אירועי דיומא – 02.12.2017

כדורגל

ליגת העל – מחזור 12/מתן גילור:

16:00 מכבי תל אביב-מועדון ספורט עירוני אשדוד (ספורט 4). שתי הקבוצות השיגו במחזור הקודם תוצאה מאכזבת. ת"א איבדה יתרון וסיימה בתיקו עם הפועל. אשדוד הפסידה לרעננה ורק הפחתת 2 נקודות נוספות לעכו הצילו אותה מהמקום האחרון. עבור ת"א מדובר על משחק רביעי בשבוע וחצי מה שלכאורה יכול להיות משמעותי, אבל בפערי איכות כה גדולים גם עומס לא יכול להוות תירוץ. ת"א במקום הרביעי עם 21 נקודות ואשדוד במקום השלושה עשר עם 5 נקודות.

18:00 בני יהודה תל אביב-איחוד בני סכנין (פריצות ספורט 5 לייב). בני יהודה במקום התשיעי עם 14 נקודותאחרי הפסד 1:2 בק"ש. סכנין במקום השמיני עם 15 נקודות אחרי ניצחון 1:2 על אשקלון. משחק חשוב במאבק על מקום פוטנציאלי בפלייאוף העליון.

18:15 הפועל אשקלון-מכבי נתניה (ספורט 4). אשקלון, כאמור, הפסידה לסכנין והיא מדורגת במקום האחד עשר עם 10 נקודות. נתניה במקום החמישי עם 19 נקודות אחרי תיקו 1:1 עם מכבי.

20:30 הפועל עכו-בית"ר ירושלים (ספורט 4). שתי קבוצות שמגיעות במצב מורלי שונה לחלוטין. עכו הפסידה למכבי פ"ת 1:0, אך בשל שיתוף כל ששת הזרים בו זמנית ספגה הפסד טכני 3:0 ומימוש עונש תנאי של הפחתת 2 נקודות, מה שהוריד אותה למקום האחרון עם 4 נקודות בלבד. בית"ר ירושלים במקום השלישי עם 21 נקודות, אחרי שער שוויון של אריק סאבו בתוספת הזמן נגד ב"ש, חרף חיסרון מספרי.

פרמייר ליג – מחזור 15/שגיא נאור

14:30 צלסי – ניוקאסל (ספורט1) הבלוז בכושר מצוין וסופרים 5 נצחונות ב-6 המשחקים האחרונים כשהיוצא דופן היה תיקו באנפילד. ניוקאסל במקום ה-12, בדיוק באמצע הדבורה שכוללת 11 קבוצות מאחורי הגדולות ותנסה לצאת עם משהו מסטמפורד ברידג'.

17:00 ברייטון – ליברפול (ספורט1) גם הקבוצה של קלופ בפורמה נהדרת ומלבד איבוד הנקודות מול צ'לסי הם מנצחים ללא הפסקה. ברייטון עושה עונה לא רעה בכלל בשביל עולה חדשה ותנסה להפתיע את האדומים בביתם 

המלצת צפייה 19:30 ארסנל – מנצ'סטר יונייטד (ספורט1) ה-משחק של המחזור כשהמדורגת רביעית מארחת את השניה. יונייטד עם מעל 75% הצלחה וזה עדיין לא מספיק בשביל לתפוס את סיטי בעונה משוגעת אבל היכולת של השדים האדומים לא מרשימה. ראינו אותם העונה מול הגדולות מתבטלים מול ליברפול ומגרדים נקודה ומפסידים בצדק לצלסי. נראה שהמטרה של מוריניו במשחקים האלה היא אחת – לא להפסיד, בכל מחיר. באיזה כושר התותחנים נמצאים? 6 נצחונות בשבעת המחזורים האחרונים כשבאמצע הפסד לסיטי, כמובן. בבית הם משחקים מצוין ולדעתי מגיעים פייבוריטים למפגש.

ליגה ספרדית – מחזור 15/שגיא נאור

14:00 ברצלונה – סלטה ויגו (ערוץ one) סלטה מגיעה לקאמפ נואו מהמקום התשיעי ותנסה להשיג מקום באירופה. בארסה חוזרת הביתה אחרי התיקו במסטיה ותנסה לאותת לליגה שהיא לא מתכוונת להוריד את הרגל מהגז.

17:15אתלטיקו מדריד – סוסיאדד (ערוץ one) הקבוצה של סימאונה חייבת לנצח לפני שיוצאת לסטמפורד ברידג' באמצע השבוע בשביל הסיכוי הקטן להעפיל לשמינית הגמר. בשביל לחזור בעונה הבאה לליגת האלופות אתלטיקו חייבת לתפוס את עצמה בידיים. סוסיאדד בעונה טובה נמצאת במקום השביעי.

21:45 אתלטיק בילבאו – ריאל מדריד (ערוץ one) אלופת אירופה יוצאת לסן מאמס, אחד המגרשים הכי קשים בספרד. הבאסקים תמיד עושים חיים קשים לריאל וגם מהמקום ה-16 בטבלה אני לא אופתע אם ישלחו את זידאן הביתה ללא נקודות.

בונדסליגה – מחזור 14 / דוד "פאקו" סעדה:

16:30: באיירן מינכן-האנובר (ספורט 3). "ברכות" לאלופה באיירן, שאיבדה במחזור הקודם נקודות ראשון בעידן יופ היינקס, כאשר הפסידה למנשנגלאדבך. היום מול היריבה הבינונית ממרכז הטבלה היא צפוייה להשאיר מאחור את השיהוק הנ"ל.

16:30: באייר לברקוזן-בורוסיה דורטמונד (פריצות בספורט 3). עד כמה העונה של דורטמונד מחורבנת, אפשר היה ללמוד בשבוע שעבר, דווקא במשחק בו לא הפסידה. לאחר שרשרת הכשלונות במחזורים הקודמים, הצהובים שחורים אחזו ביתרון של 4:0 מול שאלקה, רק כדי לספוג שוויון מטורף בתוספת הזמן. כסאו של המאמן פטר בוס כבר מתנדנד בחוזקה, ונראה שהמשחק הנוכחי הוא באמת של להיות או לחדול מבחינתו. אלא שיהיה קשה להוציא נקודות מהיריבה – זו ממוקמת בשולי הצמרת ללא הפסדים בשמונת משחקיה האחרונים. אצל דורטמונד ימשיך להיעדר אובמיאנג המורחק.

16:30: הופנהיים-ר.ב. לייפציג (פריצות בספורט 3). לייפציג השנייה ניצלה את המעידה של באיירן כדי להתקרב אליה עד כדי 3 נקודות. היום היא תפגוש קבוצה הנמצאת בירידה – הופנהיים פתחה טוב את העונה, ואף שהתה לזמן קצר במקום השני, אך נסוגה במחזורים האחרונים מאד כולל בתבוסה המפתיעה להמבורג.

19:30: שאלקה 04-פ.צ. קלן (ספורט 3). שאלקה הייתה בצד המחייך של אותו תיקו מטורף מול דורטמונד. הקבוצה שבמקום השלישי חווה בינתיים עונה מצויינת, שלא צפוייה להיפגם במפגש מול נמושת הליגה. זו במקום האחרון עם שתי נקודות בלבד, בדרך הוודאית לירידת ליגה.

ליגה צרפתית – מחזור 14 / דוד "פאקו" סעדה:

18:00: שטרסבורג-פ.ס.ז' (ספורט 5). פ.ס.ז' ממשיכה לשייט אל עבר האליפות הצפוייה עם ניצחון קל על טרואה, שהושג עם שערים של ניימאר וקבאני. הניצחון הגדיל את הפער בצמרת לעשר נקודות, מה רע. היום השלישיה הקטלנית שבחוד צפוייה לחגוג מול היריבה החלשה, המצוייה במרחק נקודה מהקו האדום.

21:00: מונאקו-אנז'ה (ספורט 5 לייב). העונה של מונאקו נראית בדרך לביוב. אחרי ההפסד החצי צפוי לפ.ס.ז', הגיע המשחק מול נאנט שבו ספגה שער מבעיטה חופשית בתוספת הזמן, כדי לספוג הפסד נוסף. ההפסד הוריד את האלופה כבר למקום הרביעי. היום המשחק מול היריבה שמתחת לקו האדום צפוי להחזיר מעט את החיוכים לשורות האלופה.

22:00: מונפלייה-מארסיי. מארסי ניצלה את ההפסדים של מונאקו וליון על מנת לעלות למקום השני. הקבוצה שמולה היא אגוז קשה לפיצוח. אמנם זוהי קבוצת מרכז טבלה, אך בעלת ההגנה החזקה בליגה, כזו שלא איפשרה ניצחונות לאף אחת מקבוצות הצמרת, כולל פ.ס.ז'.

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל בכדורסל – מחזור שמיני

18:30הפועל חולון – נס ציונה – ליגת העל חוזרת אחרי שבוע של פגרת נבחרות ובאולם פרס בחולון ייפגשו שתי קבוצות עם מאזן הפוך – הפועל חולון שנמצאת בעיצומו של רצף בן חמישה ניצחונות בליגה ונס ציונה שנמצאת בסדרת מפגשים עם הקבוצות המובילות בליגה והפסידה כבר לשתי המוליכות, מכבי ת"א והפועל ירושלים. בחולון נפגוש לראשונה את הסנטר המתאזרח טי.ג'י קליין שמגיע בעיתוי מושלם מבחינת דן שמיר לאור הפציעה של ג'ו אלכסנדר, שחקן חודש נובמבר של המינהלת, שייעדר בחודש וחצי הקרוב. אלא שגם ללא אלכנסדר ועם קליין בשלבי השתלבות (וגם ללא טו הולוואי הפצוע), חולון אמורה לגבור על נס ציונה, בטח כשיש לה את גלן רייס ג'וניור שבשלושת משחקיו בחולוניה מעמיד ממוצעים מרשימים של 24 נק' ו9.7 ריב' למשחק ב64% אחוזים מהשדה. עוד כדאי לציין שמדובר במפגש בין הקבוצה ההתקפית בליגה (חולון, 89.4 נק' למשחק) עם הקבוצה במקום האחרון בקטגוריה הזו (נס ציונה קולעת 72.4 נק' למשחק) וכל הנ"ל מביא למסקנה אחת – אני אהיה מאוד מופתע אם נס ציונה תצא עם ניצחון הערב.

20:30: הפועל ת"א – מכבי ראשון לציון – לא ברור איך, לא ברור למה אבל כל עונה הפועל ת"א מצליחה מחדש לייצר ציפיות גבוהות ולאכזב את האוהדים של קבוצת האוהדים עוד לפני תחילת השנה האזרחית. השנה הזו איננה יוצאת דופן בנושא הזה. שני הפסדי בית רצופים (אחד מהם בגן נר במשחק רדיוס) שמו את האדומים מתל אביב על מאזן שלילי 4-3. התסבוכת עם הזרים (ג'ף אלן שנשאר למרות כל בעיות המשמעת והארעיות שבהחתמתו, מאט הווארד שנפצע אחרי 2 משחקים ולא חזר מאז, אחמד ניבינס שהוחתם ומיד שוחרר), הסגל הישראלי הלא יציב וחוסר היכולת לחבר שלושה ניצחונות ברצף, כל אלה הם התירוצים שמצלצלים ממש מוכר לכל אוהד אדום ממוצע. השלב הבא בדרך כלל בהפועל ת"א, הוא להביא החתמה נוצצת שאמורה לשנות את המצב. ובכן, טוני גפני, אלוף לשעבר ושחקן נשמה של דני פרנקו בהפועל ירושלים הוחתם והפועל ת"א מצפה שוב לעלות על דרך המלך. אם העבר הוא איזשהו אינדיקציה (ועד עתה הוא לגמרי אינדיקציה) זה הולך להסתיים במפח נפש…

הערב תארח הפועל ת"א את מכבי ראשון לציון, עוד קבוצה שלא כל-כך סגורה על עצמה אבל המאזן החיובי שלה (3-4) נותן לה כרגע את המקום הרביעי. אחרי שני הפסדים, ראשון חזרה לנצח לפני הפגרה, במשחק צמוד מול עירוני נהריה. זה כמובן לא מבטיח לשמוליק ברנר וחבורתו שום דבר בנוגע למשחק הערב שכנראה הולך להיות מעניין ועלול להתפתח לכל כיוון אפשרי. אני אלך עם המארחת.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות בריטניה – סיבוב שני

(הסליחה עם הקוראים – הסיבוב השני נפתח היום, ולא כפי שנכתב אתמול.)

היום הוא הראשון מבין היומיים של הסיבוב השני. משחקים מסעירים מדי אין עדיין. בכל זאת אפשר לציין את המפגש בין ראיין דיי לאס התאילנדי תפצ'איה אן-נו בסשן המוקדם, ובין הכוכב העולה ג'ק ליסובסקי לג'ו פרי בסשן המאוחר. שידור ביורוספורט 2 (של הסשן המאוחר) החל מ-21:00, או של כל היום כאן (בשעות 15:00 ו-21:00).

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 4 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט