השבוע בבייסבול / חנן קרן (עם תרומה קצרה ממנחם)

גיבור השבוע.

לפני סקירת מה שקורה בליגה מבחינה ספורטיבית אני מרגיש צורך לציין את השופט ג'ון טאמפיין שלפני משחק ששפט בפיטסבורג הבחין באישה שרצתה לשים קץ לחייה והציל אותה לפני שקפצה מגשר. מעורר השראה.

מילים ספורות על השבוע שהיה:

אנחנו עומדים שבוע לפני פגרת האולסטר שמסמן את מחצית העונה. זה זמן לקבוצות להחליט האם יש להם סיכוי להגיע לפלייאוף או לא מה שישפיע על המהלכים בשוק ההעברות. יש לציין שעד השנה משחק האולסטאר קבע את הביתיות של הוורלד סיריס אך השנה שינו את זה.

AL East

הרד סוקס פתחו פער של שני משחקים על היאנקיז אחרי שבוע מוצלח. ביום ראשון הם הפציצו הנצחון 15-1 על טורנטו כשמוקי בטס רושם נתון סטטיסטי נדיר – 8 בישולים למרות שהוא בכלל חובט ראשון.

היאנקיז סיימו שבוע עם מאזן שלילי עם הפסד למוליכת הליגה – יוסטון שהראתה שלא במקרה היא ראשונה. את הסדרה הזו הם דווקא התחילו מצוין כשהביסו את אותה יוסטון 13-4. 4 נקודות הגיעו מהגרנד סלאם של ברט גארדנר בסרטון הבא.

AL Central

החדשות של הבית ושל הליגה שקנזס סיטי חזרו על אמת למאבקי הפלייאוף. ניצחון 3-1 בסדרה מול המינסוטה זו חתיכת הצהרה. במשחק האחרון בסדרה קרה משהו יוצא דופן כאשר הפיצ'רים של הבול פן שיחקו ללא פיצ'ר מהרוטציה הפותחת. טרוויס ווד פתח את המשחק ואז עוד 4 פיצ'רים עזרו לסיים את המשחק עם ניצחון. קליבלנד ניצלה את המפגש הישיר בין מינסוטה וקנזס סיטי בכדי לפתוח פער של 3 משחקים עליהם.

AL West

ביוסטון השלימו עוד שבוע מוצלח עם בשתי הסדרות 2-1 והם מובילים בבטחה את הבית הזה. המשחק השני מול היאנקיז הסתיים עם מהלך יוצא מן הכלל של יוסטון כאשר הצליחו להוציא את גארדנר של היאנקיז.

NL East

וושינגטון סיימו שבוע עם מאזן שלילי אבל כרגע, אולי במשקפת, אפשר לראות את היריבות שלה לבית. במשחק האחרון הם ניצחו בסנט לואיס בעזרתם של צמד ההום ראנס של ברייס הארפר.

המטס ניצחו כמה משחקים רצופים אבל במשחק האחרון הם הפסידו לפילדלפיה. תראו את הדאבל פליי שהם חוטפים פה אחרי שהכדור נתפס בצורה מוזרה.

NL Central

סטטוס קוו בפסגת הבית כאשר גם מילווקי וגם הקאבס מסיימים שבוע במאזן זהה. במשחק הניצחון של מילווקי על מיאמי דומינגו סנטנה חבט להום ראן בעזרתו של שחקן ההגנה של מיאמי ג'יאנקרלו סטנטון.

אגב אותו סטנטון הוא לא פחות מאלוף תחרות ההום ראנס של הליגה וינסה להגן על התואר בעוד שבוע.

NL West

הדוג'רס נרגעו אחרי רצף הניצחונות וסיימו שבוע פושר אבל מספיק טוב להמשיך להוביל את הבית. באחד ההפסדים לאיינג'לס המשחק נגמר עם וואקאוף אחרי טעות בהגנה אחרי סטרייקאווט. שימו לב לקטע הבא.

אריזונה ניצחה את הסדרה מול קולורדו 2-1 ומובילה עליה ב4.5 משחקים, בעיקר בגלל התקופה הרעה שעוברת עליהם.
מילים ספורות על השבוע שיהיה:

AL East

בוסטון  יוצאת למסע משחקי חוץ בטקסס ואז בטמפה כאשר היאנקיז יארחו את טורנטו ומילווקי.

AL Central

קליבלנד יארחו את סן דייגו ודטריוט בעוד שמינסוטה תארח את האיינג'לס ובולטימור. קנזס סיטי תצא לסדרה בסיאטל ואז תתארח אצל הדוג'רס לסדרה מעניינת.

AL West

ליוסטון מצפה שבוע ללא יותר מדי בעיות באטלנטה וטורנטו.

NL East

וושינגטון תטייל מול המטס ואז תנסה להגדיל את הפער מאטלנטה.

NL Central

מילווקי מול בולטימור ואז יאנקיז בחוץ. בין לבין היא גם תשלים משחק אחד מול הקאבס. הקאבס מארחים השבוע את טמפה ביי ואז את פיטסבורג.

NL West

הדוג'רס עומדים בפני שבוע לא קל כשתארח את סגניתה אריזונה ואז כאמור תשחק מול קנזס סיטי הנושכת.

טבלאות

המלצות השבוע:

היאנקיז מול מילווקי – שתי קבוצות שבתמונת הפלייאוף, צריך להיות מעניין.

דוג'רס מול אריזונה – מוליכה מול סגניתה על ההולכה, יש מה להוסיף?

דוג'רס מול קנזס סיטי – מבחן רציני לקנזס סיטי מול אחת משני הקבוצות הטובות בליגה.

 

 

 

הוט דוג ובייסבול – זיווג שנעשה בשמיים / מנחם לס

אם אתה הולך לקולוסיאום של האתלטיקס באוקלנד, ביציע יושב אחד בשם ג'ואי צ'סנט. כולם באים לבקש ממנו חתימות.

אנשים לוחשים: "באיזה שנה שיחק? האם הוא מועמד להיכל התהילה?'

ואז הוא מתרומם וקורא לנער השחור בן ה-16 שעל מגשו הוט-דוגס ב-$4 לכל דורש. הוא מושיט שטר של $20 ואומר לנער: "תן לי שלוש". הנער מודה לו.

אז הלחישות עוברות משורה לשורה: זהו ג'ואי, אלוף אכילת ההוט-דוגס של ארה"ב. הוא גם בעל השיא: 73 הוט דוגס בעשר דקות.

אבל הפעם הוא לא בא לשבור שיא או לגרום לכל הערצה שהיא: כל מה שהוא רוצה זה להיות אחד מהפטרונים שנגסו באחד מ–19.4 מיליוני ההוט-דוגס שנאכלו במייג'ור ליג באיצטדיונים השונים השנה.

שואלים אותו אם זה לא נוגד לבריאות.

"כל הוט דוג שאתה אוכל באיצטדיון זה HEALTH FOOD כל זמן שזה גורם לך להיות מאושר. כל אוכל THAT MAKES YOU HAPPY הוא אוכל טוב. כל זמן שאתה לא אוכל אותו כל יום, גם מחוץ לאיצטדיון".

הוט דוג הוא בשר הנטחן מכל חלקי הפרה שאינם סטייק. הוא הדבר המאחד את ארה"ב יותר מכל דבר אחר מלבד השפה. אתה הולך ליציע ותראה אירים, איטלקים, סינים, יפאנים, ישראלים. כולם אוכלים הוט-דוג וכולם נהנים.

"BASEBALL AND HOT DOGS GO TOGETHER", אומר טום לאהר, קצין צי בדימוס שאת שנות הגימלאות שלו בילה בביקור בכל איצטדיון בארה"ב וכתב אנציקלופדיה שלמה על ההוט דוגס בכל איצטדיון. ההוט דוג מס' 1? ה'פלמינג הוט צ'יטוס' של איצטדיון הריינג'רס. הוא עולה $10.50 "אבל הוא שווה כל סנט".  הוט דוג שכולו בשר 'בייפאיטר' ועליו גבינת נאצ'ו וקוביות אננס, ואז אתה מוסיף נוזל אדום מ-VENDING MACHINE שמרוכז בפילפל קובני חריף וח'לפינוס. "מנקה את הקיבה מכל רעל", הוא כותב בספרו.

חייבים לזכור שהוט-דוג הוא לא סתם איזה שם-עצם עם מילה לא מעוררת תיאבון בתוכו. "כלב חם"? GIVE ME A BREAK!

אבל ה"כלב החם" הוא שם עצם מלא אהבה, חיבה, ושמחה. כמו "הללויה!" כמו "YESSSSSS!!!!!" בהום ראן. זה בייסבול במיטב טוהרו בדיוק כמו השיר "TAKE ME OUT TO THE BALL GAME" המושר בכל תחילת אינינג שביעי ממזרח עד מערב, ומדרום עד צפון ארה"ב, בכל משחק של האלה והכדור.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תוספת מעולה מנחם
    הבחור בולס בלי רחמים ,בעייני תחרויות המזון האלו זה דבר די מגעיל זילות של האוכל
    הווילד קארד ב NL נראה ש 2 הקבוצות מהמערב יהיו שם
    ב AL הכל פתוח

  2. תודה, מנחם וחנן.

    אין כמו האוכל בפארקים של הבייסבול.
    אני לא בטוח מי מיתולוגי יותר,
    הפנוויי פרנק של הרד סוקס,
    או נתנ'ס הוט דוג ביאנקי סטודיאום.
    ה-2 הם חלק בלתי נפרד מהחוויה!

  3. תודה חנן ומנחם. איזו עונה נמרחת. אין דיבורים על קיצור העונה או הורדת משחקים? גם ככה חצי מהמגרשים ריקים לגמרי

    1. אפלטון, האיצטדיונים הם גדולים מדי למשחקי עונה רגילים אבל טקנים מדי למשחקים חשובים, או לווייד קארד, או לפלייאוף. אז אין ברירה.
      מה שקובע הוא ממוצע הצופים שהוא בעלייה כל שנה. הבייסבול היא ליגה בריאה מאד כלכלית, וברוב הבחינות האחרות.

  4. הכפר הירוק בואך רמת השרון הוא בית למתקן אימונים ומרכז לוגיסטי של המוסד למודיעין ול"תפקידים-מיוחדים"

כתיבת תגובה

סגירת תפריט