היום לפני 17 שנה: טייגר וודס מנצח מייג'ור שלישי ברציפות! / מנחם לס

היום לפני 17 שנה: טייגר וודס מנצח מייג'ור שלישי ברציפות! / מנחם לס

*

 

 

לואיוויל, קנטקי, ה-20 לאוגוסט שנת 2,000.

טייגר וודס עשה את הלא יאומן. הגולפאי הטוב בעולם – שאז חשבו שיעבור את ג'ק ניקלאוס גם בהכרה של "הטוב אי פעם" – הראה לעולם כמה הוא טוב באמת כשהוא מנצח את המייג'ור השלישי ברציפות, ואת ה-PGA השני ברציפות.

רוב גולפאי העולם המקצוענים הטובים ביותר חולמים על מייג'ור אחד. רבים וטובים לא מצליחים. סרג'יו גרסיה הספרדי – בטופ ה-10 כמעט כל שנה – סוף סוף ניצח את המייג'ור הראשון שלו השנה (המאסטרס) אחרי 17 שנות גולף ו-31 נצחונות בטורנירים בינלאומיים, ולך תדע כמה טורנירים סך הכל.

והנה טייגר וודס מנצח 3 מהם ברציפות. הוא בסך הכל השני לעשות זאת אחרי בן הוגן האגדי. וודס את ה-US OPEN עם יתרון שיא של 15 חבטות, את הבריטיש אופן בהפרש שצונה חבטות, ואת ה-PGA הנוכחי בחבטה אחת אחרי פלייאוף של 3 חורים על בוב מאי.

שניהם שברו את שיא ה-PGA עם 18 חבטות תחת הפאר (270 ס"ה לארבעת הימים). עם שבירת השיא הזה, טייגר וודס מחזיק – לא יאומן כי יסופר – בכל ארבעת שיאי המייג'ורס: המאסטרס ב-18 חבטות תחת הפאר, ה-US OPEN ב-15 תחת הפאר, הבריטיש אופן ב-19 תחת הפאר, ועתה ה-PGA (בשיתוף עם מאי)  עם 18 תחת הפאר.

מה שהיה מעניין במייג'ור הזה היתה העובדה שיריבו שהגיע עמו עד קצה הצוק וכמעט דחף אותו משם היה גולפאי די אלמוני בן 31 – אחד מה-300-400 המקצוענים הדי אלמונים המבלים חיים שלמים בטור בריצה אחרי תהילה חד-פעמית, והתמורה הכספית הגדולה.

וודס הראה את גדולתו בחור ה-18 כשחייב היה להכניס כדור לחור ממטר וחצי ל-BIRDIE כדי להשתוות למאי. בפלייאוף הוא חבט חבטה נפלאה של UP AND DOWN מהבאנקר בצד הגרין של החור ה-18. החבטה מהבאנקר ("בור החול" שמוטב לא ליפול אליו כי היציאה ממנו קשה) באה  אחרי שחבטת הטי שלו פגעה בעץ ואז נפלה בכוח כזה על שביל הנסיעה של ה-CART שהיא קפצה בריבאונד ופגעה שוב בעץ, ונפלה אל תוך ה-ROUGH – הדשא הפראי בגובה של עד חצי מטר הנמצא במשטח הגולף באזורים שמוטב לא להגיע אליהם. החבטה השנייה שלו נחתה אף היא ב-ROUGH, והחבטה השלישית נחתה ב-BUNKER – 'בור החול' המכוער (יפה למבט; זוועה לגולפאי). המאמץ העילאי של מאי לא הספיק, וטייגר ניצח פלייאוף לא יאומן. הוא אמר בסיום:

"This was probably one of the greatest duels I've ever had in my life," Woods said. "It was a very special day, to have two guys playing at a level that you don't see unless you have the concentration heightened to where it was at. We never backed off from one another. Birdie for birdie, shot for shot, we were going right at each other. That's as good as it gets

 

 

**********************************

לפני כמה חודשים טייגר וודס נאסר כשנמצא ישן במכוניתו, מסומם. לדעתי המדיה עשתה מעשה מנוול כשפירסמה את תמונתו שנילקחה בבית המאסר. הוא היה מסומם אבל לא שיכור. ה-"סימום"? PAINKILLERS.

טייגר וודס עבר כמה ניתוחים קשים בברכו ובגבו. מה לעשות שהרפואה היחידה המשככת כאבים הם NARCOTICS?

היום זה ה-DRUG ABUSE מס' 1 בארה"ב. קני, בנה של גייל, סובל קשות בגבו וירכו. כאבים עזים. הוא הפך לתלוי בנרקוטיקס, וטיפול ארוך וקשה בן 5 חודשים במכון גמל אותו מה-DRUGS אבל הוא עדיין סובל כאבים עזים, והתרופות הוא מקבל – נטולות הנרקוטיקס – עוזרות מעט אבל לא מספיק.

טייגר וודס זה עתה סיים טיפול בגמילה. אני מקווה שהוא יהיה בסדר.

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 18 תגובות

    1. קשה להגיד שהוא נכבה מהר מדי. מוקדם מדי יהיה נכון יותר. הוא עדיין שלט אבסולוטית בספורט במשך עשור והיה גם דומיננטי לאחר מכן.

  1. שנת 2000 הייתה אחת השנים הדומיננטיות ביותר שעולם הגולף ראה. טייגר ניצח ב-9 טורנירים והוביל בדירוג העולמי בהפרש שיא.
    חצי שנה מאוחר יותר הוא גם ניצח במאסטרס כדי להחזיק בתואר בכל ארבעת המייגורס בבת אחת (יעני גראנד סלאם).
    מאז כבר הספקיו לקחת לו את שיא הניקוד ביחס לפאר בשלושה מתוך הארבעה (נשאר לו רק השיא במאסטרס יחד עם ג'ורדן ספית'). ספציפית ב-PGA זה היה ג'ייסון דיי ב-2015 בוויסלינג סטרייטס עם 20-.

    1. ,תודה על התוספות. כן, אני זוכר את טרוף שנת ה-2000 של טייגר. זאת היתה השנה שעברנו לגור בג'ופיטר, ויום אחד את מי אני רואה בסוםרמרקט אם לא את ג'ק ניקלאוס ואשתו. יותר מאוחר טייגר קנה את הטירה הנפלאה שלו בג'ופיטר איילנד.

    1. שימוש מופרז במריחואנה יכול להביא לנזקים לא קטנים בטווח הקצר והארוך. כך שגם ללא התמכרות פיזית. שימוש לא מבוקר ולא למי שבאמץ צריך לצורך רפואי יכול להזיק בצורה רצינית, בין השאר לדרכי הנשימה. ויש כאלה שיכולים ממש להתמכר כמו לחומרים אחרים.
      כך ששימוש שלא לצורך רפואי הוא רע ומזיק.

  2. סיפור עם סוף עצוב. נקווה שהוא לא רחוק מפרק ג' בחייו, עם השיקום, הראיונות אצל אופרה והאוטוביוגרפיה.

    1. טייגר עם 14 לעומת הגולדן בר עם 18.
      אין אף אחד באמצע (או קרוב). למעשה זו הייתה מוסכמה שזו רק שאלה של מתי ולא של אם שטייגר יעבור את ניקולאס. הסיבה המרכזית שזה לא קרה בסוף משום לא זוכה למספיק תשומת לב ואנשים מעדיפים להתמקד בצהוב.

  3. ובראי ההיסטוריה, איך הוא נחשב?
    ובכלל בעולם הגולף, האם יש הבחנה כמו בעולם הטניס ל"עידן הפתוח"? האם הזוכים בזמן שלא היתה הרבה תחרות (מלחמות עולם למשל) נחשבים פחות מאשר ימינו?

  4. אם לדעתך המדיה עשתה מעשה נבלה למה חזרת על אותו מעשה בפוסט שלך? המסר היה עובר מצוין גם בלי תמונת המאסר שלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט