אירועי דיומא – 08.11.2017

כדורסל / יאיר זעפרני

יורוקאפ – שלב הבתים – מחזור חמישי – בית ב'

*המלצת צפייה* 20:15: הפועל ירושלים – גלטסראיי (ספורט 1) – העונה האירופאית של הפועל ירושלים מגיעה לנקודת רתיחה עם מפגש על גבול ה'להיות או לחדול' מול גלטסראיי הטורקית. ירושלים רשמה בשבוע שעבר ניצחון ראשון באירופה השנה על רג'יו אמיליה בחוץ 61-63 תודות ל-23 נקודות של ג'רום דייסון הנהדר. אבל גם הניצחון הזה מעמיד אותה עדיין במקום החמישי (מתוך שש) בבית לקראת סוף הסיבוב הראשון של המשחקים בשלב הבתים. מי שנמצאת מתחת לירושלים היא היריבה שלה הערב, גלטסראיי הטורקית. ניצחון הערב ישאיר את ירושלים בתמונת הסיכויים לסיים בין ארבע הראשונות בבית ואילו הפסד יפיל אותה יחד עם הטורקים לתחתית הבית במרחק שני ניצחונות לפחות משאר הקבוצות.

האורחת מטורקיה השתתפה בשנה שעברה ביורוליג וסיימה במקום ה-12 מתוך 16 קבוצות. אלא שתוקף הכרטיס שהיא קיבלה למפעל העל האירופאי פג בשל העובדה שהיא זכתה בו בעקבות זכייה ביורוקאפ בעונת 2015/16 והיא חזרה אל המפעל השני בחשיבותו של היול"ב. קבלת הפנים המחודשת במפעל מתגלה עד עתה כטראומתית. הטורקים הובסו במשחק הפתיחה מול באיירן מינכן בביתם ומאז רשמו שלושה הפסדים חד-ספרתיים מתסכלים שהשיא שלהם הגיע בשבוע שעבר בבית מול פוניבז' הליטאית. למרות התוצאות, הסגל הטורקי דווקא די נוצץ וכולל כמה שמות מוכרים, ומוכרים במיוחד לחובבי הכדורסל הישראלי. המאמן ארמן קונטר מדריך את סקוטי הופסון הנהדר (אקס מספר קבוצות ישראליות ובעונה שעברה בנהריה), ריצ'רד הנדריקס אקס מכבי ת"א, ג'ורדן טיילור, פעמיים אקס חולון. דחואן סומאס וראקים כריסטמס שניהם עם עבר ב-NBA גם הם בסגל של הקבוצה הטורקית כמו גם אמיר פרדזליץ' הצלף, אלכס ריינפרו הוותיק (אמריקאי-בוסני) והגארד דוויט הארדי שכבר צבר פז"ם לא מועט בכדורסל האירופאי. בינתיים זה לא ממש מתערבב.

ירושלים תעלה כנראה ללא הזר החדש קיילין לוקאס שמחליף את קרטיס ג'רלס. לוקאס אמנם בסגל של הקבוצה למשחק אבל הצטרף לאימונים רק אתמול ולא נראה סביר שייקבל דקות משחק אלא אם המשחק יגיע לגארבג' טיים מצד זה או אחר.. על כל פנים, מול הקהל הביתי ובמצבה הנזיל לירושלים אסור להתחשב במצבם העגום של הטורקים וזהו משחק שחובה עליה לנצח.

יורופקאפ – שלב הבתים – מחזור 4 – בית ו'

19:30: בני הרצליה – אלבה פהרוואר (ספורט 5 וערוץ היוטיוב של פיב"א) –  בני הרצליה נמצאת בעיצומו של המשבר הראשון שפקד אותה בשנתיים האחרונות עם ארבעה הפסדי ליגה רצופים ועוד שניים באירופה. המשחק הערב מול אלופת הונגריה, אותה ניצחה הרצליה בסיבוב הקודם בהונגריה 74-93, יכול לעזור לה לצאת ממנו.

הרצליה, היריבה שלה הערב וטסמוקי מינסק, אלופת בלארוס צמודות בבית השישי ביורופקאפ כשלכל אחת מהם ניצחון אחד ושני הפסדים (הרחק מהן נמצאת שרלואה הבלגית עם שלושה ניצחונות וללא הפסדים).ניצחון הערב ייתן להרצליה מקדמה רצינית לקראת סיום אפשרי במקום השני ממנו עולים לשלב הבתים הבא. רבע אחרון של 13-29 נתן להרצליה את הניצחון בהונגריה בסיבוב הקודם כשג'ף אדריאן שולט ברחבה עם 26 נק' ו-15 ריב', קסבייר ת'יימס תורם 17 נקודות וחליל קניסביץ' ששוחרר השבוע מהקבוצה מוסי 16 במשחקו הטוב ביותר העונה. הרצליה תקווה למשחק טוב מצד הזרים שלה גם הערב כמו גם לכושר טוב מצידו של שון דאוסן שתרם 5 נקודות בלבד בניצחון בהונגריה.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר אלוף האלופים – שלב הבתים, בית 3

15:00: מארק סלבי-ליאנג וונבו

16:30 (משוער): ג'אד טראמפ-לוקה ברסל

21:00: גמר בית 3

מבית 2 של אתמול ראינו את שון מרפי מתקדם לעבר חצי הגמר. אלוף העולם לשעבר ניצח במשחק הראשון את מארק קינג, ואח"כ גבר על מייקל ווייט. היום נראה את המשחקים מבית 3, כנראה הבית המרתק מבין כולם. הבית כולל את ג'אד טראמפ, לוקה ברסל, ליאנג וונבו ומארק סלבי – השלושה הראשונים הם מהשחקנים ההתקפיים ביותר שיש, והרביעי הוא אלוף העולם. ניתן לצפות בשידורים בלינק הזה.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 3 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט