רוצים שינוי ? / MBK

נו אז עוד שנה עברה וכלום לא השתנה

בלילה שבין חמישי לשישי בשעה 4 בבוקר יפגשו קליבלנד וגולדן סטייט בפעם 3 ברציפות זה נתון לא מעודד במיוחד בהתחשב בעובדה בפעם הראשונה בהיסטוריה גמר ה NBA ישחוזר 3 עונות ברציפות.

ההתערבות הכי קלה שהייתי עושה מעכברי כדורסל מינוס הוא כמה פעמים נפגשו הלייקרס והבוסטון סלטיקס בשנות ה 80 , לרוב ובתודועה 2 האימפריות של שנות ה 80 נפגשו 5 פעמים לפחות. עובדתית הן נפגשו 3 פעמים בדיוק אותה הכמות של מפגשים בין הלייקרס לפילדלפיה באותו עשור.

בדקתי באופן כללי בענפי ספורט אמרקאים אחרים אז בליגת הבייסבול הייתי צריך לחזור כ 100 שנים אחורה כאשר היאנקיס והג'יאנטס נפגשו 3 פעמים ברציפות בגמרים של 1920-1-2 ( סבא שלי ז"ל היה בן 11 )

הסופרבול שמשוחק מאז 1967 מעולם לא שוחזר הגמר 3 שנים ברציפות ,כנ"ל הסטנלי קאפ ( בדקתי משנת 1915 ואילך )

העונה לא רק שסדרת הגמר שוחזרה זה קרה עם מאזן משותף של 1-24 ( הכי טוב מאז הפיסטונס 2-11 והלייקרס שהגיעו לגמר במאזן 2-22 ) גם הלייקרס 2001 הגיעה לגמר עם סוויפים ( 0-11 ) ורשמה הפסד בודד מול פילדלפיה.

זה לא הסוויפ אלא הקלות הבלתי נסבלת של הביצוע. קליבלנד ניפקה עונה רגילה בינונית והשיגה 31 הפסדים מה שלא הפריע לה לשייט אל הגמר כשלברון ביי פאר מעל המזרח עם הופעה מס 7 רצופה בגמר. ההפסד לבוסטון היה מוזר זאת לאחר שקליבלנד שמטה 21 הפרש וקיבלה ערב של 11 נקודות מלברון

גולדן סטייט קבוצה שמחזיקה בכל שיא עונה רגילה ( כמעט ) היא קבוצה שנגעה בשלמות ואז התחזקה בקווין דוראנט . הקלות רמת הביצוע לא מפתיעה אף אחד כשיש לך 2 MVP מכהנים באותה קבוצה …

אני לא יודע איך סדרת הגמר תתפתח. דווקא הסדרה של 2015 התחילה נפלא , 2 משחקים שהלכו להארכה ואז נפצע קיירי גולדן סטייט השתלטה על הסדרה.

סדרת הגמר של 2016 הייתה נוראית , בצירוף מקרים נדיר הקבוצות הגיעו לגיים 7 בשיוון 610-610 ו 3-3 אבל שימו לב להפרשים – 15,33,30,11,15,14 ואז הגיעו 4 דקות ושיוון 89-89 .

6 משחקים נגמרו בהפרש של דאבל פיגרס ( שיא שלילי לגמר )

משחק חג המולד בין 2 הקבוצות היה אחד ממשחקי העונה הרגילה הטובים בשנים האחרונות כהקאבס מחקו פיגור גדול והפכו את המשחק בדרך לניצחון ענק. הגומלין כבר היה אופרה אחרת … שחיטה של גולדן סטייט על קליבלנד

מתי זה ישתנה ? 2021 ?

נחזור לפליי אוף הנוכחי

הפלייאוף הנוכחי היה רע מאוד(משעמם ) ,בשנה שעברה הצעתי לסווג משחקים לפי טיב A – 1 -5 , B 6-10 C 11-19 D +20

44 משחקי סיבוב ראשון – 14 משחקים A ,  ל 11 משחקים B , ל 12 C ו 7 משחקים בלבד הסתיימו ב 20 ומעלה

בסיבוב השני היה פשוט נורא 21 משחקים רק 2 בהפרש של 5 ומטה ו 18 מתוך 21 בהפרש דו ספרתי

הגמרים האיזורים ? 2 משחקים על חודו של סל. שאר המשחקים ? הרבה דקות לשחקני הספסל

הליגה מתחילה להראות כמו הלה-ליגה כשברצלונה וריאל הן ראש חץ ואתלטיקו ( הספרס ?? ) היא האלטרנטיבה.

מלבד הגמר של השנה קשה לי לראות קבוצה שעוצרת את גולדן סטייט מלבד גולדן סטייט ואת לברון ? רק הוא יכול לעצור את עצמו לא מן הנמנע שהוא יהיה בעוד 2-3 גמרים רצופים. קליבלנד תעזר בקיירי ולאב ובאול סטארים מזדקנים ( ווילאמס וקורבר סטייל)

גולדן סטייט מחזיקה ב 4 אולסטארים + 2 על הספסל קליבלנד ב 3 + 2. כרגע נראה שהגמר ישוחזר בטייק 4 ואולי אפילו טייק 5.

זה תסריט שהוא רע לליגה רע לאוהדים לתחרותיות יש קבוצות נחמדות במערב ונחמדות פחות במזרח.

אדם סילבר אולי מבסוט מנתווני הרייטינג של הגמר ( משחק 7 היה ה 3 הכי נצפה אי פעם אחרי משחק 6 של גמר 98 ומשחק 6 של גמר 93 וכן גם כאן ג'ורדן ראשון )

הרייטניג בשיפור אבל רחוק מאוד מהתקופה של מג'יק /בירד / ג'ורדן

יש כמה נקודות שלא מדברים עליהם ( חוץ מהדוק ) אבל נראה שרמת האימון בליגה נמוכה ,קבוצות הולכות אחורה וכנראה שכבר לא מאמינות בפיטורי מאמנים כחלק מזעזוע ( העונה לא פוטר אף מאמן במהלך העונה )

השלשות גרמו ללא מעט משחקים להראות כמו אימון קליעות בספורטק דרום

גולדן סטייט וקליבלנד כמה דרגות מעל הליגה וכרגע לא ניתן לעשות כלום בנידון.

יש זילות של העונה הרגילה ( מה שפיניקס והלייקרס עשו בסיום העונה עם ספסלול מכוון של שחקנים בכירים היה מבוא להקאה המונית )

ווסטברוק והארדן לא מסוגלים לקחת קבוצה רחוק באפריל – מאי

עם כל הכבוד לדראפט לתקרת השכר וצמצום הפערים ( פחות נמושות )הליגה מתחילה להראות כמו בית ספר לשוטרים . הסרט הראשון מצחיק הסרט השני עוד חייכנו בסרט ה 3 כבר הבנו את הפרנציץ וזה היה טו מאץ בסרט הרביעי מצאו מחליף למהוני.

אני מקווה שסדרת הגמר לא תאכזב עם בלאו אאוטים ובלוגים רדומים כי מגיע לנו חובבי המשחק הרבה יותר

ובקשר לעתיד ? גריפין ופול בספרס יחד עם קוואי על חשבון אולדריג' ? בוסטון מקבלת את באטלר וקאזינס שיחד עם תומאס מציבים קבוצה לתפארת ? אמביד וסימונס מראים שעבורם השמיים הם הגבול ? בלייק גריפין חוזר לאוקלהומה ?

הליגה חייבת להאריך את העונה הרגילה ( הפריסיזן משעמם ,אפשר לוותר ) לחייב קבוצות להופיע בהרכבים חזקים ולדלל ככל האפשר את משחקי הבק טו בק ( אם זה אפשרי בפלייאוף אין סיבה שלא ליישם בעונה הרגילה )באשר לפלייאוף ? להציע פיינל פור זו תהיה בדיחה לא מצחיקה

הליגה בבעיה , בעיה קשה להתראות בגמר 2018 . מי לא מאמין שקארי ולברון יהיו שם ?

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 89 תגובות

  1. התרומות אולי טיפה בזכות שכתבתי שהליגה הישראלית
    צריכה לשלם לזעפרני, ולרבים מכם בעולם מתוקן מגיע אחלה
    תשלום,
    כמובן שהקרדיט של מנחם שי והתורמים המופלאים.
    סולח לכם שהעתקתם את הרעיון שלי. 🙂

  2. הכתבה של מידן מצוינת, בכלל כל השיח על הגמר מעניין
    מעמיק ותותחי מאד.
    חייב למצוא זמן לקרוא (לא מספיק כי אז הייתי יורה מחמאות רבות).
    חג פלייאוף ושבועות נפלא לכולנו.

  3. מסתכן מי שיהמר בכסף, הרי הכל יכול לקרות,
    2 הקבוצות די שוות, 2 מכונות מלחמה קטלניות,
    חמישיית המוות,
    מול השחקן הכי טוב שלא מאכזב ולא נחנק (שכחנו לגמרי)
    בשילוב מקומם כמעט איך קורבר הווילאמסים פריי
    כאילו נולדו וחיו עם לברון כל החיים.
    קיירי המכשף שיוצר לעצמו מצבים בין הטובים בעולם בזה,
    לאב נותן הגנת פלייאוף גם לפני שנה טובה מאד,
    שלא לדבר על מסירות הקווטרבק המדיוקות שלו
    והרודמניות שלו במציאת ריבאונדים.
    סוף סוף מנחם כתב עליו.
    מקווה ל7 משחקים שבעולם מתוקן היו 11 משחקים.
    ושלא יפצעו אמן.
    חוסר אחריות להמר (בכסף)

    1. דורון
      שלא תבין לא נכון ,אלו 2 קבוצות מפוארות
      משחק 7 לרוב הוא משחק שלא מאכזב ( בעיקר בגמר ) משחק מגעיל אבל מותח
      אני מקווה שהסדרה תהיה טובה לא אכפת לי 5 משחקים שלפחות 3 הלכו להארכה
      ובקשר לעתיד הליגה תאבד המון צופים בעונה רגילה ובפלייאוף בעיקר אם הגמר ידוע מראש

      1. דווקא בנקודה האחרונה אני לא מסכים איתך. כל עוד הגמר יהיה תחרותי ומרתק. ההיפך יקרה ההתעניינות תגבר ועוד אוהדים חדשים שחלקם יעודדו את לברון וחלקם את גולדן סטייט יגיעו לליגה. מחלקת השיווק להפוך את זה ללברון נגד גולדן סטייט וזה מה שימשוך אוהדים. אף אחד בתכלס לא יזכור ׳הפלייאוף היה מזעזע או שקליבלנד הפסידו רבע עונה

        1. משחקים שהולכים ל 30 הפרש זה מבריח את הקהל
          הגמר של השנה שעברה מעניין אבל מרתק ? עיקר ההד העה עם ההרחקה של גרין והחזרה המטורפת של קליבלנד בפועל 6 משחקים נגמרו בדו ספרתי והיו חד צדדים
          יכול להיות שיזכרו רק את גייים 7 ( שהיה פיצוי על הסדרה הזו ) אבל עובדתית הסדרה של 2015 הביאה יותר רייטינג ממוצע זה בגלל נטישת מסך ברבע ה 4

  4. תודה רבה.

    כאוהד אוק' בתכלס היתה עונה פנטסטית כיפית מטריפה. פלייאוף די משעמם.(חוץ מההתאמות שהם הדבר שאני אישית הכי אוהב לראות בפלייאוף שינויים ומצ'אפים.) אבל הגמר יהיה מאוד מעניין.

  5. מידן
    אני סומך על העיניים שלך יותר מהעיניים שלי בכדורסל
    ויותר מכל מיני סטטיסטיקות שגם אותם אני מכבד עד גבול מסוים.
    וזאת מהכרות של שנים שאני מזדהה לרב עם מה שכתבת.
    אכן חבל שמשחק 7 או האחרון יהיה מכוער, שרק מתח ועצבים.
    הלוואי שהליגה תשמע למה שאתה מצהיר ומזהיר
    סילבר יאללה לתקן.

  6. לגבי העונה הרגילה מה דעתכם על שינוי בתמונת העליה כך ש16 הקבוצות הכי טובות יעלו לפלייאוף ללא קשר למזרח או מערב. (כשהראשונה משחקת נגד ה16 ה2 נגד ה15 וכן הלאה). מה שיכריח קבוצות לשמוט פחות משחקים ופחות מנוחות שחקנים, ללא התערבות של הנהלת הליגה בהחלטת הקבוצות?

    1. מבחינה עקרונית זה רעיון סבבה. מבחינה פרקטית רעיון לא טוב.
      אם יש סדרת סיבוב ראשון בין LA ל-NY, אז המשחקים ב-NY יתחילו ב-LA סביב שעה 17:30. זו פגיעה קשה ברייטינג.
      אני באופן אישי שם תמיד את אוהדי הקבוצה המקומית בעדיפות וגם בהם זה יפגע כמובן (לצאת מוקדם מהעבודה ל-4 משחקי גמר זה לא כמו לעשות את זה במשך כמה סדרות פלייאוף), אבל בוא נתעלם מזה.
      התוספת ברייטינג שתהיה במקומות אחרים לא תחפה על אבדן הרייטינג בארה"ב.
      את קברניטי הליגה לא צריך לעניין שלכמה ישראלים מגרדת תחושת הצדק. לא בשביל זה הם שם.

  7. בשנות השמונים הלייקרס ובוסטון שלטו, מישהו התלונן… פתאום באו פילדלפיה, יוסטון ודטרויט כאלו.
    בשנות התשעים ג'ורדן שלט, מישהו התלונן… אינדיאנה, ניו יורק, מיאמי, יוטה, פורטלנד, יוסטון ואורלנדו תמיד האמינו שהם יכולות לנצח.
    בשנות האלפיים הספרס והלייקרס שלטו, מישהו התלונן על שאקיל וקובי… פתאום כמה לה דטרויט שאף אחד לא נתן לה סיכוי ופרקה את הקבוצה ואת הצמד.
    זה תהליך וקבוצות קמות ונופלות. פעם הן למעלה ופעם הן למטה. הליגה הזאת כל כך חרדה לשיוויוניות שאם יהיה פה משהו קיצוני הם ישנו חוקים מסויימים (אולי תקרת שכר קשיחה). האמריקאים יודעים שבלי תחרות אין כסף ולכן הם שומרים על השיוויוניות.
    שבו ותהנו משתי קבוצות מצויינות שנבנו כל אחת בדרכה שלה (והן דרכים כשרות לחלוטין, אם בגיוס השחקנים של לברון או הדראפט שאף אחד לא חשב שבג"ס יהפכו לכאלו כוכבים). עוד שנה שנתיים יקומו קבוצות ושחקנים חדשים שאף אחד לא חשב שהן יהיו כאלו ויהפכו את המצב.
    זה הטבע בnba מעגליות כזו. כמו הבכיינות הזו על מזרח ומערב.

    1. זה לא העליונות כמו הקלות
      1-24 במשותף בדרך אל הגמר זו רעה חולה
      מה גם שהדיבורים על פו פו פו ( במערב ) היו מהרגע הראשון של הפלייאוף

  8. קשקוש בלבוש. יריבות בין שתי קבוצות זה הדבר הכי טב לליגה
    לא סתם אתה זוכר את לייקרס בוסטון.
    לך תלמד קצת הסטוריה

  9. לדעתי הליגה ברמה של מקצועיות ואתלטיות שהיא 10 רמות מעל מה שהיה פעם, ובודאי מעל שנות ה 80 וה90. הפוסט מצוין מצביע על הבעיה של התחרותיות שישנן שתי קבוצות שהן עדיין מעל כל הליגה והיו מנצחות כל קבוצה מהעבר הקרוב והרחוק. אכן זה מבאס אבל כמו שציין חבושה (המקורי?) עוד 15 שנה מה שנזכור זה את היריבות ולא את התחרותיות.
    צריך לפרק את ג״ס- דריימונד גרין ליוסטון מייד ובדיעבד!

  10. 16 הקבוצות הטובות ביותר בפלייאוף הוא רעיון שלא יעבוד, כי אחד הדברים המניעים את הליגה (אבל עתה הרבה פחות בגלל החולשה של הניקס והלייקרס) הם המאבקים המסורתיים בין קבוצות הנמצאות קרוב גאוגרפית: בוסטון – ניו יורק או ניו יורק – פילדלפיה, או דטרויט – שיקגו של פעם. היריבות הגיאוגרפית הזאת תיעלם אם יבחרו רק את ה-16 הטובות ביותר ברקורד. ישנה עוד בעייה: קבוצות המערב משחקות הרבה יותר נגד המערב, והמזרח משחקים הרבה יותר נגד קבוצות מזרחיות. אז הרקורד שלהן מושפע ממיקומן במזרח או במערב. כל כמה שנים המטוטלת משתנה, ופתאום המזרח יהיה יותר חזק, ולנצח במזרח יהיה יותר קשה. אז רק אלא אם כן כל אחת תשחק בדיוק אותו מספר משחקים נגד כל אחת אחרת, בחירת 16 "הטובות" ביותר יהיה אמיתי.

    לכן הליגה לא תעשה מאומה.

    בקשר להארכת או קיצור העונה, זה דיון שעולה כל שנה, וכל שנה נופל. כל זמן כולם ימשיכו לעשות את הכסף שהם עושים – מאומה לא ישתנה.

    בקשר לקאבס ולווריורס, אתם רובכם צעירים וחושבים שזה יישאר לנצח. אל תתפלאו אם ב-2020 או 2021 גם הקאבס וגם ג"ס תהיינה כמו הלייקרס והניקס עתה. דור הולך ודור בא.

    היו לנו באתר לפני 3-4 שנים גולשים שניכנסו 4-5 פעמים ביום. ההרגשה היתה שהם יישארו לנצח. כבר שנתיים שלא שמענו מהם. פשוט נעלמו ואינם. ככה היה גם עם כמה כתבים כמה מהם כתבו המון, ולפתע נעלמו. לשמחתי הצוות הנוכחי מחזיק מעמד ובינתיים לא נימאס לאף אחד.

    אבל מנסיוני אני יודע שהעולם לעולם לא עומד, ומתחוללים שינויים כל הזמן. אנשים משתנים, מצבים משתנים, אהדות והתלהבויות משתנות. ככה זה. אבל כל זמן שישנם יורשים וממשיכים, האתר ימשיך לחרוש. רק השמות ישתנו. ככה גם ב-NBA. אילו היינו רואים היום את טבלת ה-NBA כפי שתהיה ב-2025 היינו מתפוצצים מאי אימון!

    1. נ"ל שעדיין יש מה לדבר על נסיון כזה. במיוחד שלפי מה שנראה עכשיו בוסטון תגיע לפיק הרבה לפני שבניו יורק יקרה משהו(עם הGM הנוכחי) כך גם לגבי פילדלפיה שתגיע לפני ניויורק. בדטרויט ושיקגו באמת יכול להיות שהבניה מחדש שלהם תגיע למיצוי יחדיו אבל זה יקרה איפה שהוא לקראת סוף העולם או משהו כזה. בקיצור עוד יחסית הרבה זמן(5-6 שנים) דווקא יריבות גדולה כמו לייקרס ובוסטון תוכל לקרות יותר כי הם יוכלו להפגש בכל שלב בפלייאוף שזה אחלה. הטיעון השני הוא חזק יותר למרות שגם היום יכול לקרות חוסר שוויון שכזה במיקרו. לדוגמא על פניו הבית הדרום מערבי הוא בית קשה(יוסטון ס"א ממפיס ניו אורלינס ודאלס). או הבית המרכזי במזרח (ש4 קבוצות בו עשו פליי' השנה) (לעומת הבית הפסיפי שלמרות שגס והקליפרס הם אחלה 3 קבוצות שם עדיין מחפשות באיזו סיטואציה יכול להיות שהכדור יעבור דרך הטבעת.- לייקרס סאנס וסקרמנטו)

  11. אחלה פוסט
    אגב למרות העליונות של שתי המכונות, היו סדרות שמאוד נהנתי השנה דוגמת
    הוויזרדס נגד הסלטיקס
    הספרס נגד הרוקטס

  12. קשה לי להאמין שה-NBA ינסו לשנות משהו.
    כבר היו פלייאוף משעממים בעבר,
    וצלחנו אותם בשלום…

    על הקאבס יש תאריך תפוגה לא רחוק במיוחד,
    וגולדן סטייט, או שהם יהיו הקבוצה היקרה בהיסטוריה
    (4 חוזי מקסימום + הארכות חוזה של כמה שחקנים עם זכויות בירד),
    או שהם יחלשו (איגי + לווינגסטון יוחלפו בחוזי מינימום).
    כך שלא לעולם חוסן.
    כיום, (בהחלט יכול להיות גם בשנה הבאה) אנחנו עדים לדואפול.
    בעתיד? (הלא כל כך רחוק) יהיה כמו בעבר –
    אימפריות נופלות, ואימפריות חדשות צומחות במקומן.

    1. אם קרי חותם בקיץ על מקסימום או קרוב לכך, האם הם יכולים להשאיר את שחקני הספסל המובילים? ואם כן, כמה זה הולך לעלות להם במסים? (בערך, ברור לי שאי אפשר לתת מספרים מדויקים).

      1. הבעיה היא בכלל לא קרי.
        למעשה, ההשפעה היחידה שיש לקי היא על גובה מס המותרות.
        הבעיה היא דוראנט.
        אם הוא ידרוש מקסימום, אז על מנת להכיל אותו, הם יאלצו לוותר על זכויות הבירד של איגודלה ולווינגסטון (עד שהם לא מוותרים על אותן זכויות, הן תופסות את המקום הדרוש בקאפ הולד).
        אבל אם הוא יוותר על כמה מיליונים (לא זוכר בדיוק כמה, לא יותר מדי),
        אז הם יוכלו גם להחתים אותו, גם את קרי, גם את איגודלה, וגם את לווינגסטון (תוך ניצול זכויות הבירד המלאות שיש על קרי/איגי/לווינגסטון).
        כמה זה יעלה במסים?
        השאלה היא כמה יקבלו איגי ולווינגסטון.
        (הם יהיו על תקרת השכר עם 6 חוזים חתומים בלבד)
        בכל מקרה, כנראה שהם עדיין יהיה מאחורי קליבלנד בסכומים גם בשנה הקרובה.
        הסכומים יקפצו בעוד שנתיים, אז יגמר החוזה של קליי.

      2. ומסתבר שבכלל לא עניתי לשאלה…
        הניחוש שלי הוא שהם ישלמו 20 – 25 מיליון מס.
        (קצת פחות ממה שקליבלנד ישלמו השנה)

  13. יופי מידן. הפלייאוף השנה היה מזעזע, והפתרון היחיד בטווח הקצר(בעוד 3 שנים ג"ס וקליבלנד ירדו מהאולימפוס) הוא שכוכבים אחרים יאחדו כוחות. פול לספרס/מילווקי, הייוורד לבוסטון, ג'ורג' ליוסטון או בלייק לאוקלהומה הם רק כמה דוגמאות. חייבים להתאחד כדי לנצח את האימפריות. בטווח הארוך יגיעו כוחות חדשים, השאלה אם לא נמות משעמום עד אז.

  14. תודה מידן. מאמין במקרה הזה שהזמן יעשה את שלו. הנבא, למרות כל החוליים, הרבה יותר בריאה מנגיד ליגת האלופות, שבה הפערים האלו נראים כהולכים להישאר איתנו לנצח.

  15. תודה גיי בי אם.

    גרמת לי להעריך עוד יותר את גמר 93 (שהיה כבר לפני פאקינג רבע מאה איך שהזמן רץ). משחק שלוש ההארכות, מייקל VS בארקלי.

    אני זוכר את ההתרגשות בימים לקראת שידורי הלילה, שהיו הכי איכותיים שיכולת לבקש: יורם ארבל ועופר שלח משדרים הכל בלייב מהמגרשים, היינו צעירים והשחקנים מבוגרים מאיתנו. קלאסה מטורפת. ועכשיו אני רואה שגם רוב הציבור ביקום חשב כך והצביע בשלט בהתאם.

    בקיצור "היו זמנים", ועכשיו יש לזה גם קבלות.

    1. 100+

      הסדרה הטובה בהיסטוריה והנצפית (רייטינג ווייז) בהיסטוריה.

      שיקגו לקחו בפיניקס את השניים הראשונים, הפסידו אחרי 3 הארכות בבית, ניצחו אחד בבית וכך הובילו בבטחה 3-1 לפני המשחק האחרון אצלם בבית.

      הכותרת בידיעות אחרונות בשישי בבוקר-ובענק- "שבת בבוקר יום יפה" לקראת המשחק החמישי בין שישי לשבת.
      הבולס הפסידו כזכור רק בשביל לנצח במשחק השישי, אחד המשחקים הגדולים ever, אחרי הסל האלמותי של פקסון.

      אכן, היו זמנים.

  16. מסכים איתך מידן. מקווה שהליגה תדע לאזן, כי אם צפויים לנו עוד 3-4 שנים כאלו זה יהיה סבל אמיתי. כמו להסתכל על גארבג' טיים אחד גדול.

  17. כתבה שראיתי היום והתחברה לי לנושא של ריכוז הכוכבים בשתי הקבוצות , ESPN באתר שלהם ניסו ליצור דירוג לסדרות מבחינת האיכות וריכוז האולסטארים שהיו בהם. זה לא הכי שלם אומנם ולצערי חוץ משלוש סדרות לא ראיתי את השאר מפאת גילי הצעיר יחסית
    (רק 33) אבל בעיניי שווה קריאה בטוח שלמנחם ועכברי האתר יהיה דעה על העניין. http://www.espn.com/nba/story/_/page/nbarank_finalsstars/is-cavaliers-warriors-round-3-most-star-studded-nba-finals-ever-nbarank

  18. פוסט מצוין.

    בעיניי הבעיה היא לא שקליבלנד וג״ס נפגשות בפעם השלישית אלא הדרך הקלילה והפרשי הרמות בין שתיהן ליריבות בקונפרנסים. ויותר גרוע מזה, שאם לפני הפלייאוף היו אומרים לנו שזאת תהיה הדרך של שתי הקבוצות לגמר לא היינו נופלים מהכסא.

    לגבי ההפרשים הגבוהים במשחקים בתוך הסדרות – אין הרבה מה לעשות עם זה ודברנו על זה לא מעט. החשיבות של השלשות, קצב המשחק שעלה, הסקור הגבוה.

    מבחינתי הבעיה הכי גדולה במצב הנוכחי היא הקולות שנשמעים ביחס לקבלת החלטות של כל מיני מועדונים והבחירה לכוון לעתיד כי עכשיו יש שתי אימפריות חזקות מדי. תמיד יהיו קבוצות שייבנו את עצמן לאורך זמן ויכוונו לעתיד אבל אם קבוצה כמו בוסטון שמסיימת ראשונה בקונפרנס אומרת לעצמה ״לברון והווריורס גדולים עליי, אני אחכה שנתיים, שלוש כדי שהם יפלו ואז אנסה להגיע לשיא״ זאת מחשבה מאוד בעייתית בעיניי.

  19. כדי שהליגה תהיה מעניינת צריך גם רמה טובה וגם תחרותיות. אחד מהדברים לבד לא מספיק.
    רמה גבוהה, בעיקר מ2 הקבוצות האלו כבר יש, עכשיו צריך יותר תחרותיות, לפחות בגמר.
    לדעתי הבעיה היותר רצינית בליגה הן הפציעות. יותר מדי כאלו הכריעו משחקים, סדרות שלמות וגם עונה שלמה

  20. מסכים מאוד עם המאמר! הליגה באמת מתחילה להזכיר את הלה ליגה בגלל הרבה סיבות שהוזכרו. סיבה נוספת לכך היא הגדלת השכר שבעצם מחקה את הסיבה לתקרת שכר (שוויון) בגלל שהיום כל קבוצה יכולה לאפשר לעצמה להביא מי שהיא רוצה מבחינת שכר. אני מקווה שבעוד שנתיים וכבר יקומו קבוצות חדשות ויהיו סופרסטאר ים חדשים שיגרמו לליגה לחזור לשוויון

    1. איך כל קבוצה יכולה להרשות לעצמה להביא את מי שהיא רוצה מבחינת שכר? הכללים האלו לא השתנו בכלל. המשכורות גדלו ולכן כל המגבלות הנ"ל עדיין עושות את שלהן.

          1. האחוז לא השתנה אבל הכמות כן ולכן שחקנים יכולים לא לבקש את הסכום הכי גבוהה כי הם מרווחים סכום מקסימום שלפני שנתיים.

          2. כן אבל גם המשכורות של שאר הרוסטר עולות (כמו גם המינימום), זה הכל יחסי. ויש מעט מאד כוכבים בשיאם שלוקחים פחות ממה שהם יכולים לקבל (לברון במיאמי היה דוגמא ).

          3. עדיין, רול פליירס לא יכולים לדרוש אחוזים מהתקרה וזה מאפשר ל GM'ים מרחב תמרון גדול יותר בבניית הסגל המשלים כי יש להם יותר כסף.
            אולי הם מרוויחים יותר אבל לא נראה לי ששכרם עולה באותו שיעור שהתקרה עלתה.

            לדוגמא: נניח שרול פלייר משתכר 10 לעונה כשהתקרה היא 50 מיליון. אתה טוען שהוא ישתכר 20 אם התקרה תעלה ל-100?

            לדעתי אין מצב. אולי 12 או 13.

          4. שי, רול פלייר לא השתכר 10 כשהתקרה היתה 50, זה 20% מהתקרה. זאת היתה משכורת לסמי אולסטאר.
            שחקנים שמרוויחים מעל 15 לעונה – טרנר, קראב, טיילר גונסון, ביומבו, מוזגוב, סראפין. תוריד תקרה בחצי, תוריד להם את השכר בחצי. ולהיפך כמובן.

  21. אני מרגיש שכתבתי טור בסגנון.

    הבעיה מספר אחת זה שב-20 השנים האחרונות נצחו קבוצות של 3 סופרסטארים (מלבד דטרויוט) המחלה של השנים האחרונות זה שהקאבס ובדאבס מערימים על ההרכב שלהם 6 אולסטארס כל אחד ומייבשים את התחורתיות.

    בשביל להצטרף למעגל צריך להערים 4-6 אולסטארס משלך … (כמו ס"אס או הקלייפרס)

    תחזירו את שמפרס וג'יי אר לניו יורק פתאום היא חוזרת לדגדג את הפלייאוף. תחזירו את KD ל OKC פתאום יש מאבק על הקונפרנס.

    המשכורות של הקאבס לשנה… 125MIL. זה פי 2 מעבר למסגרת של שנה שעברה. מגוחך.

    1. עידו תיאוריית האולסטארים זה בלוף. אם שחקן היה אולסטאר לפני 5 שנים זה עושה אותו גדול? ג'רו הולידיי עשה אולסטאר, זה הופך אותו ליותר מרכז ממוצע בליגה?
      זה שאיגי ודרון היו אולסטארס (מי השישי בווריורס, ווסט?) הופך אותם לשחקנים יותר טובים מכאלו שלא נבחרו אונשווים לכאלה שנבחרו?

      1. יש רק 20 שחקנים בשנה שיכולים להיות אולסטאר. אם לקחת 10 או 12 התוכם …כמה זה משאיר לשאר הליגה.

        וכן הולידיי במשך שנה אחת היה TOP 20 בליגה.

        1. אבל אתה מחשיב שחקנים שהיו אולסטארים לפני 5 שנים.
          היום יכול להיות שהם לא בטופ 100 של הליגה, מה הטייטל שלהם -אולסטאר לשעבר – תורם לקבוצה?

  22. לדעתי אנחנו קצת מתעלמים מכך שהקלות בה שתי הפיינליסטיות הגיעו לגמר מושפעת מאד מפציעות משמעותיות אצל רוב היריבות בדרכן.

    1. לא מסכים
      אז קוואי לא היה נפצע גולדן סטייט הייתה עושה 2-12
      קליבלנד במאזן 5-36 במזרח ב 3 השנים האחרונות , זה לא מיקרי
      הם דפקו סוויפ להוקס בלי לאב לפני שנתיים

      1. קודם כל לדעתי גם יוטה היו יכולים לקחת משחק או שניים ללא הפציעה של היל. בספרס זה לא רק קאווי אלא גם פארקר. שני שחקני חמישיה כשאחד מועמד ל-MVP . ייתכן ופספסנו קלאסיקה של 7 משחקים שהייתה משנה את כל הדיבור.

      2. לא חושב שאתה צודק מידן הספרס עם קאווי ופרקר מול הלוחמים זו סדרה שכל הליגה חיכתה לה שנתיים ולא סתם, נכון עדיין הסיכויים היו נגד הספרס אבל זה גם היה יכול ללכת ל-7 משחקים.
        ועדיין השורה התחתונה שלך נכונה שזו ליגה של שתיים וחצי מועמדות לאליפות (הספרס על תקן אתלטיקו של הליגה)

  23. אז הקאבס על 125 MIL . ג"ס על 101 MIL

    שמותר רק 94 MIL

    זה החוק:

    For the 2015–16 season, the salary cap was $70 million and the luxury tax limit was $84.74 million. For the 2016–17 season, the salary cap will be set at $94.14 million and the luxury tax limit will be $113.29 million.

    מההבנה שלי החוק פתוח לכל פרשנות ומלא בפרצות.

    שימו משגורת מקסימום 50%. קאפ קשיח. ותחזור התחוריתיות.

    1. החוק לא פתוח לפרשנות.
      הוא למעשה ברור מאוד.
      יש תקרת מס גמישה שמאפשרת להשאיר שחקנים עם "וותק" בקבוצה במחיר של תשלום מס.
      ברור וידוע לכולם.
      יש קבוצות שמוכנות לשלם, יש קבוצות שלא.
      אם הת'אנדר היו מוכנים לשלם,
      אז הם היו כבר עם "לא 3, לא 4, לא 5…"
      (דוראנט + הארדן + ווסטברוק + איבקה. הם פירקו את הקבוצה בגלל שהם לא רצו לשלם)

  24. השכר שגולדן סטייט משלמת העונה הוא לגמרי ממוצע לליגה.
    החוק לא פתוח לפרשנות או מלא בפרצות. זו פשוט תקרה גמישה ויש תנאים ברורים איך מותר לעבור אותה.
    תקרה קשיחה בהחלט תעזור אבל אין סיכוי שזה יקרה (במיוחד שה-CBA סגור ל-5 שנים הקרובות).

    1. זו הייתה הכוונה שלי בתגובה קודם. שצריך תקרה קשוחה כמו שהזכרתם… זה לא הגיוני שקליבלנד מגיעה לסכום כזה גדול שהתקרה הרבה יותר נמוכה.

  25. אין מה לעשות עם זה. נוצרה קונסטלציה די נדירה שהובילה למצב הזה ובעוד שנתיים או שלוש תיווצר קונסטלציה אחרת. הליגה זה גוף חי שמשתנה כל הזמן ולא צריך להילחץ. תחשבו על זה שהגוף האנושי מפתח כל הזמן נוגדנים נגד איומים חדשים ולא מוכרים מהעבר: קוראים לזה אבולוציה. מה שקורה עכשיו הוא חלק מהאבולוציה של הליגה.

    מסכים לחלוטין שהקלות שבה הפיינליסטיות הגיעו לגמר מאד מבאסת(אח קוואי, אם רק לא היית נפצע…) אבל אני מאמין שגם זה ישתנה. כולי תקווה שהגמר יפצה על הפלייאוף הזה(פעם ראשונה בשנים האחרונות שלא כיוונתי שעון לאף משחק בסדרות המר האזוריות החל מהמשחק השני ואילך…).

  26. מיידן מסכים לגמרי .
    לא זוכר גם .
    3.. גמרים ברצף בצמפיונס או ביורוליג ואפילו בפליאוף הישראלי .
    לא יודע מה ניתן לעשות חוץ מלהוקיע את לברון ולהחשיבו כאבי השיטה הלוזרית האולטימטיבית ….

    1. אותו.
      ואת דוראנט, ושאקיל, שעברו גם הם קבוצה.
      ואת קארים, בארקלי, גארנט, ומוזס מאלון שדרשו טרייד.

      אז אחרי שנסיים "להוקיע",
      נישאר עם מי שהיה להם את המזל להיבחר על ידי קבוצות מוצלחות…

      1. גם את דןראנט אני מוקיע.
        וגם את שאקיל.
        אצלי הישגי שאקיל עם כוכבית לברון עשה זאת בחוסר טאקט ביחס לשאקיל ….בנוסף שאקיל עזב לל.א שהייתה בשפל.
        ולמרות הכל בעניין שאקיל יש משהו בדבריך.
        קארים הוביל את מילווקי לתואר היסטורי כך שאת המשימה הןא ביצע בהצלחה.
        כל היתר לא אותו מקרה
        אלא מקרים שונים לגמרי .
        הן בעצם הטרייד שהיה בתיאום עם הקבוצה והןכתוצאה מחוסר קידום מתמשך של קבוצה והן מכך שבכל הכבוד לגראנט הוא עדיין רחוק מחברון.
        לברון הוביל קבוצה לגמר ולמאזן הטוב בליג ה….והשתנק. ..

        1. מאזן של 29:53 (כמו בוסטון של העונה) זה שפל?

          מה שיפה הוא שאתה לא נותן לעובדות לקלקל לך את הסיפור.
          הקבוצות המעבירות לא באמת רצו שיעזבו אותן, אבל אז לא היה דבר כזה שחקן חופשי. ווילט, מלון, ג'אבר עשו בדיוק את זה.
          בנית לך איזושהי תיאוריה שכל מטרתה להציג את לברון כנבל האולטימטיבי ופתאום גילית שאתה פשוט לא מכיר את ההיסטוריה של הליגה מספיק טוב, אז אתה מנסה להיעזר בפלפולים שמאד מחלישים את הטיעון שלך.
          יכול להגיד "לברון גרוע כמו XYZ". ברגע שאתה מנסה לומר "לברון הכי גרוע" הטיעון שלך לא מחזיק מים.

  27. זה NBA? מרגיש כמו הליגה הספרדית
    מאת אלון עידן

    פורסם ב – 26/05/2017 10:59

    קליבלנד בתפקיד ריאל, גולדן סטייט בדמות ברצלונה, והיתר תפאורה. בגרסת הכדורסל של "לה-ליגה", נמשך מסע ההרס של הספורט

    אז עוד ליגה ספרדית הצטרפה לחיינו. תכירו, "לה NBA". הקונספט מוכר: שני מועדוני־מפלצת, ועוד ליגה שלמה שמשמשת תפאורת פלסטיק שתפורק במהרה מיד בסיום הטקס. אם כן, הנה ריאל מדריד (קליבלנד) והנה ברצלונה (גולדן סטייט), והנה חודשים שלמים של משחקי כדורסל ששוחקו סתם כדי להעביר את הזמן, למלא את החלל, לתת לטלוויזיה קצת רייטינג, לקהל סיבה לצאת מהבית, לטעת את התחושה השקרית שיש תחרות, יש ערך, יש מאבק ויש תכלית לכל אותם 82 משחקים ששוחקו במסגרת "הליגה הרגילה".

    ועוד מעט, ממש בעוד כמה ימים, תתחיל סדרת הגמר ולמשך שבועיים או שלושה המתח והזיעה והמהפכים והרמה הגבוהה יטשטשו את העובדה שהספורט ממשיך במסע ההרס העצמי שלו, שמתחתיו רוחשים כל אותם מרכיבים מוכרים שמזמן החריבו את הכדורגל באירופה: מונופולים ודואופולים שהורסים כל חלקה טובה של תחרותיות, ולצדם כוכבי־על שנמשכים כמו זבובים אל הכסף הגדול ולניקוב תארים – חסרי ערך של ממש – על חגורתם.

    אומרים שגולדן סטייט היא קבוצה אמיתית. כזו שנבנתה באופן ספורטיבי, דרך בחירות חכמות בדראפט (סטפן קרי, קליי תומפסון, דריימונד גרין) וטריידים מבריקים. זה נכון. אבל דווקא בגלל שזה נכון, חבל שהיא צירפה העונה את קווין דוראנט. דוראנט שחקן גדול, אבל הצירוף שלו לגולדן סטייט הוא פשוט לא הוגן. זה נשמע קצת ילדותי, קצת נאיבי, אבל עד שלא תופנם העובדה שספורט אמור להיות קצת ילדותי וקצת נאיבי, מלאכת ההרס תימשך.

    כי לצרף את דוראנט לקבוצת הכדורסל הכי טובה בעולם – ולמרות ההפסד בגמר בשנה שעברה, גולדן סטייט היא הקבוצה הכי טובה ב־NBA – זה כמו שבשכונה עושים כוחות ומצרפים לקבוצה שמנצחת את כולן את השחקן הכי טוב, שבמקרה איחר להגיע. כשקורה דבר כזה, המסקנה היא תמיד אחת: יש לנו עסק עם פחדנים. כן, פחדנים. גולדן סטייט פחדנית, ודוראנט פחדן. מדובר בשני סוגי פחד שונים. מנקודת המבט של גולדן סטייט זה פחד שקשור לכוחנות: החזק מאוד שרוצה להיות חזק מדי. מנקודת המבט של דוראנט זה פחד שקשור לחולשה: החזק מאוד חושש שהוא לא מספיק חזק כדי לשאת על גבו קבוצה בדרך לאליפות, ולכן מצטרף למועדון־אליפות מן המוכן.

    כמובן שגם קליבלנד מושתתת על מעשה פחדנות מובהק. האוהדים אמנם רגילים להריע למנצחים, והנה כבר נשמעות ההשוואות המופרכות והחצופות בין לברון ג'יימס למייקל ג'ורדן. אבל אסור לשכוח שלברון ג'יימס הוא הדוגמה האידיאלית, הטהורה, לאותה פחדנות שמתגלגלת לתצורה מלאכותית של גבורה. כי השחקן הטוב בעולם – ללא מתחרים ממשיים בעשור האחרון – פשוט לא האמין שהוא מסוגל לזכות באליפות ללא עזרת כוכבי־על אחרים. לכן הוא עזב את קליבלנד למיאמי של דווין ווייד וכריס בוש ("ההחלטה"), לכן חזר לקליבלנד רק כשידע שקיירי ארווינג (מהגדולים ביותר) נמצא שם, ושקווין לאב (הסופרסטאר של מינסוטה) בדרך.

    הזיכרון אמנם קצר והאדמה שאנו דורכים עליה עשויה שכבות גיאולוגיות שקל להתעלם מהן, אבל האמת היא שלברון ג'יימס יכול לזכות גם בעשר אליפויות, ויכול להטביע על הראש של כל שחקני ה־NBA, ובמסיבות העיתונאים יכול לשחק אותה כמנהיג בוגר ש"מכיל את הסיטואציה", ויכול לשטות בדור שלם של צעירים פעורי עיניים שכל עניינם בהערצת סלבס ובהשתחוות למנצח – אבל לברון ג'יימס לעולם לא יהיה השחקן הכי טוב בהיסטוריה. כי כדי להיות הכי גדול צריך להיות אמיץ, לא פחדן. כדי להיות הכי גדול בעולם צריך לדעת לנצח עם ביל קרטרייט, וג'ון פקסון, והוראס גרנט – וכן, גם עם סקוטי פיפן – אבל בלי עזרה של אבא ווייד ואמא קיירי.

    סוגיית לברון ודוראנט אינה מסתיימת ב־NBA. היא מעלה תהיות דומות ביחס לכוכבי־על אחרים, למשל כריסטיאנו רונאלדו ולאו מסי. למרות שאין ספק ביחס לאיכויות שלהם, יש ספק בנוגע לשאלת גדולתם. הנתונים המסחררים שמלווים אותם – כמויות שערים, בישולים, תארים – מטשטשים עובדה חשובה מאוד: כשבשכונה עשו "כוחות", רונאלדו ומסי הצטרפו לקבוצות החזקות כבר בהתחלה (מנצ'סטר יונייטד וריאל מדריד במקרה של רונאלדו, ברצלונה במקרה של מסי). ובגלל שהם הצטרפו לחזקות ולעשירות, נותרת לה השאלה מה היה קורה לו הצטרפו לקבוצות בינוניות, אפילו קבוצות קטנות.

    ושוב, כמו במקרה ג'ורדן ולברון, כך גם בכדורגל: דייגו ארמנדו מראדונה זכה בשתי אליפויות עם נאפולי בליגה האיטלקית שבזמנו היתה מהחזקות בעולם. האם זכייה בצ'מפיונס ליג עם ריאל מדריד, המועדון העשיר בעולם; או זכייה עם ברצלונה בעוד אליפות – כשלצדך צ'אבי ואינייסטה ובוסקטס, ובהמשך סוארס וניימאר – יכולה להשתוות באיזשהו אופן לאליפות עם נאפולי? (השאלה מוצגת כרטורית, כי התשובה הברורה היא "לא").

    הספורט הורס את עצמו כי התמכר לכוכבים, שמצדם התמכרו לכסף גדול ולתארים קלים; הספורט הורס את עצמו כי אין לו רשות להגבלים עסקיים – אפילו תקרת השכר ב־NBA היא בלוף – שתפסול מעבר של שחקני־על למועדוני־מפלצת שמעוניינים לבלוע את כל האחרים; הספורט הורס את עצמו פשוט כי הוא מוותר על הדבר הבסיסי ביותר שמגדיר אותו: הספורטיביות.

  28. האמת שזה פוסט מעולה מלא בנתונים כרגיל שאין לי מושג איך אתה מצליח להגיע אליהם. בכל מקרה זה המצב ואו שאתה אוהב אותו או שלא. מצד אחד המצב הזה רע בגלל שלמעשה כל העונה הזאת היתה מיותרת אם היית שואל אנשים מה יהיה הגמר היו אומרים לך תשע מעשר את מה שקרה. מצד שני היתרון הוא שנוצרה פה יריבות אדירה יש פה שתי קבוצות עם אופי שונה וכמעט לכל אוהד NBA יש קבוצה מועדפת מבין השתיים ולכן יש ציפיות אדירות וסביר שמשחקי הגמר האלה ישברו שיאי צפיה של שנים. עוד דבר הוא שבסופו של דבר מזדהים עם מנצחים אני יכול לאמר לך ששנים לא נהניתי לראות קבוצה כמו הלוחמים שפשוט לא ויתרתי על אף משחק שלה שיכולתי במסגרת האילוצים. שנים שאני לא זוכר מופעי כדורסל כאלה. בנוסף הציפיה לגמר עצמו היא אדירה אז יש יתרונות וחסרונות… בכל מקרה פוסט פשוט מעולה

  29. עוד משהו קטן בשנים שמייקל שלט בליגה בהרבה מובנים ידעת מי תהיה האלופה עוד לפני שהתחילה העונה מייקל היה באנקר מוחלט אצל הרבה אנשים. זה לא מנע מאנשים מלצפות בליגה להי9ך אנשים התחברו לגמרי לסיפור קמו לפנות בוקר לראות משחקים ועד היןם יש געגוים לתקופה שלו. ככה אני מרגיש היום לגבי הלוחמים (וגם הקאבס אם כי פחות). כל משחק זה פשוט שואו אדיר אי אפשר לפספס. המסקנה היא שתחרותיות והעדר קבוצה שולטת (או שתיים במקרה הזה) הם לא בהכרח המקרה הטוב לליגה ולרייטינג שלה 🙂

להגיב על עגל לבטל

סגירת תפריט