אסיסט 119# – אוהב/ לא אוהב – אסי שלם

פורסם ב - 13. נוב, 2017 ע"י ב - כללי

בס"ד

אסיסט 119# – אוהב/ לא אוהב – אסי שלם

היום, במשרד

לקח לי זמן לנחות מהמפגש בשישי. איזה כיף היה. לראות את האנשים מאחורי הדמויות והתגובות המשעשעות. מקווה שלא נצטרך לחכות שנה עד הפעם הבאה. פגשתי את דדי, זעפרני ועמית. גיליתי שחנן קרן הוא בעצם אח של שני שחקנים שאימנתי כבר בחשמונאים (חנן, מוזמן לקרוא כאן פוסט שלי על היישוב שלך), סער ברעם הגיע לשחק עם נעלי הכדורסל הכי מגניבות בארץ, מומי כמובן היה שם ועוד טובים ונהדרים.

שתי נשיקות בלחי עם מנחם, לחיצת יד לגייל וכאילו כלום לא השתנה.

כמה אנחנו אוהבים את הכדור הכתום.

שישי 10.11.17 – ספורטק ת"א

לא זוכר מי אמר במעגל הקבוע שלנו, שמה שמיוחד במנחם הוא שהוא עושה את הכל מאהבה. בלי כל סיפורי הסטטיסטיקה, והתיאורים היבשים מסביב. פשוט כדורסל שמגיע מהלב. ולמי שעדיין לא הפנים הגיע הרגע הבא.

גייל מגיעה לשבת במרכז ההתכנסות. מנחם מדבר איתנו קצת ועוצר כדי לתרגם לגברת הראשונה במה מדובר. הוא ממשיך באנגלית (תרגום חופשי שלי) ומספר שהכיר את גייל ומהרגע הראשון שראה אותה ידע שהיא תהיה אישתו. הוא ישב לידה מחזיק לה את היד והיא מסתכלת עליו וצוחקת. בהמשך ספרה שבפעם הראשונה שראתה אותו ופנה אליה היא בכלל לא היתה מעוניינת לרקוד איתו… אבל את הסוף כולם יודעים. איש לא מנצח את 007 שלנו.

זוג יונים. מנחם וגייל עם מידן, חותמים במחווה מקסימה לרועי על הכדור. צילם: גל LA

גם ערן סורוקה הגיע לעשות כבוד. תודה שבאת, אני בטוח שזה חשוב לבוס שלנו שאנשים זוכרים ומעריכים.

כולם אוהבים את פרופסור לס.

חמישי 9.11 – בסלון. ניר גלים.

"היי! ערנצ'וק, רוצה לראות עם אבא את המשחק של מכבי?" אני שואל את מכונת הידע הקטנה שנולדה לי לפני מעט יותר מעשור.

"משדרים בערוץ 10 את מכבי. אני צריך עזרה עם השמות של השחקנים. כדאי לך לראות את דונצ'יץ'. בטוח תהנה". אני צועק לו. הוא מגיע מהחדר ושנינו צופים במשחק.

דונצ'יץ' במשחק בינוני, אם ניתן לקרוא ל19 נק', 6 כ"ח ו6 אסיסטים משחק בינוני. הילד ענק. רק בן 18.5 אבל משהו אדיר.

היורש מתחיל לפהק ואני והוא מוצאים את עצמנו במצב מאוזן. רודי עולה מהספסל והמשחק הולך ובורח. 30-22 לספרדים, סליחה עדות המזרח.

"מכבי יפסידו" הוא אומר לי. "אני הולך לישון."

אני מוצא את עצמי לבד על הספה מתחיל לנמנם. לא משהו לספר עליו.

אני מתעורר 6 דק' אחרונות לכל שאגת הקהל. נוריס קול טס מצד לצד לעוד סל, טיוס בתפקיד המנחית ואני תוהה את מי הם מעודדים?

גם האוהדת מס' 1 מתבלבלת. את מי את אוהדת?

את השחקנים הזרים?

את המאמן הזר?

את הסמל? יש עוד דבר כזה בשנות ה2000?

את ההנהלה?

אני מתקשה למצוא מכנה משותף עם הקבוצה הצהובה הזו. אין לי דבר נגד מכבי. להיפך! מאוד אהבתי ונהניתי משנות האליפות שלה, אבל החיבור תמיד היה לישראלים. מיקי, ג'מצ'י, מוטי, הנפלד, קטש, שפר. גם דרק שארפ מבחינתי נכנס. בטח טל ברודי. אהבנו והערצנו את שאראס אבל היה גם בורשטיין. היום יש פשוט ריק ענק.

מי יושב שם היום? לא מצאתי.

אחד, איתי שגב. קפטן הקבוצה שהדבר היחיד שהוא אחראי עליו זה קבוצת הוואצאפ של השחקנים. הוא עולה ל6:41 דק'. לא משמעותיות לטעמי. תפקידו מסתכם בלנתר לכדורים חוזרים בהתקפה.

שני, יובל זוסמן רשם עוד DNP.

שלישי, כרם משעור בכלל לא התלבש.

זה לא היה שונה ממשחק D-LEAGUE. מבחינתי הם יכלו ללבוש גופיות של הלייקרס. אחל'ה ניצחון, 0 ריגוש.

אני לא מוצא במשחק שום רגש. שום חיבור. אין מה לאהוב.

יום שלישי בשבוע שעבר- אולם כדורסל קבוצת יבנה

הבן שלי בכיתה ו' התחיל השנה לשחק בליגת הקטסל. קטש הוא לא יהיה, אבל איזה כיף להגיע למגרש ולא בתור המאמן. סתם מאהבת הילד והמשחק. כל ההורים כמעט פה. גם אימהות ששואלות לאיזה צד מתקיפים, והאם האשדודים גבוהים נורא כי הם לא אוכלים כשר.

איזה משחק אדיר. הגמדים שלנו מול האריות מאשדוד. 4 חלקים הובלנו, אבל בסוף הילדים לא הצליחו למשוך יותר. הגובה וגם הכישרון העדיף ניצחו את רוח הלחימה של החבורה הנפלאה. איזה עידוד, הורים שעצרו הכל והגיעו לצפות בדור ההמשך נלחם בגולייתים מאשדוד.

כל אחד מעודד וצועק, גם על השופטת שלא ניסתה לאזן את היתרון של האורחים. בסוף הפסדנו ב10.

רגע, הם הפסידו. אבל זה כל כך הרגיש שלנו. אנחנו אוהבים את הילדים כל כך והחיבור הברור הזה עושה את הספורט למשהו שיש בו הרבה מעבר למשחק.

ככה נראית אהבה.

אנחנו אוהבים אותם, ולא משנה מה התוצאה.

יום שני 12.11

אימון בוגרים נגמר. אני ושני המאמנים האחרים באגודה משוחחים על המשחק של מכבי-ריאל.

"אין לשחקן הישראלי מה לחפש היום ביורוליג".

"ברמות הגבוהות האלה לא ניתן לשלב אותם. על כל טעות משלמים במשחק".

ואני טוען שאם ניקח שחקן ישראלי. נשים אותו בחמישייה לא-משנה-מה. הוא ישחק את 5 הדקות הראשונות בכל משחק, יעלה בחמישייה וישאב את האנרגיות הנלוות לזה. הוא ישחק בהמשך המשחק רק אם הצדיק את ה5 הראשונות.

הגזמתי?

בואו נבדוק את הטענה.

דירוג פיבא. ישראל מקום 20 באירופה

נגיד שיש בכל מדינה 10 שחקנים יותר טובים מה10 שלנו. יצא מכאן ש10 השחקנים שלנו מדורגים בין המקומות 190 ל200 באירופה.

בפתיחת העונה של הNBA אנו עומדים על 61 שחקנים אירופיים. מה שמשאיר 130 שחקנים ליורוליג. יש 16 קבוצות יורוליג = 160 מקומות.

נוסיף את הזרים שיש ביורוליג (4-5 בקבוצה) עדיין בדירוג דימיוני השחקן הישראלי לא מדורג רחוק מהשחקן האירופי המשחק ביורוליג. לא מסכים שה15-10 דק' יורוליג ששחקן ישראלי יורידו את המסך על סיכויי הזכייה של מכבי בגביע.

בואו ניתן קצת אהבה לשחקן הישראלי. מבטיח לכם שלא תתחרטו. מה כבר יכול להיות גרוע.

דבר ראשון פניה לשרה מירי רגב.

אנא בטלי את אפליית המס ההזויה לשחקנים הזרים.

לא ייתכן שיהיה לקבוצות משתלם יותר להעסיק זרים מאשר ישראלים. המס הכבד על שחקן ישראלי גורם לזר בינוני להיראות כמו משרוקית FOX בEBAY. לא תיקח משרוקית שעולה דולר כולל משלוח מאשר לקנות בארץ ב30 ש"ח לא כולל שרוך?

דבר שני- למצוא את הפנינה הבאה.

לא מעט ילדים מסומנים כיום כדבר הבא. דוסון, זוסמן, תמיר בלאט, YOU NAME IT!!

העתיד. שימו את האצבע על מישהו. עכשיו תעצמו עיניים ותחלמו.(צילום: איגוד הכדורסל)

דבר שלישי- תלחשו לו באוזן.

את היהלום מחתימים על חוזה ל4 עונות. אם הוא משתחרר לNBA סעיף יציאה של מיליון דולר.

בתמורה? הוא עולה חמישייה בכל משחק לא משנה מה ומשחק את ה5 דק' הראשונות. נושם אוויר פסגות.

ייחרב? יישב עד המשחק הבא.

יעשה קסמים? יקבל עוד דקות.

מבטיח לכם שאין סרט שהילד לא הופך לשחקן משמעותי בתוך כמה חודשים.

ספורטאי מצליח כשיש לו ביטחון.

דבר רביעי – העצמה.

הילד הוא הFRANCHISE שלכם. פוסטרים, גופיות ותמונות שלו. הוא מתראיין ועם ייעוץ של פסיכולוג הקבוצה לומד להתמודד עם לחצים והתקשורת.

זוסמן בכניסה לנוקיהו. מצליחים לדמיין?

דבר חמישי – השקעה.

יש לו זריקה כמו של גל מקל? מביא לו מאמן קליעה. הילד חור בהגנה- מאמן קראטה צמוד. פחד מעיתונאים- מביא את יעקב בוזגלו כיועץ אישי. נותן לו את כל המעטפת והכלים להתמודד.

עכשיו יש מועדון, עכשיו יש לקהל את מי לאהוב. עכשיו הרולקסים והפרוות נשארים כי יש דם כחול לבן שמזיע על הפרקט.

הרולקסים עוזבים מוקדם. לא אם הכוכב היה עם הבן שלהם בצבא… (צילום נמרוד גליקמן)

יאללה מכבי. כלומר אל אל ישראל…

47 תגובות ל - “אסיסט 119# – אוהב/ לא אוהב – אסי שלם”

  1. חזיר יבלות צעיר

    14. נוב, 2017
    01:52

    בספורט, כמו כל דבר בחיים לא מקבלים- לוקחים. אף אחד לא הרעיף אהבה על מיקי ומוטי וג'מצ'י כי הם עשו צבא (?!) עם הבן של האוהד או כי הם מתראיינים בעברית ואוכלים חומוס. הם קיבלו מקום על הפרקט כי הם היו שווים את זה ואף אחד לא עשה את החישוב של ' מה כבר יקרה אם נעלה את העגלה הזאת לכמה דקות, זה לא יפגע לנו בסיכויים לאליפות' כי מכבי זה מועדון תחרותי שחושב ובצדק רק על הצלחות. והציפיה שלך שיקחו שחקני ספסל ביורופח (במקרה הטוב) ויתנו להם מקום ביורוליג כי 'עם האוכל בא הביטחון' לא רצינית.

    Reply to this comment
    • Berch

      14. נוב, 2017
      06:39

      אם אני זןכר החוק אפשר אז רק שני זרים.
      הישראלים קיבלו יותר דקות
      והיו יותר ישראלים טובים ןמלאי ביטחון.

      עכשיו אתה תשחק קצת עם המספרים ותחשוב שוב 🙂

      Reply to this comment
      • asi

        14. נוב, 2017
        08:07

        צודק לגמרי. מי היה יודע מי זה חן ליפין ומוטי ארואסטי אם היו משחקים היום. הרווחנו אז, הפסדנו היום.

        Reply to this comment
        • שי אבן צור

          14. נוב, 2017
          12:53

          אני יודע מי זה חן ליפין ולא ממש מתגעגע…

          Reply to this comment
    • מנחם לס

      14. נוב, 2017
      15:05

      טור מצויין שהחלטתי להדביק עד הצהריים.

      Reply to this comment
  2. אפלטון

    14. נוב, 2017
    04:15

    נהדר אסי. מסכים עם הכל. חוסר הישראלים בליגה מפריע. זה לא שהזרים מעלים את הרמה לאיזה כדורסל עילאי. זה עדיין רמה נחותה של כדורסל, לפחות שתהיה הזדהות עם שחקני בית.

    Reply to this comment
  3. חנן

    14. נוב, 2017
    06:06

    תודה אסי! אוהב מאוד את סגנון הכתיבה שלך

    Reply to this comment
  4. Berch

    14. נוב, 2017
    06:37

    כשהספורט הופך לביזנס אז הכסף קובע.
    אם קבוצת יבנה ילדים תתחיל לקבל סכומים גדולים בעקבות נצחונות אתה תראה שינויים גדולים בהרכב. כל מיני אשדודים שסבתא שלהם פעם גרה ביבנה ישתלטו על הסגל…. 🙂
    כששחקנים משחקים משחק זה כיף
    כששחקנים משחקים בהצגה זה כבר סיפור אחר

    Reply to this comment
    • asi

      14. נוב, 2017
      14:32

      כשארצה לראות כדורסל מעולם אחר אכנס לליגפאס. יורוליג לא מרגש אותי בלי ישראלי משמעותי. עניין של טעם

      Reply to this comment
  5. גיא הרשע

    14. נוב, 2017
    08:33

    מקסים.

    אני כבר לא ממש בעניינים בכל הנוגע לכדורסל הישראלי,
    אבל לפחות חלק ממה שאתה כותב (בעיקר החלק של המס) נשמע נכון.

    Reply to this comment
  6. no funny shtuff

    14. נוב, 2017
    09:24

    טור מעולה, נהניתי לקרוא.

    לגבי הישראלים ביורוליג, זה בהחלט עסק מורכב- מצד אחד ישראלי על הפרקט אמור לגרום ליותר הזדהות, מצד שני גל מקל ויוגב אוחיון היו על הפנים בעונה שעברה- אז מה עדיף? ישראלים שמשחקים או קבוצה תחרותית?

    למרות שלא סבלתי את מכבי ההיא של יסיקבצ'יוס, פארקר ושות' ואיחלתי להם הפסד בכל משחק (לא עזר), אוהדי מכבי יגידו לך שזו אחת מהקבוצות האהובות ביותר עליהם. וזה בטח לא בגלל בורשטיין ושלף. זה בגלל שאראס, פארקר, וויציץ' ומה-שמו שהיה מטביע אלי-הופים כל הזמן (קפץ לי עכשיו- באסטון).

    Reply to this comment
    • asi

      14. נוב, 2017
      14:33

      אשאל אותך שאלה: מה היית מעדיף לראות? את מכבי של קטשפר או נוריס קול-טיוס?

      Reply to this comment
      • no funny shtuff

        14. נוב, 2017
        16:01

        אני לא דוגמא כי אני לא אוהד מכבי, אבל מכבי של קטשפר היתה די פח לא?
        המכבי האחרונה שחיבבתי היתה של מקדולנד, האפמן ושות' עם הניצחון ההזוי מול פאו. הזוי כי הסיום עם הנפת הגביע של הנפלד שמיד נחטף על ידי האוהדים, שיחת הטלפון בין פיני גרשון לאריק שרון ("פיני..פיני") וחציית הפריים של אמיר בר שלום מערוץ 1 כשהוא מנסה לתת אגרוף לאוהד, היה אחד מרגעי השיא בטלוויזיה.

        Reply to this comment
  7. timo allstar

    14. נוב, 2017
    10:20

    מזדהה עם כל מילה.
    אישית איבדתי עניין בכדורסל הישראלי אהבתי הגדולה לאורך השנים בגלל שבלי השחקן הישראלי בתפקיד דומיננטי זה פשוט לא מעניין (הלו D ליג)

    Reply to this comment
  8. amitlahev

    14. נוב, 2017
    11:52

    מעולה. היה תענוג לפגוש את כולם ולראות את הפנים שמאחורי האווטאר. מסכים עם רוב דבריך.
    המפגש היה מיוחד. תסתכלו על מנחם וגייל – לגזור ולשמור. ככה חיים נכון בפנסיה.
    מזדהה עם כל מה שכתבת על מכבי. זה די פתטי שאין שחקן ישראלי אחד מוביל. היו ימים..

    Reply to this comment
  9. עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס

    14. נוב, 2017
    11:55

    כתיבה נפלאה, אסי.
    גם לי יש בן בקטסל ואני נהנה מאוד לראות אותו ואת החברה משחקים. כבר שם מתחילים הקלקולים כששמים שחקן גבוה בתור סנטר; אח"כ כשיגדל הוא יהיה נמוך אבל את כישורי הולכת הכדור הוא כבר איבד. עדיין, כיף לצפות.
    לגבי מכבי – גם לי חסרים שחקנים ישראליים אבל לא עד כדי כך. התענוג הראשון הוא לראות קבוצה שמשחקת נכון בהתקפה וחזק בהגנה. כשזה קורה בכלל לא אכפת לי אם זו מכבי תל אביב או בית"ר טנזניה תחתית, אני נהיה אוהד תיכף ומייד.

    Reply to this comment
    • עידו גילרי

      14. נוב, 2017
      12:09

      אוי , זה כבר קל מדי….
      אני אשמור את הציטוט הזה לעתיד.

      Reply to this comment
    • שי אבן צור

      14. נוב, 2017
      12:56

      אמר עגל שמברך את מזלח הטוב לחיות בתקופה של גולדן סטייט
      חחחח

      Reply to this comment
    • עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס

      14. נוב, 2017
      16:21

      לא הבנתי מה אתם רוצים, שאומר שג"ס משחקים מכוער וגרוע?
      לא תמצאו ציטוט שלי שאמרתי משהו דומה.
      קל מאוד לאהוד אותם. אבל אני כמו לוק סקייוקר, לא נופל לצד האפל של הכוח

      Reply to this comment
      • Ljos

        14. נוב, 2017
        16:46

        משפט מפתח: "אני נהיה אוהד תכף ומייד".

        גם אני זוכר את הסצנה האל מותית בסרט השני. לוק, נאחז לחייו, צועק על דארת' ויידר שהוא הרג את אבא שלו, ודארת', נושם בכבדות ואומר "לא. אני בעצם לוק. אתה אבא שלי. לא? רגע, קאט, מה העלילה פה? ג'ורג' זה נשמע לך הגיוני?"
        – "אל תדאג, דייוויד, נתקן בעריכה".

        Reply to this comment
      • עידו גילרי

        14. נוב, 2017
        18:39

        בוא נראה. פתאום צץ משום מקום משהו שמכיל בדיוק את אותם גורמים קסומים שגורמים לך להפוך לאוהד מייידית ואתה מתעקש לקרוא למשהו הזה ה"צד האפל". יכול להיות שיש כאן אירוניה מסוימת?
        נו יש מילה לתאר התנהגות כזו …. רגע אני תיכף אזכר…
        אהה הנה. יכול להיות שאתה פשוט סתם הייטר?

        Reply to this comment
        • עגל

          14. נוב, 2017
          22:39

          כן אני הייטר.
          נשים את סומסום בצד כי אני מבין שהוא נקודה רגישה.
          קראתי וגיחכתי לעצמי. את הלייקרס של שאקובי לא שנאתי, יוסטון של 93-95 היתה גדולה מהם, אפילו את שיקגו של MJ לא ממש שנאתי, אז את ג"ס?! תזכיר לי מתי גידפתי אותם או שתגדיר הייטר.
          בינתיים אני הייטר גאה

          Reply to this comment
          • עידו גילרי

            14. נוב, 2017
            22:44

            איך גידופים קשורים לסיפור?
            הייטר זה בדיוק כמו שזה נשמע – אתה פשוט שונא אותם. למרות שלפי הדברים שלך יש לך את כל הסיבות בעולם שזה יהיה בדיוק להיפך.

        • עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס

          15. נוב, 2017
          07:33

          שמע אתה בוחן כליות ולב

          Reply to this comment
    • הציפור הנדירה

      14. נוב, 2017
      23:29

      מה אתה רוצה שישימו שחקן נמוך כציר?! מישהו צריך לשחק בעמדה 5 גם כשמדובר בגיל ילדים ובוודאי שאלו יהיו הגבוהים יותר!

      Reply to this comment
      • Smiley

        15. נוב, 2017
        00:35

        יש תנועה שמלמדים בגילאים הצעירים שנקראת "תן ולך" – כולם זזים ומוסרים ואין קשר לעמדות כי כולם נעים.

        Reply to this comment
  10. האווי לאסוף

    14. נוב, 2017
    12:52

    פוסט חשוב, גם אם אני לא מסכים עם רובו…
    מכבי תל אביב, ביורוליג, היא קבוצה מקצועית (רוב הזמן) שמעוניינת לנצח, וככזו היא צריכה להעלות את השחקנים הטובים ביותר. חן ליפין וארואסטי הגדול מכולם לא היו משחקים היום, כי הרמה באירופה גבוהה יותר, ויש המון זרים בכל עמדה. דרך אגב, בטח גם על הניק שלי התלוננו בזמנו שהוא תופס מקום של צברים…
    בקשר לדור הצעיר, אני דווקא חושב שאנחנו נמצאים בנקודה די נמוכה, ולדוגמה אפשר לציין את דאוסון, שמשחק אך לא מתקדם. חלק מהשמות האחרים שמצויינים כיום כפרוספקטים פשוט לא מתאימים לרמה האירופית הגבוהה. עגל כתב דברים נכונים. צריך להפסיק ללמד שחקנים צעירים רק לנצח משחקים, ולחזור ללמד אותם יסודות. הקלישאה אומרת שגובה אי אפשר ללמד, אבל פעם היו כאן רכזים וקלעים בשפע, ואת זה אפשר ללמוד.
    בקשר לליגה שלנו, אתה צודק לגמרי. צריך לבטל את המס המופחת על הזרים (או להבדיל להוריד את המס על ישראלים), וצריך לאשר עד שני זרים לקבוצה. איך מכבי וי-ם יסתדרו באירופה? אם הם רוצים, שיחזיקו שתי קבוצות. הליגה נועדה לייצר שחקנים ישראלים, לא אלופות אירופה

    Reply to this comment
    • asi

      14. נוב, 2017
      14:37

      ועם כל מה שאמרת, מכבי וי-ם עדיין מחזיקות שתי קבוצות. שים לב לחמישיות על טהרת הזרים כולל מחליף 7+8+9 שאינו ישראלי.
      רצו לעזור להם אבל יצא שכרם בהפסדם.

      Reply to this comment
  11. שי אבן צור

    14. נוב, 2017
    13:00

    אני מתייחס לזה מזווית אחרת.
    מבחינתי היורוליג זה כמו NBA ב' ומכבי זה הפרנצ'ייז של המדינה שלי בליגה הזאת.
    כמו שלאוהדי NBA זה לא משנה המוצא של השחקנים אז גם לי לא.
    אחרי כל זה, אני מבין בדיוק על מה אתה מדבר.

    יופי של פוסט!

    Reply to this comment
    • asi

      14. נוב, 2017
      14:39

      שי היקר. תראה מה לונזו בול אחד עשה ללייקרס. עזוב כרגע אם הוא טוב/לא טוב. העבדה שמגיע ילד ששיחק בUCLA משגעת את כל קליפורניה.
      תראה מה הבחירה של לברון עשתה לאוהיו. גם אם היתה מובנת מאליה בגלל היכולות שלו. החיבור של קבוצה טובה וזהות עצמית משדרג משמעותית את החיבור של הקהל.

      Reply to this comment
      • עידו גילרי

        14. נוב, 2017
        14:45

        זה ממש לא בגלל שהוא הגיע מ-UCLA.
        אותו דבר במקרה של לברון.
        זה בהחלט מוסיף ששחקן הוא "מקומי" אבל לקהל האמריקאי אין בכלל בעיה להתחבר לשחקנים שמגיעים מכל מקום אחר. הבעיה בכדורסל שלנו לדעתי היא לא רק שהישראלים לא משחקים אלא שגם הזרים מתחלפים כמו בתחנת רכבת ואז אין עם מי להזדהות.

        Reply to this comment
        • אפלטון

          14. נוב, 2017
          18:34

          זה גם נכון, ואולי זו הנקודה האמיתית כאן. לא חושב שבאמת למקום הלידה יש משמעות כאן אלא לקשר למקום ולקבוצה.

          Reply to this comment
      • שי אבן צור

        14. נוב, 2017
        15:16

        אולי זה בגלל שבראיה שלי את ה NBA זה בכלל לא משנה לי וההתייחסות שלי היא מבחינת כדורסל נטו.
        חוץ מזה, הסיפורים על גיבורים מקומיים הם די נדירים בליגה. ברור שהילד מעקרון שבא לגאול את העיר מייסוריה זה סיפור אבל אין הרבה כאלה: בסן אנטוניו סוגדים למאנו מארגנטינה, פרקר מצרפת, דאנקן מאיי הבתולה, קוואי מ LA(נדמה לי) וכן הלאה…

        Reply to this comment
      • Ljos

        14. נוב, 2017
        15:21

        ומי אמר שהזהות העצמית הזו חייבת להיות מבוססת מקום לידה?
        אתה טוען שקורי ברואר היה התאמה יותר טובה לזהות של ממפיס מאשר טוני אלן, בגלל שאחד נולד באותה מדינה כמו הקבוצה?

        Reply to this comment
        • Ljos

          15. נוב, 2017
          01:16

          וכדי שלא יצא שאני רק תוקף כאן – לחלוטין צריך להשקיע יותר בנוער ובמאמניהם. אין לי בעיה עם הבטחת דקות משחק לשחקנים (ביורוליג נראה לי שזו קצת בעיה, כי אין שם כללים שווים אליו). אבל לא בגלל ששחקן שנולד במקרה בישראל יצור זהות לקבוצה. בגלל שמערכת שלמה כזו יכולה ליצור זהות מעצמה, גם אם לא תפתח אף שחקן ותמשיך להתבסס על זרים, או על חס וחלילה – מתאזרחים. נראה שהקבוצות הישראליות איבדו לחלוטין את הזהות שלהן והן לגמרי Interchangeable. מהצד נראה שהאוהדים בטוחים שהם מצאו את "קוד קונאמי" וצריך להספים אותו כמה שיותר וכמה שיותר מהר. אבל כל מה שזה יתן לקבוצות הוא זהות של – בין השחקנים שמתחלפים כל הזמן יש קצת יותר ישראלים מבקבוצות אחרות. שמחו. הזהות תגיע ממקום אחר, מסודר יותר (או מבולגן לחלוטין, ראו פליקנס) ועמיד יותר.

          Reply to this comment
  12. רועי ויינברג

    14. נוב, 2017
    14:39

    כתבה חשובה ומעניינת. תודה

    Reply to this comment
  13. אלכס רבינו

    14. נוב, 2017
    14:43

    אני רואה את הקבוצה שאני אוהד מכבי חיפה מפסידה שוב ושואל: יש לכם 2 שחקני חמישיה מנבחרת העתודה (ארצי וקופרברג). מה בדיוק אתם עושים איתם? אחרי זה אתם מתפלאים שהקבוצה במקום האחרון בליגה ושבקושי 1,000 איש מגיעים למשחקי בית.

    Reply to this comment
  14. בילבו באגינס

    14. נוב, 2017
    14:57

    טור מעולה. תודה

    Reply to this comment
  15. מנחם לס

    14. נוב, 2017
    15:04

    תודה, אסי

    Reply to this comment
  16. צביקה

    14. נוב, 2017
    17:56

    הטור נהדר. אני מסכים שלא יכול חהיות שתהיה הטבת מס מובנית שתיתן יתרון לשחקן הזר. מעבר לזה אני חושב שצריך לתת לשחק למי שטוב.

    Reply to this comment
  17. אופיר נ.

    14. נוב, 2017
    20:28

    טור נהדר.

    מסכים עם כל מילה.
    כאחד שבילה שנים ארוכות במלחה,

    הרגעים הכי מהנים מבחינת הקהל, היו בעונות בהם היו שחקני בית וישראלים דומיננטים שמזדהים/ מזוהים איתה, והם עולים לכל משחק להילחם על הנצחון, נאבקים על הריבאונדים, שומרים חזק בהגנה, גם אם הם מוגבלים התקפית.

    מהבחינה הזו, שנות ה-80-90 היו השנים המפוארות של הליגה.
    מרגע שהליגה נפרצה עם חוק בוסמן, והרחבת כמות הזרים,
    לאוהדים קשה לזהות את השחקנים שמתחלפים מדי שנה, אם לא במהלכה.

    בשביל חבורת אמריקאים אתלטים שיודעים לשחק כדורסל ברמות הגבוהות, אני מעדיף לקום בבוקר ולראות NBA בליג פאס.
    בליגה המקומית אני רוצה לראות ישראלים.
    גם אם זה אומר שלא נתחרה ברמות הגבוהות של אירופה.

    Reply to this comment
  18. אורי ספיר

    14. נוב, 2017
    21:16

    סוגיית הישראלים בליגת העל היא אחת הבעיות הגדולות בכדורסל הישראלי אם לא הגדולה ביותר. אני מאמין שהפתרון לבעיה הוא התמקדות רבה יותר בנוער ופחות בבוגרים, אל אף שמדובר בנושא פחות נוצץ וגורר תגובות, אני מאמין שאם ייתמקדו יותר בקידום הנוער הדבר ימנע תופעות של שחקנים עצלנים שלא ממקסמים את היכולת שלהם כמו ליאור אליהו. אחד הפתרונות האפשריים הוא קידום חוק המספק בונוסים לקבוצות שמשתפות שחקני בית, הדבר יגרום לקבוצות לרצות יותר לקדם את קבוצות הנוער שלהם על מנת שיצאו ממנה שחקנים טובים אל הבוגרת. בנוסף בונוס לקבוצות שמוציאות שחקן לליגת העל יכול גם לעבוד, אם כי זה כבר מסוכן יותר ויכול חגרום לכמה בעיות. גם בעית המתאזרחים היא די קשה, היא גורמת למצב בו קבוצות כלל לא משתפות את הצברים שלהן, לדעתי מתאזרח צריך להחשב ישראלי רק אם הוא שיחק בנבחרת. כך לא יווצר מצב בו קבוצות מאזרחות שחקנים כי זה יוכל להשפיע רק לאחר קמפיין הנבחרת ורק אם השחקן שותף, סיכון גדול מדי והשקעה לטווח ארוך שבאופן כללי לא מתאימה לכדורסל הישראלי. אני מקווה שהמצב ישתפר עם הדור החדש הכולל את יפץח זיו ותמיר בלאט המצויינים, וכך גם כל נבחרת העתודה.

    Reply to this comment
  19. עידן

    14. נוב, 2017
    21:18

    אני לא בטוח שדרות משחק זו הבעייה.

    הבעייה היא יסודות לא מספיק טובים וחוסר מקצועיות

    בכלל בישראל הבינוניות היא חגיגה בכל התחומים מהספורט ועד הרפואה

    מי שיצליח הם ייחודי סגולה אמיתיים שבמקומות אחרים קרוב לוודאי שהיו כנראה מגיעים רחוק יותר

    קח למשל את החוק הרוסי, מאז שהוא כאן הישראלים מקבלים כמות דקות מסויימת במשחק, האם השתפרנו? האם הישראלי פרץ קדימה?
    לדעתי לא ממש, אולי אפילו הפוך.

    קח את אליהו המייצג לישראלים המצוי, שחקן עם פוטנציאל ותראה הרבה יותר גבוהה מכספי

    Reply to this comment
  20. עידן

    14. נוב, 2017
    21:20

    נלחץ לי בטעות 🙂

    לגבי אליהו. שחקן שהיה אמור להגיע מאד רחוק ולא ממש פיתח את עצמו, לא עבד באף קיץ על שדרוג היכולת שלו השחקן ולמעשה נשאר תקוע במקום

    Reply to this comment
  21. Smiley

    15. נוב, 2017
    00:42

    זה צריך להתחיל בהרבה אימונים של יסודות ואתלטיקה.
    הישראלים רחוקים שנות אור מהאתלטיות והפיזיות האירופאית.
    הישראלים אולי בעלי יסודות טובים, הבעיה שהנחיתות האתלטית והפיזית גורמת לכך שהיסודות לא באים לידי ביטוי

    Reply to this comment
  22. דורון האסטבן

    15. נוב, 2017
    01:07

    תודה רבה אסי, תמיד כיף ומחכים לקרוא אותך.

    Reply to this comment
  23. אהרון שדה

    16. נוב, 2017
    00:14

    אסי קראתי באיחור תודה רבה.
    מכבי סיפור מורכב.
    היא מחוייבת לניצחון …יותר מהממוצע .
    ולי כאוהד חשוב מאד הקטע המקומי והייתי שמח לברקוביץ או קטש. ..אך בסוף הניצחון שווה יותר .
    לכן בכל הצער אם אי אפשר גם וגם אני מעדיף את מכבי 00-02 עם מקדונלד פארקר והפטמן או מכבי 04-5 עם שארס פארקר וניקולה על מכבי 97-99 של קטש שפר

    Reply to this comment

הגיבו