הקריירה של ד'אנג'לו ראסל מתחילה עוד 9 ימים / מנחם לס

 

 

ברצוני להקדיש את הטור היום ולכתוב כמה מילים על השחקן שרבים מחשיבים לכישלון, אכזבה ובזבוז ששמו ד'אנג'לו ראסל. ליקטתי כמה שמות תואר שמצאתי במאמרים שונים עליו. המילים השולטות הן החטאה. החמצה. פיספוס. לפי הכתובים אפשר לחשוב שהוא אדי קרי, אבל פחות 30 ס"מ ו-80 ק"ג.

ניתן כמובן להסתכל על הקריירה של ד'אנג'לו ראסל ככשלון תלוי מי מסתכל, ותלוי מי המגדיר.

ניתן להגדירו כ-BUST. אבל ניתן גם לחשוב מה תרם – יותר מ-'תרם'; HOW ABOUT ג-ר-ם – להיותו BUST?

רק כדי להיות פייר עם הצעיר בן ה-20 חייבים לנסות ולהבין על מה ולמה הוא נפל, סטה, והביא מפח נפש וחורבן על כל אוהדיו ושפוטיו. אז אני מקדיש טור זה להסביר מה גרם לנפילתו – והרבה יותר חשוב – האם נפילתו היא סופית או רק זמנית, ורק בגלל ה-CIRCUMSTANCES – 'נסיבות' יעני – בהן הוא נמצא בשנתיים האיומות האחרונות שלו.

התשובה היא, כמובן,  הלייקרס. הלייקרס היא האשמה היחידה בהריסה הזמנית של השחקן המצוין הזה.

הביאו את הפרשמן הנפלא הזה מאוהיו סטייט ישר לבור הזבל והפסולת של הליגה, והם – הלייקרס – קיוו שהוא יהפכם לפנינת כדורסל, לאבן החן של הופס בעולם המערבי. לא רק זאת, אלא כשהוא הגיע היתה גם שנת הפרישה של קובי ששיחק אנטי-כדורסל לתפארת כשהוא חושב רק על פרישתו ומורשתו, כשכל המשחק מסתובב סביב קובי וקובי, ועוד פעם קובי. אתם יודעים מה? אפילו "עוד פעם קובי". ד'אנג'לו ראסל נסחב שם כמו סמרטוט בשיפולי הקבוצה, ולאיש לא היה אכפת. העיקר שקובי יחייך ויהיה מאושר.

אז כמובן שהיתה זו עונה אבודה וזרוקה למפרע.

אני לא יודע מי הדריכו ומי התווה את דרכו, אבל הד'אנג'לו הזה – אילו נשאר באוהיו סטייט עוד שנתיים במקום לבזבזם בבור הזבל הזה הנקרא לייקרס – היה מגיע העונה כבחירת דראפט ראשונה, והיה משחק היום כרוקי בבוסטון סלטיקס, ומתחיל קריירה שהיו כותבים עליה  מלודיות, שירים, ליריקות, פואמות, ושאנסונים.

טוב. מה שהיה – היה.

היום הוא שחקן הברוקלין נטס, אבל זוהי ברוקלין נטס חדשה בתכלית. אילו היתה זו הנטס של לפני כמה שנים, הייתי בוכה יומם ולילה על מר גורלו. אבל זוהי נטס חדשה. לא עוד בדיחת הליגה ביידיש. הנטס הביאו ג'נרל מנג'ר חדש בשם שון מארקס שאני כבר מאמין בו כאחד שיפסיק עם כל ההחלטות האיומות של קודמיו בנטס שהפכו אותה לבדיחת הליגה, ואנסו את עתידה כשנתנו את בחירות הדראפט העתידיות שלה לבוסטון סלטיקס עבור צמד גמורים ששמם קווין גארנט ופול פירס בטרייד שחייב להיכנס להיסטוריה כגרוע מכולם, ללא כל תחרות.

בלייקרס לא היתה נפש חיה אחת שתדע מה לעשות עם כישרונו של ד'אנג'לו ראסל. למעשה, אם כבר הלייקרס שינו משהו במשחקו אז היה זה שינוי לרעה. בלייקרס הוא עשה צעדים אחורה כרוקי וכסופומור ב-TOTAL WASTE של שנתיים. בלייקרס, בגלל הצורה שהשתמשו בו, כל יכולותיו התדרדרו, ובעיקר קליעתו מרחוק. באוהיו סטייט הוא היה קלעי סולידי מה-3 עם 41%. בלייקרס הוא הסתובב מסביב ה-30% בגלל שלא חסמו עבורו, לא עשו תרגילים עבורו, והוא היה חייב לחפש את זריקתו-הוא, ולרוב ממצבים בלתי אפשריים.

היו לו גם שני מאמנים בליי…ליי…ליי…לייקרס שלא היה להם מושג, אידיאה, או קונספציה כיצד לשחק אותו, להשתמש בו, או לשפרו ,לפחות עבור תועלתו-הוא, אם לא לתועלת הקבוצה.

בקיצור ולעניין, בלייקרס ישנם כמה אנשים שמגיע להם לשבת כמה חודשים במעצר ב-"SOUTH CAROLINA CORRECTION CENTER" לפושעים שפשעו – אבל לא בסדר גודל של פשעי מלחמה או פשעי אנושות – על מה שעשו לילד הנאיבי והטהור הזה שהגיע אליהם מלא תקוות וחלומות בגיל 19 רק כדי להיתקל במנהלים ומאמנים שלא יודעים את ימינם משמאלם בענייני כדורסל.

בעונה שעברה קובי כבר לא היה.

אבל ברנדון אינגראם הגיע, והיו שם ג'ורדן קלרקסון וג'וליוס רנדל, ומאמן טירון שאמר להם להתקיף את הסל "בצורה הכי נוחה להם", והלהיב אותם "להשתמש בכלי הנשק הטובים ביותר שלהם". זה הדבר היחידי שלוק וולטון אמר להם: "עשו מה שאתם יודעים הכי טוב".

ללוק וולטון לא היתה – ובינתיים אין, אלא אם כן לקח כמה קורסים ב'מתודיקה של אימון כדורסל' – שיטה, דוקטורינה, או אסכולת כדורסל. אני לא מעוניין להוריד את המוראל לאוהדי הלייקרס, אבל לוולטון אין  השקפה, מעוף, או גוף רעיונות מתקדם בכדורסל שיכול היה לקדם את הראסל הזה, וכך הוא בזבז שנה נוספת בכדורסל רנדומלי וחסר הדרכה.

עכשיו הוא בנטס, ויש לו מאמן שאני מבטיח לכם שתוך שנתים-שלוש הוא ייחשב למאמן הטוב ביותר בליגה. לדעתי הוא כבר. אני כמובן לא משווה אותו לפלח שהוא מדור אחר, עם מחשבות אחרות, והוויית עולם שונה. פופוביץ' הא חייה מיוחדת מסוג מיוחד ואיש לא ישווה לו.

אבל אילו התחלתי קבוצה, ונתנו לי שחקנים כד'אנג'לו ראסל ואחרים ברמתו, הייתי בוחר את אטקינס כמאמן (אחריו? לפי הסדר, מייק מלון מדנבר, דייויד ג'ורגר מסקרמנטו, ברט בראון מהסיקסרס, ודייויד פיזדייל מממפיס), הוא יידע בדיוק מה לעשות עם ראסל. ראשית, הוא מהנטיגטון, לונג איילנד (גם מייק מלון ממנהטן נותן לו יתרון כי בהיותם מניו יורק ולונג-איילנד, הם מאמנים בעלי היגיון, בנוסף לידע, ויודעים פרשר מה הוא, וכיצד לדפוק את כל יריביהם עם החוכמה הניו-יורקית והעארסיות הלונג-איילנדרית). שנית, אני כבר גיליתי בו את כל התכונות שאני מחפש במאמן.

אטקינס ילמדו מה זאת יעילות, ויתכנן את כל משחק קבוצתו שינצל את המהירות המופלאה של ד'אנג'לו, ואת הטרנזישיון גיים שלו שאין לו הרבה מתחרים בכל הליגה, כי הוא טוב בזה כמו ראסל ווסטברוק, ג'ון וול, או קיירי אירוינג המנוסים. לראסל ישנה ראיית משחק מעולה, וקליעת MID-RANGE מצויינת. הוא בקלות יכול גם ליהפך לקלעי שלשות מצוין.

הלייקרס המטומטמים – כן, מטומטמים – הביאו את לונזו בול במקומו תוך ידע מחלט שהם מעדיפים את לונזו על ד'אנג'לו (הם ידעו שהוא יהיה שלהם כבר חודשיים לפני סיום הליגה) והחליטו שהם בונים את הקבוצה עליו ולא על ד'אנג'לו ראסל. אוי, כמה שהם יתחרטו על זה. רק בגלל ביירן סקוט ולוק וולטון היכולות האמיתיות של ראסל נעלמו מעיני המנהלים שם, ובקשר למג'יק ג'ונסון, איש לא יודע עדיין – כולל אני, אם כי DEEP DOWN אני לא כל כך מאמין בו  – אם ישנה לו עין טובה לכדורסל.

ה-DNA החדש של של הנטס שונה לחלוטין מזה של הלייקרס. הפלייאוף אינו מטרתם. הם רוצים שנתים-שלוש שקטות ואז להשפריץ ברז על הרבה קבוצות הליגה. לכן הם לא חייבים את ראסל זוהר ומלהיב FROM THE GET GO. יש להם זמן וסבלנות, וראסל יודע זאת כי כך נאמר לו. כיצד אני יודע? אני מנחש זאת, וכלונג-איילנדר, אני חושב דומה לאטקינס. אני יודע בדיוק כיצד הוא חושב ומה הוא אמר לראסל, וראסל חייך בהבנה ואמר "תודה".

אטקינס בוודאי אמר לו גם שהוא יהיה אחד מאבני החן של הקבוצה. הוא גם אמר לו שהנטס ישיגו עוד אחד כדי שהוא לא ירגיש בודד. ואז הם יסובבו מסביבו שחקנים עם נשמה ולב ניו-יורקים – כפי שהיה ג'ון סטארקס וכפי שהיה אנטוני מייסון – לא כוכבים , אבל שחקני נשמה היודעים ומבינים מה זה להיות ניו יורקי, ומה זה לשחק בניו יורק.

ולראסל ייאמר שהוא יהיה אחד משני מנצחי התזמורת, שתתחיל לנגן במהרה בימינו – תוך שנתיי-שלוש – בעוד הלייקרס נתקלים ונופלים, מתרוממים ונופלים שוב, עם לונזו בול ושות', כשלוק וולטון מתבונן ולא מבין כיצד פתאום ד'אנג'לו ראסל הופך להיות אול-סטאר וכוכב מוביל בליגה הזאת!

אתם מוזמנים ע"י הדוק להדפיס ולשמור את המאמר הזה. חיזרו אלי עוד שנתיים, ואם לא צדקתי בכל מילה כאן ללא יוצא מין הכלל, אני נותן את האתר לניהול דדי לשבועיים.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 92 תגובות

  1. מעולה מנחם, תודה. אני אוהב את ראסל אבל נכון לעכשיו הוא בעיקר הוכיח שיש לו לא מעט כישרון בידיים אבל שהוא לא עובד יותר מדי קשה בשביל להשתפר. כמו כן, הוא צריך לצאת מהאדישות שלו ( ככה זה נראה בעיניי לפחות ) ולהנהיג יותר, אין סיטואציה יותר טובה בשבילו מאשר עכשיו בברוקלין.

  2. לתת לדדי לנהל את האתר?
    לא תודה, תמצא מישהו אחר.
    תכלס נראה שסוף סוף משהו השתנה בנטס השנה. רוח חדשה ואולי אפילו פליאוף. לאיינג' יש כדור בדולח ובעזרתו הוא רואה מי למעלה ומי למטה. נראה שכדור הבדולח שלו מראה בדיוק את כוון המחשבה שלך מנחם, הלייקרס תהיה עם בחירת דרפט טובה יותר בשנה הבאה מאשר ברוקלין… אז אפשר לוותר על הבחירה של הנטס ולהסתפק בזו של הלייקרס בתקווה שזו תהיה הבחירה השנייה.

  3. מנחם, לא בטוח שהפניה הזו היא אליך – אולי לאנשי הצוות היותר טכנים (ולא לרועי) – אני לא מצליח להעלות יותר גיפים משום מה. מעתיק את הלינק, לוחץ על leave comment, וזה פשוט לא מופיע…

    יש הצעות ?

      1. פשוט לינקים קצרים.
        לינקים שחורגים מריבוע התגובה מזוהים על ידי המערכת כספאם וצריך לאשר אותם ידנית.

    1. דדי
      מומי פנה לחתן שלו שטיינברג הוא אמר למומי שזוהיתי כספאם ???
      ואמר שעדיף להכניס גיף אחד ולא 2

    2. תיקנתי את זה. לא אמור לקרות יותר אם אתה מפרסם לינק ארוך, אבל עדיין עדיף לפרסם קצרים – שווה לעבור ב-bit.ly ולקצר את הלינק לפני הפרסום.

      בנושא אחר, למה לא רועי? החוסר כבוד הזה ממך מגיע פה לא בפעם הראשונה. אם הניסיון הזה להמשיך להתעלם מהקיום שלי באתר שיש לי חלק כל כך מרכזי בו יש לנו בעיה. לא מבין למה וגם לא מעניין אותי, אבל אתה לא יכול פשוט לנסות להתעלם במופגן ולרדת עליי אישית פעם אחר פעם (בזמן שאתה מגיב לפוסטים שלי, אגב). אתה מגיב חשוב, אבל קצת כבוד לא הרג אף אחד

      1. רועי, אל תשים להעלבות של דדי. זה חלק מהאישיות שלו. נוח לו לעלות על צעיר בן 18 מאשר להתעסק איתי או עם מידן, אז עזור לו, עשה מה שהוא ביקש, ותרגיש סיפוק שעזרת לאדם שעולה עליך בלי סוף, ואתה הוא סגני כבר 8 שנים!

        1. מנחם אני רוצה לראות אותך נותן לדדי לנהל את האתר לחודש. ומבטיח להפוך להיות האוהד הכי גדול שלך אם זה יקרה ,ובחיים לא לקרוא לך יותר ילד כפות ,לפלף ,שלול הבנה ,אולי אחרי ניהול של חודש תגיע למסקנה שכל מה שדדי עושה הוא בכישרון רב בהרבה משלך .
          אבל אני חושש שלבקש ממך לותר על ההנאה בניהול האתר והתקןטטות עם עוברי אורח תמימים שהוטעו לחשוב שיש לך אעזה מושג בספורט זו בקשה על אנושית עבורך ….

      2. "לא רועי" כי אני לא מעוניין לפנות אליך ובטח לא להיעזר בך בשום דבר.

        ואני לא יורד עליך, אני מתעלם ממך (חוץ מאיזה חצי משפט שנכתב לעידו).
        יש הבדל.

        וכבוד הוא בדיוק הסיבה.
        כתבת תגובה מזלזלת ומכוערת כלפי לפני כמה חודשים.
        ואני מדגיש כלפי ולא כלפי דיעות שלי.
        במילים כאלה או אחרות קראת לי שקרן.
        והודעתי לך באותו הרגע שנמחקת מבחינתי. זו לא אמורה להיות הפתעה.

        היו עוד כמה מגיבים שטענו כלפי דברים דומים – כולם נמחקו מבחינתי.
        זה קצת מדגדג בזנב כשזה בא מאיזה אדיוט בעילום שם.
        כשזה בא ממישהו שמכיר אותי כאן שנים וצעיר ממני ב 30 שנה בערך – זה בלתי נסלח מבחינתי.

        אז למרות שהודעתי לך כבר אז שזה בדיוק מה שהולך לקרות אחרי התגובה ההיא שלך – זה ההסבר המפורט.
        לא נורא. יש לשנינו הרבה אנשים אחרים כאן להתקשקש איתם.

        1. באותו נושא, לפני כמה חודשים, טעיתי והתנצלתי מיד. מתנצל פה פעם נוספת, בלי להכנס למה שאתה כתבת באותו דיון. אתה רוצה להתעלם – בכיף. אבל אני לא מבין מה זה משנה לך מי מתקן בעיה מאחורי הקלעים. פה הדיון יכול מבחינתי להסתיים

    3. רועי טיפל בבעייה שלך, דדי, וסידר שהכל ייכנס. יום אחד הוא יהיה אחד מהמנהלים הראשיים (ואחד הבעלים) של האתר הזה וידאג שימשיך להיות הטוב בנמצא (את זה רמזה לי כבר קטי מה-NBA, למרות שהיא לא יודעת מילה עברית. התמונות והתגובות הספיקו לתת לה 'הרגשה' על האתר)

      1. מנחם, מבחינתי הכל נגמר כשאתה הולך.
        אחרי שנפזר אותך בבת גלים, אני קופץ אחריך עם משקולות קשורות לרגליים.

  4. מנחם דאנג'לו ראסל נתן עונה מעולה ביחס לגילו. נכון שהתבזבז בעונת הפרישה של קובי אבל בשנה שעברה נתן מספרים בהחלט מרשימים. לדעתי הלייקרס עשו טעות גדולה שוויתרו עליו, ובכלל לא חושב שהיתה לו בעיה לשחק לצד לונזו. אם כבר היו נפטרים מאינגראם ואז היה להם קו אחורי של לונזו, ראסל ופול ג'ורג' יחד עם רנדל וזובאק והיו במצב הרבה יותר טוב מהמצב הנוכחי.
    אבל הכל מים מתחת לגשר.
    בברוקלין שיתנו עונה שתפתיע את כולם הוא יצטרך להוכיח שהוא גו טו גיי אמיתי, ואני חושב שהוא כזה. עדיין ילד, וצריך דמויות תומכות לידו, אבל בברוקלין ידאגו לו למעטפת תומכת. זה שהקיץ עבר בשקט תקשורתי למרות פוטנציאל נפיץ זה כבר סימן חיובי בשבילו ובשביל ברוקלין.

  5. מנחם, הסיפור עם ראסל פשוט – יש לו אופי חרא.

    אופי של שחקן שלא יגיע לכלום ושינדוד מקבוצה לקבוצה כל הקריירה כי חבריו ישנאו אותו.
    הוא עושה רושם של בחור בלתי נסבל, גם על המגרש וגם בחדר ההלבשה.

    כדורסל יש לו, לא של כישרון עליון, אבל כן של שחקן שכונתי כזה שמשחק לבד וטכנית הוא לא רע.
    יודע לחדור ויש לו יד טובה (כשהוא ביום טוב. כשהוא ביום רע הוא 1-10).

    הוא אגואיסט, מעצבן, מפונק, וחושב את עצמו הרבה מעבר למה שהוא באמת.
    הוא מקל בגלגלי הנטס המתחדשים, הרבה יותר מהפיתרון שלהם.
    שייתן את הנקודות שלו ויילך שנה הבאה לקבוצה חלשה אחרת, ויניח להם לשחק בהתלהבות וקבוצתי כמו שהם מעוניינים לשחק.

        1. הוא לא יתבגר לעולם.

          רועי היה ילדותי? גור גולן?
          אתה יכול להיות בוגר בראש ולעניין מגיל צעיר.
          כאן לא מדובר בילדותי, אלא באופי חרא.

          די עם התירוצים

  6. תודה רבה. ראסל הוא צד אחד והנטס צד שני. נראה שדברים בכיוון חיובי מתחילים להתרחש שם. גם אם הם מביאים דחקנים בינונים דלפחות יהיו צעירים עם פוטנציאל. וחוזים נמוכים יותר כמובן.

  7. לא רע מנחם.
    גחברת על להדפייס ולחזור אליך עוד שנתיים .
    השאלה כמה זמן רק תמשיך להחזיק בדעה הזו ?
    יום יומיים שבוע שנה?
    כי לו הייתי בטוח שתעמוד על דעתך הייתי מוחא לך כפיים כבר עכשיו כי :
    זיהיתי כאן כמה דברים שלא ראיתי אצלך בשנתיים האחרונות,ואם אתחיל למנות אותם תטען שאני עולב בך.
    אז לא זו הכונה .ומה קרה בדיוק עם ראסל?
    הסיפור החל עם ניק יאנג והחברה ,ומאז לא סובלים אותו .
    הוא לחלוטין משדר ילדותיות,פינוק עצלות.
    כישרון בטוח יש , יד מכוונת צריך,אני לא מכיר את הליגה מספיק כדי לדעת האם אכן יש בליגה כלים לטפל במקרה כזה ,זה לא רק מאמן. הרבה מעבר לזה.
    להתרשמותי בליגה הזו לא מבזבזים הרבה זמן על חינוך גידול וטיפוח שחקנים להוציא סן אנטוניו ,ובמידה מסוימת גם סטיב קאר בווריורס. אז במאמר מוסגר ,כספי בחר בהצעה הכי טובה עבורו כי באמת יש לו הרבה ללמוד ,ןכשההזדמנות ללמוד ממייק מלון וקארל הגחעה כספי לקח אותה בשתי ידיים ,אני רואה אותו ממשיך באותה מגמה .
    האם הנטס יגדלו את ראסל ?
    שאלה פתוחה.
    גזרתי שמרתי
    עוד שנתיים ?

  8. דאנגלו ראסל בוא פוטנציאל לאולסטאר שחייב הכוונה של מאמן, בנטז לדעתי הוא עומד לפרוח גם רק שישנה את הראש והמנטליות, הסיפורים ששמעתי עליו מחוץ למגרש הם פשוט נוראיים והסיבה העיקרית למה הלייקרס זרקו אותו (שוב הכישרון שם) אין לו טרנזיישן אופנס כמו של ווסטברוק או וול (בגלל המחסור באתלטיות )אבל הוא יהיה קומבו גארד מצויין.וולטון מאמן מצויין שניסה להוציא לו את הכדור מהיד וללמד אותו תנועה ללא כדור (בטווח הארוך זה היה מועיל לו מאוד), הוא חייב לשנות את סגנונו מחוץ למגרש. מי שראה את משחקי הלייקרס ראה מוסר מצויין ושחקן פיקאנדרול טוב שפשוט לא מוסר ומקבל החלטה שגוייה (וברור שיש אשמה לעונה עם קובי).

  9. אם לזיבו צב הנינג'ה הסתדר הראש אז בכל אפשרי.
    אולי יקח יותר משנתיים… נגיד 8 או 12…. אבל יקרה.

    אופציה שניה זו בת זוג שתתפוס אותו בביצים ותרים אותו למעלה. בתנועה אחת 🙂

  10. אחרי שראיתי את סקרמנטו מול הלייקרס היום נראה לי, לפי איך ששיחקו, ששתי הקבוצות האלה יסיימו במקומות מאד ריאליים בדרפט. שיחקו כל כך גרוע שהפסקתי לצפות לפני סוף המשחק. לא ברור לי עם עדיפה הבחירה של הלייקרס השנה או זו של הקינגס בשנה הבאה. ברוקלין טובה משניהם. רנדל היה היום יותר טוב מהמשחקים הקודמים.

  11. אני מסכים לגבי לוק וולטון שהוא מאמן פשוט גרוע גם בהתקפה וגם בהגנה פשוט מאמן חלאה להעיף אותו להעיף את רנדל קלארקסון אינגראם כולם במיוחד את וולטון ואת אינגרם כל עוד יש לו ערך כלשהו

    1. הלוואי שזה יקרה אני צועק את זה כבר שנים לבטל את הקונפרנסים.
      בטח יעשו את זה כשלברון יפרוש כדי לא להפריע לדרך הקלה שלו לגמרים.
      לפני כמה ימים אדם סילבר גם אמר ש 82 משחקים זה לא דבר קדוש ואפשר לשנות את זה.
      הכי טוב לצרף את סיאטל ולאס וגאס.לליגה.אני הייתי מצרף אפילו עוד 2 קבוצות שיהיו 34 קבוצות.וכל קבוצה תשחק נגד כל קבוצה פעמיים בעונה בית וחוץ.סהכ עונה סדירה של 66 משחקים ואין בעיה של טיסות או לוח זמנים צפוף כי כל קבוצה תשחק רק 2-3 משחקים בשבוע.

      1. הסטוקר והשופר של לברון אמר משהו מעניין – בליגה לא ירצו להשאיר את השווקים הגדולים מהמזרח מחוץ לפלייאוף ושגם ככה צריך לפחות 20 קולות כדי לשנות (כלומר לפחות 5 מהמזרח שיסכימו לאבד סיכויים להעפלה קלה).

        1. Kinda bullshit..

          גם כך שיקגו, ניו יורק, פילדלפיה מחוץ לפלייאוף.
          מיאמי על הקשקש.

          נשארנו עם מילווקי ושארלוט

          1. ואם היו מורידים את ההפרדה, מתי ניו יורק הייתה רואה נציגה בפלייאוף? ככה עוד היה להם סיכוי.
            ההצלחה של מילווקי דווקא מעלה משהו אחר באותו נושא – אולי קבוצות המזרח הגדולות לא צריכות להצליח? ניו יורק לא צריכה לעשות כלום כדי להרוויח כסף. לעומת זאת, אם מילווקי וממפיס לא יצליחו, הן עלולות לגסוס לעולם שכולו ונקובר.

  12. ראסל עדיין ילד, זה נכון.
    אבל צריך לזכור שהסביבה עליה הגיע כרוקי לא הייתה מי יודע מה סביבה חינוכית מלמדת…

    מה שחסר ללייקרס כאשר ראסל הגיע לקבוצה זו דמות חיובית וסמכותית על הספסל.
    לדוגמה –
    בסאנס, אחד השחקנים האהובים ביותר הוא טייסון צ'אנדלר.
    לא בגלל שהוא השחקן הכי טוב בקבוצה,
    אלא בגלל ההשפעה החיובית שלו על השחקנים הצעירים של הקבוצה,
    בגלל מוסר העבודה הגבוה שלו,
    בגלל שהוא עוזר המון לצוות האימון בלפתח את צעירי הקבוצה.

    קראתי ראיון עם מקדונו,
    והוא סיפר שההערכה כלפי צ'אנדלר כל כך גדולה,
    שהוא ניגש עליו ושאל אותו עם הוא רוצה שהוא (מקדונו) יחפש בשבילו טרייד לקונטנדרית, בכדי שהוא (צ'אנדלר) לא יתקע על הספסל בזמן שהוא יכול לתרום לקבוצה ששווה פלייאוף.
    צ'אנדלר ענה שוהא מאושר בפיניקס, ושהוא מאוד נהנה מתפקידו כמנטור.

    השורה התחתונה –
    אולי דווקא בברוקלין, לצד דמויות חיוביות (לין, לדוגמה),
    דאנג'לו ראסל יתבגר,
    ויממש את הפוטנציאל הגלום בו.

    1. עזוב גיא לא קונה את זה
      צריך להחזיק שחקן מבוגר כדמות חינוכית ? מה זה הקשקוש הזה ?
      צ'נדלר רוצה להיות מנטור ? שיילך לדה וויס.
      ראסל שיחק לצד קובי שעם על השיט המצטבר שכותבים עליו באתר אין הרבה שחקנים ששיחקו לצידו שלא סיפרו על מוסר הכדורסל הגבוה שלו ועל היותו מודל לחיקוי עבורם.
      עם הבסט אוף דה בסט לא עזר לראסל אז לין ? הטיוואני המחפף יהווה מודל עבורו ?
      ראסל יעבור תהליך טיבעי של התבגרות ,יש כאלו שמתבגרים נהר ויש כאלו שלו בסופו של יום ראסל יתבגר אחרת הוא ימצא את עצמו בליגה הסינית

      1. אני לא אכנס לשאלת קובי כדמות חינוכית
        (אבל לא הייתי רוצה אותו כמורה הספורט של ילדי…)

        יש קבוצות בהן יש בלגנים כמו זה שהתרחש בלייקרס,
        ויש קבוצות שלא.
        תקרא מספיק כתבות של שחקנים בפליירס טריביון, ותבין שבהחלט יש דבר כזה "מנטור" ב-NBA.
        לא כל שחקן צריך מנטור שכזה.
        אבל ישנם שחקנים שמגיעים ל-NBA צעירים מדי, עשירים מדי, ולא בשלים מספיק.
        אם שחקן שכזה מגיע לקבוצה כמו הלייקרס במהדורת דמדומי קובי,
        אז הוא צריך "להתבגר" לבד.
        (ע"ע ראסל).

        טייסון צ'אנדלר?
        מרוויח מספיק בסאנס…

        1. גיא בחייאת
          לין דמות מנטור יותר מקובי? על מי אתה עובד?

          לראסל היה דמות מנטור אבל מסכים עם מידו שלא כל אחד צריך אחת כזאת. מה שארבל צריך זה מאמן שידריך אותו. מי היה עוזר לו ? פופוביץ. מה עוד היה עוזר לו? שיטה וקבוצה שמתאימה לו.

          1. אני מבין שאתה אוהד של קובי,
            ואם תראה תגובה שלי בהמשך –
            אני מסכים שאין ספק שהוא שחקן ענק.
            מהגדולים ששיחקו כדורסל ב-NBA.
            אבל –
            מנטור?
            קובי?
            אתה רציני?

            להיות מנטור זה לא (לא רק) להיות זה שעובד הכי קשה (כי אין ספק שמוסר העבודה של קובי הוא אגדי),
            אלא להדריך, ללמד, לתת דוגמה אישית.
            אתה רוצה לומר שההתנהלות של קובי בכל מה שסובב את הכדורסל זו התנהלות שמהווה דוגמה למשהו?

          2. קובי היה יכול להיות מנטור מושלם, השאלה היא אם הוא בכלל רצה. בשנה האחרונה שלו כבר לא היה לו כוח לזה, אולי בתחילת או אמצע הקריירה ראסל היה יכול לקבל ממנו המון.

      2. כמה בדיוק יכל רובי לתרום כמנטור שמשחק בעונתו האחרונה בליגה ככוכב הבלתי מעורער של הקבוצה?
        לטוב ובעיקר לרע, זו בדיוק היתה התרומה, או אי התרומה של קובי.

  13. ראסל פספוס עצום בלייקרס.
    הניהול שם פשוט מזעזע התחיל בהחתמות חסרות המושג של מוזגוב ודנג.
    הנטס עשו בשכל שהיו מוכנים לעסקה הכוללת גם את מוזגוב תמורתו.
    זה נכון שהלייקרס שמה את מבטחה בבול אבל עם העסק היה מבשיל ועם קצת סבלנות הרכב של – בול ,ראסל ,אינגרם , רנדל יכל להיות שלד לקבוצה לא רעה בכלל
    אני חושש שהלייקרס תוותר על עוד שחקן צעיר במחיר של טרייד + דנג לפנות קצת כסף לשחקן יותר נורמלי.
    במזרח התקרה של ראסל זה אולסטאר תוך שנתיים-שלוש

  14. 1. ראשית למאמן "הכי טוב מחוץ לפלח" קוראים אטקינסון ולא אטקינס.
    2. אני בטוח שאין אף איש מקצוע מלבד מנחם שמדרג אותו היום מעל מאמנים כמו קרלייל, ספו וסטיבנס. אבל מנחם רוצה לייצר רעש וויכוח ובשביל זה הכל כשר, כולל המשפט " ובקשר למג'יק ג'ונסון, איש לא יודע עדיין – כולל אני, אם כי DEEP DOWN אני לא כל כך מאמין בו – אם ישנה לו עין טובה לכדורסל".
    3. מי כמו מנחם יודע שההתייחסות למאגיק היא שטות והבל רוח. וזה בא מאוהד של הסלטיקס.
    4.לגבי ראסל, שנתיים הוא מוכיח את עצמו כתינוק מגודל, ההחלטה לשלוח אותו לנטס החלטה נכונה של מישהו שמבין שבשביל טבעת צריכים קבוצה שסכום חלקיה גדול ממרכיביה בנפרד.
    5.לגבי ניו יורק ורוד איילנד, בעבר הרחוק גדלו שם כוכבים גדולים, נזכיר רק את קארים, אבל הרבה זמן הכוכבים הגדולים לא מגיעים משם, כולל אילו עם הנשמה וחכמת המשחק, הם מגיעים מהגטאות(שכמעט כבר לא קיימים בניו יורק) של וושינגטוו ושיקגו ,מהקאנטרי סייד של אמריקה ומהצד המזרחי היבשת הישנה.

    1. לא דברתי על מג'יק וראיית המשחק שלו שהיתה טובה מכולם כשחקן ( יחד עם בירד). דברתי על מג'יק כמאמן (כשלון מחפיר( ועתה מנהל מקצועי (בינתיים כשלון)

      1. רק אתה מסוגל להסיק מסקנות מ"קריירת" אימון של 15 משחקים בסוף עונה וקריירת ניהול שהעונה הראשונה שלה על המגרש עוד לא התחילה.

  15. הסיפור עם ניק יאנג באמת היה הזיה…

    אני אוהב את האופטימיות שלך מנחם שאתה חושב שברוקלין הולכים לטפס למעלה וראסל יפרח שם. זה נראה טוב בפרה סיזן אבל אני מתקשה להאמין שייצא מהם משהו טוב. יש לי תחושה שגם הם מקוללים.

  16. תודה מנחם!

    כשאני מחפש שחקן להשוות אותי לראסל לא מבחינת סגנון כדורסל אלא כדמות ומה שיהיה בליגה אז אני אומר סוג של כרמלו אנתוני.
    הוא יהיה אולסטאר ואין לי ספק בזה! אבל לא אולסטאר לאליפויות לפי דעתי אלא אולסטאר של סטיסטיקה ושיאים. זה נובע בגלל האופי שלו והמנטליות שלו.

    אני חושב שהוא שחקן מצוין ואני עד עכשיו מאוכזב מהטרייד הזה בגלל שאהבתי אותו עוד מלפני הדראפט וקיוויתי שלייקרס יבחרו בו. אפילו שמתי תמונה של מלצר בתלבושת אדומה כתמונה 🤦‍♂️
    הבעיה שלו שהוא רכז קולע ולא מוסר. הוא צריך לשנות את המנטליות שלו וניהול המשחק ולפי דעתי הוא צריך להיות בתפקיד כמו של סי ג׳י משולם. 2 קלעי טוב שחודר ומחזיק בכדור כשהרכז הדומיננטי תפוס. זה תפור עליו.
    חוץ מזה אני בטוח שהוא יהיה אולסטאר ועדיין זה לא אומר שדווקא ללייקרס הוא היה מתאים.

    1. קארים (17), קרל מאלון (17), שאקיל (14), לברון (14), קובי (14), כרמלו (14).

      עונות רצופות של 20+ נקודות למשחק, 40+ משחקים בעונה,
      לפחות 14 עונות רצופות.

      זה מועדון מכובד מאוד, שכרמלו שייך אליו.
      אם דאנג'לו ראסל יצטרף גם הוא למועדון,
      זו תהיה הפתעה ענקית (בהתחשב בעובדה שאחרי שנתיים בליגה, עדיין חסרות לו 14 שנים רצופות של 20+ נק' למשחק, בשביל להתקבל למועדון…)

      שחקנים פעילים שסביר שיצטרפו למועדון?
      דוראנט?
      ככל הנראה לא – שיחק רק 27 משחקים ב-2017.
      ווסטברוק?
      חסרות לו 7 עונות רצופות.
      20+ נקודות בהחלט יש לו במחסנית.
      40+ משחקים לעונה ב-7 השנים הקרובות?
      באמת סימן שאלה גדול.
      קרי?
      חסרות לו 9 שנים כאלו, והוא כבר בן 29.
      הארדן?
      גם לו חסרות 9 שנים כאלו, אבל הוא צעיר מקרי בשנתיים, ועם היסטוריה בריאותית "נקייה" יותר.

      כל המלל המיותר,
      רק נועד להראות ש-
      א. כרמלו. יש לו מוניטין בעייתי,
      אבל הוא אחלה שחקן, HOF ללא כל ספק, ואחד הסקוררים היציבים ששיחקו אי פעם ב-NBA.
      ב. ראסל. להשוות אותו לכרמלו?
      אני בהחלט מאחל לו, כמו לכל שחקן צעיר, קריירה ארוכה ופוריה כמו זו של כרמלו.

      1. אני מדבר מבחינת אופי וסגנון משחק
        או שהוא יהיה כמו משולם כזה – שחקן שיודע את מקומו ותורם במורה הכי טובה שיש.
        או סופרסטאר מבוזבז אגואיסט שהסטטיסטיקה שלו מאוד מרשימה אבל הוא לא נלחם על אליפות

    2. גור אני חושב שיש לך יותר הבנה בספורט ממרבית המגיבים כאן בלי קשר לגיל אבל ..
      רכז קולע מה זה ?
      תסתכל על המשחק יוסטון אוקלהומה בפריוויו של גילארי או ראה משחקים של הווריורס בהם קליי שימש רכז,
      נתחיל מהדוגמא הראשונה, פול חוטף מכדרר מטעה מוסר להארדן וזה קולע, ובהמשך הזקן מוריד ריבאונד מכדרר חודר מושך אליו שחקן מוסר לפול שקולע. זו דוגמא לריכוז.
      ראסל מוכשר מאד,איזה מסירות מדהימות לנואבה לדאנקים
      עכשיו למה להאשים את ןולטון לא ברור לי ?
      לוק הראה כישרון אדיר בווריורס, אבל הניהול בלייקרס לא קיים,יפה גני באס והמשפחה לא מבינים לא מתעסקים בחשוב.
      בקשר לאטקינסון מי שחושב שמאמן מספיק למקרה מסובך כמו ראסל סבבה ,ראסל צריך הרבה יותר ממאמן ,ולקרוא שקובי יכול להיות דמות חינוכית … ?
      האנס יכול לחנך….,הזוי ,אחר כך אנשים יבואו ויטענו שמדובר כאן באתר מקצועי….מה אתה אומר על המקצועיות בתחום החינוכי דובי ?

  17. מנחם צחקתי בקול –
    התשובה היא, כמובן, הלייקרס. הלייקרס היא האשמה היחידה בהריסה הזמנית של השחקן המצוין הזה.

    מקווה שיממש את הפוטנציאל הגדול שיש לו

  18. מעולה. אני גם לא הבנתי למה הלייקרס ויתרו עליו. בעיקר לא הבנתי למה הם לא ניסו לשחק עם לונזו ודיאנג'לו ביחד. לדעתי השילוב הזה היה עובד…

  19. אין ספק שזו שנת מבחן לראסל, אני חושב שיש בו יותר ממה שראינו הלייקרס, שאלת האופי קריטית להמשך הקריירה שלא יתפתח לאיזה קאזינס 2- המון כשרון ויכולת אך אפס בגרות…

  20. לאייברסון היתה בגרות? לג'ון סטארקס היתה בגרות? לקיירי אירוינג היתה – או ישנה – בגרות? הם כולם הגיעו כילדים עארסים בני 18 ו-19 וחשבו שעולם הכדורסל הוא שלהם. אז הם התבגרו, התאפסו, והפכו לכוכבים.

  21. אני אמשיך לקוות שיכול לצאת מראסל משהו מופלא. כן, הוא ילדותי, אבל כנראה לא כמו שביירון סקוט כמעט רצח לו את האופי. הוא ולין הופכים להיות הצוות האחורי בין המרתקים והמהנים לצפייה בליגה. הוא יכול וצריך ללמוד הרבה מלינסניטי, ואולי העיר הקשוחה תבגר אותו מספיק.

  22. להשוות את ראסל לבאסט הדרך עוד ארוכה (אפילו מאוד) – זה לא מקרה אנטוי בנט שפשוט זועק לשמיים לנפילה הכי גדולה אולי בתולדות הבחירות הראשונות בדראפט.

    סה"כ הוא נתן שתי עונות יפות לשחקן בגילו בהתחשב בכך שהלייקרס היו בתהליך בנייה לאחר פסטיבל קובי.

    אומנם לא מדובר בעילוי בליגה (אולי בהמשך אך אתפלא אם זה יקרה) אבל בסקורר סולידי שנותן 15-20 נקודות בערב יכול להתפתח.
    הוא נמצא בסיטואציה טובה מאוד מבחינתו שהוא יהיה המוציא לפועל העיקרי ומשחקו ישתפר, כמו הבגרות המנטלית שלו.
    לדבר עליו כאול-סטאר עדיין מוקדם, אבל הוא יתפתח הרבה מאוד בשנה הזו בברוקלין

    1. אני לא משווה אותו לבאסט, אבל אני כן משווה אותו למקרים כמו ג'וש סמית, הווארד, ומארבורי (כמובן לא עם הכישרון הגולמי שלו).

  23. הלייקרס היו ממראה בשנתיים האחרונות, בייחוד לפני שנתיים.

    ראסל מאוד מוכשר, מקווה שנפרוץ ברשתות.

    ודדי, אתה מבין והכל אבל אפשר בקלות להגיד שאתה הדאנג'לו של האתר, מנטליות של ילד בן 16 שעושה קטעים לרועי שנותן פה עבודה. יאללה שחרר ממנו, תפסיק להיות ילד כועס ומתנשא

כתיבת תגובה

סגירת תפריט