אירועי דיומא – 10.03.2018: ליברפול באולד טראפורד, קטעי המלך בטירנו אדריאטיקו ובפריס ניס

כדורגל

ליגת העל – מחזור 26 (אחרון לפני הפלייאוף) / מתן גילור

תמונת הפלייאוף כבר נקבעה וידוע מי תהיינה בפלייאוף העליון ומי בתחתון. המאבק הוא על מיקומים פנימיים. בעיקר בפלייאוף התחתון בו מקומות 7-10 יאחרו 4 משחקים ויתארחו ב-3, לעומת מקומות 11-14 שיאחרו 3 משחקים ויתארחו ב-4. בפלייאוף העליון המיקומים ישפיעו על סדר המשחקים, בדגש על המחזור האחרון בו מקום 1 יארח את מקום 5, מקום 2 יארח את מקום 4 ומקום 3 יתארח אצל מקום 6.

18:00 בני יהודה תל אביב-מכבי נתניה (ספורט 5 לייב). שתי הקבוצות חולמות אירופה. מקום רביעי יכול להוביל לשם עם בית,ר י-ם תזכה בגביע (ואם לנתניה תבוטל הסנקציה מאופ"א). במחזור הקודם בני יהודה סיימה בתיקו 2:2 עם סכנין והיא במקום ה-6 עם 40 נקודות. נתניה ניצחה את אשקלון 0:2 והיא במקום ה-5 עם 42 נקודות. הן מרוקחות מהמקום הרביעי 9 ו-7 נקודות, בהתאמה. בסיבוב הקודם ניצחה בני יהודה 2:1.

18:15 הפועל חיפה-מועדון ספורט עירוני אשדוד (ספורט 4). שתי הקבוצות מגיעות למשחק אחרי תוצאות מצוינות במחינתן. הפועל ניצחה בדרבי 3:0 והיא במקום ה-4 רק 5 נקודות מהפסגה. אשדוד סיימה בתיקו 0:0 עם מכבי ת"א והיא במקום ה-12 עם 21 נקודות, מרחק 5 נקודות מירידת ליגה. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 1:1.

19:00 הפועל אשקלון-מכבי חיפה (ספורט 3). זולת עכו, מדובר על שתי הקבוצות במומנטום הגרוע בליגה והשתיים שלדעתי מהן תגיע היורדת הנוספת. משחק חשוב מאד עבור שתיהן. ניצחון של אשקלון והיא חוזרת לנשום אוויר. ניצחון של מכבי והיא כנראה הבטיחה את ההישארות. תיקו טוב למכבי כמובן. אשקלון במקום ה-13 עם 16 נקודות. מכבי במקום ה-10 עם 24 נקודות וניצחון יבטח לה לארח יותר מלהתארח בפלייאוף. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 1:1. חלק מארגוני האוהדים של מכבי מחרימים את המשחק מה שבהחלט עשוי להשפיע על האווירה ביציעים.

20:30 הפועל באר שבע-איחוד בני סכנין (ספורט 4). הפועל ב"ש מגיעה למשחק אחרי ניצחון חשוב 1:0 בק"ש שהחזיר אותה למקום הראשון בליגה עם 54 נקודות, נקודה מעל י-ם ו-2 נקודות מעל ת"א. סכנין, כאמור, סיימה בתיקו עם בני יהודה ולא נותר לה יותר מדי על מה לשחק עד לסיום העונה, אבל היא כבר הוכיחה שיכולה לעשות צרות בטרנר גם במשחק חסר חשיבות מבחינתה. היא במקום ה-8 עם 30 נקודות. בסיבוב הקודם ניצחה ב"ש 3:1.

פרמייר ליג – מחזור 30 / שגיא נאור

*המלצת צפייה* 14:30: ליברפול – מנצ'סטר יונייטד המשחק הגדול של סוף השבוע בליגות האירופאיות. השניה בטבלה מתארחת אצל השלישית. ההתקפה הסוחפת של ליברפול מול ההגנה היעילה של יונייטד. קלופ ההרפתקני מול מוריניו השמרן. רק נקודה מפרידה בין השתיים אבל בעוד ליברפול עושה עונה מרשימה ומלאת מחמאות, הכדורגל האפור והמשעמם של מוריניו לא מצליח לחפות על ההצלחה היחסית של הקבוצה. ליברפול מגיעה בכושר מצוין עם 4 נצחונות בחמשת המשחקים האחרונים (איבוד הנקודות היה בתיקו מול טוטנהאם). ב-12 משחקיה האחרונים היא כובשת לפחות פעמיים ב-11 מתוכם, זאת יציבות התקפית די מדהימה. יונייטד, מצידה, מחזיקה בהגנה הטובה בליגה שספגה 20 שערים בלבד ב-29 מחזורים. מוחמד סלאח, מלך שערי הליגה עם 24 כיבושים, יפגוש את רומלו לוקאקו שכבש 14, אחד יותר מפירמינו הברזילאי הנהדר. מעניין לראות באיזה בסגנון שתי הקבוצות תשחקנה – במפגש הראשון באנפילד מוריניו הוציא את רשיון האוטובוס הוותיק והעמיד שורה מלאה בחנייה של ליברפול. אין ספק שהכוח של החבורה של קלופ נמצא בהתקפות המתפרצות ולכן זה די הגיוני שמוריניו ינסה לנטרל את זה על ידי כך שייתן להם ליזום ולשלוט ולנסות לעקוץ בעצמו המתפרצות. מצד שני, אני לא חושב שהאוהדים באולד טראפורד ישמחו לראות את היריבה הגדולה שולטת אצלם בבית כשהקבוצה שלהם משחקת נסוג ופסיבי. ואי אפשר לשכוח שהמשחק היותר חשוב של השדים האדומים יהיה הגומלין בשמינית גמר הצמפיונס מול סביליה ביום שלישי, מעניין איך מוריניו מחלק את העומס בהקשר הזה.

19:30: צ'לסי –  קריסטל פאלאס (ספורט 1) האלופה ממשיכה לקרטע ומול מנצ'סטר סיטי בשבוע שעבר היא התבטלה לחלוטין כשאפילו השחקנים מבקרים את השיטה והסגנון של קונטה. סיטי מסרה פי 3 מהבלוז והדומיננטיות שלהם היתה יוצאת דופן בקרב בין האלופה נכנסת לאלופה היוצאת. באופן כללי, זה לא היה מאוד שונה מהדרך בה צ'לסי שיחקה מול ברצלונה במשחק בסטאמפורד ברידג' – ההבדל היה שבאותו סגנון מתגונן היא הצליחה להגיע למצבים ולנטרל את ברצלונה בעוד מול סיטי היא בכלל לא איימה על השער. זה גם הסגנון שהיא תשחק בקאמפ נואו ביום רביעי, למרות שהיא חייבת לכבוש בשביל להעפיל. קריסטל פאלאס מגיעה אחרי אכזבה גדולה כשאיבדה יתרון שני שערים להפסד דרמטי מול מנצ'סטר יונייטד. ההפסד היה השלישי ברציפות להוריד אותה מתחת לקו האדום, היא חייבת כל נקודה.

לה ליגה- מחזור 26 / שגיא נאור

14:00: אייבר – ריאל מדריד (ONE) אחרי ההעפלה לרבע הגמר עם הניצחון הכפול על פ.ס.ז ריאל חוזרת לליגה בה אין לה יותר מדי על מה לשחק. היא נמצאת במקום השלישי, נקודה יותר מוולנסיה במקום הרביעי ו-8 יותר מסביליה בחמישי. אתלטיקו רחוקה ממנה 7 נקודות ואולי הבלאנקוס צריכים לשים לעצמם את המקום השני כיעד בשביל היוקרה והמעמד. בשביל אלופת אירופה בשנתיים האחרונות, לסיים במקום רביעי זה די מביך. היריבה שלה היום עושה עונה יפה, היא מדורגת במקום השמיני ואם תפתיע היום תוכל להעפיל עד המקום השישי. היא לא מרבה לכבוש (ההתקפה ה-11 בטיבה בליגה) אבל הכדורגל שלה מאוד מאורגן ומסודר, היא לוחצת גבוה ומנסה לשלוט במשחק. לא יהיה קל לאלופה ואני צופה הפתעה.

21:45: מלאגה – ברצלונה (ONE) הניצחון במשחק העונה על אתלטיקו נתן לבלאוגרנה הרבה שקט וביטחון להמשך. זאת לא היתה הצגה מרהיבה אבל כמו על העונה, בארסה הגיעה בשביל להוציא את התוצאה הרצויה ובעיטה חופשית מושלמת של מסי עשתה את ההבדל. עם פער 8 נקודות בפסגה, הקבוצה של וואלוורדה יכולה להתרכז בגומלין מול צ'לסי מאחר והאחרונה בטבלה לא אמורה להיות משוכה מאתגרת במיוחד בשבילה.

בונדסליגה – מחזור 26 / דוד "פאקו" סעדה

16:30: באיירן מינכן-המבורג (ספורט 2). דבש החיים של באיירן. הקבוצה זקוקה רק לשלושה נצחונות על מנת להבטיח אליפות (כפי שיריבותיה לצמרת נראות, היא עשוייה לעשות זאת אף בפחות), ובאמצע השבוע היא צפוייה לטיול קליל מול בשיקטאש, לאחר שהביסה אותה 5:0 במשחק הראשון. היום היא צפוייה לטיול עוד יותר קליל מול הלפני אחרונה, שבתקופה האחרונה מתפקדת כקבוצה הגרועה בגרמניה – המבורג. היכולת הירודה של זאת הביאה השבוע לפיטוריהם של יושב הראש והמנהל המקצועי, מה שלא צפוי לעזור לקבוצה להישאר בליגה הבכירה גם בעונה הבאה, בטח לאחר משחק היום.

ליגה צרפתית – מחזור 29 / דוד "פאקו" סעדה

18:00: פ.ס.ז'-מץ (ספורט 5). אפשר לומר שהעונה של פ.ס.ז' נגמרה עם צמד ההפסדים לריאל מדריד בשמינית גמר ליגת האלופות. היא אמנם טרם הבטיחה רשמית את האליפות, ולפניה גם השלבים המסיימים בגביע ובגביע הליגה, אך לאף אחד אין ספק שהיא תזכה בכל שלוש המסגרות. על ניימאר, שגמר את העונה, כבר מדברים ברצינות כעל אחד שיימכר בסיום העונה בסכום מטורף, אולי לאותה ריאל, וגם מאמנה, אונאי אמרי, עשוי שלא לגמור את העונה בתפקידו הנוכחי. בכל הקשור למשחק הנוכחי, מדובר במשחק קצוות בינה לבין האחרונה, לא משהו שצריך להכביר עליו יותר מדי מלים.

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 19

20:30: מכבי ראשון לציון – הפועל ת"א (ספורט 5)– המשחק השני במחזור הכדורסל הנוכחי יפגיש שתי קבוצות שנמצאות על סף משבר. הקבוצה הביתית שכבר ראתה את הכיסא של מאמן הקבוצה, שמוליק ברנר רועד הצליחה לשים אצבע בסכר עם ניצחון מרשים בנהריה במחזור הקודם ועם מאזן 10-8 היא עם ראש מעט מעל המים הסוערים של תחתית הליגה. מהצד השני, הפועל ת"א רשמה שלושה הפסדים ברציפות שאיזנו את שלושת הניצחונות רצופים שהשיגה קודם לכן ובכך חזרה למצב המאוזן שמאפיין אותה מספר שנים ולא מביא אותה לשום מקום רלבנטי. עוד הפסד הערב ומעמדו של דני פרנקו יתחיל להתערער והלחץ, שאופייני להפועל ת"א נכשלת יתחיל לעלות שנית. המשחק הרב יכול להתפתח לכל כיוון. בסיבוב הקודם ניצחה הפועל ת"א בביתה 86:95 והיא יכולה בהחלט לשחזר את ההישג באולם הלא מאוד ביתי של ראשון לציון שתחסר את מארק טולפסן. אני אהמר על האורחים.

טניס / מתן גילור

אינדיאן וולס (1000) – סיבוב שני

היום יתקיימו משחקי החלק העליון של ההגרלה.

שידורים בספורט 3 החל משעה 21:30.

(שעות המשחקים יעודכנו בהמשך)

רוג'ר פדרר(1)-פדריקו דלבוניס. פדרר מתחיל את המסע להגנה על התואר. בשביל לשמור על המקום הראשון בעולם הוא יצטרך להעפיל עד לשלב חצי הגמר. דלבוניס לא אמור להיות האיש שימנע זאת ממנו.

מיטשל קרוגר-פיליפ קארינוביץ'(25). קרוגר שהעפיל מהמוקדמות הפתיע את בנואי פייר בסיבוב הראשון.

אדריאן מאנארינו(20)-פיטר פולנסקי.

ג'רמי צ'רדי-פאביו פוניני(16).

תומאס ברדיך(12)-מקסימיליאן מרטרר. מארטרר גבר בסיבוב הראשון על קרלוביץ' הענק שהגיל כבר נותן בו את אותותיו.

דושאן לחוביץ'-היון צ'אנג(23).

פאבלו קוואבס(30)-דניס שפובלוב. נחזיק אצבעות לקנדי-ישראלי הצעיר שמתקדם יפה מאד בחודשים האחרונים.

סטפנוס ציציפס-דומיניק ט'יים(5).

גריגור דימיטרוב(3)-פרננדו ורדסקו.

טיילור פריץ-אנדרי רובלב(27).

אלברט ראמוס וינולאס(19)-בורנה צ'וריץ'.

ג'ראד דונלדסון-רוברטו באוטיסטה אגוט(13).

פאבלו קרנו בוסטה(11)-הורסיו זבלוס.

דניאיל מדבדב-ניקוס קריוס(56).

דמיר דז'ומור(26)-ניקולס קיקיר.

יבגני דונסקוי-קווין אנדרסון. דונסקוי הפתיע את חצ'אנוב שממשיך לגלות חוסר יציבות.

 

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ פריס ניס – קטע 7

קטע 6 של אתמול הבטיח דרמות בטיפוסים ואף קיים. רוכבי ה-GC שיגרו מתקפות על גבי מתקפות בעליות הקשות של הקטע, אך דווקא זאת של רודי מולארד הפחות מוכר הייתה זאת שהצליחה, כאשר פרץ לקראת הסיום אל הקו, על אפם ועל חמתם של כל הפייבוריטים שמסביבו. למולארד זהו סה"כ הניצחון השני בקריירה, והוא נחגג על אחת הבמות היוקרתיות ביותר שיכול היה לבקש. בכלל הרוכבים הצרפתים חוגגים במירוץ זה, עם ארבע זכיות בקטעים עד כה. הדמות הטרגית של היום הייתה ההולנדי וואוט פולס, זוכה קטע שלשום, שהתרסק בירידה האחרונה ושבר את עצם הבריח. המוביל לואיס ליאון סאנצ'ז נלחם בגבורה להישאר עם יריביו, ואף הצליח לעשות זאת, מה שהקנה לו יום נוסף עם החולצה הצהובה. אחריו מדורגים אלאפיליפ (22+), סולר (26+), גורקה איזאגיר (34+), וולנס (35+), יון איזאגיר (42+), סיימון ייטס (45+), הנאו (46+) וצ'אבז (48+).

*המלצת צפייה* קטע 6 הוא כנראה הקטע הקשה ביותר במירוץ הנפלא הזה. הטיפוס הארוך המסיים את הקטע, והפערים הקטנים בדירוג בין רוכבי ה-GC, יבטיחו לנו דרמות לכל אורך הטיפוס, כשכל הימור על מנצח הוא אפשרי. לא כדאי להחמיץ. שידור ביורוספורט ב-14:30.

 

מירוץ טירנו אדריאטיקו – קטע 4

קטע 3 היה קטע בסגנון קלאסיקות עם פעמיים טיפוס קצר ותלול בעיירה טרווי. הסלובני פרימוז רוגליץ' הצליח לכפר על אכזבתו מאיבוד הזמן בקטע הקודם (בעקבות ההתרסקות ההמונית), כשברח לכל השמות הגדולים שמסביבו לאחר תחילת הטיפוס, עד לניצחון בקטע. היחיד שאיתגר אותו במהלך הבריחה היה אדם ייטס, אך הוא נאלץ להסתפק במקום השני. את הפודיום השלים זוכה הסטראדה ביאנקה, טיש בנוט. גראן תומס מסקיי, שהגיע רביעי, תפס את ההולכה במירוץ, כשגרג ואן אוורמארט אוחז בזמן זהה. אחריהם נמצא את פרום (3+), קארוזו (8+), קביאטקובסקי (9+), יונגלס (9+) וקלדרמן (19+).

*המלצת צפייה* קטע 4 הוא קטע הטיפוס היחיד במירוץ, וזה קטע קשה מאין כמוהו. מלבד אורכו (219 ק"מ), הדרך לטיפוס הארוך שבסופו מלווה באינספור עליות וירידות קצרות, שישברו את רגלי הרוכבים. תוואי הקטע, והכמות המסחרית של השמות הגדולים שהגיעו לכאן כפרום, ניבאלי, דומולאן, בארדה, לופז, ייטס, לאנדה אורן וארו יבטיחו לנו קטע פסיכי למדי. לא להחמיץ, ומומלץ בכלל כבינג' מייד לאחר המירוץ המקביל. שידור ביורוספורט ב-16:00.

 

 

 

לפוסט הזה יש 42 תגובות

  1. אתה מאמין שמכבי חיפה בסכנת ירידה ?
    קשה להאמין גם אם אשקלון תנצח בפלייאוף התחתון חיפה צריכה לעשות 21 נקודות לסגור את הסיפור

  2. הכי חלשים מנטלית. הלחץ הכי גדול. הפסד היום ואני נותן לנו 40% לרדת וגם זה רק בגלל החולשה של אשקלון.

      1. הפוך .
        קבעצה צריכה לרדת.ליגה ולהיבנות.מחדש.
        מכבי חיפה שחזרה מליגה א לפני שנים היתה מוליכת הטבלה עם גול של החלוץ.נתי הירש ניצלה בקגית אליעזר כת מכבי תא הגדולה.
        היה נכוי ללפני שנים ונכוי גם להיום .

  3. רודי מולר הוא מקומי .
    מקומי שמכיר כל פינה במסלול הזה.
    קשה לחובב אופניים למצור מספיק זמן לעקוב אחרי כל רוכב אך המקומיים מכירים וידעו .
    יתכן שאפילו בדבוקה לא הכירו .
    אבל עם האוכל בא התיאבון , חושב שהבחור ידבר גם היום .
    סאנשז הפתיכ לטובה אתמול. הוא רוכב טוב מאד ,לא מטפס מהדרג הראשון אלא הרבה יותר שען שיודע לטפס.
    הקטע תפור הרבה יותר עבור האחים איזאגיר ולא עבור אלאפיליפ או סולר שהם יותר פאנקצרים ממטפסים,אבל גם האחים איזאגיר לא יוכלו להתמודד עם מטפס טבעי הנמצא בכושר כמו צאבז ,רק שיש לו לצאבז 48 שניות לסגור ,יכול כן בהחלט ,אבל האם יסגור גםהעל אלא פיליפ סולר את הפער הקיים ?
    שורה תחתונהההכל פתוח בענין המירוץ הקטע ילך למולר או צאבז למטפס טבעי אם מזג האויר הקשה יאפשר.
    טיראנו אדגיאטיקו פרימוז ידבר גם היום ,מי ינצח את המירוץ.מסובל מדי להמר על מירעץ שאין לי יכולת לעקוב אחריו .

  4. דודי סלע, שהודח במוקדמות לאינדיאן וולס, נכנס לטורניר כלאקי לוזר והעפיל לסיבוב השני אחרי ניצחון על גויובצ'יק הגרמני. בסיבוב השני ישחק מול קייל אדמונד הבריטי שמדורג 21 בטורניר. אם יפתיע אותו אמור להיפגש עם שוורצמן הארגנטינאי שישחק מול בגדאטיס.
    גם אירגן לעצמו 25 אלף דולר, לא רע בכלל.

  5. גם בפאריס-ניס הרבה לא מרוצים שנוטשים את המירוץ בגלל התנאים הרטובים, ביניהם ארנו דמאר, אלכסנדר קריסטוף ודן מרטין (מקדים רפואה לנפילה).

  6. גם לדעתי אשקלון ומכבי חיפה הן השתיים שמהן תגיע היורדת הנוספת. מצד שני אם אשקלון הייתה משחקת מול באר שבע גם הייתי אומר שמהשתיים האלה תגיע היורדת הנוספת…

  7. המשחק נגד סביליה יהיה הראשון ולא הגומלין…
    המשחק האחרון של הקבוצות בליגת האלופות היה הגומלין נגד פורטו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט