לא יודעים על מה מדובר? היכנסו לכאן
ג'רו הולידי נשאר בפליקנס – $131,100,000 לחמש שנים – $26.2 מיליון לעונה – עונה אחרונה אופציית שחקן:
נירמול משכורת לעונת 2016-17 – 22.6 מיליון דולר. שחקנים שהרוויחו קרוב לכך בעונה שעברה:
האמת? נמאס לי לתת ציונים נמוכים לחוזים של הפליקנס, אחרי שהם כבר סיפקו לנו את החוזה הכי גרוע של הקיץ שעבר וגם את זה של האחד לפניו (סולומון היל ועומר אשיק בהתאמה). גם לא נעים לי ממולי, שכבר שאל אותי כמה פעמים על מצב התקרה של הפליקנס ולאן הם יכולים ללכת ונאלצתי לשבור לו את הלב עם התשובה.
אבל מה אני יכול לעשות? הם פשוט ממשיכים לעשות את העבודה על הצד הגרוע ביותר. כשמדברים על הנהלות וGMים גרועים, הדיון בד"כ נצמד בשנים האחרונות ללייקרס לניקס ולקינגס. אבל לפליקנס צריך להיות מקום של כבוד בדיון הזה, ובדירוג שלי הם שניים רק לניקס.
הולידי שחקן טוב, ולטובתו הוא שיחק העונה 2190 דקות משחק – הכי הרבה שלו לאורך כל שנות החוזה בפליקנס. עם זאת – 2190 דקות זה הכי הרבה דקות שהוא שיחק לאורך כל שנות החוזה בפליקנס!!! באופן כללי, הוא שיחק רק 202 משחקים ב4 השנים שלו בפליקנס – 63% מהמשחקים האפשריים.
על סקאלת הרכז-סקורר, הוא יותר רכז מאשר סקורר. הוא מסוגל לייצר נקודות, אבל באופן כללי מעדיף את המסירה. נכון להיום, הוא מדורג תשיעי מבין השחקנים הפעילים בליגה במספר אסיסטים למשחק לאורך הקריירה:
עם זאת, זה לא מה שרוצים שהוא יעשה שם. הדיווחים הם שרונדו יפתח ברכז והוא בעמדה 2.
(אני לא באמת יכול לזקוף את זה לרעתם בציון, כי זה ציון אינדיבידואלי להחתמה הזו והיא קרתה לפני שידעו שרונדו בא, אבל זה לא אומר שאני לא אזכיר את האיוולת הזו כמה וכמה פעמים גם לפני שנגיע להחתמה של רונדו עצמו)
אני לא רוצה להאריך במילים על ההחתמה הזו כי באמת עצוב לי. על דיוויס, על מולי, אפילו על הפליקנס. אבל לא צריך גאון כדי להבין שאם שני הסופרסטארים שלך בקבוצה הם שחקנים עם רקורד בריאות בעייתי (שניהם אמנם עברו בעונה שעברה 70 משחקים, אבל בשביל קאזינס זו הייתה פעם ראשונה מאז חוזה הרוקי ובשביל דיוויס פעם ראשונה בקריירה), לא מומלץ להביא לידם שחקן שהפסיד כמעט 40% מהמשחקים שלו איתך בחוזה הקודם.
ובטח ובטח לא על החוזה הזה. הולידי בשיאו וב75 משחקים לעונה אולי שווה את הכסף הזה. וגם זה מאוד גבולי – תסתכלו על רשימת השחקנים מלמעלה עם משכורות מקבילות. הולידי לא נפגש עם אף קבוצה אחרת הקיץ, הצהיר תחת כל עץ רענן שהוא רוצה להישאר (למה???), והפליקנס עדיין סגרו איתו את החוזה בשעות הראשונות של מועד ההעברות.
כמו שציינתי בהקדמה, המפץ הגדול בNBA נגמר, ולא נראה עוד קפיצה גדולה בתקרת השכר כמו שראינו בקיץ שעבר, והפליקנס היא אחת מהקבוצות שלא הבינו את זה בזמן – או ליתר דיוק לא חיכו מספיק זמן כדי להבין את זה.
יותר מזה, השוק לרכזים פותחים היה כל כך מוצף הקיץ. אני מבין שהם היו מעל תקרת השכר ולא יכלו להחתים אף אחד במקומו של הולידי (למרות שכבר ראינו קבוצות כמו הקליפרס פותרות בעיות כאלה הקיץ בעזרת Sign&Tradeים), אבל זה אומר שהביקוש עבורו ברחבי הליגה נמוך יותר. למה שקבוצה תרצה את הולידי בכל כך הרבה כסף, כשראינו שהיא יכולה להשיג את טיג או היל ב25% הנחה ועל פחות שנים? אני אפילו אטען שהחוזה שלאורי קיבל עדיף על זה מבחינת ערך לקבוצה.
5 שנות החוזה האלה (שאני מזכיר – רק הפליקנס יכלו לתת) יקחו את הולידי הפציע עד גיל 32, בדיוק לשנה שבה דיוויס יסיים חוזה והם יצטרכו לשכנע אותו להישאר. כמובן שהם נתנו לו את השנה הזו כאופציית שחקן, כדי שבמקרה הקלוש שהוא יהיה שווה את הכסף בשנה הזו, הוא יצא לקבל אותו במקום אחר..
זה עצוב כי הולידי באמת שחקן שיכול לחזור להיות טוב, ואחרי השנה הקשה שהייתה לו מבחינה אישית (גידול במוח התגלה אצל אשתו ההרה) אני מקווה שזה יקרה. אבל הפליקנס, בעוד החתמה שרק קוברת את הפרנדצ'ייז עמוק יותר מעל התקרה (ורק מיליון דולר מתחת לרף המותרות! עבור קבוצה שלא עשתה וכנראה לא תעשה פלייאוף!!!!!), שילמו לו כאילו זה כבר קרה.
FAR = 2
דובי
3 ספט 2017 16:04:25הדבר היחיד שטוב בחוזה הזה זאת העובדה שהולידיי לא הגיע לניקס כמו שג'קסון רצה.
צ'ומפי
3 ספט 2017 16:07:10יש תחרות קשה בין ההנהלה והצוות הרפואי של הפליקנס מי יהרוס את הקבוצה ראשון
Smiley
3 ספט 2017 16:12:36החתמה לא ברורה. אני מניח שלא היו הרבה קופצים על הולידיי הקיץ ועדיין הפליקנס לא הצליחו להשיג לעצמם הנחה.
הולידיי כשלעצמו שחקן לא רע, אבל בטח לא שווה מקסימום ובטח לאור היסטוריית הפציעות והכשירות שלו.
הפליקנס פשוט ממשיכים לבנות לא נכון.
Ljos
3 ספט 2017 16:20:56אפשר היה לטעון שמדובר בהנהלה חיובית, שמנסה לדאוג לשחקנים שלה, ליצור רשת של נאמנות שתקרוץ לשחקנים שלהם ואחרים שעשויים לחשוב להגיע (בניסיון נואש ליצור תמונת מראה למה שהצוות הרפואי משדר לליגה). כמו שגולדן סטייט עשו עם קרי ודאלאס עם נוביצקי. באמת שאפשר היה. אבל אז הם החתימו את רונדו על התפקיד שלו, והראו שהם פשוט לא מבינים כלום.
עידן
3 ספט 2017 16:27:07+1
מתן גילור
3 ספט 2017 17:05:58+1
עומר מזיג
4 ספט 2017 00:17:29Elso – נתנו לגורדון ואנדרסון ללכת ליוסטון בקיץ שעבר. חוץ מזה שאם הטיעון הזה תקף אפשר לתרץ איתו כל החתמה רעה של שחקן שחוזר לקבוצה שלו
שם (נחוץ)
3 ספט 2017 16:32:33החתמה נוראית. אבל תואמת לפליקנס.
במקום לפתוח את הצבע ולרווח אותו ע"י הוספת קלעי שירווח את המשחק.
במקום זה בוגי והגבה צריכים לייצר לעצמם את הנק' בקרבות אופיינים לעבר.
אגב הם שני השחקנים היחידים מעמדות הפנים שהיו בטופ 10 של הליגה בUSG% (למרות שהם גם נמצאים ברשימת 10 הקלעים אחוז השימוש בהם גבוה.)
הולידי קלע רק1.5 ל3 פר משחק
http://stats.nba.com/player/#!/201950/
כשסרחיו רודריגז מפילי שכבר חוזר לאירופה עושה 1.4 למשחק
http://stats.nba.com/player/#!/200771/
ההבדל הגדול כאן הוא בעיקר בדק' הולידיי עושה את זה ב32.7 דק'
בעוד רודריגז עושה את זה ב22.3 דק'
לדעתי חוזה רע מאד של הנהלה אבודה.
THE KING RUSSELL
3 ספט 2017 16:33:56כמובן שהתכוונתי "תואמת" לרוח הכישלון אבל לא "מתאימה". ותודה לעומר על הפרוייקט. נהדר.
עידו גילרי
3 ספט 2017 16:37:57קצת אופטימיות – אם לוקחים ומחברים את כל ההחתמות של הפליקנס בשנות הקיום של הפרויקט מגיעים ל FAR=10, לא?
רועי ויינברג
3 ספט 2017 18:44:43שאלה במקום. עברתי על כל הפוסטים שכללו שחקני ניו אורלינס שחתמו, לא האריכו חוזה, והממצאים:
הולידיי עכשיו 2
סולומון היל ב-2016 קיבל 1 (http://www.hoops.co.il/?p=79557)
אג'נסה ב-2015 קיבל 3 (http://www.hoops.co.il/?p=52370)
אשיק ב-2015 קיבל 1 (http://www.hoops.co.il/?p=50573)
במצטבר, ביחד הם 7. ביחד.
רועי ויינברג
3 ספט 2017 18:47:45ובהסתכלות אחורה, הייתי נותן לאזי'נסה פחות מ-3. רבע שעה למשחק עם 6 נקודות ופחות מ-5 ריבאונדים בניו אורלינס שהוא משחק ב-67% מהמשחקים. הוא גם חוזה של 1.
עידו גילרי
3 ספט 2017 19:19:30גדול! תכלס, צריך רק עוד שתי החתמות.
רועי ויינברג
4 ספט 2017 00:07:20לפחות 3. זאת ניו אורלינס…
עומר מזיג
4 ספט 2017 00:18:40מה עם 2014?
עידו גילרי
4 ספט 2017 00:28:40אוייש עומר, היית חייב לשאול?:
ג'ימר פרדט לפליקנס – $948,163 לעונה
כי למה לא?
FAR=10
נראה לי התפלק לך שם 0 או 1.
עומר מזיג
4 ספט 2017 02:04:10מעולם לא טענתי שלמות. בטח לא בחוזי המינימום…
ינתי
3 ספט 2017 19:35:08++
אסף
3 ספט 2017 16:42:20כל מילה עומר,עוד חוזה רע מאוד מבית היוצר של דמפס והחברה.
גיא הרשע
3 ספט 2017 16:46:34תודה, עומר.
30% להולידיי בקאצ' אנד שוט מה-3 בעונה שעברה.
(35% ב-2016)
לצד קאזינס, דייויס, ורונדו?
חוסר התאמה משווע.
וחבל.
הולידיי אחלה שחקן.
מהסוג שמחפש את המסירה,
מהסוג שנותן תפוקה ב-2 צדי המגרש.
אני מסכים עם הציון הנמוך,
ואני ממש מקווה שהוא יוכיח שאתה טועה…
ולדי קוגן
3 ספט 2017 16:58:55חוזה גרוע ביותר, שרק מחזק את הסבירות שבוגי יעזוב בקיץ הבא וגבה ילך בעקבותיו. המועדון הזה מתנהל בצורה כזו כושלת שרק מעבר לסיאטל אולי יציל אותו
מלובני
3 ספט 2017 17:07:53אני די בטוח שאפילו במידה והם יחליפו קבוצות עם הבחורים מהמפרץ הם עדיין לא יגיעו לפליאוף , רחמים על מולי.
אפלטון
3 ספט 2017 17:20:13לא שהיו להם הרבה ברירות. והם היו בסיטואציה סופר בעייתית כשחייבים להביא תוצאות בשביל החצי סיכוי שקאזינס ישאר והטרייד על הילד לא יראה כמו עוד כישלון מפואר.
תכלס אני מבין את החוזה הזה יותר מהחוזה לפורטר אבל בהחלט אופצית השחקן מורידה ממנו.
far 5 נראה לי יותר הוגן בהתייחס לסיטואציה של הקבוצה
אפלטון
3 ספט 2017 18:10:26למרות שבמחשבה שנייה אני מנסה לחשוב אילו קבוצות היו נותנות מקסימום או אפילו קרוב לזה להולידיי ובאמת לא מצליח למצוא.
אז בסוף חייב להסכים עם הציון שלך גם כאן, למרות חוסר הברירה של הקבוצה. בטוח היו יכולים לתת לו גם 100 מליון ל5 שנים והוא היה לוקח, או עסקה כמו של לאורי כמו שאמרת…
מנחם לס
3 ספט 2017 17:49:28חוזה גרוע מאד
יוסי
3 ספט 2017 18:06:28כבר דיברנו על זה שלא היה לקבוצה ברירה אחרת כמו וושינגטון עם פורטר , היה לנו 13 מיליון פנויים ולא היה אפשר להשיג כלום עם זה .
הקבוצה באמת שינתה גישה ומנסה לשדר מועדון יותר ביתי ומשפחתי שדואג לשחקנים שלו כמו במקרה הולדי ובחירת שחקנים צעירים שלא בשלים ולתת להם מקום להתפתח (דיאלו , ג'קסון) .
להולדי בהחלט יש פוטנציאל ויכולת להיות כוכב והוא הראה את זה בפילי, הוא הגיע לפליקנס פצוע וזה פגע בו במשך 3 שנים השנה הוא התחיל סוף סוף בריא אך עם בעיות משפחתיות שבטוח השפיעו עליו , העונה בפעם הראשונה הוא מגיע בריא ועם ראש שקט לגבי המשפחה ויודע שחובת ההוכחה עליו , הולדי הוא גארד שיכול לשחק בעמדות 1ו2 וגם שומר מצויין , הבעיה בשכר בקבוצה לא קשור עליו אלא החוזים של מור היל ואסיק , הולדי שווה 7
רועי ויינברג
3 ספט 2017 18:39:08חוזה רע של הנהלה רעה. היה 3 או 4 אם רונדו לא היה מגיע.
Etayle
3 ספט 2017 19:14:00החתמה תמוהה, מקווה שהולידיי יצדיק את החוזה הזה(דבר שנראה הזוי). אני דווקא חושב שההנהלה של סקרמנטו השתפרה בשנים האחרונות(מאז שדיוואס הגיע)
דדי
3 ספט 2017 19:27:47מה המטרה הכי חשובה של הפליקנס העונה ?
לשכנע את קאזינס להישאר בקיץ הבא.
האם החתמה של שחקן יותר זול מהולידיי, החתמה של הולידיי עבור פחות כסף, או אפילו החתמה של אף שחקן תוך כדי "וויתור" על העונה – היתה שמה את הקבוצה בסיטואציה שבה הם יכולים להחתים שחקן יותר טוב מהולידיי בקיץ הבא כחלק מנסיון שכנוע של קאזינס להישאר ?
לא..
זאת אומרת שכדי לתת לעצמם את הסיכוי הכי טוב להשיג את המטרה הכי חשובה שלהם העונה, לפליקנס לא היתה שום ברירה אלא להחתים מחדש את הולידיי.
שום אופציה אחרת לא באה בחשבון.
כל אחד היה יכול לראות את זה מקילומטר, וזה כולל את הולידיי והסוכן שלו…
היה צפוי להיות הרבה עניין בהולידיי בשוק השחקנים – ובצדק.
הוא הראה יכולות נהדרות בשני צידי המגרש (!) כקומבו גארד – אולי העמדה הכי מבוקשת בליגה (ובגלל זה אני לא לגמרי מקבל את ההשוואה לרכזים אחרים שהיו בשוק), וברמה פחות או יותר הכי גבוהה שיש מתחת לדרגת אולסטאר.
לזה צריך להוסיף שהוא רק בן 27 וסוף סוף הראה העונה שהוא גם יכול להיות בריא ולהישאר על המגרש, וזה ברור לגמרי למה הוא היה מטרה נהדרת להרבה קבוצות.
אולי בקצת פחות כסף, בטח פחות מהעונה החמישית ? נכון.
אבל היה צפויה להיות תחרות עבורו, ומכל המתחרים, הפליקנס היו אלה שהיו הכי נואשים להחתים אותו, ובהתאם גם שילמו פרמייה על זה שהולידיי סיכם איתם עוד לפני שבכלל הפך לשחקן חופשי ונפגש עם קבוצות אחרות (נקודה קריטית בהחתמה הזאת), והם מנעו את האפשרות שקבוצות אחרות היו יכולות לפתות אותו – פיתוי שבו כסף הוא רק חלק מהשיקולים.
ותיקון קטן – החוזה של דייויס "יסתיים" באופן מעשי עוד 3 שנים כשלהולידיי יהיו עוד שנתיים בחוזה שלו.
על בניית הקבוצה מגיע לפליקנס אפס עגול.
על ההחתמה של הולידיי בהתחשב בנסיבות – לפחות 5, אולי אפילו 6.
אפלטון
3 ספט 2017 19:48:19זו גם היתה המחשבה שלי, אבל איזה קבוצות אתה רואה שהיו משלמות לו כאלו סכומים לחוזה כל כך ארוך? באמת עברתי על כל הקבוצות בליגה ולא מצאתי
דדי
3 ספט 2017 21:30:20הרבה קבוצות היו משלמות לו הרבה כסף.
זה לא צריך להיות כסף שווה.
וקשה לראות את זה בדיוק כרגע כי יש הרבה פעולות שהשפיעו על השוק שלו שאולי לא היו נעשות אם הולידיי היה אופציה בשוק החופשי – למשל הטרייד על רוביו או ההחתמה של ג'ורג' היל.
לדנבר היה עניין בהולידיי וגם לא בעיה גדולה לפנות הרבה מקום בתקרה עבורו.
הניקס והמאבס התעניינו, אולי מינסוטה היתה מעדיפה אותו על טיג.
הפייסרס דיברו עליו לפני שהמצב עם ג'ורג' הסתבך.
הנקודה היא שיש ערך עצום בלהחתים אותו לפני שהוא בכלל מדבר עם קבוצות אחרות, והערך הזה מתבטא באוברפיי.
נגיד שהיו מציעים לו 4/20 האם משהו מהותי באפשרות שלהם לפתות את קאזינס להישאר היה משתנה ? לא.
אז ההפרש בכסף שווה את הסיכון שהיו מאבדים אותו לגמרי והנזק שזה היה עושה לקבוצה בכלל ולאפשרות להשאיר את קאזינס בפרט ?
לדעתי ממש לא.
בטח מספיק בשביל לא לקבל פחות מ 5 על ההחתמה.
Avri
4 ספט 2017 00:58:31+1
יוסי
3 ספט 2017 19:29:11חלק מהאשמה לזה להולדי נראה רע בשנתיים האחרונות (שבהם הוא היה בריא) זה ג'נטרי שלא מוציא את המיטב משחקנים ,אותו דבר הוא עושה לדיוויס שלמרות שקולע המון הוא הפסיק לעשות הגנה כמו שהוא יודע , ראיתי תמשחקיןם שלו בסדרה מול גולדן סטייט והוא נראה לגמרי אחרת נתן הגנה מטורפת ונראה כמו שחקן שסוחב קבוצה .
Berch
3 ספט 2017 21:37:08נראה שהפליקנס הולכים לבנה מחדש ומכוונים לאליפות ב 2020 אחרי שחבורת הלוחמים תתפרק ולברון יתעייף קצת.
טנקינג מחושב
להתחיל ממש מחדש
בלי שחקנים ובלי כסף
רק חובות
יחליפו את בוסטון בתור הקבוצה של מעמד הפועלים 🙂
מוש השור
3 ספט 2017 22:33:47לא בטוח שבא לי לחיות העולם שהולידיי שווה כמעט 30 מיליון לעונה.
Rocky1
3 ספט 2017 23:52:35לא מבין מה כל כך רע בחוזה הזה, שיפור אדיר מהיל, אג'נסה ואסיק.
הולידיי רכז טוב, פציע אמנם, אבל טוב. מה הם היו יכולים לעשות טוב יותר? חוזה לשלוש שנים? אולי… אבל זה לא מצדיק פאר 2.
לפי ההגיון הזה, החוזה שנה שעברה שנתנו הספרס לג'ינובילי הוא פאר 1 גם, לתת 14 מיליון לשחקן בן 39 בשביל 15 דק לערב. היו צריכים לתת לו ללכת לפילדלפיה הפראיירים.
ראינו איך זה נגמר בסדרה נגד יוסטון.
עומר מזיג
4 ספט 2017 00:37:10ולפי היגיון אחר – נניח, זה שכתבתי עליו בשנה שעברה – זה היה חוזה של FAR 10
http://www.hoops.co.il/?p=78924
Rocky1
4 ספט 2017 01:14:12מסכים איתך על שנה שעברה, החוזה של ג'ינובילי אכן זכאי ל-10.
אבל תחשוב שניה על ניו אורלינס, מועדון שעדיין מחפש זהות וסמלים. ג'רו הולידיי יכול להיות אחד כזה, גארד שאת שיא הקריירה שלו עשה בניו אורלינס, ואם יהיה בריא, תמיד ייזכר כשחקן ניו אורלינס (ולא פילי קבוצתו הקודמת).
ניו אורלינס מנסה לבנות כאן מורשת, למועדון ללא זהות ששחקנים חופשיים לא ששים להגיע אליו.
אני לא חושב שזה חוזה מדהים, בטח שלא 7-10. אבל בטח שלא 2 (שוב מזכיר שאסיק וסולומון היל 1, ואג'ינסה 3, כלומר יותר גבוה מהולידיי).
amitlahev
4 ספט 2017 12:49:56מעולה עומר!
הולידיי שחקן מצוין. הפליקנס בנו גרוע את הקבוצה כך שבסיטואציה אחרת ההחתמה יכלה לקבל FAR יותר גבוה ביי פאר.
נכון לעכשיו אני נותן להם FAR4.
Avri
4 ספט 2017 13:26:22לא מסכים אם רוב מה שנכתב בתגובות וגם עם המסקנה של עומר (אגב, פוסט מעולה עומר).
זו לא שאלה של האם הולידיי שווה 30 מליון. זאת שאלה של האם היה להם משהו יותר טוב לעשות אם הכסף – האם יכלו להביא שחקן יותר טוב. אני בספק גדול.
בנוסף, כמו שדדי כבר אמר למעלה, הם בסוג של מלכוד כרגע. הם חייבים ללכת אול אין בעונה הזאת בשביל למנוע התפרקות טוטאלית של מה שהם מנסים לעשות שם עם קאזינס ודייויס. ושלא יהיו טעויות – אם זה עובד, אז זה פליאוף. אם זה לא עובד, אז זה עוד הרבה שנים של דשדוש עם כוכב אחד (דייויס) מאוד ממורמר ושמועות על טריידים כל שני וחמישי. קיצר, מהאופציות שהיו להם, זו היתה החתמה הכרחית.
FAR 7