אירועי דיומא – 13.12.2017

כדורגל

פרמייר ליג – מחזור 17/ שגיא נאור

21:45 סוונסי – מנצ'סטר סיטי (ספורט1). מה נשאר להגיד על הקבוצה הנפלאה הזאת? 14 נצחונות רצופים (שיא פרמייר ליג), 15 נצחונות מ-16 משחקים מתחילת העונה, 11 נקודות הפרש בראש הטבלה, כדורגל מרהיב וסוחף. ביום ראשון היא הגיעה לאולד טראפורד למשחק העונה עם פער של 8 נקודות, עם כל הסיבות לשחק זהיר, להוציא תיקו ולהמשיך להוביל את הטבלה בקלילות. לא הקבוצה של פפ. מחצית ראשונה סופר דומיננטית הסתיימה אמנם ב-1-1 אבל הוכיחה לכולם שפערי הרמות בין הקבוצות, ובעצם בין סיטי לשאר הליגה, פשוט עצומים. במחצית השניה היא כבשה את השני, אמנם במקריות (כמו גם את השער הראשון), אבל זה הספיק בשביל לחזור את הדרך הקצרה הביתה עם נצחון ענק. ביום שני היא גם קיבלה הגרלה נוחה בליגת האלופות, ימים טובים מאוד באיתיחד. היום לא צפויה לה תחרות קשה מדי מול הקבוצה במקום ה-19 בטבלה שאמנם מגיעה אחרי נצחון אבל כזה שקטע לה 7 משחקים ללא נצחון, מתוכם 6 הפסדים. מישהו מהמר על הפתעה?!

22:00 ווסטהאם – ארסנל. שער של אוליביה ז'ירו בדקה ה-90 הציל לתותחנים נקודה בתחילת השבוע אבל אם הם ימשיכו לנצח בבית אבל להתקשות כל כך בחוץ, הם לא יגיעו למקומות אליהם הם מכוונים – מקום בארבע הראשונות. הפטישים עקצו את צ'לסי, השיגו נצחון חשוב מאוד וינסו לנצח עוד דרבי לונדוני כדי לעלות מעל הקו האדום.

22:00 מנצ'סטר יונייטד – בורמות' (ספורט2). השדים האדומים קיבלו מכה רצינית ורואים את חלום האליפות מתרחק והולך. המציאות טפחה להם על הפנים ביום ראשון ופערי הרמות פשוט היו גדולים מדי. סיטי לא בליגה שלהם נכון לעכשיו וגם הם יצטרכו להתאים את המטרות לעונה ולהסתפק במקום בין 4 הראשונות. אולי זה יאפשר להם להפתיע בליגת האלופות כשההגרלה זימנה להם את סביליה, ביכולת הנוכחית שום תוצאה שם לא תפתיע. ברנלי עושים עונה נהדרת מהמקום השביעי ונצחון ביתי יכול, בסיטואציה מסוימת, להעלות אותם אפילו למקום הרביעי. קל זה לא יהיה ליונייטד, במיוחד ללא פוגבה, שממשיך לרצות עונש הרחקה.

22:00 ליברפול – ווסט ברומיץ'. האדומים הלוהטים המשיכו את התקופה הנפלאה שלהם גם מול אברטון, שיחקו מצוין ושלטו ללא עוררין אבל החמצות מרובות מצד אחד וטעות שופט מצד שני, איפשרה לווין רוני לעקוץ עם פנדל מדויק ולהשאיר את קלופ ויושבי הקופ המומים. לדעתי, למרות ההגנה הלא ראויה, ליברפול היא הקבוצה הכי טובה באנגליה, כשסיטי מחוץ למשוואה. מוחמד סלאח המשך בכושר הנפלא שלו עם שער ענק, ה-13 שלו העונה, והוא ממשיך להוליך את טבלת הכובשים. האם ווסט ברום, הקבוצה שהתחילה את העונה עם 2 נצחונות ומאז סופרת 14 משחקים ללא נצחון, תהיה זו שתדהים את המרסיסייד? קשה לי להאמין…

22:00 טוטנהאם – ברייטון . התרנגולים איכזבו לאחרונה והשיגו רק 2 נקודות מ-12 אפשריות עד שבשבת התפוצצו עם 5-1 על סטוק ועם איבוד הנקודות של יונייטד, ליברפול, ארסנל וצ'לסי הם שוב נצמדו לחבורה המובילה. הארי קיין ממשיך לקרוע רשתות וכבר הגיע ל-12 שערי ליגה. השבוע הם התבשרו שהיריבה שלהם בשמינית גמר הצ'מפיונס תהיה יובנטוס, אתגר רציני ומבחן לראות אם הם מוכנים לעשות את הצעד הבא ולהפוך לכוח רציני גם באירופה. ברייטון בתקופה לא טובה וסופרת 4 משחקים ללא נצחון, מוומבלי היא תשמח לצאת עם נקודה.

בונדסליגה – מחזור 16 / דוד "פאקו" סעדה:

21:30: באיירן מינכן-פ.צ. קלן (משולב בספורט 3). יותר מפגש קצוות מזה אין. באיירן משייטת לה בפסגה מאז שיופ היינקס עומד על הקווים, ומביטה בהנאה איך כל היריבות לצמרת מאבדות גובה (8 נקודות מהמקום השני ערב המחזור). קלן בעונה קטסטרופלית: במקום האחרון עם 3 נקודות, כשהיא אפילו מצליחה להפסיד במשחקה האחרון מול פרייבורג, בו כבר הובילה 3:0. משחק שנותר להמר בו רק על הפרש השערים.

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור תשיעי

18:00 מכבי חיפה – בני הרצליה (אתר האינטרנט של ערוץ הספורט)המחזור התשיעי, שנמתח על יותר ימים מחנוכה, יגיע הערב לסיומו עם משחק תחתית בין שתיים שלא ציפו להיות בה. מכבי חיפה, המארחת, נמצאת במגמת התאוששות. שני ניצחונות רצופים שלה, שניהם בחוץ, על הפועל ת"א ועל הפועל אילת, הצילו אותה מהמקום האחרון וקידמו אותה לכיוון מרכז הטבלה. ניצחון נוסף, הערב והיא כבר שישית. עוז בלייזר ואנחל רודריגז התעוררו בשבועות האחרונים, כל אחד בתורו וסחפו את חיפה לניצחונות שכל-כך היו חסרים לה אחרי פתיחת העונה העייפה של הקבוצה. היום היא תחפש מישהו נוסף שייכנס למשבצת הכוכב בשביל להמשיך ברצף.

הרצליה מצידה עוד לא מצאה מאמן קבוע לאחר פיטוריו של מיקי גורקה. בישראל, כמו בישראל, ייתכן והזמני יהפוך להיות קבוע והזמני במקרה שלנו הוא אלון שטיין, עוזר המאמן של גורקה בשנתיים האחרונות ולפני כן יד ימינו של דיויד בלאט במכבי ת"א ועוזר מאמן שני בנבחרת ישראל. הרצליה שניצחה במשחקו היחיד של שטיין על הקווים את שרלואה הבלגית במשחק לפרוטקול שהיווה את הפרידה שלה מאירופה, היא קבוצה עם לא מעט כישרון שכבר התחבר פה ושם העונה, המשימה של שטיין (או מי שיבוא במקום גורקה) תהיה להפוף את הסגל הזה ללוחמני, יציב ומנצח. משחק בחיפה הוא לא התחלה אידיאלית, אבל הזדמנות יש פה. הפסד והרצליה מוצאת את עצמה לבדה במקום האחרון עם שני ניצחונות בלבד.

משחק פתוח ואם תשאלו לדעתי, הייתי הולך על הרצליה, איכשהו.

יורוקאפ – מחזור שמיני – בית ב'

21:30: באיירן מינכן – הפועל ירושלים (ספורט 1) – בגרמניה מגיעה היום הפועל ירושלים לעוד רגע מכריע בעונה האירופאית שלה כשהיא מתארחת אצל מוליכת בית ב', באיירן מינכן, למשחק שממנו כמעט ולא תהיה דרך חזרה. ירושלים עומדת כרגע על מאזן 5-2 שמציב אותה במקום האחרון. ההפסד בשבוע שעבר במונטנגרו לבודצ'נוסט השאיר את ירושלים במציאות לפיה היא יכולה לכל היותר לסיים במקום השלישי בבית (ארבע הראשונות עולות), אבל לשם כך היא תצטרך לנצח בכל שלושת המשחקים שנותרו לה. הפסד הערב והיא תהיה חייבת לנצח את שני המשחקים הנותרים – מול רג'יו אמיליה בארץ ומול גלטסראיי בטורקיה ולקוות שבהפרשים הפנימיים נגד השתיים האלה יהיה לה יתרון, כמו גם שאף אחת מהן לא תנצח יותר מפעם אחת במשחקים שנותרו.

אלא לירושלים יש שתי בעיות: האחת, היא נמצאת בכושר מזעזע. המאמן הטרי (תרתי משמע) מודי מאור, לא מצליח להשתלט על המשימה כרגע וכבר סופר שלושה הפסדים רצופים בשתי המסגרות, האחרון שבהם בגלבוע מול החניכים של אריאל בית הלחמי במוצאי שבת. מאור, קיבל חיזוק (שלא נאמר: גננת) בדמותו של מיקי גורקה ויצטרך את הסיוע הזה מאוד. הבעיה השנייה היא שהיריבה של ירושלים הערב, באיירן מינכן, בלתי מנוצחת במפעל (0-7) וגם במשחק שנערך בירושלים ניצחה בלי תסבוכות מיותרות (83-91). באיירן היא אחת משתי הקבוצות המשולמות היחידות במפעל (יחד עם לוקומטיב קובאן) היא כבר העפילה מעשית לשלב הבא ועוד ניצחון אחד והיא גם תבטיח באופן סופי ומוחלט את המקום הראשון (היא יכולה למעשה להפסיד את שלושת המשחקים הנותרים ובתנאי שתפסיד לבודצ'נוסט בפחות מ-16 הפרש ועדיין לסיים ראשונה). בולטים בשורותיה הסרבים מילאן מצ'באן (ד"ש ליד אליהו), ולדימיר לוצ'יץ' וסטפן יוביץ' (לא ישחק בגלל פציעה), הגרמנים נהאד דדוביץ', דנילו ברטהל ומאיק צירבס (עוד ד"ש ליד אליהו) והאמריקאים דווין בוקר (הפורוורד ואח של טרבור. לא ההוא מהפניקס) וג'ראד קניגהאם. מדובר בקבוצה חזקה מאוד וירושלים תנסה להיתלות בתקווה הקטנה שהמשחק לא חשוב לגרמנים כמו שהוא חשוב לה. שיהיה בהצלחה עם זה.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות סקוטלנד – סיבוב שני

מייד לאחר אליפות בריטניה (ברכות לרוני אוסליבן על הזכייה ועל השוואת שיא הזכיות – 6), התקופה העמוסה שלפני חג המולד נחתמת באליפות סקוטלנד שבגלזגו. זוהי אליפות שנוסדה בשנה שעברה, כחלק מסבב ה-Home Nations, אליפויות האומות המרכיבות את הממלכה המאוחדת. גם כאן מדובר בטורניר דירוג, אם כי מן הסתם פחות יוקרתי מקודמו. נוסיף לכך את עומס הטורנירים הרב, את העובדה שהמשחקים בו קצרים יותר, ואת ריח חג המולד הנישא באפם של השחקנים, ונקבל מינון גבוה של הפתעות. ואכן הסיבוב הראשון הביא עימו הפתעות בכמות מסחרית. כך נפרדנו משון מרפי, בארי הוקינס, מארק אלן, מרטין גולד, מארק קינג וגרהאם דוט. אנו מצטרפים לטורניר בסיבוב השני, כשמטבע הדברים אין יותר מדי משחקים מעניינים. משחק אחד שעשוי לעניין יפגיש את רוני אוסליבן עם רוברט מילקינס בסשן המוקדם, ואולי גם המפגש בין אנתוני מקגיל לפיטר אבדון הוותיק בערב עשוי להיות מעניין. שידורים ביורוספורט ב-15:00 וב-20:45.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. תודה לכולם .
    סיטי כבר לקחה את האליפות האנגלית עכשיו השאלה האם היא תהיה מסוגלת ללכת עד הסוףבגביע עם האוזניים .
    ההגרלה האירה לה פנים עם באזל. …אולי כמאמר הקלישאה המזל הולך עם הטובים.

  2. תודה רבה.

    יוזמה ברוכה לשדר משחקים באתר ערוץ הספורט.
    האם יש להם אינטרס לא לשדר שם באופן קבוע.(משחקים שמשודרים בTV)

    (בפליי' הNBA בשנה שעברה הם שידרו את יוטה וזה עבד מעולה)

  3. עוד היום .
    1. ריאל מדריד עולה לגמר אליפות העולם לקבוצות במשחק קשה מהצפוי שהסתיים ב1-2 לאחר פיגור .
    רונאלדו השווה ובייל ניצח.
    2. עין חרוד זכתה באליפות התיכונים לאחר ניצחון דרמטי על תיכון חדש תל אביב 86-95 בזכות רבע שלישי מטורף ….
    בנשים גימנסיה ראשון ניצחה את אוסטרובסקי רעננה 45-47 בגמר שלישי ברצף ביניהם ולאחר 2 הפסדים בגמרים הקודמים .
    ירושלים כרגע במינוס 15 בדרך הבטוחה להזדכות על כל העונה האירופאית ….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט