מעורב ספורט ליום ראשון / מנחם לס

1. וורניקה נגד נדאל. THE BEST VS THE BEST!

מי שחזה בשני חצאי הגמר לא מבין כיצד אחד משני האשפים הללו על חימר יכול להפסיד. שניהם שיחקו את 'החימר' הטוב ביותר שאני, לפחות, חזיתי בו. בחדר הריאיונות שניהם הודו – במעט בושה – שהם מרגישים "הטוב ביותר שהרגישו אי-פעם"…

במשחק הראשון סטן וורינקה חבט בכדור כאילו כל חבטה היא שתיקבע לו את אליפות צרפת, והוא לא סתם ניצח את יריבו – הוא השכיבו לאט לאט עד שבסט החמישי מארי נכנע לו – וזה לא היה איזה סלובקי המדורג 29 בטור. זה היה אנדי מארי המצויין, עם הכושר הגופני המצויין מכולם, שאמר "סטן גמר לי את האוויר!".

זה היה מץ' של 4 וחצי שעות כשוורינקה התוקף ומארי מגן באומנות, ובחבטות החזר שאתה לא מבין כיצד הוא מסוגל להגיע אליהן, ועדיין הן חוזרות בקרוס-קורט מהיר ומדוייק, ווורינקה מחזיר, וכעבור חבטה או שתיים מתחיל שוב בהתקפה חדשה.

המערכה החמישית הסתיימה ב-1-6 כשמארי פשוט ניכנע לאולד טיימר הנפלא הזה. ש לו חבטת בקהנד המכה כשוט, בזרוע אחת כמו פדרר. שמתי לב שגם האוסקרי דומיניק ת'יאם שהפסיד במשחק הבא לרפאל נדאל חובט 'חבטת שוט' בזרוע אחת. הייתכן שזו הדרך החדשה בגברים, להצליף בקהנד בזרוע אחת? גם פדרר, גם וורינקה, וגם ת'יאם חובטים בקהנדים שאין טובים מהם.

אז זה "STAN THE MAN" השוויצרי בן ה-32 הסימפטי אבל הפייטר שלא לוקח שבויים, נגד רפה נדאל המשחק חימר טוב יותר מכל שחקן אחר בהיסטוריה. נדאל הפסיד רק 29 משחקים (GAMES) בששה מצ'ים בכל הטורניר – הישג לא יאומן ממש. הוא נפטר מכל פציעותיו, והבנתי שהיתה לו גם בעייה מנטלית שהפריעה לו, אבל היום גופו בריא וראשו נקי.

זה יהיה הפיינל ה-22 של נדאל בגראנד סלאם, וככה הוא שובר שוויון עם נובאק דג'קוביץ', והוא שני רק לפדרר עם 28 גמרים. אם נדאל מנצח, זה יהיה ה-15 "מייג'ור" שלו, וכך ישבור שוויון עם פיט סמפרס, ויהיה שני ל-18 של פדרר.

וורינקה יהיה בגראנד סלאם הרביעי שלו, כשהוא מנצח שלושה מהם, אחד נגד נדאל בגמר אוסטרליה 2014 . הוא גבר פעמיים על נובאק דג'קוביץ' במייג'ורס – ב-US OPEN של השנה האחרונה, ובגמר אליפות צרפת לפני שנתיים.

"אני מרגיש ביטחון גדול מאד בעצמי וביכולתי"  וורוניקה אמר היום לעתונאים, יום לפני הגמר. "לפעמים אני מרגיש חוסר ביטחון, אבל עתה אני מרגיש ביטחון גדול בעצמי וביכולתי, וכשאני מרגיש ככה, קשה מאד לנצח אותי. האמת? אני לא תמיד מרגיש ככה. אבל אני מרגיש כך היום ובמשך כל הטורניר הזה".

זה יהיה קרב טניס שמזמן לא ראינו כמותו.

2. מה קורה באמריקה קאפ בברמודה?

(אורקל האמריקאית – המהירה והמנצחת הגדולה עד עתה – עלתה לגמר שייערך בשבת הקרובה ביתרון נקודה)

המומחה שלנו במרוצי סירות ( אלה הן הקטמרנים; אם אלה סירות אז מלחמת שוורים היא חקלאות, ושפיים הוא קיבוץ) הוא ניב. אתם מכירים אותו בשם אפלטון. הוא מדווח כמעט יום-יום מה שקורה ב'אמריקה קאפ' בברמודה נכון לכל יום. חשבתי להכניס כמה תמונות ולסכם היכן עומד המרוץ היום:

האורקל האמריקאית ניצחה את ה-CUP QUALIFIERS (שהיתה למעשה "ליגה" בין המדינות המשתתפות ב'קאפ') ומחכה ליריבה שתהיה לה בגמר. נכון להיום השבדים מובילים נגד הניו זילנדים 1-2 בשיוטים, שימשיכו מחר.

מרוצי הגמר יתחילו בסוף השבוע בין האורקל, והקטמרן שתהיה ה-CHALLENGER שלה – ניו זילנד  או שבדיה (שבין שייטיה ישנם רק שני שבדים. השאר 2 ניו זילנדים, אמריקאי, וקנדי)

 

'גרופמה' הצרפתית. הטכנולוגיה ההידרודינמית והאירודינמית היא כל כך מתוחכמת שגוף הסירה כולו מתרומם מהמים בגלל עקרון ה-"LIFT" וכך נחסך כל ה-DRAG (התנגדות מים לכל שינוי במצבם שגודלת בריבוע עם גדילת המהירות של הגוף הנע נגד המים) של גוף הסירה, ונשאר רק ה-DRAG של המוטות השקועים במים, וכמובן ה-DRAG של המפרשים (שאף הם פלאי טכנולוגיה) נגד האוויר.

אם אתם חושבים שששת ימאי הסירה (כולל ההגאי) יוצאים לשייט מהנה על גבי גלי הכנרת בגובה 30 ס"מ, חישבו פעם נוספת. הם עוברים/מנתרים ללא הפסקה מצד לצד, מניעים גלגלים ליצירת אנרגיה, ומסיימים את המרוץ סחוטים גופנית לחלוטין.

 

הקטמרנים של האמריקה קאפ שעבר; המחיר היה גבוה מדי והיה סיכון שהמרוץ יבוטל אם לא יורידו את הקלסה של הקטמרן שהיתה AC 72 לקלסה של AC35, כמו בתמונת השער ש 'האורקל'.

3. 'טפרי' מנצח את 'מרוץ הבלמונט' החשוב של השנה

"הקנטקי דרבי" הוא המרוץ היקרתי, הפופולרי, ו'מלכותי' ביותר מכולם. הוא מלך המרוצים. כמו שוימבלדון היא 'מלכת הטניס'.

אבל כל עכברי הטניס יודעים שהטורניר החשוב, היקר, והקשה ביותר הוא ה-"US OPEN". אותו דבר במרוצי הסוסים: 'קנטקי דרבי' היא המלכה, אבל ה-"BELMONT STAKES" שבלונג איילנד הוא המרוץ היקר, הארוך, הקשה, והחשוב ביותר מכולם.

הנה המרוץ שזה עתה הסתיים:

*

*

הסוס טאפריט (1 ל-5) ניצח בהפתעה בזמן 2:30.2 דק'. השיא של סקרטרייט מ-1973 – 2:24.2 לא יישבר לעולם. אילו סקרטרייט דהר היום הוא היה מנצח את טאפריט ב-110 מטרים…(אז אתם רוצים להשוות את לברון למייקל ג'ורדן?)

4. פקוליה מכניס ברך לביצי שומפארט (פעם, בזמני, בשנות ה-40 וה-50 אשכים היו מה שהם – ביצים – וכך כינינו אותם)

 

 

 

5. כמה זכרונות לבביים וכמה אבסורדים מהמשחק אמש (אתם תחליטו מה 'לבבי' ומה אבסורדי)

 

 

1.לברון מוסר לעצמו אסיסט להאלי הופ

*

*

2. רק היום התברר לווריורס שהם דפקו היסטוריה של 0-16.

3. השופטים נתנו טכניקל שני לדריימונד גרין ואז – או בגלל שטעו או בגלל שהחליטו לטעות כי הם הבינו שזה יזרוק את גרין מהמשחק, ומהמשחק הבא – הם "החליפו" את הטכניקל וזרקו אותו על סטיב קאר המסכן, שיחטוף גם קנס על כך.

4. זה לא היה ערב מוצלח במיוחד לשופטים  מייק קלהאן, ג'ון, ובל, ומרק דייויס. למעשה הם היו כה גרועים ומבולבלים שכל אוהדי הווריורס חשבו שהם שופטים 'משחק ביתי', וכל להקת ללל היתה בטוחה שהם שופטים לטובת הלוחמים (לא זרקו את גרין מהמשחק; הירשו לפקוליה לבעוט באשכי אימן שומפרט).

5. היו כל כך הרבה בעיות וסיבוכים במשחק שהרבע השלישי ארך… שעה ו-8 דקות!!!

6. טריסן ת'ומפסון הצטיין בגלל שקלואי קרדשיאן באה לעודד את אהובה!

(אומרים שהרומן רציני ביותר, וחוזה הענק שקיבל מהקאבס לא מפריע. השאלה אם היא לא תרושש את הנאיבי הזה מכל כספו).

(טריסטן הושיב את אהובתו – זאת הבלונדינית יותר, הגבוהה – במושב מצויין והטיווי התרכז בה לא פחות מאשר בו).

7. הקאבס מתחילים בקריאות "CAVS IN 7". אח"כ בחדר ההלבשה דריימונד גרין אמר על כך שזה "מראה שאוהדי הקאבס הם המטומטמים ביותר ב-NBA"

*

*

.8. לברון ודוראנט חוטפים טכניים כפולים בגלל נביחות כפולות:

*

*

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. בוקר טוב!

    טור מעולה מנחם.

    הודעה שלישית לציבור הגולשים:

    כל היודע דבר על היעלמותם \ היאלמותם של מורדי הללל מתבקש לחפש היטב בחניוני עזריאלי ולבדוק אם העכברים חזרו אל חוריהם או שמא חלילה נהפכו הם לגירי אריות…..

  2. תודה מנחם, אחלה מעורב.
    וואוורינקה באמת נראה נהדר. היכולת שלו לנהל את המשחק כמעט מבלי לזוז מטר מיותר תעזור לו מאוד מול נדאל. באמת משחק שאסור להפסיד. ואמוס נדאל.
    רק תיקון קטנצ'יק לגבי האמריקאס קאפ- הניוזילנדים מובילים 2-1, אחרי שההגאי של השבדים עף למים במירוץ האחרון של היום.
    https://youtu.be/SDkk8gD7lvU
    מזכיר שיש שידורים ישירים בארץ כל יום ב 20:00. בהחלט שווה צפייה גם למי שלא מתעניין בשיט.

  3. רק תיקון קטנצ'יק נוסף בקשר לכוח החיכוך ה drag של הסירות – הוא מתכונתי למהירות ולא למהירות בריבוע. הפסדי האנרגיה מתכונתיים למהירות בריבוע. למעשה זה נכון רק בתחום מהירויות צר מאוד ובזרימה של גז. במים זה מסובך יותר בגלל שיש מערבולות חזקות ולכן בדרך כלל ישנם חוקים אמפיריים.

    טריסטן טומפסון לא בעט, הוא שלח יד לשלוק לשאמפרט את הביצים

    1. לא יודע מה אמרת עכשיו אבל היכולת של היאכטות האלו להפליג פי 3 ממהירות הרוח מפרות את כל חוקי הפיזיקה. כישוף

    2. גם בתוך המים הגרר (drag) פרופורציוני למהירות בריבוע. הבעיה היא שהוא בכל מקרה גם פרופורציוני לצפיפות הזורם, ולכן עדיף שהזורם המתנגד יהיה אוויר (צפיפות של 1.2 בערך) ולא מים (צפיפות של 1000, כלומר בערך פי 800 מהאוויר).

      1. צודק לגמרי לגבי החיכוך עם האויר לעומת החיכוך עם המים.
        אתה מדבר על ה drag force או על האנרגיה? הקירוב המקובל הוא שהכוח מתכונתי למהירות ואז ההספק (איבודי האנרגיה), שהם כוח כפול מהירות, מתכונתיים למהירות בריבוע.

        וכל זה נכון רק בתחום מהירויות צר יחסית, אם כי אני לא בקיא במספרים עצמם, רק בתיאוריה 🙁

        1. הגרר הוא כפונקציה של מהירות בריבוע, צפיפות (אוויר,נוזל..) ומהירות הקול (תלויה בטמפרטורה בין השאר)

    3. כתבתי בגדול לקהל הרחב להסביר ש-DRAG הוא התנגדות גדולה מאד במהירויות גדולות ומאחר והוא תלוי (בגדול) בשטח הסירה (הרוחב) הנע מול המים, כמה שפחות "סירה" תהיה במים, כך יקטן החיכוך, ולכן היתרון של יכולת 'הרמת' הסירה מעל המים

  4. תודה מנחם!

    היה פה דיבור גדול על יופי בכדורסל,
    הדאנק של לברון לוקח את כל המהלכים הגדולים של מייקל בפלייאוף.

    1. זה באמת היה ארוע יוצא דופן אבל לא הייתי מגדיר אותו כגדול. זו היתה מיקריות מיוחדת שמעידה על מהירות מחשבה מדהימה, אבל חסרת חשיבות אמיתית למהלך המשחק.

      1. עגל,
        על יופי ואופי לא מיתווכחים, זה מהלך שניכנס לספרים ביגלל הייחודיות שלו.

        -אתה מוזמן ליבחור לך מהלך:
        https://www.youtube.com/watch?v=RzScFMX7ecI
        https://www.youtube.com/watch?v=Urcc0ucgNHg
        https://www.youtube.com/watch?v=EE0Oi93_wBc
        https://www.youtube.com/watch?v=TnFOL55YD-s

        ^^
        ההאלי הופ והמסירה העצמית של המלך על הפרצוף של ה'קאפקייק' עדיין נימצא בטופ אצלי.

  5. היה גם קטע שבו דוראנט ניגש לדאנטה ג'ונס והם התחילו טראש טוק, בסוף ג'ונס שהיה על הספסל קיבל טכנית. לא יודע אם זה בגלל החוקים או בגלל שדוראנט כוכב, אבל גם ואן גנדי לא יודע.

  6. היה באמת שיפוט גרוע…
    השיא היה שהעבירו את הטכנית מהמחצית הראשונה של גרין אל סטיב קאר…דבר תמוה ביותר !!!

  7. תודה רבה על המעורב, מנחם

    1. גמר רולאן-גארוס חלומי. נדאל אמור לקחת, לעניות דעתי, אבל הסייג הוא שאם וורינקא ייתן את המשחק שהוא שיחק נגד ג'וקוביץ' בגמר (לפני שנתיים), אזי הוא ייקח.
    סטן מרגיש נוח מאד על חימר, אבל הוא יצטרך להיות בשיאו כדי לקחת מנדאל את תוארו ה – 10 (בסימן קאמבק).

    2. אמנם 3:1 לג"ס אבל נראה לי שלחלק מאוהדי ג"ס רועדות הביצים.
    משחק כמו האחרון, קליבלנד לא יוכלו לשחק, אבל הכל פתוח.
    מקווה שג"ס יסגרו הסיפור

    שבוע ספורטיבי מהסרטים !

  8. אתייחס לטניס
    בקאנד יד אחד זה דבר שמתחיל להיכחד! למה? בגלל שזה סגנון של טניס ישן שבדרך כלל רק שחקנים מעל גיל מסוים משחקים כמו פדרר וגסקה (הבקנד יד אחת הכי יפה בסבב) ואפילו דודי סלע. שחקנים כמו דימיטרוב ותים שמשחקים יד אחת זה נובע בגלל הערצה נורא גדולה לפדרר בילדות.
    זה יהיה קרב רציני! אם זה לא היה ואורינקה הייתי אומר שזה ניצחון קל של נדאל אבל ואורינקה טוב נגד סגנון כמו של נדאל.

  9. נדאל כבר מגיע לגמר גרנד סלאם שני רצוף השנה, ובשניהם מתמודד עם שוויצרי מבוגר ומוכשר.
    האם התוצאות יהיו זהות?
    חוץ מזה – הגמר היום יהווה שובר שיוויון עבור המקום השלישי בכל הזמנים בתארי גרנד סלאם בעידן הפתוח. גם ספרד וגם שוויץ צמודות עם 21 זכיות, והיום זה ישתנה.

  10. בקשר לבאקהנד ביד אחת שחקנים לרוב לא בוחרים איך הם יחבטו ובטח שחקנים ברמה הזאת אשר מאומנים מגיל צעיר מאוד וקשה לשנות את החבטה בגיל בוגר יותר .
    מאמנים הם אלו שקובעים את הבאקאנד וזה תלוי בחוזק כף היד בטכניקה ותנועות הגוף (בהכנה למכה). אנשים לא מבנים כמה שונוי מכני יש בשתי החבטות בכף יד אחת אתה חייב להכין את הגוף בצורה אופטמלית כדי להכות ואם לא אתה תחבוט מכה גרועה ולרוב לא תחזיר את הכדור לשטח היריב.
    אני בציערותי שחקתי טניס ואהדתי את אגאסי ואת רודיק וחייקיתי את חבטות הבאקהנד שלהם אבל המאמן שלי שינה לי את החבטה ליד אחת (היחידי בנבחרת של המועצה ששיחק ביד אחת), והוא הסביר את זה בגלל היות היד החובטת שלי חזקה מאוד (אני שמאלי ולדבריו רב השמאליים בטניס חובטים ביד אחת) בהתחלה לא הרגשתי בנוח ואפילו הייתי במהלך טורנירים עובר לחבוט בשתי ידים עד שהמאמן ראה אותי פעם ואיים עלי שכל פעם שאני חובט מכה בשתי ידים אני צריך לרוץ מסביב לפארק ליד מגרש האימונים סיבוב על על מכה.
    קיום לא רואים שחקנים המשחקים ביד אחת בגלל העוצמות של החבטות לשחק ביד אחת זה מעייף מאוד.
    חבטת כף היד הכי יפה בסבב היא באמת של גסקה ולטומי האס יש גם כן חבטה יפיפיה אבל של החבטה של ווארנקה יותר "נכונה" ויותר קטלנית.

  11. עוד קטנה במשחק 3 והיינו על שיוויון בסדרה לפנתיאון…חבל. בכח מקרה הלחץ ידבר במשחק הבא, מדהים איך כל פסגה הופכת לקטנה לפני המשחק הבא. השיא שלשות של הקאבס לא אמיתי, וזה עוד לא נגמר.

  12. בין כל המעורב ספורט שכחת מאת משחק שש ב NHL הערב, נאשוויל עם הגב לקיר ,הפסד אחד והסטאנלי קאפ הולך לפינגווינז, יהיה משחק אש.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט