הדרך לשאנז אליזה 2017 – אז מי כאן לעזאזל הפייבוריט / דוד "פאקו" סעדה

קצת יותר מחצי עונה של 2017 מאחורינו, והגענו לאירוע הנחשב לשיא של העונה – הטור דה פראנס. עד כה, קיבלנו עונה שהייתה תפורה על חובבי הדרמה. הנה מבט קל על הזכיות בכמה ממירוצי הקטעים העיקריים מתחילת העונה:

  • הוואלטה של אנדלוסיה – ואלוורדה בשנייה לפני קונטאדור.
  • פאריס-ניס – סרחיו הנאו בשתי שניות לפני קונטאדור.
  • טור חבל הבאסקים – ואלוורדה ב-17 שניות לפני קונטאדור (כבר לא נעים, ברטי, בטח גם אחרי המקום השני בקטלוניה).
  • טור האלפים – גראן תומאס ב-7 שניות לפני תיבו פינו.
  • ג'ירו ד'איטליה – טום דומולאן ב-31 שניות לפני קינטאנה. לא הרבה עבור גראנד טור, ובכלל מדובר באחד הגראנד טורים היותר צמודים אי פעם.
  • הקריטריום של דופינה – יאקוב פוגלסאנג ב-10 שניות לפני ריצ'י פורט.

אז זה מה שצפוי לנו בטור? יש מצב, בהחלט יש מצב.

לפני שנדבר על הטור, הנה הזדמנות למי שפחות מכיר את הענף ליישר קו בעזרת מורה נבוכים מהשנה שעברה.

אז המהדורה ה-104 של הטור דה פראנס תצא לדרך בשבת הקרובה בעיר דיסלדורף בגרמניה. בשנים האחרונות המארגנים מנסים למצב את הטור כאירוע כל אירופי, כאשר הוא מבקר כל פעם במדינה אחרת, והטור הנוכחי יעבור גם בבלגיה ובלוקסמבורג. בקטעי ההרים, אלו המרכזים את עיקר העניין בטור, קיבלנו כמה עם פוטנציאל להפוך לקלאסיקות. כבר בקטע 5 קיבלנו בסיום הקטע את "מקפצת הבנות היפות" או la planche des belles filles בשפתם, קטע עם שיפוע קצר יחסית ותלול, הזכור היטב לכריס פרום מ-2012. בקטע 9 קיבלנו תוואי פסיכי הכולל שתי פסגות מוכרות – הגראן קולומבייה (עם "השרוכים" מהשנה שעברה) והר החתול, אותו ראינו בדופינה האחרון. בקטע 17 קיבלנו את הגאליבייה, עוד אחת מהפסגות הקלאסיות של הטור (זכורה ודאי מהטור של 2011 בו ניצח קאדל אוונס). בקטע 19, הוא קטע המלך, קיבלנו פסגה אימתנית וקלאסית בשם האיזוארד. ואלו רק ההיילייטס.

מקווה שרגלי לא תישבר. האיזוארד.

אז מה בעצם מייחד את הטור הנוכחי, אם פסגות רבות מוכרות לנו ממירוצים קודמים? דבר אחד הוא העלאת המינון של הפסגות ה"פאנצ'יות", אלה הקצרות והתלולות במיוחד. דבר שני הוא העובדה שהרבה פחות קטעים מהרגיל מסתיימים בעלייה (ארבעה בטור הזה), כאשר מרוב הפסגות שנזכרו לעיל צריך גם לרדת. לשני המאפיינים הללו יש משמעות אחת – הקטנת הדומיננטיות של קבוצות במירוץ. זאת כי הרי רק מתי מעט מסוגלים לצלוח את הטיפוסים התלולים בקצב של המובילים מצד אחד, ומצד שני, בירידות (הטכניות ברובן) אין כמעט משמעות לאותן רכבות קבוצתיות. מארגני הטור כנראה לא ממש אהבו את התנהלות הטורים הקודמים, בהם שלטה קבוצת סקיי ביד רמה, והשנה ניסו לטרוף מעט את הקלפים. זה מתחבר גם להודעה של ה-UCI (איגוד האופניים הבינלאומי), שהחל מהשנה הבאה, הקבוצות המשתתפות בגראנד טורים יכללו שמונה רוכבים במקום תשעה. מלבד הטיפוסים, המירוץ כולל שני קטעי נג"ש אישיים (אין נג"ש קבוצתי), בפתיחת ובסיום המירוץ. הם יותר קצרים מאלו שראינו בג'ירו האחרון, כך שצפוייה להיות להם השפעה, אך פחות מכרעת מאשר במירוץ האיטלקי.

אז את מי נראה כאן הפעם?

כריס פרום (סקיי, בריטניה): פרומי וקבוצת סקיי שולטים בעריצות בטור בשנים האחרונות, עם שלוש זכיות בארבע שנים, כולל השתיים האחרונות. פרום הוא מטפס על, שען על, ובשנה וחצי האחרונות הפך לאחד הדסנדרים (יורדים) הטובים בעולם. קבוצת סקיי היא הקבוצה הטובה והעמוקה בענף, והיא מתמחה בלחסל את האופוזיציה בטור, מירוץ לו היא מקנה חשיבות עליונה בלוח המירוצים של העונה. אלא שהשנה פרום נראה פגיע מתמיד. הוא לא זכה באף מירוץ, לרבות הדופינה לפני כחודש, מירוץ שבו רוב הזוכים ממשיכים וזוכים גם בטור עצמו. בדופינה הוא לא הראה את יכולותיו הפנומנליות בנג"ש ובטיפוסים, מה שבסופו של דבר אף השאיר אותו מחוץ לפודיום. קבוצת סקיי מגיעה בד"כ לטור במלוא הדרה, כשהפעם תכלול גם את סרחיו הנאו הנפלא. אלא ששניים אחרים שאמורים לסחוב את פרום בהרים הם מיקל לנדה וגראן תומאס, שהשתתפו בג'ירו המפרך במאי (האחרון רק בחלקו). מצד שני וואוט פולס, אחד מהגורמים העיקריים בהצלחה של פרום בטור הקודם – בחוץ. מדוע, לדייב בריילספורד, המנהל של סקיי, פתרונים. וחוץ מזה, התלבושת של סקיי תהיה לבנה! כל אלו מציבים סימן שאלה גדול מאד על עד כמה פרום באמת הפייבוריט כאן.

בקיץ הזה תלבש לבן

 

ריצ'י פורט (BMC, אוסטרליה): פורט נחשב השנה בעיני רבים למועמד העיקרי להפיל את חברו הטוב פרום מכס המלכות, ולא בכדי. האוסטרלי מצוי השנה בכושר מצויין, כפי שגם העידו הזכייה שלו בטור של רומנדי, והכמעט זכייה שלו בדופינה. בשני המירוצים הוא הראה יכולות נג"ש מפחידות, משהו שמאד יסייע לו בטור הזה. לא תזיק לו גם העובדה שהפעם הוא יהיה המוביל היחיד של הקבוצה (בלי שהדומסטיקים שלו ייאלצו לחשוב על רוכבים אחרים כרוהאן דניס או טי ג'יי ואן גרדרן ר"ל). אלא שהכמעט זכייה בדופינה (כמו גם מה שקרה בפאריס-ניס) הזכירה לנו מדוע פורט עד כה לא הצליח לזכות בגראנד טור – העובדה שהוא לא תמיד מצליח לשמור על עקביות לאורך טור שלם.

פורט. אם הוא יזכה, זה באמת יהיה חיוך.

נאירו קינטאנה ואלחנדרו ואלוורדה (מוביסטאר, קולומביה וספרד): קינטאנה הלך השנה על דאבל ג'ירו-טור, ובינתיים נראה שההימור התפוצץ לו בפנים. בג'ירו הוא נראה די אנמי, ורחוק מיכולות הטיפוס הפנומנליות אותן אנו מכירים ממירוצים קודמים. גם יכולות הנג"ש הפחותות שלו אפשרו למטפס פחות טוב ממנו כטום דומולאן לזכות בג'ירו, וזה דבר שגם יפגע בו בטור הנוכחי. כעת, הקולומביאני מגיע לטור עם כל הקילומטראז' של הג'ירו ברגליים. אמנם בשנה שעברה הוא זכה בוואלטה לאחר שהתחרה גם בטור, אלא שזה קרה לאחר שיריבו העיקרי פרום עשה זאת גם כן. התמודדות שווה בשווה עם שאר המתחרים תהיה אולי האתגר הגדול בקריירה של הקולומביאני הקטן. ואלוורדה אמנם הובא לכאן כדומסטיק הראשי בקבוצת מוביסטאר (האיכותית מאד), אלא שדי ברור שהוא משמש כאן גם כגיבוי לקינטאנה (למרות הכחשותיו הנמרצות). לספרדי הייתה עונה חלומית, בה זכה בשלושה טורים ושתי קלאסיקות, והוא כרגיל נראה כהולך ונהיה צעיר עם השנים. השנה הוא גם הראה יכולות נג"ש יפות, כשהשיא היה בדופינה, בו הצליח לעקוף את פרום. יהיה מעניין לראות את התנהלותו בטור.

אלברטו קונטאדור (טרק-סגפרדו, ספרד): האקדוחן נמצא בשלהי הקריירה, ונראה שגם הגיע לשיא מוקדם מדי העונה. עדיין, הוא בדיוק הרוכב שאסור לזלזל בו. בוואלטה האחרונה הוא היה אחראי למהלך שפירק את פרום ואת כל קבוצת סקיי, ובכלל מדובר ברוכב שתמיד יכניס עניין לכל מירוץ בו ישתתף (גם, ובעיקר, כאשר יפספס את הזכייה, כפי שעשה ארבע פעמים השנה). בנוסף, קבוצת טרק תתמוך בו במירוץ עם כל התותחים, כולל באוקה מולמה וחרלינסון פנטאנו הנהדר.

קינטאנה וקונטאדור. למי קראת עייף מדי? ולמי מבוגר מדי?

 

אסטבן צ'אבז וסיימון ייטס (אוריקה-סקוט, קולומביה ובריטניה): צ'אבז נראה כהבטחה הגדולה ביותר של הענף בשנה שעברה, כשהתמודד כשווה בין שווים מול רוכבים כניבאלי, קונטאדור, פרום וקינטאנה בג'ירו ובוואלטה. אלא שפציעה בברך מתחילת השנה השביתה אותו למספר חודשים, שהיו קריטיים לאימונים לפני הטור. כמה חבל. הוא עדיין יוגדר כמועמד המוביל של אוריקה, אך הקבוצה ריאלית בנוגע לציפיות שלה ממנו בטור. לכן היא הסיטה מהג'ירו את סיימון ייטס, אחיו התאום של אדם. את אדם ראינו זוכה בחולצה הלבנה בטור הקודם, ולא מן הנמנע שסיימון יעשה זאת בטור הנוכחי, אך כנראה לא יותר מכך.

פאביו ארו ויאקוב פוגלסנג (אסטנה, איטליה ודנמרק): עוד קבוצה דו ראשית שנראה כאן היא אסטנה. הקבוצה הקזחית מתאוששת ממותו הטראגי של מיקלה סקרפוני, עם פרס ניחומים בדמות זכייתו המפתיעה של פוגלסנג בדופינה האחרון. הדני תמיד נחשב למטפס מוכשר מאד, אך אף פעם לא תרגם זאת להישגים משמעותיים. אם זה יספיק גם לטור נצטרך לראות. גם ארו, שחזר מפציעה, נראה לא רע בדופינה, אך היסטוריית ההתפרקויות שלו לא מעודדת במיוחד.

רומאן בארדה (AG2R, צרפת): בארדה יהווה כאן תקווה מקומית קלושה, בהיעדרו של אלאפיליפ ובהינתן העייפות של של תיבו פינו לאחר הג'ירו. מדובר במטפס טוב עם יכולות ירידה טובות גם כן, אך יכולת הנג"ש החלשה שלו תחסל כנראה את סיכויי הזכייה שלו בטור.

וזה לפני שהזכרנו רוכבים כדן מרטין, ראפאל מייקה, יון איזאגיר, תומאס דה גנט, פרימוז רוגליץ', פייר רולאן, וורן בארגי, תיבו פינו ולואי מנצ'יז. וואו.

אז מי בכל זאת הפייבוריט כאן? זה נראה בין פרום לפורט, זאת כי לקינטאנה, קונטאדור וכל השאר יש משאות כבדים מדי לסחוב על הגב מכדי שיזכו במירוץ הקשה הזה. מבין השניים, עם כל הגמגומים של פרום, ועם זה שיהיה חשוף יותר מתמיד להתקפות של היריבים, הוא עדיין אוחז בכמה יתרונות מובהקים –  הקבוצה, כישורי הירידה, העובדה שעוד לא ראינו את פורט סוחב גראנד טור שלם בלי שאחד או יותר מהקטעים יהרסו לו, ובעיקר הקילר אינסטינקט שאין לאף אחד אחר. בגלל זה הוא היה ונשאר הפייבוריט הראשי לזכות במירוץ.

 

הקטעים השטוחים יותר ירכזו גם הם לא מעט עניין. במרכז ההתעניינות יהיה הניסיון של אלוף העולם, פטר סאגאן, להשוות את השיא של שש זכיות רצופות בחולצה הירוקה (חולצת המאיצים). סאגאן, למרות עונה דלה בסטנדרטים שלו (בה לא זכה באף קלאסיקת אביב משמעותית), מגיע בכושר מצויין למירוץ, כפי שגם ראינו בטור דה סוויס, ולא כדאי להמר נגדו בעניין זה. במאבק על קטעי המיאוץ נראה מולו מקבץ יפה של מאיצים כקיטל, גרייפל, דמאר, דגנקולב ובוהאני, ואולי גם נראה אם מארק קבנדיש הצליח להתגבר על המחלה שהשביתה אותו רוב העונה. בקטעים המזכירים יותר קלאסיקות (כמו קטע 3), סאגאן יתמודד מול אול אראונדרים כואן אוורמארט, ז'ילבר, מתיוס, קביאטקובסקי וקריסטוף. עוד וואו.

שכבר יביא את החולצה הזו מהבית במקום לקחת כל פעם מהמארגנים

 

והרוכב הנוסף: תומא ווקלר רוכב כאן את הטור האחרון שלו. זכייה בקטע תהיה סיום מהאגדות בשבילו, ועוד יותר אם גם יוציא לשון על הפודיום.

 

אז מהשבת הקרובה, למשך שלושה שבועות, חי ביורוספורט או בערוץ הספורט. אפשר לעקוב גם דרך האתר של הטור או דרך אתר Steephill. כאן בהופס אנו נלווה את הטור כל יום באירועי דיומא, ועידו גילרי יחזור עם הסדרה המשובחת שלו "רוכבים על הגל". יהיה כיף גדול.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 48 תגובות

  1. איזה יופי והתרגשות לקראת הטור😃🚴🏼
    פאקו למה לא הזכרת את טום דימולאן כאחד המתמודדים על הפודיום?

  2. מסלול מאד לא שגרתי השנה ולטעמי קצת משעמם. חסרים לי יותר קטעי "קלאסיקות". הפירנאים ממש מרוככים ובכלל בניגוד אליך אני חושב שיהיה לקבוצה חזקה יותר קל לשלוט בטור.
    בחירת שיר גאונית בסוף (אין משהו על קירבי)?
    יאללה שיתחיל.

    1. קלאסיקות יש איזה שניים שלושה, שזה לדעתי המינון הרגיל. קטע 3 יהיה דומה לקטע 2 בטור הקודם (שבו סאגאן לקח את אלאפיליפ על הקו). אגב ממש חבל על זה שאלאפיליפ לא משתתף. היה יכול מאד להתאים לו.

      1. לא יודע. לי זה הרגיש שיש יותר קטעים שבהם נראה ספרינט המוני ופחות אפשרות להתפתחויות לא שגרתיות. יכול להיות שהתקלקלתי עם השנים.
        בכלל אין קטעי פאבה או "רוחוות" וממש חבל לי על הפירנאים – החלק האהוב עלי בכל טור בדרך כלל.

  3. תודה, פאקו.
    הכיסוי שלכם (אנשי האופניים) בשנה שעברה, לראשונה, גרם לי ממש לעקוב אחרי הטור.
    עכשיו שיהיה גם מותח,
    ואז בטוח זו תהיה חוויה!

  4. למיטב ידיעתי ,כשבחרו את קטעי המסלול עשו זאת כאשר הם מסמנים מטרה שם של רוכב .
    בקטעים ארוכים מתחילים שטוח ופיסגה בסיומן היתרון הוא של פרום או ו פורט .
    בקטעים של פסגות קצרות המסתימים בעליה היתרון ברור לטובת רוכב ממורסיה.
    אם אותו רוכב מנצח את הטור בגילו הנוכחי ,האגדה המבטיחה את התיירות מהמערב דרום מובטחת ,וזוהי בגדול מטרת הטור קידום התיירות. ,לא קידום הספורט !
    לקינטנה אין שום יתרון בקטעי טיפוס קצרים והוא ספרינטר עליות גרוע .
    עכשיו הכל נראה תפור ,כפי שתמיד הטור נראה תפור אבל. יש בתפירה הזו שני נעלמים .
    הנעלם הראשון אסטנה ,פאביו ארו מטפס קלאסי גבוה עם הגיבוי של פוגלסלאט יאקוב.
    הנעלם השני אוריקה האוסטרלית אסטבן צאבס עדין מתאושש מפציעה ,ולא צפוי להוות איום על הפודיום אבל סיימון והקבוצה עלולים בשל יכולות הבריחה שלהם לטרוף את הקלפים .
    כפי שדננ נוימן אומר יש שתי אפשרויות או או או ….והנעלם השלישי מתעך שניים הוא קונטאדור .
    בודאות הוא לא בכושר אך הימצאותו במירוץ מטה את הכף לטובת ולורדה .
    הקלף האחרון שלא הגיע לידי ביטוי עד עכשיו הוא הרכב קבוצת מוביסטאר .
    אם דני מורינו שלא הוכיח שהוא בכושר עד עכשיו ,ומארק סולר אותה בעיה בדיוק בכושר על , המירוץ של ולורדה.
    אם לא הכל פתוח ,והמירוץ הולך לפאביו ארו אם התאושש לחלוטין .מהפציעה .
    עודאפשרות להפתעה ירלינסון פנטנו ובאוקה מולמה ,עלולים להיות מדורגים גבוה .
    הסוס השחור שעלול להופיע למירוץ ולהתחרות עם פיטר סאגאן על הפתעות אפשריות נקרא פרימוז רוגאליץ.
    לא מאיים על ניצחון בדירוג הכללי אבל יוסיף הרבה ענין בקטעי הבריחה והשעון .
    לסיום גם מירוץ תפור צריך לדעת לקחת ,הבעיה העיקרית של ולורדה היא משמעת טקטית.
    תמיד יש לו נטיה להתקיף ולנסות לברוח בנקודת זמן בה אין לו יתרון .
    לנעשה הוא הבועט בדלי הטוב ביותר בדבוקה.
    נשאר לו רק להיזכר ברוכב סםרדי אחר שניצח את הטור ,רוכב בעל משמעת טקטית עילאית ,שהיה בן דוד של רוכב ספרדי אגדתי אחר בכינוי התיש ,אותו רוכב שהשאיר בקרבות בהרים את רוברטו היראס המטפס האגדי מאחוריו בוולטות של סוף שנות התשעים .
    רוכב שנקרא חוזה מריה חימנז ,ובן דודו אשר רכב בקבוצה הדנית היה קרלוס ססטרה .
    מי ינצח הפעם קשה לדעת אך ברור שגם הפעם לדנים הפעם יאקוב פולגלאסט תהיה השפעה מכרעת על זהות המנצח.

  5. מעולה פאקו! סוף סוף
    אני כמובן בעד קונתאדור ואני מקווה שהוא יצליח חיות הפתעה. האם פאנטנו מגיע כעוזר הראשי שלו או שהוא דווקא מסמן את מלך ההרים? האם מולמה מגיע בסוף ?

    1. מולמה מגיע, אבל יהיה גמור מהג׳ירו. מניח שפנטאנו יגיע כעוזר הראשי של אלברטו. עשה את זה יפה מאד בפריס-ניס (פירק לבד את כל הפלוטון). די בטוח שלא יילך על מלך ההרים (אלא אם אלברטו יתרסק שוב בתחילת המירוץ כדרכו). אלברטו צריך את כל העזרה שאפשר מצד אחד, ומצד שני יהיו המון המון רוכבים בטור הזה שיטווחו את מלך ההרים.

      1. מולמה יהיה גמור ועדיין יהיה עוזר משמעותי לקונתאדור ואז אולי יאפשר רוטציות שיאפשרו לעשות מהלכים יפים.

    2. גור אני חושב כי חלק מחוסר ההצלחה של קונטאדור יחסית.לשנים קודמות נובע מהחולשה היחסית של הקבוצה.
      מיקלה לאנדה לדוגמא שרוכב עבור סקאי מן הסתם מוכר לך כמטפס.
      והנה ההזדמנות שלך לבדוק מה הוא עשה האליפות ספרד בשעון בסוראיה.
      התוצאה צן הסתם תפתיע אותך מאד .
      עבור על כל הרוכבים של סקאח מול הרוכבים בקבעצת קונטאדור או מול רוכבי אסטנה ומוביסטאר ,וקיבלת לפחות.עשרים אחוז פור לרעת קונטאדור .
      עם הפור הזה הוא פנטאנו ומולמה צריכים להתמודד בדרך לקו הסיום .
      דוגמא אחרת לחולשה קבוצתית קח את.היחלשותו של תום דומולאן יום יום בשלבים המכריעים בגירו ,תשוה את.ביצועיו בנגש הראשון ובשני,למיטב זכרוני 9 שניות.לקילומטר על קינטאנה בראשון ובגוק מה קרה בהפרשי הזמן בנגש השני .
      תגלה שבו בזמן שקינטטנה התחזק ,דומולאן נחלש .
      מובי סטאר רכבו בגירו עם ההרכב שני וחצי חצי מההרכב היה האכב שלישי בכלל .
      מכאן אפשר להבין את חולדת הקבוצה של דומולאן .
      לקונטאדור יש בעיה לא זהה אך דומה .

    1. בטור דה פראנס צריך ללכת מאד אחורה כדי למצוא זוכים ממש מפתיעים, ואפשר להגיד לא מעט על הלגיטימיות של הזכיות בתקופות האלה. בשני הגראנד טורים האחרים יש הרבה יותר הפתעות, כולל הזכייה האחרונה של טום דומולאן בג'ירו האחרון במאי, או הפתעות יותר מרעישות כמו הזכייה של כריס הורנר בוואלטה ב-2013.

    2. קרלוס ססטרה .
      כתבתי על כך בתגובה שלי קודם .
      ןעןד יותר מפתיע אןסקר פיררו שכל כך התרגש מנצחונו בטור שהחליט
      לפרוש .

      1. בתור אחד שססטרה היה הרוכב האהוב עליו ובהתחשב בהרכב הפלטון באותה שנה אני דווקא לא חושב שהזכיה שלו הייתה הפתעה. הוא אמנם לא היה הפייבוריט אבל הוא נכנס לטור ההוא עם סיכוי טוב לניצחון.

        פררו כבר כן יותר הפתעה בעיקר בגלל שהנצחון שלו נבע מנסיבות מאוד בלתי צפויות.

  6. תודה לפאקו ולעידו גילרי הסיקור שלכם שנה שעברה היה נפלא ובזכותכם עקבתי אחרי התחרות.

    שאלה על תקשורת אופניים. למה הטור דה פראנס הוא המונדיאל של האופניים? למה הוא מצליח ופופלרי כל כך הרבה יותר מהג'ירו ומהוואלטה?

    ועוד שאלה אחת, בעבודה שלי יש לנו עובדים אריתראים. אחד מהם חובב מושבע של אופניים ובכלל באריתריאה יש תרבות אופניים חזקה כחלק מהקולניאליזם האיטלקי. הם מספרים בלי סוף על רוכב בשם דניאל שהצליח בג'ירו ועוד רוכב שאיני זוכר את שמו. האם יהיה רוכבים אריתראים בטור? והאם הם מתחרים על איזשהי חולצה.

    ומתי יבוא האדם השחור לאופניים, ויראה את העליונות האתלטית שלו??

    מחכה בקוצר רוח לסיקורים שלכם.

    1. תודה גיא.
      לגבי הפופולריות של הטור, הוא פשוט היה שם קודם. זה יחד עם תרבות הרכיבה הצרפתית, ואחר כך עם העוצמה של ASO המארגנת (מארגנת גם את הוואלטה אגב) עושים את העבודה.
      אריתריאה היא אכן סוג של מעצמת אופניים, ודאי יחסית לאפריקה. הרוכב שהתייחסת אליו הוא דניאל טקלהיימנוט. רוכב מצויין הרוכב בקבוצת דיימנשן דאטה של קבנדיש. התמודד כמה פעמים על חולצת מלך ההרים, ואפילו אחז בה לפני שנתיים. השנה לצערנו הוא לא משתתף בטור, וגם לא ראיתי אף רוכב אחר משם.

  7. זה בעיקר עניין היסטורי – הטור היה הראשון.
    דניאל טקלמונט בהחלט מצליח. רוכב קבוע בגראנד טורס ומאד אגרסיבי. נכנס הרבה לבריחות ומטפס לא רע לכן רואים אותו לא מעט בחולצת המטפס. הוא עדיין לא רשם ניצחון משמעותי בוורלד טור אבל זה עוד יקרה.
    האריתראי השני זה נתנאל ברנה. שניהם לא יתחרו בטור אבל יהיה מתחרה אתיופי (צאבו גרמאיי).
    הרכיבה באפריקה מאד לא מפותחת בעיקר מסיבות כלכליות – ציוד וכבישים. אבל מנסים להכניס ולעודד את הספורט ביבשת (ככה קמה קבוצת DDD).

    1. אחח הקדמת אותי. כן , גרמאי האתיופי מתחרה בקבוצת בחריין מרידה.
      ולגבי הרכיבה באפריקה, לך תדע. אולי אריתריאה או אתיופיה או אחת המדינות האלה מתישהו יהפכו לקולומביה.

להגיב על מתן גילור לבטל

סגירת תפריט