תמונת הפלייאוף כמעט הושלמה – השבוע בבייסבול / חנן קרן

אריזונה דיימנבאקס

ממשיכים לפוסט סיזן לראשונה מאז 2011 והבטיחו את אירוח משחק הווילד קארד בNL. למעשה כשהם בפיגור 2-0 במשחק מול מיאמי הם הבטיחו את העלייה לווילד קארד בזכות הפסדים של מילווקי וסנט לואיס. בשביל להפוך את הערב לחגיגה מושלמת כריס הרמן חבט הום ראן מצמצם בחמישי. בשמיני כבר היה שוויון 2 אחרי חבטה מוצלחת של דניאל דסקלסו. בתשיעי ג'יי די מרטינז ניגש לחבוט עם בסיסים מלאים ו2 אווטס ומטיס את הכדור מעל הכפפה המושטת של שחקן ההגנה בלפט פילד. זה האות לפתיחת החגיגות השחקנים קופצים לבריכה והשמפניות נשפכות כמים בחדר ההלבשה.

 

 

 

לוס אנג'לס דוג'רס

אחרי שהוציאו לעצמם את הנשמה עם רצף ההפסדים הבטיחו סוף סוף את המקום הראשון בדיויזיה ומעשית את המקום הראשון בNL. משחק העלייה היה מול הג'ייאנטס הנצחון 4-2. לקודי בלינג'ר היה מניות רבות בנצחון הזה שתוך כדי הוא שובר את שיא ההום ראנס לרוקי בNL עם 39. אתמול הם רשמו נצחון 100 עם יו דרוויש על הגבעה ב9-3 על סן דייגו. נשאר להם עוד 2 משחקים מול סן דייגו ואז 3 מול קולראדו. קשה לי לראות אותם מפסידים את המאזן הכי טוב לקליבלנד.

 

 

שיקאגו קאבס

אתמול הם קרעו את סנט לואיס 10-2 בשביל להיות במרחק של משחק אחד מלהבטיח את המקום הראשון בדיויזיה. דאבל שהכניס 3 ריצות של אדיסון ראסל בתוספת הום ראן של 3 ריצות של חאבייר באייז די סגרו את המשחק שהיה אמור להיות יותר תחרותי. ג'ון לסטר היה מצוין ואיפשר רק ריצה אחת ב6 איניגיס. מוקדם יותר השבוע שיקאגו ניצחה את הסדרה מול מילווקי 3-1 מה שפתח פער משמעותי בראשות הבית.

 

תראו את אדיסון ראסל מפצה את האוהד הזה:

 

ארון ג'אדג'

50!! זה מספר ההום ראנס שג'אדג' חבט העונה. אתמול בניצחון על קנזס סיטי הוא חבט שתיים ששברו את השיא של מייק מקאוייר לכמות ההום ראנס לרוקי. אחרי שהוא קצת גימגם אחרי האולסטאר עכשיו הוא נכנס לכושר בדיוק בזמן לקראת משחק הווילד קארד שהיאנקיז יארחו.

 

תמונת הפלייאוף כרגע

יוסטון וקליבלנד יכולות עדיין להחליף מקומות (מרחק 2 משחקים בניהם).

מילווקי וסנט לואיס עדיין נושפות בעורפה של קולראדו (מרחק של 1.5 ו2.5 בהתאמה).

 

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. חנן תודה רבה על ההתמדה .
    אתה כותב נהדר אבל בנושא שלא מעניין את הרוב (ולצערי גם לא אותי ) אשמח מאד אם תוכל לכתוב גם בנושאים אחרים .

  2. תודה חנן מצוין.
    איזה נפילה אם יוסטון יפסידו בסיבוב הראשון אחרי העונה הזו.
    משהו שלא הבנתי בנוגע לכמות ההומראנים. הרי יש כל כך הרבה שמועות ביחס לשינוי הכדורים והאלסטיות שלהם, זה לא משהו מפוקח? למה אין הצהרה רשמית בעניין?

    1. כולן יכולות להפסיד סיבוב ראשון, שזה רק 5 משחקים. לא תהיה הפתעה אם כ"א מהבכירות תעוף על ההתחלה.
      יוסטון – בוסטון סדרה פתוחה לגמרי, כריס סייל נותן לדעתי לבוסטון יתרון שמאזן את הביתיות וההתקפה של יוסטון ולא שלרד סוקס חסר. גם דיויד פרייס חזר לתגבר את הפיצינג שלהם מהבולפן.
      קליבלנד עם קלובר והפיצינג המעולה אמורה להיות פיבוריטית על היאנקיז או מינסוטה מה-WC, במיוחד כשהמנצחת משם תגיע בלי הפיצ'ר החזק שלה למשחק הראשון. אבל אם אלה ניו יורק עם ארון ג'אדג וסאנצ'ז, הכל יכול לקרות.
      ב-NL – וושינגטון מארחת את שיקאגו קאבס – פתוח לגמרי לגמרי, אני חושב שהקאבס בכושר מצוין של סוף העונה, לא מהמרים נגד אלופה.
      והדוג'רס, אם יקבלו מה-WC את אריזונה, יהיה showdown פרוע…
      בקיצור – 4 סדרות מדהימות בדרך…

        1. בתור אוהד הדודג'רס אריזונה וההתקפה שלה הכי מפחידים אותי, דווקא מתאים לי משחקי 1-0 עם איך שההתקפה שלנו נראית מאז הסלאמפ, לא פוגעת בכלום

  3. אגב כריס סייל נגיע ל 300 K השבוע ועשה זאת עם המון סטייל ו 13 כאלו מול בולטימור
    סייל הוא הפיצר השני של הרד סוקס להגיע להשיג ( מי אם לא פדרו מרטינז )
    ובכלל מאז שהוסיפו DH בשנות ה 70 ל AL הישג של 300 K בעונה הוא נדיר מאוד

  4. לי ישנה הרגשה משונה שלדודג'רס יהיה הרבה יותר קשה עם מנצחת הוויילד קארד מאשר נגד מנצחת וושיגטון – קאבס

  5. חנן (ושאר השוחים בחומר), שאלה קטנה-

    האם יש לקבוצות בבייסבול הבדלים מובחנים של סגנון משחק?
    ב-nba לדוגמא, ובכלל בכדורסל, מאוד בולט סגנון המשחק וקבוצה אחת יכולה לשחק קבוצתי (הספרס 2014), לרוץ (פיניקס 2006-2008), לזרוק משלוש (הלוחמים) ועוד ועוד דוגמאות.
    האם זה כך גם בבייסבול או שבאופן עקרוני ראית מארלינס-אינדיאנס, ראית רדס-מטס, הכל היינו הך?

    אגב, גם כשאני צופה ב(חמש הדקות עד שנשבר לי)הוקי, סגנון המשחק של כל הקבוצות נראה לי דומה לחלוטין.

    שוב, אני לא מדבר על כישרון (פיצ'רים, חובטים, שורט סטופ, ווטאבר) אלא על סגנון משחק.

    1. מכיוון שמדובר בספורט הקבוצתי הכי אישי שיש קשה ממש לדבר על סגנון. יש הבדל ים מבחינת ניהול המשחק אבל זה לא כל כך מה שאתה מתכוון אליו בסגנון.

    2. יש הבדלים בסגנון המשחק
      יש קבוצות שנשענות על חובטיי כוח ( הום ראנים וכו )
      ויש קבומות שמשחקות סמול-בול בייסבול ( נבחרת ישראל שיחקה בסגנון הזה כי לא היה מה להציע בתחום החובטים )
      עם רץ על הבסיס ,חבטות הקרבה נסיונות גניבת בסיסים ( שחקנים מהירים בלבד )
      קבוצה יכולה לשלב בין סגנונות
      בדרך כלל ב AL היא ליגה התקפית יותר ( יש חובט יעודי לעונת ה NL שם הפיצר גם חובט )
      יש משמעות לסדר של החובטים ולסט הכישורים בדרך קבומות עם ליין אפ חזק בעמדות 3-4-5 לא ישחקו סמול בול

    3. שאלה יפה!
      אני חושב שאפשר להצביע על הבדלים.
      ההבדל המשמעותי שישר עולה לי לראש זה סמול בול מול ביג בול.
      יש קבוצות שיעדיפו לצייד את הרוטציה שלהם עם שחקנים שמסוגלים לחבוט ולהגיע לבסיסים בבטחה ולהגן בצורה טובה ככה שהנצחונות יהיו קרוב ל 1-0 קטן כזה, לעומת קבוצות שיחמשו את הרוטציה שלהם בסלאגרס – שחקנים שמסוגלים לחבוט הום ראנס בכמויות ואז התוצאות יהיו גבוהות יותר. קנזס סיטי אלופת 2015 היא דוגמה מצוינת לקבוצת סמול בול. השנה נראה שהביג בול השתלט על הליגה (נשבר שיא כמות ההום ראנס הכולל).
      יש גם הבדלים של איזה פיצ'רים אתה מגייס לקבוצתך ונגזר מזה גם שחקני ההגנה. יש פיצ'רים שהם טובים בסטרייקאווטס ואז בעצם אפשר להשקיע פחות בשחקני הגנה. יש פיצ'רים שיודעים לגרום לחובטים לחבוט גרוע ואז ההגנה יותר משמעותית.
      יש עוד כמו התאמת השחקנים שלך לגודל המגרש הביתי שלך (יש רק מינימום ומקסימום למידות המגרש) קבוצה עם מגרש קטן צריכה פחות שחקנים שחובטים רחוק מידי וכ'ו.

  6. הלוואי שהRed Sox יצליחו בפלייאוף.
    אבל יש להם בעיה רצינית עם פורסלו. הייתי במשחק שלו בFanway לפני שבועיים והוא לא מזכיר בכלל את היכולת מהעונה שעברה. משום מה, בהרבה משחקים שהוא מגיש, ההתקפה פשוט נתקעת. במשחק המדובר הם הפסידו 4-1 כשלRed Sox היו רק 4 Hits בכל המשחק כולו.
    נקווה לטוב.

  7. קצת דרמה לסוף העונה ב-AL.
    קליבלנד עם הפיצ'ר מס' 4 שלה הפסידה למינסוטה, שנלחמת על המקום ב-WC ומעשית כמעט הבטיחה אותו. מינסוטה היא אגב הכבשה השחורה של האינדיאנים, מחזיקה נגדה במאזן משהו כמו 1-6, בקליבלנד. ועשויה לפגוש אותה שוב בפליאוף (אם תנצח ביאנקי סטדיום ב-WC).
    במקביל יוסטון ניצחה את טקסס וסגרה את הפער במקום הראשון ב-AL למשחק אחד, בעצם 2, כי לקליבלנד שובר השוויון. נותרו 5 משחקים לסוף העונה. קליבלנד תפגוש עוד פעמיים את מינסוטה, ואז 3 משחקים בבית נגד הווייט סוקס הגרועים. יוסטון עם משחק נוסף עם טקסס, ואז לסדרה הכי פיקנטית – 4 משחקים בבוסטון.
    ופה הדרמה. אם יוסטון נלחמת על המקום הראשון ב-AL, ומצליחה גם נגד הרד סוקס – היא עשויה לדרדר את בוסטון בבית שלה. בוסטון אוחזת ביתרון 3 משחקים על היאנקיז. יש מצב, בעל סיכוי לא גדול, שבוסטון והיאנקיז יסיימו במאזן זהה בסוף העונה. ליאנקיז יש סיבה להמשיך לנצח עד סוף העונה בדיוק בגלל הסיכוי הזה, כי ה-WC בכל מקרה מובטח להם.
    אם אכן היאנקיז סוגרים על בוסטון – אין שובר שוויון, אלא משחק 163 ביניהן. ביאנקי סטדיום. על הזכות לארח יום למחרת את ה-WC, נגד מינסוטה. מה שאומר שכ"א מהן תיאלץ לשרוף את הפיצ'ר הכי טוב שלה עוד לפני ה-WC.

    1. תיקון:
      משחק 163 יאנקיז מארחת את בוסטון, אומר: המנצחת עולה לסדרה מול יוסטון (או קליבלנד אם תסיים שניה), המפסידה ממשיכה למחרת ל-WC מול מינסוטה, שהמנצחת ממנו תצא לסדרה מול קליבלנד (או יוסטון, אם תסיים ראשונה).

      1. אני חושב שמשחק 163 זה גרוע לשתי הקבוצות. אם באמת יהיה משחק כזה אני לא בטוח שהקבוצות יעלו עם הפיצ'ר הכי טוב שלהם בדיוק מהחשש להפסיד ואז להיות בבעיה במשחק הווילד קארד.

  8. חנן תמשיך לכתוב על בייסבול מה לעשות זה מדינת כדורגל כאן אולי אם יכניסו את הכתבות שלך לאתרים הגדולים אנשים יתחילו לאהוב בייסבול ואולי גם את היאנקיז

כתיבת תגובה

סגירת תפריט