אירועי דיומא – 14.04.2018

כדורגל

ליגת העל – מחזור 30 (בית עליון)

18:45 בני יהודה תל אביב-מכבי נתניה (ספורט 3). שתי הקבוצות מגיעות אחרי שמכבדות את הספורט, למרות שלכאורה אין להן על מה לשחק. למה רק לכאורה? כיוון שפתיחת הפלייאוף העליון צמצמה את הפער של נתניה ממקום באירופה לכדי 6 נקודות. פער שניתן לסגור ב-7 מחזורים. לשם כך היא תצטרך לקחת נקודות היום. וזה לא היה פשוט מול בני יהודה שסיימה בתיקו 1:1 בטדי בתחילת השבוע. נתניה מצדה סיימה היא בתיקו 1:1 בחיפה נגד הפועל. לנתניה 49 נקודות במקום החמישי ובני יהודה על 44 נקודות במקום השישי. בעונה הסדירה ניצחה בני יהודה בנתניה 2:1. נתניה גמלה לה עם 1:0 במושבה.

ליגת העל – מחזור 29 (בית תחתון)

18:00 עירוני קרית שמונה-הפועל רעננה (ספורט 5 לייב). ק"ש, למרות ההפסד 0:2 למכבי פ"ת במחזור הקודם, כבר הבטיחה מעשית את הישארותה בליגה וקרובה גם להבטיח זאת תיאורטית, כשהיא עם 33 נקודות במקום ה-8. רעננה הסתבכה עם תיקו מול עכו וכעת היא עם 28 נקודות במקום ה-11, רק 7 מעל המקום ממנו יורדים ליגה. בעונה הסדירה הסתיים המשחק בנתניה בתיקו 0:0. בק"ש ניצחה רעננה 2:0.

18:00 הפועל עכו-מועדון ספורט עירוני אשדוד (ספורט 4). עכו, כפי שראינו בתיקו נגד רעננה, לא עושה חיים קלים לשאר הקבוצות, למרות שלמעשה ירדה ליגה. אשדוד מגיעה מעודדת אחרי ניצחון 1:2 על מכבי ושמירה עם פער 3 הנקודות מאשקלון. לעכו 13 נקודות במקום האחרון. אשדוד עם 24 במקום ה-12. אשדוד כמובן צריכה את הנקודות הרבה יותר. בעונה הסדירה  ניצחה עכו בעכו 0:1 ואשדוד באשדוד 2:3.

20:30 מכבי חיפה-הפועל אשקלון (ספורט 4). ההזדמנות הגדולה של אשקלון לעשות צעד לקראת הישארות בליגה וההזדמנות של מכבי לסיים סופית את סגאת ההישארות. מכבי, כאמור, הפסידה באשדוד. היא עם 28 נקודות במקום ה-10. אשקלון ניצחה את סכנין 0:2. היא במקום ה-13 עם 21 נקודות. תיקו טוב למכבי. אשקלון צריכה את הניצחון הרבה יותר. לשמחתה, היא תדע את תוצאת המשחק של אשדוד לפני ותוכל להעריך טוב יותר כמה סיכון כדאי לקחת. בעונה הסדירה סיימו הקבוצות פעמיים בתיקו – 1:1 בחיפה ו-0:0 באשקלון.

פרמייר ליג – מחזור 33 / שגיא נאור

14:30: סאות'המפטון – צ'לסי (ספורט1). האלופה בכושר נוראי עם 5 הפסדים ב-8 המשחקים האחרונים ובסטמפורד ברידג' מתקשים להיזכר מתי הקבוצה נראתה כל כך רע. הקבוצה הביתית ניצחה רק משחק ליגה אחד ב-2018 ב-11 משחקים ואין זה פלא שהיא תקועה עמוק בתחתית 3 נקודות מעל המקום בו נשארים בליגה.

19:30 ליברפול – בורנמות (ספורט1) העונה האדירה של המייטי רדס נמשכת עם ההעפלה לחצי גמר ליגת האלופות שם הוגרלה לשחק מול רומא ומקום בגמר נראה כמו אפשרות ריאלית ביותר. בליגה המקום של הקבוצה בין 4 הראשונות מובטח והמאבק היחיד שנשאר הוא על המקום השני. בורנמות משחקת לפרוטוקול כי מהמקום ה-11 היא לא אמורה להסתבך במאבקי התחתית וגם המקום באירופה רחוק מדי.

*המלצת צפייה* 21:45 טוטנהאם – מנצ'סטר סיטי (ספורט3). התרנגולים, בעוד עונה נהדרת אחרי שנתיים בהם סיימו במקום השני, מצליחים למצב את עצמם ככוח עולה בכדורגל האנגלי והאירופי. המטרה עד סוף העונה היא לסיים שוב כסגנית כשמנצסטר יונייטד במקום השני מובילה עליה ב-4 נקודות.  הקבוצה של פפ, שלפני חודש דיברה על עונת 4 תארים, הודחה מהגביע והשבוע הפסידה גם בגומלין לליברפול וראתה את חלום הזכייה בליגת האלופות נגוז. בין שני המשחקים הגיעה הפסד ביתי מהמם מול היריבה העירונית דווקא כשהשמפניות היו מוכנות לחגיגת אליפות מושלמת.

לה ליגה – מחזור 31 / שגיא נאור

17:15 ברצלונה – ולנסיה (ערוץ one). הבלאוגרנה חטפו מכה כואבת ביום שלישי עם ההדחה המדהימה מול רומא אחרי ניצחון 4-1 במשחק הראשון. בגומלין בארסה התבטלה לחלוטין והרומאים השיגו בצדק את המקום בחצי הגמר. אין ספק שהיתה זו הפתעה ענקית אולם מי שרואה את הקטלונים העונה יכול לראות שעל אף התוצאות הטובות ואחוזי ההצלחה הגבוהים היכולת לא מרשימה בלשון המעטה. הרבה משחקים העונה הקבוצה של וואלוורדה שיחקה לא טוב וניצחה שלא בצדק או נחלצה מהפסד מוצדק רק בגלל איזו הברקה של מסי או הצגה של טר שטגן. היה ברור שהבלוף הזה יתפוצץ מתישהו אבל אף אחד לא האמין שזה יקרה בצורה כזו. ועדיין, בארסה קרובה לסיים את העונה עם דאבל מקומי עם 11 נקודות פור על אתלטיקו במקום השני כשנשארו 21 נקודות בקופה. היום תהיה לה משימה לא פשוטה בכלל כשהקבוצה הכי לוהטת בליגה תגיע לקאמפ נואו. עם 8 נצחונות ב-9 המשחקים האחרונים ולנסיה כבשה את המקום השלישי והבטיחה את חזרתה לליגת האלופות. בחמשת המחזורים האחרונים היא ספגה רק שער אחד ונראה מה היא מסוגלת לעשות מול מוליכת הטבלה.

סרייה A – מחזור 32 / דוד "פאקו" סעדה

21:45: אטאלנטה-אינטר (ספורט +5). אינטר ללא ספק חזרה לעצמה. כשמדובר העונה ב"חזרה לעצמה" מדובר יותר בקבוצה המגמגמת שלא מצליחה לכבוש, ולפיכך אף הפסידה לטורינו במחזור הקודם. ההפסד הוציא אותה מארבע הראשונות, כשהיא במרחק נקודה משתי הקבוצות של רומא. עדיין, הדרבי הרומאי מחר מבטיח שבמקרה ניצחון היום היא תחזור לרביעייה. אטאלנטה שממול היא קבוצה בלתי יציבה בפני עצמה. אחת שאחרי תקופה טובה נמצאת כפסע מהמקום המוביל לאירופה, אך איבוד הנקודות מול ספאל החלשה צפוי לחרב לה את התוכניות.

בונדסליגה – מחזור 30 / דוד "פאקו" סעדה

16:30: באייר לברקוזן-איינטראכט פרנקפורט (פריצות בספורט 3). לברקוזן השיגה במחזור הקודם את התוצאה המרשימה של המחזור, כשגברה על לייפציג 4:1 בחוץ. התוצאה הקפיצה אותה למקום השלישי, בדלגה גם מעל היריבה היום. פרנקפורט הרביעית מצוייה אף היא בקלחת המאבק הקשה על העלייה לאלופות, כשהתיקו בשבוע שעבר גרם לה מעט לאבד גובה, אך ניצחון היום יעלה אותה חזרה אל גב הסוס.

19:30: באיירן מינכן-בורוסיה מנשנגלאדבך (ספורט 3). ברכות לבאיירן. הקבוצה הבטיחה במחזור הקודם את האליפות השישית ברצף, בחוץ מול אאוגסבורג, והיום היא תחזור לאליאנץ ארינה על מנת לחגוג אותה מול הקהל. התיקו המאופס מול סביליה השלים שבוע מצויין, בו גם עלתה לחצי גמר ליגת האלופות (שם תפגוש בריאל מדריד). הבווארים הודיעו גם על החתמתו של המאמן ניקו קובאץ' לשלוש עונות (מעניין אם היינקס יזדקק להחליפו מתישהו במהלך הקדנציה). היריבה כנראה כבר לא תגיע לכלום העונה. היא בעלת סיכוי קטן להגיע למקום המוביל לאירופה, אך תזדקק לנס כדי שזה יקרה, בטח כשהיריבה היום היא האלופה הגאה.

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 25

20:30 מכבי תל אביב-גלבוע/גליל (ספורט 5).המחזור ה-25 יצא לדרך הערב וזאת למרות שהמחזור ה-24 עוד לא נגמר ואף קבוצה לא משחקת באירופה או במסגרת אחרת, למה? כבר התייאשתי מלהבין איך זה בדיוק עובד.  עם זאת צפוי לנו משחק מרתק היום  בין השנייה בטבלה, מכבי ת"א עם הקבוצה שניצחה בשבוע שעבר את הראשונה בטבלה, גלבוע/גליל. מכבי תל אביב ניצחה באמצע השבוע את מכבי חיפה החלשה והיא עסוקה בעיקר בלתכנן את העונה הבאה. היא תקווה לרשום ניצחון שני ברציפות דבר שלא קרה לה מאז אמצע פברואר. אבל ליריבה של מכבי ת"א הערב יש הרגל לעשות לתל אביבים חיים קשים. ששת המפגשים האחרונים בין הקבצות הסתיימו על חודו של סל כשארבעה מהם נגמרו בניצחון של הגלבועים שרשמו ניצחונות בכל שלושת המשחקים האחרונים שלהם בליגה במגרשם הביתי של הצהובים. גלבוע מצידה קצת התאוששה מסיבוב שני חלש ומפציעות של שחקני מפתח כשניצחה בשבוע שעבר בחולון ורשמה ניצחון שני ברציפות. הזר החדש ג'אקורי וויליאמס שעשה עבודה טובה במחלקת הריבאונד והצעיר עמית ראובן שקיבל דקות משחק בעקבות פציעתו הקשה של יחזקאל סקוורר הם השפנים החדשים שמסייעים לאריאל בית הלחמי להחזיר את קבוצתו למסלול. מכבי ת"א לא רשמה למשחק את ארטיום פרחובסקי ואת פייר ג'קסון ותקווה לא להסתבך הפעם מול הגלבועים. אל תבנו על זה…

 

טניס / מתן גילור

טורניר יוסטון (250) – חצי גמר

21:00 איבו קרלוביץ'-טנניס סנדגרן(8) (ספורט 5 לייב). קרלוביץ' הפתיע את קריוס והוא הלא אמריקאי היחיד שהעפיל לשלב חצי הגמר. סנדגרן התקשה מול פייה ונדרש ל-3 מערכות. זהו המפגש הראשון בין השניים.

אחריו סטיב ג'ונסון(6)-טיילור פריץ (ספורט 5 לייב). בדרבי אמריקאי הפתיע ג'ונסון את איזנר במשחק שהתארך ליותר משעתיים וצי וכלל 3 מערכות ושני שוברי שוויון. בדרבי אמריקאי נוסף פריץ הפתיע את סוק ב-3 מערכות. במשחק היחיד ביניהם ניצח פריץ.

טורניר מרקש (250) – רבע גמר חצי גמר

כל המשחקים אתמול נדחו, ולכן היום יתקיימו הן משחקי רבע הגמר והן משחקי חצי הגמר.

13:00 ניקולוז בסילשווילי-ג'ו סוזה. מפגש ראשון בין שניים שזכיה שלהם פה תהיה מפתיעה.

13:00 אלכסי וטוטין-פאבלו אנדויאר. מפגש הסינדרלות. וטוטין עם הפתעת הטורניר הדיח את המדורג 1 ראמוס וינולאס. כעת עומד מולו ספרדי נוסף שפירק את ארנבולדי 0:6 2:6. זהו המשחק הראשון בין השניים.

13:00 ג'יל סימון-רישאר גאסקה(4). יופי של דרבי צרפתי בין שניים שגברו על ספרדים בסיבוב הקודם. נראה שטניסאי שתי המעצמות ההלו נהנים מהקרבה הגיאגרפית. המאזן עומד על 7:0 לטובת גאסקה. סימון ניצח בטורניר קטן בשנת 2010.

13:00 מאלאק ג'זירי-קייל אדמונד(2). ג'זירי הדיח את מישה זוורב ופינה לאדמונד את הדרך. על הנייר כמובן. במשחק היחיד ביניהם ניצח דווקא ג'זירי.

חצי גמר:

19:00 רישאר גאסקה(4)-קייל אדמונד(2).

אחריו פאבלו אנדויאר-ג'ו סוזה.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

גראנד פרי סין – מקצה הדירוג

מקצה הדירוג למירוץ שייערך מחר בסין. שידור בספורט 5 לייב ב-9:00.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. תודה על המעורב. 3 נקודות הכרחיות לליברפול מול קבוצה שכבר בים. אם הם ינצחו את שני המשחקים הבאים וישמרו על הפער מצ'לסי יהיה קצת מרווח נשימה שיאפשר לעלות עם מחליפים במשחק שבין 2 המשחקים מול רומא. מקווה להבטיח טופ 4 לפני המפגש הישיר מול הבלוז בברידג'

כתיבת תגובה

סגירת תפריט