מעורב הופס ליום שני: אנא, אל תלעגו למכביה! / מנחם לס

1. אנא. נסו להיות רציניים בקשר למכביה

אני יודע שהמכביה היא לא הרבה יותר מ'כאב בתחת' לישראלים, ושרוב הישראלים הם מאד ציניים לגביה, אבל לי היא כן חשובה. כאן בגרינוויל התקיימו תחרויות מוקדמות בשחייה, א"ק, טניס, ועוד איזה 7-8 מקצועות ספורט לבחירת נציגי   SOUTH CAROLINA JEWISH ATHLETES  לתחרויות הגמר לבחירת הנבחרת האמריקאית. כל התחרויות התקיימו באוניברסיטת פורמן לפני 3 חודשים.

*

אתם יודעים כמה יהודים חיים בכל מדינת דרום קרולינה?

*

נסו 13,800.

*
נדהמתי מהרמה (בעיקר בשחייה). לא האמנתי כמה אתלטים יהודים לא רעים בכלל גרים בדרום קרולינה, המדינה בה נוסד ה-KKK. דגלי ישראל התנופפו באוניברסיטה שפעם היתה מאד בפטיסטית, ולהקת ריקודי עם ישראלים (רובם ככולם אמריקאים שלמדו ריקודי עם במחנות קיץ יהודים) הגיעה מצ'רלסטון, ועבורי, לפחות, החווייה היתה מאד מרגשת. אני לא מאמין שישנו יהודי (או יהודיה) אחד מדרום קרולינה בנבחרת המכביה, אבל לצפות מ-13,800 תושבים יהודים בדרום קרולינה להרים אליפות ב-8 מקצועות ספורט ברמה שלא היתה מביישת את המנצחים לו השתתפו במכביה היה פלא אמיתי עבורי.
*
לא היתה השתתפות בכל מקצועות השחייה, אבל באלה שכן היו, הוריד 5-6 שניות מזמן המנצחים נניח ב-100 מ' חתירה (או כל סגנון אחר ב-100, וב-200 תכפיל את ההפרש לנניח 10 שניות משיאי ישראל, וכך הלאה) , ואתה מגיע לרמת שיאי ישראל. חשבתי: מספר יהודי דרום קרולינה הוא בערך כמו מספר תושבי בנימינה/גבעת-עדה. היש לכם מושג מה היה קורה בתחרות ראש-בראש בין יהודי מדינתי לבין נבחרת תושבי בנימינה בשחייה, א"ק, טניס, או כדורסל?
*
 
טוב, זה היה סתם פרט מעניין.
*
אולי ישראל לא מרגישה שהיא צריכה יותר את הגולה (או לפחות לא כמו פעם), אבל הגולה צריכה את ישראל (כיצד הזמנים השתנו, הא?).  ליהודים האמריקאים זה כבוד גדול לעשות את הנבחרת האמריקאית. אני משער שלכל יהודי התפוצות זוהי חווייה שאין שנייה לה להשתתף באולימפיאדה "יהודית", אפילו שאני בטוח למפרע שישנם בארץ כאלה המכנים אותה – בגלל שהיא מין 'אולימפיאדה ליהודים' – "גזענית". אני זוכר גם את הימים ש'הפועל' עשה מהמכביה של מכבי משהו טרף.
*

 אולי אני סאקר למכביות כי השתתפתי באחת, האמינו או לא!

*

 
במכביה השלישית ב-1950 מקצועות השחייה, הכדורמים, והקפיצות למים נערכו בבת גלים, 200 מטר מהבית בו נולדתי, חוף התכלת 31 (היום רציף מרגולין), הבית הנמוך ליד מסעדת מוסדג (פעם קפה קומפנייץ). כמה חודשים לפני עברה אמי ואבי החורג לטבעון, אבל אני נשארתי חבר בקבוצת השחייה והכדורמים (וכן קבוצת ההוקי שדה) של בת גלים. הייתי לוקח את אוטובוס 74 להדר, ומשם את מספר 42 לבת גלים לאימונים, תחרויות, ולהמשיך את חברותי עם הבת-גלימים איתם נולדתי.
*
למרות שאת שנות בגרותי (13-22) גרתי בקרית טבעון, בת גלים נשארה מכורתי, ומשך השנים הצלחתי אפילו לאחד את שתי השכונות מבחינה ספורטיבית ו-"מסיבות הצמדה" כשאירגנתי אין סוף תחרויות כדורסל וכדורגל בין שתי השכונות, ומסיבות 'הצמדה' בהן רקדנו ריקודים איטיים בעיקר לזמרתו של אחד הבת גלימים 'החורגים'  ששמו היה טומי (לא אותנטי; נידמה לי שהגיע מהשכונה הגרמנית) שהיה שר שוב ושוב

TELL LAURA I LOVE HER

TELL LAURA I NEED HER

TELL LAURA NOT TO CRY

MY LOVE FOR HER, WILL NEVER DIE!

 למה השיר הזה? כי הוא היה הכי טוב ל'הצמדות'. כל נערות בת גלים וקרית טבעון היו נותנות לנו להיצמד לציצים שלהן בגדול!

טכס הפתיחה במכבייה השלישית, 1950

 
 
למאמן שלנו איזייה (שנידמה לי שהיה גם מאמן נבחרת השחייה של ישראל) היה רעיון שנעשה מין קומדיה היתולית  –  מין מערכון קומדי מהקומה השלישית  – ממגדל הקפיצות מעשרה מטרים על אחד מאיתנו (חגי אגם-לבן ז"ל) שגילם  ילד שפוחד לקפוץ ומתקרב לקצה המשטח ושוכב על ביטנו ומסתכל על המים ועושה תנועות של "לא, לא", ואז פוחד לרדת מהסולם.
 
*
. מה היה הסיפור? היה לנו חבר קצת 'איטי' בשם בברוטו (שמואל היה שמו אבל משך השנים השם נישכח ונישאר רק בברוטו). כשהיינו ילדים שיכנענו אותו לעלות איתנו על הסולם ולקפוץ 'מהקומה השלישית'. הוא קצת פחד לעלות על הסולם האנכי, אבל שכנענו אותו שאני עולה ראשון, בברוטו אחרי, ואז השלישי, מנחם בורר.
*
 
לקח איזה 10 דקות עד שעלינו. בברוטו עשה צעד, עלה שלב, ונעצר. סוף סוף הגענו לקומה השלישית. מי שזוכר את המגדל, עם גלי הים, העננים הנעים, אתה עומד עליו ונראה לך שכל המגדל נע ונד וטס במהירות של 40 קמ"ש. זה לא מדל קפיצות שקל לקפוץ ממנו, אפילו שהוגדר כ-"אולימפי" יעני. קבענו שבורר קופץ ראשון (אנחנו קפצנו מהמגדל כבר בגיל 10 עם סלטה!),  בברוטו שני, ואני שלישי. סתם 'קפיצת רגליים'.
בורר קופץ, ומהמים צועק לבברוטו לקפוץ אחריו. בברוטו אומר לי "אתה משוגע? אני בחיים לא קופץ מכאן". בורר הגיע לקומה השלישית חזרה מהסולם, ובברוטו בשלו: "אני לא קופץ". אחרי נסיונות שיכנוע של חצי שעה אני אומר: "בסדר, אז יורדים".
*
 
בברוטו: "אתה פסיכי? אני בחיים לא יורד בסולם הזה שקשור בחוטי ברזל. אמא שלי אמרה לי שזה סולם שצריכים לאסור את העלייה עליו" (קצת הגזמה אבל מה שנכון הוא שהסולם נע ונד כשעלית עליו. מה קורה כשירדת אין לי מושג כי מעולם לא ירדתי מהקומה השלישית, רק קפצתי).
*
 
חברה, זה סיפור אמיתי. היינו בני 11 אז ובברוטו לא קופץ ולא יורד. השעה היתה כבר 5 לפנות ערב, והמציל פאול אף הוא כבר על הקומה ומנסה לשכנע את בברוטו לרדת עם עזרה שלו. בברוטו מסרב. נאלצו לצלצל למשטרה ולמכבי האש, והביאו מין סולם ענק שמשתמשים בו לכיבוי שריפות, ועם צעקות, בכיות, ומה לא, הורידו את בברוטו.
*
 
אנחנו חטפנו טוב-טוב על הראש מהוריו, וכן מאדון מרגוליס, בעל הבריכה, ומקציני המשטרה.
*
 
 

הבריכה, הטריבונה (היו שתיים שהכילו 4,000 צופים), ומגדל הקפיצות, עם הסולם האנכי המעלה את הקופצים. היו שלוש 'קומות': הקומה הראשונה – שלושה מטרים גובה עם קרש קפיצה, והקומה השנייה 5 מטרים, שהיתה פעם 'קומה אולימפית' עד שקפיצות מ-5 מטרים בוטלו באולימפיאדת 1932)

 

 
אני אפילו כתבתי פעם באתר 'בת גלים' את 'בלאדת הקומה השלישית'  על מה שקרה:

*******************************

בלאדת הקומה השלישית

*****************************

היה לנו בן כיתה בשם בברוטו
איש לא ידע איך באמת קראו לו
היה קצת איטי בכל המובנים
חבר פנטסטי, אך כל כך תמים!

***

אנחנו קבלנוהו כמו שהיה
והוא הפך לחלק מהאגדה
פעם מנחם בורר הציע לתם
עד לשמיים לבנות סולם
***
 
אבל הקטע הזכור לי בתכלית
ששכנענו אותו לקפוץ מ'השלישית'
אני עליתי ראשון במעלה הסולם
אחרי בברוטו (שבורר קרא לו "שאזאם")
***
 
בורר עלה אחרון בעלייה
ו"בשלישית" היינו כל השלושה
***
 
"קפוץ! קפוץ! קפוץ אל 'הבור'!
שתי שניות ואתה הגיבור!
תראה לכולם שיש לך 'גאטס' ואון
ומחר על בטוח יכתבו עליך בעתון"
***
 
בברוטו על סף הקומה נעמד
ולפתע מפחד ואימה הוא רעד
'בחיים מפה אני לא קופץ', הוא  אמר
ואת לב כולנו בברוטו  ממש שבר
***
 
עמדנו שם מה שהרגיש כיומיים,
מדרבנים את בברוטו לקפוץ למים!
(אתם טועים שזה סוף הסיפור
כי דווקא כאן למדנו ת'שיעור!)
***
אמרנו לו שאם כך אין ברירה
חייבים לרדת בסולם חזרה.
היה זה הסולם האנכי בר הזוהר,
שהיום מקימו היה חוטף בית סוהר
***
 
בברוטו הודיע שהוא לא יורד בסולם
כי אמרו לו שזה נורא מסוכן.
איך הספור נגמר אינני זוכר
כי לכל אחד יש ספור אחר!
***
 
אז מי יודע? אולי הוא עוד שם
בקומה השלישית, הוא נשאר לעולם?
***
 
כמובן שאת הסוף אני יודע. היו צריכים להורידו בעזרת משטרה ומכבי אש.
טוב. הסיפור ידוע לכל בת גלימי. המאמן איזייה החליט לעשות מזה מין דבר היתולי עם קפיצות למים אחרי צעקות וכו', קפיצות עם מטאטאים,  ואז את הסיפור של בברוטו שמפחד לקפוץ אבל גם פוחד לרדת מהסולם. בסטירה השתתפו חגי אגם לבן ז"ל (שהיה קפצן מצויין מהקומה השלישית שגילם את בברוטו), עודד גולדשמידט (שגילם את מנחם בורר) ועבדכם.
בסוף 'הסטירה' אנחנו "דוחפים" את בברוטו מהקומה השלישית, וחגי אגם לבן מבצע "עבורו" סלטה וחצי מושלמת!
*
אני כבר לא זוכר אם צחקו או בכו שם ב-1950 על "הסאטירה" שלנו, אבל זה היה חלק של כמה דקות לפני שיואב רענן (נדמה לי מקום ששי באולימפיאדת הלסינקי ב-1952) זכה במדליית הזהב בקפיצות.
*
 
זה היה חלקי במכבייה של 1950.
*
 
המכביה – האמינו או לא – הוא המפעל הספורטיבי השלישי בגודלו בעולם אחרי האולימפיאדה, ו'משחקי הסטודנטים'. לארגן דבר כזה בישראל הקטנה ל-10,000 אתלטים (למרות שהרמה בוודאי חובבנית מאד חוץ מנבחרות ישראל וארה"ב) הוא מפעל ענק וחשוב ביותר, שלא לדבר על המיליונים הרבים שהם מכניסים למדינה. אז אני מבין את הקהל הישראלי שלא רוצה לבזבז את זמנו בהליכה למשחקים, אם כי אני לא הייתי מוותר על תחרויות השחייה, ומשחקי הכדורסל (נשים וגברים) בהם משתתפות ישראל וארה"ב. גם בבייסבול מופיעים כמה אמריקאים שהשתתפו באליפות העולם האחרונה בבייסבול.
*
אז תהיו כמה ציניים שתרצו ביניכם, אבל אנא אל תראו זאת לאתלטים האורחים ששילמו מכיסם  עבור התענוג הזה, שעבורם הוא גם מצווה, גם חובה, וכמובן גם חופשה. ולנבחרת ישראל בכדורסל (עתודה?) ישנה לי אזהרה: תבואו עם משחקכם הטוב ביותר או שהאמריקאים יקרעו אתכם!
*

2. אני מבטיח: מאמר אחרון השבוע על הלייקרס!

 

היו גולשים ש"התלוננו" על השטח באתר שהקבוצה הנמצאת בבור הצואה של הליגה – הלייקרס – מקבלת. אז אני מבטיח שזהו הקטע האחרון השבוע על הקבוצה המאוסה הזאת (רוב הגולשים, אני יודע, מאמינים שבסתר אני שפוט לייקרס, אז ברצוני להרגיע אותם: זה שקר בריבוע).

אבל משהו נכנס לראשי אחרי שראיתי את קייל קוזמה, ומה שהפאור פורוורד הצעיר המצויין הזה עשה במשחק נגד הסלטיקס: מדוע, בשם אלוהים, הלייקרס בחרו אותו בדראפט אחרי שיש להם שני מספרי 4 צעירים, ג'וליוס רנדל ולארי נאנס? מה הם צריכים עוד פאור פורוורד?

למה? כי אם שני משחקים בליגת הקיץ מספיקים, הוא נראה לי כסטרץ' 4 מכל כיתת הרוקי'ס הזאת, הווה אומר שהם הביאו אותו כדי שישחק איתם ולא בליגת ה-G. עכשיו נוסיף לדיון את העובדה שאמנם רנדל ונאנס הם פאור-פורוורדים צעירים טובים מאד, אבל לאף אחד מהשניים אין זריקת טריי, וזה מה שהופך לחובה בכדורסל החדש של ה-NBA. אז מכל הקטע הזה מסקנה אחת עולה לי לראש: הם יתנו לאחד מהם ללכת, והאחד הזה הוא רנדל.

קוזמה הוא שחקן שינהל רומן עם ה-40% מהטריי – 36% זה המינימום שבמינימום – וה-5 מ-10 מהטריי (בדרך ל-31 נקודות) שקבר אמש רק מחזקים את דברי.

אז למה רנדל ולא נאנס? כי רנדל – אפילו שהוא בא מעבר של לוזרית כמו הלייקרס ולך תדע כמה מהלוזריות הזאת ניכנסה לנשמתו ולוורידי ידו הזורקת – הוא ערך שעבורו הלייקרס יכולים לקבל את ה-RETURN הגדול ביותר, אפילו יותר מאשר ג'וליוס קלרקסון, ואני מאמין אפילו ברנדון אינגראם. קוזמה לעולם לא יהיה הריבאונדר שיש ללייקרים עם רנדל, אבל הם מוכנים להחליף ריבאונדים בנקודות ANY TIME.

זהו. עוד תתחננו שאכתוב על הלייקרס, אבל לא יעזור לכם שום דבר.

3. סטן ואן-גנדי חיפש (ומצא) את אברי בראדלי

 

אברי בראדלי הוא שחקן כדורסל טוב. הייתי אומר בין טוב לטוב מאד אפילו. אבל למה סטן ואן-גנדי אמר כבר לפני שנה ש"אם היה לנו אברי בראדלי היינו משתפרים עשרת מונים" תהרגו אותי אם אני יודע.

לא שיש את הניבון "עשרת מונים" באנגלית, אבל הוא התכוון לאותו דבר. אז הנה, יש לו אותו. אברי בראדלי היה קרבן ההבאה של גורדון הייווארד כי לבוסטון היו יותר מדי שחקנים טובים עם חוזים העומדים להסתיים, והם החליטו  שבראדלי יהיה האיש. מהצד השני של המפה (לא בדיוק 'הצד השני', אבל הייתי אומר שליש מהצד השני) דטרויט החליטה שהיא יכולה להתקיים יפה ובסדר ללא קנטביוס קלדוול-פופ. אמנם הוא הראה שיפור בקליעת השלוש שלו, אבל עם בראדלי ברוסטר,  סטן החליט לא לחדש את חוזהו של קלדוול-פופ שאילו חודש, היה לזמן ארוך.

בראדלי הוא קלדוול-פופ משובח עם קליעת שלוש של 39% ב-5 ניסיונות טריי למשחק, והגנה טובה יותר (פעמיים בחמישיית ההגנה של הליגה). חוזהו מסתיים בסוף העונה, וסטן יודע שכדי להשאירו הוא יצטרך לפתוח את הארנק לסכום לא קטן.

הנה מה שטראסט המוחות של ספורטסנטר אומר על הבאתו של אברי בראדלי לדטרויט:

*

*

4.אל תתפלאו אם ג'ון קולינס מווייק פורסט (עתה בהאוקס) הוא האתלט מס' 1 בדראפט

האם ההאוקס דגו  'גריק פריק' אמריקאי?

*

*

5. תנו מבט ברשאד וון קולע 31 עבור הבאקס במשחק שזה עתה נגמר

*

*

6. "ONE-ON-ONE" אופטימלי: דניס סמית' נגד ג'אש ג'קסון בליגת הקיץ ב-MSM

*

7. הניקס ניפגשו עם דייויד גריפין

הניקס הטיסו את דייויד גריפין העירה. הם האכילו אותו והישקו אותו במיטב המסעדות. הם ניסו לשכנעו שהמקום הטוב ביותר לקחת אליו את כשרונו כ-EXECUTIVE של כדורסל הוא התפוח הגדול. לפי  Adrian Wojnarowski and Ramona Shelburne of ESPN   השיחות התנהלו "לשביעת רצונם" של שני הצדדים.

סטיב מילר מהנהלת הניקס אמר לדיילי ניוז שהשיחות עתה הגיעו לרמה של הגדרת ובניית חוזה שיתאים לשני הצדדים.

הבעייה הראשית? דייויד גריפין עומד על כך שאם שוכרים אותו, הוא רוצה "to bring his own front office and staff into Madison Square Garden"

אני לא מבין מה הבעייה. כששירת כ-GM של הקאבס מ-2014-2017 הוא הביאם פעמיים לגמר, כולל אליפות אחת.

הפרידה של גריפין מהקאבס:

 

גריפין היה ה-GM שבחר את אנדרו וויגינס, ואז עשה את הטרייד ששלח אותו ואת אנטוני בנט למינסוטה עבור קווין לאב. היו הרבה שטענו נגד הטרייד הזה, אבל העובדה היא בשחור לבן: עם קווין לאב היתה אליפות. עם וויגינס? לך תדע (אני אחד שלא מאמין).
דייויד גריפין היה גם ה-GM הראשון שהביא מאמן אירופאי לאמן קבוצת NBA – דייויד בלאט. אמנם הוא פוטר אחרי עונה וחצי, אבל עצם שכירתו מראה על זוג אשכים שאני לא יודע אם תמצא בין ה-GM האחרים, ובתפוח הגדול זוג אשכים כזה הולך רחוק.

ברגע אחרון (אחרי כתיבת המאמר) המגע בין הניקס וגריפין נותק!

8. הניקס וטים הרדאוויי ג'וניור חתמו על OFFER SHEET

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 46 תגובות

  1. התמצלות!!!!!!!!!

    ממש, אבל ממש לא התכוונתי לגלוש בקטע על המכביה עד חברי בברוטו (שביה מעט 'איטי') ואפילו להכניס בלאדה שפעם כתבתי. לא יודע כיצד דבר הוב יל לדבר וזה מה שיצא.

    טוב. חלק מחיי.

  2. מנחם – אף פעם אל תתנצל! זה יוריד לך שנות חיים… חוץ מהפעמים שאתה כותב על הלייקרס ונשבע שאתה לא מוכן לצאת מהארון (של גייל)

  3. מנחם אין על להתנצל
    המכביה מאז אסון הגשר ( הגשר שהוביל את הספורטאים וקרס מעל הירקון המזוהם ) הוא אירוע מיותר ולא מעניין את חובבי הספורט בארץ או בעולם
    נראה שכל יהודי בקבוצת ספורט כלשהיא מגיע לרשום וי
    אנחנו ב 2017 את הציונות החליפה ציניות
    תודה לך על נוסטלגיה שעולה בכמה רמות על המשחקים

  4. החלק על המכבייה נהדר. אהבתי כל מילה.

    פחות אהבתי כמובן על מה שקשור בניקס.
    גריפין סירב סופית לניקס, בעיקר בגלל המעורבות הבלתי פוסקת של אלן יוסטון הנודניק. מה שמסתמן זה צוות משולב של סטיב מילס ויוסטון בתפקידי נשיא GM.
    הארדוויי הוא שחקן נחמד, אבל שווה הרבה פחות מהחוזה שלו, ויותר מזה, אטלנטה לא הייתה משווה גם הצעה נמוכה בהרבה. כלומר נוספה עוד אבן נגף מיוצר מתחת לתקרה.

    1. מה שהיה הוא שיהיה בניקס דובי, ככה זה נראה ע"פ החוזה הראשון שמילס אחראי לו. יאללה זמן של הספרס לעקוץ את הפרינגלס תמורת שאריות אולדריג' ודני גרין…

      1. אדם סילבר יפסול טרייד כזה של פורזינגיס לסן אנטוניו, בגלל טמטום לשמו. ואני אוהד הספרז, כן. זה לא יקרה, חבל אפילו לפנטז.
        אם אתה מחפש מקום לעקוץ, אז אולי קאזינס, בעונה אחרונה בניו אורלינס. אני מאמין ביכולת של פופ לביית את הפרא. ותקבל נשק שאין לגולדן סטייט הנוכחית תשובה מולו.

  5. הבעיה שהחליטו בממשלה להרוס את המכביה.

    החלטת הממשלה היא שכל הארועים ישחקו בירושליים.
    בעבר המכביה היתה משוחקת בכל בארץ אז לא משנה איפה גרת היה איזה אירוע ליד מקום מגוריך .
    אני תכננתי לקחת את הבנים שלי לאחד הארועים ליד הבית (ראשלצ) אבל בגלל הריכוז בירושליים אז פשוט אין ארוע קרוב לבית

    1. לא מפתיע – הכל בירושלים.
      מסיבות סיום של גן חובה כוללות בניית בית המקדש השלישי בירושלים, מסיבות סיום של בי"ס יסודי כוללות מצעדי חיילים ושירים על געגועים לירושלים, הכל ירושלים.
      מי שחושב שאני הוזה, שיחפש את התכנית האחרונה של גב האומה באתר של ערוץ 10, הם ריכזו את קטעי המהדורות המרכזיות הרלוונטיים.

    2. זה לא נכון שהכל בירושלים. אני הייתי היום באולם "החוויה אולימפית" בהדר יוסף בתל אביב בתחרות בהתעמלות מכשירים. היה אירוע מרגש ואיכותי – ישראל ניצחו, ארה"ב שניים. מחר יום התעמלות נוסף – תחרות מכשירים כל מכשיר בנפרד. מי שבסביבה, שיקפוץ לראות את נבחרת ישראל בהתעמלות, מומלץ.

  6. כבר אמרתי בערב בדרפט שדניס סמית' ג'וניור הוא הרכז הבכיר בדרפט ובין השחקנים הכשרוניים ביותר יחד עם ג'קסון ואיזק

    1. אחרי משחק אחד אתה אומר את זה…? . אני לא מסכים אין מתאם ישיר בין הצלחה בליגת הקיץ לבין הנבא.מעדיף את פוקס,בול ופולץ על פניו.

  7. 1. המכביה כנראה לא תחזור למה שהיתה, ולחשוב שמרק ספיץ מגדולי הספורטאים אי פעם השתתף ב 2 מכביות.

    2. מנחם, אל תבטיח הבטחות סרק, לא תעמוד בזה, נשבת בקסמי הכריזמה של אלונזו בול, הדרך שלך להשתחרר היא לנסות לצפות בביצועים של לוקה דונציץ.

    3. אברי בראדלי וסטן ואן גנדי זיווג מהשמים, זוהי תחילת הפריחה מחדש של מוטטאון, אבל הפעם הם יהיו Nice Boys

    4. שכנעת אותי כבר שהתואר מונח ברגליו של דארון פוקס מסקרמנטו !!!
    7. הדרך היחידה לגרום לפיגורה רצינית לחתום כ GM בנייקס היא לקחת אותו לאחד מהבארים ולהשקות אות היטב, בדגש על ערבוב משקאות, שיגרמו לו לערבול חושים.

    8. טים הארדווי בניקס, בעבר אף אחד לא הסכים לפשרות על המשבצת של ארל מונרו, היום אפילו מנחם מוכן להסתפק בבן של…

  8. אחלה פואמה 🙂
    היה לי עבר קצר כדוגמן (מסמיק) הייתי חלק מאלה שעשו את התשדירי פרסומת של המכביה לטמבלויזיה….. אפילו קיבלתי קלוזאפ 🙂
    זה היה לפני הרבה שנים… אני אפילו לא זוכר מתי

  9. מעולה מנחם. תמיד כיף לקרוא אותך, לא משנה על מה.
    חבל לי על גריפין. באמ היה יכול לעזור למועדון הזה שבאמת נראה כאילו קללה רובצת עליו

  10. קודם כל איזה מאמר יפה.
    אל תתנצל מנחם. אנני לפחות מאד נהנה מכל אחד מהזכרונות שלך.
    עשית הרבה בחיים וזכותך להיות גאה בכך

    הפרידה של בוש עצובה/ מתוקה,
    מתוקה כי הבן אדם נתן הרבה למיאמי וזכה למקום של כבוד בהיכל התהילה (גם אם על חשבונינו)
    עצובה, כי הבן אדם היה חייב לפרוש ברגע שהתגלו בעיות הקרישה. אני טיפונת מבין בנושא ומייד ששמעתי על כך הבנתי שהוא לא יוכל להתחרות באופן מקצועי יותר. לקח לבחור כמה שנים להבין את זה.

    לגבי המכביה,
    תמיד שיש פער בין הציפיות למציאות נוצר תסכול והמכביה אינה שונה בכך.
    כל עוד מדינת ישראל והעולם היהודי היו מאוחדים באותה הדרך, למכביה היה מקום של כבוד וספורטאים יהודים גדולים הותירו את רישומם: ממארק ספיץ דרך טל ברודי ורבים וטובים אחרים.

    כיום, קיים פילוג קשה מאד בין העולם היהודי בתפוצות לישראל:
    ממשלת ישראל אינה רואה במדינת ישראל כמדינת העם היהודי, אלא כמדינה יהודית (כלומר, אין מקום ליהודים מחוץ למדינה)
    במקרה הטוב מתייחסים ליהדות התפוצות כספומט או לובי להשגת המטרות ללא שום זכויות או SAY
    במקרה הרע, מדובר באוייב שיש להכחידו (רפורמים,קונסרבטיבים, אורתודוקסים מודרניים, שמאלנים וליברלים).

    במצב כזה המכביה היא פאסאדה שנועדה לרצות ולהרדים את יהדות התפוצות שישחקן, ירוצו, יהיו מרוצים וילכו הביתה.

    אפשר היה לראות את זה יפה מאד במכירת הכרטיסים:
    כרטיס לתושבי ישראל נמכר במאות בודדות של שקלים, כרטיס למוזמנים מחו"ל נמכר במאות רבות של דולרים.

  11. סיפורי בת גלים הם תמיד מהכי טובים שלך. מקווה שתרבה בהם + תמונות + דרושות.

    גם הזווית על המכביה יפה. ובכלל – מי שמתלונן על אירועי ספורט הוא אידיוט בהגדרה. מה יכול להיות רע באלפי צעירים שעושים תחרויות ומה זה משנה איך קוראים לזה?

    the more – the merrier

  12. גם הד"ר – על אוטומט, בתת מודע, מבלי משים ובאופן טבעי – כותב בהקשר לניקס שהם החתימו על Offer SHIT במקום SHEET.
    טעות פרוידיאנית.

  13. אבא שלי ייצג את ישראל באחת המכביות בשנות ה-70 המוקדמות.
    בגלל שהיה הישראלי הראשון בריצת 5,000 (או 3,000 לא זוכר) אחרי 3 זרים, שמו ליד דוכן המנצחים שלט קטן על הדשא עם הסיפרה "4", והוא חוייב לעמוד ליד המנצחים ולקבל תעודת הערכה 😂😱

    1. באמת ענק.
      מזכיר את המערכון של החמישיה הקאמרית בו הם מבקשים מהשופט הגרמני לתת לאצן הישראלי להתחיל קצת לפני כולם

  14. אהבתי את החלק על המכביה, למרות שהאירוע, מבחינה ספורטיבית, די חסר משמעות לדעתי – בחלק גדול מהענפים יש קבוצות שלא מגיעות לקריטריון סף של האולימפיאדה.

    מבחינת ה-NBA:

    אני לא יודע אם בראדלי מהלך חכם של דטרויט. מצד אחד הוא השחקן הכי טוב שם, אבל הוא בא לשנה אחת וחוסם את ההתקדמות של לוק קנארד. בטווח הקצר זאת הברקה ובארוך לא, ולכן טעות – אין לפיסטונס מה לחפש בטווח הקצר.

    ג'ון קולינס אחלה בחירה של ההוקס. יכול להתפתח לנכס התקפי משמעותי והשילוב שלו ושל פרינס בעמדות הפורוורד מאוד חביב הגנתית. מהלך מסקרן ומעניין ואני מקווה שהוא יזכה ל-25-30 דקות במשחק.

    offer shit זה ביטוי משעשע, והאמת שגם די מתאים בהצעה של ה-71 מיליון דולר ל-4 שנים להארדוואי 🙂

    1. לפני 10 שנים כשהעתי לגיל 70 אירגנתי כנס כיתה. כנס הכיתה הפך למין 'כנס של בת גלים' שעד היום מדברים עליו. הגיעו מעל 1,000 בת גלימים וותיקים ונאלצנו לשכור את אולם הכנסים של הקניון שמול חוף הכרמל. הטלוויזיה הגיעה, המפקד של אוניית המעפילים 'חיים ארלוזרוב' והיה מאורע נפלא ממש. כולנו חיפשנו את בברואט באינטרנט, בפייסבוק ומה לא. הוא נעלם ואיננו. איש לא יודע מה עלה בגורלו.

      אבל הבת של המורה שלי קווינט באה, חיבקה אותי, ואמרה לי שהיא קראה כמה שהדברים שכתבתי על "המורה שלי קווינט", ונהנתה מכל מילה.

  15. ה KKK נולד באינדיאנה.
    והמכביה היום זה אוסף של יהודים שמנמנים ובני עשירים שרמתם הספורטיבית מביכה.

  16. Were you a real senior rank, they would've let you take care of the greatest your own way instead of the "father-consulation-prize"…
    Were you a real somebody, your stupid cannibal of a boss (no kidding, he really eats people) would have been straight forward about daddy's assassination
    Were you a real inner party member you wouldn't have been treated like a six year old

    Am I wrong here?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט