ספורט וסקס לפני תחרות – מה יש למדע לומר? – מולי

sport & sex

אז ישבתי וחשבתי מה עוד אפשר לכתוב על ספורט ומדע? האמת היא שמצאתי שיש המון נושאים עם המון טבלאות, נוסחאות, גרפים, מילים-לטיניות, שפות מכונה ושפות תיכנות. וכל הדברים שמצאתי היו מלאים חוקים ומושגים שבחיים שלא שמעתי עליהם עד היום, ויודעים מה? את חלקם אני חייב להודות שאני עדיין לא מבין…

אבל דווקא ליום ששי, חשבתי לעצמי, דווקא ליום ששי, ממש-ממש לקראת שבת, אני ממש ממש חייב למצוא משהו מושך. כן, משהו משוך אבל לא רק מושך! אני חייב למצוא משהו שכל אחד יוכל להתחבר אליו, משהו שיוכל להוות עבור כל אחד ואחד מהקוראים שלי עונג שבת. כן, עונג שבת ממש בשבילך, ורצוי שיעסוק במשהו שכל מישהו מבין בו איזהשהוא משהו, ובמיוחד רצוי שיהיה "משו משו"!

אז… מה כבר יש שהוא גם מהנה, גם מענג, גם כל אחד מכיר, ואפילו… גם מתאים לשבת? כמובן שישר חשבתי על… אוכל.

סתאאאם

(לא הצלחתי לעמוד בפיתוי…  תרתי…)

נו, אז ממש הלכתי לחפש אצל רבנו גוגל את המילים "סקס ספורט טכנולוגיה" והגעתי דבר ראשון לשאלה עתיקת הימים, זו שהטרידה את מאמני האתלטים המקצועיים למן שחר ההיסטוריה: "האם טוב/מותר/אסור לעשות סקס בלילה שלפני התחרות?"

האמונה העממית, זה ברור וידוע לכל, אומרת שזה הרסני. שזה מוצץ את המיץ מהאתלט – תרתי' ושהביצועים שלו/שלה למחרת ייפגעו.

מצד שני, אני זוכר את ריינוס מיכלס, מאמן נבחרת הולנד האגדית של 1974. מיכלס איפשר לשחקני נבחרתו, שזרחה, בהקה ונצנצה בעוז באותו מונדיאל, להביא עימם את בנות זוגם. והאמינו לי, אין לי מושג מה היו הביצועים של השחקנים במיטה, אך על המגרש הולנד של 1974 היתה קונצרט הכדורגל היפה ביותר שראיתי מעודי! כמו נבחרת הונגריה של שנות החמישים בשיאה,  כמו ברצלונה של העשור האחרון בשיאה, רק שזו היתה הפעם הראשונה שאני ראיתי את ה"טוטאל פוטבול" ואני התאהבתי במה שראיתי!

עד היום אני זוכר את ההצגות שנתנו השוער – יאן יונגבלוד, המגן הימני – וים סורבייר, הבלם – וים ריחסברגן, הבלם – ארי האן, המגן השמאלי – רוד קרול, הקשר הימני – וים יאנסן, הקשר המרכזי – יוהאן ניסקנס, הקשר השמאלי – וילם ואן הנחם, החלוץ הימני – ג'וני רפ, החלוץ המרכזי – יוהאן קרויף (שהיה גם הקפטן), החלוץ השמאלי רוב רנסנברינק והמחליפים: פיט סכרייברס, רינוס ישראל, תיאו דה יונג, רנה ואן דה קרקהוף ופיט קייזר, ועד היום אני עדיין זוכר את זוג הגולים מחמישים מטר לחיבורים של הארי האן, אויש סימפוניה לנשמה, עונג שבת של ממש!

זוג הגולים של הארי האן:

 

עונג שבת…  כן, נזכרתי על מה אנו דיברנו.

טוב, אז זה סקס, וזה ספורט, וזה גם הולנד 1972 האגדית, ואלו גם – כמו שכבר אמרנו – אמונה מקובלת ומיכלס שכופר באמונה המקובלת… אבל, מה בעצם יש למדע לומר על זה?

האמינו או לא – זה נחקר.

צוות בראשות לאורה סטפני, ג'יורג'יו גאלנטי, ג'וני פאדולו, ניקולא בראגאזי וניקולה מאפולי (תודו שאלו מתאימים להיות שמות של שחקני סרטים כחולים) עשה מחקר שכותרתו "Sexual Activity before Sports Competition: A Systematic Review". המחקר הופיע בכתב העת המדעי "Frontiers" ולא אלאה אתכם במחקר אלא רק בתרגום השורות התחתונות שלו:

"מהסקירה הנוכחית, נותרו ספקות באשר להשפעה השלילית האפשרית של פעילות מינית בלילה שלפני התחרות. תופעה זו נחשבת משמעותית בספורט, אך אין מספיק ראיות להשפעה מזיקה על הביצועים הספורטיביים.
בנוסף, אין נתונים מקיפים זמינים לגבי ההשפעה האפשרית של הפעילות מינית על סוגים שונים של ספורט, הן מבחינת סיבולת והן מבחינת פגיעה בביצועים, לא בספורט האישי ולא בספורט הקבוצתי."

בקיצור, אגדה אורבנית!

סיכום המאמר עוד ממשיך וטוען שעקב חוסר נתונים מספקים עדיין יש לחקור זאת יותר לעומק, אך עם זאת קובע שלא נמצאה עד כה שום עדות לפגיעה ביכולת הספורטאים בעקבות קיום יחסי מין עשר שעות או יותר לפני התחרות.

נו, אז חברה, מאחל שתהיה לכם שבת מענגת, מלאת ספורט ונא (לא) לדאוג לביצועים על המגרש/ים…

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. מחכה לתגובות האשך לסיפור הזה….
    מולי אחלה סדרת פוסטים על ספורט ומדע השבוע, לגמרי העשיר אותי מחד וקצת דכדך מנגד על כך שהעולם הופך לעתים לקצת מלאכותי מדי לתחושתי .

  2. מה אומר המחקר על סקס תוך כדי ספורט? או ספורט תוך כדי סקס? מה יותר מומלץ ואם אפשר לתת טיפים. אשך הבמה לרשותך, כולנו מחכים.

  3. נראה שבשני הגולים של מיסטר האן הכדור פגע בשחקן.
    לא מוריד מגודל האשך שלו על הנסיון מכזה מרחק. לה בומבה המקורי -)

  4. אני משחק עשרות שנים כדורסל בשישי אחרי זיון וג'וינט של שישי ואני מרגיש שאני טוב לפחות כמו ג'ורדן במשחק השפעת

  5. לדעתי למקיימים סקס בצורה רגילה ושוטפת – והצעירים יותר המאוננים – קיום יחסי מין או אוננות כמה שעות (5-6) לפני תחרות לא יפגע כהוא-זה.

  6. מצטער שהגעתי מאוחר, הייתי עסוק כל הסופ"ש בביצוע פעילויות ספורט עם הגננת.

    אני זוכר שבדקו את זה ב-brainiac, אבל לא זוכר את התוצאות.
    לתחושתי זה בהחלט יפגע בספורט תחרותי. אבל פחות אם מראש יש לך אשך אחד.

  7. הבעיה עם סקס היא לא בפעילות עצמה אלא בזב שגברים צעירים יוצאים מה פוקוס שהם אמורים להיות בו לפני התחרות. במקום לחשוב על הקבוצה וחלקי בה, לשנן את התיאום הקבוצתי עם החברים, או על התחרות מול האצן השכן הם מרוכזים במטרות אחרות לגמרי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט