פלייאוף באוויר: השבוע בבייסבול / חנן קרן

 

עוד שבועיים לסיום העונה הרגילה ויש כבר קבוצות שהבטיחו את מקומם בפלייאוף הבא עלינו לטובה.

קליבלנד אינדיאנס

חייבים להתחיל איתם. הקבוצה שללא ספק נמצאת בכושר הכי טוב עם רצף של 22 נצחונות רצופים שנשבר מול קנזס סיטי העיקשת. זה הפריע להם יותר מידי ונצחו אותה בשני המשחקים הבאים. במשחק האחרון הם נצחו 3-2 בעזרת 7 איניגס מצוינים של הפיצ'ר הפותח קורי קלובר שהחזיק את הרויאלס על האפס. אנקרנסיון חבט הום ראן שהכניס שני ריצות.

במשחק הזה הם הבטיחו את המקום הראשון בAL מרכז וכמיטב המסורת משקפיי המגן נחבשו השמפניות נשפכו כמים.

 

יוסטון אסטרוס

יוסטון שאיבדה את המקום הראשון בAL לקליבלנד הבטיחה לראשונה אחרי 16 שנה את ראשות הבית המערבי. הפיצ'ר ג'סטין ורלנדר שהגיע לאחרונה בטרייד הראה למה הביאו אותו וניצח על משחק העלייה על סיאטל. היו לו 10 סטרייקאווטס ב7 איניגס כאשר ההתקפה חובטת 4 הום ראנס.

במשחק לפני דאלס קיוחל חוזר לכושר  ונתן 6 איניגס יציבים בנצחון 8-6 על אותה סיאטל. הקבוצה נמצאת משחק וחצי מאחורי קליבלנד במאבק על ראשות הAL והם לא מתכוונת לוותר על המקום הראשון.

 

לוס אנג'לס דוג'רס

אחרי רצף מזעזע של 11 הפסדים זה נראה שהם התאוששו עם 3 נצחונות בסדרה מול וושינגטון בחוץ. אבל הם עדיין מקרטעים. הפסד של קארשאו 4-3 בפילידלפיה (!!!) מגראנד סלאם של ארון אלת'ר מדגיש את חוסר היציבות בקבוצה הזאת. ככל הנראה הם יבטיחו את ראשות הבית בקרוב אבל הם חייבים להשתפר אם הם רוצים להבטיח את המקום הראשון הכללי שמקנה ביתיות לכל הפלייאוף. קליבלנד במרחק 3 משחקים בלבד מהם.

תראו את האווט הזה!

וושינגטון נשיונאלס

כבר לפני שבוע הקבוצה הבטיחה את ראשות הNL מזרח. כנראה נפילת מתח בתוספת דוג'רס מתאוששים גרמו להם להפסיד את הסדרה הביתית מולם. רוב הסיכויים שיסיימו במקום השני בNL ויפגשו את מנצחת הבית המרכזי – שיקאגו קאבס / מילווקי / סנט לואיס. בהתחשב בזה שמנצחת הווילד קארד כנראה תהיה אריזונה החזקה אני חושב שהם לא יצטערו להישאר במקום. בכל מקרה הם במרחק 6 משחקים מהדוג'רס ולא נראה שהם ישיגו אותם.

במשחק האחרון שלהם מול הדוג'רס הם נתנו הצהרת כוונות עם 7-1 מוחץ. הפיצ'ר סטפן סטראסברג אמנם ספג ריצה מוקדמת אחרי 35 ו2/3 איניגנס מטעות הגנתית אבל המשיך למרר את חייהם של חובטי הדוג'רס עם 8 סטרייקאווטס ב6 איניגס. השחקן בעל השם היהודי ריאן צימרמן הוליך את ההתקפה שחבט שני הום ראנס.

כריס סייל

כריס סייל השיג סטרייקאווט 287 העונה ( ב 30 משחקים )
הוא כנראה יפתח בעוד 3 משחקים ואם יעמוד בקצב שלו יעבור 300 בעונה אחת ,הישג שרק 3 פיצרים השיגו בשנות האלפיים
רנדי ג'ונסון ( חצה 300 שלוש פעמים במילניום הנוכחי )
קורט שילינג
ואיך לא קלייטון קרשאו שהשיג 301 לפני שנתיים
אם סייל יגיע ל 308 ( הוא בקצב של 315 ) הוא יכנס לטופ 50 עבור עונה בודדת
הישג מטורף בהתחשב בכך שהוא מגיש ב AL
תודה למידן על המידע.

ווילד קארד

בAL המאבק על המקום השני של הווילד קארד פתוח. כרגע 8 קבוצות עדיין בתמונה. הקרב העיקרי הוא בין הטווינס והאיינג'לס. מבחינת לו"ז למינסוטה נשאר לפגוש את היאנקיז, דטריוט, קליבלנד ושוב דטריוט. לאיינג'לס נשאר לפגוש את קליבלנד, יוסטון, שיקאגו וייט סוקס וסיאטל. על הנייר לאיינג'לס יש לו"ז קשה יותר אבל אין ארוחות חינם בליגה הזאת. אני חושב שמינסוטה תעלה.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. הסיפור הגדול הוא בין הקרב בין יוסטון וקליבלנד שלא מפסיקות לנצח, על מקום ראשון ב-AL. כדי לא לקבל את הרד סוקס בסיבוב הראשון, שהוא בן 5 משחקים ומאוד פגיע. בוסטון כשלעצמה יכולה בקלות להדיח כל אחת וללכת עד הסוף.
    יוסטון אמורה לחלוף על פני האינדיאנס עכשו עם סדרה קלה בבית מול הווייט סוקס. קליבלנד יוצאת ללוס אנג'לס לסדרה קשה עם האנג'לס שנאבקים על ה-WC. ואחכ סדרה קשה עם מינסוטה שנאבקת כנ"ל. לי נראה שיוסטון תעבור את קליבלנד. אבל אז בסוף העונה יוסטון יוצאת לבדרה בבוסטון, וקליבלנד בבית בסדרה קלה. זאת אומרת בוסטון תוכל לבחור בעצם את מי היא מעדיפה בפליאוף. להתאמץ ולהישאר עם יוסטון או לוותר ולקבל את קליבלנד. יהיה פוטו פיניש מהסרטים ושתיהן יסיימו סביב 100 נצחונות. שובר השוויון הוא של קליבלנד.

  2. נ.ב. יכול להיות בכלל שהיאנקיז יסגרו את הפער על בוסטון בבית שלהם. כרגע ההפרש עומד על 3 משחקים ושובר השוויון של ניו יורק. אבל יש עוד סדרה ישירה בין שתיהן…

      1. אף פעם על תזלזל ביכולתם של בוסטון לאבד יתרון…
        ב-2011 הם איבדו יתרון של 9 משחקים,
        יתרון שהיה להם בתחילת ספטמבר!
        (סיימו את העונה עם 6 – 18, כאשר במהלך אותם 24 משחקים הם לא מצליחים בשום שלב לחבר 2 ניצחונות רצופים)

      2. הרד-סוקס יצטרכו לסיים את העונה מול האסטרוס – לא כ"כ פשוט בהתחשב בזה שהאסטרוס נלחמים של ראשות ה-AL.
        ליאנקיז נשארו 2 משחקים מול הטווינס ואז מפגשים מול קבוצות שסיימו את העונה כבר – טורונטו, טמפה ביי וקנזס סיטי שאולי עוד חולמת אבל אין לה סיכוי ממשי.

  3. סטנטון כבר עם 55 הום ראנס,
    ו-5 ההום ראנס שחסרים לו ל-60 הם בהחלט אפשריים (אם יצליח לעמוד בקצב שנתן בכל בעונה, הוא יגיע ל-60).
    אם יצליח להגיע ל-60,
    הוא יהיה הראשון שעושה את זה מאז בארי בונדס.
    (ואולי ה-"לא מסומם" הראשון מאז מאריס…)

    ארון ג'אדג' כבר עם 44 הום ראנס,
    והוא מרחק 5 הום ראנס מלהשוות את שיא ההום ראנס לרוקי.

    תודה, חנן. אחלה פוסט.

  4. ממש אווירת פלייאוף.

    העונה הזאת אפילו קצת יותר מעניינת כי סוף-סוף ביטלו את החוק המטומטם שנותן יתרון ביתיות לקבוצה שמגיעה מהליגה שזכתה באול-סטאר (בעונה שעברה שיקגו ניצחה 103 משחקים ועדיין לקליבלנד היה יתרון ביתיות בלי שום סיבה הגיונית)

    בוסטון מסיימת את העונה עם 4 משחקי חוץ ביוסטון – יהיה מעניין שם כי היאנקיז רק 3 משחקים מאחור ויש להם לוח משחקים די נוח.

    גם הקאבס התעוררו ונכנסו לאווירת פלייאוף – 6 ניצחונות רצופים ואיכשהו מילווקי עדיין שומרת על פער של 2 משחקים – שתי הקבוצות יפגשו לסדרה של 4 משחקים מה-21 עד ה-25 ואם זה לא מספיק הקאבס צריכים לשחק אחרי כן מול סנט.לואיס שהתרחקו קצת אבל עדיין יש להם סיכוי קלוש להעפיל לפוסט-סיזן.

    בסופו של דבר 4 קבוצות AL ו-3 NL כמעט בטוחות בפלייאוף -אריזונה די בודאות תצטרף לדודג'רס ולנשיונלס ב-NL (יתרון של 5.5 משחקים מהמקום שממנו הולכים הביתה כשנשארו 12 לסיום העונה). הרד-סוקס והיאנקיז די בודאות יצטרפו לאסטרוס ולאינדיאנס (היאנקיז 6.5 מעל האיינג'לס והר סוקס אפילו יותר). הקרבות הפתוחים היחידים שנשארו? הווילד-קארד השני ב-AL כמו שחנן כתב, ראשות הבית והווילד קארד השני ב-NL – כש-2 מתוך הקאבס, מילווקי וקולורדו לדעתי יעפילו.

  5. איך זה שקליבלנד 3 משחקים מאחורי הדוגרס קשור לביתיות? הם ב"ליגות" שונות ויתרון הביתיות בגמר נקבע לפי המנצחת באול סטאר.
    לפחות ככה ידוע לי…

  6. תודה חנן
    ספטמבר זה לרוב החודש הכי מעניין בביסבול
    הדודג׳רס במצב רע , קרשאו עם הפסד שני רצוף וזה לא מבשר טובות עבורם
    זה קורה לא מעט עם קבוצות שמבטיחות את הפוסטיזן באוגוסט מורדים את הרגל מהגז ואז מאבדים את הרכבת
    בייסבול זה משחק של מומנטום והמומנטום באל איי רע מאוד

  7. כמה מגישים בכל הזמנים עברו 300 סטרייקאאוטס ובכמה עונות הגיעו להישג כזה והיכן ממקום קופקס ברשימת ההישגים בזה.

  8. עם סטנטון, עם ארון ג'אדג', ועם כל חובטי הליגה, היום או מחר יישבר גם שיא ה- HR לעונה העומד על 5,693. היום בבוקר המספר עומדעל 5,663, 30 מהשיא שנקבע בשנת 2,000.
    אין לדבר סיבה אחת. זאת שנה של חובטי-על כג'אדג', קודי, בלענג'ר ורבים אחרים…פיצ'ינג המתואר כ-WATERED DOWN, כדורים שהם "JUICED" (חנן כתב על כך)?

    אין סיבה אחת. זה הכל ביחד. השיא יישבר כנראה היום

  9. הדודג'רס לא במומנטום אבל ניצחו את הסדרה מול השפוטים מוושינגטון, אז לא הבנתי למה הניצחון היחיד של הנאטס הוא "הצהרת כוונות" אם בקושי מנצחים פעם אחת קבוצה שכבר מזמן לא מתפקדת.

    1. כי אחרי 3 משחקים שהם היו שאננים אחרי שהבטיחו את המקום הראשון בבית הם נתנו בראש במשחק האחרון 7-1 ללא תנאי. הדוג'רס אמנם לא מתפקדת אבל המיינד סט שלה היה להוכיח וושינגטון פשוט באו להעביר את הזמן. במשחק האחרון נמאס להם והם לחצו על הדוושה.

      1. אגב אני מאוד חושש מוושינגטון אבל עובדתית הם יותר הלוזרים מבין הקבוצות בשנים האחרונות ואלה שצריכים להוכיח את עצמם. הדודג'רס עם המאזן הכי טוב בליגה עם כל רצף ההפסדים ולא הבטיחו את הכרטיס (פורמלית) רק כי היריבות בבית הרבה יותר חזקות, כלומר מעבירים את הזמן כבר מלפני חודשיים

  10. תודה חנן. האסטרוז מחזיקים מעמד שם. אולי הרצף הרע באמצע העונה דווקא בא בטוב ויכריח אותם להגיע לפלייאוף במומנטום חיובי.
    קרשאו עדיין פצוע? מה הסיפור שלו?

    1. לא פצוע, פשוט לא שולט במשחק מאז שחזר מהפציעה ובאופן כללי נראה כמו מגיש 2 ברוטציה במקום האס משאר העונה, לא נוראי ולא טוב

      1. מילווקי מנצחת, קולורדו מפסידה – פער של משחק אחד בקרב על הכרטיס השני לווילד-קארד ב-NL. מילווקי ניצחו 8 מה-10 האחרונים והם לא מתכוונים לוותר. הקאבס כבר עם 7 ניצחונות רצופים.
        בצד השני מינסוטה מפסידה 2 ברצף אבל גם האיינג'לס מפסידים פעמיים ולא מנצלים את ההזדמנות להשוות את המאזן בקרב על הווילד-קארד ב-AL.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט