האסטרוס גברו על היאנקיס 0-4 (3-4 במשחקים) וביום ג' וורלד סרייס נגד הדודג'רס! / חנן קרן

האסטרוס גברו על היאנקיס 0-4 (3-4 במשחקים) וביום ג' וורלד סרייס נגד הדודג'רס! / חנן קרן

יוסטון אסטרוס 4 – ניו יורק יאנקיז 0 (יוסטון מנצחת 4-3)

יוסטון עשתה את העבודה ואפילו עשתה את זה קל. שתי הפיצ'רים הפותחים מורטון ומקולרס התחלקו במשחק כאשר הראשון פותח ומספק 5 איניגס והאחרון נותן 4 ולמעשה מקבל את השמירה על המשחק.

בצד התקפי גאטיס ואלטובה חבטו להום ראנס ואקס היאנקיז מקאן הכניס עוד שתיים על דאבל.

היאנקיז אכזבו במשחק עם רק 3 חבטות אבל עלו על הציפיות שבכלל הצליחו להגיע למרחק משחק אחד מהוורלד סיריס. עם ג'אדג' וכל השאר העתיד נראה שם ורוד.

הMVP של הסדרה היה ורלנדר שחתום על 2 מתוך ה4 נצחונות של האסטרוס. אליפות AL ראשונה ליוסטון!

 

זה ניכתב ע"י חנן קרן ומנחם לס לפני המשחק:

איזה חגיגה מצפה לנו הלילה כאשר האסטרוס יארחו את היאנקיז למשחק על כל הקופה! ביקשתי משחק 7 וקבלתי. עכשיו אני מבקש שהמשחק יהיה צמוד וראוי.

יוסטון אסטרוס – ניו יורק יאנקיז (3-3) 3:00

צ'ארלי מורטון יעלה ויבוא בשביל יוסטון וישתדל למחוק מזכרונו את משחק 3 שבו היאנקיז הכו בו 7 ריצות בכמעט 4 איניגס. אני בטוח שבמידת הצורך האסטרוס לא יהססו להשתמש בשאר הפיצ'רים הפותחים מהבולפן אם הוא יקלע לבעיות בטח אם המשחק יהיה צמוד. יוסטון טרם הפסידה בבית בפוסט סיזן הזה והם ממש לא מתכננים להתחיל עכשיו.

 

מנגד סי סי סבת'יה הגולית של היאנקיז יפתח בשביל ניו יורק. יש לו מאזן מדהים במשחקים אחרי הפסד: 10-0 עם 1.69 ERA. אני חותם על נצחון של היאנקיז אם הוא נותן תצוגה כזאת הלילה. ההתקפה של היאנקיז חזרה לחיים בניו יורק ואתמול הם השאירו הרבה רצים על הבסיסים. למעשה הם חבטו רק חבטה אחת פחות מיוסטון רק שהם לא השכילו לנצל את ההזדמניות שהיו להם.

 

מה יהיה? הלב רוצה יאנקיז בשביל גמר קלאסי עם הדוג'רס, הראש אומר יוסטון בגלל שהם הקבוצה הבייתית עם המומנטום והקהל שמרעיש עולמות בתוך המגרש הסגור שלהם. המשחק הזה יילך לאקסטרה איניגס כנראה 11 עם וואקוף הום ראן. 5-3 בסיום דרמה גדולה.

*********

המיוחדות באתר שלנו היא קצת הברדק השורר בו, ובמי האשמה? כמובן שבי, מנחם לס, בעל האתר. חשבתי שחנן כבר הזכיר את המשחק ה-7 הלילה ורציתי לעשות מזה דבר יותר גדול אז כתבתי מאמר מיוחד על כך. פתאום אני רואה שחנן כתב והכניס. אני כתבתי יותר על ההסטוריה, אז במקום להשליך לזבל, הנה הוא:

אין דבר מרתק בספורט יותר ממשחק שביעי בבייסבול.

מדוע?

כי יש זמן לחשוב, להתרגש, להתעצבן – והעיקר – להתפלל לפני כל פיץ', לפני כל חבטה, ובעיקר כשלא קורה שום דבר מלבד לב הפועם 120 פעימות לדקה, ואני מדבר על לבי שהדופק שלו במנוחה הוא 55-60 (הקרדיולוג שלי  ה-ב-ט-י-ח  לי שאמות מכל דבר אחר מלבד התקף לב. אבל הוא לא ידע על המקרה שהלייקרס לוקחת אליפות העונה)..

יוסטון היתה קבוצה טובה יותר כל השנה, אבל היאנקיס הם היאנקיס, המביאים איתם מסורת של יותר אליפויות מכל אחד אחר, ובנוסף סרטים, ספרים, והצגות ברודוויי יותר מכל קבוצת ספורט אחרת בעולם, אם לא כולן יחד!.

רוב אזרחי ארה"ב רוצים יוסטון, כי היאנקיס הם מכבי ת"א בכדורסל לפני 25 שנה, אבל היש לכם מושג מה מצפה לנו אם היאנקיס מנצחת הערב, ויתחיל וורלס סרייס בין היאנקיס לבין הדודג'רס? הדו-קרב הזה החל ב-1903 כשהדודג'רס היו הקבוצה של ברוקלין, מלאה בשחקנים יהודים, והיאנקיס שיחקו בברונקס אבל נחשבו לקבוצה של מנהטן עם כל הסנובים והעשירים שלה.

ב-1958 הדודג'רס עשו מעשה נבלה וברחו ללוס אנג'לס, יחד עם סנדי קופאקס, הפיצ'ר היהודי שלהם, הפיצ'ר הגדול בכל הזמנים.  אתם יודעים את מי עוד הם לקחו איתם? את פי פי ריס, תום לסורדה, דון זימר, דיקסי האול, רוי קמפנלה, גיל הודג'ס, בוב בורקובסקי, 'דוק' סניידר. וכמובן ג'קי רובינסון. ועוד כמה כוכבים. אני יודע שהשמות הללו לא אומרים לכם הרבה (גם לי הם לא אמרו דבר כשהגעתי הנה 3 שנים אחרי, אבל מאז למדתי גם למדתי!), אבל לאשתי גייל – שהיתה מעריצה שלהם, חולה עליהם ממש, אבל מאז שעזבו את ברוקלין, עיר הולדתה, הדודג'רס הם קללה עבורה – כל אחד מהשמות הללו הוא מה שקווין דוראנט ולברון ג'יימס הם לאוהדי הכדורסל של היום.

והיאנקיס של אז? טוני קיובק…האנק באור…גיל מקדונלד…מיקי מנטל…טוני קיובק…יוגי ברה…"ווייטי" פורד…דון לרסן…וואווו,וואווו,וואווו. (כשאני הגעתי ב-1961 כולם כמעט נשארו, ומי נוספו אליהם? רוג'ר מריס – ששבר את שיא חבטות ה-HR לעונה של בייב רות – ג'ו פפיטון, ג'ים בוטון – שכתב את הספר "BALL FOUR" שהפך לרב מכר מהגדולים אי-פעם וסרט נפלא – וכן תום ארויו,ואלסטון האוארד). איזו תקופה! איזו נוסטלגיה.

והיום? הדודג'רס הם שוב מרימים את האף עם המשכורות הגבוהות ב-MLB (אולי השניות ברמתן רק ליאנקיס, צריךלבדוק) והם בבעלות חלקית של מג'יק ג'ונסון, ועדיין משחקים בלוס אנג'לס. וואללה כמה שאני לא סובל אותם. רק הלייקרס שנואים יותר. אבל, קוס אמאק, איזה פיצ'ינג יש להם עם קרשאו והאחרים.

טוב, נחזור למציאות. הלילה ב-3:

צ'רלי מורטון

האסטרוס ישלחו לגבעה את הפיצ'ר הימני צ'רלי מורטון. היו לו שני משחקים קשים בפוסט-סיסון הזה, שניהם משחקי חוץ, אבל המנג'ר של האסטרוס אייג'יי הינץ' בוטח בפיצ'ר הזה ומאמין ששני הפסדיו היו יותר TOUGH LUCK מזריקות רעות.

CC סבטייה

ההסטוריה לא טובה עם היאנקיס במשחקי 7. הם רק 7-6 במשחקי 7 כשהם הפסידו את 3 מ-4 האחרונים במשחק השביעי. היאנקיס לא שיחקו משחק שביעי בחוץ מאז הנצחון על הג'איינטס בוורלד סרייס של 1962!

היאנקיס ינסו להיות הלילה הקבוצה ה-14 ס"ה בתולדות הבייסבול לחזור מדפיציט של 2-0 באליפות הפננט. הם יתנו את הכדור לשחקן המבוגר ביותר  (37) בקבוצה, הפיצ'ר הוותיק והשמן , השמאלי CC סבטייה. אם היאנקיס מנצחים, יהיה זה הנצחון מס' 41 שלהם בפננט, מספר שקבוצות אחרות רואות רק בחלום.

סבטייה הוא 5-10 עם ERA של 4.24 בהופעה ה-22 שלו בקריירה בפוסט-סיסון, כשבאמתחתו 123 אינינגים.

הוא ניבחר ל-MVP ב-2009 ב-ALCS נגד הלוס אנג'לס אנג'לס, ובן ה-37 הזה הוא 0-1 עם 2.30 ERA ו-19 סטרייקאאוטס ב-15 ו-2/3 אינינגים בפלייאוף השנה. הנצחון היחיד על שמו היה במשחק השלישי נגד האסטרוס ביאנקי סטדיום כשהוא זרק 6 אינינגס ללא כל ראנס נגדו.

לפוסט הזה יש 55 תגובות

  1. תודה, חנן.

    אוהדי יוסטון צריכים לקוות שג'אדג' גמר את המחסנית,
    בגלל שעד כה בפלייאוף יש לו כבר 4 הום ראנס ו-11 RBI.

  2. דרך אגב,
    לג'אדג' יש כבר שיא (משותף) אחד השנה בפלייאוף:
    הוא חולק את המקום הראשון עם הכי הרבה סטרייקאאוטס בפוסטסיזן אחד (26, יחד עם אלפונסו סוריאנו)

  3. תודה חנן. אני כל פעם מתפעל מחדש מאלטובה. כמה שהוא ננס ככה הוא ענק.
    קשה לי לראות את היאנקיז מפסידים במשחק הדחה אבל בסדרה כזו ביתית אולי האסטרוז לא יפשלו.

  4. משחק מס 5 של היאנקיס במצב של חרב על הצוואר
    בשביל הקלאסיקה – יאנקיז
    זו תהיה סדרה מדהימה בין אל איי לניו יורק
    אם יוסטון תנצח אני מקווה לראות את וארלנדר מול קרשאו במשחק מס 1

  5. תוספת למה שנכתב מעליי, ג'אדג' עם 26 סטרייקאאוטס שווה לסוריאנו בשיא סה"כ לפלייאוף אבל רק ב12 משחקים כאשר סוריאנו עשה זאת ב17.

    בנוסף ג'אדג' שבר השנה את השיא לסדרה – 16 נגד קליבלנד, רק ב-5 משחקים (לעומת 7 משחקים בסדרה מקסימלית לא ב-NLDS).

    בנימה אישית, בא לי שהדודג'רס ינצחו את היאנקיז ב-WS 🙂

    1. בין ה-109,000 צופים, בתי, בעלה, ושתי נכדותי (אשתי ז"ל רינה ואני קבלנו את ה-PH.D מפן סטייט ושתי בנותי אפרת וסיגל סיימו שם את ה-BA)

    1. מנחם, אלף כמוך חשבוו ככה. הוא תמיד נראה כאילו הוא תכף שובק, וממשיך לשישי.
      אם היה לך מושג אמיתי ואיכות הבנה היית יודע..

  6. תגיד מנחם, כל העכברים שלך מהאתר, הם לא מבינים שהמשחק פה הרבה יותר מעניין ממשחקי אנ בי אי משעממים תתחת?

  7. בשידורים איטיים חוזרים עם המלבן של אזור הסטרייק רואים כמה האמפיירס מצויינים. מחליטים בדיוק של אולי 95% מהחלטותיהם על בולס או סטרייקס!

  8. ליאנקיס יש 3 אינינגים לעשות משהו, אבל הם ביום 'פאנקי' של חבטות, וגם מורטון היה מצויין. קומבינציה של השניים.

  9. אלטובה תותח.
    טוב, הוא היה מצוין במשך כל השנה,
    כך שזו לא הפתעה גדולה.
    נקווה שגם מול הדודג'רס הוא ימשיך באותה היכולת.

  10. הפתעה נעימה בבוקר… גו אסטרוס!
    הם יהיו underdog ברור ב-WS אבל התוספת של וירלנדר משמעותית יש לו פוסט-סיסן נהדר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט