אירועי דיומא – 08.04.2018: דרבי מדרידאי, מירוץ פאריס-רובה

כדורגל

ליגת העל – מחזור 29 (בית עליון) / מתן גילור

20:00 הפועל חיפה-מכבי נתניה (ספורט 4). בשבוע שעבר נתניה קיבלה את הבשורה שהבקשה שלה לאופ"א התקבלה והקבוצה תוכל לשחק באירופה בעונה הבאה, חרף הפירוק. למה זה חשוב? כיוון שאחרי ההפסד של הפועל לבני יהודה 0:3 ואחרי הניצחון של נתניה על מכבי ת"א 1:4, הפועל במקום הרביעי עם 55 נקודות ונתניה במקום החמישי עם 48 נקודות, מה שאומר שניצחון נתניתי היום פותח את המאבק על המקום הרביעי שעשוי להיות שווה כרטיס למוקדמות הליגה האירופית במקרה בו בית"ר י-ם תזכה בגביע. בעונה הסדירה ניצחה כל קבוצה בביתה 0:2.

21:00 בית"ר ירושלים-בני יהודה תל אביב (ספורט 1). למרות הניצחון על הפועל בני יהודה במקום השישי עם 43 נקודות, מה שמותיר אותה במרחק לא ראלי לסגירה של 12 נקודות מהמקום באירופה. י-ם לעומת זאת, הגם שספגה מכה מורלית עקב הפסד 1:3 לב"ש במשחק העונה, עדיין אל אמרה את המילה האחרונה. היא במקום השני עם 59 נקודות. רק 4 פחות מב"ש ועדיין צריכה לארח אותה. האליפות עדיין על השולחן. בעונה הסדירה ניצחה כל קבוצה בביתה. בני יהודה עם 2:3 במושבה ובית"ר י-ם עם 0:2 בטדי.

פרמייר ליג – מחזור 32 / שגיא נאור

16:15:ארסנל – סאות'המפטון (ספורט1). התותחנים מחכים שהעונה הזאת תיגמר אחרי שנכשלו בלהשיג את מטרתם להתברג בין 4 הראשונות ויתמקדו בליגה האירופית שם הם עושים חיל ובדרכם לחצי הגמר אחרי ניצחון גדול ביום חמישי על צסק"א. אחרי רצף נוראי במהלכו הקבוצה הפסידה 6 מ-8 משחקים, בשבועיים האחרונים החבורה של ונגר נכנסה לכושר טוב ותחפש היום ניצחון שישי ברציפות בכל המסגרות כשבחמישה האחרונים היא כובשת 3 שערים למשחק. ליריבה שלה היום המשחק מאוד חשוב, היא מדורגת מתחת לקו האדום מרחק 3 נקודות מחוף מבטחים ותנסה לנצל רפיון אפשרי אצל ארסנל בשביל ללקט נקודות קריטיות מבחינתה.

18:30 צ'לסי – ווסטהאם (ספורט1). האלופה בעונה מאכזבת ביותר מוצאת את עצמה 11 נקודות מאחורי טוטנהאם המדורגת רביעית והיא כבר לא תהיה בליגת האלופות בעונה הבאה. אנטוניו קונטה כנראה לא ימשיך בקבוצה ושמות של מחליפים פוטנציאליים נזרקים באוויר. בינתיים היא תנסה לשמור על סיכוי תיאורטי ולסיים את העונה בצורה מכובדת. הפטישים מדורגים במקום ה-14 אבל רק 5 נקודות מהקו האדום והם לא יעשו חיים קלים לבלוז. במחזור הקודם היא ניצחה 3-0 את סאות'המפטון אבל הוא הגיע אחרי שניצחה רק פעם אחת ב-8 משחקים. תיקו תהיה תוצאה מצוינת עבורה בסטמפורד ברידג'.

לה ליגה – מחזור 3; / שגיא נאור

17:15 ריאל מדריד – אתלטיקו מדריד (ערוץ one). הדרבי של מדריד סיפק לנו המון משחקים קריטיים בשנים האחרונות כולל 2 גמרי צמפיונס' ומפגשים מרתקים בליגה אבל היום שתי הקבוצות מוצאות את עצמן במקום בו לא ציפו להיות – נלחמות על המקום השני ולא על האליפות. הניצחון של בארסה על לגאנס פתח פער של 12 נקודות בינה לבין אתלטיקו והקולצ'ונרוס יצטרכו להחליט האם הם הולכים על ניצחון בשביל לשמור על סיכוי תיאורטי להפריע לקאטלונים במירות לתואר או ללכת על תיקו ולשמור על פער 4 נקודות מהיריבה העירונית. אני מניח שדייגו סימאונה מודע לסיכויים וישחק נסוג והגנתי בשביל לשמור על הסטטוס קוו בין הקבוצות. ריאל מגיע למשחק במצב רוח נפלא אחרי ההצגה בטורינו באמצע השבוע והבטחת המקום בחצי הגמר לפני הגומלין שיהיה לפרוטוקול בלבד. כריסטיאנו רונאלדו היה, כמעט כרגיל, נושא השיחה העיקרי בעולם הכדורגל השבוע אחרי המספרת הנפלאה לרשת של בופון אבל השלושער של מסי אתמול הגדיל את הפער בין השניים במאבק על הפיצ'יצ'י ל-7 שערים ומי כמו הפורטוגלי ינסה להחזיר את עצמו למירוץ היחיד שמעניין אותו העונה בליגה.

סרייה A – מחזור 31 / דוד "פאקו" סעדה

13:30: טורינו-אינטר (ספורט 5). אינטר חזרה לעצמה בתקופה האחרונה, כשהמטרה העיקרית שלה היא הבטחת מקום בין ארבע הראשונות. היא כרגע רביעית, כשעל מקומות 3-4 ניטש קרב עז בינה לבין רומא ולאציו. אחת הסיבות העיקריות לחזרתם לכושר של הכחולים שחורים היא מאורו איקארדי, שבמקביל למאבק בליגה מנהל קרב משלו על מלכות השערים מול צ'ירו אימובילה (כשהוא מפגר בשני שערים מאחורי חלוץ לאציו). אלא שבמשחק ההשלמה באמצע השבוע מול היריבה העירונית מילאן, כמה החמצות מסמרות שיער של הארגנטיני הותירו את התוצאה מאופסת, ואינטר החמיצה הזדמנות להיצמד לרומא במקום השלישי. היריבה היום כבר מזמן גמרה את העונה, אך רוב משחקיה מהתקופה האחרונה מרובי שערים, אם שלה או של יריבותיה, אולי סימן מעודד עבור איקארדי.

16:00: נאפולי-קייבו (משולב בספורט +5). אוי נאפולי. יובה העניקה לה הזדמנות פז לחזור למאבק האליפות, כשסיימה בתיקו מול ספאל, אלא שנאפולי סירבה בנימוס, וסיימה בתיקו (עוד משער עצמי) מול ססואולו החלשה. התיקו החזיר את הפער של נאפולי מיובה ל-4 נקודות, והקבוצה הדרומית שוב לא תלוייה בעצמה במאבק האליפות. נאפולי תמשיך להתפלל לאיבוד נקודות נוסף של האלופה, אך קודם היא תצטרך שוב לא למעוד מול קבוצות חלשות, כמו זו אותה תפגוש היום. קייבו השיגה ניצחון מול סמפדוריה, לו הייתה זקוקה כאוויר לנשימה על מנת להתרחק מהקו האדום. היום היא כנראה תזדקק לעצור את הנשימה ולקוות לשאיפת אוויר במחזורים הבאים.

19:00: אודינזה-לאציו. אחרי איבודי נקודות תמוהים בשני משחקים, הנמושה בנבנטו הגיעה ללאציו כמו בהזמנה, ולמרות כמה התקפי לב במהלך המשחק, צ'ירו אימובילה וחבריו ניצחו 6:2 (כשהחלוץ מבסס מעמדו בראשות טבלת מלך השערים). היום לאציו תקבל עוד סוג של נמושה. אודינזה כבר מזמן ויתרה על העונה, למרות שלא הבטיחה לגמרי את הישארותה בליגה, וששת הפסדיה הרצופים יעדו על כך. משחק שיספק לאימובילה עוד הזדמנות לבסס מעמדו בקרב הכובשים.

21:45: מילאן-ססואולו (ספורט 2). למילאן היה שבוע קשה מאד, בו הפסידה ליובה, וחילצה בעור שיניה תיקו מיריבתה העירונית. השבוע הזה עצר את המומנטום של הקבוצה, וחיסל למעשה את החלום שלה להגיע למקום המוביל לליגת האלופות. מילאן תתרכז כעת בשמירה על המקום השישי, האחרון המוליך לליגה האירופית. היא מצוייה ארבע נקודות מעל כמה קבוצות הדולקות אחריה, ויש לה עוד כמה משחקים קשים למדי עד סוף העונה, מה שאומר שאת המשחקים הקלים יותר כדאי לה מאד לנצח. המשחק היום נחשב לאחד כזה. היריבה נמצאת שני מקומות מעל לקו האדום, וזקוקה לכל נקודה (כמו זו שלקחה מנאפולי במחזור הקודם).

בונדסליגה – מחזור 29 / דוד "פאקו" סעדה

16:30: בורוסיה דורטמונד-שטוטגארט (ספורט 4). כזה דר קלאסיקר לא הופיע בחלומות השחורים ביותר של דורטמונד. הקבוצה ספגה השפלה רבתי ב-6:0 שספגה מול באיירן, והתוצאה אף לא היטיבה עימה בכל הקשור למאבקי המיקום על העלייה לליגת האלופות. היא כרגע במקום השלישי, כשארבע קבוצות נאבקות על מקום 3-4. היריבה היום עשוייה להיות נוחה למדי – זו קבוצת מרכז טבלה שדי סיימה את העונה, ולא מפגינה יותר מדי מוטיבציה במשחקיה האחרונים, כמו ב-1:1 מול נועלת הטבלה, המבורג.

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 23

19:25 מכבי אשדוד – נס ציונה (ספורט 5, משולב) הסיבוב השלישי, הידוע בכינוי 'הסיבוב המיותר' מתחיל הערב ויפגיש את הפתעת הסיבוב השני מאשדוד עם הקבוצה שהתאוששה באורח פלא בחצי השני של הסיבוב השני נס ציונה, למשחק שיעניין אולי 2,500 איש (אוהדי שתי הקבוצות יחד). נס ציונה הפסידה במחזור הקודם באילת וסיימה את הסיבוב במחזור התשיעי, אשדוד ניצחה בהרצליה, למרות קאמבק של המארחת וסיימה רביעית. בשני המפגשים בין הקבוצות העונה ניצחה קבוצת החוץ אבל לאור הכושר הטוב בו אשדוד נתונה, קשה להאמין שזה מה שיקרה הערב.

19:30: הפועל ירושלים – בני הרצליה (ספורט 5, משולב). הפועל ירושלים סיימה את הסיבוב השני שברובו היה מדכא בשבילה עם שלושה ניצחונות ועושה רושם שתחת עודד קטש יש חיים חדשים ומוטיבציה חדשה בירושלים שאפילו מדברת על להתחזק בטיילור רוצ'סטי לשעבר שחקן מכבי ת"א ובעל אזרחות ישראלית. ההפסד היחיד בתקופת קטש הגיע במשחק הראשון שלו על הקווים של הקבוצה לבני הרצליה בארנה בירושלים והיום תהיה לירושלמים הזדמנות לסגור גם את המעגל הזה. הרצליה מגיעה למשחק אחרי שני הפסדים, לראשון לציון ולאשדוד ששוב סיבכו אותה בקרבות התחתית אחרי שהספיקה לנשום קצת אוויר. הרצליה מדורגת עשירית, נקודה מעל חיפה ונהריה שמתחתיה. גם כאן, שני המשחקים הקודמים בין הקבוצות  הסתיימו בניצחונות של קבוצת החוץ.  גם כאן, נראה לי שזה יסתיים הפעם.

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

גרנד פרי בחריין

במירוץ הפתיחה באוסטרליה, ראינו, כמו בפתיחת העונה הקודמת, התחלה טובה לעונה של סבסטיאן פטל. הגרמני אמנם זינק אחרי המילטון, אך חילוף מהיר בפיט שלווה בהיצמדות שלו למכונית הבטיחות, אפשרו לו לעקוף את הבריטי בדרכו לניצחון, כשחבר קבוצתו, קימי רייקונן, משלים את הפודיום. לפטל ולרייקונן היה יום מצויין גם אתמול במקצה הדירוג, כשהגרמני יזנק מהפול פוזישן, והפיני יזנק לצידו. בוטאס והמילטון הגיעו אתמול במקומות 3-4, אך הבריטי יורד היום לזינוק מהמקום התשיעי, עקב שינוי בתיבת ההילוכים. שידור בספורט +5 ב-18:00.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות סין הפתוחה – הגמר

07:00, 16:00: מארק סלבי-בארי הוקינס (יורוספורט 2)

חצי הגמר אתמול הביא לנו שני משחקים מצויינים. זה שבין מארק סלבי לקיירן ווילסון היה צמוד במיוחד עד הפריימים האחרונים, בהם ווילסון נראה כעומד לזכות, אך טעויות קריטיות שלו הכריעו את הכף לטובת אלוף העולם. גם המשחק בין ניל רוברטסון לבארי הוקינס היה צמוד ברובו, עד שהוקינס פתח מבערים וניצח 10:6.

הגמר היום יפגיש שני שחקנים המשוועים להישגים בעונה הנוכחית. לסלבי יש אמנם תואר אחד מתחילת העונה, אך הוא חווה עונה מהסיוטים בסטנדרטים שלו. אם בעונות הקודמות הוא היה שחקן שאף אחד לא רצה לפגוש, אז השנה הוא איבד לחלוטין את ההרתעה, וההגעה שלו לשלבים מאוחרים של טורנירים בעונה זו הייתה נדירה למדי. אשר להוקינס, ההישגים שלו בעונה זו היו גרועים אף יותר, ועד לחודש שעבר הוא השתרך באיזור המקום ה-50 בדירוג השנתי. למזלו הדירוג בענף הוא דו שנתי, מה שלא יסכן את השתתפותו באליפות העולם הקרבה (שתחל עוד שבועיים). בכלל, אליפות העולם מרחפת סביב המשחק הזה. מעבר לתואר, שני השחקנים ירצו לצבור את הביטחון הנדרש לפני האליפות. בשנה שעברה, סלבי זכה בטורניר זה, ממש לפני שהמשיך וזכה שוב באליפות העולם. הימור על כך שישחזר את ההישג (בטורניר זה, עדיין לא באליפות העולם) נראה כמו ההימור הסביר יותר.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ פאריס-רובה

*המלצת צפייה*. מירוץ פאריס-רובה הוא אחד השיאים של עונת הקלאסיקות, והוא האחרון בקלאסיקות הפאבה של האביב. המונומנט הזה מכונה "הגהינום של הצפון", ולא בכדי. זה מירוץ ארוך מאד (257 ק"מ), הכולל 29 קטעי פאבה, יותר מכל מירוץ אחר בלוח השנה של הענף. התוואי המסוייט הנ"ל הופך את המירוץ לכאוטי לחלוטין, ורכבי הסיוע צפויים להרבה יותר עבודה מאשר לה הם רגילים. לסיום החגיגה, הוא מסתיים בוולודרום הפתוח שבעיירה רובה, ואם יהיה לנו מזל, נזכה לראות מיאוץ סיום בין המתחרים בתוך הוולודרום. מבין המתחרים נוכל לראות קודם כל את קבוצת קוויק סטפ. כבר נמאס לומר זאת כאן, אבל ההצלחה של הקבוצה הזאת העונת פשוט מונומטלית. הקבוצה השתלטה כמעט לחלוטין על המירוצים החד יומיים של העונה, וזכתה גם בלא מעט קטעים במירוצי קטעים (כמו שלושה מששת הקטעים של טור הבאסקים שהסתיים אתמול). ראש וראשון להם השנה הוא ההולנדי ניקי טרפסטרה, שזכה במירוץ הארלבקה ובטור של פלנדריה היוקרתי. טרפסטרה מכיר היטב את מירוץ היום, כאחד שזכה בו לפני שנתיים. עוד זוכים אפשריים מבין חברי הקבוצה הם זדנק שטיבאר (שני במירוץ בשנה שעברה), פיליפ ז'ילבר ואיב לאמפר. אלוף העולם, פטר סאגאן, שכמובן יתחרה כאן גם היום, הצית ויכוח סוער בענף, כשטען שרוכבי שאר הקבוצות לא משתפים פעולה על מנת למנוע את הזכיות של קוויק סטפ (ברומזו שהם מתמקדים בו במקום ברוכבי הקבוצה), ואולי יש מידה מסויימת של צדק בדבריו. עוד נראה כאן את זוכה השנה שעברה, גרג ואן אוורמארט, שמנסה בינתיים לשווא לשחזר את הישגיו הפנומנליים מהעונה הקודמת. אול אראונדרים נוספים שעשויים לזכות במירוץ היוקרתי הם קריסטוף, דמאר, נסן, דגנקולב, בואסון האגן, ואן ארט, ואן מארק וטרנטין. אסור להחמיץ. שידור ביורוספורט מ-12:00 (צפוי להסתיים בסביבות 18:30).

 

לפוסט הזה יש 100 תגובות

  1. תודה רבה.
    יום ראשון בדרך כלל עם הכי הרבה אקשן אבל היום היום הרגוע של השבוע לקראת מחר שם תתמודד מכבי תל אביב מול ב"ש.
    בשלישי ורביעי גומלין רבע גמר האלופות + סדרות רבעי הגמר ביורוליג.
    בחמישי המשך סדרות היורוליג וגומלין רבע הגמר האירופאית.
    כנ"ל בשישי (יורוליג) .
    היום יום מרובה משחקים אך רגועים ברובם וגם הדרבי של מדריד ללא משמעות של ממש.

    1. אם הוא יעבור לקועיק סטפ…אז בטוח שישחזר את ההתהפכות של פיני גרשון. כמאמן גליל אמר משהו על מכבי בכדורסל…וכמאמן מכבי אמר בדיוק אבל בדיוק ההיפך….

  2. ומילה על הניצחון הגדול בדייוויס טני חושב חיובי ,ישי ניצח שחקן המדורג קרוב ל 400 מקומות.מעליו ,כל הכבוד .

  3. יאיר תודה .
    כמדומני הפועל הפסידה 2 משחקים בתקופת קטש.
    1. הרצליה
    2. מכבי תל אביב חוץ .
    מאז רק מנצחים .

      1. שתי דקות על תשעים קמ זה כלום אך אם יש 12 רוכבים בבריחה שעובדים למיטב זכרוני זהו המספר ,אך יתכן שאני טועה , הנסיון אומר כי בריחה יכולה להחזיק ,בדרך כלל היא לא מחזיקה כי הרוכבים מתחילים במאבקי דירוג לקראת הסוף ואז העבודה הקבוצתית משתבשת והבריחה נתפסת , העיקרון תופס למירוצים רגילים פריז רוביי אינו מירוץ רגיל

      2. תודה. אני לא אוהב את הרכיבה על אבנים, נראה כמו גימיק די מסוכן ואני לא רואה את היכולות המיוחדות הנדרשות לכך.. מצד שני אני צופה מתחיל ובטח יש היסטוריה מאחורי זה

  4. שאלה, ראיתי כמה פעמים בספרינט הסיום שהמנצח חותך את יריבו, מה החוקים בנוגע לזה? (דוגמה "חוקית" ראיתי למשל בקטע 2 של הטור הבאסקי)

  5. בספורט כזה מסוכן, יש ערך גדול לחוקים הלא כתובים. לא חותכים במיאוץ, לא תוקפים קונטנדר במצוקה (טכנית, התרסקות) וכיו"ב. כבוד הדדי מאד חשוב בענף בו כל התנהלות שמעלה על נס את הניצחון בלבד יכולה להיות מאד קטלנית.

  6. לסאגאן יש החלטה קשה.
    לתת לשני הנלווים למשוך קצת מקדימה ואו להשאיר להם אבק ולקוות שישרוד את הקבוצה החזקה מאחור.

  7. כיף לקרוא את דיומא, וכיף לא פחות (שורוק מלא) – שירשור התגובות. הלוואי והיו יותר משתתפים. מאמין שזה יקרה לאט לאט

      1. אתה לא רוצה לתת לו לנוח על הגב שלך כמה עשרות ק"מ. זה יכול להיות משמעותי למרות שהוא היה כל היום בבריחה.

  8. דקה וחצי על עשרים וארבעה קמ אתם אופטימיים מאד חברים. מדובר בקצת פחות מארבע שניות לקמ,לא הייתיי לוקח הימור..

  9. פטל שומר על ההובלה בזינוק אבל בוטאס עובר את קימי, מה שאומר שקימי לא יוכל לחסום לפטל.
    ריקרדו בחוץ.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט