גמרים אזוריים 2018 / מתן גילור

תוצאת תמונה עבור ‪cleveland VS boston‬‏

בשעה טובה? ומוצלחת? (תלוי כנראה את מי שואלים) הגענו לגמרים האזוריים (כיפק היי לכריס פול שעדיין נמצא איתנו).

לאור קוצר סדרות חצאי הגמר האזוריים, התפנה זמן רב אשר את חלקו אנסה למלא במלל לקראת סדרות הגמרים האזוריים.

*

מזרח – אובראצ'בריות

בואו נתחיל דווקא מהמודחות.

מה שטורנטו בהחלט לא צריכה לעשות זה ללכת לבניה מחדש. קבוצה של 59 ניצחונות בעונה לא הולכת לבניה מחדש. קל וחמר אם מדובר על פרנצ'ייז שאינו בדיוק אבן שואבת לשחקנים חופשיים בפרופיל גבוה. טורונטו, כמו וושינגטון למשל, קצת נופלת בין הכיסאות.

מי הם הכיסאות? מצד אחד יש את כס המלכות המזרחי של לברון ג'יימס ומהצד השני את הלפריקונים וזטא גמא פאי. טורנטו לא קבוצה רעה. בשלוש העונות האחרונות היא ניצחה בפלייאוף כל קבוצה שנקרת בדרכה, זולת קליבלנד. בשתיים משלוש העונות האלה קליבלנד היתה פשוט קבוצה טובה יותר. להגיע מולה לששה משחקים בגמר האזורי הוא הישג יפה מאד. נכון, העונה כבר מדובר על כישלון. טורונטו היא המוכשרת מבין השתיים, המאומנת מבין השתיים, הביתית מבין השתיים ולדעתי גם הטובה מבין השתיים. אבל פלייאוף לא בודק מי קבוצה טובה יותר. הוא בודק מי, בנקודת זמן נתונה, מצליחה לנצח 4 משחקים בסדרת הטוב מ-7. זה יכול להיות בגלל פציעות, כושר רגעי, מאצ'-אפ או התפקרות מנטלית. כל אחד יבחר את הסיבה הנכונה מבחינתו. ביקום הדמיוני, הספקולטיבי והחסר קשר למציאות שלי, טורונטו בהחלט יכולה לעבור את בוסטון ופילדלפיה בהחלט יכולה להקשות יותר על קליבלנד.

החלק המשמח מבחינת טורנטו הוא שקליבלנד בכלל ולברון בפרט בדרך למטה. הקטע הפחות משמח הוא שהם נראים הרבה פחות מבטיחים מאשר הכוחות העולים בבוסטון, פילדלפיה ויש גם שיאמרו מילווקי.

נכון, טורנטו כנראה פספסה את חלון ההזדמנויות להגיע לגמר, אם בכלל היה לה כזה, אבל זה לא אומר שהגיע הזמן לפרק את החבילה. לגיטימי לשחק גם בשביל חצי גמר פלייאוף. ואולי, פתאום, איזו הרחקה או פציעה או מריבה ביריבה, והנה, נולדה ההזדמנות לטרוף את הנבלה.

מה שכן, לטורונטו אסור להקים את קו מז'ינו ולתכנן את המלחמה הבאה ברוח המלחמה הקודמת. היא לא צריכה לנסות להשיג לברון סטופר, אלא לחשוב איזה שינויים לא מהותיים מדי היא יכולה לעשות כדי לתת מאבק ראוי לקבוצות הצעירות.

על פילדלפיה אין יותר מדי מה להרחיב. מדובר על קבוצה שהכוכבים שלה הם שחקן בשנתו הראשונה ושחקן בשנתו השניה שהראו המון פוטנציאל. ברור שיש לא מעט מגבלות ועוד מוקדם למשוח אותם בשמן, אולם גם אין שום סיבה לקבור אותם או לחשוב שהם לא הולכים להשתפר משמעותית. צריך גם לזכור את העניין הפעוט של תקרת השכר והיכולת שלהם להתחזק. המשעשע הוא שבכך שבוסטון הדיחה אותם כבר בחצי הגמר האזורי היא נתנה לאי אלו כוכבים יותר לגיטימציה ציבורית לעבור לפילדלפיה, מה שעלול לערער את מעמדה כפוטנציאל הגדול ביותר לאליפות המזרח בשנים הקרובות.

*

עכשיו נעבור לעולות – לדעתי, מדובר על שתי קבוצות אובראצ'יבריות. בוסטון זה די ברור. נכון, בתחילת העונה רבים צפו שהקבוצה תסיים ראשונה באזור והיא סיימה רק שניה, אבל לנוכח הפציעות הרבות של שחקני מפתח, מדובר על הישג לא מבוטל. בפלייאוף זה כבר פלא של ממש שקבוצה בלי שני השחקנים בפרופיל הגבוה ביותר שלה מצליחה לעבור לא סדרת פלייאוף אלא שתיים. ספק אם יש עוד קבוצה בליגה שבלי שני הכוכבים הראשיים שלה היתה מצליחה אפילו לתת מאבק ראוי בסדרת פלייאוף בודדת.

במקרה של קליבלנד אני מדבר בעיקר על הפלייאוף. בעונה הסדירה, למרות כל השינויים והפציעות, הקבוצה השיגה את מה שחזו לה האנליסטים של ESPN מבחינת מאזן. ברם, ברור שהקבוצה לא שכנעה כלל ועיקר. גם בפלייאוף היא עשתה עבודה לא טובה נגד אינדיאנה, אבל בסוף כן הצליחה לעבור. אז למה אובראצ'ברית? כי קבוצה שמסיימת במקום הרביעי עם 50 ניצחונות (שוב, כמצופה) לא אמורה לטאטא קבוצה של 59 ניצחונות שמסיימת במקום הראשון. למעשה, אם אינני טועה, מדובר על הפעם הראשונה בהיסטוריה שדבר כזה קורה. לדעתי, חומר השחקנים של קליבלנד לא שווה יותר מחומר השחקנים של טורנטו. הצוות המקצועי של קליבלנד לא עדיף על זה של טורנטו. ובכל זאת, יש עכשיו מכשפה אחת עצבנית מאד שתאלץ לטוס לעבודה על שואב אבק.

מבחינת מאצ'-אפ בסדרה עצמה, אני חושב שלבוסטון יהיה פחות נוח עם קליבלנד וגם להפך.

נתחיל מהצד הירוק. בוסטון תאלץ לבחור את הרעל לא רק בשיטת המשחק, אלא כבר בחמישייה. ביינס שחקן הגנה נהדר. מאד מוערך בחסר לטעמי האישי. הוא מתמודד היטב עם כל דבר שנכנס לצבע – יהא זה שחקן פנים גדול ושרירי או שחקן חוץ תזזיתי וחתולי. דא עקא שקליבלנד, ככל הנראה, תפתח עם הרכב הקלעים הקבוע שלה. אם ביינס יצא לשמור על לאב בחוץ אז חבל בכלל לשים אותו בחמישייה. זה מעקר את כל המשחק שלו. אבל אם הוא לא יהיה בחמישייה,  הצבע עשוי להיות פתוח מדי לחדירות של לברון. יש קבוצות שיכולות לקחת את הסיכון הזה עם הגבוה שלהן גם אם הוא פחות מתאים לשמור את לאב בחוץ, כיוון שאותו גבוה יודע להעניש בצד השני ולנצל את המיס-מאצ' גם לטובתו. ביינס, אפעס, פחות מוצלח בחלק הזה. כמובן שאפשר להמר מהתחלה על הקליעה של לאב ובהתאם לבצע שינויים בהמשך המשחק/סדרה. רוזיר שהיה נפלא בסדרה נגד פילדלפיה הולך לקבל שומר שיושב עליו יותר טוב ולדעתי הוא יתקשה יותר. לא כל שכן כשלארקין פצוע ואין לו מחליף ראוי.

מבחינת קליבלנד, הניחוש שלי הוא שהסדרה הולכת להיות הרבה יותר דומה לסדרה נגד אינדיאנה. כן, ג'ורג' היל אמור לשחק בכל המשחקים והוא בריא יותר וזה כמובן משמעותי. אבל לקלעים הולך להיות הרבה פחות חופש. בראון, סמארט וטייטום הם שילוב של פומה עם עלוקה. משהו שיכול להוציא קלעי מכליו אחרי ששוב ושוב לא מצליח לקבל את המבטים שהוא רוצה.

למרות זאת, במקום בוסטון לא הייתי מהמר על פרדיגמת "לעצור את האחרים". ראינו שזה פחות עובד בפלייאוף הנוכחי.

קשה מאד לצפות איך יראה המאבק בין הספסלים. הספסל של קליבלנד לא מבריק בפלייאוף בלשון המעטה, וזה של בוסטון, כפי שכתבתי בעבר, כולל משהו כמו עבדל נאדר, גרשון יבוסלה, בורג מהברך של קיירי, את רוח הגרדן ופומפיה.

שאלת השאלות, כמו בכל סדרה נגד קליבלנד, היא לברון. אם הוא מתיימר לנהל את המשחק של קלבילנד מהמסד ועד הטפחות הייתי מתחיל עליו עם סמארט. אבל אם הוא משאיר בהתחלה את העניינים להיל ונכנס פנימה, אז כנראה שצריך להחליף שומר. הייתי הולך שם על מוריס ואולי אפילו הורפורד, כשמוריס על לאב. טייטום ובראון פשוט לא נראים לי שם מהבחינה הפיזית. רק צריך לזכור שהשניים האחרונים אמורים לפגוש מולם את סמית' וקורבר – וזה חתיכת הזדמנות אדירה לשניים האלה להראות שוב כמה הם נהדרים.

***

תוצאת תמונה עבור ‪houston vs golden state‬‏

מערב – הגמר האמיתי?

גם פה נתחיל מהמודחות. ניו אורלינס נתנו פלייאוף שנותן המון תקווה להמשך. לא רק שהוא אמור לגרום להם להאמין בעצמם, אלא שיש סיכוי לא מבוטל שהוא יגרום לדמרקוס קאזינס להאמין בהם. וזה חשוב מאד. כשהוא רואה איך רונדו, הולידיי ומורו תפקדו בפלייאוף הזה, הוא לגמרי יכול לשאול את עצמו "מה אם הייתי בריא?" ניו אורלינס יכולה להציג אחלה חמישייה לקראת העונה הבאה. הבעיה בקבוצה הזו היא העומק. וזאת, גם תחת מגבלות השכר שקיימות בה, הרבה יותר פשוט לשפר מאשר שחקני ליבה. כמו כן, מירוטיץ' כמחליף לגבוהים זו תוספת כוח שהוכיחה את עצמה.

גם יוטה הרשימה. אבל שם ישנה בעיה אחרת. גם אם מיטשל יממש את הפוטנציאל שרבים מקווים שיממש (ולמה לא לקוות שכזה שחקן מלהיב ונפיץ יממש את הפוטנציאל שלו?), הם, בניגוד לניו אורלינס, חסרים כוכב על. לפחות אחד. בעידן בו כוכבים חוברים לכוכבים אחרים כדבר שבשגרה, הרבה יותר קשה להגיע לשלהי האביב עם חומר השחקנים הנוכחי, גם אם מיצוי מלא של הפוטנציאל. סולט לייק סיטי, מה לעשות, אינה מקום מושך ביותר ולא ממש בטוח שיש להם קלפים מספיק חזקים לשוק החליפין. היה יכול להיות מאד מעניין לראות אותם עם גורדון היוורד, אבל אלו מים מתחת לגשר.

*

ועכשיו לקבוצות שישחקו בגמר, והפעם אקצר יותר כי רבות דובר וידובר על המפגש הזה, ולשאלה "האם זה הגמר האמיתי?" ובכן, התשובה היא: כן ולא.

לא, אני לא מחפש להתחכם, אלא שמבחינת גולדן סטייט מדובר על הגמר האמיתי ומבחינת יוסטון לאו. ואני אסביר.

אם למישהו יש סיכוי שאפילו קרוב לקלוש נגד הלוחמים, כל עוד הם בריאים, זה אך ורק ליוסטון. לא משנה מי תעלה מהמזרח, דאבס יפרקו אותם ללא רחם. משחק חמישי בסדרת הגמר בתרחיש כזה יפיל אותי מהספה. קפלה יכול לעשות לא מעט נזק, שחקני הכנף הם שומרים מעולים שיכולים להחליף על דוראנט ולמרר לו את החיים יותר מאשר כל קבוצה אחרת בליגה, לקרי יהיה קשה לשמור על פול או הארדן (פה אין איזה סמית' בשביל להחביא אותו בהגנה) וגם מהספסל יש להם לא מעט מה למכור.

אבל… בניוגד לגולדן סטייט, אם יוסטון עולים לגמר, הוא לא יהיה לפרוטוקול בלבד. מול בוסטון, לצערי, כנראה שכן. אבל קאבס דווקא כן יכולים לאתגר אותם.

שלא יובן לא נכון – יוסטון פיבוריטים ברורים גם מול קליבלנד, אבל גם תרחיש בו קליבלנד מצליחה לנצח אינו דמיוני.

ומדוע? משום שכל משחק ההתקפה של קליבלנד מבוסס על לברון והקבוצה לא ממש מסתדרת כשהוא על הספסל. לברון הוכיח בפלייאוף הזה שלאורך 10-15 דקות הוא יכול לספק הגנה ברמה גבוהה מאד, לרבות על כוכב היריבה. אבל לא מעבר לכך. הוא חייב לשמור כוחות להתקפה. מול גולדן סטייט פשוט אין לו על מי לנוח. תומפסון לא מפסיק לזוז, דוראנט יאכל אותך אם לא תהיה אינטנסיבי מולו ואי אפשר לתת לגרין לנהל חופשי את המשחק וכל חילוף ממנו זה ישר קרי על הפרצוף. והבא נזכור שגם לאב צריך לשמור מישהו שהוא לכאורה אמור להתמודד איתו. ואם תגידו "שישמור את איגואדלה", אז קודם נראה שהאחרון בכלל פותח בחמישייה ולאחר מכן צריך לחשוב את מי בדיוק ישמור קורבר…

מול יוסטון המצב שונה. לברון יכול לשחק חצי כוח בהגנה על אריזה, טאקר או בא א-מוטה. כן, הם יעשו קצת נזק, אבל לא משהו שיכריע את הסדרה ובעיקר לא משהו שיתיש את לברון.

ויש גם את עניין הניסיון, שראינו עד כמה יכול להיות משמעותי בגמר 2015, בו קליבלנד עודפים הצלחה לגרור לששה משחקים קבוצה שפתחה את העונה העוקבת עם למעלה מ-20 ניצחונות ברציפות.

שימו בצד את הרצון של כל אחד לזהות המנצחת – הלוואי שנקבל פה את הסדרה עליה מדברים כל השנה ולא משהו חד צדדי כפי שלצערי אני נאלץ לחזות.

לפוסט הזה יש 147 תגובות

  1. אחלה של כתיבה.כאילו לקחת את המחשבות המבולבלות שלי וסידרת אותן לכדי מסמך רהוט.
    הלב אומר בוסטון .אם כמה שזה לא נשמע הגיוני

  2. תודה רבה מתן.
    אני מסכים עם רוב מה שנכתב למעט העניין של אינדי מול הקבס. אינדי לא נתנו עבודה מי יודע כמה בהגנה ועל קשת השלוש. קווין לאב היה פשוט זוועתון בסדרה הזו ומול טורומטו זה התחיל להתיישר – אני לא חושב שזה היה הבדל כלשהו בהגנות של הקבוצות – אלא משהו הרבה יותר מקרי. ככה גם אצל סמית בהבדל בין הסדרות (31% מול אינדי 76% מול טורונטו ל3 למשל).
    בעוד לטורנטו היו שומרים לא רעים על לברון את מי בוסטון תשים עליו? את מוריס? לדעתי סמארט יצליח להאט אותו בערך כמו שדמרה קרול האט אותו בזמנו. לדעתי יגמר ב5 וגם זה בגלל רוח הלחימה בגארדן.

  3. אחלה כתיבה מתן.

    אוסיף כמה תובנות משלי

    1)לא מסכים לגבי הקביעה שטורונטו לא צריכה ללכת לבנייה, כרגע אין לה מה לחפש בפלייאוף,אז אם לא לברון בשנה הבאה אלו יהיו פילי או בוסטון שידיחו אותם, הם פשוט לא מספיק טובים, ושני ה"כוכבים" שלהם הופכים לדני דין כל פעם בפלייאוף.

    הייתי מנסה להעביר את דרוזן כי את לאורי יהיה יותר קשה להטריד עם החוזה והגיל שלו, יש להם כמה צעירים שבהחלט מראים פוטנציאל לעתיד,בתוספת כמה בחירות דראפט והתנהלות נכונה הם יכולים להציב את עצמם במצב טוב לעתיד, אבל אסור להם לחכות.

    לגבי המאמן, העונה הסדירה זה נחמד אבל קייסי פשוט מאמן בינוני, אין לו שום תוכנית משחק, הוא כל פעם מנסה לזרוק כל מיני הרכבים ומתפלל שאולי משהו יפגע, הוא מאמן חלש שהחולשה שלו מקרינה על השחקנים שלו.

    2)בכדי לנצח את קליבלנד אתה צריך לפחות ששתיים משלוש האופציות הללו יהיו בארסנל שלך,

    1-גבוהים פיזים שיגרמו ללאב לסבול ולעבוד בהגנה.

    2-גארד שיכול לחדור לצבע בקלות ולנצל את האין הגנה על הטבעת של קליבלנד, אולודיפו דוגמא טובה לכך, ווסטברוק לדוגמא היה יכול לחגוג על האין נוכחות בצבע של קליבלנד,או אולי איזה אחד בשם קיירי.

    3-SF שיגרום ללברון לעבוד בשני צידי המגרש.

    הנק' ה3 לטעמי היא החשובה ביותר, שאין את קיירי כל הנטל נופל על לברון, את המנוחות שלו הוא נותן בהגנה, בד"כ הוא לא זה ששומר על השחקן הטוב ביותר של היריבה כדי שהוא יוכל לחפות/לנוח בצד ההגנתי.

    מכל הסעיפים שציינתי בוסטון כרגע יכולה לסמן וי רק על סעיף 3, וגם זה לא ממש משהו שיגרום ללברון להתעייף (עם קיירי והיוורד זה סיפור אחר), הורפורד אוכל מרורים מטריסטן ולאב בריבאונד, ואין לי שום סיבה לחשוב שהפעם זה יהיה שונה.

    הימור-קליבלנד ב5 משחקים.

    גולדן סטייט-יוסטון:

    המשחק של יוסטון יותר מידי חד-גוני, הבידודים האלו לא יעבדו מול גולדן בצורה אפקטיבית בפלייאוף,בעונה הסדירה אולי בפלייאוף לא, גרין זה לא גוברט או טאונס, הוא מסוגל להגן בחילופים בצורה טובה, ודוראנט יכול לחפות בהגנה על הטבעת.

    לטעמי המאצ'אפ המעניין בסידרה הוא קאפלה מול גרין, כרגע קאפלה נמצא בכושר הטוב ביותר בכל העונה, וזה בשורה מצויינת ליוסטון, הוא פשוט ביטל את גוברט וטאונס בשתי הסדרות, ובינתיים בפלייאוף ההגנה שלו על הטבעת היא מטורפת, השאלה הגדולה היא איך הוא יוכל להתמודד בחילופים מול קארי, כי אין לי ספק שגולדן ינסו למשוך אותו החוצה מהצבע.

    הימור- גולדן ב5 משחקים

    לגבי הגמר אין מה להרחיב, זה יהיה נס אם קליבלנד תיקח משחק אחד,יותר מזה אני חושב שהגמר הזה יהיה יותר חד צדדי ללברון מאשר זה ב2007.

    1. יש מספיק קבוצות מטומטמות בליגה, שיקחו את לאורי כמו שהוא רק בשביל ההרגשה של "הבאנו אולסטאר".

      נראה לי רק שטורונטו ישמרו לו חסד נעורים,
      על כל המתות החסד שהוא ביצע בהן בפליאוף.

    2. לטורונטו יש את דרוזן שהוא SG בכיר בליגה. לא לחינם הקאבס התמקדו בעצירה שלו ונתנו ללאורי להתפרע (התוצאה ידועה ואפילו קצת הוציא את דרוזן משלוותו…).

  4. יש שחקן אחד שיעשה את טורונטו קבוצה חזקה באמת. הוא יושב עליה כמו כפפה והיא הרגע פרשה לו שטיח ב- 4 משחקים…. המפתח הוא לזרוק את החוזה המיותר של איבקה ולשכנע את לברון שהוא יכול להביא אליפות ראשונה לקנדה

  5. תודה, מתן.
    רק להזכיר –
    את הקאבס במהדורתם הנוכחית, הסלטיקס פגשו פעם אחת, במשחק בית.
    קיירי שיחק, לאב לא. והמשחק הסתיים בתבוסה של הסלטיקס, במשחק בו לברון שיחק פחות מ-30 דקות.

    מצד אחד, זה נכון שהיכולת של הסלטיקס לכסות את הקלעים של הקאבס, ולהתמודד עם רצף החסימות הבלתי נגמר בין לאב וקייל קורבר, גבוהה משמעותית מזו של הסיקסרס.
    אבל מהצד השני, הסלטיקס מאיימים הרבה פחות ביכולתם למנוע מלברון לחדור לצבע,
    ויש להם פחות כלים להעניש את ההרכב הנמוך של הקאבס (לאב בסנטר, לברון, ג'יי אר, קורבר, והיל).

    יוסטון – גולדן סטייט, זו בכלל חידה עבורי.
    על הנייר, גולדן סטייט פייבוריטים. אין הרבה מה להרחיב לגביהם, חות מלציין את הספרות "16" ו-"1".
    לטעמי, השאלה הגדולה יהא איזה הארדן נראה בסדרה.
    אם זה ההארדן שיוטה הצליחו להוציא מפוקוס, אז אין ליוסטון סיכוי.
    אם זו הגרסה שראינו בעונה הרגילה במשחקים מול גולדן סטייט?
    אז יש ליוסטון סיכוי.
    בגלל שכאשר הארדן אקטיבי, פוגע מבחוץ, וחודר לסל, זה הארדן שהופך את קפלה למכונה של סלים קלים, זה הארדן שמדביר עבירות לכל מי שמתקרב עליו, זה הארדן שמתיש את השומר שלו (קליי?).

    איזה כיף שצלחנו את סדרות הסיבוב השני המשעמם,
    ועכשיו מתחילה ההצגה האמתית!
    (טוב, בעוד 3 ימים. באסה…
    אבל לפחות יש למה לצפות)

    תודה, מתן. פוסט נהדר.

    1. מעניין באמת איזה הרכבים דומננטיים הלוחמים ישחקו בעמדה 5 על מנת לכסות את קפלה מעבר לגרין דורנט תומפסון וקרי: זאזא, מגי, בול, לוני? או שכרגיל איגי דורנט וגרין בפרונט?

      1. יש לי תחושה שגין יראה הרבה קפלה בתחילת הסדרה, ועל פי תוצאות המאצ' אפ הזה, נראה מה יהיו השינויים (מ-2 הצדדים).

        1. יש מצב אבל אני חושב שזו תהיה טעות. כמו שאמרו פה הרבה מאוד פעמים הגדולה של גרין היא בעזרה שהוא מביא. אם אם שומר על קפלה זה יכול להיות פספוס אני חושב שהכי נכון הוא לפתוח עם בל כאשר גרין שומר על טאקר – שאמנם זורק לא רע לשלוש אך השחרור שלו הוא לא במהירות של קלעי טבעי מה שמאפשר לתת לו את השנייה של העזרה. גם מגי יכול להיות פיתרון לא רע אך כמובן מייצר בעיתיות בחילוף האוטומטי שכנראה נראה.

          1. קר מאמן אדיר, והוא כבר הראה השנה שאין לו בעיה לשחק עם החמישייה לצרכי מאצ' אפים הגנתיים.
            אני לא אופתע עם אחת מהגרסאות שלך תתממש.

  6. נהדר מתן!!! ממש נהניתי לקרוא.

    הנה הכמה גרושים שלי:
    1. טורונטו – לחפש בית ללאורי ולעטוף בחבילה של עוד איזה שחקן או שניים ואולי בחירת דראפט כי החוזה החדש שלו הוא אסון לדעתי, במיוחד שמשלבים את היכולת שלו (לפחות בפלייאוף שם סופרים את הכסף).
    2. ניו אורלינס – השאלה היא קאזינס ומה עושים אתו. הפליקנס הראו שהם טובים במשחק הריצה, מה שהוא לא ממש הסגנון של קאזינס (והוא עוד מגיע מפציעה). מירוטיץ טרייד נהדר לריווח המגרש.
    אם מקבלים את קאזינס במחיר מבצע יש לנסות לרוץ אתו, אני חושב שיש העדפה לסיין-אנד-טרייד עליו על ההצעה הגבוהה ביותר (תמיד יהיו איזה אורלנדו, פיניקס, ניקס שיסכימו להמר כדי לקבל "אבק כוכבים").
    3. גמר המזרח – כל יתרון של קבוצה הוא החולשה של הקבוצה השנייה. הסלטיקס כקבוצה אולי יותר טובים אבל לקאבס יש את לברון (שהוכיח שעדיין מוקדם להמר נגדו)
    אני חושב שלסלטיקס דווקא יש הרבה מה לזרוק על לברון בהגנה, אבל בסופו של דבר לברון הוא לברון וכנראה שבפלייאוף אפשר רק להאט אותו ולחסל את הצוות המסייע.
    4. גמר המערב – ג"ס יענישו עם מה שיש להם, יוסטון ינסו עם הארדן והקלעים, אבל בסוף שובר השיוויון הוא דוראנט (והוא לובש צהוב).
    ליוסטון יש הרבה שחקני כנף, אבל דוראנט פשוט טוב מכולם, אין מישהו שבאמת יכול לשמור עליו. אם הוא יהיה אגרסיבי + קארי שהוריד חלודה זה ילך לג"ס.
    יוסטון מצויינים העונה ועדיין קשה לי לראות תסריט שהם עוברים את ג"ס של הפלייאוף, שעד כה נראו כאילו הם עושים קצת מעל המינימום של מה שצריך כדי לנצח בסדרה. יתכן שעכשיו שיוסטון מולם ואחר כך בגמר הם יבואו עם אנרגיות גבוהות יותר כדי להראות מה הם שווים.

      1. התקרה של לאורי די ברורה – וזה שהוא רכז עונה רגילה טוב מאוד שפשוט יש גבול לכמה הוא יכול להוביל קבוצה בפלייאוף.
        בנוסף, יש לו חוזה מאוד גדול שמקשה על גמישות ושעל הספסל מחכים ואן-פליט ורייט – אף אחד עדיין לא ברמה של חמישייה, אבל אפשר לנסות לרוץ ולפתח אותם (לקחת הימור הגיוני.

  7. מתן תודה טור נהדר.
    במזרח .
    נתון יפה הנתון של 4-0 .
    מופתע מאד מבוסטון .
    אך לא חושב שהם יתנו פייט לקליבלנד.

    במערב .
    מסכים מאד לגבי הגמרים האמיתי כן / לא.
    מדוייק מאד .

    אשר למפסידות גם מסכים עם מה שכתבת …למעט קזינס אני לא חושב שזה הצליח הוא מסרס את דיוויס הם צריכים שחקן אחר .

    ולסיום נתון שלי אם מישנו יודע אשמח .
    האם היו פעם סדרות חצי גמר אזורי (בפורמט הטוב מ 7 ).
    כאלו חד צדדיות ?.
    כל 4 הסדרות יחד הסתיימו בפחות מ 20 משחקים .
    בתחושה שלי זה שיא היסטורי (ומבאס).

      1. טוב, אחרי בדיקה, ולא סתם בשליפה מהראש –
        2010, 1999, היו 3 סוויפים וסדרה של 4 – 2.
        ב-83', היו 2 סוויפים ו-2 "סוויפים ג'נטלמניים".

        1. תודה רבה !.
          אז יש בכל שיא כנראה והיא הפעם הראשונה שאין ולו סדרה אחת בחצי גמר האזורי שהולכת למשחק שישי .

    1. ב-2010 היו 3 סוויפים מתוך 4 סדרות בחצאי גמר האזוריים- פיניקס על סאן אנטוניו, לייקרס על יוטה ואורלנדו על אטלנטה.
      חוץ מזה בוסטון ניצחו 4:2 את קליבלנד בסדרה שבה הוכח שלברון לא יהיה לעולם goat או משהו שקרוב לזה.

      1. להפסיד 2 – 4 לקבוצה שהמשיכה כל הדרך עד למשחק 7 בפיינלס?
        אני יכול לחשוב על מבחני לקמוס טובים יותר לעזים…

        (לסיים סדרה עם 26.8 נק', 9.3 רב', 7.2 אס', 2.2 חט'. לא יודע, לא רע בכלל…)

        (לא שאני חושב שלברון הוא עז…)

        1. אני חושב שהכוונה היא לאופן שבו לברון ויותר על הסדרה ברבע האחרון של משחק מספר 6 המכריע. זה היה די מביך בשעתו והטיל צל על הקריירה שרק הזמן וההישגים מאז הצליחו לגרש

      2. היית חייב לדחוף את השטות הזו?
        אז בעצם גם מייקל שהפסיד שנה, אחרי שנה, אחרי שנה בסיבוב הראשון הוא גם לא יכול להיות האוב בכל הזמנים.
        איזה קטע.
        אז מי בעצם הכי גדול?
        שאלה.

  8. איזה מאמר נהדר.
    מסכים עם כל מילה.

    אכן המאצ׳אפ הוא כזה שאין קבוצה אחת שעליונה על כל השאר באופן מובהק, אלא מאד תלוי מול היא משחקת.

    אני חושב שזה יהיה נס אם בוסטון תנצח את קליבלנד, אבל מצד שני זה בדיוק מה שחשבתי בסיבוב הראשון והשני שלהם.

    לגבי יוסטון וג״ס הכל פתוח.
    נראה שיוסטון השנה יותר חזקה, אבל ההבדל הוא שלג״ס יש יותר כח אש. לקרי יש ערב רע? קליי מצטיין. דוראנט פצוע? דריימונד גרין מתעלה. יש להם רוסטר רחב שמחפה אחד על השני.

    יוסטון זה הארדן כמו שקליבלנד זה לברון.

    גם לגבי הגמר הניתוח מדוייק. בהנחה שבאמת הקאבס שם, אז מול הווריורס אין להם סיכוי, אבל דווקא מול יוסטון כן. מה הסיבה? מה שכתבתי בפסקה קודם – קאבס מול יוסטון זה לברון מול הארדן, מי שיותר משתלט על המגרש יקח. לעומת זה קאבס מול ווריורס זה לברון מול סוללה. אמנם זה עבד פעם אחת, אבל אז לברון היה צעיר בשנתיים, היה לו את קיירי לצידו ודוראנט עדיין לא היה. אני בספק אם הפעם זה יעבוד. (זה גם לא עבד כבר בשנה שעברה).

  9. טור נהדר. תודה.
    אני דווקא חושב שהסיכוי היחיד של בוסטון להאט קצת את לברון זה לנצל את העומק והרגליים הצעירות, ולזרוק עליו את סמארט, טייטום, בראון שינסו להרביץ קצת ולעייף אותו. הורפורד שחקן חכם ומנוסה אבל לברון ינצל את הכוח והמהירות מולו ולא ישאיר לו סיכוי.
    בעיני אנשי המפתח מכל צד בגמר מערב זה גרין וקאפלה. גריו חייב להביא האסל, אבל לא להיגרר לשטויות ולמצוא את עצמו מורחק. הגנתית הוא קריטי בסדרה הזו בגלל היכולת לשמור על כמה עמדות. כל יתר הגבוהים של ג"ס יאכלו חיים על ידי קאפלה והחילופים של יוסטון. בצד השני קאפלה חייב להיות מצוין בהגנה. אם הוא ייתן הרתעה טובה בכניסה לצבע וימנע חדירות, ג"ס יהיו חייבים לזרוק יותר מ3 ועם כמה שזה נשמע מוזר להגיד על קבוצה שמשחקים בה הקלעים הכי טובים בליגה, ככה יש סיכוי לתפוס אותם בשניים-שלושה משחקים פחות טובים ולגנוב את אותם משחקים.

  10. גיא, אתה בטוח יודע..

    מה היו הרוטציות של דאנטוני בעונה הרגילה (אם אפשר חמישיות וחלוקה לדק') ומה הצפי שלך בהתחשב באופי המצמצם של דאנתוני ?

  11. תודה מתן.
    על פניו לבוסטון אין יותר מדי מה למכור מול קליבלנד אבל הם רק מפתיעים בפליאוף הזה אז אי אפשר לדעת.מה שבטוח שקליבלנד תיאלץ להזיע הרבה יותר מאשר בסיבוב הקודם.לבוסטון לא יתרפסו כמו טורנטו,השאלה אם זה יספיק.
    לגבי גמר המערב אני דווקא בדיעה שזה ילך קשה.יוסטון השנה לא פרייארים בכלל ומראים שקשה מאוד מולם,הארדן ביום לא טוב כריס פול לוקח אחריות,קאפלה פשוט מעולה בפליאוף הזה ותמיד תמיד יש לפחות 2 שחקנים מרול פלייר שמתעלים.
    אני חושב שיהיה לפחות 6 משחקים לפחות

    1. אני באמת לא מצליח להבין את השטות הזאת טורונטו התרפסו, אף קבוצה לא מתרפסת, קבוצות מנצחות או מפסידות לפי יכולת. ממש לא ראיתי מישהו שמתאפס באיזושהי סידרה בליגה.

      1. אז לא ראית את טורנטו מול קליבלדד…
        נפרט קצת:
        לא ראית את טורנטו מאבדים הפרש גדול במשחק הראשון
        לא ראית את טורנטו מחטיאים 50 (הגזמה בכוונה)ליי אפים שיכולים לנצח את המשחק
        לא ראית קבוצה שלהזכיר לך מקום ראשון במזרח עולה עם רצח בעיינים בשביל לא להפסיד את המשחק השני ובסופו חוטפים תבוסה.
        אני יכול להמשיך

        1. זו האמת:
          טורונטו איבדו הפרש גדול במשחק הראשון *** בכוונה ***
          טורונטו החטיאו 50 ליי אפים שיכולים לנצח את המשחק *** בכוונה ***
          טורונטו עלתה למשחק השני עם שקיות תה בעיניים *** בכוונה לחטוף תבוסה ***

          טורונטו עשתה הכל אבל הכל כדי להפסיד ללברון ג'יימס *** בכוונה ***. כי העולם מושחת ולא פייר ותמיד דופקים את מי שרק רצה לשנוא את לברון בשקט, מה כבר ביקשנו, ויניב בראש. איזה לא פייר זה.

  12. תודה מתן, מעולה.
    יש לי הרגשה (יותר כמו תקווה) שאנחנו הולכים לשתי סדרות מותחות וארוכות.
    המשחק הראשון יכתיב הרבה מאוד לגבי אורך הסדרות. אם יוסטון או בוסטון ישמטו את הראשון בבית, זה הולך להיות קצר מאוד.
    לגבי טורונטו, מסכים איתך ב100%. צריך להיות ריאליים לגבי ציפיות לפני הכל. טורונטו לא יקבלו נכסים שיעזרו להם להיות טובים יותר על דה רוזן או לאורי ובטח לא על איבאקה. כרגע הם קבוצה מצויינת, והשאלה אם קייסי לא איבד את הקול שלו אחרי שספסל את דה רוזן.
    אם תגיע הצעה שווה על אחד מהשניים אז אולי שווה לשקול את זה, אבל בהנחה שזה לא יקרה, אין ברירה אלא לרכב עם הסוסים שיש, לא לפרק לשם פירוק.

    1. אם לא אכפת לך..

      מה היו הרוטציות של דאנטוני בעונה הרגילה (אם אפשר חמישיות וחלוקה לדק') ומה הצפי שלך בהתחשב באופי המצמצם של דאנתוני ?

      תודה.

      1. אני מניח שאכתוב פוסט על המצ' אפים הצפויים בין הקבוצות מנק' המבט של יוסטון. זה קצת ארוך כדי להכניס בתגובה.
        אבל לשאלתך הרוטציות די השתנו בכל זמן כי יוסטון סבלו מפציעות לא מעטות לכל אורך העונה.
        אני לא אלך ואבדוק כרגע, אבל פחות או יותר הרוטציה כזו (והשאלה אם ריאן אנדרסון, שמאז שנפצע חודש לסיום העונה לא חזר לרוטציה הולך להיות קלף בסדרה או להמשיך להתייבש).
        הארדן (34-5 דק')
        פול (34 דק')
        אריזה (32 דק')
        טאקר (25-30 דק')
        קפלה (27-30 דק')
        ספסל
        גורדון (30 דק')
        מבה אמוטה (20 דק')
        גרין (15 דק')
        ננה (7-10 דק', תלוי במצ' אפ, יכול גם לא לשחק בכלל)

        מחוץ לרוטציה בפלייאוף, שאולי נראה בסדרה הנוכחית: אנדרסון, ג'ו ג'ונסון

        1. אז אם אני נכנס לנעליים של קר, ההתאמה הכי משמעותי שאני עושה זה שקארי לא שומר על אף 1 מהקו האחורי של הרוקטס. לא הארדן, לא פול.

          קארי חוזר מפציעה, אין מה לאתגר אותו מול הארדן ופול, כשפול כרגע שחקן האייסו הכי טוב בפלייאוף, מה גם שיש שומרים טובים ממנו בגולדן לכן אני מחביא אותו על טאקר, אפילו על אריזה לפעמים, שיש להם פחות יכולות כדרור, חדירה, קליעה , יצירה לעצמם וקריאת הגנה פחות טובה מהארדן ופול לאחר כיווץ וסוויצים של גולדן במידה והם בוחרים לאתגר את קארי בהורדת כדור, כנ"ל לגבי א מוטה, אבל גורדון זה חיה אחרת (בכל זאת – טופ 50..)

          1. יהיה אתגר. אם משהו שיוסטון ממש טובה בו זה למצוא את הנקודה החלשה בהגנה ולתקוף אותה פעם אחר פעם.
            אין מה להחביא מבחינת גולדן סטייט, פשוט להתמודד ולדעת שהארדן ופול יתקפו את קרי לא משנה מה, אז לעצור את השלשות, לתעל אותם פנימה ולסמוך על גרין שידע לעצור את נתיבי החדירה בתזמון מתאים.
            בגלל זה גרין על טאקר מבחינת קר זה הרעיון הכי טוב, כשמגי יצטרך להיות מגן הטבעת ולקוות שלא יפשל בכיסוי של קפלה.
            בגלל זה דווקא מעניין אותי לראות את אנדרסון בחמישייה להרחיק את גרין עוד קצת החוצה.

          2. במידה וקר הולך על איגוודלה כפותח מניח שנראה הרבה הגנת 2-3 זון כשגרין על קפלה ודוראנט יחסית חופשי לעזור כמגן טבעת, ואז לקוות להוציא את קפלה מהמשחק דרך ההתקפה

          3. טוב.. אנחנו לא מסכימים פה.

            אין לדונקי מה לחפש על טאקר שמסתובב על הקשת ומחפש את השלשות חצי פינה שלו, זה יהיה בזבוז משווע, כי הוא יחסית סטטי, ונמוך, קארי יוכל להסתדר איתו, ובמקרה של חסימה צריכה לבוא עזרה, אבל דונקי צריך להישאר עם קאפלה, ולמנוע מהאולר השוויצרי לפתוח את המברג, הפצירה, האלי הופ פיקנרול וכמובן פותחן השמפניות…

            ברור שיוסטון תחפש את הנק' החלשה (קארי) העניין הוא לא להגיש להם אותו כבר כשהם עוברים את החצי, אלא שיעבדו קשה על למצוא אותו. לכן הכי טוב לדעתי להחביא את קארי על טאקר, ובמקרה של חסימה, קארי צריך להמשיך איתו גם במחיר של להיות מאחוריו על הגב שלו, אם התמורה היא שהכדור מחוץ לידיים של הארדן ופול ושהוא לא נשאר מבודד עליהם. קל להגיד קשה לעשות, אבל לגולדן יש את היכולת לעשות את הסוויצ'ים האלו מהר, ולהתקפל בדומינו בהגנה.

            לפי הכושר הנוכחי, הייתי גם בוחן את דוראנט דווקא על הארדן, ואת קליי על פול. אני רוצה לראות כמה סחיטת עבירות "דמה" של הארדן הם ידביקו לכבוד הסופרסטארי של KD. וקליי עם הגודל שלו, והיכולת שלו לשמור עם הרגליים ולא לאכול הטעיות יסתדר עם פול.

          4. טוב, זה אידיאלי מבחינת גולדן סטייט אם יצליחו לתזמן את המעבר בין החסימות. מה שאנשים לא מבינים לגבי יוסטון כשהם כל הזמן אומרים 'רק בידודים', זה שיוסטון בוחרת את הבידודים שלה. הם יעשו גם 3-4 פיקנרולים בהתקפה אחת, יראו שלא מקבלים את הבן אדם המתאים, יחזרו אחורה ויתחילו שוב, כשבשנייה שיש סדק בהגנה הם ינצלו אותו.
            קרי על טאקר/אריזה זה רעיון מצוין, אבל קשה מאוד לביצוע.
            ניתן מצב ראשון:
            הארדן מוביל כדור, קליי עליו. קפלה מגיע לפיקנרול, סוויץ'. עכשיו גרין על הארדן, דוראנט וקליי מתחלפים מהר, כדי להגן מהלוב לקפלה. עכשיו קליי על אריזה. פול חופשי בוויק סייד, מגיע טאקר לפיקנרול.
            בום. אחד על אחד. ועכשיו יש את איגוודלה על פול, ילחם בחסימה מול טאקר העבה. פול בשלשה פנוייה או אחד על אחד מול קרי.
            אין ספק שגולדן סטייט תעשה חיים קשים בהגנת הסוויצ'ים המצויינת שלהם, אבל כל מי שחושב שיוסטון זו קבוצת בידודים טיפשה באמת לא מבין את החכמה במשחק שלהם.
            בכלל המצ' אפים הבאמת מעניינים זה בהגנות בין הקבוצות.
            שתי הקבוצות מספר 1 ו-2 ביעילות הגנתית בפלייאוף. יוסטון מספר 1 ביעילות התקפית.
            גולדן סטייט עדיין פייבוריטים ברורים בגלל שבסוף אין אפס- 4 אולסטארים>2. ודוראנט הוא בעיה שאין לה פיתרון אמיתי.
            אבל מי שחושב שיוסטון הולכת לשכב על הגב ולקבל מה שבא, טועה טעות מרה.
            עוד כמה תגובות ואני כבר לא צריך לכתוב פוסט

          5. כדורסל מסירות הוא כדורסל עילאי. האגלטריאניות הספרסית-גולדן סטייטית היא שלמות הצפייה. הכדורסל של יוסטון הוא העתק נטול מסירות של השיטה הזו.לא הרבה פחות אגלטריאני. קצת, בכל זאת. אבל לא הרבה. אתה לא חייב לתפוס עמדה מנוגדת ודווקאית כשאתה עושה כמעט אותו הדבר.

          6. אתה צודק אפלטון!

            אני חושב שכמו תמיד כבר שנים קליי יופקד על הארדן (אולי יהיו פוזשנים עם דוראנט עליו) רוב המשחק. קליי מעולה בשמירה על הארדן ושומר אותו הכי טוב בליגה. גם הסלים שהארדן קולע עליו הם קשים ודורשים ריקוד ברמה גבוהה.

            לא חושב שדוראנט מסוגל לשמור עליו יותר טוב מקליי. דוראנט דוקקא מתאים על כריס פול, מהיר יותר, גבוה יותר, אתלט יותר, יהיה לפול קשה מאד לשים עליו סלים אם הוא בא להתאמץ ממש. יהיו הרבה סוויצים. אני צופה שאנדרסון ישבוק ולא הייתי בונה עליו.

          7. @Ljos
            אני מניח שמה שאפלטון התכוון שריבוי מסירות הוא לא תנאי הכרחי (ואני אוסיף, גם לא תנאי מספיק) לכדורסל עילאי.

          8. אמרתי שכדורסל המסירות הוא לא יפה? הכדורסל הכי מושלם שצפיתי בו הוא של הספרס בסדרת הגמר של 2014.
            הבעיה שיש לי הוא שאנשים, ועוד יותר מעצבן, פרשנים שמקבלים כסף כדי לדבר בטלוויזיה, מפשטים את הכדורסל של יוסטון כאילו מדובר על הארדן עובר את החצי, מנפנף לכולם לזוז הצידה ועושה את שלו. יש המון דברים שקורים לפני ותוך כדי שזה קורה. זה אולי כדורסל פחות יפה לאנשים מסויימים, אבל הוא לא פחות יעיל ממשחק המסירות המהולל. יש המון דרכים לשחק כדורסל, ויש חבורת אנשים שהחליטו שכך הדרך שצריך לשחק ויהי מה. זה מה שאני מנסה לשים עליו את הזרקור.
            הסיבה שגולדן סטייט כזו טובה וכמעט מושלמת היא לא בגלל המשחק הגאוני שלה, אלא בגלל שיש לה את שלושת הקלעים מהגדולים בהיסטוריה של המשחק. מה שבאמת מיוחד בגולדן סטייט זו ההגנה שלה, ולגרין מגיע המון קרדיט (ולקר ומרק ג'קסון לפניו ששם את היסודות).
            אין לי בעיה שמקטינים את יוסטון והכדורסל שלה, רק טוב יכול לצאת מזה, רק בחיאת, אל תספרו לי מספר מסירות ותגידו שבגלל זה מנצחים/מפסידים משחקים. זה באמת מגוחך.

          9. אפלטון, אתה חייב לרדת מהבולשיט הזה של 4-2 יתרון אולסטארים.

            הארדן MVP
            פול HOF
            קפלה משחק כמו אולסטאר בפלייאוף ומשמיד גבוהים בהגנה ובהתקפה

            והעומק שלכם עצום.

            רק בבחירות לאולסטאר האחרון טענת שגרין לא צריך להיות אולסטאר, וקליי במקום פול זה בדיחה..

            אף אחד לא אמר שהיא טיפשה, אבל די חד גונית, וואן-טו טריק פוני, אבל מבצעת אותו מושלם, עכשיו נשאר לראות איך זה מול ההגנה החזקה בליגה, לדעתי גולדן מפצחים את זה. לעבור מעל החסימות, בשביל למנוע שלשות, ולהכניס אותם לטווח מיד ריינג' שהם לא אוהבים כשהם נושמים להם על הגב מאחור בחדירה, מה שמחייב את גרין לא לעזור, לחכות לעזרה מהצדדים, ולדונקי נשאר רק להפשיט את קאפלה כשהוא עולה לאוויר. ככה בגדול..

          10. p – מסכים עם מה שאמרת.

            אפלטון – קודם כל מה שהממזר, בנוגע לאולסטארים. אין סיבה לזלזל בכדורסל של גולדן סטייט.
            דבר שני – הבעיה שלי בעצם היא שאתה מתלונן שאומרים שהכדורסל של יוסטון הוא הכדורסל של אוקלהומה, ואז במקום לעמוד על ההבדלים מאוקלהומה אתה מספר למה הכדורסל הספרסי לא רלוונטי, למרות שיוסטון הרבה יותר קרובה לספרס מאשר לאוקלהומה. ואז יוצא שאתה מגן על הכדורסל האוקלהומי ויוצא קצת נגד מה שהופך את יוסטון לטובה.

          11. מנזר בגדול מסכים איתך לגבי הפיתרון של גולדן סטייט, מה גם שיוסטון לא פוגעים מהשלוש בפלייאוף עד עכשיו.
            המיד ריינג' יהיה פנוי וכאן פול אמור להיכנס לתמונה.
            בכל מקרה, אין ספק שההתאמות ההגנתיות בשתי הקבוצות זה ה-דבר לצפות לו בסדרה, כששתי הקבוצות מציגות הגנות סופר חכמות ומתוחכמות.
            לגבי הבחירות לאולסטאר, פול לא נבחר אולסטאר אז אם אתה רוצה להיות טכני אז יש כאן 4-1.
            לגולדן סטייט יש פער עצום בכישרון על פני כל קבוצה בליגה, אין כאן בכלל ויכוח.
            איסלנדי, מה קשורה אוקלהומה לכאן? יוסטון רחוקה מזרח ממערב מהכדורסל הספרסי. גם רחוקה לא פחות מהכדורסל באוקלהומה.
            כמו שאמרתי, אין לי בעיה עם כדורסל המסירות, הבעיה היחידה שלי היא עם האוהדים צרי האופקים שבטוחים שיש דרך אחת נכונה לשחק כדורסל וכל השאר זה 'וואן טריק פוני', או כדורסל לא חכם, או 'עם בידודים לא מנצחים בכדורסל' שזה הוורסיה הטרנדית של 'קבוצת ג'אמפ שוט לא יכולה לזכות באליפות'.

          12. וואלה שניכם הבאתם ניתוחים מעניינים.. נחכה ונראה בשני כיצד כל קבוצה תפעל.

            מה שבטוח זה שאני מסכים עם אפלטון – המשחק הראשון בכל סדרה, יהיה גורלי במיוחד עבור יוסטון ובוסטון –
            הפסד והן יכולות חס וחלילה להישבר ולחטוף סוויפ כמו שהיה עם טורונטו עכשיו. ניצחון, והבטחון העצמי גדל, ויש לנו פוטנציאל לסדרה ארוכה וצמודה שאולי אף תיגמר בניצחון.

            ברמה הטקטית אני כן אתייחס בקצרה ואציין שעכשיו זה הזמן של דאנטוני להשפיע ולהיות יצירתי. ב-2 הסדרות עד כה, עיקר ההתאמות שיוסטון ביצעו לאורך הסדרות היו הגנתיות, כדיי להצליח ללחוץ ולשבור את התקפת מינסוטה ויוטה, במשחק ההתקפי הכשרון הבסיסי של יוסטון הספיק כדיי לקלוע יותר נקודות מהיריבות ולנצח.
            הווריורס זה כבר סאגה אחרת – לא מספיק לתת מולם את ההגנה הקשוחה שיוסטון עד כה יודעים לתת, אלא צריך להבין איך לפצח את משחק ההגנה המעולה לא פחות של הווריורס.
            וכאן זה המקום של דאנטוני להבין איזה תרגילים הוא יצטרך לבנות, מעבר להובלת הכדור הרגילה של הארדן או פול.

          13. כשאומרים כדורסל בידודים, הקונטקסט, לפחות זה שאני מבין, הוא לא של קבוצה שמשתמשת בבידודים (שזה מה שיוסטון עושה. היא פועלת כקבוצה, כמעט כמו ספרס, רק שהיא עושה זאת במסגרת של בידודים), אלא של קבוצה של בודדים שמשחקים בידודים. כמו אוקלהומה בימיה הגרועים.
            אז לדעתי, כדי לענות לטענות שאתה מדבר עליהן, לא צריך להגן על הכדורסל הטיפשי של אוקלהומה – הבידודים הבודדים. ולדעתי זה מה שאתה עושה כשאתה עונה שהם צרי אופקים שחושבים שאפשר לנצח רק בדרך אחת. אלא להראות למה יוסטון חכמה יותר ולמה זה עובד שם – ככה יעלם הקונטקסט השלילי הבודד של "קבוצה של בידודים".

          14. לגבי האולסטאר – אני לא מבקש שתהיה טכני, אני מבקש שתהיה הגיוני.

            הרי אתה יודע בעצמך שהבחירות האלו הן הייפ שמבוסס על כתבי חצר, וממ'נדייז וגם התלוננת על זה…, אז בגלל זה CP3 לא בקליבר של אולסטאר ? הוא פאקינג הולהופיימר ! שנותן את הפלייאוף הכי טוב שלו עד עכשיו, יותר טוב מה MVP שלכם, מה גם שהכנסת אותו במקום את קליי תומפסון ברשימה שלך, ואת גרין בכלל בעטת החוצה, אז אם אתה רוצה להיות טכני איתי מדובר על 2-2, אבל חשבתי שאנחנו קצת יותר אינטלגנטים מאשר לספור 1 לשני סטארים ולהצביע עליהם בתוכחה.. בנוסף אתה מבקש שאנו נפסיק להקטין את יוסטון ואז מקטין אותה בעצמך, כשאתה מדבר איתי על כמה טכנית השתתפו אצלכם באולסטאר, את קאפלה שהוא משחק כרגע כגבוה אולי הכי טוב בליגה חוץ מדיוויס אולי, בטח כסנטר, אתה לא סופר, גורדון כבר שנתיים לפחות השחקן השישי הטוב בליגה, כל היחידת קשתים שלכם, סוללה שאולי לא נראתה כמוה בחיפוי, ובכיסוי של הקשת.. אבל אני זה שמקטין את יוסטון.. בחייאת.

          15. אתה על העגלה של בוסטון..

            אולי כן אולי לא..
            מה שבטוח זה שזה לא משפיע על רשימת הגבוהים לאולסטאר במערב.

  13. כתבה מעניינת .

    בנוגע למזרח אני מסכים עם הרבה מהנאמר פרט לנושא הכוכבים וההדחה בחצי גמר המזרח.

    אני לא חושב שהיום באיזה שלב הודחת כבר משפיע על הכוכבים האם לעבור לקבוצה זו או אחרת.

    בוא נזכור שדוראנט חבר לג"ס ,כריס פול הלך לקבוצה שכבר היה בה אלפא דוג.

    נראה לי שהיום זה יותר אני אעשה מה שהכי טוב עבורי ולמי אכפת התחרות והסטאטוס

  14. אחלה ניתוח מתן, תודה רבה
    מסכים עם הנקודה של אפלטון על החשיבות של גניבה מוקדמת משחק חוץ על ידי אחת הקבוצות לגבי אורך הסדרה. זה העלה לי שאלה, שאולי מישהו יידע לענות.
    האם יש סטטיסטיקה (על מי אני עובד, בטוח יש) לגבי המשחקים המועדים יותר להיגנב מתוך כל צמד?

  15. אחלה פוסט, תודה רבה מתן.

    מצד אחד יש כאן פוטנציאל לסדרות אדירות, מצד שני איכשהו אני חושש שזה יגמר יחסית מהר וללא מתח (4-1 כאלה), ושכנעת אותי שזו גם תחזית סבירה לגמר.

    זו לא הפתעה גדולה, והכתובת הזו הייתה על הקיר מתחילת העונה, אבל החולשה היחסית, וככל הנראה הזמנית, של הלוחמים במהלך בעונה איכשהו גרמה לי להרים שוב את הציפיות.

    מכל הצירופים האפשריים, גמר של יוסטון והקוף מול הסלטיקס והסטיבנס נראה לי הכי מותח וקשה לחיזוי, אז אייחל אליו.

  16. כיף לקרוא, תודה.
    אני לא כל כך מסכים לגבי טורונטו. מבלי לנתח את האלטרנטיבות (טריידים/פיטורי קייסי) – זה די ברור שהיום בליגה התקרה של קבוצה היא התקרה של 1-2 כוכביה. טורונטו אמנם עשו את כל המהלכים הנכונים האפשריים, העמידו סגל מאוזן ורול פליירס מבטיחים, אבל התקרה עדיין אותה תקרה. כל עוד OG, פלטל, סיאקם, ואן פליט וכל החמודים האלה לא יהפכו פתאום לכוכבים, והם לא, אז כדי להיות קונטנדרים אמיתיים דרוזן ולאורי צריכים להיות שחקני טופ 10 – וזה כבר לא יקרה.
    אמנם ניתן להמשיך עם סגל קיים בשביל להגיע שוב לחצי גמר קונפרנס אבל הנפילה בד"כ מהירה וכואבת (ממפיס). לגבי הפרנצ'ייז – אני דווקא חושב שהאטרקטיביות שלו לשחקנים חופשיים הולכת וגדלה משנה לשנה: הישגיות (יחסית), קהל, עיר אדירה וניהול טוב. חוץ מזה, וזו נקודה חשובה – נדמה שרוב השחקנים של טורונטו נמצאים בנקודה שה-Trade Value שלהם רק הולך לרדת, בוודאי איבקה, JV וחוזי הרוקיז "המבטיחים" שאוטוטו הופכים לרול פליירס יקרים מדי. בקיצור – צריך לשקול שינויים משמעותיים.

    1. צודק! הדוגמה הכי טובה זה בוסטון. מכרו את הכל בשביל נכסים עתידיים כשהבינו שנגמר הסוס. אין שום סיבה להמשיך עם אותה קבוצה כי הסוף ידוע וכואב. עדיף כאב עכשיו ועוד שלוש ארבע שנים יש לך שוב קבוצה תחרותית.

  17. תודה, מתן. יהיה מרתק בגמרים, בעיקר במערב הצמוד.
    בטורונטו צריכים צריכים להחליט אם קייסי באמת מאמין בשחקנים שלו, או שכמו בשנים האחרונות, ויותר מדי פעמים בפלייאוף הנוכחי, הוא מאמין רק בהתקפה של הרוזן (One foul, ha ha ha. Two Iso ball, ha ha ha) וקצת בלאורי. ואחר כך אולי להמיר את מר הרוזן בקלע אוטומטי טוב שיוכל לרווח את המשחק ולהקל על שאר הקבוצה שנהנית לשחק צפוף. אני חושב שכל עוד לאורי לא מנסה לעשות דרוזן, הוא שחקן טוב יותר לקבוצה.

    הפליקנס חוזרים למצב האהוב על מולי – חוסר הוודאות. נשאר רק לראות אם העונה הראשונה שבה הם לא עשו אך ורק מהלכים טפשיים יכולה להמשיך לעונה הבאה.

  18. לטורונטו חסר שחקן אחד שיניע את הקבוצה בפלייאוף מהסוג של דריימונד גרין או אפילו המנטליות של לאנס סטיבנסון (בלי הלכלוך) כי הסופרסטארים שלה אנמיים מידי תחת לחץ

    אם הקאבס לא פייבוריטים, למה תמיד הדיון הוא מה צריך כדי לנצח אותם ואין התייחסות לצד השני?

  19. תודה על הפוסט המעניין.

    ובבראקט של הופס המוביל הוא eyal lunz עם 185 נקודות.

    לי יש 105 נקודות עלובות, הימרתי על גמר אוקלהומה-76…

  20. לא זוכר את כל הסוויפים שהיו,
    אבל זו לא הפעם הראשונה שקבוצה עם פער של 9+ ניצחונות בכונה הרגילה, מפסידה בסוויפ בפלייאוף.

    פיינלס 95'. יוסטון מנצחים 4 – 0 את אורלנדו הצעירים.
    יוסטון סיימו את העונה במקום ה-6 במערב, עם מאזן של 47 – 35.
    אורלנדו סיימו את העונה במקום הראשון במזרח עם מאזן 57 – 25.

    זה, דרך אגב, לא הסוויפ הכי מפתיע שהיה.
    אני חושב שהניצחון של הבאקס על בוסטון ב-83' (הביתיות היתתה של בוסטון למרות שהבאקס דורגו במקום השני במזרח, היות ולסלטיקס היה מאזן טוב יותר –
    56 ניצחונות לסלטיקס, 51 לבאקס),
    הוא אולי הסוויפ המפתיע מכולם.

    1. אני עדיין חושב שהסוויפ של ניו אורלינס על פורטלנד השנה היה בעיני הרבה אנשים מפתיע בהרבה מזה של קליבלנד על טורונטו…

      או לחילופין, אם היה נערך סקר בתחילת הפלייאוף איזה סדרה אתה חושב שיש יותר שיהיה בה סיכוי לסוויפ של האורחת, ניו אורלינס – פורטלנד או סיבוב שני בין קליבלנד וטורונטו, אני חושב שהרוב היה מצביע על קליבלנד…

  21. מעולה, תודה רבה

    לגבי הרפטורס אין ספק שהם חייבים פירוק ושינוי משמעותי
    הקבוצה נמצאת בבור מנטאלי שאין שום סיכוי שיצאו ממנו ללא שינוי משמעותי בסגל השחקנים או אפילו המאמן (למרות שנבחר כמצטיין)

  22. תודה רבה, מתן !

    1. לא הייתי מהמר נגד לברון בשום סדרה במזרח
    2. הארדן כוכב התקפי, אין ספק, אבל אני כבר לא יכול לראות את
    ה צ ע ד י ם שהוא עושה בהמון התקפות. נמאס.
    מקווה שאיגודלה יצר את צעדיו (תרתי משמע)

  23. עוד שתי מחשבות לגבי גמר המערב:
    1. מעניין מאוד מה ג"ס תעשה מבחינה הגנתית מול הארדן ופול. קארי יתקשה לשמור אותם, וגם אם כן אני בתור סטיב קר חושש מאוד לקרסוליים שלו אם יצטרך לרדוף אחרי שניהם במשך 35 דקות כל משחק. איגדולה אמור לעזור בעניין, אבל הוא לא ילד, ומעניין אם יעמוד באינטנסיביות. אם הגנתית ג"ס ימצאו פתרון לקו האחורי של יוסטון, זו תהיה סדרה קצרה מאוד.
    2. מה עושים מול kd – בגדול זה שחקן שאי אפשר לשמור עליו. שילוב של גובה, שליטה בגוף ובכדור וקליעה חד פעמיים. מה בכל זאת אני עושה במקום יוסטון? מפעיל עליו המון לחץ מנטלי ופיסי. דוראנט כבר ספג השנה לא מעט טכניות על כך שאיבד את שלוותו. יוסטון צריכה לשלוח שומרים שירביצו, ישרטו, יזרקו מילים – כל מה שיכול לנסות לערער אותו.

    1. כמות הפעמים שקרי שמר על הארדן כמעט אפסית. על הארדן שמרו קליי ואיגי בעיקר. גם עכשיו זה יה ככה. קלי איגי ודוראנט ולוני ישמרו על פול והארדן לרוב. מעט פעמים נראה את קרי עליהם ואם זה יקרה זה כי יוסטון כפו את זה עליהם עם הפיקאןרול בהתקפה.

      יוסטון הביאו את אריזה, טאקר וגרין ואמוטה בדיוק בשביל לחלק כוחות על דוראנט.

      אני צופה שקרי ישלוט בסידרה הזאת ויגיד לפול

      I OWN YOU BITCH

  24. תודה מתן. אני מסכים עם מה שכתבת.
    כהמשך מאוחר לדיון של אפלטון והבן הממזר –
    אני דווקא לא הייתי מכניס את אנדרסון כדי לשבור את הסכמה ההגנתית של ג"ס אלא הייתי הולך חזק פנימה כל הזמן. אם גרין שומר על קאפלה אז טאקר צריך לחפש לחדור לסל. אם מגי משחק הוא יצבור 3 עבירות תוך דקה. אם הוא בחוץ יש רק את גרין שנותן הגנה ראויה מתחת לסל (גם דוראנט אבל אצלו זה די מקרי וגם יעייף אותו והוא יצבור עבירות). היכולת של יוסטון לחדור לסל היא אדירה והכל בזכות קאפלה, מה שאין לג"ס (כלומר לשתי הקבוצות יש מוליכי כדור שהם חודרים מעולים אבל ליוסטון יש את קאפלה מתחת לסל ולג"ס יש את מגי וגרין). דווקא שחקן כמו טאקר שיכול להכאיב גם בחוץ וגם בפנים היא מיסמאץ' מצוין. גם לאריזה הייתי נותן הוראה לחדור לסל ולא רק ליידות שלשות.

    1. +1
      עם איך שטאקר היה מול יוטה, באמת שהחסרון של אנדרסון פחות מורגש. מה גם שאהבתי אצל טאקר זה שהוא יודע לנצל פרצות בצבע ולשים 2 קלות כשאפשר, בעוד אצל אנדרסון זה מאורע הרבה פחות שכיח.

  25. מעולה, מתן.

    ניתוח מצוין. אני חייב להגיד שאין לי מושג למה לצפות בשתי הסדרות. מצד אחד, יוסטון עם מאזן עונתי חיובי על הלוחמים ויתרון ביתיות. מצד שני, כבר ראינו איך זה עלול לא לעזור בכלל במקרים מסוימים. לכן, במקום לחזות מראש החלטתי פשוט להתמקד בכמה שאלות שמעניינות אותי לקראת הסדרות, הנה חלק מהן:

    – מי לעזאזל ישמור על דוראנט?
    – כמה משחקי 40 נקודות נשארו ללברון בשק בפלייאוף הזה?
    – איך ייראה המצ'אפ בין מקגי לקפלה, באוקלנד?
    – האם זאזא יקבל יותר מ-20 דקות בסדרה הזו, במצטבר?
    – מתי, ואם בכלל, טייטום יירד מהאולימפוס? כאילו, מה נסגר עם המספרים האלו?

    יש עוד הרבה אבל זה מה שיצא לי עכשיו. נקודה חשובה שהועלתה כאן כבר נגעה למשחק 1. אם קבוצות הבית שומטות אותו זה ישנה את מהלך הסדרות באופן דרסטי. מהקאבס אני הכי סקרן לגבי הרוטציה. האם אוסמן יקבל עוד דקות בסדרה הזו? אני חושב שצריך את המרץ שלו והיכולות ההגנתיות הסבירות (כשהוא רוצה, ובעיקר בבית) מול בוסטון ובמיוחד כדי להבטיח את הניצחונות בקליבלנד. גם ממש רוצה לראות את המצ'אפ של רוזייר והיל אחרי הסדרה המעולה שהאחרון נתן מול הקנדים.

    יאללה, שיתחיל כבר.

    1. ספק גדול אם יש בליגה קבוצה שיכולה להעמיד סוללת שומרים ש*יחסית*, על הנייר, יכולים להקשות על דוראנט כמו אריזה, א-מוטה וטאקר. כמובן שכל הזמן להחליף עליו ביניהם. שומר אחד לאורך זמן יגמר.

    2. לגבי המשחק הראשון אז זה סופר חשוב רק למשחק של בוסטון.
      כמדומני בוסטון עוד לא הפסידו בבית בפליאוף ולא רק זה אלא שבחוץ הם הרבה הרבה פחות טובים ולכן ניצחון של קליבלנד בחוץ ייתן להם בוסט רציני להמשך הסדרה.במקרה השני לדעתי אין משמעות ונראה ניצחון חוץ לכל קבוצה לפחות

      1. אין משמעות זו היסחפות לדעתי. בטח בגמר קונפרנס. אולי במזרח הביתיות יותר חשובה אבל ממש לא מסכים שבמערב זה לא משנה. יוסטון סיימה ראשונה ונתנה העונה הצהרת כוונות אבל בתכלס מתי הפעם האחרונה שהשחקנים שלה היו בגמר? ואני לא מדבר על הפחים בחולון.

        הרבה מוטל על הכף ולכן גם האפקט המנטלי גובר ונהיה הרבה יותר משמעותי. בטח מול קבוצה כמו הלוחמים שרוב הסגל שלה מנוסה הן בשלבים הגבוהים והן אחד עם השני.

        1. אני חושב שיתרון הביתיות במערב יבוא לידי ביטוי רק במשחק 7. לדעתי גולדן יינצלו אחד בחוץ לפחות ולדעתי גם יוסטון ולכן זה אין לזה משמעות מבחינתי.אני חושב ׳יוסטון גם מאוד מאמינים בעצמם ולכן הצד המנטלי פחות חשוב מאשר במזרח

  26. יום ראשון, שעה 22:30, משחק 1 גמר מזרח בוסטון-קאבס, נשמע כמו הזדמנות מעולה למפגש הופס באיזה פאב עם בירה ומסך גדול. מי בעיניין?

    1. צביקה, פשפשתי בהיסטוריה של הופס,
      ולהפתעתי הרבה גיליתי ש(אם אתה הוא אותו הצביקה מאז) אתה מ-"מפסידי הסוויפ" –
      אלו שהתערבו אתי על בירה בתחילת פלייאוף 2016 על תוצאת הסדרה בין דטרויט וקאבס.
      (אתה במצב טוב, יש כמה שהכפילו את ההתערבות ערב הפיינלס…)

      http://www.hoops.co.il/?p=65347

      וקצת יותר ברצינות –
      אם יש חיפאיים שיודעים על מקום שמשדר את המשחק ביום א',
      אז גרסה צפונית של מפגש הופס, בהחלט יכול להיות נחמד.

        1. יאללה,
          כל מה שנשאר זה לארגן מפגש הופס צפוני (ואז אני אשמח לקנות למי שהצליח לגייס מקום + משתתפים, בירה…)

    1. היי, סטלין, מעריץ גדול. שתדע שתמיד רציתי להיות אתה. לטעון שאני בעד עבודות תשתית שנחשבות נחותות אבל בעצם לרדוף אחרי העילית התרבותית, אבל אף פעם לא היה לי את כוח הרצון לרוץ קדימה ולהוביל או את השפם. או שזה היה מריו, לא זוכר.
      בכל מקרה, תודה לך. עוד לא התרסקתי, אבל טוב לדעת שיש לי עתיד בהגנה.

  27. תודה על הפריוויו המרתק.

    מול הקאבס, הסלטיקס כנראה יעברו להרכב נמוך. הורפורד יהיה השחקן בצבע. הוא יכול לחסום והוא יהיה הקו האחרון מול לברון בצבע.
    צפו לראות הרבה דקות של אוג'ליי, בדיוק כמו מול הבאקס.

    איך יסתיים? קשה להמר מול בוסטון הפלייאוף הזה. אך עם זאת…קשה יותר להמר מול לברון.

    4-2 קאבס. פשוט כי לבוסטון אין את ה-Fire power להשוות מול התקפת הקאבס. בעיקר כשהם לעיתים גם נתקעים לכמה דקות.

  28. כמובן שמאוחר (אני מתעורר ב-8-9 שלי שאצלכם כבר 4 אחרי הצהריים כי בגלל המעורב אני כמעט אף פעם לא הולך לישון לפני 1. ובגילי לא נירדמים מיד), אבל נהניתי מהפוסט כמו כולם.

    ואני חשבתי שרק במכבי חיפה אתה מבין…

    ודא עקא? וואללה שלא שמעתי את הניבון מאז ימי קווינט לפהי 70 שנה…

  29. צריך להבין שיש דינמיקה של הפלייאוף, והקבוצות מקבלות בטחון ונסיון עם כל סיבוב. אז עכשיו, הצעירים של בוסטון כבר לא רועדות להם הידיים, ואפשר להיכנס לעומק ולדבר על מצ'אפ ולאות מה בדיוק ניתן לעשות. אז נראה לי שבפנים, במספרי 4 ו5, יש לבוסטון יתרון משמעותי. טריסטן ולאב במוד סופר יעיל, אבל נדמה לי שהורפורד וביינס נותנים חבילה יותר חזקה. עכשיו נדבר על מספרי 123. לקאבס יש את לברון קורבר סמית והיל. לבוסטון יש את בראון רוזייר טאטום סמארט. בכל רגע נתון, כל 3 מתוך ה4 על המגרש, ההגנה של בוסטון יותר טובה ויותר חכמה ויותר מתואמת. בהתקפה מתי שלברון על המגרש יש יתרון ברור לקאבס, אבל פה בהחלט העייפות והבייתיות משחקות תפקיד, ובבית יש לבוסטון סיכוי לא רע לנצח. מה אתם אומרים?

    1. אני איתך. לא יודע בוודאות אם הייתי שם את הכסף שלי עליהם, אבל אם הייתי אוהד קליבלנד בטח שלא הייתי חש בנוח לפני הסדרה הזאת, והייתי בודק מעכשיו לאיזה סדרה כדאי לעשות binge watch במהלך יוני, שתהיה אלורנטיבה לפיינלז אם הקאבס לא שם..

  30. עברתי על הבלוגים החיים מעונת 2016,
    וזה מדהים בעיני שלברון של 2016 נתפס ביני לא מעט מהגולשים כמי שנמצא בעיצומה של ההתדרדרות בכושר המשחק.

    שנתיים עברו מאז, וב-2018 לברון משחק לפחות ברמה או 2, טוב יותר מאשר בפלייאוף בו היה שותף לאליפות היסטורית של הקאבס.

    1. דבר נוסף שגיליתי באותם בלוגים חיים.
      גיליתי שלפני שנתיים, התגובות שלי היו הרבה יותר סבלניות,
      והרבה, הרבה, הרבה, יותר סובלניות.

      מצטער אשך/ממזר/ציפור/דורון. מסתבר שמאחורי הביקורת שנמתחה עליי היה לא מעט (טוב, המון. 99.999%) אמת.

      (אני מאשים את הצד הייקה של המשפחה. עקשנים הייקים האלו…)

      1. הסיבה שנגמרה לך הסבלנות היא כי אפילו לך נמאס להתדיין עם נודניקים
        (חציים גם שלולי הבנה)

    2. ההבדל לדעתי שעד השנה לברון היה צריך לעבור למודפיינלס רק בפיינלס והשנה הוא נאלץ לעשות את זה מהסיבוב הראשון. מה שכן הייתי בטוח שבגלל שהוא הלך חזק על העונה ולא נח בה כמו בשנים עברו אז הוא ישפוך לאגר בפליאוף,מה שבינתיים ממש לא קורה

  31. נחמד

    אותם אנשים שלא נתנו צאנס לבוסטון מול מילוקי, לא נתנו צאנס גם מול פילי ועכשיו לא נותנים צאנס מול קליבלנד.
    ואני? אני מהאו"ם……

  32. תודה מתן, פוסט מעולה! והשרשור לפחות באותה רמה!!

    אני מסכים עם הרוב חוצמזה שטורונטו כן צריכים ללכת לבנייה פשוט יהיה להם מאוד קשה לעשות את זה ולו רק מבחינה חוזית ובנוסף מאוד יתכן שלחץ של בעלים שיודע שהאולם ימשיך להיות מלא עם לאורי ודרוזן ישפיע, וחוצמזה שזרקת לתוך המאמר את האנליסטים של ESPN כאילו הם אסמכתא למשהו… 🙂

  33. תודה מתן.
    מישהו יודע אם יש סיבה שהגמר המערבי מתחיל יום אחרי הגמר המזרחי למרות שחצאי הגמר המערביים הסתייימו יום לפני המקבילים במזרח ?

    1. אני מניח שרצו משחק שיהיה בשעה נוחה גם לאירופה. משחק ב-21:30 שעון אירופה מתחיל בשעה 15:30 שעון החוף המזרחי. אם יוסטון לא היתה מעפילה באוקלנד השעה היתה 12:30 וזה פחות נוח. אבל זו רק הנחה.

      1. אז השאלה היא מתי סוגרים את זמני המשחקים , האם יש תוכנית מגירה לכל סיטואציה של השלבים המוקדמים או (מה שאני מאמין שקורה) שסוגרים דברים רק אחרי שכל הקבוצות הרלוונטיות עולות

  34. בתור אוהד הקאבס באתי חושש מאוד מול הראפטורס. ומול הסלטיקס אני מגיע מלא בביטחון.
    זה מזכיר לי את משחק מספר 1 של שנה שעברה. תסתכלו כמה סלים לברון שם מתחת לסל זה פשוט מטורף. אני תמיד אוהב שהורפרוד שומר על לברון אני חושב שלברון לא סופר אותו
    https://www.youtube.com/watch?v=G-Goe1TJFo4

  35. דבר מעניין זה יחסי ההימורים.
    יוסטון היא הפיברוטית לניצחון המשחק הראשון.
    ובמשחק השני היחסים הם שווים.(וואלה שווה לשים על הקאבס)

    1. אוקיי, כל ההימורים בטלים.
      וגאס כרגע עדכנו שהם לא יאפשו הימורים על הסדרה לאחר שהרשע (לשעבר) הסביר מדוע קליבלנד ינצחו.
      טענו שזה נותן יתרון לא הוגן לבוסטון.
      כנראה שהם עוקבים אחרי האתר וראו מה הוא עולל לטורונטו האומללה.

          1. https://www.nbabracketology.com/bracket/view/91698

            אני לא זוכר הרבה משיערי החשבון, אי אז בחטיבת הביניים.
            בין הקצת שנשאר לי בראש, הן האותיות "מ.ש.ל".

            אחרי שראיתי את מי סימנת כמנצחת בסדרה בין טורונטו לקאבס,
            מה עוד נשאר לכתוב חוץ מ-
            קללת האשך.
            מ.ש.ל . . .

            1. כנראה ששכחת גם את שיעורי תנ"ך…
              בדיני שור ובור נכתב בפירוש: "אשך שהוטעה ע"י רשע קללתו תיחשב כקללת הרשע".

              ל.ל.ל

          2. אשך, שכחת הילכות שוטים:

            כִּי כָל אִישׁ אֲשֶׁר בּוֹ מוּם לֹא יִנָּבֵא. אִישׁ עִוֵּר אוֹ פִסֵּחַ אוֹ חָרֻם אוֹ שָׂרוּעַ. אוֹ גִבֵּן אוֹ דַק אוֹ תְּבַלֻּל בְּעֵינוֹ אוֹ גָרָב אוֹ יַלֶּפֶת אוֹ מְרוֹחַ אָשֶׁךְ.

            1. ממש מוזר הסיפור הזה.
              אני כבר שנים שומע את המשפט שהנבואה ניתנה לשוטים, ומאחר שאני נחשב לשוטה בסביבתי הקרובה אני מנסה בכך כוחי שוב ושוב, אבל הנבואה אינה ניתנת לי.
              מזל שהבאת את הפסוק שמבאר את הסיבה.

  36. מקום טוב לפרסם בו את הניחוש שלי –

    בוסטון – קאבס.
    קאבס ב-5 משחקים.
    2 סיבות –
    הראשונה היא ההתקפה של הקאבס. מאז הפיגור מול הפייסרס, הקאבס התחילו לזרום, ולשחק את הכדורסל הכי טוב שלהם השנה. כמות התנועה בלי כדור של השוטינג גארדס, כמות החסימות בין שחקנים ללא כדור, היא מזכירה את זו של גולדן סטייט.
    בהשוואה לרגעים המתים בהתקפה של בוסטון (קיירי היה אמור להיות התרופה לאותם רגעים מתים),
    מגלים, לדעתי, פער איכות גדול מדי.
    הסיבה השנייה –
    קללת האשך.
    (מצטער, אשך. זה מתבקש…)

    יוסטון – גולדן סטייט.
    4 – 3 ליוסטון.
    זו כבר סדרה קשה בהרבה לניחוש.
    המון תלוי ביכולת של הארדן –
    יוסטון צריכה את הארדן בגרסה שלא מחטיאה מהשלוש.
    אם גרסה זו של הארדן תופיע, אז ההימור שלי הוא יוסטון ב-7 משחקים.
    אם לא –
    גולדן סטייט ב-6.
    (החשיבות של היד של הארדן מהשלוש, היא לא רק הנקודות, אלא בעיקר המחיר של ההגנה שצריכה להתמקד בו –
    אז קפלה הופך לקטלני, אז שחקני הכנף נוכים למבטים חופשיים להפליא)
    היות וצריך לבחור, אני אלך עם הבראקט, ואבחר ביוסטון ב-7.

    1. אתה באמת חושב שאם איך שיוסטון משחקת בפלייאוף(לא הרשימו אותי כמו בעונה הרגילה) יש לה סיכוי מול גולדן סטייט?

      1. כן.
        בדיוק בגלל שהם לא הרשימו.
        יוסטון עברו את מינסוטה (עם באטלר) ואת יוטה (שראינו מול הת'אנדר שזו אחלה קבוצה) בקלות יחסית.
        הם עשו את זה בזכות כמה רבעים של התפוצצות התקפית, ובזכות הגנה.
        זה בדיוק מה שצריך לעשות בשביל לנצח את גולדן סטייט –
        צריך מספיק רבעים התקפיים טובים (שיפצחו את ההגנה המצוינת של גולדן סטייט) בשביל 4 ניצחונות,
        וצריך הגנה ב-100% מהזמן.
        כשלוקחים גם בחשבון את העובדה שיש ליוסטון את יתרון הביתיות, אני חושב שזה 50/50.

        1. יוטה לא הרשימו מול התאנדר יותר כמו שהתאנדר שיחקו לידיים שלהם. יוטה קבוצה מוגבלת בייחוד בלי רוביו. לא חושב שהיה שנייה ספק שיוסטון תיקח את זה. לגבי מינסוטה חוסר הניסיון של רוב שחקניה היה לעזרתה של יוסטון. כשקאט משחק על הפנים למינסוטה לא היה סיכוי.

          1. אין ספק שלחסרון של רוביו היה משקל.
            אין ספק שחוסר הניסיון של מינסוטה היה בעוכריהם.
            עדיין, לצלוח את 2 הסדרות עם נט רייטינג של 9+ זה מכובד.

            כאשר אני מתבונן במשחקם של הרוקטס, ומנסה לענות על השאלה –
            "מה הסדרות נגד יוטה ומינסוטה מלמדות אותנו על המאצ' אפ מול גולדן סטייט?"
            אני חושב שמספר דברים בולטים לעין:
            היכולת של קפלה ב-2 צדי המגרש (ההתמודדות מול טאונס וגובר).
            השליטה בקצב המשחק, והיכולת הפנומנלית להימנע מאיבודי כדור (אולי ההפתעה הגדולה ביותר במשחקם של הרוקטס, על אחת כמה וכמה אחרי המפגש מול יוטה).
            ואחרון – היכולת "לשרוד" משחקים בהם הארדן לא במיטבו.

            אני חושב שהארדן יהיה חייב להיות במיטבו בשביל לנצח את גולדן סטייט,
            אבל להבדיל מהשנה שעברה, הפעם לניסיונות להתיש אותו יהיה מחיר גבוה.

    2. גיא, אתה לא יכול להמר על "אם" ו"אם".
      תחליט איזה הארדן יופיע לדעתך, ולך עם ההימור שבחרת.
      ה"אם" היחיד בהימורים הוא לגבי פציעות, שמעקרות את כל התוכן מהימורי "אמרתי לכם" החביבים עלינו.

      1. אשך, אם קוראים את התגובה עד סופה, מגלים שישנה שורה תחתונה ברורה:
        "היות וצריך לבחור, אני אלך עם הבראקט, ואבחר ביוסטון ב-7."

כתיבת תגובה

סגירת תפריט