אירועי דיומא + בלוג חי גמר הרולאן גארוס – 11.06.2017

כדורגל / מתן גילור:

מוקדמות מונדיאל 2018 – מחזור 6

פריצות לכל המגרשים בערוץ הקיבוץ – ספורט 5 לייב.

בית D:

19:00 אירלנד-אוסטריה (ספורט 1). אירלנד סיימה חצי המקמפיין במקום השני בבית עם 11 נקודות, שניה רק לסרביה בשל הפרש שערים נחות. אוסטריה מאכזבת עד כה ולה 7 נקודות בלבד. האירים, סביר להניח, יהיו מרוצים גם מתיקו. המשחק הקודם בין הנבחרות הסתיים בניצחון חוץ של אירלנד 1:0.

21:45 סרביה-ווילס (ערוץ הספורט). בדיוק כמו במשחק הקודם גם פה לנבחרת הוכשרת יותר על הנייר 7 נקודות ולמארחת 11 נקודות. בייל חוזר מפציעה ולא בטוח שנמצא בכושר משחק מיטבי. המשחק הקודם בין הנבחרות הסתיים בשיוויון 1:1.

19:00 מולדובה-גאורגיה (ספורט 5+). משחק בין שתי נועלות הבית. למולדובה נקודה בודדת ולגאורגיה 2. המשחק הקודם בין הנבחרות הסתיים בשיוויון 2:2.

 

בית G:

21:45 ישראל-אלבניה (ערוץ 1). משחק שמרבית חשיבותו בדירוג. הן לקראת הקמפיינים הבאים והן לקראת ליגת הנבחרות שאמורה להיפתח בשנה הבאה. המשחק הקודם בין הנבחרות הסתיים בהצגה ישראלית 3:0, לאחר שהמשחק הועתק לעיר אחרת אחרי מידע על פיגוע צפוי. במשחק עצמו הורחקו לאלבנים שני שחקנים וישראל קיבלה שני פנדלים (ואפילו כבשה אחד מהם).

21:45 מקדוניה-ספרד (ספורט 2). זהירות מוקש! נכון, הספרדים עדיפים בהרבה. ונכון, אפילו ישראל ניצחו במקדוניה. אבל גם לישראל (עצירת פנדל של דודו גורש בתוספת הזמן) וגם לאיטליה (חזרה מפיגור לניצחון בדקות האחרונות) זה הלך יותר קשה מהצפוי. לספרד 13 נקודות בראשות הבית. למקדוניה 3 במקום החמישי. המשחק הקודם בין הנבחרות הסתיים בניצחון ספרדי 0:4.

21:45 איטליה-ליכטנשטיין (ספורט 5+). איטליה עם 13 נקודות במקום השני. ליכטנשטיין בלי נקודות. השאלה היחידה היא הרפש השערים. המשחק הקודם בין הנבחרות הסתיים בניצחון של הנבחרת הכחולה 4:0.

 

בית I:

19:00 פינלנד-אוקראינה (ספורט 2). פינלנד עם נקודה בודדת מאד מאכזבת עד כה. אוקראינה עם 8 נקודות במקום השלישי, כשלאיסלנד בשני יש 10. במשחק הקודם בין הנבחרות ניצחה אוקראינה 0:1.

*המלצת צפייה*21:45 איסלנד-קרואטיה (ספורט 1). מאבק ישיר על ראשות הבית והמקום המובטח במונדיאל. לקרואטיה 13 נקודות במקום הראשון ולאיסלנד 10 נקודות במקום השני. במשחק הקודם בין הנבחרות ניצחה קרואטיה 0:2.

21:45 קוסובו-טורקיה (ספורט 5 גולד). קוסובו, כיאה לנבחרת צעירה, עם קמפיין חלש ונקודה בודדת. טורקיה במקום הרביעי עם 8 נקודות עדיין במאבק על הסגנות. במשחק הקודם בין הנבחרות ניצחה טורקיה 0:2.

 

טניס / מתן גילור:

רולאן גרוס (2000) – גמר

*המלצת צפייה* 16:00 סטניסלאס וואוורינקה(3)-רפאל נדאל(4) (יורוספורט). שיאן הזכיות ומלך החימר הבלתי מעורער מול השחקן שאולי יכול להתמודד הכי טוב עם הסגנון שלו. רפאל נדאל הוא הטניסאי השמאלי הכי טוב בהיסטוריה. הקטע הוא שהוא בכלל לא שמאלי… כשהיה ילד, הדוד שלו, שהוא גם המאמן שלו, הכריח אותו לעבור לחבוט בשמאל, כדי ליצור יתרון על היריבים שרגילים לשחק מול טניסאים ימניים. השינוי הזה הצליח בענק והוא חלק נכבד מהיתרון העצום של נאדל ומסייע לו לטחון את חבטת גב היד של היריב וכך לעייף לו את הכתף ובעיקר לקבל החבטות קלות יותר למענה. אז למה כל ההקדמה הזו? כיוון שהפעם הוא פוגש את השחקן עם חבטת גב היד אולי הקטלנית בהיסטוריה. מי שישחק על גב היד של סטן יכול למצוא עצמו מהר מאד בבור. זה גם מכתיב סוג משחק מאד מסוים כשמשחקים בעיקר על צד אחד של היריב וסוג משחק אחר לגמרי כשאין עדיפות ברורה לצד מסוי. לפיכך, מי שיצטרך לעשות את ההתאמות הוא נדאל. אבל השור ממאיורקה הוכיח לא פעם שכשנדרשות התאמות הוא יודע לעשותן באופן משולם. בעיקר על חימר.

כף היד של רפא או גב היד של סטן? העשירי של רפא או השני של סטן? ושאלת השאלות – האם רפא ישיג את המייג'ור ה-15 ויקבע סופית את מקומו בטופ 2 בכל הזמנים, ללא כחל וסרק.

 

הוקי קרח / Ata98:

גמר הסטנלי קאפ – משחק 6:

03:00-נאשוויל פרדטורס (2)-פיטסבורג פינגווינס (3).

משחק 6 ישוחק הלילה בנאשוויל ואם לשפוט על פי תצוגות החוץ בסדרה עד עכשיו, הוא לא יגמר בהנפת הגביע הגדול ביותר בספורט העולמי.

בחמישה משחקים ראינו נפילה חופשית של קבוצות החוץ שספגו בממוצע 4.8 שערים לעומת 1.2 שכבשו.

בשביל שפיטסבורג תקח משחק חוץ ותשלים back to back היא צריכה את קרוסבי חד כמו במשחק 5 אותו סיים עם 3 בישולים ושהגנת הברזל שלה תגיע גם היא לנאשוויל.

הפרדטורס יקוו לעוד תצוגת עלית של פיקה רינה ובעיקר, שההתקפה הקטלנית של הפינגווינס שראינו במשחק האחרון (6-0) תישאר בפנסילבניה ויתרון הביתיות יעשה את שלו פעם נוספת בסדרה.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה:

גרנד פרי קנדה:

21:00, ספורט 5. העונה הזו מתאפיינת בסנוקרות שמנחיתים פטל והמילטון לסירוגין זה על זה, ובמירוץ הקודם במונאקו היה שוב תורו של פטל לחגוג. הגרמני הגיע ראשון, כשאחריו הגיע בן קבוצתו קימי רייקונן. העובדה שהמילטון הגיע רק שביעי (לאחר שזינק מהמקום ה-13) הפכה את שמחתה של קבוצת פרארי למושלמת. הניצחון של פטל, ובעיקר המקום הנמוך של יריבו, מציבים את הגרמני בהובלה של 25 נקודות על הבריטי, יתרון שיא העונה.

במקצה הדירוג של אתמול, כיפר מעט המילטון על ההופעה הפושרת של המירוץ הקודם, והיום יזנק מהפול פוזישן, כשאחריו פטל ובוטאס.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הקריטריום של דופינה – קטע 8:

קטע 7 של אתמול לאלפ דואז היה מעט מאכזב. הקטע התנהל בשליטת קבוצת הבריחה, כשבסופו היה זה הבריטי פיטר קיינו שחגג, כאשר הגיע כמה שניות לפני בן ארצו בן סוויפט. קיינו הוא בימים כתיקונם בעיקר מומחה קלאסיקות, וגם משמש כדומסטיק של כריס פרום, בעוד שסוויפט ידוע בעיקר כספרינטר. בגזרת ה-GC, היה רומן בארדה היחיד שניסה לעשות משהו, כשקיזז כארבעים שניות מהפיגור שלו בצמרת. המוביל ריצ'י פורט המשיך להיראות מצויין, ויחד עם יאקוב פוגלסנג הצליח לפתוח פער נוסף של 24 שניות על כריס פרום, שנראה אתמול פחות במיטבו יחסית לקטע הקודם. פורט כאמור עדיין מוביל במירוץ ואחריו פרום (1:02+), פוגלסנג (1:15+), ארו (1:41+), ואלוורדה (1:43+), קונטדור (1:55+) ובארדה (2:07+).

*המלצת צפייה* קטע 8 של היום הוא הקטע הנועל של המירוץ. זהו קטע יחסית קצר (115 ק"מ), אך ממש לא פשוט, עם ארבע פסגות קשות, כשהאחרונה בהן בדרגת HC. בניגוד לקטעים הקודמים, כאן בחרו המארגנים פסגה פחות מוכרת, הנקראת באופן אירוני פלאטו דה סולזון. הפערים הסגירים בצמרת ה-GC מבטיחים לנו הרבה אקשן בפסגה זו. לא להחמיץ. שידור ביורוספורט 2 ב-15:00 (אפשר לראות כאן).

 

טור דה סוויס – קטע 2:

קטע 1 של אתמול היה קטע נג"ש קצרצר באורך 6 ק"מ. בקטע זכה השען האוסטרלי המצויין רוהאן דניס, שנראה ששם את הפציעה המוקדמת בג'ירו מאחוריו. דניס הקדים ב-8 שניות את בן קבוצתו סטפן קונג, וב-9 שניות את מתיאס ברנדל, מייקל מתיוס וטום דומולאן. מבין מועמדי ה-GC, רק דניס ודומולאן (וטי ג'יי ואן גרדרן, אם מתעקשים) הצליחו להגיע בין ה-30 הראשונים.

קטע 2 של היום כבר שונה לחלוטין מקודמו. זהו קטע באורך 173 ק"מ, שהוא סוג של קריטריום, עם ארבעה סיבובים הכוללים כ"א פסגה בדרגה 2. היום מן הסתם נראה נסיונות של קבוצות מטפסים (או של מטפסים בבריחה) לנצל את היתרון בפסגות, כדי לנסות לברוח לכל אותם אול אראונדרים מהסגנון של סאגאן או ואן אוורמארט, אחרת האחרונים עשויים להיות אלו שיחגגו. פרטים על שידורים בהמשך היום.

 

 

לפוסט הזה יש 99 תגובות

  1. באמת יש משמעות למקום השלישי של הנבחרת?
    קבוצות הדירוג להגרלות הבאות לא נקבעות לפי מספר הנקודות של הקמפיינים הקודמים?

      1. אז למה מציינים כל הזמן את החשיבות של לסיים מקום שלישי?
        למה זה חשוב? מרוב שמדברים על זה חשבתי כבר ששינו את השיטה.
        תן לי לסיים מקום חמישי עם 15 נק ולא מקום שלישי עם 14.

  2. הוקי קרח
    אני כמובן לא אכתוב כלום על תחום שלא מעורה בו חוץ מתודה שהכנסתם אותו לפינה.
    זה כמובן לא הזמן להתעדכן , אבל בהחלט הזמן להתגעגע ,לאימונים בהחלקה על הקרח בבת ים. לפני קרוב לשלושים שנה בהחלקרח בימי ששי.
    וכמובן לאימונים ברולר בליידס דאון היל לפני עשר ויותר שנים, וכן געגועים למרכז בנהריה בו משחקים הוקי רולר בליידס ושבמקרה שיתפו אותי כי חסרו להם שחקנים.
    איזו וירטואוזיות יש במשחק הזה ועד כמה אני מצטער שאין לי כל כך זמן להשקיע בזה .
    תודה על הטור.

  3. נדאל כבר מגיע לגמר גרנד סלאם שני רצוף השנה, ובשניהם מתמודד עם שוויצרי מבוגר ומוכשר.
    האם התוצאות יהיו זהות?
    חוץ מזה – הגמר היום יהווה שובר שיוויון עבור המקום השלישי בכל הזמנים בתארי גרנד סלאם בעידן הפתוח. גם ספרד וגם שוויץ צמודות עם 21 זכיות, והיום זה ישתנה.

    1. בכל מקרה- סקאיי דווקא די מדשדשים להם… כרגע פרום לא עם אף אחד מהקבוצה מלבד קוויאטובסקי שירד (לדעתי) מקבוצת הרדיפה כדי לחבור אליו. כל השאר בפלוטון

  4. איזה מתח. פרום וירטואלית 10 שניות לפני פורט, אבל הוא מבזבז הרבה כוחות כדי לשמור על היתרון הזה ואולי פוגלסנג יוכל לעקוץ אותו. אפילו ארו, אבל זה כבר יהיה טיפה קשה יותר.

  5. המפתח זה כמות הוינרים מול כמות הטעויות הלא מחויבות, בינתיים שניהם עם הרבה יותרנטעויות מווינרים.

  6. נדאל גורם לוואוורינקה לרוץ ומחכה שיעשה טעויות.
    השוויצרי נראה עייף וקשה לו עם המכות הארוכות של נדאל

  7. וואווארינקה גמור. אין לו כוחות מול הפורהנד של נדאל בראלים ארוכים. 48% הצלחה בסרב ראשון. לא רואה איך הוא חוזר מזה.

    1. מכל הגראנדסלאמס זה הקהל הכי יבש. צרפתים מה אתה רוצה? היו צריכים לעשות גראנדסלאם חימר בספרד זה היה טירוף

  8. אין דבר יותר מדהים מלראות את נדאל במהלך משחק – הבנאדם זכה בכל תואר אפשרי ונראה כאילו הוא משחק על החיים שלו.
    הימור שלי – אם נדאל חותם עכשיו ל-10 ימים בקליבלנד האליפות שלהם.

  9. אם נדאל ממשיך כך הוא יעלה למקום הראשון, להערכתי.
    פדרר יהיה שני.
    מי היה מאמין ? (חשבתי ששניהם גמורים לחלוטין !)

  10. נדאל מעצבן אותי עם כל ההקפצות והטקסים האינסופיים שלו לפני סרב.
    מה זה השטויות האלה? רק על זה הייתי רוצה שיפסיד.

  11. 3 טורנירים עם 10 זכיות,
    לא ישוחזר בימי חיינו בטוח, אולי עוד 300 שנה.
    היכולות שלו על החימר פשוט לא הגיוניות,
    צריכים רק להודות שיצא לנו לראות ספורטאי כזה בפעולה.
    לה דסימה!

  12. איזה זכות יש לנו. לראות בשידור חי את פדרר ונדאל, רונאלדו ומסי, לברון קובי וג"ס, בולט ופלפס. דור הספורטאים הגדול מכולם. תענוג

  13. מדהים האיש.
    ניצח 77 משחקים מתוך 79 בפאריז. רק 2 נצחונות היו ב-5 מערכות!! כלומר לא ממש סיכנו אותו כמעט – דומיננטיות מוחלטת.
    עוד 14 נצחונות היו ב-4 מערכות ושאר 61 הנצחונות הלכו חלק.
    וואו.

  14. קרב אחרון להיום באמריקאס קאפ. צמוד צמוד, הקיווים מובילים בנקודה אבל ארטמיס פתחו טוב יותר ומובילים בקצת במצוף השלישי

  15. הניוזילנדים עברו את השבדים במורד הרוח, נראה שהם,פשוט מהירים יותר, למרות שםותחים פחות טוב, ברגע שיש להם.הזדמנות הם לוקחים אותה בשתי ידיים

    1. פוטופיניש מטורף והניוזילנדים לוקחים על הקשקש. עוד ניצחון אחד מתוך 3 מירוצים מחר והם בגמר מול ארה"ב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט