אירועי דיומא – 30.12.2017: האולד פירם בסקוטלנד

כדורגל

ליגת העל – מחזור 16 / מתן גילור:

16:00 בני יהודה תל אביב-הפועל חיפה (ספורט 4). שתי קבוצות בכושר טוב שמגיעות אחרי ניצחונות. בני יהודה גביה 1:3 על הפועל אשקלון והיא סופרת כבר ניצחון רביעי ברציפות. הקבוצה במקום השישי עם 26 נקודות, 7 נקודות מעל הפלייאוף התחתון. חצי רגל בפנים מה שנקרא. הפועל ניצחה את מכבי פ"ת 0:2 ושמרה על המקום השני ועל פער של נקודה בודדת מהמוליכה. קבוצה יותר מתקשה לאחרונה, אך לא הפסידה מאז החזרה מהפגרה. בסיבוב הקודם ניצחה הפועל 1:2.

18:15 מכבי נתניה-הפועל רעננה (ספורט 5 לייב). שתיים מבין שלוש הקבוצות שחולקות את האצטדיון בנתניה. נתניה נעצרה מעט ואז איבדה את אחד משחקניה החשובים, עלי מוחמד, אך דווקא אז היא חזרה לנצח, כשאחרי הניצחון על ב"ש ניצחה את עכו 3:0. הקבוצה במקום החמישי עם 26 נקודות והפלייאוף העליון נראה קרוב. רעננה גם היא בכושר לא רע בכלל. היא סיימה בתיקו 1:1 עם סכנין במחזור הקודם ורושמת הפסד בודד מאז הפגרה. הרצף הזה שווה לה את המקום ה-12 מרחק 4 נקודות מהקו האדום. בסיבוב הקודם ניצחה נתניה 3:0.

18:15 מכבי חיפה-הפועל עכו (ספורט 4). מדובר, ככל הנראה,על שתי הקבוצות בכושר הגרוע ביותר בליגה, אשר לא ניצחו מאז הפגרה. מכבי מגיעה אחרי הפסד בב"ש 0:2 ועם 2 נקודות בלבד בחמשת המשחקים האחרונים. טוב רק מעכו שלא הצליחה לזכות בנקודות כלל באותה תקופת זמן. מכבי עם 16 נקודות במקום ה-9. 10 נקודות מהפלייאוף העליון ו-8 מהקו האדום. על זה נאמר "ואידך זיל גמור". עכו קבורה במקום האחרון עם 6 נקודות בלבד – חצי מהכמות שמספיקה למקום בו נשארים בליגה בשלב זה של העונה. בסיבוב הקודם ניצחה עכו 0:2. אך מעבר לכל זה, את תשומת הלב תשאב פרידתו של דקל קינן ממכבי, בפעם השניה, אשר יוצא לשחק בארה"ב.

20:30 בית"ר ירושלים-מכבי פתח תקוה (ספורט 4). על שלל הרעש שהיא מייצרת: מעמדו הרעוע של המאמן וסנקציות שלא מחזיקות מים על בעל זכויות הניהול וכיו"ב; י-ם מרחק משחק בודד מהפסגה במקום השלישי עם 30 נקודות אחרי ניצחון 3:1 באשדוד. פ"ת בתקופה רעה ולא ניצחה כבר 4 במשחקים, כולל הפסד להפועל 0:2 במחזור הקודם. היא במקום ה-10 עם 16 נקודות. בסיבוב הקודם ניצחה ירושלים 2:1.

פרמייר ליג – מחזור 20 / שגיא נאור

17:00 צ'לסי – סטוק סיטי (ספורט1). האלופה נמצאת בתקופה טובה, אחרי הפסד מיותר לווסטהאם, היא ניצחה שלושה מארבעת המשחקים האחרונים ומחזיקה ביציבות במקום שלישי. במחזור אמצע השבוע היא לא התרגשה מביקורם של תומר חמד ובירם כיאל והשיגה נצחון חשוב נוסף. אלברו מוראטה חזר מפציעה וחזר גם לכבוש, וסך הכל אפשר להגיד שהוא עונה על הציפיות עם 10 שערים ו-4 בישולים. סטוק עצרה רצף של שלושה הפסדים עם נצחון על ווסט ברומיץ והמשיכה עם תיקו חוץ בהאדרספילד שהרחיק אותה קצת מהמקום המסוכן וכרגע היא ממוקמת במקום ה-13.

17:00 ליברפול – לסטר (ספורט2). הקבוצה של קלופ התאוששה מצוין מהאכזבה מסיום המשחק המטורף מול ארסנל עם חמישיה קלילה בבית מול סוונזי. רוברטו פירמינו המצוין עם צמד עלה ל-9 שערים העונה, שני רק לסלאח שכבש 15 כשפליפה קוטיניו , הברזילאי הנוסף, עומד על 7 שערים ו-6 בישולים. ההתקפה של ליברפול השניה בטיבה בליגה עם 46 כיבושים וההגנה, החלק החלש של הקבוצה, קיבלה חיזוק משמעותי השבוע עם החתמתו הסנסציונית של הבלם ההולנדי וירג'יל ואן דייק שהגיע מסאות'המפטון תמורת 75 מיליון ליש"ט והפך לבלם היקר בעולם. לסטר השיגה רק נקודה אחת בשלושת המשחקים (תיקו מול יונייטד) אבל בסך הכל יכולה להיות מאוד מרוצה מהעונה הזו אחרי מאבקי ההישרדות הקשים בעונה שעברה.

19:30מנצ'סטר יונייטד – סאות'המפטון (ספורט1). יונייטד בכושר לא טוב בתקופה האחרונה ואם היא צריכה שג'סי לינגארד יציל אותה עם שער מאוחר כדי לגרד תיקו ביתי עם ברנלי זה אומר דרשני. מוריניו ממשיך להתבכיין, להתלונן ולתרץ את היכולת הרעה אבל אם בתחילת העונה לפחות התוצאות היו טובות עכשיו אין לא יכולת ולא תוצאות. היריבה שלה היום התרגלה להיות בחלק העליון של הטבלה בשנים האחרונות אבל העונה היא מוצאת את עצמה במקום לא מוכר – רק 2 נקודות מעל הקו האדום. התחלת העונה היתה סבירה אבל היא סופרת כבר 7 משחקים ללא ניצחון ולא פלא שנמצאת היכן שנמצאת.

ליגה סקוטית – מחזור 22 / דוד "פאקו" סעדה

14:00: סלטיק-ריינג'רס (ספורט 5). זהו הדרבי הגדול של גלאזגו או בכינויו ה"אולד פירם". בצד הירוק יש את סלטיק, המובילה את הטבלה ולמעשה שולטת ללא מצרים בליגה כבר שש שנים רצופות. סלטיק אחזה בשיא של 69 משחקים רצופים ללא הפסד בליגה, שנשבר לפני שבועיים עם התבוסה המפתיעה להארטס. בצד הכחול יש את היריבה המושבעת, ריינג'רס. הקבוצה חזרה אך בשנה שעברה לליגה הראשונה, לאחר שנים של התרסקות כלכלית ומקצועית. את העונה הנוכחית היא פתחה לא רע, אך נחלשה מעט, ונמצאת במקום השלישי במרחק 11 נקודות מיריבתה. אחד הסיפורים המעניינים את אוהדי הכדורגל בארץ הוא ניר ביטון, המשחק בסלטיק. ביטון, המתופקד כקשר אחורי בדרך כלל, עבר לשחק כבלם בתקופה האחרונה בעקבות גל פציעות, ועושה זאת לא רע, אם כי הוא לא שיחק בשני המשחקים האחרונים.

סרייה A – מחזור 19 / דוד "פאקו" סעדה

13:30: פיורנטינה-מילאן (ספורט 3). מילאן זכתה לניצחון השבוע, מה אתם יודעים, ועוד ברבע גמר הגביע על יריבתה העירונית אינטר. נראה שדבריו של גאטוסו המאמן על כך שמדובר בסוג של גמר מונדיאל עבור הקבוצה, עשו את שלהם. בליגה מצבה של הקבוצה עדיין קשה, והיא ממוקמת במרחק של 9 נקודות מהקו האדום לאחר שני הפסדים רצופים. המארחת דווקא הודחה מהגביע מול לאציו, ובליגה היא מדשדשת במרכז הטבלה ללא תכלית מיוחדת.

16:00: רומא-ססואולו. רומא תרצה לשכוח את השבוע וחצי האחרונים. בגביע היא הודחה במפתיע ע"י טורינו, ובליגה היא הפסידה מעט פחות במפתיע ליובה, למרות הזדמנות אדירה להשוות במשחק בדקה ה-94. למרות פער 7 הנקודות מהפסגה, הקבוצה עדיין בתמונת מאבקי הצמרת בזכות משחק חסר. האורחת הייתה אחת הקבוצות החלשות בליגה עד לא מכבר, אך חילופי הגברי בעמדת המאמן שינו לחלוטין את המגמה, והקבוצה סופרת כבר שלושה נצחונות רצופים, כולל אחד מפתיע על אינטר.

19:00: אינטר-לאציו (ספורט 2). עד לפני מספר שבועות, היה מדובר באחת מהמלצות הצפייה היותר בטוחות של המדור, אלא שהדברים השתנו מאד בתקופה זו. אינטר במשבר חריף מאד עם שני הפסדים בליגה, שהרחיקו אותה עד חמש נקודות מהפסגה בה אחזה, ועם אותה הדחה כואבת מהגביע מול מילאן באמצע השבוע. בנוסף, נפוצות שמועות על מעבר אפשרי של מלך שערי הקבוצה, מאורו איקארדי, לריאל מדריד. אצל לאציו המשבר החל עוד לפני כן עם ההפסד בדרבי לרומא לפני כחודש, אך ייתכן שהקבוצה שמה את המשבר מאחוריה, כשבליגה מחצה את קרוטונה בסוף השבוע, ובגביע ניצחה את פיורנטינה. בכל מקרה מדובר על מלחמת עולם היום בסאן סירו.

21:45: ורונה-יובנטוס (ספורט 1). במאבק על האליפות בסרייה ראינו נשירות של עוד ועוד קבוצות, אבל אפשר לסמוך על יובה שהיא לא תהיה אחת מהן. האלופה הרשימה מאד בסדרה של משחקים מול קבוצות צמרת, כשהניצחון האחרון היה על רומא. ערב המחזור, יובה במקום השני במרחק נקודה מנאפולי, והמארחת מהמקום הלפני אחרון לא צפוייה להיות זו שתפריע לה במאבק.

כדורסל / יאיר זעפרני

רבע גמר גביע המדינה 

18:30 מכבי אשדוד – הפועל אילת (ספורט 5) – אחד המפגשים המסקרנים ברבע גמר גביע המדינה יפגיש את שתי ערי הנמל הדרומיות של ישראל למשחק שהמנצחת בו תעפיל למעמד היוקרתי של חצי הגמר שייערך בפברואר בתל-אביב. מכבי אשדוד, אולי לא מבריקה בליגה ועומדת על מאזן חלש של 7-3 אבל בגביע אשדוד היא תמיד אחת הקבוצות שנותנות את הטון. למעשה, אפשר לקרוא לאשדוד 'קבוצת גביע טיפוסית' שכן מאז שהעפילה לליגת העל בעונת 2010/11, היא מצאה את עצמה ארבע פעמים במעמד חצי הגמר, ומתוכם צלחה אותו פעם אחת (2016). בכל הפעמים הנ"ל הפסידה אשדוד למכבי ת"א. הניצחון של אשדוד על מכבי חיפה ברוממה בשמינית הגמר הוכיח שהשחקנים של בראד גרינברג מחויבים למסורת החדשה של המועדון גם השנה.

על מנת להעפיל לחצי הגמר תצטרך אשדוד להתגבר על המשוכה ששמה הפועל אילת. אילת גברה ביתר קלות על מוליכת הליגה הלאומית, מכבי רחובות, בסיבוב הקודם ועתה תצטרך להתמודד סוף-סוף עם קבוצה ברמתה. אילת, כמו אשדוד מדורגת בתחתית עם ארבעה ניצחונות בלבד, אבל מאז מינויו של שרון דרוקר רשמה כבר שני ניצחונות, אחד מהם בבית על אשדוד 76-86 בתוצאה שקצת מסתירה את העובדה שאילת הייתה ביתרון בן 32 נקודות בתחילת הרבע האחרון. אשדוד אמנם ביתית אבל עליה להיזהר: אילת היא קבוצת חוץ מצוינת העונה ומתוך ארבעה משחקים מחוץ לאולם בגין הביתי שלה, היא ניצחה שלושה.

בקיצור, בהחלט צפוי להיות משחק מעניין שיכול להתפתח לכאן ולכאן. אבל אם בענייני מסורת עסקינן, אין לי אלא להמר על אשדוד.

20:30: הפועל חולון – מכבי ראשון לציון (ספורט 5) – המשחק המרכזי של הערב ויש שיגידו של הסיבוב (דרבי תל אביבי זה נחמד על הנייר אבל זה לא ממש כוחות…) יפגיש את הערים השכנות של גוש דן – חולון וראשון לציון למשחק אחד על כל הקופה שכל תוצאה אפשרית בו. הפועל חולון מגיעה למשחק כפייבוריטית, היא מדורגת גבוהה יותר בליגה (מאזן 3-7 לעומת 5-5 של ראשל"צ), היא ביתית, היא חזקה ומעוטרת יותר והישגיה בגביע גדולים משל ראשון (זכייה אחת בגביע ושש פעמים העפלה לגמר מאז היווסדה ושתי העפלות לחצי הגמר מאז תחילת העשור של חולון לעומת שני גמרים של ראשל"צ מאז היווסדה ופעמיים חצי גמר מאז תחילת העשור).

ועדיין, חולון היא לא בדיוק הקבוצה שאפשר לדעת באיזה צד היא תקום בבוקר, כמה מוטיבציה תהיה לגלן רייס ג'וניור, מה רמת הכשירות של גיא פניני וג'ו אלכסנדר והאם הפציעות של טו הולוואי ושלומי הרוש יכריעו לרעה. מאידך, חולון היא קבוצה טובה מאוד בבית, ולא הפסידה באולם בפארק פרס מאז המחזור השני ומה גם שראשון נכתשה שם בידיה 74-104 במחזור השישי ואף הפסידה לחולון החודש במשחק אימון בהפרש דומה. ראשון מגיעה למשחק ללא דרו קרופורד הפצוע ותנסה להתאושש מול הקבוצה של דן שמיר. גם הכתומים לא ידועים ביציבות שלהם העונה ואחרי שני ניצחונות, אחד על הרצליה בליגה ואחד על נס ציונה בגביע, היא תקווה לשמור על מומנטום חיובי ולהעפיל לחצי גמר הגביע.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט