פיינלס (2) / רועי ויינברג

הודות לאפטר יצא לי לראות את משחק 2 של סדרת הגמר ולנתח אותו, אז הנה כמה מחשבות זריזות לפני שהסדרה עוברת לקליבלנד:

1.סטפן קרי. הוא נתן משחק מעולה והוא השחקן של הווריורס עד עכשיו ומי שככל הנראה יהיה ה-MVP של סדרת הגמר (דריימונד גרין וקווין דוראנט אחריו בפער). 9 שלשות במשחק גמר, שבירת השיא של ריי אלן מ-2008. איך הוא קלע 9 שלשות?

קודם כל, הוא זורק אותן ממש טוב. זה סטפן קרי, לא צריך להתחיל לפרט את זה. אפשר לנתח עד מחר את הזריקה שלו, אבל כבר עשו את זה כל כך הרבה פעמים וזה לא באמת מעניין אף אחד. אסור להשאיר אותו פנוי, וזאת הטעות שקליבלנד עשו – ב-15 זריקות חופשיות הוא קלע 9 (60%) וקלע 2 זריקות בלבד מ-11 תחת שמירה. מה שחזר בשלשות שהוא קלע זה ההגנה של קווין לאב. ב-3 שלשות הוא שמר על קרי, בין אם זה היה אחרי חסימה חכמה של דיוויד ווסט (עוד בהמשך) או ג'אבל מגי, או בין אם לאב שמר עליו מההתחלה, מה שקרה בדקות מסוימות ברבע הרביעי.

זה לא טוב. הגיוני שגולדן סטייט תחפש את זה ולכן לאב צריך לשמור על שחקן הציר של היריבה. כשזה ווסט או גרין הניידים יותר הקבוצה בבעיה ואולי בדקות האלה עדיף לקליבלנד להשאיר אותו על הספסל, כי אסור להשאיר אותו על קרי, זה סל קל. ג'ורג' היל שמר על קרי במשך 15 פוזישנים, בהם קרי קלע 3 נקודות. ב-16 בהם לאב שמר עליו קרי קלע 12, מה שמוכיח שהווריורס חיפשו אותו. היה ברור שזה יקרה עוד מלפני הסדרה וקליבלנד נפלה למלכודת הזאת פעם אחר פעם. לא יכול לחזור על עצמו. נכון שזאת לא הסיבה היחידה לניצחון (אין מה לעשות, ג"ס טובה בהרבה), אבל זה היה אחד הדברים שהכי בלטו היום. אסור לקליבלנד לאפשר משהו כזה.

2.חלוקת הדקות של קליבלנד הייתה בעייתית. ג'ף גרין, שהיה חשוב במשחק הראשון, שיחק 19 דקות אחרי 36 במשחק הקודם, למרות שעשה עבודה נאה על דוראנט; לברון שמר במשך יותר מדי פוזישנים על דוראנט וכל הגבוהים של הקאבלירס לא נראו מחוברים יותר מדי הגנתית. נכון שהם ניצחו בקרב על ריבאונד ההתקפה ולכן השיגו 10 נקודות יותר מהזדמנות שנייה, אבל לא בטוח שזה שווה את זה.

בהמשך הסדרה אנדרה איגודלה אמור לחזור. יחד איתו, כשגולדן משחקת על בידודים של קרי מול לאב (לא בידודים מאסכולת ג'יימס של לקחת כדור ולדחוף את הקיר בדרך לסל, אלא בידודים מהסגנון של זריקה ב-1 על 1. בידוד לכל דבר ועניין) זה יקרה גם נגד ה"המפטונס פייב", בין אם זה יהיה קרי או תומפסון נגד לאב. יכול להיות שמול החמישייה הזאת שווה לקליבלנד לנסות לשחק עם לברון כסנטר לצד היל, ג'יי אר סמית' וקורבר. אין לקליבלנד עוד שחקן ארוך שיכול להחליף בדומה להיל, גרין וג'יימס, אבל זה שווה את הצ'אנס.

קליי תומפסון עשה את רוב הסלים שלו מול הגבוהים של קליבלנד. קורבר גם היה סביר הגנתית. בחמישייה שבה גרין שומר על דוראנט והיל על קרי, אפשר לנסות לשחק ואפילו להמר על הקליעה של דריימונד ואיגודלה מבחוץ, הדבר הנכון לעשות נגד חמישיית המוות הזאת (גרין עם 27.8% מהשלוש בפלייאוף ואיגודלה היה עם 28.2% בעונה הסדירה). ככה אין שחקן שגולדן תנסה להפיל. הריבאונדים שנאנס, TT ולאב השיגו לא היו שווים את הנזק ההגנתי. גם כשתומפסון ונאנס שמרו על גרין ודיוויד ווסט בהתאמה הקבוצה הייתה יעילה – הם קלעו 1.54 נקודות בכל פוזישן בו תומפסון שמר על גרין ו-1.78 כשנאנס שמר על ווסט. זה לא אידיאלי, בלשון המעטה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. פנטסטי רועי ! יצא לי לעבוד פעם נוספת על המשחק הראשון וגם שם קווין לאב לא יוצא כמו שצריך לקרי.
    אני חושב שאחד הדברים שניצחו ללוחמים את המשחק הייתה היכולת של קווין דוראנט למצוא את חברים שלו. הוא סיים עם 6-7 אס׳, אחוזים גבוהים מאוד מהשדה והשפיע משמעותית על המשחק .

    1. מסכים. נראה שהוא משתלב במשחק הקבוצתי, הרבה יותר ממה שהיה בסדרה מול יוסטון או במשחק 1. לסיים עם 26 נקודות ב-14 זריקות זה מאוד מרשים. לא כתבתי עליו, אבל בהחלט מגיע קרדיט.

  2. תודה על הניתוח רועי
    בואו נראה איך הקאבס ייראו בבית. נראה שהלוחמים בחוץ משחקים הרבה פחות "שוטף"…. נראה אם זה ישפיע

  3. תודה רבה רועי.
    מגוחך ככל שזה ישמע, ראיתי את מקבץ השלשות של סטף והתרשמתי שלאב קצת "וויתר" על לנסות למנוע ממנו את השלשה. זז לאט ובאיזו תחושה של השלמה עם גזרת הגורל. אולי המשחק בבית יתן לו איזה בוסט וקצת אמונה, כי לדעתי אם היה נותן הכל יתכן והיה מונע חלק מהן. זה לא היה משנה את התוצאה הסופית, אבל בכל זאת.

  4. לדעתי לא ייגמר בסוויפ. הלוואי . אבל הרבה יותר סביר סוויפ ג'נטלמני כפי שחשבתי לפני הסדרה. אני רק מעדיף , בשביל השקט הנפשי, כמו שנה שעברה, דהיינו הראשון מהשניים לג"ס.

  5. תודה רועי.
    שוב אנחנו רואים את ההבדל העמוק והבלתי סביר בין קבוצה מאומנת לכזאת שלא.
    זה כאילו שלברון בא לומר: תראו כמה שאני גדול שלא רק הצלחתי להגיע עם חבורת אפסים, אלא גם בלי מאמן.
    רשמו לפניכם שאין סיכוי שלברון יגיע לקבוצה עם מאמן סמכותי. זה יקלקל לו את המורשת

  6. מעולה, תודה
    נראה לי שקרי משתמש בשמירה של לאב בתור כוונת. מהמעט שראיתי התקציר לאב ניסה להגיע אליו, וגם במקרים שהצליח, זה לא ממש עזר

  7. תודה רועי, אתה משהו משהו, אפילו בצבא מצליח לשמור את הראש באזרחות.
    חשוב מאוד לקאבס שג'יי אר, קורבר וגרין יקלעו באחוזים גבוהים מבחוץ. שחקני המשנה קלעו מעולה במשחקי הבית בגמר של שנה שעברה וזה קריטי.
    אם אני טיירון לו אני משאיר את גרין ואיגי לקליעות חופשיות, העיקר שהשאר יהיו שמורים צמוד ככל האפשר.
    טיפ לקווין לאב – גם אם אתה לא מגיע לחסום את קרי בזריקה שלשה לפחות תנסה להסתיר לו את הסל עם היד . . .

  8. השאלה רועי, מה היית מנסה לעשות עם לאב?
    הרי כשהם שומרים חילופים אז זה בלתי נמנע, ואם אין חילוף סטף הורג אותך עם המסירה הנכונה.

    אני דווקא חושב שבמשחק השני לאב עשה עבודה הרבה יותר טובה על סטף. אסור לשכוח שסטף קלע עליו 2 שלשות לא הגיוניות ודווקא התקשה יותר לחדור מולו בהשוואה למשחק הראשון אז עבר אותו בלי להתאמץ.
    אם אני לא טועה סטף היה על משהו כמו 2/9 בתוך קשת השלוש, הרבה מזה בגלל הגנה הרבה יותר טובה של לאב שגם הקלה על העזרה.

    הבעיה גם שלאב היה טוב מאוד מבחינה התקפית בשני המשחקים האלה, היחיד חוץ מלברון ואני גם מניח שיקלע יותר טוב מחוץ לקשת במשחקי הבית

כתיבת תגובה

סגירת תפריט