יומן ממפיס 2: אין חדש בממלכת הדובים / מאת הגולש אסף

לוגו ממפיס גריזליס – מוויקיפדיה

יומן ממפיס  2: אין חדש בממלכת הדובים / הגולש אסף

(להזכירכם: בן 34, מורה לחינוך מיוחד, מתגורר בקיבוץ בעמק הירדן החם והלח רוב ימות השנה, אבא לשניים: ילדה בת 5 וילד בן 2.5. אוהד של הלייקרס מאז שנות ה-90 ובשנים האחרונות מגלה חיבה לגריזליס והסגנון שלהם.)

אז מה היה לנו?

עבר קצת פחות מחודש מאז פרסום היומן הראשון ואין דרך לתאר את המצב של ממפיס מאשר הביטוי השחוק: "אין חדש תחת השמש".

ממפיס ממשיכה להפסיד את עצמה לדעת ועומדת על מאזן כללי של 18-37 אומללים למדי. בתווך החליטה ההנהלה בצעד מתבקש לעבור למצב טנקינג לעונה זו כאשר הודיעה על השבתת הרכז הפותח ואחד מצמד הכוכבים שלה, מייק קונלי, עד לסוף העונה במטרה לנסות להשיג בחירת סיבוב ראשון גבוהה ככל האפשר.

נקודת האור: צעירי הגריזליס

לצד דילון ברוקס שצוין ביומן הקודם וממשיך להפתיע לטובה בבגרות והיציבות שלו, בחרתי הפעם להוסיף אליו עוד שלושה צעירים בולטים שלפחות עבורי באפלולית של ממפיס העונה מפציעים ומנצלים את ההזדמנות לצבור קילומטראז' ומספרים בליגה:

הראשון הוא ווין שלדן בן ה-23 שלא נבחר בדראפט ובעונתו השנייה בליגה מספק ממוצעים נאים של 8 נק', 2 ריב', 2 אס' ב-19 דק'.

השני הוא אנדרו האריסון בן ה-23 שנבחר אי שם באמצע הסיבוב השני וגם הוא בעונתו השנייה בליגה מספק ממוצעים יפים של 8 נק', 2.5 ריב' ,3 אס' ב-22 דק'.

השלישי הוא ג'רל מרטין בן ה-23 שבעונתו השלישית בליגה הופך לשחקן רוטציה לגיטימי מספסל הדובים ומחזיר במספרים של 6.5 נק', 4 ריב' וכמעט חסימה אחת ב-20 דק' משחק.

השמות שציינתי כאן מהווים פתח מסוים (אם כי קטן) לאופטימיות שיש בסיס כלשהו להתחיל לבנות עליו יחד עם בחירת דראפט גבוהה הצפויה בקיץ לקראת ההמשך ובעתיד הלא רחוק לאור התבגרותם, דעיכתם ופוטנציאל פציעתם של הצמד הבכיר קונלי את גאסול.

 

האפלולית: מארק גאסול

קשה מאוד לכתוב את זה על הפנים של הקבוצה הזו בשנים האחרונות ועל האדם המייצג את האופי הצנוע והקשוח שלה בצורה הטובה ביותר, אבל בחרתי כאן – למרות הכול – בשור הספרדי העיקש והיעיל שתדמית האנטי כוכב השקטה שלו נפגמה העונה כאשר היה הגורם העיקרי לפיטורי פייזדיל. גאסול הולך ודועך העונה גם על הפרקט אם כי אני מסכים שקשה להגיד את זה על שחקן שממוצעיו די יציבים ועדיין  עומדים על 18 נק', 9 ריב', 4 אס' ב-34 דק'.

את הדעיכה אצל גאסול רואים באחוזי שדה הנמוכים ביותר בקריירה שלו העומדים על 41.5% (ממוצע קריירה באזור 50%), ובאחוז TS – הנמוך אף הוא בקריירה – העומד על 52% אחרי (ממוצע קריירה באזור 55%) וגן ב- Net Rtg  שלילי לראשונה בקריירה מאז עונת הרוקי שלו.

כשמצרפים את הנתונים הללו, יחד עם הגיל של האיש הגדול והחוזה הכבד שלו, ניתן להבין מדוע קבוצות שאולי התעניינו בו לא ששו להציע עליו הצעות מפתות מדי בטרייד דד ליין.

 

טרייד דד-ליין:

האירוע הכי מעניין בתקופה שבין היומנים היה בכלל במשרדי ההנהלה כנראה ובמשרדו הספציפי של ג'נרל מנג'ר הקבוצה כריס וואלאס.

על השולחן היו שני שמות ספציפיים לאופציית מעבר בתקופת הטרייד דד-ליין:

הסחורה הפחות מוצלחת בעיקר בגלל גילה והחוזה הכבד כלכלית שלה מארק גאסול.

והסחורה שהוגדרה כחמה ומבוקשת יותר בעיקר עבור קבוצות שרצו שחקן בעל וותק ונסיון בסוג של עונת קאמבק: טייריק אוונס, אשר אפילו הושבת בשבוע האחרון כדי שחלילה לא ייפצע ואולי יהיה אפשר להרוויח עליו עוד איזה בחירת סיבוב ראשון כלשהי לבנייה עתידית.

בפועל, שניהם נשארו במדים של הדובים בלי הצעות ממשיות מספקות כנראה מבחינת וואלאס והחברה במשרד שהסתפקו בשליחת טיילר אניס בתמורה לשחקן של 12 משחקי ליגה בעונה וחצי: ברייס ג'ונסון + בחירת דראפט סיבוב שני.

האמת שבמקרה של גאסול הדיבור הכי קרוב לרציני היה עם טורנטו ע"פ השמועות אך הדבר לא הבשיל מעבר לדיבורים ולא הגיע להצעה ממשית.

המגיב היקר מהאתר יונתן .S. האיר את עיניי בצדק באחת מתגובותיו בנושא זה, שהקושי להטריד את גאסול מעבר לסיבות אשר ציינתי למעלה, הוא העובדה כי הפרנצייז' של ממפיס – על אף הצלחותיו בשנים האחרונות – הוא עדיין בגדר שוק קטן אשר להנחית בו כוכבים לא פשוט כלל. ויתור על אולסטאר במעמדו של גאסול, הוא כתוצאה מכך עסק  מסובך.

מצרף כאן קישור למאמר על ההתנהלות של מקבלי ההחלטות המקצועיות בהתייחס לכל מה שסבב את המועדון בשבוע וחצי האחרון מתוך עיניי האוהדים של הגריזליס.

 

מה צופן המשך העונה?

קונלי מושבת עד סיום העונה אומנם, אך סביר להניח שאוונס יוחזר מההשבתה. גאסול, למרות הדעיכה, עדיין כאן ויש כמה צעירים שיכולים לנצל את שארית הזמן להתפתח. אלו, בשילוב עם האופי שאינו מוותר של המועדון, יגרמו, יש להניח, לסוג של טנקינג לא בוטה מדי שיסתיים באזור 26-29 ניצחונות העונה ובתליית תקווה בכדורי הפינג פונג בתחילת הקיץ.

לסיום, בתור אחד שרוב ילדותו/נעוריו התרחשו בשנות ה-90 העליזות, אני בוחר בשיר שנראה לי מתאר לא רע את מצבה של ממפיס ואת עתידו הקרוב של המועדון הזה.

 

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. אכן התנהלות לא מובנת (על גבול החסרת אחריות אולי…) של הנהלה.
    היה ניסיון לבנות עם ההימור של פארסונס, וניסיון בפגיעה עם אוונס (שהצליח) ומקלמור (שלא צלח), אל הפציעה של קונלי טרפה את הקלפים של העונה הזו.
    וכלוא על פשע גם פטרו את פייזדל.

    את המאמר בדיוק תרגמתי לפני כמה ימים ומכיוון שראיתי שנתת קישור אליו החלטתי להעלות את התרגום.
    תודה על היומן

  2. מדהים. הצלחת להפיק את יומן קריא ומהנה על קבוצה שאפילו לעצמה לא אכפת מעצמה.
    תודה רבה!
    קרן אור תרתי משמע על פינה חשוכה ונידחת בליגה.

  3. זה פינות מעניינות שמוסיפות נופך לאנשים כמוני שלא מעודכנים ברכילויות של הליגה ובמסביב עם המנגרים וכאלו דברים ובטח שלא בקבוצות כמו ממפיס.

  4. אחלה יומן.
    יחד עם כל הטענות המוצדקות על פיטורי פיזדייל המוזרים וכמה טריידים שלא נעשו דווקא ממפיס מתנהלת כאחת הקבוצות השפויות בליגה.
    לא הצליחו למצוא טריידים הוגנים על אוואנס וגאסול אז משאירים אותם במקום לתת אותם תמורת כלום, מטפחים שחקנים צעירים בלי בחירות גבוהות כשאנדרו האריסון הופך לשחקן סולידי בליגה, דילון ברוקס מככב ברשימת רוקי העונה היישר ממרתפי הסיבוב השני בליגה (להזכיר באיזה מקום בחרו את גאסול?), ג'מייקל גרין היה אחת הסחורות המבוקשות בקיץ אבל לא התפתו להחתים אותו על חוזה מפלצתי אלא על חוזה נוח לקבוצה שגם אפשר להעביר בטרייד במידה וצריך. בינתיים היה פצוע הרבה מהעונה אבל בהחלט שחקן ששווה את השכר שלו.
    סך הכל מלבד החוזה של פרסונס שהוא פשוט נוראי, הקבוצה עושה מה שצריך בהתאם להגבלות של קבוצה קטנה עם בעלים שלא שש לשלם מס מותרות.
    יטנקקו השנה, יקחו בחירה טובה ויחזרו למעלה שנה הבאה. כמו דאלאס ואטלנטה. ככה קבוצות בניהול נכון עובדות.

  5. תודה על המחמאות בנוגע ליומן. מאוד מסכים אתך אפלטון על ההתנהלות.השפויה בטרייד דדליין בסופו של יום.
    אין ספק שהפציעה של קונלי שינתה את כיוון הרוח של העונה לחלוטין.

  6. יומן שני מצויין על קבוצה שהתנהלה לא נכון אבל גם המזל תמיד בורח ממנה. הפציעה של קונולי הרבסה אותם לחלוטין. אני מאמין שאיתו דברים לא היו ככה על הפנים.

    1. אין ספק שלקבוצה בסדר גודל הזה פציעה של אחד משני הכוכבים היא בעייתית מאוד. לא כל קבוצה היא הספרס.
      מנחם תודה על המחמאה על הכתיבה.

  7. תודה רבה, אחלה יומן.
    הבעיה עם הצעירים האלה שמקבלים הזדמנות היא שאי אפשר באמת לשפוט אותם כי מישהו צריך לעלות שם על הלוח, לעשות מספרים בקבוצה כזו יכול מאוד לשקר. אנדרו האריסון כבר בעונה שעברה היה סבבה לגמרי ואני באמת חושב שיוכל להפוך לרכז שני סולידי ולגיטימי.
    לא מאמין שממפיס לא קיבלה הצעה על טייריק של לפחות בחירת סיבוב שני וקשה לי להבין למה הוא נשאר, אולי ניסו לשדר לעתיד שאי אפשר ללחוץ אותם בטריידים.
    אני מאוד סקרן לדעת האם הבחירה הגבוהה שתהיה להם בקיץ תהפוך לשחקן משמעותי כי החלון של קונלי וגאסול לא יימשך מעבר לשנתיים-שלוש הקרובות ולצפות מרוקי לתת תרומה משמעותית כל כך מהר יכולה להיות ציפייה קצת מוגזמת (לא כל שחקן נכנס לעניינים מהר כמו מיטשל)

    1. תודה שגיא. אני חושב שהשלושה שהזכרתי יכולים להיות שחקני רוטציה טובים , מסכים ללא ספק שהם לא יהיו אולסטארים.

  8. תכלס גאסול וקונולי ובחירה טובה בדראפט, יחד עם ג'מייקל גרין והצעירים שהזכרת וטייריק יכוולים להעמיד אחלה קבוצה בשנה הבאה. אז לאור החוזה הנוראי של פארסונס – זאת התקרה שיש לקבוצה הזאת בשנים הקרובות, וזה לא רע כי כאילו – מה האלטרנטיבה? יש לך שני אולסטרים על חוזים טובים שיש להם עוד 2-3 טובות בחוזה לפחות – איזה סיבה יש לפרק דבר כזה? בגלל זה לדעתי לא התפשרו על איכות התמורה לטייריק. אין הצדקה.

  9. מסכים צביקה, רק מקווה שהעונה של גאסול לא מסמנת את תחילת הנפילה ושקונלי יישאר בריא. בהתחשב בגודל הפרנצייז' של הדובים כל עונת פלייאוף זה מרשים בעיניי לפחות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט