האירופאים הגיעו! האירופאים הגיעו! / מנחם לס

 

1. האירופאים הגיעו! האירופאים הגיעו!

 

מחר בבוקר (שבת בבוקר; אצלכם אחר הצהריים) אני עומד לכתוב פוסט על הדברים החשובים שקרו בשבוע הראשון של הפלייאוף. אחד הדברים העיקריים והחשובים שקרו בפלייאוף הזה הוא המשחק המצוין של כמה שחקנים לבנים אירופאיים שמשחקם התקרב מאד למשחק של טובי האמריקאים, וההבדל ביניהם לבין השחורים האמריקאים מתחיל להיות מנוטרל.

השחורים עדיין מנתרים יותר גבוה ורצים יותר מהר, אבל הלבנים כמו דריו סאריץ', גורן דראג'יץ', או בוגן בוגדנוביץ' מחפים על נחיתות מסויימת (לא גדולה!) במהירות ובניתור, בקליעה מצויינת, שמירה טובה מאד, חכמת משחק, ובטחון מנטלי שהם כבר לא נחותים לפנתרים שכאן. פעם זה לא היה ככה. פעם האירופאי היה שחקן נחות, התקבל כשחקן נחות, והרגיש כשחקן נחות, אפילו אם שמו היה טוני קוקוץ'.

אתמול (אוקיי, שלשום), בניצחון פילי על מיאמי, כמובן ששני השחקנים שכולם דיברו עליהם היו ג'ואל אמביד ובן סימונס. אבל בלי המשחק המצוין של דריו סאריץ' (21 נק', 7 ריב', 4 אס') הסיקסרס לא הייתה מנצחת, ובלי המשחק הנהדר של גורן דראג'יץ', (23 נק', 8 אס') מיאמי היתה מפגרת כבר בחצי הראשון בהפרש גדול מדי מכדי לחזור ממנו. למעשה, גורן היה כה טוב שחשבתי שבגלל שספו שכחו על הספסל בחצי  השני, למיאמי לא היה סיכוי לחזור.

וכמובן שהערב בוגן בוגדנוביץ' נתן את אחד המשחקים הטובים ביותר שראיתי מאירופאי משחק כאן במשחק פלייאוף קריטי. היו משחקי ליגה בהם דראזן פטרוביץ' או שרונאס מרצ'יליונאס (Šarūnas Marčiulionis –  בעיקר שחקן ווריורס –  הרבה מכם לא מכירים אותו. קחו את מילתי: הוא היה אחד האירופאים הטובים ביותר כאן!) היו נפלאים, אבל לא זכור לי אפילו מקרה אחד בו שחקן לבן אירופאי היה אחראי על ניצחון במשחק פלייאוף כזה קריטי, ועוד נגד לברון ג'יימס!  בוגדנוביץ' קלע 30, שמר מצויין על לברון (עד כמה שזה אפשרי) והיה האחראי ביותר לניצחון הפייסרס עם ההגנה והשלשות שלו בסוף המשחק!

כמה מאיתנו (כמוני למשל) שאף פעם לא האמין בכדורסל האירופאי כמסוגל להתחרות עם האמריקאי, צריך להתחיל – לאט לאט -להבין שהוונילים האירופאים מתחילים לשחק כמו האמריקאים, בדיוק כמו שהאמריקאים למדו לשחק הוקי קרח כמו הקנדים, ועתה הם מתקרבים בצעדי ענק לכדורגל העולמי הטוב.

*

*
שרונאס מרצ'יליונאס – איזה שחקן היה! (אבל אף פעם לא במשחק קריטי כמו בוגדנוביץ' הערב):

2. ג'ואל אמביד. טוב שחזרת!

 

אני שונא לומר זאת כי מה זה חיכיתי לניצחון מיאמי אתמול (שלשום), אבל האמת חייבת להיאמר: ג'ואל אמביד היה חסר עד עתה בפלייאוף הזה. קשה להאמין באיזו מהירות הוא קבע את עצמו לא רק כשחקן-על אלא גם כאחד הטיפוסים הכריזמטיים ביותר בליגה, ובלעדיו משהו היה חסר.
קיבלנו אותו במשחק השלישי נגד מיאמי במשחקו הראשון מאז ה-28 למרץ, והוא חזר עם משחק טוב של 23 חיצים, 7 ריב', 4 אס', ו-3 חסימות. ההיעדרות העלתה מעט חלודה כשהוא היה 5 מ-11 ו-3 איבודים, אבל הרבה מהשלילה בא לדבריו מה-"ANNOYING MASK".
עדיין עם משחק חלוד במקצת, זה היה הוא שנתן לסיקסרס ריצה אישית של 0-7 שהעלתה את היתרון ל-14 וזה היה זה. חובה לציין את משחק ההגנה הטוב מאד של מיאמי שלא השאיר לפילי UNCONTESTED SHOTS, וכל הסלים של אמביד היו סלים נגד הגנה טובה.
במסיבת העתונאים ה-PR סתמו את אוזניהם כרגיל ומחקו מילים לפני ששודרו כי המילים שג'ואל בחר לתאר את מעשהו של ווינסלו שדרך על מגן הפנים שלו – אסורות ולא מורשות אפילו בגיהנום. הוא גם אמר, לא בגסות אבל בסרקסטיות,  "הוא יכול לדרוך גם על 10 מגיני פנים ואפילו להשתין עליהם. יש לי 150 כאלה".

-"אמביד, ומה בקשר לדריו סאריץ' המנסה לקלוע כשההפרש כבר 20 ונשארו כמה שניות למשחק? ככה לא מתנהגים ב-NBA. אתה לא מוסיף מכה לחבורה!"

"מכה לחבורה? אני לא מבין את השפה הזאת, אבל…לא רק סאריץ' עשה זאת. גם גורן עשה זאת (כן, אבל כתשובה על מה שסאריץ' עשה, מ.ל)

“I saw Goran get a lot of s— about it, but I was actually surprised because Dario did when it happened to him. It’s מbasketball. It’s always good to blow a team out. I think we were up 18, 20. If you could get that lead up to 22, I think that’s  good. I love blowing teams out. I like the fact that we did that. We are not here to make friends, we are here to win a serie and be the best!"

אין דבר חשוב מזה לפילדלפיה הצעירה. אמביד לא חושש להתרברב ולהיכנס תחת העור. אתה לא יכול להתרברב כשאתה מפסידן וחלש.  זה מותר לך רק כשיש לך באצבעות סלים ובלוח המשחקים הרבה יתר "W" מאשר "L" ולסיקסרס לא היה זאת כבר שנים. רק עתה הסיקסרס מורשה לדבר טראש וטוב לה שיש לה את ג'ואל אמביד לעשות זאת כמו הטובים שבהם.

בסמארטפון של אמביד ישנה תמונה של אולם ORACLE  באוקלנד.

–ג'ואל, מה התמונה הזאת?

-אני מתעתד להיות שם בגמר!

מילים כאלה לא נשמעו משחקן פילדלפיה כבר שני דורות, עוד מימין של אלן אייברסון, ולפתע הן מצלצלות בצלילים בהירים כמו של פעמון החרות בדאונטאון פילדלפיה. זה מה שג'ואל הביא להם. לא רק שחקן כדורסל מצויין אלא גם עארס שלא מרגיש נחות לאף אחד. פילדלפיה היתה צריכה אחד כזה כי בן סימונס יותר מדי ביישן.

המראיין במיאמי שאל אותו מה פשר החיוך שלא מש מפניו.

הוא ענה:

“I love this moment, I love being physical, I love attacking, I love contact,” Embiid said. “I felt like they needed me in that way.”

לא רק הם היו צריכים אותו. כל הפלייאוף (וכל ה-NBA) היה צריך אותו..

3. רונדו ראז'ון -אחד הפוינט גארדים הטובים ביותר – כשהוא בפלייאוף (וכשהוא מרגיש רצוי ושייך)

*

כשרונדו ראז'ון מגיע לפלייאוף הוא הופך את אישיותו. משחקן שנראה משועמם ולא במיטבו משך העונה הוא הופך לחייה רעה. הוא הופך לאחד הפוינט גארדים הטובים מכולם. משך הקריירה ממוצעיו של ה-1.86 מ' הזה הם 10.5 חיצים, 8.5 אסיסטים, ו-4.8 ריבאונדים. בפלייאוף ממוצעיו קופצים ל-14.3, 9.2 אס', ו-6.0 – הבדלים משמעותיים ביותר.

*

הוא אמר אחרי הניצחון השני על פורטלנד:

*

"There's a lot of factors into that. I don't think you can break it down as simple as one or two things," Rondo said after practice Monday. "The interview would probably be too long for me to break it down completely. It's a matter of me being healthy, minutes, my teammates trusting me, my coaching staff trusting me.

*

הכל קצת בולשיט.

*

אתם יודעים מה העיקר כאן? רונדו – כמו דונלד טראמפ – הוא שחקן הסובל מרגשי נחיתות קליניים. אני פסיכולוג חובב שלמדתי להכיר דברים כאלה מאשתי רינה ז"ל, דוקטורנטית בפסיכולוגיה קלינית, ובתי אפרת, תרפיסטית אף היא, ואני יודע. ברגע שבני קבוצתו ומאמנו מבקרים אותו ואת משחקו, הוא שוקע למערבולת של דיכאון והוא מחוסל. כשמחשיבים אותו ככוכב ונותנים לו את הבמה וכל הקרדיט, הוא הופך לאדם אחר ושחקן אחר.

*

הוא היה כזה בבוסטון בהתחלה, והביא אליפות. ואז התחילו הבעיות עם קווין גארנט ופול פירס, וכתוצאה דוק ריברס, והוא הרגיש "לא רצוי". זה חיסל אותו כשחקן בבוסטון. בשיקגו הוא לא היה האדם מלכתחילה, והוא ותיבו אף פעם לא התקשרו אמוציונלית או מנטלית. אבל אם אתם זוכרים, בשנה שעברה הוא הוביל בולס חלשה מאד לשני ניצחונות בפלייאוף בבוסטון!

*

ה-17 אסיסטים שלו במשחק הראשון בתחילת השבוע היו מלאכת מחשבת. את דמיאן לילארד הוא חיסל בהגנתו המצוינת (כשדרו הולידיי לא שמר עליו) עד שדמיאן – אחד מכוכבי ה-NBA בפוינט גארד משך העונה – נעלם ואיננו. במשחק השני לילארד קלע 20 ומקולם 22, אבל הראשון היה -20 והשני -15. רונדו קלע 16 ב-7 מ-12 עם 11 אס' ו-7 ריב' והיה +17.

*

מאמן פורטלנד טרי סטוטס נתן לו את המחמאה הגדולה ביותר:

*

"You know, he's one of the smartest players in the league," Portland coach Terry Stotts said. "He can really orchestrate an offense. He makes his teammates better because he can find them. Defensively, he's really smart: He can sniff things out on the defensive end."

הפליקנס החתימו אותו לעונה זאת כשהם יודעים שהוא "MERCURIAL PLAYER". ערב אחד גדול, נפלא, וערב שני הוא נראה כלא אכפתי. זה הכל,  ה-כ-ל  תלוי במצב רוחו: האם הוא 'היי' או בדיכאון? הוא גילה היום בראיון שהדכאונות שלו הם בעיקר בגלל שבשנים האחרונות הוא היה פצוע כמעט כל הזמן.

"אני בריא לחלוטין פעם ראשונה בשבע שנים" הוא אמר הבוקר לhttps://www.cbssports.com/nba/news/pelicans-vs-trail-blazers-playoff-rajon-rondo-looks-to-complete-what-he-couldnt-finish-last-year-with-bulls/

במשחק הראשון, אנטוני דייויס היה האחד שנהנה יותר מכל אחד אחר ממסירותיו: "הוא יודע היכן למסור לי טוב יותר מכל פוינט גארד אחר ששיחקתי איתו" והתוצאה היו 35 נקודות.
ואז הוא אמר מה ששמתי לו לב כבר מזמן:

"In the playoffs he's just in a different mode," Davis said.

מה שעוזר היא העובדה שמשום מה רונדו 'לא מתחרה' עם דרו הולידיי. בבוסטון היו לו תאקלים ו-ISSUES עם ריי אלן, קוויו גארנט, ופול פירס. בפליקנס הוא יודע שהכוכב הוא אנטוני דייויס, והוא מרגיש יותר כמו דוד של שאר השחקנים הצעירים, והוא משחק מצויין עם הולידיי.

מאמנו ג'נטרי אומר עליו:

"He's a really bright player. One of the smartest guys I've ever been around," the coach said. "I had the opportunity to coach Steph, Chris Paul, Steve Nash, Grant Hill. When you start talking about the extremely smart players, he's one of those guys. I also think he has a way of giving confidence to the other guys. He makes them believe in themselves."

הבעייה עם רונדו היא שהוא כמו קריסטל יקר שעליך להתנהג איתו בכפפות של משי. מספיקה מילה אחת שלא נשמעת לו טוב והוא נכנס ל-MODE של 'כולם שונאים אותי; אף אחד לא רוצה אותי. זה אני נגד העולם".

וזה סופו.

בינתיים העונה זה לא קרה לו. אולי הוא התגבר, אולי עבר תראפיה, אולי קצת גראס הרגיע אותו. כל מה שאני יודע זה ש-SO FAR SO GOOD!

4. לפי צ'אק פורטלנד מתה. מ-ת-ה!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 82 תגובות

  1. קרי מתחיל להשתתף באימונים הרגילים באופן חלקי. הערכת מצב תערך בעוד שבוע.

    תחזית שלי, יחזור רק אחרי ההפסד הראשון לניו אורלינס

  2. היה ויכוח מענין אם לברון ישאר בקבוצה המסכנה של קליבלנד שבאמת נראית חושך. או יעבור לפילדלפיה // ליקרס….

    אם יעבור לפילדלפיה זה יהיה מתאים… השחקן שהתחיל את כל ה "סופר – טים" מצטרף לקבוצה שנולדה בעקבות ה"פרוסס" המכוער …
    וכרגיל אנשים ימהרו לשכוח את כל זה כשהנצחונות יגיעו

  3. יסודות כדורסל
    זה מה שמצמצם את הפער בין האירופאים הנחותים פיזית לשחקנים האמריקאים. בנוסף לזה המשחק השתנה וזה משחק לטובת השחקנים שציינת.

  4. רגשי הנחיתות של ה "ונילים" לא נעלמו עם נוביצקי? ….

    זה גם להתעלם מגאסול פטרוביץ' דיבאץ' סטויאקוביץ' דיבאץ ג'ינובילי (אוקיי ארגנטיני אבל בערך )… והגדול מכולם שפשוט הגיע מאוחר מדי – ארבידאס סבוניס, שהיה בזמ ן אמת כהנראה מס 1 בעולם אבל את זה לא נדע אף פעם….

      1. חושבים חושבים… לא תוכל לבדוק את זה כי הוא לא הגיע ל- NBA אבל בשיאו הוא אולי היה הכדורסלן הכי בלתי עציר בעולם, 2.21 ומלך הריבאונד, עם יד רכה, קליעה מהשלוש ומחלק אסיסטים כמו קוסם… תראה איך הוא מעך את ארה"ב ואת דיויד רובינסון באולימפיקס 88, ואז בגמר חיסל את יוגוסלביה הגדולה של פטרוביץ' קוקוץ' ראדג'ה דיבאץ'…. כנל עם ליטא הקטנה ניצח את רוסיה באולימפיקס 92 (נגד הדרים טים לא היה לאף אחד סיכוי….)
        אי אפשר להשוות לג'ורדן של אותה תקופה כי mj היה בחיתוליו ואלה תפקידים שונים לגמרי וקבוצות שונות לגמרי… תחשוב על שאקיל רק יותר גבוה וחזק, עם קליעה ואסיסטים וחוכמת משחק…

        1. בכל מקרה חזרתי לבדוק את הגמר ההוא- סתם בשביל הטריוויה, 2 הנבחרות האירופאיות הגדולות האחרונות… איזה שחקנים… 2 מדינות שנעלמו מייד אחר כך, ברית המועצות ויוגוסלביה…
          http://archive.fiba.com/pages/eng/fa/game/p/gid/A/grid/2/rid/919/sid/2942/_/1988_Olympic_Games_Tournament_for_Men/statistic.html

          1. אין לי הסבלנות לנהל דיון היסטורי שלא ניתן להוכחה, אבל נראה לי שנסחפת במחמאות לסבוניס. אגב, את המשחק הנ"ל הוא סיים עם אסיסט בודד, וממש לא ניצח לבדו.

          2. זה לא אתה שכותב למטה על אוהדים שלא יכולים לחלק מחמאות וחייבים להוסיף משהו להסתייג?
            אתה רציני? אתה קולט את מי הוא (ונבחרת ברה"מ) ניצחו באותו משחק? זה משחק מדליית הזהב אחרי שהדיחו את ארה"ב קודם. את יוגוסלביה הגדולה, הנבחרת האירופית הכי חזקה אי פעם. בהרכב של אולי 4 HOF, פטרוביץ', ראדג'ה, דיבאץ' וקוקוץ'. גם יתר הסגל שם מפלצתי. אתה מבין מה זה לעשות לבדו 15-20 במשחק (40 דקות), ולהשאיר את הפרונט של קוקוץ'-ראדג'ה-דיבאץ, ביחד, על 11-18?…. ו-3 בלוקים על הדרך כדי להבריח אותם… אז הוא עשה רק 1 אסיסט. באמת מביך…. כדורסל משחק קבוצתי, זה לא שסבוניס (או ג'ורדן או לברון) מנצחים 1 את כל ה-5 ממול….

          3. אכן ניצחון גדול, שמלבד סבוניס, עזר להשיג אחד השחקנים הכי גדולים של אירופה אי פעם, נגד שחקן הקו האחורי הטוב אי פעם.
            סבוניס היה גדול וכו', אבל לא סתם נתת לו מחמאות, אלא סיפקת הצהרה שחובה לסייג, אני לא שמעתי אף אחד מצהיר דבר כזה.

        2. שאקיל היה חזק משמעותית מסאבוניס!!! שאק היה אחד השחקנים החזקים ביותר אי פעם אם לא החזק ביותר. אולי קאל מלון היה חזק לא פחות. ממדיו היו גדולים גם לשחקן בגובה 2.16 ושריריו היו חזקים ביותר. סובוניס לא היה באזור של שאק בכוח ובעוצמה.

      1. הציר האירופי הטוב ביותר אך לא הטוב ביותר בנב"א הוא היה צריך להגיע לנב"א בשיאו בשנות העשרים לחייו ואז היה אפשר לדעת לאן היה מתפתח. אך במצב שנוצר, הוא לא יכול להיחשב גם לא מעשרת שחקני הציר הגדולים ביותר ובוודאי לא יותר מווילט, ראסל, כארים, החלום, שאק, מוזס מלון, האדמירל, ריד, בלאמי, וולטון, יואינג, ת'ורמונד, פאריש, דייב קאונס, אנסלד. כמעט כולם היו מצטייני העונה וסאבוניס לא היה קרוב לכך וגם אלו שלא כמו פאריש ויואינג הטביעו את חותמם כצירים מהטובים ביותר ברמה של הנב"א וגם ברמה היסטורית. סאבוניס לא היה כזה כי כדי להגיע לכך היה צריך להגיע כשהוא בשיאו.

      2. עכשיו שמתי לב שהתייחסת לגבי ציר מוסר. ובכן בהחלט אחד הטובים ביותר בזה אך לא יותר מווילט וראסל, המחזיקים במירב שיאי האס' לסנטרים של ממוצעי קריירה לעונה הסדירה (4.35-4.44 לטובת ווילט אך ביחס לאותו מספר דקות לראסל יתרון קטן וכך גם בכ"ח) ולפלייאוף (4.2-4.7 לראסל), לעונה מסוימת ולפלייאוף מסוים (בשני האחרונים לווילט יתרון גדול עם 8.56 ו-7.78 אס' למשחק בעונות מסוימות ותשעה למש' בפלייאוף מסוים).

  5. בתור "חובב" תורות הגזע למיניהם העוסקים בונילים אירופאיים.
    חשוב שננקה את מרכיב התרבות. זה לא מקרי שמיטב הכישרון האירופאי בא מיגוסלביה רבתי.
    אנחנו מדברים על מדינות שעד אמצע שנות ה-70 היו עסוקות בטבח הדדי ורצח עם.
    מי שמעוניין יכול גם היום לראות כפרים שרופים ומוזיאונים שבאים לתאר את התקופה.
    הילדים שמככבים על המגרש הם ילדים שצמחו בסוג מסויים של פליטות. כמו מיטב הכוכבים האמריקאים שהוציאו את עצמם מהגטו.
    ולכל זה אפשר להוסיף שתמיד הכדורסל היגוסלבי היה מצויין. היסודות, המאמנים, הגיבורים שעשו זאת כמו פטרוביץ וקוקוץ. אה, כן והגנטיקה.

    נ.ב.
    מעניין מאד לשים לב לתומר לוינסון. מי שסומן ככדורסלן הישראלי הטוב בגילו. לאחר שזכה בכל הסופרלטיביים האפשריים, הוא בחר בחירה מאד מעניינת לעשות את המשך הקרירה שלו בקרואטיה

    1. מלחמות, טבח ורצח עם באו דווקא אחרי שיוגוסלביה התפרקה ולא בשנות ה 70. מרבית הפליטים היו מבוסניה וקוסובו, לא קרואטיה וסרביה.

      ביוגוסלביה רבתי תמיד היה כישרון, עוד לפני המלחמות. אין לזה שום קשר לפליטות או ליציאה מהגטו

      1. התכוונתי לשנות ה-90. סליחה.
        וכן, היתה מלחמה. קצרה בסלובניה.
        בקרואטיה המלחמה היתה אכזרית מאד ונמשכה זמן רב, כולל מעשי טבח הדדיים וכולל מלחמה של מליציות קרואטיות בבוסניה

        1. עדיין, רוב הסבל והפליטים במלחמה היו בצד המוסלמי של בוסניה וקוסובו. אפשר באמת למצוא אותם בספורט, בעיקר בכדורגל (מיראלם פיאניץ', גרניט ג'אקה וכו'). העיר מוסטאר בבוסניה ממנה בוגדנוביץ' מגיע היא דוגמא טובה – היא מחולקת לשניים, צד בוסני וצד קרואטי ונחשבת לעיר שכנראה נפגעה הכי קשות במלחמה, בעיקר בצד הבוסני.

        2. בסלובניה זה נגמר בכמה ימים בודדים של חילופי אש בגבולות וזהו, אם אני לא טועה.
          זו הסיבה שהייתה המתקדמת ביותר מבין מדינות יגוסלביה לשעבר.

  6. אמביד מנהיג, למעשה המנהיג היחיד בליגה (אולי חוץ מלברון). היחיד שלא מפחד להגיד מה הוא חושב, ולא מתחבא מאחורי מאמן. הוא גם שיחק מעולה נגד מיאמי והנהיג על המגרש, התעלה ברגעים החשובים. הוא גם בנאדם חיובי שלא מלכלך על אף אחד.
    מעניין אם יצמח לו זנב של הייטרים כאן באתר.

        1. התהליך לעד יהיה בזוי, גם אם יסתיים באליפות.
          דוראנט לעולם יהיה קאפקייק למרות שהוא כבר אלוף.
          אמיתות לא ניתנות להינדוס רק בגלל התוצאות הסופיות.

          1. כן, רק שאמביד לא ממש יזם את התהליך. אף אחד לא ניהל דיון על הביצועים של הינקי במשחק, אמביד לא עשה טנקינג כדי להגיע לפילי.
            המחמאות לשחקן תמיד עם כוכבית, וקצת הייטריות, כי זו בדיוק המחשבה, איך בכל זאת נגיד עליו משהו שלילי, גם אם זה לא ממש קשור אליו. זו אהדת ספורט במיטבה.

          2. תקרא שוב את התגובה ותראה לי איפה שמתי כוכבית על אמביד ואיפה אמרתי על אמביד משהו שלילי.
            נהפוך הוא!

          3. תראה, מאד נהניתי מהדיון הזה, אבל קצת עייפתי.
            למרות שאתה בא ממשפחה חרא ואבא שלך אחד האנשים השנואים בארץ, בתור מגיב וכותב אני אוהב את מה שאתה עושה ואת תרומתך לאתר. 🙂

  7. אסור שלברון יגיע לפילי. הוא יהרוס את כל התלכיד הקבוצתי הנהדר שיש שם. הוא רציני מדי…… 🙂
    מבחינת אירופאים, תמיד יהיה להם היתרון של יסודות המשחק. לא מזמן קובי ברייאנט אמר שהוא מחשיב את העובדה שלמד כדורסל באיטליה כאחד הגורמים החשובים בהצלחה שלו.
    אחלה מעורב

  8. מנחם הגזמת קצת עם הונילים האירופאים
    פאו גאסול סחב את הלייקרס לאליפות עם משחק 7 גדול מול בוסטון
    נוביצקי ניצח משחק פה ושם בקריירה שלו
    ברנש בשם טוני קוקוץ ניצח את הניקס על הבאזר
    מארק גאסול סחב את ממפיס
    יש רשימה ארוכה של אירופאים שהצליחו בליגה ( טוני פארקר הוא מוקה לפי תורת הגזע של פיני )
    הם אולי לא מקבלים מספיק קרדיט אבל הונילים ווינירים

    אני יודע שזאת שגיאת כתיב אבל לונזו במקום רונדו זה ענק
    אם הוא לא היה נפצע בשנה שעברה קרוב לוודאי שהבולס הייתה חולפת
    על בוסטון

  9. שמתם של שבסוף המשחק בוסטון מוקי
    המוקים שפכו קונפטי על המגרש כאילו זכו באליפות האן בי איי?
    זה מה שאני אזכור מהמשחק הזה כי לא הפסקתי לצחוק. 🙂

  10. אמביד זה שאקיל מחוץ למגרש הרבה צחוקים הולך להיות. על המגרש הוא יהיה דומה יותר להאקים. הוא מפלצת מי שלא הבין יבין בקרוב ואיתו ההגנה של פילי זה סיפור אחר. הוא הכוכב של פילי ולא סימונס כרגע. בעוד שנתיים שלוש זה ישתנה וסימונס יוביל שיהיה לו קצת קליעה. אם לברון עף לפני אמביד ועוד איך באורקל ארינה. היו בפוסט של הלייב של משחקי הלילה ויכולים האם לברון בסיקסרס כן או לא. לא אומרים לא ללברון הוא שחקן של אליפויות. נכון יש חסרונות אבל יותר יתרונות ולדעתי הוא ישתלב שם טוב כי הוא הפך לסקורר טוב יותר. אם הוא יגיע לדעתי הוא יהפוך להיות סקורר וירד לחלוטין מניהול המשחק שיהיה בידי סימונס שיתן לו לחפור בצבע. עם לברון וסימונס וקלעים כמו בלינלי רדיק וסאריץ יהיה טבח ואמביד בצבע. אין ספק שלברון ירד בסטט שלו אבל הוא עדיין טוב בהרבה מסימונס ואמביד ויהיה הכוכב כמו שהוא אוהב ויביא את האליפויות שלו. אחזקת הכדור של לברון תרד מהותית ויביאו חו כדורים באזורי הנוחות בהם יוכל לעשות סלים בקלילות על המגנים שלו. לא יוכלו לעשות עליו דאבל טים. הוא יוכל לנוח כל העונה ולתת הכל ב2 סדרות מול בוסטון וגולדן וזהו. אני גם מקבל את ההרגשה שהוא נוטה לסיקסרס והם גם במזרח.

  11. אחלה מעורב מנחם.לא ייאמן שלברון נמצא בסיטואציה כזו בסיבוב הראשון,האם אנחנו חולמים?אני גם חושב ששכחת כמה אירופאים בדרך, נוביצקי למשל שהיה אם ויפי גמר.
    מזל של רונדו שיוצא לו לשחק עם גבה, שחקנים כאלה מוציאים ממנו את הדברים הטובים שלו

  12. הטובים ביותר כאן!) היו נפלאים, אבל לא זכור לי אפילו מקרה אחד בו שחקן לבן אירופאי היה אחראי על ניצחון במשחק פלייאוף כזה קריטי, ועוד נגד לברון ג'יימס!

    נוביצקי היה אחראי ללפחות 4 כאלו…

  13. שבת שלום! סיימתי שני משחקים הבוקר (אינדי ומילווקי) והמשחק של אינדי ממש לא שיכנע אותי שזו סדרה שלה. הקמבק היה בעיקר של קבוצה רעבה וצעירה שדוחפת חזק מול קבוצה לא מאומנת בעליל שעוד מצפה משחקניה לתפוס כדורים בעמדות שהם לא רגילים להם וליצור יש מאיין ללא תרגיל נורמלי אחד לרפואה, או לעמוד ולחכות שלברות יעיף להם מסירה ב90 קמ"ש ליד כדי לקלוע חופשי משלוש. היחיד שמקבל תרגילי חסימה נורמאלי הוא קייל קרובר שאומנם נתן משחק נשמה והקרבה אבל לא הצליח לקלוע והפסיק לקבל כדורים. אינדיאנה צריכים להודות לאלים שזו הייתה קליבלנד כי בתצוגת התקפה כזאת היא יכלה להפסיד לאורלנדו. ומילה על השיפוט. אם צריך עוד 3 שופטים למשחק בפלייאוף תביאו. אבל המהירות שבה הכל קורה זה כבר נראה משחק של ניחושים. לפעמים לטיפה זו עבירה ולפעמים מכה עצבנית על כל הזרוע (כן לברון) כאילו לא קרתה. אני לא אטען שקליבלנד נהנתה מיותר שריקות לטובתה כי השיפוט היה מחריד לשני הצדדים. אך הרנדומאליות הזאת היא מסוכנת והופכת את השיפוט לשחקן נוסף.

    בוסטון מילווקי מחזיר אותי לנקודת ההתחלה. לבאקס יש כישרון עדיף על הסלטיקס. זה בכלל לא רק קשור ליאניס. אתמול אחד המגיבים עבר שם שם וזלזל בחומר האנושי שלה. אני מוכן לשים כליה שאם לאיינג' היה יכולת לבחור את הסגל של מילווקי מול הסגל שלו עכשיו ללא קיירי והיוורד הוא היה בוחר בזה של הבאקס 100 מתוך 100 פעם. ג'ו פרוטי קיבל ביצים והעלה את זלר וברוגדון לחמישייה וזה נראה כל כך הרבה יותר טוב בשני צדי המגרש. פארקר התעורר על החיים שלו ונע ללא כדור כמו שנה שעברה ועשו מאמץ למצוא אותו. ג'ייסון טרי וג'ון הנסן לא שיחקו ופתאום מגלים עומק במילווקי. אבל מה שהכי היה בולט זה הספייסינג. יאניס מצא רחבות פנויות ונתנו למידלטון המצויין לנצל יתרון גובה למשחק מיד ריינג'. ההגנה של הבאקס היתה מצויינת כשתמיד מגיע עזרה בחדירה מאיזור הצבע. זה חשף את הקושי של כל מי שהוא לא הורפורד למסור בצבע צפוף. ההימור המקורי שלי הוא הבאקס ב7 ואין לי שום כוונה לרדת מזה. ולסיום אני רק מדמיין מה הסלטיקס היו יכולים להוציא מת'ון מייקר. הבחור הזה עוד צעיר (או בן 26 תלוי למי מאמינים) אבל כמה פוטנציאל הגנתי והתקפי בשחקן אחד…

    לגבי המעורב:
    1. בויאן באמת היה מלהיב אתמול אבל כשכתבת "לא זכור לי אפילו מקרה אחד בו שחקן לבן אירופאי היה אחראי על ניצחון במשחק פלייאוף כזה קריטי, ועוד נגד לברון ג'יימס" הפה שלי פלט 'דרק נוביצקי'. 2 הסדרות המזרחיות מבליטות לא מעט אירופאים אבל אני ממש לא רואה מהפכה. דרגיץ' כבר כמה שנים נותן תצוגות. מאנו היה השחקן הטוב של הספרס בגמר 2005 ובלא מעט משחקים. סטויקוביץ' נתן כמה עונות מלהיבות בליגה. ואני בטוח שוכח כמה. בויאן אגב נתן לא מעט תצוגות במדי הוויזארדס שנה שעברה. אירופאים (בהירי העור כדי להתחבר לטיעון) הם כבר חלק מהנוף לא מעט שנים.

    2. מסכים. כיף שחזר. אני לא הייתי ממהר לסגור אתצהסדרה הזאת. הימרתי פילי ב7 אבל גם ב6 נראה לי סביר…

    3. ניו אורלינס נראת לי כפספוס הגדול של הבראקט שלי עד כה (חוץ מאינדיאנה שעדיין נראה לי תפסיד לקליבלנד למרות הכל). לא ראיתי את מירוטיץ' ורונדו מגיעים ככה לפלייאוף. ידעתי שניו אורלימס קבוצת התקפה סופר משובחת (ג'נטרי יכול להפוך קבוצת מתנ"ס למכונת התקפה). אבל ההגנה שלהם היא הפתעה ענקית בשבילי.רונדו צריך לקבל המון קרדיט. מקווה דהבלייזרס יתנו מאמץ אחרון להוריד מעט את ההשפלה.

    1. משום מה נוביצקי לא נחשב אצלי כתוצרת אירופאית אלא תוצרת אמריקאית.

      ובקשר לאינדיאנה נגד הקאבס, אינדיאנה לפתע נראית לי טובה לפחות כמו הקאבס עם הגנה טובה יותר.

      1. אני מבין למה אתה מתכוון. הוא תוצר של מאמן אישי והרבה אמביציה ולא של אקדמיה או קבוצת יורוליג.

        אני רחוק מלהמר על אינדיאנה כי קליבלנד משחקת 5 רמות מתחת למה שהם כבר הראו. לברון יכול תמיד לחזור למצב בו הוא לא מחפש את חבריו והולך קשה לסל. אם קליבלנד תהיה בסכנה הוא יתחיל לקבל שריקות (בצורה לא מודעת אני לא מאמין שיש קונספירציות)

  14. 1. רונדו נראה לי כמו שחקן שיותר טוב ככל שהקבוצה שלו יותר טובה.
    הוא גם מאוד צריך להרגיש מחובר. הוא משחק מדהים!
    ירדתי מלא על הפליקנס אבל השנה הם באמת עשו מהלכים אדירים ומשחקים בהתאם לחוזקות שלהם.
    לדעתי הם אפילו יותר חזקים בלי קאזינס כמה שזה מוזר לומר את זה.

    2. ככל שהסדרה בין פילי למיאמי מתקדמת אני מתחיל לחשוב שאולי פילי לא תצטרך או אפילו תרצה את לברון. יש לה 2 מנהיגים. אחד על המגרש ואחד מחוצה לו. 2 סופרסטארים שמובילים כבר את הקבוצה ומזוהים איתה.
    לא בטוח כמה ירצו להביא עוד שחקן שיכבוש את הקבוצה ולמעשה הקבוצה תהיה של לברון וכל מה שהם יעשו ינוע סביב לברון והדרמות שלו.
    אני חושב שהם מאוד מרוצים מאיפה שהם נמצאים כרגע ומן הסתם ירצו להשתפר בעוד שחקן משמעותי אבל לא כזה שיפגע במרקם החברתי והמנהיגותי.

  15. אחלה פלייאוף עד עכשיו.
    לא יוצא לי להגיב עקב עומס ואני רואה את המשחקים לא בלייב אלא משלים אותם למחרת.
    ניו אורלינס היא לא רק הפתעת הפלייאוף מבחינתי היא גם הקבוצה הכי מהנה לצפייה ביחד עם פילדלפיה.כדורסל כמו שאני אוהב מהיר עם סקור גבוה רכז חכם ומוסר[סימונס ורונדו] וגאנרים שתופרים מבחוץ.
    פורטלנד כמובן אכזבת הפלייאוף ולדעתי תפוי קיץ מעניין של טרייד של אחד מהצמד של הקו האחורי.אותו דבר יקרה בוושינגטון שלמרות הניצחון היום יפסידו בסדרה לטורונטו.
    סן אנטוניו הקבוצה אולי החלשה בכל הפלייאוף.היו לי פה ויכוחים בעבר שטענתי שכבר 3 שנים היא לא קנדידטית[השנה זו השנה הרביעית]למרות הגעתם שנה שעברה לגמר המערב.בקיץ הימרתי עליהם מקום 6 במערב חשבו שאני משוגע בסוף סיימו 7.עוד דבר שכתבתי בקיץ הוא שבעקבות הסגל החלש של הספרס קוואי חייב לבקש טרייד דבר שבקיץ נראה דימיוני והיום הוא מתגשם.קוואי לאונרד לא ישחק יותר במדי הספרס.הקבוצה חייבת ללכת לריבילד ולהשיג נכסים טובים עבור קוואי בקיץ בין אם זה מפילי[פולץ קובינגטון עוד שחקן ובחירת דראפט] או מהלייקרס[לונזו אינגראם עוד שחקן ובחירת דראפט].
    על לברון בהקשר של הקאבס לא אדבר מטעמי ניחוס.
    אבל צירוף שלו או של קוואי לסיקסרס יכול לסיים את התהליך ולהציב את פילי כמועמדת מספר 1 לאליפות שנה הבאה.
    בכלל משנה הבאה אני רואה את המזרח משתווה למערב ואולי אפילו יעלה עליו[אני כחובב של המערב] ונראה את פילי ובוסטון עם קיירי והייורד שיחזרו שולטות בדיויזן עם מילווקי[אם תעשה מהלכים נכונים בקיץ] וטורונטו מזנבות מאחוריהן.
    יוטה-אוקלהומה זה מפגש בין כישרון של שחקנים[אוקלהומה] לקבוצה[יוטה].מאד מעניין המפגש בין 2 אסכולות שונות.

    דבר אחרון לגבי סימונס.אני כל כך נהנה לראות אותו.רכז בגוף של פאוור פוורד אתלט על רוקד על המגרש וכל אסיסט בצבע.אם יפתח ק'ליעה סבירה יהיה השחקן הטוב בעולם

    1. בניו אורלינס ופילי שכחתי לציין בדברים שאני אוהב גם 2 גבוהים דומיננטים אבל אפילו יותר חשוב ורסטילים[דייויס ואמביד]

      1. וכל הכבוד למגיב trust the process פה באתר שגם שהדברים נראו פחות טוב וחלק מאיתנו זלזלנו או לא חשבנו שזה שזה יקרה כל כך מהר הוא צדק בסופו של דבר

  16. אצל רונדו הרבה תלוי בברגים ובאמת בהאם האגו שלו מלוטף מספיק… עד כה עושה רושם ששניהם התחברו בפלייאוף הזה,
    הוא בהחלט מצוין עד כה . בכלל המשולש המסייע של בולידיי- רונדו- מירוטיץ נותן המון לצד דיוויס

  17. מעורב מעולה, תודה
    כשהוא במיטבו, רונדו הוא שחקן שפשוט כיף לראות. מירוטיץ' משחק מעולה, אבל מה יקרה עם החזרה של קאזינאס? נראה לכם שאפשר להשאיר את שניהם בקבוצה? אם לא, את מי לשחרר?

  18. מתברר שבודנהולצר ואטלנטה נוטים להיפרד. לא ברור לי למה. אם לא מתאים לו טנקינג, מדוע לא עזב בשנה שעברה? ומצידם – מדוע לשחרר אותו אחרי שהביא אותם ל-60 נצחונות בעונה, ועדה יפה מאד, לדעתי, עם הרוסטר החלש שלו השנה?

    בכל מקרה, נראה לי קנדידט מעולה לכל קבוצה, וגם, רחמנא ליצלן, לספרס אם פופ יחליט לפרוש בקיץ אחרי העונה המסויטת הזו.

    המדיה מאד לא מפרגנת לבלאט, וגם למסינה. בזלזול שלהם במאמנים אירופאים נראה לי מוגזם לגמרי. בלאט עשה עונה וחצי ופיינלז, ומסינה בליגה כבר ארבע שנים או משהו. סתם אמריקנוצנטריות.

    1. בודנהולצר אחרי עידן פופ זה השידוך המושלם לספרס.מעבר להיותו מאמן מצויין הוא היה חלק מהמערכת של הספרס הרבה שנים ואמור להיכנס חלק לנעליים הגדולות שפופ ישאיר

      1. לא בקיא בנבכי הספרס אבל עושה רושם שמסינה די צפוי להחליק לנעלי הפופ…יש דיבורים על בודנהולצר והניקס בימים האחרונים.

  19. גם בישראל נוטים לזלזל ולהפחית מאמנים זרים. זו תופעה עולמית ואין צורך להתרגש מכך.
    יכול להיות שהספרס ניסו להוריד את קוואי מהסופרמקס כדי לשחרר קצת תקציב לבנייה והוא לא מסכים וכך התחיל הפיצוץ

  20. בכל יום נתון אני לוקח את סימונס לפני אמביד. מנחם המעורב יפה אבל ממליץ לך להמנע מכל הדיבורים על האבחנות שלך והאיי קיו הכדורסלני שלך – בלי להעליב אתה אחד האנשים שמבינים הכי פחות בכדורסל שיצא לי לקרוא.

  21. אחרי נזקי גיים 1ו-2 להלן נזקי הגנת המלך בגיים 3:

    לאנס חופשי ומאושר שלברון חולם בהקיץ
    https://youtu.be/brDr0WCmM3I?t=55s
    הפעם לברון נותן מבט בלאנס אבל איפה קוליסון? מזל שהכדור לא הגיע משחק גם במגן שיניים
    https://youtu.be/brDr0WCmM3I?t=1m16s
    תראו איך לברון שוב נותן מבט אבל איפה לאנס? מנוחה יפה בהגנה, עדיין משחק במגן שיניים
    https://youtu.be/brDr0WCmM3I?t=1m29s
    לברון נותן לטייל לויקטור ברכות, אין מצב שיעשה עבירה
    https://youtu.be/brDr0WCmM3I?t=4m59s
    אין סיכוי לפאול
    https://youtu.be/brDr0WCmM3I?t=5m50s
    קליר פאת'
    https://youtu.be/brDr0WCmM3I?t=6m1s
    לברון שומר על לאנס במבטים
    https://youtu.be/brDr0WCmM3I?t=6m7s
    לברון וקוליסון באזור חיוג שונה אבל למה גם לריב הוא לא סוגר?
    https://youtu.be/brDr0WCmM3I?t=6m22s
    אין סיכוי שיבוא לעזור
    https://youtu.be/brDr0WCmM3I?t=7m19s
    מאני טיים ותראו איך הוא לא יורד להגנה
    https://youtu.be/brDr0WCmM3I?t=7m34s
    עבירה מידי פעם יכול לעזור אבל הרכות ממשיכה
    https://youtu.be/brDr0WCmM3I?t=8m4s
    שיא המאני טיים, איפה יאנג?
    https://youtu.be/brDr0WCmM3I?t=8m20s

  22. עם כל הכבוד לרונדו, ויש לי המון כבוד אליו. באתר וואלה חזרתי לא פעם על הטענה שמדובר ברכז הטוב בעולם, ורוב המגיבים שם (כולל דה שוט) צחקו עליי ולעגו לי.
    לניו אורלינס אין שום סיכוי מול הלוחמים, עם קרי ובלי קרי, הלוחמים יגמרו את ניו אורלינס בסוויפ.

      1. לא התכוונתי להוריד מגדולתו. פשוט היה מי שאמר באחת מהתגובות הראשונות שסטף קרי יוחזר למגרש אחרי שהלוחמים יחטפו בראש 1:0 מניו אורלינס.
        לדעתי דבר כזה לא יקרה, עם קרי או בלעדיו.

  23. מנחם תודה רבה באיחור ניכר כמה מילים על האירופאים בפרט והזרים בכלל.
    הם הופכים להיות מצרך הכרחי בליגה מסיבות שונות (כמדומני הופיע מאמר באתר )..
    בטח ובטח בקבוצות פליאוף 2018 .לכל קבוצה יש זרים וגם אירופאים .
    מזרח .
    טורונטו הבולטים ונצוליס הליטאי ואיבקה הקונגולזי ספרדי שניהם מעל 10 למשחק .

    בוסטון יש את הרפורד מהדומינקנית השחקן החשוב בקבוצה בפליאוף .
    יש גם את הגרמני .

    פילדלפיה : המובילה מבחינת זרים .
    אמביד (קמרון ) וסימונס (אוסטרליה ) מובילים .
    אבל יש גם את שאריץ (קרואטיה )
    והטריידים בלינלי (איטליה ) ואלייסיבה (טורקיה ).
    כולם קולעים בדאבל פיגרס.

    קליבלנד : יחסית ללא תרומה זרה
    מה שיש זה תומפסון (קנדה ) וטיפה קלדרון (ספרד ).

    אינדיאנה : סאבוניס הבן של (ליטא ) בעונה נהדרת של 12+8 .
    כמובן בוגדנוביץ מקרואטיה ובקצה הספסל ליף ישראל .

    מיאמי זה קודם כל דראגיץ (סלובניה ).
    מילווקי זה בעיקר פריק (יוון ).
    וושינגטון לא משופעת אך יש את גןרטט.הפולני .
    במערב.
    יוסטון מקבלת תרומה נהדרת מקפלה (שוויץ ).
    ג.ס שחררה את כספי ונותרה רק עם הגיאורגי .
    פורטלנד מקבלת קצת מאמינו (ניגריה ).
    אוקלהומה נהנית מאדמס (ניו זינלנד ).
    יוטה קיבלה רוביו נפלא (ספרד ) וכן את אייגלס (אוסטרליה ) וכמובן שר ההגנה של הליגה גרובר (צרפת ואגב שמתם לב שכל 3 גדולי ההגנה זרים? גרובר ,הרפורד ואמביד ).
    ניו אורלינס נעזרת מאד במירוטיץ (ספרד ).
    ס.א עדיין מקבל דאבל פיגרס מגאסול הוותיק (ספרד ).
    גם גינובלי (ארגנטינה ) עזר מאד להגיע לפליאוף .
    פארקר (צרפת ) עדיין שם .

    מינסוטה יש לה את טאונס .
    ככה שהזרים בפרט ואירופאים בכלל גם כאן .

    עוד דוגמה .
    תרומות של אירופאים ו/ או לבנים זרים אחרים .
    (הכוונה תרומות משמעותיות של ממש ).
    להלן דירוג טופ 5.
    1. נוביצקי
    2. גאסול.
    3. פארקר.
    4. גינובלי .
    5. קוקוץ.
    והנה רשימה רחבה של אולסטארים / פרסים עונתיים .
    רוקי עונה .
    גאסול .

    שישי .
    גינובלי , קוקוץ

    משתפר .
    דראגיץ , פריק .טירקוגלו

    הגנה .
    נואה .( צרפת ).
    מארק גאסול (ספרד ).
    אם וי פי .
    נוביצקי (גרמניה ).

    אם וי פי פליאוף (נוביצקי +פארקר ).
    בקיצור לקחו כל תואר אישי אפשרי .

    חמישיות עונה /אולסטאר /היכל תהילה .( לא כולל אלו שזכו בפרסים אישיים ).
    רשימה חלקית .
    סאבוניס ,פטרוביץ, ראגה , סטויקוביץ , קרילנקו ,.

    1. וכמובן ששכחת את נאש בכל זה. הייתי שם אותו לפחות לפני קוקוץ', למרות שלא הוליך קבוצה עד התואר. וכמובן, הוא מוסיף שני תארי MVP למניין.

      מעבר לנאש, גם וויגינס, קורי ג'וזף ואוליניק הקנדים משחקים כרגע תפקיד משמעותי (מי יותר ומי פחות) בקבוצות פלייאוף (מינסוטה, אידיאנה ומיאמי בהתאמה).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט