"???SWEET SIXTEEN" IN NOVEMBER / ראובן בראל

 Sweet Sixteen בסוף נובמבר???

ראובן בראל

פיל נייט  המייסד של חברת נייקי , אחד מ 20 האנשים העשירים בעולם חוגג השנה יום הולדת 80 . נייט הוא פילנטרופ ידוע שאוהב לתרום לאוניברסיטאות ובעיקר לתוכניות הספורט שלהן . כדי לחגוג את המאורע התאספו בסוף השבוע של Thanks Giving  בפורטלנד אורגון עיר הולדתו  של נייט, 16 קבוצות כדורסל מכללות מהטובות בארה"ב לטורניר  PK-80  שמוגדר כ “Best in season tournament ever”  בגלל איכות הקבוצות שמשתתפות בו.  משחקות בטורניר 4  קבוצות שזכו ב 10 מתוך 14 האליפויות  האחרונות ו 3 מ 4 הקבוצות שהגיעו לפיינל פור בשנה שעברה. לכל אחד מהקונפרנסים החזקים יש 2 נציגות :

ACC – Duke, North Carolina

Big 12 – Oklahoma, Texas

Big 10 – Michigan State, Ohio State

Pac 12 – Oregon, Stanford

SEC – Arkansas, Florida

Big east – Butler, DePaul

WCC – Gonzaga, Portland

בנוסף ישתתפו Connecticut ,Portland University

הקבוצות חולקו ל 2 טורנירים שישוחקו במקביל  Motion bracket  ו Victory Bracket ובסופם יוכתרו 2 אלופות , קבוצות מאותו קונפרנס שובצו לטורנירים נפרדים :

 

 

 

הטורניר מעורר עניין רב בארה"ב ורוב המשחקים ישודרו ב national TV .

לכל הקבוצות המשתתפות יש קשרים מסחריים עם נייקי והיא ייצרה תלבושות חדשות וצבעוניות במיוחד  עבורן לקראת הטורניר , השחקנים ינעלו נעליים שחורות כמחווה לסגנון הלבוש של נייט !

התלבושות של נייקי לטורניר

שחקנים שכדאי לעקוב אחריהם בטורניר :

מארווין ביגלי – 11'6  מדיוק אתלטי וזריז יחסית לגובה, מגן מצויין שיכול לשמור על כמה עמדות.

מוחמד במבה –  0'7  מטקסס עם מוטת ידיים של 9'7  כמעט בלתי אפשרי לקלוע מעליו בצבע , יכולות התקפיות מזכירות את אלה של דיאינדרה ג'ורדן ת לא יותר מלתפוס את הכדור גבוה ולהטביע.

ג'ארן ג'קסון ג'וניור – 11'6 ממישיגן סטייט מזכיר קצת את ביגלי בממדים ובתנועה פחות אתלטי אך בעל קליעה טובה יותר , אולי בגלל האבא ששיחק בליגה כשוטינג גארד.

וגם… איגור קולושוב – 5'6  מפלורידה השחקן הישראלי הצטרף לפלורידה כ Grad student transfer ופתח את העונה מצויין בשני משחקים עד לטורניר הוא קלע 23.5  נקודות עם 8 מ 14 שלשות.

 

סיקור השלבים הראשונים :

Victory Bracket 

North Carolina ניצחה בקלות את פורטלנד בסיבוב הראשון  102-78 ואת ארקנסו בחצי הגמר 87-68. Luke Maye הוביל אותם בשני המשחקים עם 20 נקודות ו 10 ריבאנדים במשחק הראשון ו 28 ,16 בשני.

בגמר שיערך היום בלילה היא תפגוש את מישיגן סטייט שניצחה את DEPAUL בסיבוב הראשון, 73-51 ואת קונטיקט  77-57 בחצי הגמר.

Motion Bracket 

לגמר הנוסף שיערך גם הוא הלילה , העפילה Duke כצפוי אחרי שניצחה את פורטלנד סטייט בסיבוב הראשון 99-81 ואת טקסס 85-78 בחצי הגמר אחרי הארכה. כל שחקני החמישיה של דיוק קלעו Double figures בממוצע בשני המשחקים ונראה שהם בדרך הנכונה להבחר כולם יחד בסיבוב הראשון בדראפט (היה תקדים כזה ?)

היא תפגוש שם את פלורידה שניצחה 108-87 את סטנפורד בסיבוב הראשון , איגור קולושב הוביל אותם עם 28 נקודות ו 5 שלשות ללא החטאה . בחצי הגמר היא ניצחה את גונזגה 111-105 אחרי 2! הארכות. מול גונזגה קולושוב לא פגע וסיים עם 4 נקודות , Jalen Hudson הוביל את פלורידה עם 35 נקודות ו 8 שלשות.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. היה בערך התקדים שאתה מדבר עליו – קנטקי של וול,קאזינס ובלדסו ב-2010. אליהם הצטרפו פטריק פטרסון ודניאל אורטון (למרות שאורטון לא היה שחקן חמישיה).

          1. 2009:
            הנסבורו, לוסון ואלינגטון סיבוב ראשון. גרין סיבוב שני.

            2005:
            וויליאמס, פלטון, מיי ומקאנטס סיבוב ראשון (איכס איזה דראפט מזעזע).

  2. צודה רבה על הסיקור!
    חיכיתי שמישהו כבר יכתוב על הpk 80..
    טורניר ברמה כמעט של sweet sixteen מבחינת הארגון והרמה וההייפ..זה שם
    מרווין בייגלי מדהים,גם לחשוב שהשנה היה אמור להיות בשנת הסניור בתיכון,והוא הסתגל מהרגע הראשון לרמת הקולג'ים,מועמד חזק מאוד לבחירה ראשונה.
    שחקן נוסף שהייתי שם עליו עין הוא טרה יאנג,הרכז של אוקלהומה, שב2 המשחקים הראשונים מעמיד ממוצעים של 30.5 נקודות ועם ריינג' פסיכי לשלוש.
    אחרי ההייפ שסבב אותו במשחקים הראשונים,איגור קולשוב די התרסק במשחק האחרון עם 2/9 מהשדה,ו0 נקודות במחצית הראשונה. הרבה חתכו אותו ברשת אחרי החצי גמר נגד גונזגה שבעצם היה המשחק הראשון שלו מול קבוצה גדולה מאז ימיו באריזונה סטייט בעונתו הראשונה. איגור עובר תהליך לגיטימי של להתרגל לרמה הזו של הקולג'ים מבחינת הכוח, המהירות והאתלטיות שאני מקווה שיעשה לו טוב וכבר הלילה נגד בייגלי,אלן,דובל והחבר'ה מדיוק ייתן להם בראש ויראה להם למה קוראים לא three-gor
    שווה ביותר,בגמר השני,יש לשים לב גם למיילס ברידג'ס מהספארטנס..ולקרב בין טום איזו למייק וויליאמס,לילה מהנה צפוי לנו!

    1. מעניין מה היה השיקול של קולושוב להמשיך במכללות עוד שנה , הופתעתי כשראיתי שהוא ישחק בפלורידה.
      יש לו סיכוי לשחק ב NBA ?

      1. לקולשוב בהחלט יש סיכוי ובטח ובטח זה תלוי בסיטואציה ותזמון.
        אם יתן עונה זה יקפיץ לו אץ המניות, אבל אני חושב שרוב העבודה שלו תהיה במחנות הקדם דראפט ומחנות האימונים של הקבוצות עצמם.
        אני חושב שגם עדיף לו למצוא קבוצה בליגת המשנה ולנסות דרך שם.
        בשנים האחרונות ישנם הרבה שחקנים שמצאו את עצמם בליגה ולא ממש ספרו אותם כשיצאו מהמכללות – אלו הם הדוגמא הטובה ביותר עבורו.

        בכל מקרה, הייתי אומר לו לא למהר לחזור לארץ/אירופה.

  3. קנטאקי היו מאד קרובים לשחזור בדראפט של 2012 עם 1-2 של אנתוני דיוויס ומייקל קיד-גילכריסט שאליהם הצטרפו בסיבוב הראשון טרנס ג'ונס ומרקיז טיג. בסיבוב השני נבחר שחקן החמישיה האחרון – דורון לאמב כשגם דאריוס מילר לא הרבה אחרי נתן לווילדקאטס 6 שחקנים באותו הדראפט.

      1. אמנם שינו את שם הליגה לליגת האמריקן (זה כמובן הקיצור של השם המלא), אך זו בעצם אותה הליגה, אותה הגברת בשינוי אדרת.

        1. אתה פשוט אטום ויותר גרוע מזה אתה עיוור לבורות שלך. מה זה אותה ליגה? אלה אותן קבוצות? זה אותו השם? אז כן התשתית החוקית נשארה עם האמריקן אבל מכל בחינה פרקטית המותג "ביג איסט" הלך עם 7 האוניברסיטאות הקתוליות שפרשו".
          עכשיו בוא נזרום לרגע עם התפיסה המעותת שלך (אותה פיתחת מתוך חוסר ידיעה מוחלט במהלך היום) . אתה טענת שיש שלוש אוניברסיטאות מהביג איסט (משום מה היה לך נורא חשוב לציין את זה). אם קונטיקט היא מהביג איסט מי השתיים האחרות בטורניר שמשחקות איתה באותה ליגה?

    1. כבר הוכח ששחקנים בפרופיל גבוה לא ממש מושפעים מפציעות – ע"ע קיירי ארווינג ואולי גם פורטר עכשיו.
      ולפעמים גם לא מושפעים מתוצאות המכללה -ע"ע בן סימונס ואו ג'יי מאיו בזמנו

  4. טורניר משובח.
    חבל שזה בקדם עונה שהקבוצות רק נכנסות לכושר.

    התעשייה של הנעליים וכד' זה משהו מיוחד לדבר עליו, במיוחד עם החקירות של ה-FBI. הגיוסים קשורים גם לחברות עצמם שלוקחות שחקנים למכללות שלהם תמורת חוזים עתידיים וכד'.

    יצא עכשיו מאמר של בול בול, בנו של מנוט בול ז"ל, שמדבר על כך שהתחייב לאורגון. יהיו כאלו שיקראו שם בין השורות שלעובדה שנייקי מספקת את הציוד גרמו לו להתחייב אליהם (קנו אותו עם נכליים…)

  5. מתי אנדר ארמור עושים טורניר כזה (היי, אמרו לי ללכת עם הצבונים ממרילנד, ואני לא אחתוך בשביל נעליים יווניות שמישהו עשה עליהן וי)?

  6. תודה ראובן.
    עם כל סלידתי מנייק זה נראה טורניר שכיף להיות בו, מקווה שיצא לך. משחקי קולג'ים זו חוויה אמיתי כצופה בקהל. בטלוויזיה אני מעדיף את הדבר האמיתי.
    אגב נייק, עשו משהו עם כל החולצות הנקרעות שלהם?

  7. קנטקי, 1996, אנטואן ווקר, טוני דלק, נאזר מוחמד, דרק אנדרסון, מרק פופ, ווין טרנר (גיחה בבוסטון), ג׳ף שפרד (קריירה קצרה באטלנטה)

    1. רק ווקר דלק וגם וולטר מקרארתי נבחרו בסיבוב הראשון באותה עונה. פופ בסיבוב השני.
      נאזי מוחמד,דרק אנדרסון , וויין טרנר שפרד ואפשר להוביף גם את רון מרסר יצאו מהמכללה בשנים מאוחרות יותר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט