אירועי דיומא – 24.06.2016

כדורגל / רועי ויינברג:

גביע הקונפדרציות – שלב הבתים (מחזור אחרון):

18:00-רוסיה-מקסיקו. משחק מאוד מעניין. מצד אחד רוסיה לא רוצה להיות מודחת בשלב הבתים מהטורניר הביתי, אבל היא הציגה כדורגל לא מרשים (ניצחון מול ניו זילנד, הפסד לפורטוגל). מקסיקו שיחקה יותר טוב ועדיפה על הנייר אבל כשהיא משחקת בחוץ הכל פתוח.

18:00-פורטוגל-ניו זילנד. אלופת אוקיאניה הודחה מהטורניר, ופורטוגל חייבת נקודות בשביל להבטיח עליה. אין סיבה לפרט יותר מדי על המשחק הזה, כי אם יש קבוצה שצריכה יותר את הניצחון, וטובה יותר מהשנייה, היא כנראה תנצח אותה.

טניס / מתן גילור:

טורניר האלה (500) – חצי גמר

14:05 רוג'ר פדרר(1)-קארן חצ'אנוב (ספורט 5+) פדרר ממשיך לא להרשים, אבל שמירה על משחקוני ההגשה ושבירה אחת בכל מערכה הספיקו מול מאייר. חצ'אנוב גבר בדרבי על רובלב במשחק הטורניר עד כה שמראה עתיד מבטיח מאד לטניס הרוסי.

17:00 אלכסנדר זוורב(4)-רישאר גאסקה (ספורט 5 גולד). זוורב ממשיך להפוך מפוטנציאל לשחקן בטופ.

 

טורניר קווינס (500) – חצי גמר

14:15 ג'ילס מולר-מארין צ'יליץ'(4) (ספורט 5 לייב). לשניהם זה לא הלך קשה מדי ולא קל מדי ברבע מול קווארי ויאנג האמריקאים, בהתאמה. צ'יליץ' עושה חצי נוסף על הדשא ונראה מוכן מאד לווימבלדון.

מיד אחריו גריגור דימיטרוב(6)-פליסיאנו לופז (ספורט 5 לייב). ההפתעות הגדולות יותר או פחות נמשכות, ובמקום לפגוש את בדריך דימיטרוב יתמודד מול לופז.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה:

גראנד פרי באקו – מקצה הדירוג

מקצה הדירוג למירוץ שייערך מחר בבאקו, אזירביג׳אן. שידור בספורט 5 לייב בשעה 16:00.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

אליפות ישראל ברכיבת כביש

אליפות ישראל ברכיבת כביש תצא הבוקר לדרך באיזור בית גוברין. המסלול הוא במתכונת של הקפות של האיזור כאשר כל הקפה היא באורך 24.5 ק"מ, עם גובה מצטבר של 300 מטרים להקפה. הגברים נדרשים לבצע 6 הקפות (147 ק"מ סה"כ), והנשים – 4 (98 ק"מ סה"כ). אצל הגברים מדובר בסוג של תחרות פנימית בין הרוכבים של סייקלינג אקדמי, כאשר המועמדים העיקריים לזכייה הם אלוף ישראל המכהן (ואלוף הנג"ש הטרי) גיא שגיב, אביב יחזקאל (סגן אלוף ישראל) ורועי גולדשטיין. אגב, הרוחות די סערו בתקופה האחרונה סביב הקבוצה בארץ. סיבה אחת הייתה הרחקתו מהקבוצה של הרוכב עומר גולדשטיין (סגן אלוף הארץ בנג"ש ואחיו של רועי), בנימוקים של הפרות משמעת (שלא פורטו). סיבה אחרת הייתה הביקורת על כך שהקבוצה מחסלת את התחרות בזירה המקומית, כשעיקר הביקורת התרכזה במדיניות הקבוצה בנוגע לרוכבי קבוצת הפיתוח, המגיעים בד"כ מקבוצות אחרות. אצל הנשים צפוייה לנו תחרות הרבה יותר פתוחה, כאשר המועמדות העיקריות לזכייה הן שני בלוך (אלופת ישראל הטרייה בנג"ש), פז בש, רותם גפינוביץ' ועומר שפירא. כל השלוש הראשונות היו אלופות ישראל בעבר. גם אלופת ישראל המכהנת מרים בר-און תתחרה היום, אך היא נחשבת לפחות פייבוריטית בתוך החבורה.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

טורניר המאסטרס של ריגה – סיבוב שני ושמינית הגמר

הסיבוב הראשון נחתם אתמול, וכרגיל בטורנירים מהסוג הזה, נפלו בו מספר הפתעות. כך ראינו כאן הדחה של סטיוארט בינגהאם (ע"י מארק דייויס), בעוד שאלוף העולם, מארק סלבי, פרש מהטורניר. במשחק הטוב של אתמול, הצליח ראיין דיי לגבור על בארי הוקינס בפריים מכריע.

היום ייערכו ברצף הסיבוב השני ושמינית הגמר. משחק אחד טוב יפגיש את מארק וויליאמס עם לוקה ברסל. בשמינית הגמר אנו צפויים למפגש טוב נוסף בין ראיין דיי לקיירן ווילסון. שידורים ביורוספורט ב-11:00 וב-19:00.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. תודה, אתה יכול קצת להרחיב על המצב בקרב הגברים לאור הנוכחות של קבוצת סייקלינג אכדמי בשנים האחרונות?

  2. בגדול, עד שהאקדמי קמה לפני כשלוש שנים, הענף בארץ נשלט ע"י קבוצות חובבניות כ-TACC, Israel Go Pro, ו-500 וואט. קבוצות שכללו רוכבים בכל הקטגוריות, המינים והגילאים, כולל קבוצות פיתוח לצעירים. חובבניות בעיקר בכל הקשור לעניין הכספי – רוב ההוצאות היו על הרוכבים, כשרוכבי העילית קיבלו השתתפות בהוצאות האופניים והביגוד מספונסרים שונים (לא מהקבוצה עצמה בד"כ). ברגע שקמה אקדמי, היה לזה אפקט דומה ליחסים בין הנבא לליגות האירופיות. מדובר בקבוצה מקצוענית לכל דבר, כולל משכורות לרוכבים, וכיסוי מלא של כל ההוצאות. רוכבי הצמרת (הגברים) עברו לקבוצה, והם חלק מסגל בינלאומי עם הרבה הרבה פז"מ תחרותי, כשהשנה הם עברו לדרג הפרו קונטיננטל, מה שבכלל הקפיץ את הקבוצה למעלה. לקבוצה יש גם קבוצת פיתוח, שזה סוג של שעטנז, כשחלק מהרוכבים שם נמצאים בחלק מהזמן שם, וחלק מהזמן בקבוצות האם הישראליות שלהם. האפקט של זה על אליפות הארץ היה מיידי, ובשנתיים מאז אלופי הארץ מגיעים משם ללא תחרות. חלק מהסערה השנה נגע בשאלה את מי ייצגו רוכבי קבוצת הפיתוח – את אקדמי או את קבוצות האם (יצא בסופו של דבר שאת אקדמי).
    אפשר להתווכח עד כמה המצב הזה בריא. הענף בארץ סבל מלא מעט מחלות (שלא כאן המקום לפרטן) עוד לפני הקמת אקדמי, כך שעם כל הצער על מצב התחרותיות בקרב הגברים בארץ, מדובר בעיניי בהתפתחות חיובית לענף.

  3. אולי זה פחות מעניין………….אבל שווה להזכיר
    היום יערכו שני משחקי חציהגמר או הפיינל-פור של הקולג בייסבול. על הזכות להגיע לסידרת הגמר של הטוב משלוש.
    חצי הגמר הראשון בין אורגון סטייט.ו LSU. הולך להיות משחק אש .בהחלט שווה צפיה לחובבי הבייסבול

  4. מירוץ דרמטי מאד בגברים היום. התחיל מזה שאקדמי שלחה חמישה רוכבים לבריחה של תשעה. המטרה המוצהרת של הקבוצה הייתה למלא את הפודיום עם שלושת מובילי הקבוצה – גיא שגיב (אלוף השנתיים האחרונות), אביב יחזקאל ורועי גולדשטיין. 35 ק"מ לסיום, גולדשטיין סבל מתקלה כלשהי, וארבעת חבריו לקבוצה החליטו לחכות לו, מה שאיפשר לשני רוכבים אחרים לברוח עד ליתרון של דקה וחצי. לאחר שגולדשטיין הצליח לחזור, החמישיה תפסה את שני הרוכבים כעשרים ק"מ לסיום. לקראת הסוף היה זה גיא שגיב בדרך הבטוחה לת׳ריפיט, אלא שהוא התפנצ׳ר והתרסק על הכביש, מה שאיפשר לרועי גולדשטיין לזכות בסופו של דבר במירוץ.

  5. היה משחק מצוין בהאלה. חצ'אנוב עדיין לא מנוסה מספיק. משחק אגרסיבי מדי ובעיקר מתעלם לחלוטין מהעבודה שדשא זה משטח מיוחד ויש בו המון בלת"מים.
    הניחוש שלי הוא שקארן יגיע לטופ 10 בשנה הבאה.

  6. עפר, יא גוש צואה ציקלופי. אפשר לומר שעברנו כברת דרך ארוכה מאז-הפעם הראשונה שניסית לפוצץ את הבית שלי עם "דליפת-גז" מיסתורית (ואיתי את החזית הדרומית של בניין מגורים רב-קומות על דייריו בר"ג).
    האם משהו השתנה מאז?
    העיניים/אזניים האזרחיות שדבריי נמענו אליהם – בין אם במישרין, בין אם בעקיפין – חשבוני למשוגע אז כהיום.
    מעשייך ואופן הפעולה שנקטת נותרו כאשר היו, אולי דבריי זיקקו את כוונותיך (לא נראה לי שכיום אתה מצליח להשלות את עצמך שאתה שובר ביצים כדי להכין חביתה, ר' המתות חסד וכיו"ב).
    אתה נותן לאזרח מהשורה, יתר-על-כן, טוקבקיסט מהשורה, להיכנס לך לראש!
    זה לא מקצועי בעליל (אני יודע שקראתי לך חובבן יותר מפעם אחת אבל זה היה רק כדי להיכנס לך לראש) ואתה נותן לי להיכנס לך לראש.

    אם עירסלת את האשליה שמהאמריקאים תבוא הישועה, אז דע לך שהם חושבים אותך לעבד נרצע, סנג'ר בלשון עממית, פודל קטן ונבחן שמשתלם ללטף כל אימת שמתגלה משאב טבע חדש על אדמת הארץ שאתה עושק (כמו עם הגז הטבעי בים התיכון וכמו עם הנפט בעמק-בית-שאן).

    אני מקווה שאתה מכין לך עתודות כי הצמאון של באמריקאים לא יודע רוויה.

    בכל מקרה, אם נדמה לך שגמרתי איתך, אז כנראה שבאמת השכל התחיל ליזול לך מהחור של העין…

    (אל תיתן לי להיכנס לך לראש, לא דרך החור של העין ולא דרך שום מקום אחר)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט