אירועי דיומא – 25.10.2017

כדורגל

גביע הטוטו – רבע גמר / מתן גילור

21:00 עירוני קרית שמונה-בית"ר ירושלים (ספורט 5). קרית שמונה מגיעה אחרי הפסד לנתניה וירושלים אחרי ניצחון על מכבי. המפגש ביניהן בליגה הסתיים בתיקו 1:1.

סרייה A – מחזור 10 / דוד "פאקו" סעדה

21:45-גנואה-נאפולי. נאפולי עדיין מוליכה את הליגה, למרות איבוד הנקודות הראשון מול אינטר בסוף השבוע. היום היא צפוייה לחזור ולדרוס מול הקבוצה החלשה מהתחתית.

21:45-יובנטוס-ספאל. יובה פרקה את התסכולים משני המשחקים הקודמים על אודינזה האומללה, כשהביסה אותה 6:2 בסוף השבוע. גם התיקו בין שתי המוליכות שירת היטב את האינטרסים של האלופה, כשקירב אותה בחזרה לצמרת. המשחק היום מול היריבה, הנמצאת מתחת לקו האדום, צפוי להמשיך את המגמה.

21:45-בולוניה-לאציו. לאציו מעוררת הרבה עניין על המגרש ומחוצה לו. על המגרש יש לה את צ'ירו אימובילה הנפלא, מלך השערים של הליגה, המהווה את אחת הסיבות העיקריות לריצה המצויינת של הקבוצה בצמרת (מקום רביעי, 3 נקודות מהמוליכה). אלא שמחוץ למגרש, האוהדים המאד לא נחמדים של הקבוצה פרסמו בסוף השבוע תמונה של אנה פרנק לבושה במדי היריבה העירונית רומא. המעשה עורר זעזוע בליגה, שהחליטה על דקת דומייה וקריאת פרקים מהיומן של אנה פרנק במחזור היום בכל המגרשים, בעוד שנשיא לאציו יארגן מסע של אוהדי הקבוצה הצעירים לאושוויץ. יפה. המארחת בולוניה זוכה בינתיים לפתיחת עונה טובה מזו שהייתה לה בשנה שעברה, מה ששם אותה במקום טוב באמצע הטבלה. נגד לאציו זה צפוי לא להספיק.

21:45-קייבו-מילאן (ספורט 5 לייב). מילאן היא ללא ספק האכזבה הגדולה של הסרייה. הקבוצה השאפתנית חשבה שתצליח לנצח בקלות את גנואה החלשה בסוף השבוע, לאחר שספגה שלושה הפסדים ברצף. אלא שתיקו מאופס, בו הורחק לאונרדו בונוצ'י, הרכש הנוצץ ביותר של האדומים שחורים, רק העמיק את המשבר. קייבו השנה היא קבוצה לא רעה בכלל, הנמצאת בשולי הצמרת ומעל למילאן. כך, תרחיש די צפוי, שבו המילאנזים לא ינצחו בחוץ, צפוי לחרוץ את גורלו של מאמנם, וינצ'נזו מונטלה.

21:45-רומא-קרוטונה. אחרי ההפסד הצפוי לנאפולי, רומא חזרה לשגרת הנצחונות עם אחד דחוק על טורינו. היריבה, הנמצאת ממש מעל לקו האדום, לא צפוייה להיות זאת שתשבור את הרומאים שוב.

גביע גרמני – סיבוב 2 / דוד "פאקו" סעדה

19:30-הרטה ברלין-פ.צ. קלן. הרטה עשתה בעונה הקודמת קולות של צמרת, שדי השתתקו לקראת סוף העונה. העונה היא די מדשדשת כבר מתחילתה, אך היא בכל זאת תהיה פייבוריטית היום. זאת כי ליריבה קלן עונה מהגהינום, בה היא נועלת את הטבלה עם שתי נקודות, וצריכה את הגביע כמו חור בראש.

21:45-ר.ב. לייפציג-באיירן מינכן (ספורט 5). חתיכת משחק שקיבלנו בסיבוב השני של הגביע בין האלופה לסגניתה, וזאת עוד לפני שהן ייפגשו שוב בסוף השבוע. שתי הקבוצות נמצאות גם בצמרת הליגה (באיירן שנייה ולייפציג שלישית עם נקודה פחות). באיירן מתאוששת אט אט ממשבר תחילת העונה, כשבליגה היא נצמדה בצמרת לדורטמונד. אלא שלייפציג היא אולי היריבה המשמעותית הראשונה מאז חילופי הגברי על הקווים של האלופה. זו אף היא מתאוששת מפתיחת עונה מזעזעת עם רצף נצחונות מצויין, והיום, כאשר היריבה תחסר את האמלס ומולר, עשוייה בהחלט להיות עם ידה על העליונה.

 

 

כדורסל / יאיר זעפרני

יורוליג – מחזור 3

20:00 צסק"א מוסקבה – פנתנאיקוס – צסק"א החזקה בה מככבים ננדו דה קולו, סרחיו רודריגז ושות' ניצחה במחזור הראשון בקושי רב את ארמאני מילאנו בבית והפסידה במחזור השני לריאל מדריד החזקה בבירת ספרד. כל זה מלמד אותנו שהמשחק הערב מול אלופת יוון הוא קריטי עבורה אם היא לא רוצה להיכנס למשבר מוקדם העונה. פנא גם היא לא פתחה את העונה בצורה אידיאלית, אחרי תבוסה ב-27 הפרש לברצלונה וניצחון ביתי על באמברג. היא תקווה שניק קלאתי'ס, כריס סינגלטון, ניקוס פאפאס וחבריהם יתעלו הערב כדי להפתיע במוסקבה.

20.45: פנרבחצ'ה – אנדולו אפס – הדרבי הטורקי יפגיש את אלופת אירופה של אוברדוביץ' שדי התקשתה בשני מחזורי הפתיחה לצד הפסד במאלגה ניצחה בקושי את מילאנו בחוץ עם אנדולו אפס שהפסידה פעמיים – בבית לריאל ובחוץ לולנסיה. קשה לראות את האורחים משיגים ניצחון ראשון דווקא היום.

21:30: באסקוניה – ולנסיה – עוד דרבי – הפעם ספרדי, בין הקבוצה הבאסקית הוותיקה לאלופת ספרד מחבל אנדלוסיה. באסקוניה התארחה פעמיים במחזורי הפתיחה בפיראוס ובתל אביב ובשני המשחקים יצאה כשידה על התחתונה. ולנסיה, שעלתה העונה לירוליג תודות לאליפות המפתיעה בה זכתה, הפסידה במוסקבה לחימקי אבל התאוששה בבית מול אנדולו אפס. המשחק הערב הוא משחק מפתח לשתי הקבוצות אבל לבאסקוניה שחייבת לנצח כבר, הוא חשוב יותר.

22:00: מלאגה – באמברג – אם אתם שואלים אותי, אז מאלגה שהפתיעה כשזכתה ביורוקאפ בשנה שעברה, הולכת להיות הפתעת העונה גם ביורוליג. אם אתם שואלים את התוצאות – אז הניצחון של הספרדים על פנרבחצ'ה במחזור הפתיחה בהחלט מוכיח את זה, ההפסד לאולימפיאקוס בחוץ קצת פחות. ועדיין, מצבם של הספרדים טוב יותר משל נציגת גרמניה במפעל שהפסידה פעמיים למכבי ת"א בבית ולפנאתנאיקוס באתונה. הוא אמור להיות יותר טוב גם אחרי הערב.

יורוקאפ – מחזור 3 – בית ב'

19:30 הפועל ירושלים – באיירן מינכן  – (ספורט 1) שני מחזורים בלבד עברו על הפועל ירושלים בתוך העונה האירופאית ועושה רושם שהמשחק השלישי מתקרב כבר לדרגת 'להיות או לחדול'. הירושלמים הפסידו פעמיים, לפוניבז' הליטאית  ולבודצ'נוסט המונטנגרית, שתיהן על הנייר הקבוצות החלשות בבית ועכשיו הם חייבים לרשום ניצחון ביתי על הקבוצה הגרמנית החזקה, בהנחה שהם רוצים לעלות לשלב הבתים השני (כמובן שיש עוד מספיק זמן לתקן אבל למומנטום חיים משלו).

אלא שהמשימה הירושלמית לא הולכת להיות קלה כלל וכלל. זה לא רק שבאיירן ניצחה פעמיים במפעל ובצורה משכנעת (17 הפרש בטורקיה על גלטסראיי ו-36 הפרש בבית מול הליטאים להם הפסידה ירושלים), זה גם הסגל הגרמני הנוצץ שכולל שמות כמו לוצ'יץ', יוביץ' ומצ'באן הסרבים, ניהאד דדוביץ' הגרמני-בוסני, ברטל הגרמני, הגארד הנהדר בריידון הובס, אלכס קינג, ג'ראד קניגהאם הוותיק ומיודענו מאיק צירבס (וגם שחקן העונה לשם דווין בוקר. לא ההוא של פיניקס…) כשעל כל ההצגה מנצח מאמן נבחרת סרביה סשה ג'ורג'ביץ'.

וכשירושלים מגיעה למשחק ללא קרטיס ג'רלס שנופה, ללא טרנס קינזי הפצוע ועם סגל גארדים שברירי למדי שכולל בעיקר ישראלים חסרי ביטחון עצמי (וג'רום דייסון) המשימה של הקבוצה של קציקאריס הולכת להיות קשה עד מאוד. שלא נאמר, כמעט בלתי אפשרית.

ליגת האלופות של פיב"א – מחזור שלישי – בית ב'

19:00: יובנטוס – הפועל חולון (ערוץ 5)- אחרי שרשמה ניצחון ראשון העונה סוף כל סוף, בליגה על בני הרצליה בחוץ, מקווה הפועל חולון לרשום ניצחון ראשון גם בליגת האלופות בה היא נוטלת חלק כשהיא מתארחת בליטא אצל יובנטוס.

הקבוצה הליטאית מעיר אוטנה, נקראת יובנטוס לא על שם הקבוצה האיטלקית שמשחקת בכלל כדורגל אלא בעיקר בגלל העובדה שהמילה יובנטוס בלטינית כמו גם בליטאית משמעותה 'נעורים' (גם המילה juvenile באנגלית [ילדותיות] מגיעה מאותו מקור). הקבוצה סיימה חמישית בשנה שעברה בליגה הליטאית ושיחקה גם בשנה שעברה במפעל העיקרי של פיב"א, בו היא הודחה בשלב ההצלבה הראשון. אחרי שעברו במוקדמות את לוקיל אקדמיק הבולגרית, הובסו הליטאים במשחק הפתיחה בבית מול מונאקו הצרפתית 53-90 והפסידו גם במשחק השני בטורקיה מול קרשיאקה. בקבוצה בולטים הגארד אנתוני איירלנד, הפורוורד ארבידאס סירקסיניוס המקומי וכן גוסיקאס ובוטרלביצ'יוס המקומיים,כמו גם הסנטר הענק (2.17) קופסאס. השם המוכר לחובבי הכדורסל הישראלי אצל הליטאים הוא לירון דנדי ששיחק איזה דקה וחצי בעונה שעברה בהפועל ת"א.

חולון מגיעה למשחק עדיין ללא הזר החדש, גלן רייס ג'וניור ועם ג'בריל טראווריק שאמור להיות משוחרר מהקבוצה בקרוב. הפסד בליטא כנראה יסתום את הגולל על הסיכויים של חולון לעלות מהבית הזה, ולו רק כי כנראה שמלבד חולון, הליטאים מסתמנים כקבוצה החלשה ביותר.

יורופקאפ – מחזור שני – בית ו'

20:35: בני הרצליה – טסומקי מינסק (שידור בערוץ היוטיוב של פיב"א) – הרצליה הרשימה בשבוע שעבר עם ניצחון חוץ נאה ב-22 הפרש על אלבא, אלופת הונגריה ותרצה להמשיך את המומנטום מול אלופת בלארוס שמצידה הפסידה במחזור הפתיחה על חודו של סל לשרלואה הבלגית. הבלרוסים החלשים מציגים סגל מקומי בעיקר כשהפורוורד ניקיטה מאס'צרטקו, הסנטר אלכסנדר סמינצ'יוק והזר היחיד בסגל, הרכז האמריקאי דבון גולדן-סאדלר הם השמות הבולטים בו. הרצליה, לפחות על הנייר, צריכה לנצח את המשחק הזה.

גביע המדינה בכדורסל – סיבוב ראשון

19:30: מכבי רעננה – גלבוע/ גליל – משחק ההשלמה המעניין בגביע יפגיש את  אחת הקבוצות הטובות בליגה השנייה עם הקבוצה המאומנת של אריאל בית הלחמי שרק במוצאי שבת האחרונה פספסה הזדמנות לנצח את מכבי ת"א.

הקבוצה מהליגה הלאומית מאומנת ע"י ברק פלג. בשנה שעברה היא סיימה במקום הראשון בליגה אבל הופתעה בסדרת רבע גמר הפליאוף ע"י מכבי הוד השרון. הסגל של רעננה כולל ישראלים בולטים כמו גיא לביא, גיל בני, מייקל בריסקר (הבן של), בר שפע (הבן של), רועי נציה, מיכאל מושקוביץ' והמתאזרח אלק קוברה ולצידם הזרים סמי גיבנס, שמשחק בקבוצה עונה שלישית ברציפות ורודני וויליאמס. החבורה הזו בהחלט יכלה לעשות צרות לאורחים מהגלבוע שמגיעים עם הזר החדש אליזה ג'ונסון שחתם לחודש על חשבונו של דיאנג'לו האריסון הפצוע.

 

טניס / מתן גילור

טורניר באזל (500) – סיבוב ראשון ושמינית גמר

שידורים בספורט 5 לייב החל משעה 16:00.

11 משחקים כבר הקיימו והיום יושלמו 5 הנותרים.

רובן במלמאנס-אדריאן מנארינו(7). מאנארינו מגיע אחרי טורניר טוב במוסקבה בו העפיל עד לשלב חצי הגמר.

בורנה צ'וריץ'-הנרי לקסונן. צ'וריץ' אמור לגבור על השוויצרי שקיבל כרטיס חופשי.

ג'ו סוזה-חואן מרטין דל פוטרו(4). דלפו מגיע אחרי זכייה בשטוקהולם.

מרטון פוקסוביץ'-ג'ראד דונלדסון.

דונלד יאנג-ג'וליאן בנטו.

תחילת שמינית הגמר:

דויד גופן(3)-יון צ'אנג.

רוברטו באוטיסטה אגוט(6)-ראיין הריסון.

רובין האסה-ג'ק סוק(5).

 

טורניר וינה (500) – סיבוב ראשון ושמינית גמר

שידורים בספורט 5 לייב החל משעה 14:00.

סיום הסיבוב הראשון:

קארן חצ'אנוב-ג'ו ווילפריד טסונגה(8). טסונגה מגיע אחרי זכייה בטורניר אנטוורפן. חצ'אנוב מציג טניס חלש משמעותית לעומת תחילת השנה.

דמיר דז'ומור-ריקדס בראנקיס. רק ביום ראשון נפגשו השניים בגמר טורניר הקרמלין, בו ידו של דזומור היתה על העליונה.

דיאגו שוורצמן-פבאיו בוגניני. שוורצמן מגיע בכושר טוב אחרי גמר טורניר אנטוורפן.

תחילת שמינית הגמר:

פייר הוג' הרברט-פיליפ קולשרייבר. שתי מיני הפתעות היו בסיבוב הראשון של שני הטניסאים הללו, כשהצרפתי שהעפיל מהמוקדמות הדיח את טומיץ' והגרמני את איזנר שדורג 5.

אלכסנדר זוורב(1)-ז'יל סימון. זוורב אמנם התקשה בסיבוב הראשון לעומת סימון שנראה טוב מאד, אבל הוא עדיין הפיבוריט הברור במשחק.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. מחזור מעניין מאד ביורוליג .
    מפגש גביע גרמני מרתק .
    נהנתי אתמול ממכבי למרות ההפסד וזה קרה לי לראשונה מזה כמה שנים .
    נקווה להמשכיות .

      1. אכן צודק ,הם למדו להפסיד בהפרשים קטנים ….
        קבוצה עם מנטליות הפסדים בכבוד ….
        כבוד מה שהיה חסר בשנה שעברה,הפסדים היו למכביר ..

  2. ערב גדוש כדורסל אירופאי משובח, אני ממש מופתע במכבי מדיברתלומאו שחשבתי שלא יסתדר ביורוליג ועד עכשיו מצדיק כל דקה שמקבל, בעיקר עושה רושם שבניגוד לעונה הקודמת האגו בקבוצה מווסת יחסית.

    1. גם אני מרגיש משהו טוב, אם כי צריך לרסן מעט את ג'קסון. מאז משחק הפתיחה הנהדר, הוא בעיקר פוגע בקבוצה.
      מה שכן, נוריס קול נהדר

  3. תודה
    זעפרני רק תהיה קטנה :
    כתבת כי ולנסיה היא אלופת ספדד מחבל אנדלוסיה ?
    אתה בטוח כי ולנסיה שיכת.לחבל אנדלוסיה ?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט