אירועי דיומא – 06.12.2017

כדורגל

ליגת האלופות – מחזור 6 (ואחרון) / מתן גילור:

כל המשחקים בשעה 21:45.

ערוץ הקיבוץ בספורט 5 לייב.

בית E:

ליברפול-ספרטק מוסקבה (ספורט 5). משחק ראש בראש על העלייה מהבית, כשגם הפרש השערים יכול לשחק תפקיד, במקרה של ניצחון רוסי. ליברפול תבטיח את המקום הראשון עם ניצחון ואת שמינית הגמר עם תיקו. מוסקבה חייבת ללכת על כל הקופה. במחזור הקודם סימה ליברפול בתיקו 3:3 בסביליה. מוסקבה סיימה בתיקו ביתי ומאד מאכזב 1:1 עם מאריבור. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 1:1.

מאריבור-סביליה. מאריבור כבר בחוץ. סביליה עדיין יכולה למצוא עצמה בכל אחד מהמקומות 1-3. בסיבוב הקודם ניצחה סביליה 0:3.

 

בית F:

פיינורד-נאפולי (ספורט 2). פיינורד כבר הודחה. נאפולי חייבת להרים את עצמה מההפסד המאכזב ליובנטוס, כיוון שהיא חייבת לנצח כדי להשאיר לעצמה סיכוי כלשהו לעלות שלב. במחזור הקודם הפסידה פיינורד 0:1 למנצ'סטר ונאפולי ניצחה 0:3 את דונייצק. בסיבוב הקודם ניצחה נאפולי 1:3.

שחטאר דונייצק-מנצ'סטר סיטי (ספורט 5+). מנצ'סטר כבר הבטיחה את המקום הראשון. תיקו יספיק לדונייצק כדי להבטיח מקום בשמינית. בסיבוב הקודם ניצחה מנצ'סטר 0:2.

 

בית G:

רד בול לייפציג-בשיקטאש. בשיקטאש הבטיחה את המקום הראשון. לייפציג תקווה למעידה של פורטו. במחזור הקודם ניצחה לייפציג את מונאקו 4:1. בשיקטאש סיימה בתיקו 1:1 עם פורטו. בסיבוב הקודם ניצחה בשיקטאש 0:2.

פורטו-מונאקו. מונאקו סיימה את דרכה באירופה העונה. פורטו תבטיח שמינית עם ניצחון. בסיבוב הקודם ניצחה פורטו 0:3.

 

בית H:

טוטנהאם הוטספר-אפואל ניקוסיה (ספורט 5 גולד). טוטנהאם תסיים במקום הראשון. לניקוסיה עדיין יש סיכוי למקום השלישי. בשביל זה היא תצטרך נקודות, ככל הנראה. במחזור הקודם ניצחה טוטנהא אם דורטמונד 2:1. ניקוסיה הפסידה למדריד 6:0. בסיבוב הקודם ניצחה טוטנהאם 3:0.

ריאל מדריד-בורוסיה דורטמונד (ספורט 5 מובייל). מדריד הבטיחה את המקום השני, אבל אולי תוציא עצבים מהתיקו בבילבאו. דורטמונד תסיים שלישית, בכל תרחיש שאינו דמיוני, אם תנצח. בסיבוב הקודם ניצחה מדריד 3:1.

 

כדורסל / יאיר זעפרני

יורוקאפ – מחזור שביעי – בית ב'

20:00: בודוצ'נוסט פודגוריצה (מונטנגרו) – הפועל ירושלים (ספורט 3) – השבוע המאתגר של הפועל ירושלים מגיע לשיא השני שלו עם משחק חוץ חשוב וקריטי באירופה מול אלופת מונטנגרו. אלופת ישראל שנכנעה ללא תנאי למכבי ת"א ביום ראשון, תנסה להתאושש מול הקבוצה שניצחה אותה בסיבוב הראשון בירושלים 81-86. ירושלים, הייתה שקולה למכבי ת"א במחצית הראשונה אבל בשנייה נכנעה לסגל עמוק יותר ובעיקר לבעל בית משמעותי יותר בשם פייר ג'קסון. ירושלים מצידה, עדיין לא מצאה את בעל הבית שלה מאז עזיבתו של קרטיס ג'רלס כאשר התחליף, קיילין לוקאס נראה רחוק מלהיות משמעותי.

מול בודצ'נוסט, כאמור, זה גם לא הולך להיות הרבה יותר קל. המארחת נמצאת בעיצומו של רצף בן שלושה הפסדים ביורוקאפ (בבית מול באיירן מינכן, בחוץ מול רג'יו אמיליה ופוניבז') אבל מאזנה (3-3) עדיין עדיף על זה של ירושלים. הגארד ניקולה איבנוביץ' והסנטר פיליפ ברוביץ' עשו לירושלים הרבה צרות בסיבוב הקודם וקאמבק מאוחר של הקבוצה האדומה לא הספיק לה לחזור למשחק. בסגל בודוצ'נוסט בולטים גם שני ה'קייל-ים' – קייל גיבסון וקייל לנדרי, נמניה גורדיץ' שחקן נבחרת סרביה והאחים סחוביץ' – סיאד וסעאד, שחקני נבחרת מונטנגרו. מדובר בקבוצה ביתית מאוד (הפסידה בבית רק פעם אחת העונה לבאיירן מינכן) ונכון להיום מוליכת הליגה האדריאטית עם מאזן 1-9 (הפסד בודד לאיגוקאה הבוסנית). המונטנגרים רוצים ניצחון בשביל לחזור למסלול ואילו ירושלים, שעדיין חולמת על שלב הבתים השני, חייבת אותו. למזלה של ירושלים היא בפיגור של ניצחון אחד מאחורי ליטקבליס פוניבז' הליטאית (לה יש יתרון על ירושלים במאזן המשחקים הפנימי), רג'יו אמיליה האיטלקית (שירושלים ניצחה אותה בחוץ) ובודצ'נוסט, כך שניצחון הערב בהפרש של 5 נקודות ומעלה ישים את ירושלים בפוזיציה אחרת לגמרי לקראת ההמשך. האם ירושלים מסוגלת לזה? לאור מצב הסגל (קינזי פצוע, אוסטין דיי רוצה לעזוב, אומיץ' נראה כמו חייזר בסגל, לוקאס ורונלד רוברטס עוד לא ממש נחתו ועל המאמן חסר הניסיון עוד לא דיברתי…) זה נראה כמו משימה מורכבת עד מאוד וירושלים תקווה להתעלות של חלק משחקניה בשביל לצלוח אותה בשלום.

יורופקאפ – שלב הבתים הראשון – מחזור אחרון – בית ו'

18:30: בני הרצליה – שרלואה (בלגיה) – גם אני, שאוהב להכביר במילים אין הרבה מילים להכביר בהן על המשחק לפרוטוקול בלבד שייערך הערב באולם היובל. בני הרצליה כבר הודחה מהמפעל אחרי ארבעה הפסדים די מבזים (שניים מהם תבוסות בבית לאלופות הונגריה ובלרוס) וכל שנותר לה לעשות, הוא לתת למאמן הזמני אלון שטיין (מיקי גורקה פוטר אתמול) כמה דקות להשתפשף כמאמן ראשי. בדרך כלל שאין מה להפסיד, אפשר לנצח אלא שהבלגים חייבים ניצחון בשביל לעלות לשלב הבא, כך שגם סיום של המפעל עם טעם טוב בפה, כנראה שלא יהיה כאן.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות בריטניה – שמינית הגמר

אתמול ננעל הסיבוב השלישי, והוא היה בסימן הסוסים הוותיקים שהבהירו לצעירים שיחפשו שטחי מרעה במקום אחר. כך רוני אוסליבן דרס את מייקל ווייט כפי שעשה לכל קודמיו, וגם ג'ון היגינס לא ממש התקשה מול יאן בינגטאו. מארק קינג שלח את הבלגי הצעיר, לוקה ברסל, למולדתו, וכך בדיוק עשה מרטין גולד לאיראני חוסיי וואפאי. המשיך את המגמה ריקי וולדן, כששלח הבייתה את קיירן ווילסון. הייתה גם הפתעה אחת, כשבארי הוקינס הובס 6:0 ע"י התאילנדי אקאני סונגסרמסאוואד.

היום ייערך חלקו הראשון של שלב שמינית הגמר עם ארבעה משחקים מתוכו, כשאת רובם יאכלסו אותם סוסים וותיקים. כך נראה בסשן המוקדם את גרהאם דוט מול סטיבן מגווייר ואת מארק קינג מול ג'ון היגינס. בסשן המאוחר נראה את ראיין דיי מול לי האנג ואת מארק אלן מול ג'ו פרי.  שידורים ביורוספורט ב-15:00 וב-21:00.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. יום טיפה יותר מעניין מאתמול באלופות אך עדיין רחוק מלעורר עניין של ממש.
    בית 5 סביליה לא צפויה למעוד בסלובניה ואמנם ליברפול ספרטק משחק על כל הקופה …אבל ליברפול גם טובה יותר וגם ביתית (ואנפילד לא סתם בית) והכי חשוב ליברפול טובה יותר.

    בית 6.
    סיטי אמנם מנצחת כל מה שזז אבל אין לה על מה לשחק והיא גם בירידה ביכולת ומנצחת בדקות אחרונות ..היום עם הרכב חסר מול קבוצת בית חזקה מאד שחייבת נקודה סיטי כבר לא תנצח …ככה שנאפולי תודח לצערי.

    בית 7 :
    אם פורטו תנצח את מונקו (בשחזור גמר 2004 ) הרי שהיא תצטרף לבשיקטש בשמינית הגמר זה מה שיקרה לדעתי עם שחזור מדויק של הגמר ההוא שנגמר בזמנו ב 0-3.

    בית 8 :
    לא מעניין יש מאבק על האירופאית בין דורטמנד לניקוסיה שצריכה תוצאה טובה יותר מהגרמנית.
    אך ניקוסיה יוצאת ללונדון אז הכל פתוח אך רק על הפירוררים …את האסדו אכלה טוטנהאם שסיימה ראשונה ..ריאל לא נשארה רעבה אך הסתפקה בעוף …(מקום שני וכרטיס למסעדה לאחר הפגרה בשמינית הגמר).

    בכדורסל הישראליות חלשות מאד …יאיר תיאר היטב מדוע בכל זאת מקווה שירושלים תתעלה ותהפוך את העונה האירופאית.

  2. לגבי, האירוע המרכזי הוא בשעה 1:40 בלילה/לפנות בוקר.
    המשחק הראשון בגמר קופה סוד אמריקה בין אינדפנדיינטה לפלמנגו.
    צפוי צמד משחקים טוב ומעניין.
    השנה זה הגמר השני בין קבוצות מברזיל וארגנטינה.
    בקופה ליברטדורס זכתה, בצדק, גרמיו לאחר שניצחה פעמיים את לאנוס בצמד משחקים טוב, מעניין ומותח.
    יש שידור בספורט 1.

  3. ליברפול בהזדמנות לעשות היסטוריה ולא לנצח בליגת האלופות פעמיים רצוף אחרי 3-0 במחצית. איך אפשר להחמיץ את זה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט