גמר חתימה טובה – מולי

נר נשמה

"גמר חתימה טובה" אנו מאחלים זה לזה בימים אלו…

כעת אני כואב. לפני שעה קיבלתי הודעה שקולגה שלי, גב' רחלה פולטוב, אישה של אנשים,  הלכה הבוקר לעולמה.

כבר שעה ארוכה אני מוצא עצמי חושב על המשפט המלווה אותנו בימים האחרונים: "גמר חתימה טובה".

"חתימה" היא מילה משונה.

מצד אחד היא סמל להתחלה: אתה חוזה על חוזה לדירה חדשה, להלוואה חדשה, לרכישה חדשה. אתה חותם על חוזה עבודה חדש, אתה חותם על קבלת מכתב חדש. עצם החתימה מהווה את קו פרשת המים שאחריו מתחיל החידוש.

מצד שני, חתימה היא גם סמל לסוף. זהו, הכול חתום ונעול, הכל עניין סגור. תם העידן הקודם, תמה תקופת ההתלבטות וההחלטה לא רק שכבר התקבלה, אלא כעת, ממש אחרי רגע החתימה, כבר אין יותר חרטות. הגמר הגיע והסוגיה חתומה ונעולה.

אבל אני עדיין אני יושב וכואב.

בעצם, אם חושבים על כך, הכאב משתקף במלואו בעובדה שמעתה, כבר לא נוכל לאחל לא לרחל פולטוב ז"ל ולא לכל אלו שהלכו השנה לעולמם "גמר חתימה טובה". כבר לא תהיינה להם החלטות חדשות לקבל, לא תהיינה התחלות חדשות עבורם וכבר לא יהיו עוד ברכות שנוכל לברכם.

רק כאב חתום וסגור ונעול. רק כאב.

מאחל לכולנו  שנזכה לברך "גמר חתימה טובה", לא רק לעונה הנוכחית שמיום כיפור זה עד יום כיפור הבא, אלא להרבה, הרבה הרבה עונות קדימה.

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. יום חשבון נפש מוצלח לכולנו. מקווה שנפיק ממנו את המירב ונצא עם כמה תובנות לשינוי החיים שלנו לטובה.
    החיים באמת קצרים וכדאי שננצל את המתנה שקיבלנו כמו שצריך, בלי חרטות בסוף.

  2. גם אני מצטרף לתנחומים, ולאיחולים לגמר חתימה טובה. אכן, החים קצרים כל כך ומי כמוני יודע זאת. אני זוכר ימים בת גלים כששיחיתי לאונית המעפילים 'חים ארלוזרוב' ממש כאילו היה זה אתמול. אני עדין יכול להריח את הריח המיוחד שהיה על האוניה מחגורות הצלה ומה לא, וזה היה לפני 71 שנה!
    אז הכי חשוב זה ליהנות מהחיים, לתרום לחברה ככל שאתה יכול, להיות שלם עם מעשיך, ולא לבזבז זמן על שטויות.

    1. מצטרף לכל מילה מנחם, ורק מוסיף על דבריך:
      ….לא לבזבז את הזמן על שטויות, ולהכין צידה לדרך ביום שאחרי הפטירה. כי ברור לכל בר דעת שיש המשך לאחר המוות ומי שיצטרך הוכחות מדעיות ולוגיות אוכל להפנות אותו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט