אירועי דיומא – 09.01.2018

כדורגל

ליגת העל – מחזור 17 / מתן גילור

19:00 מכבי פתח תקוה-עירוני קרית שמונה (ספורט 5 לייב). שתי הקבוצות מגיעות אחרי הפסד, לירושלים ואשדוד, בהתאמה. ההבדל בין הקבוצות הוא 3 נקודות. ק"ש במקום ה-7 עם 19 ופ"ת במקום ה-10 עם 16, ולא רחוקה ממאבקי התחתית. היתרון הגדול של ק"ש הוא בכך שפ"ת הודחה מהגביע בפנדלים בעוד ששמחקה של ק"ש נדחה, מה שאומר שהיא תגיע רעננה בהרבה. בסיבוב הקודם ניצחה ק"ש 1:3.

20:00 הפועל באר שבע-בני יהודה תל אביב (ספורט 4). כמו במשחק הקודם, גם כאן יתרון לב"ש בהיבט הגביע. נכון, לבנ"ד יום מנוחה נוסף, אבל בב"ש בעיקר המחליפים היו אלה שניצחו את אחי נצרת בעוד שבנ"ד הודחה בפנדלים ע"י הפועל ר"ג. ערב המחזור, ב"ש מוליכה את הטבלה עם 36 נקודות אחרי ניצחון באשקלון, רק נקודה אחת מעל המקום השני. בנ"ד במקום ה-6 עם 26 נקודות אחרי הפסד להפועל חיפה, קרי טווח בטיחות של 7 נקודות מהפלייאוף התחתון. בסיבוב הקודם ניצחה ב"ש 1:0.

21:00 מכבי תל אביב-מכבי נתניה (ספורט 5). המשחק המרכזי של המחזור מפגיש שתיים מתוך הקבוצות שאצטדיונן הביתי הוא נתניה. גם פה עניין הגביע עשוי להשפיע, כשמחליפי ת"א ניצחו את "ממבע" ואילו נתניה נזקקה לפנדלים נגד חדרה. ת"א מגיעה אחרי ניצחון על סכנין 1:0 וערב המחזור היא במקום הרביעי עם 32 נקודות. נתניה סיימה בתיקו 2:2 עם רעננה והראתה כמה עלי מוחמד חסר לה. הקבוצה במקום החמישי עם 27 נקודות. בסיבוב הקודם ניצחה ת"א 3:2.

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת האלופות של פיב"א – בית א' – מחזור 10

21:00: הפועל חולון – יובנטוס (ליטא) (ספורט 5) – ממעמקי המקום האחרון בבית א' של ליגת האלופות של פיב"א מאחרת היום הפועל חולון את יובנטוס הליטאית למשחק שהפסד בו יוריד דרמטית את הסיכויים של חולון לסיים במקומות 5 או 6 שמשמעותם המשך במסגרת אירופאית, במפעל הנחות יותר של פיב"א, היורופקאפ.

חולון שמשחקת נהדר בליגת העל, וניצחה במוצאי שבת את הפועל ת"א, מתקשה מאוד באירופה אבל עדיין נמצאת בעמדת זינוק טובה להמשך כלשהו של המפעל האירופאי. הקבוצה של דן שמיר, כמו גם יריבתה מליטא ואניסיי הרוסית נמצאים במאזן 7-2 במקומות 6-8 בבית ומכיוון שאחת מהן תזכה בכרטיס לשלב הבא, חולון תרצה לנצח היום כדי לשמור על הסיכוי להיות זו שמקבלת את הכרטיס הנכסף. חולון הפסידה בסיבוב הקודם בליטא 71-69 לאחר משחק צמוד והובלה ברבע הרביעי ותקווה לנצח בלמעלה משתי נקודות ובכך להבטיח יתרון על הליטאים במקרה והם יסיימו עם מאזן זהה. הליטאים מדורגים במקום החמישי בלבד בליגה הליטאית עם מאזן של 7 ניצחונות ו-11 הפסדים ובמקביל הפסידה את כל ארבעת משחקיה האחרונים בליגת האלופות. הכוכב של הקבוצה הוא הגארד אנתוני איירלנד ומסייעים לו האוקראיני מקסים קורניינקו, אקס הפועל ת"א, לירון דנדי והליטאי הענק (2.17) קופסאס. גלן רייס שלא שיחק במשחק הקודם (חתם יממה לפניו) יכול בהחלט לעשות את ההבדל הפעם לטובת הקבוצה של דן שמיר.

הגרלת חצי גמר גביע המדינה בכדורסל

בהפסקת המשחק של הפועל חולון תיערך הגרלת חצי גמר גביע המדינה. מן הקערה ישלוף מוטי ששון, ראש עירית חולון את הכדורים עם שמותיהן של שלושת מוליכות הליגה – מכבי ת"א, הפועל ירושלים והפועל חולון ושל מכבי אשדוד, בדיוק ארבע הקבוצות ששיחקו במעמד בשנה שעברה.

ההגרלה כשלעצמה היא לא דבר מאוד מעניין אלא שבשנה האחרונה החלה מחאה בקרב אוהדי הכדורסל בנוגע להגרלות של איגוד הכדורסל שמרגישות 'מכורות'. אם להיות כנים באמת מפליא איך הפועל ירושלים ומכבי ת"א, למרות שהן מוגרלות פעמים רבות אחת ליד השנייה ופעמים רבות גם מתוך ארבע קבוצות אף פעם לא זוכות להיפגש (השתיים לא נפגשו מעולם בגביע בשלב שהוא לא הגמר). אוהדי הכדורסל גם טוענים שמכבי ת"א תמיד זוכה להגרלה הקלה ביותר שהיא יכולה לקבל.

כל הסמטוכה הזאת גורמת לכך שלאיגוד הכדורסל יצא שם לא אמין. רק לפני שבועיים פרסם האיגוד פוסט בפייסבוק ולפיו חשוב לו להבהיר שבניגוד לשמועות, ההגרלה הערב פתוחה לחלוטין וכל מפגש אפשרי. אלא שבמקום לדבר, האיגוד צריך לעשות דבר פשוט בשביל לנקות את שמו – להגריל משחק של מכבי ת"א נגד הפועל ירושלים בחצי הגמר. או במילים אחרות: על האיגוד למכור את ההגרלה אם הוא רוצה שנחשוב שההגרלות לא מכורות…

המשחקים ייערכו ביד אליהו ואני אהמר שבהגרלה הערב תתבצע פשרה: מכבי ת"א תקבל את הפועל חולון והפועל ירושלים את אשדוד.

טניס / מתן גילור

טורניר סידני (250) – סיבוב ראשון וסיבוב שני

היום יסתיים הסיבוב הראשון ויחל הסיבוב השני.

03:00 מישה זוורב-לאונרדו מאייר.

04:00 (שעה משוערת) אלכסנדר ווקיץ'-פליסיאנו לופז.

06:00 (שעה משוערת) אלכס דה מינאור-פרננדו ורדסקו.

07:00 (שעה משוערת) אלז' בנדה-בנואי פייר.

10:00 (שעה משוערת) ג'יל סימון-ג'ראד דונלנדסון.

סיבוב שני:

12:00 (שעה משוערת) אידריאן מאנארינו(5)-ריקרדס בראנקיס.

14:00 (שעה משוערת) פאביו פוניני(4)-אלכסדנר דולגופולוב.

 

טורניר אוקלנד (250) – סיבוב ראשון

היום יתקיימו 7 המשחקם שיחתמו את הסיבוב הראשון.

01:30 פאבלו קואבס(6)-טארו דניאל.

01:30 טים סמיזק-פיטר גוזוקזיק.

03:30 (שעה משוערת) ז'רי וסלי-ראדו אלבוט.

03:30 (שעה משוערת) סטיב ג'ונסון-ראיין האריסון.

05:30 (שעה משוערת) סטפנוס ציציפאס-לוקאס לאשקו.

05:30 (שעה משוערת) רובין האסה-קספר רוד.

08:00 יון צ'אנג-טנניס סנדגרן.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תודה רבה .
    אשר לכדורגל .
    אז .
    מכבי פ"ת לא רק שהודחה כאמור אלא עשתה זאת לאחר 120 דקות ונקודה ככה שגם פיזית וגם מוראלית מצבם קשה.
    ק"ש קיבלה הגרלה נוחה גם בשמינית .

    כנ"ל בנ"י מחזיקת הגביע היוצאת הודחה בפנדלים ו"נמנעה " לקבל את ב"ש גם בגביע.
    אם תפסיד תהיה מרחק 4 נקודות בלבד מסכנין המדורגת 7 .
    אני מאמין שגם השישייה של היום תהיה בפליאוף העליון אבל אם מישהו תיפול משם זו בנ"י.

    מכבי תל אביב -נתניה משחק שצפוי להיות מעניין ומהנה ביותר .

    ולכדורסל

    חולון אכזבה אירופאית גדולה מאד גם אגב אם תשיג את הכרטיס למפעל המשני .

    הגרלת גביע המדינה בכדורסל
    וואלה באיגוד הצליח לבלבל אותי .
    בסיבובים הקודמים נאמר שהאלופה והמחזיקה לא יכולות להיפגש ועכשיו זו הגרלה פתוחה ?

    בכלל בשביל הסדר הטוב שנים רבות מאד היה את הכלל שהאלופה והמחזיקה לא ייפגשו לפני הגמר (על מנת לייצר גמר מכבי תל אביב הפועל ירושלים ).
    גם שהפועל ירושלים לא הייתה אלופה (או מחזיקה ) היא משום מה לא פגשה במכבי לפני הגמר .

    דבר נוסף לגבי ההגרלה אני חושב שהיא מעניינת ובעיקר משמעותית שכן מי שתקבל את אשדוד תרוויח פעמיים .
    ראשית משחק נח יחסית בחצי
    שנית אפשרות להגיע רעננה יחסית לגמר .
    משמעותי במיוחד לירושלים שנראה שתהיה עם סגל קצר יחסית לאחר שחרור דיי ואולי עוד זר.
    ככה שחצי גמר אשדוד והתעלות במשחק אחד בגמר זה שונה מאשר לקבל למשל את חולון בחצי ואם תנצח מכבי בגמר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט