אירועי דיומא – 28.10.2017

כדורגל:

ליגת העל – מחזור 9 / מתן גילור

16:00 איחוד בני סכנין-מכבי נתניה (ספורט 4). במחזור הקודם סכנין נראתה לה רע בכלל והקשתה על הפועל, אך הפסידה לשער מאוחר של עב"ב. נתניה חזרה למסלול הניצחנות עם 1:3 על ק"ש והיא מדורגת במקום השלישי.

18:00 הפועל חיפה-הפועל רעננה (ספורט 5 לייב). מוליכת הטבלה פשוט לא עוצרת. 6 ניצחונות ו-2 תוצאות תיקו יש לה מפתיחת העונה. הפעם היא תצטרך להתמודד עם יריבה מתגוננת שבמחזור הקודם השיגה את ניצחונה הראשון העונה.

18:15 עירוני קרית שמונה-מכבי חיפה (ספורט 4). שתי הקבוצות מגיעות אחרי הפסד מאכזב ותקופה פחות טובה באופן כללי. שתיהן גם העפילו באמצע השבוע לחצי גמר גביע הטוטו וסביר שהעייפות מהמשחקים הללו תשחק תפקיד במחצית השניה.

20:30 בית"ר ירושלים-הפועל אשקלון (ספורט 4). בית"ר י-ם מגיעה אחרי ניצחון יפה על מכבי, אשר השאיר אותה במקום השני, אך בצל פרשת שיתוף 6 הזרים. אשקלון אחרי הפסד לפ"ת במקום העשירי.

ליגה צרפתית – מחזור 11 / דוד "פאקו" סעדה

18:00-בורדו-מונאקו (ספורט 5). מונאקו השכילה לחזור לעצמה לאחר שני משחקים חלשים בניצחון 2:0 על קון, כאשר פלקאו מוסיף לעצמו עוד כיבוש, הפעם בפנדל. בורדו שממול נמצאת בינתיים בצניחה חופשית, המרחיקה אותה מהצמרת. אלופת העבר לקחה כנראה קשה את התבוסה לפ.ס.ז', ולאחר תיקו מול נאנט הוסיפה הפסד לאמיין הקטנה. ממש לא הכושר שצריך להגיע איתו למשחק מול האלופה.

בונדסליגה – מחזור 10 / דוד "פאקו" סעדה

16:30-האנובר-בורוסיה דורטמונד. אחרי פתיחת עונה רותחת, דורטמונד התקררה מאד בשני המחזורים האחרונים, כשהשיגה בהם נקודה בודדת, מה שאיפשר ליריבות להתקרב אליה מאד בטבלה. אולי הניצחון הנינוח באמצע השבוע בגביע על מגדבורג, והיריבה הנמצאת בכושר גרוע במשחקים האחרונים, יחזירו את מוליכתת הטבלה לעניינים.

*המלצת צפייה* 19:30-באיירן מינכן-ר.ב. לייפציג (ספורט 3). מנה שנייה לקרב הצמרת המשובח הזה השבוע. שתי הקבוצות נפגשו באמצע השבוע בגביע, וזה נגמר בנצחון בפנדלים לבאיירן אחרי 1:1 בתום הזמן הסדיר, זאת אחרי שלייפציג החטיאה את הפנדל המכריע. היום צפוי הגומלין בין שתי קבוצות שחזרו לעצמן אחרי פתיחת עונה מגמגמת. באיירן מושלמת בכל המסגרות לאחר חילופי הגברי על הקווים, ולייפציג כבר עם ארבעה נצחונות רצופים, שהעמידו אותה במרחק נקודה מבאיירן ומהצמרת.

סרייה A – מחזור 10 / דוד "פאקו" סעדה

*המלצת צפייה* 19:00-מילאן-יובנטוס (ספורט 2 וספורט +5). יובה ממשיכה להתאושש מהגמגום הזמני, כשלאחר השישייה לאודינזה, היא פירקה גם את ספאל החלשה עם רביעייה (מומלץ לצפות בתקציר כדי לראות את השערים). גם מילאן כבשה רביעייה באמצע השבוע, בחוץ מול קייבו. הניצחון היה הראשון לאחר ארבעה משחקים מחורבנים לאדומים שחורים השאפתנים. אם מדובר במפנה של ממש, נראה היום מול האלופה. לצער כולם, לא נראה במשחק את המפגש הפיקנטי של לאונרדו בונוצ'י המורחק מול יובה.

21:45-רומא-בולוניה (ספורט 1). רומא בינתיים עושה את שלה בליגה. הקבוצה, שרבים ציפו שתיחלש מאד לאחר השינויים בסגל במהלך הפגרה, בינתיים מחזיקה מעמד בצמרת. זאת לאחר שני נצחונות מינימליים על יריבות חלשות למדי. היום מל היריבה הבינונית היא בהחלט עשוייה להמשיך במגמה.

פרמייר ליג – מחזור 10 / רועי ויינברג:

14:30-המלצת צפייה: מנצ'סטר יונייטד-טוטנהאם (ספורט 1). טוטנהאם באה למשחק בכושר טוב אחרי שפירקה את ליברפול המגמגמת, הוציאה תיקו מרשים מול ריאל בסנטיאגו ברבנאו ולא הפסידה מאז ספטמבר להוציא את גביע הליגה הזניח. ההתקפה חזקה ומתואמת, ההגנה משחקת טוב ויחד עם הוגו לוריס בשער יש להם אחלה קבוצה. הם פוגשים היום את מנצ'סטר יונייטד הלא מרשימה לאחרונה שהפסידה להאדרספילד, סיימה בתיקו מאופס באנפילד ותנסה לנצח בבית כדי להקטין את הפער ממנצ'סטר סיטי. זה יקרה? לא בטוח בכלל.

17:00-ווסט ברומיץ'-מנצ'סטר סיטי (ספורט 1). למרות שנגררו לפנדלים בגביע הליגה מול וולבס, מוליכת הצ'מפיונשיפ, סיטי בכושר טוב בליגה עצמה ומבקיעה בצרורות. הקבוצות כבר נפגשו בגביע הליגה וסיטי ניצחה, מה שסביר שיקרה היום פעם נוספת – ברומיץ' לא ניצחה בליגה מאז ה-19.8.17. ההגנה שלהם עוד סבירה, אבל ההתקפה לא מספיק חדה. יכול להיות שנראה אותם מחנים את האוטובוס בניסיון להוציא נקודות אבל סיטי של גורדיולה יכולה לפרק בונקרים כאלה – היא עשתה זאת שבוע שעבר מול ברנלי.

17:00-ליברפול-האדרספילד (ספורט 2). האדרספילד פתחה טוב את הליגה, דעכה והראתה סימנים של חזרה לעצמה עם ניצחון מרשים על מנצ'סטר יונייטד בשבת. היום הם פוגשים את ליברפול. האימפריה (לשעבר?) של קלופ לא חדה ונראתה רע מול טוטנהאם, אבל מדברי המנג'ר לאחר המשחק נשמע כאילו הוא מתכנן סוף סוף שינוי משמעותי. מעניין לראות כיצד הוא יראה או האם ליברפול תצליח לנצח את האדרספילד שהבקיעה 7 שערים בלבד העונה.

17:00-ארסנל-סוונסי (ספורט 3). ארסנל הפסידה לווטפורד החזקה אבל הפסיקה לאבד נקודות מול הקטנות. הם עדיין לא יציבים או טובים במיוחד ואולי הקבוצה החלשה בטופ 6 יחד עם ליברפול. הם לא אמורים או צריכים להתקשות מול סוונסי מהמקום ה-15 שמציגה כדורגל בינוני מאוד ותאבק גם השנה כנגד הירידה.

19:30-בורנמות'-צלסי (ספורט 1). משהו לא טוב עובר על צ'לסי. הם הרשימו מול אברטון אבל לפני כן הפסידו לקריסטל פאלאס וסיימו בתיקו ביתי עם רומא במשחק שבו איבדו הובלה פעמיים. הם כבר איבדו נקודות נגד קבוצות תחתית העונה ובורנמות', עם 7 נקודות עד עכשיו, תקווה שזה יקרה פעם נוספת. הסיכוי לא גבוה.

לה ליגה – מחזור 10/ שגיא נאור

(כל המשחקים משודרים בערוץ one)

14:00 אלאבס – ולנסיה 

אחת הקבוצות המפתיעות באירופה העונה היא ולנסיה שאחרי כמה עונות קשות מבחינה כלכלית המקצועית חוזרת לקדמת הבמה, משחקת כדורגל התקפי ומהנה אבל גם יעיל שמביא אותה עד המקום השני בליגה. היא כובשת במקורות עם סימונה זאזא האיטלקי שמצא בית במסטיה כשלצידו רודרי, סולר וגדש הצעירים בעונת פריצה.

הקבוצה הביתית היא אחת החלשות בליגה וצברה רק 3 נק' עד כה. אין ספק שתיאבק בתחתית עד סיום העונה וקשה להאמין שדווקא היום היא תצליח להוציא נק'.

19:30 אתלטיקו מדריד – ויאריאל 

חילופי המאמנים אצל הצוללת הצהובה הוכיחו את עצמם בגדול והקבוצה, שפתחה את העונה בתחתית, נמצאת ברצף מצוין ועלתה עד המקום השישי.

מנגד, אתלטיקו ממשיכה לשמור על יציבות ועדיין לא הפסידה בליגה. החבורה של דייגו סימאונה חייבת נצחון ביתי בשביל להישאר בחבורת הצמרת.

21:45 אתלטיק בילבאו – ברצלונה

ארנסטו ואלוורדה, המאמן של בארסה, חוזר למקום בו אימן 4 שנים בהצלחה מרובה וינסה לעזור למוליכת הטבלה להתגבר על משוכה לא קלה בסאן מאמס הביתי והרועש.

מפגש באסקי-קטאלוני תמיד מעניין ובארסה בדר"כ מתקשה מול אתלטיק, גם כשזאת מגיעה אחרי פתיחת עונה רעה וצברה רק 11 נק' בתשעת המחזורים הראשונים. אריץ אדוריץ הוותיק והיעיל ינסה להפתיע את ההגנה של ברצלונה, שספגה רק 3 שערים מפתיחת העונה.

23:30 סביליה – לגאנס

לגאנס המפתיעה יוצאת לרמון סאנצ'ס פיחואן ותנסה לגנוב נק' גם שם כש-8 שערים מספיקים לה כדי לצבור 17 נק, אחת יותר מיריבתה. גם סביליה מתקשה מאוד לכבוש העונה (רק 6 קבוצות כבשו פחות) אבל היא פייבוריטית ותנסה לשמור על הבית, לפני המשחק החשוב מול ספרטק מוסקבה באמצע שבוע בליגת האלופות.

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 4

20:30: הפועל חולון – גלבוע /גליל – הפועל חולון רשמה במחזור הקודם את הניצחון הראשון שלה העונה עם משחק הקרבה בהרצליה. למרות ההפסד המתסכל בליטא ליובנטוס היא יכולה  לסכם את השבוע היוצא כמוצלח ותקווה למגמת שיפור גם בסוף השבוע במשחק הביתי מול הקבוצה של אריאל בית הלחמי. האורחים מהגלבוע חוו שבוע מוצלח פחות עם הפסד שלומיאלי למכבי ת"א לא לפני שהם איבדו יתרון דו-ספרתי ברבע השלישי ובהמשך הדחה מגביע המדינה בסיבוב המוקדם מול מכבי רעננה מהליגה הלאומית. אבל מה שהעיב על השבוע של הגלבועים יותר מכך הוא הפציעות של שני הזרים הבולטים שלה דיאנג'לו הראיסון וג'ייקובן בראון שיעדרו שבועות מספר.

בגלבוע יופיע לראשונה, כנראה, אלייזה ג'ונסון, הזר עם העבר בהפועל ת"א שהוזעק למלא את מקום הפצועים אבל לא מדובר בזר מי יודע מה מוצלח או מרשים. חולון, לעומתה, תופיע עם גלן רייס ג'וניור, הבן של, שההשתלבות שלו בקבוצה היא חידה מעניינת. כך או כך, חולון פייבוריטית ברורה ואלא אם אריאל בית הלחמי הולך להוציא שוב מים מן הסלע, אנחנו צפויים לראות ניצחון של הקבוצה הביתית.

 

טניס / מתן גילור

גביע דיוויס

ישראל(2)-רומניה(0). משחק הזוגות. אחרי שאתמול ניצחו הישראלים בשני המפגשים ניצחון במשחק הזוגות היום שווה הישארות בבית האירופאי מספר 1.

14:00 דודי סלע ויוני אריך-וסיל אנטונסקו ובוגדאן בורזה (ספורט 5).

 

טורניר באזל (500) – חצי גמר

שידורים משולבים בספורט 5 גולד החל משעה 15:30.

*המלצת צפייה* חואן מרטין דל פוטרו(4)-מארין צ'יליץ'(2) (ספורט 5 גולד). כצפוי דלפו ניצח את באוטיסטה אגוט, אבל פשוט זה לא היה ולקח לו 3 מערכות. צ'יליץ' שרד מותחן בן 3 שעות ו-3 מערכות וניצחון בשני שו"ש מול פוקסוביץ', המדורג 100 בעולם, שהעפיל מהמוקדמות. המאזן ביניהם עומד על 2:9 לארגנטינאי, כולל ב-6 המפגשים האחרונים. חלפו יותר מ-6 שנים מאז צ'יליץ' לאחרונה את דלפו.

מיד אחריו דויד גופן(3)-ג'יק סוק(5)-רוג'ר פדרר(1) (ספורט 5 גולד). במערכה הראשונה פדרר רק ניסה לקצר נקודות, ולכן מאנארינו ניצח. לאחר מכן הוא לא נמנע מכניסה לראלי, ואז כבר לא היה ספק מי הטניסאי העדיף.

 

טורניר וינה (500) – חצי גמר

15:00 קייל אדמונד-לוקאס פוי (ספורט 5 גולד). אדמונד ניצח את סטורף בקרב הסינדרלות. פוי גובר על גסקה בדרבי הצרפתי.

מיד אחריו פיליפ קולשרייבר-ג'ו ווילפריד טסונגה(8) (ספורט 5 גולד). 5:7 ו-6:7 ניצח קולשרייבר את שוורצמן. טסונגה נזקק לשו"ש במערכה הראשונה נגד זוורב, המדורג 1 בטורניר, ואף נקלע לפיגור שבירה במערכה השניה, אבל משם היה רק שחקן אחד על המגרש והוא ניצח 2:6.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

גראנד פרי מקסיקו – מקצה הדירוג

מקצה הדירוג למירוץ שייערך מחר במקסיקו. שידור בספורט 5 לייב ב-21:00.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. מרטינה נינגיס שיחקה את המשחק האחרון בהחלט בקריירה – אחרי שהיתה הטניסאית הטובה בעולם לפני 20 שנה, בגיל 16, פרשה בגיל 22 וחזרה לשחק אחרי כמה שנים רק כדי לפרוש שוב בגלל שימוש בסמים (לא הושעתה – לא נצפסה עד כמה שאני יודע) וחזרה שוב כשחקנית זוגות וזוגות מעורבים הטובה בעולם (היתה באופן כמעט קבוע מקום ראשון בעולם) – הפסידה בחצי הגמר של טורניר גמר הסבב בסינגפור יחד עם יונג-ג׳אן צ׳אן.

    מעבר לזה, קרוליין ווז׳ניאקי עלתה לגמר, מחכה למנצחת בין ונוס וויליאמס לבין קרוליין גרסייה.
    היו בחצי גמר 3 קרולינות – ווז׳ניאקי, גרסייה ופליששקובה (שהיא קרולינה אבל זה מספיק קרוב)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט