמת הצפת טוויטר ובאתר גם כן של ניאו נאציים, הוא לא היה צריך את כאב הראש הזה ועזב)

    2. יהודונאצים הם אלו שהאידיאולוגיה שלהם כלפי היהדות ושומרי המצוות היא בדיוק כמו האידיאולוגיה הנאצית ביחס ליהדות וליהודים.

      1. מה הכוונה? שנאצים אמרו ליהודים תנו לנו לחיות כמו שאנחנו רוצים ותחיו לכם איך שאתם רוצים כל עוד שאתם לא פוגעים באנשים אחרים?

        1. לא הכוונה שהנאצים שנאו את היהדות והיהודים וישנם יהודים דמתייחסים אותו הדבר ליהדות ולשומרי מצוותיה.

  28. תודה על פוסט במקום.

    אני לא מבין בכלל מה הקשר להתנהלות של גורמי ממשל בישראל ולעובדה שהמשחק בירושלים. לפי מה ההמפיק אמר לתקשורת, נבחרת ארגנטינה שמחה להגיע לירושלים ומסי אפילו ראה בזה מסע רוחני ברמה האישית, עד שהגיעו איומי טרור על המשפחות שלהם בבואנוס איירס שמן הסתם הבהילו אותם עד לביטול המשחק. מישהו כאן חושב שמבחינת הטרוריסט הפוטנציאלי הזה יש הבדל בין ירושלים לחיפה או רמת-גן?

  29. קראתי את כל התגובות ללא יוצא מין הכלל. לקח לי יותר משעה. אילו הייתי צריך לבחור מכל המגיבים אחד שתגובותיו מייצגות הכי טוב את עמדתי ומחשבותי הייתי בוחר במתן גילור.

  30. הדאגה היחידה שלי היא ישראל, ושלום תושביה. ואני תמיד שואל את עצמי מה היא הדרך הטובה ביותר להבטיח זאת. מאחר ובתי סיגל גרה וחיה בישראל, והיא היתה הילדה שלי שבגיל 6 אמה ניפטרה והיא היתה כל כך מבוגרת להבין את הכל, ו-ל-ע-ז-ו-ר ל-י, היא ונכדותי דריה, אמי, ורומי הן חיי, ובגללן אני מרגיש כאילו אני חי בשראל, ומחשבתי היחידה היט בטחון ושלום. מה היא הדרך הטובה ביותר להשיג זאת? אני חייב להאמין שהרוב הבוחר בישראל יודע את התשובה יותר מכל אחד אחר.

  31. ודבר אחרון לפ י שאני מתיישב להכין מעורב להערב.

    כשאני קורא על כל עולות ה-BDS וכל האנטישמיות בבריטניה, באירופה, והיכן לא, אני מתחיל לחשוב שאני גר במקום הכי טוב בעולם מחוץ לישראל.

    למה? כי אני במרכז ה-BIBLE-BELT. כולם כאן רדניקים, בפטיסטים אדוקים, או אבנג'ליסטים. כ-ו-ל-ם ללא יוצא מין הכלל מעריצי ישראל עד כדי כך שאני מרגיש CELEBRITY לאן שאני זז. אתמול ב-SPA ישבתי ליד מזוקן אחד שהתברר שהוא מיניסטר בפטיסטי. כשאמרתי לו שגרתי את כל שנות נעורי אולי 10 מייל מנצרת, הוא שאל אם זה בסדר לגעת בי…

    וואללה עולם משוגע, אבל רק שתדעו שדרום קרולינה היא בעד ישראל טוטאלית, כמעט ללא יוצא מין הכלל

    1. הם בעד ישראל עד שהם יחליטו שהגיע הזמן לעבור לשלב הבא האוונגליסטי , לנצר אותנו.
      אז – באמת יהיה שמח.

      הדרך הטובה ביותר זה אחדות לא ממשלת אחדות, אלא בין יוסי ליצחק בתור בסופרמרקט, רק אז יש סיכוי לבירור אמיתי של דעות בכל מעגל – משפחתי, עירוני, מפלגתי, ארצי, בכנסת – ולא להתחפרות בעמדות רק כי הן המחנה שלך.

    2. חח גדול. אני לא יודע איך זה היום אבל שגרתי במלבורן גם שם זה ככה מאד אוהבים ישראלים ומאד לא אוהבים ערבים. היה שם קטע שראיתי משחק ליגת אלופות בין מילאן וסלטיק ואז אוהדי סלטיק שיכורים בראש טוב גם אוהדות אגב שאלו אותי מאיפה אני אמרתי להם ישראל הם שאלו are you a fucken arab ?n אמרתי להם לא הם ענו good we hate fucken arabs והזמינו אותי לשתות אינסוף בירה ואיזה משקה סגול שדפק לי את הראש חח. אחרי המשחק זה אוהדת סלטיק פיצתה אותי :). זה הצחיק אותי מאז החברה האלה ב5 בבוקר היו דופקים גריקנים של אלכוהול נון סטופ.

  32. אין דבר יותר מגעיל מאשר עירוב פוליטיקה בספורט-אבל בזה תאשימו את הפלסטינים ואת ה bds
    הארגנטיניים סתם פחדנים נטולי עקרונות

    מסכנים מסי שלא יפגוש את טאלב טוואטחה

  33. קודם כל תודה על הפוסט
    נכנסתי אליו (גם) במטרה לשתף את מה שאני חושב ואחרי שקראתי אני בעיקר מהנהן מול הפון
    אבל בכל זאת-
    א. כולנו צריכים להתבאס מהביטול של המשחק, לאחר שהוא נקבע, גם אם היה שגוי לקבוע אותו. זו מכה כואבת לנו, ודלק של ממש לbds ושות'
    ב. לגבי שרת התעמולה, אין ספק שזה מגעיל וכו' אבל מישהו חושב שאם היא היתה מקצועית נטו (כביכול) היא היתה מתקדמת פוליטית? מי שלא מצביע ליכוד גם ככה יהיה שלילי כלפיה והמתפקדים של המפלגה, כך נראה, הולכים אחרי הפופוליסטי.
    אז אולי הבעיה בציבור בכלל?
    ג. לא יעזור כלום וכמה שאהבתי אותו אבל אני באמת חושב שאני ומסי כבר לא (קשה לי לכתוב שונ..) ברור שההחלטה שלו

    1. תודה.
      א. נכון מאד.
      ב. אני אף פעם לא בחרתח במירי רגב אבל נשגב מבינתי למה היא כל כך מעצבנת את השמאל /מרכז.
      בחיים לא בחרתי בה או אפילו הרהרתי בכך עד שבא השמאל הסהרורי וגרמו לי אבוי לחשוב על כך ( אתם לא הצבעתי באף פוליטיקאי באופן פרטי שהצביע בעד גירוש היהודים מחבל קטיף בכנסת היא אמנם לא הצביעה אך דיבררה את המהלך בשקרים רבים בחסות הדיקטטור המאותרג שרון ולכן היא אצלי מוקצה ועל כך אני כועס על השמאל הסהרורי שגורם לי להרהר מעת לעת לבחור בה ).

      3. גם אני מרגיש אותו דבר .
      כל כך קיוותי שמסי ייקח את המונדיאל וביום אחד נגמר לי ממנו וביום זה אני מקווה לכישלון קולסאלאי שלו כבר בבתים (מעניין האם בפתיחת המונדיאל אשאר עם הרגש הזה).

  34. ארגנטינה היא הרבה יותר מורכבת, מושחתת ואלימה מקצה הקרחון שנגלה כאן.
    מבחינתות מסוימות, עם כל הביקורת של על מירי רגב וביבי, הם משחקים בארגז החול מול הדברים האיומים שעשו ארגנטינאים לבני עמם.

    שורשי הסכסוך הישראלי – פלסטינאי הגיעו עד לשם, ולא נשכח את ההסתרה השיטתית של פושעים נאצים.

    הייתי שמח לכתוב על זה פוסט, אבל אני לא מצליח לתקשר עם מנחם. האם אפשר לקבל מייל מעודכן בבקשה.

    גם בארץ, העדה הארגנטינאית היא עדה שאוהבת את ארגנטינה אהבת אמת בלתי תלוייה, למרות כל העוולות, האלימות הורצח שהמדינה הזאת גרמה ליהודיה.

    בינתיים, אני רוצה רק לשלוח תמונה אחת (שאני לא יודע להדביק), שמתארת את המשולש הזה בצורה הכי כואבת שיכולה להיות:
    התמונה של דניאל טרגרמן ז"ל:

    http://www.maariv.co.il/HttpHandlers/ShowImage.ashx?id=344186

    1. מצד שני … נשק תוצרת ישראל היה המנוע של משטר החונטות.
      ובאמת אין לי מושג מה שלך בסוציאל מדיה הספרדית שגרם לארגנטינה לא להגיע לישראל.

      אני יודע מה היה הלך הרוח לפני ההופעה של לורד… ומה התגובות בעולם ה LGBT על זה שהם ל א יסעו לישראל לארויווזיון (סוג של מפגש כלל עולמי לקהילה הגאה) .

      אז לפטור את זה כל העולם אנטישמי וה BDS שולט בדעת הקהל (ארגון של 170K עוקבים.. כן) זה טיעונים ברמה של קרמר..

      1. ההשפעהשלה ארגון קשורה לפעילות של פעיליו ולא למספר העוקבים טהעובדה שהאיומים הקשים שלהם של השפיעו על אומנים להופיע בארץ אז הם יכולים להשפיע גם על שחקני כדורגל.

  35. אחד הסרטים הכי אהובים עלי בעולם הוא בחזרה לעתיד 2, לדעתי הוא אחד מהיחידים (שליחות קטלנית גם כזה) שהצליח לעלות על הראשון בעיקר בגלל העלילה המתחכמת וכמות הפרטים הקטנים שהצליחו לעשות שם כולל החיזוי המצחיק של העתיד (שעדין נראה רחוק).
    אז יש נקודה בסרט שמרטי חוזר חזרה להווה אבל זה הווה ״מקולקל״ כי ביף המבוגר לקח את אותו ספורטס אלמאנק והצליח להביא את זה לביף הצעיר, ההוא בינתיים עשה וממשיך לעשות הון מהימורי ספורט והפך את העיר לגירסה גרועה של אטלנטיק סיטי עם פשע ואלימות.
    אז באותו ענין, לפעמים כשאני מגיע לביקור בארץ (עזבתי לפני 16 שנה) אני מרגיש שאני חוזר להווה ״מקולקל״ כשביבי על תקן ביף שאיכשהו עלה לשלטון ונשאר שם עד אין קץ והוא וחבורת המוקיונים שלצידו (רגב, חאזן, בנט, מיקי זוהר וכו) פשוט השחיתו לחלוטין כל חלקה טובה שנשארה במדינה של לפני 20 שנה (וכן אני רואה את רצח רבין כנקודה בזמן שההווה התקין התחיל ״להתקלקל״).

    1. מדויק מאוד.
      ב-4 בנובמבר 1995 התחוללה הפיכה בישראל, שהרסה את המדינה ובפועל חילקה אותה לשניים.
      אבל גם שלטון הרשע של הימין הלאומני-דתי ייגמר יום אחד והוא מתקרב. כי כמעט כל האליטה הישראלית נמצאת בצד השני, כלכלה, הון, הייטק, אקדמיה, תרבות, תקשורת, משפט. הקטר הפראייר שסוחב את כל הפרזיטים על הגב (הם לא היו שורדים דקה בלי המסים שלנו) מתקרב לנקודת המיאוס, בה הוא יעצור בבת אחת את הבלמים.
      תהיה אופטימי.

      1. א) ב4 בנובמר הייתי תלמיד תיכון שמתעניין הפוליטיקה ואני זוכר שערב הרצח הסקרים הראו על יתרון 12% לליכוד על פני העבודה.
        בשבוע שאחרי הרצח נעשו שוב סקרים וכמובן שמפלגת העבודה הוליכה בהם, וכך לאט לאט הסקרים ירדו עד לניצחון הליכוד.
        הליכוד ניצח ב96 למרות רצח רבין, לא בגללו. בלי הרצח זו היתה תבוסה מהדהדת ולא רק על חודו של קול.

        ב) הסכם אוסלו עבר בזכות המיצובישי של אלכס גולדפרב, הימני מצומת הימנית. אם כבר מדברים על הפיכה בישראל, זו ההפיכה (שהקדימה את ההפיכה של אריק שרון שנבחר על סמך ההבטחה "דין נצרים כדין תל אביב" מול עמרם מצנע).

        ג) זה נכון שרוב הכלכלה וההון מצביעים שמאל. אני לא בטוח שזה לא משתנה לאט לאט, כי האקדמיה, התרבות, התקשורת והמשפט אכן נמצאים בידי השמאל לא בגלל גאונותם אלא בגלל הקליקה הסגורה ,שמשתנה לאט לאט לנגד עיננו בתיקון עולם וחברה, התקשורת משנה פניה בחבלי לידה, גם מערכת המשפט, לאט לאט, גם התרבות, זה לא שאין כלום בצד השני הימני, פשוט תמיד סתמו להם את הפה כי אנשי שלומינו הביאו וקידמו את אנשי שלומינו בעלי האג'נדה הנכונה.

          1. תודה רבה.
            (אני לא בטוח אם היתרון היה 12 אחוז או 12 מנדטים, מי שיש לו גישה לסרוק את "מעריב" בימים שלפני הרצח ימצא את התשובה. אני חושב שזה מעריב כי ידיעות לא היה נכנס אלינו הביתה.)

      2. קשקושים של עיוורים.
        נכון האליטה בצד השני בעיקר בצד המשפטי הדיקרטטורי ואם הימין פעם יאבד את השלטון זה על סביב השאלה הזו מיהו הריבון (כאשר בוחרי ימין לא יאמינו לנבחריהם ).
        השחיתות של השמאל עולה כפל כפליים ומזל שהם לא מספיק זמן בשלטון בכדי להראות זאת אבל אם אתם רוצים דוגמאות לאישים אז הנה רשימה חלקית .
        בוזי (השתיקה בחקירות )
        פרס (בבוזי כספים המוניים ואיתרוג לאורך כל הקריירה)
        פואד (כבר נפטר נישאר בזאת)
        לבני (מושחתת בכירה תראו מה עשתה מקדימה למשל ובאיזה צורה עברה ממפלגה למפלגה ובכל זאת אצל השמאל גברת ניקיון ).
        ויש עוד בקצרה
        גבאי ,כבל ,פרץ ,וכמעט כל גורם בצמרת וכמובן ברק.
        בקיצור אל תנסו לבלבל אותנו בסיסמה שהצליחה לכם בשקר בעבר "מושחתים נמאסתם"

      3. החלוקה לשניים הייתה כבר לפני הרצח בעקבות גלי הטרור הקשים שבאו בעקבות ניצול השליטה הביטחונית שקיבלו הערהים במסגרת הסכם אוסלו שלא היה שווה את הנייר עליו נחתם. גלי הטרור האלו מוכיחים שדווקא דרך הימין צודקת ודרך השמאל רק הביא נזק ביטחוני חמור.

        זה שלא אנשי שמאל בשלטון לא עושה זאת שלטון רשע!!! אנשי הימין רוצים בטובת המדינה לא פחות מאנשי השמאל אך בסיס ההשקפה שלהם שונה והמציאות דווקא הוכיחה שדרך הוותרונות של השמאל היא הדרך השגויה.

    2. זה שלא השמאל בשלטון לא אומר שהמצב מקולקל. רין לכם בעלות על המדינה ועל השקפת העולם, ובמיוחד שכל העובדות והמציאות מראות שאין כל הצדקה להשקפת השמאל, גם כי הוויתורים בדרך השמאל כמו באוסלו לא קדמו את השלום אלא הביאן ליותר טרור, הרבה יותר ממה שהיה בממשלות לפני כן וגם הרבה יותר ממה שהיה בממשלת נתניהו הראשונה שאחרי כן. המציאות של השליטה הביטחונית שקיבלו הערבים אפשרו להם לנצל זאת להוציא הרבה יותר טרור מאוצם שטחים ממה שהיה לפני שקיבלו את השליטה הביטחונית על השטחים האלו.
      ובכל מקרה השטחין האלו מלכתחילההם לב מולדתנו וארצנו לפני שחשבו כאן על ערבים ומוסלמים כלשהם ובכל מקרה הערבים ה"פלסטינים" מעולם לא שלטו כאן ולא הייתה פלסטין שהם טוענים שנלקחה מהם לכן אין להם כל זכות טענה על הארץ או אף כל חלק שהוא ממנה. לכן אין כאן כיבוש שטח של עם אחר אלא שליטה בארצנו!!!

  36. יניב, אלו הפקודות החדשות יחסית בצבא, של נהלי פתיחה באש ומידתיות, שרק הולכים יותר ויותר לכיוון של הכלה והבלגה.
    הפקודות הישנות הן לוודא הריגה, אם אתה זוכר את התירגול בטירונות – מחבל נפל, רצים אליו ויורים בו.
    ולמה השינוי הזה? חלק גדול ממנו לדעתי היא ההרגשה של קובעי המדיניות שאנחנו כען כבר לא נלחמים על קיומנו, והמלחמה הגדולה יותר היא בדעת הקהל והפוליטיקה העולמית
    ולא כמו שאיש אמר, להרוג מי שרוצה ומנסה להרוג אותך ואת משפחתך זה שיא המוסריות, וממש לא מוריד אותך לרמת ה(אי) מוסר שלו.
    היום לצערי המוסריות הנוצרית שולטת, לפיה אסור להרוג כמעט בשום מחיר (כמו בסרטים שאפילו את הרוצחים הגדולים ביותר כמעט אף פעם הגיבור לא הורג, אלא בטעות הרשע נופל ונהרג או יורה בעצמו. וזה ממש לא במקרה)

    1. או אתה ממש לא מבין את הבעיה, אין לי שום בעיה עם להרוג מי שרוצה ומנסה להרוג אותך, הבעיה היא באופן שבו אנשים מסוימים בוחרים איך קובעים שאדם הוא כזה שרוצה ומנסה להרוג אותך, ובכאלו שמבחינתם אפשר לוותר לגמרי על החלק של הנסיון.

  37. טוב, מספיק עם השטות הזאת של ה BDS.

    https://www.facebook.com/BDSNationalCommittee/
    תסתכלו על עמוד ה FB שלהם
    170K עוקבים.. זה מספר שולי ואפילו אפסי.
    למסי יש 89M עוקבים.

    כל הפרופגנדה של BDS שגרם למסי לא לשחק בישראל זאת שטות מוחלטת.

    כמה תיירים כבר מגיעים לישראל? גם הם כולם חברים של ה BDS עם ה 170 אלף חברים שלו?

  38. וואו תודה על המאמר ועל התגובות, הרבה רגש בכולן. כדורגל זה רגשות., ובגלל זה הארגנטינאים וכל הדרום אמריקאים כל כך טובים בזה. הם חיים את המשחק, והדגש הוא על חיים. אני לא מבין את הטענות על פחד, יש מלחמה יום יומית בישראל, בכמה חזיתות, ולארגנטינאים יושב בראש הפיגוע בבואנוס איירס. דווקא הם מבינים היטב מה זה טרור. עדיף שיבואו אחרי המונדיאל עם הגביע למשחק ידידות רשמי. הלואי.

  39. הסיפור הזה הוא על רגל אחת ההבדל המהותי בין מראדונה למסי.
    אם מישהו היה מנסה לאיים על מראדונה הוא היה מגיע לארץ עם יותר עוצמה, מכנס מסיבת עיתונאים ואומר לכל העולם ״אף אחד לא מאיים עליי״ ועל הדרך מעביר מסר לכל הנבחרות במונדיאל שהוא לא מפחד מאף אחד.
    מסי באופן טהור אולי שחקן יותר טוב ממראדונה, אבל חסרה לו בדיוק את התכונת אופי הזאת – להנהיג בתנאי אי ודאות ופחד.
    הוא העביר מסר חלש ונרפה לעצמו, לחברים שלו לנבחרת ולעולם.

  40. אני ראיתי סרטי פעולה (או קראתי עליהם) שגיבורים הרגו את הרעים ואף הרגו הרבה. רמבו למשל לא הרג? ואן דם לא הרג? ועוד יש סרטים כאלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט