נעים להכיר – פליקן חדש – מולי

לוגו ניו אורלינס ניוז

קיץ. סוף יוני. מזג האוויר בירושלים חם, 29.4 מעלות בצל, 35% לחות, לחץ ברומטרי של 1007.9 מיליבר. מזג האוויר בניו אורלינס, לעומת זאת, הוא מעונן חלקית, עם 26 מעלות בצל ותשעים אחוז לחות…

לחות זה דבר מעייף, החלקלקות גורמת לך לנסות להימנע ממאמצים מיותרים, ואולי זו הסיבה שהפליקנס לא עשו הרבה מדי עד כה בתחום השחקנים החדשים.

בדראפט, כזכור, לא היתה לפליקנס בחירה בסיבוב הראשון, ועל טים פרייזר הם כאמור ויתרו. ידוע לכל שג'רו הולידיי בחן את כל האפשרויות שלו ושכלל לא בטוח שהפליקנס יצליחו להשאיר אותו העונה.

זה אומר שכל נושא הגארדים הוא לא בדיוק נהיר לחלוטין וסגור הרמטית, אבל בהחלט נהיר שהפליקנס זקוקים לגארדים, בלשון רבים, ובמיוחד לפוינט גארדים.

תמורת טים פרייזר הפליקנס הרי קיבלו בדראפט את הבחירה ה-52 מהוויזארדס, ובסופו של תהליך הם מכרו את אדמונד סאמר שנבחר בה לאינדיאנה תמורת מיליון דולר.

כידוע לכל חולה פליקנס מצוי, לפליקנס היתה בדראפט מראש ביד את הבחירה ה-40. הבעיה היתה שעקב הכורח בגארדים, הקבוצה שמה עין על מספר גראדים, אך היתה בחרדות שעד שיגיע תורה לבחור – הם כבר ייבחרו.

וכך, הפליקנס החליטו להחליף את הבחירה ה- 40 שלהם בבחירה ה- 31 של שארלוט (לה הם נתנו גם 1.8 מיליון דולר) כדי והם בחרו ב… פרנק ג'קסון… שלא ישחק בליגת הקיץ כי… הוא פצוע ברגל ותכף יעבור ניתוח… מתאים לפליקנס – לא?

אז מי הוא פרנק ג'קסון?

פרנק ג'קסון – מאתר ויקיפדיה באנגלית

יונתן גזלה שלנו כתב עליו: " גוף טוב חזק ואתלטי בעמדת ה-PG. שחקן יציב ורגוע, קולע מצוין מבחוץ במיוחד בקץ' אנד שוט, לא לוקח זריקות פרועות ומשלים מצוין כוכבים גדולים ממנו. פוטנציאל הגנתי גבוה. קיצר אני לא מתאפק… זה ג'ורג' היל החדש."

ג'קסון שיחק כרכז באוניברסיטת דיוק בעונה האחרונה. לפני כן הוא נבחר כאול אמריקן של מקדונלד, היה גם אלוף הסלאם-דאנק של מקדונלד, MVP-שותף במשחק האול אמריקן של מקדונלד וכ"מר יוטה בכדורסל", כל אלו ב-2016.

ג'קסון הוא בן 19, גובהו 1.93 מ' ומשקלו 94 ק"ג. מוטת הידיים שלו היא 2.02מ'.

בשנה האחרונה באוניברסיטת דיוק, תחת המאמן מייק ששבסקי. הוא שיחק בממוצע 24.9 דקות ובהן קלע 10.9 נקודות בממוצע למשחק (47.3% מהשדה, 39.2% לשלוש נקודות ו- 75.5% מקו העונשין). כמו כן היו לו 2.5 כדורים חוזרים, 1.7 אסיסטים, 0.6 חטיפות, 1.4 איבודים ו- 2.4 עבירות בממוצע למשחק.

מה שמעניין במיוחד בג'קסון, מורמוני שנולד וגדל ביוטה אך גם באורגון ווושינגטון, הוא שאביו, אל ג'קסון, היה סנטור רפובליקני בסנאט של יוטה בין השנים  2014-2016 (כן, לכל מדינה בארה"ב יש סנאט משלה) , וכעת יש לו חברת ייעוץ משלו. פרנק, אגב, הוא השני מחמישה אחים ואחיות והסוכן שלו הוא ביל דאפי.

אני מקווה שהוא ישתלב היטב בקבוצה.  הוא, כפי שג'ון גזלה אמר בפוקאסט שלו, אינו פוינט גארד קלאסי, אבל "סקורר וחכם  וערמומי ויודע להשיג נקודות בכל מני דרכים." אני מקווה שזה יעזור לו להזין הן את דיוויס והן את קאזינס, ובמיוחד את קלעי השלוש… מה שכן, הוא חייב לשפר את אחוז קליעות העונשין שלו.

קראתי מאז הבחירה לא מעט על ג'קסון. בשורה התחתונה הוא לדעתי די "חתול בשק", אחד שיכול להיות סיפור הצלחה מופלא אך בה-במידה גם באסט מוחלט. מה שהפתיע אותי היה שנשמע כאילו הן דל דמפס (במסיבת העיתונאים) והן אלווין ג'נטרי פשוט מאהבים בו.  אולי כמו… למרות שלא אמרו זאת מפורשות, כמו המשיח לו הם חיכו מזה עידן ועידנים.

האמת, הסרטון הבא בו מופיע דל דמפס במסיבת העיתונאים של אחרי הדראפט, מדבר בעד עצמו. אתה מקשיב לדמפס מדבר על ג'קסון והוא פשוט נשמע מאושר,  כאילו זכה מינימום בפרס השלישי בלוטו (אגב, נא תשומת לבכם לכך ששידור מסיבת העיתונאים מתחיל רק כארבע דקות אחרי תחילת הסרטון).

Dell Demps Pelicans Draft 2017 Press Conference

Posted by New Orleans Pelicans on Thursday, 22 June 2017

אז זהו, אני מאחל לעצמי ולפליקנס שפרנק ג'קסון ימלא את כל התקוות ועוד, שיפתיע ויהפוך במינימום, לרוקי השנה.

הלוואי.

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. נשמע כמו הימור סביר לחלוטין בהתחשב במקום בו נבחר מולי,
    מה שכן אין ספק שרק הפאליקנס יכולים לבחור מראש רוקי פצוע 🙂

  2. בתור אוהד הפליקנס יצא לי גם לחקור ולקרוא על ג'קסון , תיארת אותו די טוב למרות שלפי מה שהבנתי שכרגע הוא לא שומר כזה טוב אבל יש לו את הנתונים שזה ישתנה , דבר נוסף שפגע בו בדרפט שהוא חוזר מפציעה , בחלק מהמוק דרפט הוא דורג בין בחירות 20-30 של הסיבוב הראשון , הבחירה בו היא המשך המגמה של בחירת שחקנים כשרוניים שיוצאים שנה מוקדם מדי לדרפט כמו דיאלו , סביר להניח שאם דיאלו וג'קסון היו נשארים עוד שנה ומקבלים דקות הם היו נבחרים בתור בחירת סיבוב ראשון ,בגדול הוא סוג השחקן שאנחנו מחפשים קומבו גארד שיודע לקלוע ויתן הגנה(שישתפר) .
    שיטת המשחק של הקבוצה העונה הולכת להשתנות ולהתבסס על פוינט סנטר סטייל דנבר ,מה שאומר שלא צריך רכז שמנהל משחק אלא יותר d&3 ובכללי זה מה שמחפשים לקבוצה ב2 עמדות הגרדים ,לגבי ג'רו נראה כאילו הוא לא רוצה להשאר ,אבל לפי התזוזה בשוק הביקוש שלו יורד מה שבסוף יגרום לו כנראה להשאר , אני אישית הייתי מוותר עליו ב4 שנים בקבוצה לא ראיתי ממנו באמת ערך מוסף מה גם שהוא יקח חוזה גבוה מאוד יותר ממה שמגיע לו.
    אני הייתי מנסה להשיג יותר רכזים תחת חוזים נמוכים ואולי לשלוח חוזה תמורתם , רכזים אפשריים לפי דעתי (לין ,ג'קסון,רוביו(קצת פחות),נייט,דראגיץ ,בברלי) פרי איגנט (קוליסון ) .
    אופציות לטריידים נוספים גרין לו ויליאמס (כולם שחקנים שדיברו שרוצים להטריד ) שוטינג גארד מדנבר, פרי איגנטס(טוני אלן , מקדניאלס,טאקר ,

  3. הוא בנוי לnba ולא לכדורסל הששבסקאי בדיוק. חוץ מזה כולם רצו כדור בדיוק. טייטום רצה כדור ביד קנארד לקח את הכדור ליד ולגרייסון אלן ופרנק ג'קסון לא נשאר מספיק.

    המשחק שלו בנוי בול לליגה המקצוענית. אני חושב שזו בחירה מוצלחת. הבנתי שג'נטרי הולך להפוך את בוגי לפוינט סנטר… פרנק לא צריך הרבה זמן על מנת לתקוף את הסל. הוא גם חוטף מוכשר ומגן בעל פוטנציאל נהדר. יש לו עדיין לא מעט חורים בהבנת המשחק אבל לכן הוא לא בחירה טופ 15 כפי שחזו לא מעט כשיצא מהתיכון.

  4. בהחלט שכנעת שהוא היה צריך להיות שחקן של יוטה. גם ככה כל הדראפט זה הימור, קחו שחקן מורמוני ומקומי אולי הוא יצליח וגם יסכים להשאר. גם ככה חוץ מהמודל של הספרס אין להם אפשרות לאליפות.

  5. רוקי השנה הוא לא יהיה, אבל יכול לפתוח בחמישיה של הפליקנס או לפחות להיות רול פלייר טוב. לצידו הם צריכים עוד כמה שחקנים של שלשות והגנה בהנחה שקאזינס יעשה את רוב הובלת הכדור השנה

  6. עד הודעה חדשה, לדעתי, הנהלת הפליקנס לא שונה משעון מקולקל.
    אני מאחל לכם (אוהדי הפליקנס) שבחירת הדראפט תהיה בגדר "מדייק פעמיים ביום…"

    תודה, מולי.

  7. רועי או מישהו אחר.. איפה יש טבלת משכורות מעדכנת שאפשר להציע לשחקנים לפי ותק וכולה ?
    מה חוזה המקס שניתן להציע לקוזינס,אנחנו /קבוצה אחרת

כתיבת תגובה

סגירת תפריט