כמה מחשבות על סן אנטוניו לקראת הסופ"ש / רועי ויינברג

אין סקורר? יש הגנה!

הספרס עם 5 ניצחונות ברצף, הרצף השני הארוך בליגה כרגע. החמישייה החדשה שלהם מאוד מעניינת ושווה דיון, לכן הכמה פסקאות הבאות יהיו עליה. ב-5 המשחקים האלה הם עצרו את וושינגטון החמה על 90 נקודות, את מינסוטה על 101 ואת ניו אורלינס על 93, בנוסף לגולדן סטייט חסרת הכוכבים וממפיס על 75 ו-72 בהתאמה. גם כשמוציאים מהחישוב את 2 המשחקים האלה יש פה הגנה טובה. התקפית הם לא רעים, אבל הניצחונות באים דרך ההגנה.

החמישייה החדשה שלהם מציבה את דיונטה מארי, פטי מילס, דני גרין, קייל אנדרסון ולמרקוס אולדריג'. כשהם ביחד על הפרקט הם סופגים 29 נקודות ב-40.7% מהשדה ו-25% מהשלוש, הנתונים הטובים בליגה ב-5 המשחקים האחרונים לחמישיות שמשחקות לפחות רבע שעה במשחק ביחד ושותפו ביותר ממשחק אחד, עם 7 אסיסטים בלבד של היריבה. בפשטות – מחריבים את המשחק הקבוצתי של היריבה.

זה מתחיל מאולדריג'. הוא אף פעם לא היה מגן משמעותי, אבל ברצף הזה הוא עושה עבודה טובה בהגנה – לוקח ריבאונד הגנה ומגן על כמות גבוהה של זריקות. כבר לא צריך להחביא אותו בהגנה. הוא עדיין לא רודי גובר או יוסוף נורקיץ' וגם לא יהיה, אבל מחזיר את הנקודות בהתקפה. הכוכבים האמיתיים הם דני גרין וקייל אנדרסון.

גרין מרוויח מהמעבר לעמדה גדולה יותר. הוא מנצל את חוכמת המשחק היחסית שלו מול שומרים גדולים יותר וברצף המשחקים הזה קלעו עליו ב-35.5% (12.4 זריקות). נכון שהיריבות, שלא חזקות במיוחד בשחקני כנף (להוציא אנדרו וויגינס ממינסוטה), השפיעו, אבל הלידה מחדש שלו בהגנה משפיעה לטובה.

השחקן שיותר מעניין פה זה אנדרסון. מספרי ההגנה על זריקות שלו לא נוצצים יותר מדי, אבל הוא כן יודע להגיע לכדור. קריאת המשחק הטובה שלו מאפשרת לו להשיג חסימות וחטיפות לפעמים, אבל זה לא הסיפור – ההגנה של סן אנטוניו פשוט יותר טובה שהוא על המגרש. יהיה מעניין לראות שילוב שלו ושל לנארד בפעם הבאה שהאחרון ישחק ביחד, כי יש לא מעט דמיון ביניהם. מקשים על היריבות.

מעבר לשניהם יש גם את דיונטה מארי שמצליח להגיע פעם אחר פעם לכדור ולנצל את האורך שלו כדי להקשות על המגנים היריבים. בנוסף לכך, השחקנים הותיקים – רודי גיי, פאו גאסול, טוני פארקר ומאנו ג'ינובילי – מעלים את רמת המשחק שלהם בהגנה לקראת הפלייאוף וזה מורגש. קשה לעשות סל על הספרס וזה בלט מאוד מול מינסוטה ו-וושינגטון. הם במצב טוב ורצף המשחקים הבא שלהם (יוטה, מילווקי, וושינגטון, אוקלהומה, יוסטון) יהיה מבחן מעניין להגנה שפופוביץ' פיתח פה. משהו ששווה לעקוב אחריו.

קוואי לנארד לדנבר?!

המצב בין קוואי וסן אנטוניו לא נראה טוב. הם רוצים שהוא יחזור ודלף שיחזור בחמישי שעבר, זה לא קרה ועכשיו מדווח על פגישה פרטית ששחקני הקבוצה ערכו עם שחקן ההגנה של העונה לשעבר כדי לשכנע אותו. זה מריח כמו משבר אמון מסויים בין הצדדים. בהתחשב בכך שלנארד יכול לצאת מהחוזה בסוף השנה הבאה יכול להיות שהוא יהיה שחקן חופשי ויבחר לחתום במקום אחר, במידה והמשבר לא יפתר.

אם מדברים על מקום אחר, דנבר יכולה להיות יעד מעניין. קשה לדמיין שחקן כמו לנארד (עדיין נוהג במכונית מ-1997 ואחד השחקנים השקטים ב-NBA) הולך לרדוף אחרי אורות התהילה של ניו יורק או לוס אנג'לס. הבחירה שלו יכולה להיות מונעת משיקולי כדורסל בלבד. עד לסיום העונה הבאה יהיה בסיס חזק מאוד אצל הנאגטס.

גארי האריס הופך לאחד השוטינג גארדים היעילים ביותר בליגה בשני צדדי המשחק, כשהוא עם 17.7 נקודות בערב (40% מהשלוש ב-6 ניסיונות) והגנה טובה מאוד. הוא בן 23. ג'מאל מארי, בשנתו השנייה בליגה, עם 16.5 נקודות למשחק באחוזים דומים להאריס ובן 21. מעל שניהם נמצא ניקולה יוקיץ', גם בן 23. יוקיץ' אול-סטאר לכל דבר ועם 17.5 נקודות, 10.5 ריבאונדים ו-6 אסיסטים למשחק. גם הוא, אגב, נושק ל-40% מחוץ לקשת (בכמות נמוכה משמעותית של ניסיונות).

מה שזה אומר לנו, בעצם, הוא שלדנבר יש את אחד הבסיסים הצעירים הטובים בליגה. הם קבוצה שזורקת לא מעט שלשות ומנצלת מבטים פנויים, מה שיכול להתאים ללנארד. בשנה שעברה הוא היה אחד הקלעים הטובים ממסירות בליגה והשילוב בינו ובין יוקיץ' יכול ליצור נקודות. בנוסף, היכולת שלו ליצור סל מעמידה תהיה שימושית בימים הרעים של הנאגטס ותוסיף להם מימד שחסר עכשיו.

השינוי המשמעותי ביותר יהיה בהגנה. דנבר קבוצת הגנה מזעזעת. האריס שומר טוב מאוד ופול מילסאפ אחלה שחקן הגנה, למרות שמתקשה להתאקלם במועדון. שחקן הגנה פנומן כמו לנארד ישנה את ההגנה שלהם לחלוטין. כשיש שני מכונות כמוהם בכנפיים זה יקשה על כל יריבה. החוזים הרעים של קנת' פאריד, וילסון צ'נדלר ודרל ארתור יגמרו עד שלנארד יהיה חופשי ככה שיהיה לדנבר מקום להחתים אותו. למה לא?

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 49 תגובות

  1. תודה רבה רועי.
    מסכים עם כל הנקודות בנוגע להגנה למעט למרקוס. אפילו בתקופה הקשה שלו פופ אמר שבהגנה הוא היה מצוין ובעיקר הבעיה הייתה בהתקפה.
    כבר שמתי את התגובה של ברנדון פול לדווח של ווג' בשני פוסטים אחרים, אז לא אוסיף אותה גם פה, אבל זה נראה לי מצב לא קל של אי וודאות, עבור קוואי ועבור הקבוצה, אבל כשתהיה וודאות, לכאן (חוזר לשחק), או לכאן (פצוע), העניינים החברתיים, לכאורה, יסתדרו בהתאם.
    אם הוא לא פצוע אני חושב שהיתרון של דנבר על ס"א הכשרון מתאזן בהיבטים אחרים (מסורת, ארגון, מאמן). דנבר, מסורתית, היא לא מקום שמגיעים בו להישגים (מלו, אייברסון, שכחתי מישהו?).
    ואם הוא פצוע, לא בטוח שמישהו יקפוץ על הסיכון הזה. להחתים שחקן שלא שיחק שנה על חוזה מקסימום או קרוב לזה, כשאתה גם לא יודע איך יסתדר בארגון החדש, נראה לי סיכון גבוה, שילקח, אם וכאשר, על ידי מי שאין לו ברירה של ממש (שרלוט? ברוקלין? וגו').
    לדעתי הקבוצה היחידה שבאמת יכולה למשוך סופרסטאר שרוצה לעזוב את הבית, ולא להיות סתם ראש לשועלים אלא ללכת עד הסוף היא… מיאמי.
    שורה תחתונה, לדעתי כמובן – יחלים, מתי שזה לא יהיה, וישאר, וכל הרעש יעבור.

  2. פוסט מעניין רועי ! מסכים איתך בקשר לגארי האריס יש לו תקרה מאוד גבוהה וגם לגבי דיונטה מאריי הוא גם עם תקרה מאוד גבוהה .
    קוואי לדעתי לא יעבור לדנוור או שישאר בסאן אנטוניו או שיעבור לדעתי למזרח

  3. הדינמיקה של השחקני הספרס וכתבי המדיה מס"א עצמה לעומת ווג, כל פעם שווג מוציא דיווח, הם די מכחישים. כאילו המקורות של ווג הן אנטי ספרס והמקורות של המדיה המקומית הן פרו-ספרס, או פשוט פירוש הכוונות של כל אחד הוא כזה. שיחה טעונה הופכת לשיחה סבבה, מתחים בין קוואי להנהלה הופכים לשום דבר. אני לא מנסה להמעיט מהדיווחים של ווג או להגיד שהדיווחים של המדיה המקומית הם לא מגמתיים, אבל הקטנפליקט הזה בין מדיה ארצית למקומית הוא פשוט מעניין בסיפור הזה. יתרה מכך, עובדה שגרין, קוואי, פרקר, גאסול מאנו ושוב גרין וברנדון פול התבטאו בנושא בצורה ככ אחידה מראה שאו שפופ שולט בצורה מוחלטת בשחקניו ומכאן שגם קוואי סר למרותו או שהשחקנים וולונטרית מגינים על המועדון מפני ווג. אישית אני חושב שווג מחרחר. מאמין שהשחקנים מתואמים כי החרחור הזה מטריף אותם, פלוס פופ בוחש יפה בקלחת

  4. בסדרת ההמשך ל- קוואי לנארד לדנבר,
    לברון ג'יימס לשרלוט
    קווין דוראנט לממפיס
    קארים עבדול ג'באר לאליצור נתניה (ישלים את וילי סימס, קרל נברסון, ג'ימי הול וטרי פייר)

  5. אם קוואי רוצה לעזוב, יש מקום אחד שתפור עבורו ויכול לשלם טוב. פילדלפיה.
    יש לה ממילא מקום בתקרת השכר. או להציע לספרז הזקנים כל דבר שהוא לא סימונס ואמביד. ויש לה הרבה מה להציע.
    קבוצה עם בסיס של סימונס-קוואי-אמביד מצטיירת כמו קבוצת הגנה אימתנית, וגם התקפה לא רעה.
    רק שיזדרז לפני שלברון תופס לו את המקום.

  6. כן! כן! כן!
    כלומר, לא… אני מקווה שקוואי ישאר בסן אנטוניו ויעשה דאנקן, ומאנו ומשהו ביטוח לאומי אבל קוואי לדנבר יכול להיות דבר מדהים. במיוחד אם עד אז מאלון יחזור נינוח מתמיד מהטיפול שלו אחרי הטראומה שהגנת דנבר מעבירה אותו.

  7. תודה רועי, תמיד כיף לקרוא אותך.
    אין מצב בעולם שקאווי מגיע לדנבר כשחקן חופשי. גם ככה נייקי השטן הקטן לוחצים עליו לעבור לקבוצה יותר 'סקסית', אז דנבר?
    המקום הכי נכון לו מקצועית הוא להישאר בסן אנטוניו, אבל יש גורמים אחרים שמעורבים ובוחשים.
    אותי גם ממש מעניין לדעת אם הספרס יתנו לו את הסופרמקס מבלי לנסות ללחוץ עליו להנחה, וזה יכול לשבור שם את הכלים.

    1. קוואי לא צריך קבוצה יותר סקסית. בדנבר יש לו תעשיית טכנולוגיה מתפתחת, פארקים יפים, מגירה נפרדת לגרביים, שפה משותפת עם מאלון, עיר שבה האפרוריות שלו תזרח על רקע האפור שמסביב, וחוץ מזה, הוא יודע שאין שום דבר יותר סקסי מלהסתכל על אנשים שעולים לסקי רגע אחרי עישון ולהגיד "לא בשבילי. זה יותר מדי מסוכן".

        1. איכס דנבר עיר מגניבה? עיר שמבאס ללכת בה מרוב ההזויים המסתובבים ברחובות. כמו סן פרנסיסקו. תעודת עניות לליגליזציה, ולמערכת בריאות הנפש בארה"ב.

        1. במידה ולברון מממש את האופציה שלו ונשאר בקליבלנד הם כבר עכשיו עם חוזים של משהו כמו 130 מיליון.
          אז תסביר לי איך הם מפנים מקום לעוד 30 נגיד של קוואי.

  8. גם אתה נפלת בפח של הדיווחים מישיבת שחקנים "מתוחה"?
    הדלפות שקריות וספקולציות של חצי שקל…
    בכל מקרה תודה רבה על הטור רועיקה (:

  9. השאלה היא האם יש מישהו שחושב שקוואי הוא שחקן סופר מקס מחוץ לספרס. אני חושב שכן אבל לא בטוח שככה חושב השוק. מה אתם אומרים?

    1. האם יש מישהו שלא חושב את זה? שחקן טופ 5 בליגה אין שאלה, ולדעתי האישית בשקלול של גיל, אופי ויכולת *בשני* צידי המגרש, אולי השחקן לבנות סביבו קבוצה היום בליגה.

    2. כך או כך רק הספרס יכולים לשלם לו את הסופר מקס.
      הבעיה עם החוזה הזה שהוא ממש תוקע את קבוצות הבית מבחינת יכולת לחזק את הקבוצה. צריך בעלים שממש מוכן לשלם את מס המותרות בענק או להשאיר קבוצה עם שחקן כוכב ועוד כמה מסביבו מבלי סיכוי אמיתי לאליפות. אני חושב שהסעיף הזה הוא חרב פיפיות שיכול לסנדל הרבה קבוצות, במיוחד קבוצות משוק קטן יחסית, וזה בדיוק ההפך מהמטרה שלשמה נוצר. הליגה תצטרך להעביר כמה שינויים לגביו, ויהיה מעניין לראות איך סן אנטוניו יתמודדו עם זה בקיץ.

  10. תודה לכולם. קשה לי לראות את לנארד מוצג בניו יורק, ברוקלין או שיקגו, קבוצות "שוק גדול". הוא לא כרמלו אנטוני, ההפך המוחלט. לכן דנבר יעד מעניין, למרות שהקבוצה די אפורה מבחינת שיווק

  11. בואנה אולי מישהו יתקע כבר סיכה בבלון הזה שקוראים לו דנבר? לא מבין מה ההתרגשות לגביהם. הפכו לי כבר את יוקיץ' לשילוב של סטיב נאש עם ווילט צ'מברליין, את ג'מאל מורי לפאקינג טוני פארקר ונשבע שלפני יומיים גיא השווה כאן את גארי האריס לקאווי.
    סתם חבורת רכיכות

    1. לא תודה, הם עושים את זה מספיק טוב בעצמם.

      תראה, עבורי – הם קודם כל הקבוצה הכי מהנה לצפייה בליגה. יוקיץ' הוא סוג הסנטר שאני חולם עליו, האריס הושווה לקאווי נמוך על ידי מקלקלי הניילון, מייפל קרי מארי עשה צעד עצום השנה, והם כולם עדיין צעירים. מצידי, אם הם ממשיכים לשחק ככה, שלא יעלו אף פעם לפלייאוף.
      רכיכות? האריס או מארי (לא זוכר מי) שיחק את כל עונת הרוקי שלו עם פציעה במפשעה.
      הם בעיצומו של משבר זהות מעצבן שנפל בתקופה הכי גרועה. כולי תקווה שיצאו ממנו טוב.

    2. ההשוואה של האריס לקוואי באה גם מ-538 וכתבו שם טור די מנומק שהצליח לשכנע גם אותי. יש דמיון ביניהם. יוקיץ' הוא בראד מילר יותר טוב כרגע (וחייב להשתפר בהגנה), הקבוצה ממש כיפית. לא יציבה בכלל וחבל

  12. פוסט מצוין, רועי.

    הלוואי שקאוויי יגיע איכשהו לדנבר.
    זו תהיה הקבוצה הכי מגניבה ב-NBA.
    האריס, קאוויי, יוקיץ'?
    תענוג צרוף.

    רגע, בעצם…
    …למה לא הסאנס?
    אנחנו בדיוק ההפך מהספרס –
    אצלנו אין לחץ לנצח, אצלנו אין לחץ לחזור מהר אחרי פציעה…

      1. גם בעולם השטוח של קיירי, מצויד בהאבל מחוזק, ביום אביבי נאה נטול עננים או אובך –
        גדול המאמינים האופטימיים של הסאנס לא יצליח לראות איך קאוויי מוצא את דרכו למדבר אריזונה…

  13. רועי תודה על הפוסט, אני חושב שההרכב הנוכחי הוא ברירת מחדל ולא יחזיק בשום פנים משחקי פלייאוף. לגבי דנבר אם קוואי עובר לשם זאת תהיה רעידת אדמה. אני חושב שהסיכוי שזה יקרה הוא אפסי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט